-
Fototrend
Ford topik téma összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
embe
nagyúr
válasz
molnarpeter
#18999
üzenetére
Akkor megnyugodtam.
Tegnap megvolt a Wagon R projekt. Szereltem bele szervókormányt.

-
pn4hvq
senior tag
válasz
kelly416
#18997
üzenetére
"Reggel hidegben ütemtelenül kattog, amint bemelegszik vagy jó az idő, nem kopog indításnál sem."
Nem lehet a hosszbordásszíj-körön (azannya, hogy kell írni ezt a szót?
) lévő görgő, feszítő, csapágy okozza? A Mondeon 1,5 hónapja ezügyben futottam egy kört. Az is hidegben kezdte, ha melegebb lett a motor, akkor csendbe lett. De egyre romlott, egyre hangosabb és továbbtartó lett a hang. -
kelly416
veterán
-
kelly416
veterán
Ennek a felét kifizeti állam bácsi, egyébként esélytelen lenne. A második legolcsóbból már nem tudnék venni full felszereltet, de majdnem minimumot sem. Ez van. Nincs más. Olcsó, igenytelen, nem kényelmes és nem csendes, de ennyit megér szerint az új autóval járó kalkulálható ráfordítási költség. Persze ha nem zúzzák meg, de kis városban hátha megúszom ezt, éjjelente úgyis udvaron áll, és még garázs is lesz, mire megjön. Vagyis terv szerint.
-
pn4hvq
senior tag
válasz
kelly416
#18991
üzenetére
Én a munkahelyen szoktam vezetni a néhány éves Dacia Dokkert. Amikor én beleültem, akkor 40.000km alatt volt a futás, most 8x.000. A lényeg: rendben van, hogy olcsóbb, de ez a Dacia menet közben zörög, kopog, kapubeállónál lévő kis feljárón le-, felmenve az egész kasztni nyekereg (gondolom, hogy meg van tekeredve, ha valamelyik 1-2 kerék eltérő magasságon van). Nem bántásból, lenézésből, lebeszélésből írom, csak én ezt tapasztaltam. A 2006os Focus és a 2003as Mondeo ehhez képest síri csendben közlekedik.
Viszont egyszerű, a fentiektől eltekintve teszi a dolgát, keveset fogyaszt, megpakolt utánfutót is gyakran húz. Talán a régi Suzuki Swiftekhez tudnám hasonlítani. -
kelly416
veterán
Na látod, nálunk is ez áll fenn, ha már támogatják, venni akarunk egy Lodgy-t. Ezért nem is kell a Fóka, meg munkásnak drága lenne (kertest újítok, sajátot, futózok relatíve sokat), arra ott a Clio.
1.1-ért vettem tavaly februárban, most 900-ért meg sem csörrent a telefon 3 hétig. Lehet, rajtam marad majd. :DDD
-
kcsa
veterán
válasz
xEon1337
#18986
üzenetére
Már napok óta túrom a témát a neten, de asszem ma értem el áttörést, idáig angolul kerestem, de németül kellett volna

első oldalon is tizenplusz típus szerepel, gyakorlatilag azonos jelenséggel, állítólag Conti/Teves fékrendszer jellemzője. Ha lesz rá érkezésem, megnézem enyémben milyen ABS kocka van...
-
flymi
addikt
válasz
kelly416
#18985
üzenetére
Sráccal fordultunk egyet késő este Fülén az 5. BRSZK-n és hidegen indítva a motort tökre azt hitte, hogy dízel.

Mondom nem, csak hidegen ez ilyen.Két első alsó szilent, alsó váltótartó bak és a két kerékagy lesz a héten cserélve. Jobbos kanyarokban hazafelé 100-nál minden más zajt elnyomott a búgás, szóval igencsak odavan szegény. Magából az agyból ítélve sosem volt cserélve, rozsdás is. Igazából jövőre akartam kompletten szanálni tárcsával és betéttel együtt, de ez most korábban jött nagy bánatomra.
Hó 27-re meg érkezik a dob, a hátsó csővég és a szerelékek.Asszony épp tegnap mondta, hogy
1. jobban jártunk volna ha veszünk egy újat
2. ha már megvettük ezt akkor egyszerre ki kellett volna benne cserélni mindent ami kakis, igaz állt volna egy hónapot a szerelőnél de nem kéne minden hónapban 1-2 napot keresni amikor épp nincs rá szükség.Felgyújtani nem akarom, bár igazság szerint akkor nem kéne soha többet talicskázni bele a pénzt.

