-
Fototrend
Topiklakók, és autóik
Új hozzászólás Aktív témák
-
Skimaster
senior tag
válasz Gsx-rr #38799 üzenetére
Én itt lakom Magyarországon,ezért ebben gondolkodom.Pont nem érdekel,hogy Németbe meg Angliába mi a sz...r van,bár tudom,hogy valamennyire hat ránk is.De ez a dízel dolog,olyan,mint a körforgalom...Nyugaton már rég az volt minden kereszteződésben,amikor nálunk még csak kezdték a lámpákat telepíteni.15 év csúszásban vagyunk minimum.
-
MPowerPH
félisten
válasz szőröscica #38802 üzenetére
Minek porgetni? Arra ott vannak a regi Japan gepek. Azok porogtek... Baratomnak(felesegenek ) is van egy Celica 1.8 VVTLi GT -je, ami 9000RPM -nel szabalyoz. Ez persze jol hangzik, csak cserebe nem megy. Azt persze elhiteti, hogy gyorsulsz, csak amikor lenezel a mutatora, jon a csalodas, hogy megsem. Emelkedon a legkinosabb, amikor ket kanyar kozott nem tudsz ugy felgyorsulni, hogy a 2. mar kihivas legyen.
A Z4 -el biztos kiraly lehet a szerpentin, leven tenyleg gokart feeling, konnyu, alacsony, es van benne ero is. De az sem RPM bajnok, a japan gepekhez kepest olyan, mint ahhoz egy diesel. Egy 3-as coupe is majdnem ez a kategoria, megfelelo futomuvel es gumival elmenyauto. Egy 5er ezekhez kepest savanyu, mint a szolo.
Amiota a WTCC aranykoraban a dieselek tonkrevertek a mezonyt, es amiota a WEC LMP1 -es kategoriaban is 9 evig diesel uralom volt(ott a mai napig az lenne, ha nem hozzak be a szabalyokat, amivel kinyirtak), azota szerintem minden celra megfelelo, szerpentinezni is. Csak munkas, mert a nagy nyomatek es az RWD kanyargos uton nem jo baratok, igy sokat kell vele dolgozni.
Don't Tread On Me
-
Xero
nagyúr
válasz MPowerPH #38803 üzenetére
A WTCC a szabályozás miatt kedvezett a dízelnek, míg Le Mans a műfajból fakadóan adta ki.
Nem véletlen, hogy az E90 M3 motorja is pörgött mint a háborodás. Vagy ott a Porsche GT3. Az is pörög amennyire csak bír. Igenis az örömautózáshoz kell az, hogy "megöld" a motort, visítson. Legalább is nagyon sokunknak. Szép meg jó, hogy a megfújt motorok nagyobbat tolnak, erősebbek, de más, teljesen más a dolog.
-
-
szőröscica
addikt
válasz MPowerPH #38803 üzenetére
Nekem a sportos vezetéshez ez hozzátartozik. A kis 116i-t is élveztem áttolni a svájci hegyeken, pedig az aztán tényleg nem egy rakéta, de benne volt a kinyomtam a szemét feeling.
A másik a hang. Egy négyhengeres dízelből átülve valóban felemelő a hatos dízel, tudom, mert volt nekem is mindkettő. De így a benzines sorhat után megnéztem most a 3 literes 525d-ket youtube-on, mert elgondolkodtam, hogy esetleg átüljek egy olyanba, de hú, hát ennél jobb hangra emlékeztem.
A harmadik a vibráció, ami egy sportautónál talán kevésbé fontos, de azért a benzines finomabban jár. Teszem hozzá, én a mai napig szenvedek egy beazonosítatlan vibrálással az M54-esemmel.
Nagyon kezd elmenni a dolog dízel vs. benzin vitába, amit nem szeretnék. Szerintem mind a kettő jó. Abban megegyezhetünk, hogy jó benzinmotort az elmúlt 15 évben a BMW nem csinált. Ehhez képest a dízelek valóban jobbak megbízhatóság terén.
[ Szerkesztve ]
-
MPowerPH
félisten
válasz CharlieDrop #38806 üzenetére
A 6 henger mar duruzsol. Persze az sem V8, vagy VTEC, de elviselheto. Legfokeppen hang mar nem is nagyon van a hangszigeteles miatt.
