Új hozzászólás Aktív témák
-
akos3
addikt
Ma vettem át a tubust
Még jó, hogy nem vettem meg előre a szűrőt, mert nem is 55mm-es, hanem 58-as kell rá. (felirat szerint is, ill. le is mértem.) A kínálat ebben a éretben is hasonló ahogy szétnéztem, és az ár is megegyezik..kiskornel: Neked még egyszer köszönöm azt az ajánlást, hogy hol nézzem meg, rajta kívül nem nagyon találtam, szóval még most se lenne tubusom
és ha már ennyit beszéltünk róla le is fotóztam, bár sejtem, h nagy újdonságot nem hoz.
bocs, h nem ide illesztem be, de nekem ez 1xűn nem jön össze, pedig 1mb alattira is lekicsinyitettem. -
kiskornel
addikt
Ez most akkor 4 elemből áll és szét lehet szedni, vagy egy egység? Számomra kicsit hosszú így egyben. Tippem szerint így hosszan 2x konverterhez jó, a gépet tele állásban használva.
58mm meg sejthető volt. 58mm-esből is érdemes a márkás CPL-t venni. Van nekem is olcsó kínai, de 100%-os nézetben nem vagyok megelégedve a képével. Vagdosás nélkül olyan max HD méretig lehet elmenni vele. Hoya viszont baba képet ad. Persze vannak annál márkásabbak is ekkora szűrőméretben olyan 20k környékiek, de azok már teljesen pro felhasználásra vannak.
48mm és az 52mm szűrőméretet használják pl. a nagyon profi Canon obik. Amiknek nem az elejére front lencsére, hanem a hátuljába lehet un. drop-in filtert rakni. Tehát ekkora méretbe is gyártanak nagyon profi szűrőket, de azok nagyon-nagyon drágák.
http://www.flickr.com/photos/34330024@N05/sets/
-
Darko
senior tag
Pár hozzászólással korábban valaki keresett shoulder strap-et.
Én is gondolkodom ezen, illetve hagyományos nyakpántot keresek amit pillanatok alatt le és föl tudok rakni és nem kell fűzögetnem.
Sokszor felesleges hogy a gépen van, és csak azért nem szedem le, mert ha mégis fel akarom rakni akkor molyolhatok vele percekig.
Hol lehet itthon kapni ilyet? Ebay-en? Nikon-hoz kellene, van ebből gyári megoldás, vagy ami dizájnban hasonló?
http://www.flickr.com/photos/12131426@N03/
-
akos3
addikt
válasz kiskornel #13103 üzenetére
A felirat fölött van még egy menet igy 2 részre lehet szedni (a többi csik csak dísz.) Tele állásra és nagylátószögre külön.
Hát számomra annyira nem volt egyértelmű, mert te is 590-ről beszélsz, de nekem 560 van. Aminek az opijektívhez csatlakozó része megegyezik az 550-ével (ezért is ilyen), de a szűrő felüli rész az úgy tűnik változhat. Több helyen 55mm-t írtak, de mind1 már, 58 lett a végén A fő, h még nem vettem szűrőt, tehát lényegtelen végül is.
Igen én is márkásban gondolkozom. Hoya (és Kenko, mindt megtudtam itt.) azt olvastam, h ezek jobbak mint a Hama. 9k küröl lehet kapni cirkulár polárszűrőt ilyen méretben.[ Szerkesztve ]
-
kiskornel
addikt
Megmondjam őszintén, nem bízok azokban a márkákban, amik nagyon nem egy iparágra vannak szakosodva. Hama az mindenféle xarokat gyárt, a törlőkendőtől a barkácsalapanyagokon át a csavarokig. Most a facsavarnak mi köze a fényképezéshez? Meg aztán él bennem a kép, hogy olcsó, nyiklő-nyeklő állványokat forgalmaz.