Ez a kerékagy dolog is bármikor beüthetett volna, elvégre épp tegnap ugrotta meg a 244e km-t.
A váltótartó bak csere után már nem leszek vele ennyire óvatos azért, szeretném kipróbálni mennyire megy.
Eddig nagyon óvattal kellett indulni mindig lámpánál is, különben csattogott rendesen. Oké nem egy versenyparipa, de mikor láttam egy 1.3-as szutyuki szedánnál kiakadni a mérőórát (200-ig van skálázva), azóta piszkálja a csőröm, hogy tudja-e vajon az én kotlám egyáltalán a 150-155-öt? Elviselne még egy 6. fokozatot ami azt illeti, 100-as tempónál is pörög 3000 környékén.Meg aztán mire szépen végig megyek rajta újra kezdhetem elölről, hacsak a rozsda meg nem eszi addig. Sajnos a víz gyönyörű szépen be tud folyni az illesztéseknél is és bent meg tud ülni a hajlatokban. A porral-sárral vegyítve aztán
szépencsúnyán megteszik áldatlan hatásukat. -
kelly416
veterán
válasz
orosziem81
#18970
üzenetére
Én szét szedném a bal első féket teljesen, kiszedném a fékmunkahengert, megnézném, hogy egyáltalán a helyén van-e, vagy kiesett valami? Gyanítom, nem lesz a helyén, kinyúlt teljesen, abban csücsül a fékfolyadék ami hiányzott, viszont nem feszíti szét a féket funkciója szerint. Kieshetett stift, törhetett kis tartófül, történhetett akármi. Vagy akár szedd szét mindkettőt fék megbontása nélkül, és hasonlítsd össze egymással, ha nem vagy biztos a dolgodban.
-
Azt tapasztaltam még, hogy pl. reggel, amikor elindulok otthonról az udvarról és a hőmérséklet még alacsonyabb, akkor nem csinálja, de a munkahelyi parkolóból indulva délután meg szinte mindig.
Illetve amikor 2016-ban vettem a kocsit (2009-es), akkor nem tűnt még fel.. de tavaly már tuti csinálta.
-
kelly416
veterán
Enyémnek sincs, MK2 fóka. Mondjuk ennek egyéb baja sincs, minthogy nálam van még mindig, meg nincs benne dpf, bár most még a hirdetést is leszedtem, nehogy pont kirándulás előtti napon vigyék el és '96 Cliova kelljen átszelni a fél országot. :)) Szerencsére az itt leírt típushibák elkerülnek. Nem ázik be a motortér, nem néma a jobb hátsó hangszóró, minden pöpec.
flymi helyében már felgyújtottam volna a vasat, megeshet. De félreértés ne essék, minden tiszteletem az Övé, csak nincs ennyi türelmem. -
-
kcsa
veterán
Focus mk2 userek: ismerős nektek az a jelenség, hogy 20km/h elérésénél valami kattan egyet?
(elárulom: az abs az egyébként)
Máshol is ismert jelenség (van az előző linken kívül még jópár találat), de annyira hihetetlen, hogy ez normális...
-
Erdei88
veterán
molnarpeter& embe köszönöm a segítséget, megtalálták.
Napi szintem 15-15km-es távra használják az autót és a szerelő javasolta, hogy próbálják ki.
Közben kiderült, hogy nagyobb baj, mint gondolták. Olajcsere után megjelent egy motorjel a műszerfalon, majd leállítást követően eltűnt, rövid használat után ismét jelzett. A hibát nem találták meg, és szerencsére már a motorlámpa is világít. Pontos diagnózist sajnos nem tudok írni, mert anyukám használja az autót és 250km-re van tőlem.