Don't Tread On Me
-
félisten
válasz chess001 #38800 üzenetére
Nem ezzel akarom a gyerekeket suliba hordani.
De ha advent van és ki akarunk menni Bécsbe ketten, akkor azért szeretnék ezzel menni és haza is jönni.(#38805) aero.: Néztem már mindent, de ezekből nincsen itthon. Nem is ért hozzá senki.
Én is tudom, hogy ezek a "rossz hírű" bmw motorok.
De kinyitom a mobile-t és ott vannak 200-300ekm futásteljesítménnyel.
Ha ennyire sz@r lenne mint ahogy azt "mindenkitudja" akkor, hogy mennek el ennyit?Nincsenek nevetségesen olcsón, hogy mindenki szabadulna tőle, mármint ahhoz képest, hogy 2 ajtós és a mindennapi használati értéke hagy némi kivetnivalót maga után.
Én értem, hogy a magyar autós sikítógörcsöt kap attól, hogy 100ekm-nél láncot kell cserélni és pont rá esik ez, mert a kínálat legaljáról vett valamit..
Vagy azért, mert az üzemanyagszivattyú behal 50ekm-től, de abban is biztos vagyok, hogy valakik valahol már megoldották ezt a problémát.[ Szerkesztve ]
-
szőröscica
addikt
válasz D1Rect #38809 üzenetére
Eszi az olajat. Elkokszosodik. 20 ezrenkent gyertyakat kell cserelni. Meghalnak az injektorok es nagynyomasu szivattyu rovid idon belul. Elszakad a vezermulanc. Rohadt erzekeny a hutese, fos elektromos vizpumpaja van. Csak boritani fogod bele a penzt, es az elso chippelt 30d levillog majd.
Hidd el, en orulnek a legjobban, ha lenne jo benzinmotor a BMW-khez. Vegyel inkabb egy E coupet. Az is hatul hajt, V6, de talan kevesbe fos mint a BMW.
-
Anubris
őstag
válasz szőröscica #38810 üzenetére
Ez milyen motor amiről beszélsz?
-
félisten
válasz szőröscica #38810 üzenetére
Népítéleten van 100+ vélemény.
Olyan is aki 100ekm-ert ment vele, van pár lehúzós, ami így kezdődik kb:
"Eleve rossz döntés volt megvenni egy olyan Németországból behozott autót, amihez nem volt szervizkönyv, 200.000 km-el, ismeretlen budapesti autóneppertől, főleg egy BMW-t. Lehetséges, hogy ha szépen karba lett volna tartva nem járok így..." -
válasz D1Rect #38809 üzenetére
Nekem van olyan autóm, aminek a motorja ott van a top 20-ban, és amennyi futás benne van már rég csapágyasnak kéne lennie. Rohadt sokat költöttem egyéb bajaira, de a motorjához nem kellett, minden motor típushibája kijött, de mégegyszer hótziher, hogy nem vállalnék be egy ilyet.
(halkan megjegyzem, ha találnék egy 35i-t mondjuk 60e km körül, simán megvenném, kivakarnám a kokszot és eladnám 100e körül )
Nálam még mindig a 35d lenne az ultimate a 3-asból.
Saycz-nak volt itt E90 25i, keress rá a hsz-eire, elég sokat írt róla.
H. Ezredes tudna a legjobban mesélni közülünk szerintem.[ Szerkesztve ]
-
szőröscica
addikt
válasz D1Rect #38813 üzenetére
100+ benzines? Alig van itthon ilyen.
Figyelj, ha ezt akarod venni, vegyed, de mi szóltunk. Vagyunk itt páran benzines BMW tulajok, nem véletlenül nem ajánljuk. Olyan is van, Saycz kolléga, aki járt N52B25-tel, és az még a kevésbé rossz konstrukció (az csak olajat zabál és szar a hűtése, meg olyan jó kenési kenési rendszert dolgoztak ki neki, hogy ilyen szépen ketyeg, mint egy taxis Merci 1 millió km után: [link]).