A Kenkoról megint csak az olcsó kategóri jut eszembe. Van pl. ilyesmim (csak nekem még 1,5x), és nem az a hű-de-baromi-jó-minőség kategória. Feléért adják, mint a Canont, de kb. annyit is ér.A három közül a Hoya az, ami nem gyárt egy bizonyos szint alatt. Drágák, és kb. annyit is érnek a szűrőik. De ők a közép kategória, egy csomó levédett találmánnyal. Ők a Tokinával vannak (voltak) partyban... mint a Pentax... most már azt se tudom, ki kit vásárolt fel, úgyhogy ez a helyzet már lehet elavult...
http://www.flickr.com/photos/34330024@N05/sets/
-
padi68
senior tag
Sziasztok, melyiket ajánlanátok?
YN-565ex: 43eFt új 6 hó garancia
vs.
Nikon SB600 használt, garancia nélkül 46eFt
Kösz
http://phmegbizhatosag.atw.hu/phtabla.php?nev=padi68
-
csakb
őstag
Én semmiképp sem bíznám a több száz kHUF-os cuccom két műanyag gyorszárra. Főleg nem valami teljesen noname kínaira. A Lowepro talán kevésbé noname kínai, a Transporter nevű cucca olyan 5 k-ba fáj itthon. De én ebben sem tudnék megbízni.
Ha esetleg találsz olyat, ami a műanyag klipszek helyett mondjuk gumírozott karabinerekkel csatlakozik, az engem is érdekelne.
-
-
maross
veterán
Itt a forumon van eselyem eskuvohoz fotost talalni, vagy olyat aki tud egyet ajanlani? Ha igen, egy iranyba allitast megkoszonnek
Udv, Maross.
eladó 100+ új/használt társasjátékom: https://tinyurl.com/tarsasjatekok
-
spuros
őstag
Ne haragudjatok, hogy ezt itt kérdezem meg, de az EOS topik napok óta áll és fontos lenne a kérdésem.
Köszi.
-
fattyu
veterán
válasz spuros #13115 üzenetére
Megbocsáss de mert hülyeség a kérdés. Honnan kéne tudni innen a net ezen feléről hogy a TE gépedben melyik alkatrész ment szét.
Amugy meg ha van szakembered akkor miért nem őt kérdezed meg melyiket kell cserélni? Ha meg ő se tudja akkor talán mégis inkább canon szervíz.
a hülyeséget, az embereket, a dugót, az időjárást, a késést, és a várakozást leszámítva szinte mindent jól viselek
-
Mhamster
tag
válasz fattyu #13116 üzenetére
Bár semmi köze ehhez a kérdéshez, de mintha Te fényképeznél filmre... Van egy FD bajonettes 50 1.2 obim, minden mástól kb megváltam, de erre itthon nem találnék vevőt értelmes áron, úgyhogy gondoltam, ha már úgyis ritkán fotózok, veszek egy filmes gépet: Canon AE-1 Program az ami nekem kell, eddig nincs is gond.
Viszont a filmek mennyire érzékenyek a fénymérés pontosságára? Azt hallottam, hogy a Canonban annyira nem penge a fénymérés, annak meg 0 értelme, hogy lövök x db túl/alulexpós képet.
Másik kérdésem, hogy van-e aki szkennel negatívokat, mert alapvetően mégiscsak digitálisan dolgoznám fel őket (nincs "kedvem" venni egy pro szkennert), no meg van-e aki normálisan tud előhívni? Pálvölgyi Photo tudom hogy csinálja a Westendben, de nem tudom mennyire profik. Igazából a filmes perverzió költségcsökkentés miatt lenne, nem tudok most olyan digitálisba beruházni amilyenbe szeretnék. No meg jó filmmel, jó szkennel, obival nagyon jó képeket lehet lőni.
Canon AE-1 + Yashica 124 G
-
fattyu
veterán
válasz Mhamster #13117 üzenetére
mindne normális labor szkennel is.
Canon filmes vázak fényméréséről sokat nem tudok mondani. Filme válogatja melyik mennyire tűri a túlexpót pl, de filmnél inkább alá mint fölé az én tapasztalatom.Én Lab4art-ba hordom a negáim és hívással meg vagyok elégedve. ( oktogonnál van szóval nem távolság. ) mind hívásokkal mind kiszolgálással szakértelemmel.
Próbáltam Pálvölgyit is.. Nem voltam annyira boldog. Mellesleg nem igazi labor hanem egy gépük van azt ámen. Amit elküldenek azt is ki tudja hova, de amikor mondtam hogy nem a tekercset kérném hanem hatosával csíkokban akkor aszondták olyat nem lehet... Bravó mentem is onnan.