A héten viszik a Ford szervizbe, mert a maszek akinél volt nem tudja orvosolni a hibát "amit biztos, hogy nem ő okozott"
-
#31600896
törölt tag
Üdv.
A minap egy fkalap rávágta az ajtót a kocsimra, vagy valamit, amivel behorpasztotta az ajtómat egy kb. 4 cm átmérőjű helyen, és a festék is ledörzsölődött alapozóig. Nyilván lelépett, azt se tudom hol és mikor történt pontosan.
Ezt a hibát ki tudják javítani szerintetek anélkül, hogy az egész ajtót újrafényezzék? Nekem már az is elég lenne, ha a horpadást kihúzzák valahogy. -
válasz
orosziem81
#18970
üzenetére
Pedig a fékkel nem szabad viccelni,az életed múlhat rajta!Beszélni kell azzal a szerelővel,hogy ez vészhelyzet,oldja meg,hogy megnézi,még ha egy kicsit többet is kér érte.
Én mentem már hajnali 6-kor is szerelőhöz. -
orosziem81
tag
Sziasztok,
van egy fékhibám, aminek az okát szeretném kideríteni.
Egyik napról a másikra a fékpedál beesett, szinte a pedál mozgásának utolsó részén fog és lassítja az autót a fék.
Ezzel egyidejűleg kissé csökkent a fékolaj tartályban az olajmennyiség. Rátöltöttem, azóta nem csökken tovább (láthatóan legalábbis nem). Valamint szintén egyidejűleg a kocsi oldalra húz intenzívebb fékezéskor, mert a fékerő nagyja a jobb első kerékre jut. (Ha igen erősen fékezek, a jobb első kerék meg is áll, míg atöbbi forog tovább)Kocsi: 1999-es Fiesta 1.3 benzin 60LE
A fékmunkahengereknél és a fékvezeték csatlakozásoknál nincs de még a karmantyúk alatt sem kicsorgott fékolaj!
(Mielőtt még jönnének a kommentek, hogy miért nem viszem szerelőhöz:
Az akihez vinném csak nagyon sokára tudná befogadni. A kocsi napi szinten kell a munkába járáshoz, tömegközlekedés itt nem áll megfelelően rendelkezésre.) -
#31600896
törölt tag
válasz
ReFleXx
#18961
üzenetére
Akkor az enyémnek az alján van repedés, mert mikor legelőször észrevettem majdnem üres volt a tartály. Jöttem-mentem vele, szerdán lecsekkoltam még maxon volt, de ma megint minimumon volt. A hőfok 90 fokon áll, ha bemelegszik, a motoron nem veszek észre semmi rendellenest.
-
#31600896
törölt tag
Üdv. Hűtőfolyadék kb 300 km megtétele után maxról minimum alá esik. Ahogy nézem bilincsek feszesek a csöveken. Kupakot lecsavarva szisszent a vákum miatt. Mk2 Foci
-
kcsa
veterán
-
embe
nagyúr
válasz
Erdei88
#18947
üzenetére
Ahogy molnarpeter mondta egy ilyen kis fehér tölcsért keress!
Nekem kombiban a csomagtérben, a jobb oldali tárolórekeszben volt.
Ez mondjuk akkor is jól jött amikor Ukrajnában akartam tankolni, és a pisztoly olyan vékony volt mint a benziné.
Ha nem találod a tölcsért, akkor egy titkos tipp:
Majd megmérem neked pontosan, de van egy KPE cső, talán a colos méretű, ami pont olyan átmérőjű, hogy belemegy. Ebből vágsz egy kb. 30 cm.-es darabot ( nehogy beleszaladjon a tankba ) és azzal is pont úgy be lehet nyomni azt a kis elzáró lemezt mint a kis tölcsérrel. -
rgeorge
addikt
válasz
rgeorge
#18923
üzenetére
Ma meglátogattam a beteget, a biztosítékdobozban szép rend van:

A kapcsolóval szórakoztam egy kicsit, és két-három alkalommal kikapcsolta a távolságit (persze végül bekapcsolva maradt, és azóta nem is sikerült újra kikapcsolni). A differenciáldiagnózis szerintem a kapcsolóhiba, van valahol leírás a cseréről? -
ReFleXx
addikt
válasz
zoltan.bagi
#18945
üzenetére
de az is jo ha megfujkalod fektisztito sprayvel, ha valtozik a hang/alapjarat akkor ott a bibi.
-
Erdei88
veterán
2013-as 1 literes ecoboost MK3-as Focus esetén, ha nem tankolni szeretnénk, hogy lehet bármiféle üzemanyag adalékot beleönteni a tankba? Van egy zsilip/zár amit nem lehet kinyitni és megakadályozza, hogy bármit is beleöntsenek.
Ki lehet ezt valahogy nyitni? -
n1nja
tag
válasz
zoltan.bagi
#18945
üzenetére
Aha, álló autó, nem gurul.

-
zoltan.bagi
csendes tag
válasz
diegho
#18944
üzenetére
Telefonnal érdemes körbevideózni, s utána meghallgatni. A "sziszegő" hangot nagyon jól kiemeli a telefon, én anno úgy találtam meg a repedést a csövön.
Btw: üresben alatt álló autót is értesz? Gurulva kicsit magasabb az alapjárat, az normális. Ha falsot szív, akkor sokkal, az nem normális