És ne gyere a fellengzős szöveggel, hogy széthajtott levetett szarokat vettünk, bezzeg a németeknél milyen jók a kocsik, mert én pl. egy osztrák kocsit vettem, 195 ezer km-el, és mégsincs olajcserém, ami megállna 300 ezer forint alatt, pedig komolyabb baja nem is volt még neki. Legalább másfél millió forintot költöttem szervizre az elmúlt 25 ezer km alatt. És ez még az M54, ami nem egy rossz motor.
-
majnkopf
tag
válasz szőröscica #38815 üzenetére
Most tényleg nem kötekedésképpen, de egy olajcsere miért 300e Ft ?
-
Gsx-rr
veterán
válasz szőröscica #38815 üzenetére
Ha te 25.000 kilometer alatt ennyit koltottel az autora az gaz! Nagy hulladekot vehettel!
Nem koltottem 3 ev alatt ennyit 2 autora pedig az egyikben volt turbo es valto javitas is. A masiknal meg feltengely csere.
-
szőröscica
addikt
válasz Gsx-rr #38818 üzenetére
Ebben benne van ket szett gumi is (300k) egy gyari szett felni, egy par komfortules. Ezen kivul minden tomites, vizcsovek, tartobakok, minden folyadek (csak a valtoolaj es szuro tobb mint 100k), plusz lengescsillapitok, fek, stb
Varatlan meghibasodas egy feszultsegszabalyozo es az antennaerosito volt, a ketto egyutt kerult 70 ezerbe. Szoval igazabol kopoalkatreszeket csereltem, meg olyan dolgokat, amikkel biztosithatom, hogy a most 13 eves auto 5 evig uzembiztosan szolgaljon, ne repedjen el vizcso, ne folyjon olaj, stb.
Barkinek szivesen megmutatom, hogy mekkora hulladek, munka utan a XIII keruletben. nyugodt szivvel oda mernem allitani barmelyik most hirdetett, akar LCI-s, a sorozat vegen gyartott peldany melle, nem vallana szegyent. Ez nem egy lelakott es a pusztulas fele sodrodo ciganyverda, mint a legtobb E60.
Csak a fentieket fokozatosan, jellemzoen olajcserek alkalmaval kerultek kicserelesre, ezert irtam, hogy meg nem volt 300 ezernel olcsobb olajcserem. Koltoi tulzas. Te sokkal ujabb autokkal jarsz, azoknal ezek meg nem jonnek elo.
[ Szerkesztve ]
-
Gsx-rr
veterán
válasz szőröscica #38820 üzenetére
Akkor nem igy kell szamolni,mennyit koltottel egy autora, ennyi erovel a benzint is hozzaadhattad volna
Amugy ha mar ennyit koltottel a vasarlas utan ebbol vehettel volna egy jobb fiatalabb autot esetleg! Csak mert ez az osszeg amit irtal az messze nem atlagos! Sot!Fireblade: 1000 eve,kb mikori a regem!
[ Szerkesztve ]
-
Xero
nagyúr
válasz Gsx-rr #38821 üzenetére
Valahol egyet is értek meg nem is.
Egy újabb, jobb autóra ugyan úgy el kell költeni ennek legalább a felét. Pl váltó olaj-szűrő alap, ahogy az egyéb folyadékok is, valamint a gumizás is ennyi vagy több.
A csöveket nem tudom, bár szerintem az inkább túlbiztosítás még ilyen korú autónál. -
K Norbi
addikt
-
szőröscica
addikt
válasz Gsx-rr #38824 üzenetére
Igazabol, ha egy 3 evvel fiatalabbat veszek abbol a penzbol, nem biztos, hogy elorebb lennek. Kilometerben nem lenne sokkal kevesebb benne (ezt is csak 195-tel vettem). Egyedul az LCI lenne elony. Ez nem a kinalat aljarol valasztott auto volt, es igy legalabb tudom, hogy mi kerult bele, plusz felszereltsegben is mindent tud (pl. van benne HUD, amit imadok), amire szuksegem van. Bar egy kovetoradaros tempomat nem lenne rossz, de az ritka, mint a feher hollo.
A mai fejemmel egyebkent egy akar kicsit tobbet futott LCI 25d-t vennek, ugyanilyen leellenorizheto eloelettel. A negyhengeres dizelbol atulve meg a hangja is nagyon tetszene.