Azt azért tudd hogy egy normális tekercs film 1500 körül van. negatív hívás 1000 szkennelés meg másik 2-3. Vagyis 5 rongy per 36 kocka.
A filmezés csak nagyon rövid távon olcsóbb.[ Szerkesztve ]
a hülyeséget, az embereket, a dugót, az időjárást, a késést, és a várakozást leszámítva szinte mindent jól viselek
-
Mhamster
tag
válasz fattyu #13118 üzenetére
Igen, mondjuk én inkább 2ezerrel számoltam per film. Legutóbbi gépemmel amit most adtam el, 2 havonta egyszer mentem ki tényleg fotózni, amikor nem az évfolyamtársak füzeteit "szkenneltem"
Igazából suli-egyetem mellett 0 időm van fotózni, a meglévő jó obi mellé egy váz 20-25ezres befektetés és csókolom, ezzel pedig _amikor_ ki tudok menni fényképezni akkor remélhetőleg jó képeket tudok lőni. Digitálisban mondhatni hogy otthon vagyok, ebben is dolgozom, mondhatni hogy _technikailag_ szinte mindent tudok amit kell, filmesben még van mit tanulni, gyakorolni.
Meg hát vonz az, hogy olyan képeket lehet vele lőni, mint digitálissal sosem. Inkább legyen egy évben 50 képem, de az olyan amit kiteszek a falra.[ Szerkesztve ]
Canon AE-1 + Yashica 124 G
-
csakb
őstag
válasz Mhamster #13119 üzenetére
"Meg hát vonz az, hogy olyan képeket lehet vele lőni, mint digitálissal sosem. Inkább legyen egy évben 50 képem, de az olyan amit kiteszek a falra."
Ez egyáltalán nem a gépen és a nyersanyagon fog múlni, hanem rajtad.
Digitálissal is lehet keveset lőni, de jót, az utómunkában lényegesen tágabb a mozgástered, és nem tudja elcseszni a labor a hívást, vagy összekarcolni a nyersanyagot.A fénymérés pontossága egy öreg váznál sok mindenen múlhat. Az elektronika, fénymérő is elöregszik előbb-utóbb. Hogy jó-e, az igazából az első tekercs után fog kiderülni. A negatív jobban bírja a helytelen expót, igazán pontos fénymérés diához kell.
A felbontás meg... Minél nagyobb az ISO, annál gyengébb a felbontás. Nem tudom, hogy lehet-e még ilyet kapni, de a Velvia ISO 50 állítólag simán tud 15 Mpx-nyi információt.
-
Mhamster
tag
Hát nem tudom, olyan dinamikatartományt és színeket én még nem láttam semmilyen digitálissal mint az általad is említett Velvia 50, 100 tekercsekkel. Arról nem is beszélve hogy FF ugye, úgy lehet játszani a DoF-al ahogy nem szégyellek.
Lehet kapni még, 4 rongy körül van.
Utómunkában nem látom miért lenne különbség egy veszteségmentesen (TIFF?) szkennelt formátum és egy RAW között. Ofkorz ha nem jó a labor azzal nem lehet mit kezdeni.
Vannak jó képeim, legalábbis amit én annak gondolok, de pont ez az, egy filmessel sokkal jobban meggondolja az ember, hogy hmm, innen lőjem el? Vagy 20 cm-el odébbról? És végeredményben szvsz ez jobb képet eredményez.
Persze, nem iso3200-as fekafehér filmet gondoltam én sem De azzal is biztosan tennék egy próbát.[ Szerkesztve ]
Canon AE-1 + Yashica 124 G
-
fattyu
veterán
válasz Mhamster #13124 üzenetére
ff3200 a legjobb móka
Kiégésre amugy kevésbé megbocsátó mint a szenzor. Sokkal többet tudok visszahozni az 5dmkII-n mint negából. Főleg furcsa fénymérőkkel
a hülyeséget, az embereket, a dugót, az időjárást, a késést, és a várakozást leszámítva szinte mindent jól viselek
-
spuros
őstag
válasz fattyu #13116 üzenetére
Canon szerviz megmondta, hogy tönkre ment a zár, ki kell cserélni. Itt ajánlottak egy embert aki beszereli az új alkatrészt. Ő mondta, h e-bayről szerezzek alkatrészt és megcsinálja.