Viszont ha álló autónál csinálja ezt, akkor lehet más a hiba. (alapjárati vagy fojtószelep környéke) -
n1nja
tag
válasz
zoltan.bagi
#18936
üzenetére
Üresben, ha elengedem a gázpedált, jópár másodpercig pörög 1500-on, majd onnan ejti vissza alapjáratra.
Nem találtam sérült vagy lecsúszott csövet. (ez persze nem jelenti azt, hogy nincs).
A fojtószelepen lehet bármit állítani? -
TomMusic
őstag
Sziasztok,
Létezhet ilyen külsővel Fóka, ami csak külsőre ilyen? Szóval nekem nem kell a teljesítmény, csak az optikai tuning.. -
DeFranco
nagyúr
-
n1nja
tag
Sziasztok.
Egy kis segítséget szeretnék kérni.
Fojtószelep tisztítás után furán viselkedik az autó.
Szervíz azt mondta, hogy idő kell, amíg megtanulja a rendszer az új értékeket. 1 hete napi 50km-t mentem vele, nem igazán javult.
A jelenség: megálláskor vagy gázpedált felengedve vagy felpörög a motor vagy 1500 fordulat környékén megy még pár másodpercig majd úgy esik vissza alapjáratra. Motorfék hatást is gyengébbnek érzem azóta. Túl sok levegőt kapna?Mi lehet a bibi, mit tudnék tenni?
Köszi.
(Focus mk1 1.6b 2002) -
radi8tor
MODERÁTOR
válasz
rgeorge
#18921
üzenetére
Gondolom a távolsági fényszóró reléje besült és nem kapcsol le. Szerelési útmutatóban le van írva hol találod (motortérben jobbra az ablaknál)
De az is lehet, hogy szétment valamelyik kábelköteg és "zárlatos" vagyis összeér több olyan kábel, aminek nem kéne.
El kell menni a kocsival egy jó autóvillamosságihoz.
-
rgeorge
addikt
Üdvözlet.
Ford Focus MK1 facelift, 1.6 benzines. Indításkor a távolsági fényszóró bekapcsolt állapotban volt és nem is lehet kikapcsolni azóta. A fénykürt mód megy helyzetjelző üzemmódban, de fényszóró módban csak a távolsági megy, kikapcsolhatatlanul. Mi lehet ennek az oka? Igen ritkán megyünk úgy, hogy szükség lenne a távolságira, nem is emlékszem, mikor kapcsoltam be szándékosan utoljára, a tompított viszont szinte mindig be van kapcsolva.
Van más furcsaság is, de régebb óta, mintha testelési vagy egyéb rejtélyes elektromos gond is lenne, a következők fordultak elő leginkább az elmúlt évben:
* páramentesítő gombra kinyit a csomagtartó (2x),
* rádió kikapcsol (2-3x) menet közben,
* kézifék/ABS visszajelző fel-felgyullad, kialszik menet közben (mindkettő ok nélkül),
* sebességmérő mutató leesik majd visszatér (1-2 perctől 15 percig, kilométerszámlálók állnak, de nem jelenik meg ---- a kijelzőn (tehát nem a klasszikus jeladó hiba).
A távolsági fényszóró bekapcsoltság lehet szintén emiatt?
Pár hete az akku melletti két testkábel csatlakozást megtisztítottam (erre szokott az ablakmosó folyadék utántöltéskor ráfolyni), elég rozsdásak voltak, a parajelenségek nem szűntek meg. Múlt szombaton az akkusarukat is megtisztítottam, azóta nem volt ilyen jelenség. Kedden volt szervizben, ahol megnézték az akksit is, még messze van a cserétől, generátor is rendben tölt. És azóta nem kapcsolható ki a távolsági fényszóró sem. -
trialboj
őstag
Üdv,
Egy haver régi fordjában a magnó benyalt 1 cd-t és ne tudja kivenni, ilyen modellről van szó
esetleg tud valaki megoldás, mit lehet ilyenkor csinálni?
Kösz
-
#31600896
törölt tag
Szevasztok!
Focus Mk2 külső tükreit be lehet hajtani valahogy? Kifele hajlik elég könnyen, befelé nem, vagyis nem mertem egy pontont túl erőltetni. Elég gáz lenne, ha nem lehetne, a Fiestáét is lehet.
-
flymi
addikt
Megvan a végeredmény:
-Bosal hátsó dob, kipufogó vég cső + szerelékek 37k (ezt mondjuk kicsit sokallom, ennyiért komplett szettet kéne adjanak flexicsőtől az utolsó centiig szvsz)
-Meyle kerékagy első (párban cserélem, bár csak a bal oldali búg) 2 x 14.5k
-Alsó váltótartó bak (megrendelve, 9k és még pár százas lesz)Ez cirka 75k + majd még a munkadíj. Végül is nem lőttem alá a 80k-s tippemmel, csak ott egy aggyal számoltam.
Szervoolaj szintre ránéztem ma a max fölött van egy ujjnyival. Ez okozhat gondot vagy ekkora ráhagyás nem számít?
-
diegho
nagyúr
válasz
zoltan.bagi
#18910
üzenetére
Én csak független szervizbe megyek. Eddig bármit vittem oda, elmondtam a hibát, azonnal tudták mi a gond és az áraik is jók.
-
zoltan.bagi
csendes tag
válasz
TigerCat
#18909
üzenetére
Én is.
Egy szerelőtől sem várható el, hogy értsen mindenhez. Aki meg csak egy adott típust (vagy párat) lát, rááll a szeme a gyenge pontokra, jobban látja mi mennyit bír. Tapasztalatból is tudják mit "illik" még cserélni, mert visszatéve csak reklamáció lesz.
Persze van egy univerzális SOS szerelőm is, de "komolyabbat" csakis márkaszervizben. -
válasz
Tony21
#18908
üzenetére
Én csak márkaszervizbe hordom a kocsimat 2004 óta. Újat és használtat egyaránt. Mondjuk márka hű vagyok, szóval konkrétan ugyanaz a szerviz, de még ha akadnak is gondok, jobb eséllyel oldódik meg, mint egy kis független szerelőnél... De ez az én véleményem, elfogadom, ha más mást tapasztal, vagy másként vélekedik.
-
DeFranco
nagyúr
Új hozzászólás Aktív témák
- Gumi és felni topik
- Milyen monitort vegyek?
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- EAFC 26
- Milyen asztali (teljes vagy fél-) gépet vegyek?
- E-book olvasók
- Apple iPhone 16 Pro - rutinvizsga
- Xiaomi 15 - kicsi telefon nagy energiával
- Kezünkben a mélynyomóval szerelt Redmi K90 Pro Max
- Opel topik
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest

) lévő görgő, feszítő, csapágy okozza? A Mondeon 1,5 hónapja ezügyben futottam egy kört. Az is hidegben kezdte, ha melegebb lett a motor, akkor csendbe lett. De egyre romlott, egyre hangosabb és továbbtartó lett a hang.







)