De masfel evvel ezelott nagyon nagyon benzinest akartam. Majd az F11-nel ujra atgondolom. Ott mar csak a szebb hang szolhat majd a benzin mellett, mivel ugyanolyan komplikaltak lettek, mint a dizelek.
-
CharlieDrop
veterán
válasz szőröscica #38825 üzenetére
Én nagyon nem tudom BMW-nél maradnék-e
[ Szerkesztve ]
Nem használok AD-blockert a PH! oldalain!
-
Hikvision
senior tag
válasz szőröscica #38815 üzenetére
Így van. Én végigjártam a német szopórollert, audi A4/A8, BMW e36/46/E90. Amióta lecseréltem j*pánra érdekes módon nem azzal telnek a napjaim, hogy szervezem a szervizlátogatásokat, pedig az E90-is 4 millióért ment el, és azóta tartom a kapcsolatot a sráccal, és 1év alatt majdnem 600ezret költött rá, pedig makulátlan volt amikor eladtam. CIC, vezérlés stb stb.
20 éve a PH-n.
-
-
chess001
aktív tag
válasz Gsx-rr #38829 üzenetére
Ezért vesz, aki megteheti új autót, mert ott tervezhető a költség. Annál az elavulás a legdurvább pénztemető, ezért is nem a magáneladás az, ami manapság dominál, kevesen tudják kigazdálkodni...
Igazából a benzin is beleszámolható az autós kiadásba-úgy lesz reális, ha már ki kell fizetni, meg még a garázs fűtése is, mert ha nincs ott kocsi, akkor az a költség sincs...A világon az emberi ész van a legjobban szétosztva. Mindenki meg van győződve róla, hogy neki egy kicsivel több jutott.
-
Gsx-rr
veterán
válasz chess001 #38831 üzenetére
Garazs futese? Egyre jobb!
Es ha nem allok be minden nap akkor vonjam ki a havi fentartasi koltsegekbol?Gondolkozz mar! Ha en havi 5000 kilometert megyek te meg csak 500-at. Akkor mikor megkerdezik mennyi egy ilyen auto fentartasi koltsege akkor melyik a mervado?
Ha jol veszel autot es ertesz hozza, akar evente tudod ugy cserelni,hogy ne bukjal rajta.
[ Szerkesztve ]
-
htomi85
tag
Én azt nem értem, miért gondolják sokan hogy a német hülye.
Nagyon nem hülye a német. Azért adja el a kocsit, mert így gazdaságos.
A behozott német prémiumok 90 százalékát igenis tekerik, a többség pedig lefingott.
Mondjuk eleve nem értem hogy miért gondolják az emberek, hogy 7-14 éves autókkal villantani lehet, de legyen ez az én bajom.
A másik naivitás az, amikor az újonnan 15 millás 525d-t megveszi valaki 3 millióért (szigorúan touring), aztán nem érti miért drága a szerviz.[ Szerkesztve ]
-
chess001
aktív tag
válasz Gsx-rr #38832 üzenetére
Ha van egy házad, de nem mész haza, akkor az a tied még?
Igen, ha nem állsz bent akkor is fogy a pénzed az autó miatt, tehát az az autó fenntartási költsége. Nem számít bele az autó árában, ez járulékos költség. Egy közgázos biztos szebben elmondaná.
Ha fix, kis összegből kéne neked egyedül mindened megvenni, fenntartani szerintem könnyebben értenéd...A világon az emberi ész van a legjobban szétosztva. Mindenki meg van győződve róla, hogy neki egy kicsivel több jutott.
-
Gsx-rr
veterán
válasz chess001 #38836 üzenetére
Aha! Es ha van garazsom,de nincs autom?
Egyertelmuen a garazs koltsegei a hazhoz tartoznak, mivel nem kizarolag autok tarolasara hasznaljak az emberek.Az utolso mondatodat nem igazan ertem! Mire gondolsz? Szerinted nekem ki vesz meg dolgogat? Mivel egyedul elek. Ki tartja fent ha nem en? Mire gondoltal? Egy kommunaban elek es mindenki hozzajarul az en koltsegeimhez?
Ha mar igy gondolkozol nem kell ilyen penztemeto autokban gondolkozni, kell venni egy Suzukit es a gond megoldva!