Beadnám én szervizbe is, de úgy majdnem a dupláját fizetném. 35ezer a szervizes, 20ezer a maszek megoldás. Ez azért nem mindegy.
[ Szerkesztve ]
-
csakb
őstag
válasz Mhamster #13124 üzenetére
Elhiszem, hogy nem láttál, ha eddig vázból kihulló JPG-ket nézegettél TN-paneles monitorokon. Szerintem a Velvia dinamikai tartománya semmivel sem jobb, mint egy 12 bites RAW-é, amit aztán úgy szaturálsz és húzogatsz agyon, ahogy csak akarsz.
"Utómunkában nem látom miért lenne különbség egy veszteségmentesen (TIFF?) szkennelt formátum és egy RAW között. Ofkorz ha nem jó a labor azzal nem lehet mit kezdeni."
Velviával szerintem nem fogsz pl. portrézni, vagy beltérben lőni. Vagy csak egyszer, amíg meg nem látod a végeredményt.
Én azt a 25 k-t, plusz a jövőbeli nyersanyagok árát inkább Lightroom, vagy Corel AfterShot licenszre költeném, meg egy jó, IPS-paneles monitorra. Persze nem tudom, hogy milyen digitális géped van.
Meggyőzni úgysem foglak, mert már belelovaltad magad annyira a dologba. Próbáld ki, aztán még az is lehet, hogy tényleg bejön neked. Dönteni neked kell.
Én nem sírom vissza a filmes világot, az biztos.
-
zolka78
senior tag
válasz fattyu #13132 üzenetére
Na sikerült találnom közelebbi helyet ahol van film. Igaz 3200iso de majd megoldom. Syrex a bolt neve ha esetleg érdekel. Viszont a Lab4art-os hölgy nagyon kedves volt és kiemelte, hogy az Ilford 400-as filmjéből nagyon szép eredményeket tudnak elérni push hívással egészen 1600 isora.
Meg ne idd a vizet! Az egy nagyon erős ital, fenn tartja azokat a nagy nehéz hajókat!
-
#74459392
törölt tag
Sziasztok!
Erről mi a véleményetek? Megéri vagy felesleges pénzkidobás? Helyettesíthető ez valami más olcsóbb anyaggal? Kicsit drágának tartom. Rendszervakura még egy darabig nem lesz keret sajnos.
http://www.argep.hu/trend/LUMI/LumiQuest-Soft-Screen.html
[ Szerkesztve ]
-
Mhamster
tag
Nem fotózok jpegben már vagy 6 éve. Nem színdinamikáról beszélek, hanem a legsötétebb és legvilágosabb rész közötti FÉ különbségben, jobban ezt nem tudom kifejezni, arra gondolok hogy digitálisnál látszanak a részletek a sötét részen akkor kiég a halálba a világos rész.
Nyilván nem ISO50-el lövök beltérben, eddig sem próbálkoztam vele digitálissal... Portrézni meg portréfilm kell nyilván
Lightroom van, 1.5 éve bütykölöm.
Egy Olympus E-p1-em volt eddig amúgy, de bármilyen Canon géppel és objektívvel tudok dolgozni (kivéve 1dx), ha úgy tartja kedvem, úgyhogy digitális gépet kb nincs értelme vennem, mert ami tudná azt ami nekem kell: nagy dof, nagy kereső, jó érzékelő, az a 6D, 5D mk2-3, ill a D600-800, (de azok meg ergonómiában halottak), az egyszerűen megfizethetetlen kategória így egyetem mellett.
Namost van egy 150ezer ft értékű manuális objektívem, amit vagy eladok, vagy veszek hozzá 20ért egy vázat és ha 2 sör után úgy gondolom hogy most kimegyek fotózni akkor kimegyek fotózni. És ha tudsz olyat ami ennyi pénzért ilyet, ilyet, meg ilyen minőséget lő, akkor azt fogom megvenni. De azt is kétlem, hogy bármilyen grain effekttel LRben vagy PSben csinálsz ilyet.