[ Szerkesztve ]
-
molnarpeter
nagyúr
válasz chess001 #38831 üzenetére
Ha tervezni akarsz, tartós bérlet. Fizetsz egy havi fix díjat, nem kell félni semmi extra hibától, igény esetén emberke jön és elviszi az autót szervizbe/gumizni, kaphatsz csereautót, stb (nem áll meg az üzlet, nem kell plusz időt szánni rá, olcsóbb is megspórolt/ nem kieső órabérben egy ügyintézőre bízva.
Fenntartást szvsz a Ft/km fejezi ki - adót, üzemanyagot, biztosítást, mosást, mindent beleértve, totalcaron van kalkulátor, avulást is beleszámítja, kb reálisan számol, elmaradt kamatok (opportunity cost része) már kicsit közgazdász fétis benne, de végülis igaz Másik a szám total cost of ownership, kb ez a kettő elég jól behatárolja, mennyi is az annyi.
-
Gsx-rr
veterán
válasz molnarpeter #38838 üzenetére
Meg ha ilyen hulyesegeken gondolkozunk,hogy az amugy hazhoz tartozo garazs koltsege is az auto fentartasi koltsegeit ,novelik, akkor a belvarosi parkolas is az auto koltsegeit terhelelik?
Ezek irrevelans dolgok nem az auto koltsegei!Ugy mint az automosas se, mivel valaki megoldja otthon ,van aki gozborotvazik, van aki par naponta 5000 mosoba hordja. Ezeket ha belevesszuk nem kapunk valos kepet egy auto fenttartasi valos koltsegeirol!
Ez kb ugyanolyan mintha 2 ember rezsijet hasonlitanad ossze ahol az egyik szendvecsen el a masik napi 3x etterembe eszik!
[ Szerkesztve ]
-
félisten
válasz htomi85 #38835 üzenetére
A német nem hülye, de amit ott már nem éri meg üzemeltetni addig nálunk az alacsonyabb munkadíjak mellett még igen.
A másik, egyszerűen nem akarnak foglalkozni vele, meg olykor már "ciki" a 10 éves autó.
Ahogy számoltam idehaza valahol 6-12 éves korában típustól függően van az autóknak a "sweetspot" ahol már az értékvesztés nem viszi el a jelentős pénzt, de még nem is hullik darabokra.(#38839) Gsx-rr: De-de, ezek mind az autó költségei.
A parkolás, a mosás, a "vagyonszerzési illeték", a pályamatricák, sőt még az autós telefontöltő is.
Nyilván ezekért cserébe kap valamit az ember, de ne áltassuk magunkat azzal, hogy ezek nem az autózás költségei. -
Gsx-rr
veterán
válasz D1Rect #38840 üzenetére
Persze meg a McDrive-ban is amit eszel az is!
Altalanos koltsegekbe ilyen dolgokat nem lehet beleszamolni,mert ezek extrak,nem adnak valos kepet,mennyibe kerul egy pl F10 fenntartasa.
Amikor egy lakas rezsijerol kerdeznek is mindenkit a netto dolgok erdekelnek. Viz,gaz,villany, kozos koltseg. Az a kutyat nem erdekli ha valakinek azert tobb a rezsije mert takaritonot tart, meg bebiszittert!
Ezek alapjan egy Suzuki fenntartasi koltsegei tobb lehet mint egy Bmw-nek ,ha a Suzukit naponta mosatod es minden nap a varosban parkolsz.
Ez nem reprezentativ[ Szerkesztve ]
-
BeZol
őstag
Igényesebb új bmw esetén lehet 20m Ft-tal számolni.
Ebből lesz 10 éves korára talán az 1/5 értéke, kb. 4m Ft. A jobb állapotú kevesett futottak drágábbak, a többiek olcsóbbak ennél.
Nekem 0 km-res kora óta megvan a kocsi, és a következőkkel kalkuláltam:
- éves adó
- éves biztosítás
- éves autópályamatrica
- évi 1 olajcsere
- kb. 2 évente fékolaj és fékbetétcsere
- kb. 1,5 évente új téli és nyári hátsó gumik, 3 évente 4-4 zsír új gumiés ehhez jöttek a nem annyira várt kiadások, mint:
- első lengőkarok cseréje
- első és hátsó lengéscsillapítók cseréje
- klíma ventillátorának javítása (20ezerből megúsztam, egyébként ha cserés, akkor 120+ ezer Ft)
- új akksi (ez igazából mehetett volna fentre is)
- motortartó bakok cseréje
- tömítések cseréje, mert folyott az olaj le végig a váltón
- dpf-nél is volt vmi, amit cserélni kellett, mert nem tudott regenerálni
- termosztát is kuka volt
- kettőstömegű és kuplungszerkezet cseréje
- kéziváltóolaj és diffiolaj csere
- 2 évente új ablaktörlő gumik
- tetőmechanikánál egy műanyag eltörik mind a mai napig, ennek az addigi folytonos javíttatása (elment már 120ezer Ft a semmire)
- vezérműlánccsere (bő 300ezer Ft)Na azt hiszem ezek az összegek merültek fel a kalkulációmban, és így jött ki az, hogy új kora óta legalább havi 38.500 Ft-ot kellett volna félretegyek, hogy ezeket a költségeket kifizessem az eltelt 9 év alatt.
Erre jön rá a havi üzemanyagköltség, az alkalmankénti autómosások (külső és/vagy belső, épp mikor ami), és a külföldi utazások költségei.
Most 9,5 éves a kocsi, nagyon max. 6m Ft-ot ér, és van benne 194ezer km. Használtautón 3.8-5m Ft között mennek most. A poén, amikor írják h full-extra a kocsi, pedig nem...
A fényezésen is lenne mit helyreállítani (ismét) a sok kavics miatt, de a szélvédőből is jöhetne egy új. Mind a 4-4 felnin vannak padkázás nyomok, az egyik téli felnit most kellett javíttatni, mert szétrepedt.
A csomagtartózár beszart, 200+ ezer Ft lesz munkadíjastul a javíttatása.
A szívósort ledugóztatni nem fogom, kap egy újat majd, az sem lesz kevés pénz. Lassan a turbót is érdemes lesz felújíttatni, és esélyes, hogy indul az m-futómű miatt az új kör, h lengőkarok, majd lengéscsillapítók lesznek megint cserélve.
A féktárcsáim is cserések mostanra (még a gyárik vannak).A "nagyobb" költségek mind 165ezer km (kb. 7-8 évesen) utántól jelentkeztek, de főleg így 185ezer km után kezd besűrűsödni a dolog (igaz, nálam ezek is inkább megelőző jellegűek, mert simán mehetett volna 200ezer km-ig vagy amíg meg nem áll vhol a kocsi, ugye kinek milyen a hozzáállása). Simán kijelenthetem, hogy ezek a költségek (amik várnak és már megvoltak) összesítve kijönnek 2m Ft-ra, amik 165ezredik km óta vannak, és 220-240ezer km-ig bezárólag biztosan meg is kell ejteni a cseréjüket.
Na ebbe a szép "kalkulációba" jön be az, hogy használt kocsi, ismeretlen előélet, tekert km, és csodálkozik a többség, hogy akár az olcsóbb, akár a drágább kocsi miért pénztemető. Megy az "okoskodás" is látom, hogy 1 év használattal ügyesen kiszállni minimális bukóval... Lehet ügyeskedni, csak lehet előtted is ügyeskedtek már 3an a kocsival, és mindenki csak használta és "felélte".
Na ezek után is jó buli pl. egy E93 330d cabrió (tudom, pfuj diesel)? Mindegyik 200ezer km körüli, vajon cseréltek már vmit a fentebbi listából? Vajon valós a kilométer? Gondolom egyik vevő sem számít majd rá, hogy 2m Ft-ot még önthet majd bele Ja! Dehogyis! Ügyesen 1 év után eladja minimális értékvesztéssel és 0 szervízzel Közben pedig valószínűleg jól kitapossa a belét is.
És akkor nálam még nem halt le a navi, nem volt semmi elektronikai baromság, elvileg vannak, akik beáznak, egyeseknél már kb. szétmállott a bőrülés oldala, gyakran látok félig bandzsa bmw-ket, mert egyik xenon megadta magát, na nálam még ez sem volt, de majd biztos jön, és még ki tudja mik merülhetnek fel.