Canon AE-1 + Yashica 124 G
-
Mhamster
tag
Nem a képekre mutattam, lehetne tök f*s kompozíció is nem az a lényeg, látom te sem érted. Hanem a minőségre. Arra, hogy ugyanezeket a képeket csináld már meg egy 500e ft-ig bezárólag bármivel...
Igen, arra, azért is említettem a grain-t. Lehet hogy életlen, lehet hogy zajos, lehet hogy még a kompó is rossz, de hogy jobban tetszik mint rengeteg portré az is biztos.[ Szerkesztve ]
Canon AE-1 + Yashica 124 G
-
Mhamster
tag
És most ezzel a kommenttel nem azt akartam mondani hogy Te tök h*lye vagy és csak nekem lehet igazam, csak azt, hogy a jelenlegi helyzetből ezt tudom kihozni, nyilván jobb lenne egy 5dmk3, de sulimeló melletti 2heti 1 szabadnapra amiből minden 2-3.at töltök fotózással, szvsz értelmes választás ez a befektetés. Gondolkodtam még alap m4/3 vázon, vagy régi tükrösön, de vagy az obi vagy az érzékelő miatt esik ki, (még ha havi 5 (évi 60) plusz 20ezret számolok a filmesre az is csak 100), és ennyiért max 450D kitobival...
No meg tapasztalatgyűjtés, lehet hogy lazán megutálom 2 tekercs után hogy nem látom a kijelzőn a képet. De legalább tudom hogy mi az ami kell, meg mi az ami nem
[ Szerkesztve ]
Canon AE-1 + Yashica 124 G
-
csakb
őstag
válasz Mhamster #13143 üzenetére
Hát ezért mondtam, nem azért, mert megsértődtem, vagy ilyesmi.
Piszkálja a csőröd, van egy f*sza obid, próbáld ki! Lehet, hogy tényleg bejön, lehet, hogy nem. De ezt csak akkor tudod meg, ha kipróbálod. Aztán tessék majd ide is hozni fotókat!
Szkenneléshez keress valami igazán faszogányos dobszkennerrel dolgozó céget.
-
kiskornel
addikt
válasz Mhamster #13139 üzenetére
Nézd, ebben nagyjából igazad is lehet, bár nem tudom, mikor érte utol a digitális a filmest, és mikor kerülte el ezekben a tulajdonságokban, amit leírtál (ha egyáltalán elkerülte).
Amiket linkeltél képek vérprofik, és nem egyszerű laborban lettek előhívva, arra mérget vehetsz. Tanulságos olvasmány: [link]... miután a zónarendszeres xaron átrágtad magad, kicsivel később az előhívásról is eldalol pár dolgot... a több órás maszkos levilágításokról. Na ez az, amit egy egyszerű laborban nem csinálnak meg neked. A beégett képeket meg utólag nem tudod visszahúzni lightroomban.
Szóval a film is csak akkor tudja azt amit emlegetnek, ha egy komplett laborod van.
http://www.flickr.com/photos/34330024@N05/sets/
-
HollyBoni
veterán
Ha akkor tölti ki a kép a fényképezőm kijelzőjét mikor 3:2 oldalarányra állítom, akkor ugye 3:2 a kijelzőm aránya? Akarok rá venni LCD viewfinder-t, gondolom akkor 3:2-es kéne.
-
Streky89
csendes tag
Sziasztok!
Nekem egy olyan kérdésem lenne, hogy létezik-e olyan megoldás, hogy valamelyik fényképezőgépemet (canon 500D és 1100D) tudjam hálózati áramról működtetni?
Tehát akkumulátor helyett a fali konnektorból vagy egy hosszabbítóból kapná a szükséges áramforrást.
Ez azért érdekelne mert szeretnék egy hosszabb time-lapse fotózást csinálni és nem szeretnék mindig akksikat cserélni.Köszönöm
Üdv
Streky89A pesszimista a sötétséget látja az alagútban. Az optimista a fényeket az alagút végén.A realista a vonat közelgő lámpáit. A mozdonyvezető meg három idiótát..
-
Streky89
csendes tag