Az biztos, hogy ha valaki 10 év körüli bmw-t vásárol, annak nem havi 38.500 Ft lesz a fenntartása üzemanyag nélkül (az én fentebbi tematikám alapján egy 330d-re), hanem jóval-jóval több, hiszen elég a kb. 2m Ft-os szervízköltséget nézni, amire "nincs" előtte 10 év "feltankolni", igaz, cserébe nem is kell az autó értékének 4/5-ötödét leírni bukónak, szóval valamit valamiért, de a tisztánlátás végett gondoltam megosztom, mégis kb. mire számítson a többség úgy, hogy pl. az én kocsim nem is számít betegágynak!
A benzin kontra diesel témával kapcsolatosan: anno a 330d és a 335i között 300ezer Ft volt a 35i felára. Én tempósan közlekedek és 8literes fogyasztással érdemes számolnom, míg egy 35i esetén hasonló tempós közlekedéssel 13literrel. Az elmúlt közel 200ezer km alatt mondjuk 380 Ft-os üzemanyagárral számolva 3.8m Ft-tal kellett volna többet tankolni a benzines változatba. Jobb hangzás, kicsit jobb tempó (mikor már a 30d is overkill igazából ; 130-210km/h között 1 kocsihossz előnye van a 35i-nek, és mikor nálam mutatott 240-et az óra, akkor járt 1 kamionhossznyi távolságra a kollega e93 335i-je), és majdnem 2xer annyi benzinkútlátogatás.
Az 1 évig ügyeskedek egy kocsival stílus esetén simán vinném én is a benzinest (bár akkor már m3 cabrió legyen), de ha valaki hosszabb távra tervez és olyan a kocsihasználata, h alsó hangon legalább 15km-t megy minden nap egyhuzamban, annak bőven jobb vétel egy diesel kocsi.[ Szerkesztve ]
-
Gsx-rr
veterán
válasz molnarpeter #38843 üzenetére
De amikor egy auto altalanos fenntartasi koltsegeirol beszelunk olyan dolgokra vagyunk kivancsiak mint felljebb leirtak. Nem ilyen hulyesegekre,hogy a garazs rezsije!
Mert amikor autot akar valaki venni ezek alapjan tud donteni,hogy ezt megengedheti vagy sem.Meg ilyenekre mint ez:
http://civilhetes.net/megtudtuk-melyik-automarkaval-sporolhatjuk-a-legtobbet-ime-a-lista
[ Szerkesztve ]
-
Gsx-rr
veterán
Persze ,hogy megy az okoskodas ,ahogy te mondod. Biztos sok a tapasztalatod a temaban! El kene rugaszkodni a Magyarorszagon atlagos 10+ eves autoktol 200+ ezer kilometerrel.
En vettem egy Japan autot (mivel elviszik az automat) minimalis serulessel, az oldala volt vegighuzva, szerkezetileg nem serult es van benne 40.000 km.
Nekem javitassal lesz 4m korul ilyen extrakkal 5m korul van. Siman el tudom adni 1 ev utan annyiert amennyibe nekem van aki megveszi is jobban jar ,mert lesz benne max 80.000 km nem 160.000.[ Szerkesztve ]
-
MPowerPH
félisten
válasz szőröscica #38807 üzenetére
Meg veletlenul sem. Nelkulem is van itt eleg szotyizni valo.
Egyebkent a V10 -es szivo azert jol sikerult.
[ Szerkesztve ]
Don't Tread On Me
-
FIREBLADE78
addikt
Szerintem villanyos ajutot kell venni,ott nincs ekkora fenntartási költség . Kivéve,ha akksi káput,de addigra másnál lesz a kocsi
Macbook pro retina 2013 late, ájfon 14 pro, BMW i4
-
Gsx-rr
veterán
válasz FIREBLADE78 #38849 üzenetére
Villanyosbol robogom van
Új hozzászólás Aktív témák
- Időjárás állomás - keress napi 5 dollárt!
- profi traffipax és lézer detektor + blokkoló Kiyo Ultimate AP4 GPS komplett rendszer
- Új Bestway medence vizforgatóval akciós áron
- RANGE ROVER EVOQUE 2018 /// GARANTÁLT 60.000 km /// MAKULÁTLAN ÁLLAPOT !!!
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs LEGEND székek azonnal . 24 hónap garancia . +36301300000