-
Fototrend
Ford topik téma összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
troll81
addikt
Azert ebben a formában ez nem alja meg a helyét... Itt is van egy lol.... Egy egyszerű kérdés semmi más...
Az mk2 st ezzel megy motul 15w50 300v ezért nem értettem meg az audi is pl semmi gond az olajjal eddig de majd lesz kis módosítás a szoftverben...
Plusz 15 20%tobb nem.
-
DeFranco
nagyúr
válasz
troll81
#24995
üzenetére
szerintem többet nyersz ha maradsz a gyári specifikáción, mint ha valamilyen megfontolásból extrém eshetőségre készíted fel a rendszert
nem értek az olajokhoz, de egy kisturbós motor kapcsán felmerült (ott tényleg kritikus az olaj a kihegyezettség miatt) hogy a meleg oldalon legyen-e vastagabb, és nagyon sokat kellene nyélen ütni az autót kánikulában ahhoz hogy ott már a w30 ne legyen elég.
-
kcsa
veterán
válasz
Zoli-bácsi
#24996
üzenetére
Facebook is tele van képzett tribológusokkal, hát most már itt is van egy

-
troll81
addikt
-
troll81
addikt
Őszintén szólva nem tudom hogy hozták össze miként van jó hatással a motor élet tartalmára
Nekem a hétvégén javasolta egy autó mágus.... Egy audi 1.8t használ 5w50 olajjal... Kb 240 le az audi.... De mindig nyelven megy taposva rúgva. Ő ajánlotta h a meleg oldalon hasznalhatnek jobb olajat is mert élettartamot növeli. -
troll81
addikt
Sziasztok valaki próbált már 5w30 helyett 5w40 et? Jobb Kémes legyen melegen a motornak?
-
darvinya
titán
válasz
gabor9991
#24984
üzenetére
Nem reklamáltam semmit, 2005 stimmel, km inkább 500e, az ár 600e.
Én Escort nem néz ki így, mint ez, pedig azzal többször megjárták német ingázást 22 év alatt, sőt lakókocsit is húzott.
Amúgy csak kíváncsiság hajtott, mert közelben volt.
Ahhoz képest, hogy ugyanennyiért van 270e is. -
darvinya
titán
Kb. 1 órája megnéztem egy „női tulajdonostól” származó Focus Mk 2-es Ghia -t.
Khmm…
Ennyire lelakott, mocskos kocsit még nem láttam.
Mintha most húzták volna ki a mocsárból.
Klíma miatt bűzlött, mint a mocsár, az illat gyöngyök nem tudták elnyomni.
Több éve nem működik, és biztosan nem takarították.
Több sár volt belül, mint gyep köves parkolóban.
Váltó szoknya beszakadva.
Hűtővíz min. alatt 2cm-rel, mondhatni mutatóba volt a hűtővíz.
Kipróbálni, á…csak kis csevej, és jöttek újabb hibák, a 2 első sárvédő cserés, a kosz letörlése után szín eltérés látható.
Első szélvédő berepedve ⅔-a keresztbe, de Ő megoldja okosba a műszakit.
Én itt elköszöntem, mert ezért a bontó szökevényért, vas kiló árnál nem adok többet. -
-
mamboo
tag
Sziasztok. lehet rossz helyre írok használt autó vásárlással kapcs. Valaki tud erről valamit?
https://www.hasznaltauto.hu/szemelyauto/ford/focus/ford_focus_st_2_5_t-15515035thx
-
válasz
bajnokpityu
#24971
üzenetére
Nekem is ilyen a mondi, de ezt csak sötétben csinálja és automata kapcsolással. Ez miatt kezdtem el manuálisan kapcsolni, nem automatán.
Xenonos megerősítést köszi, annyi lehet a kül, hogy van bi-xenon és sima xenon verzió is.
-
#27070592
törölt tag
válasz
7Sony7
#24972
üzenetére
Nincs mit, igazából technikai részleteket nem tudok autó szinten, de a hőcserélőt kellene alaposan letakarítani (plusz a csöveket). Mk1 focusban a kesztyűtartó felől kell támadni, egy elég kis nyílást kell szabaddá tenni és ott betolni a tisztító cuccot.
De igazából nem látsz szinte semmit. Ezen minden tavasszal felbaxom magamat, hogy miért nem lehet egy autó (minden autó..) klímarendszerét úgy megtervezni, hogy kitakarítható, fertőtleníthető és egyáltalán hozzáférhető legyen. Egy zárt térben ülünk évi sok órát és a belélegzett levegőnek a lehető legtisztábbnak kellene lennie.. -
7Sony7
addikt
válasz
#27070592
#24969
üzenetére
Szia. Köszi a választ. Erről a habos módszerről már olvastam, és nem szeretném megkockáztatni, úgyhogy kihagyom.
Arra gondoltam, hogyha működhet a dolog, hogy a pollenszűrő mögött közvetlenül a hőcserélőre fújnék valamit. Feltéve, hogy az a hőcserélő, ennek még nem jártam utána.
Erre viszont lehet jó lenne az alkoholos, vagy a hab is akár, nem tudom. A műszerfalat emiatt nem bontom szét.
Nem tudod véletlenül, hogy az-e a hőcserélő? És hogy hol a kondenzvíz gyűjtő tálca? -
bajnokpityu
félisten
válasz
SzlobiG
#24968
üzenetére
kérdés hogy programozták. némelyik utón olyan idétlen a xenon (volt ilyenem), hogy gyujtás, xenon begyújt, intás, xenon lekapcsol, jár motor, xenon ujra begyujt. xenon ma már annyira nem up to date módszer, plusz az ócsó fényerős izzók akár erősebb fényerőt is tudnak.
-
#27070592
törölt tag
válasz
7Sony7
#24958
üzenetére
Klímatisztításhoz annyit hozzászólnék hogy jó az ózonos megoldás mert kinyírja a kórokozó gombákat, bacikat, de a rendszerbe rakódott porral nem csinál semmit, ami szintén nem túl jó hatású ha belélegzi az ember.
Elterjedt módszer a tisztítóhabos spray, amikor hosszú vékony műanyagcsövet vezetsz a rendszerbe a befújónyílások felől és a sprayből telenyomod a klímarendszeredet a levegőn jól kitáguló habbal, ami hat egy ideig, elvileg leoldja a rendszer belső csöveiről a lerakódott szlottyos port majd összeesik és kifolyik az alsó kivezetőcsövön (ha az nincs eldugulva).
Hátránya hogy nem tudod mikor távozott az összes gempás habmaradék a rendszerből és ha nem jól tömített a klímarendszered akkor kellemetlen helyekre is ki tud folyni belőle, olyan alkatrészekre ahol esetleg zárlatot vagy nagyobb elektromos gondot okoz.Ennek egy alternatívája a tiszta alkoholos fertőtlenítő spray, amiben nem hab van hanem csak alkohol és hajtógáz. Ezt is a hozzá adott csővel lehet végigtolni a rendszeren, szintén kicsorog az alsó kivezetőcsövön, viszont előnye a habbal szemben hogy a maradék gyorsan elpárolog a rendszerből. Persze ez is ki tud folyni ha nem pontos valamelyik illesztés, de akkor is elpárolog.
Fontos óvintézkedés hogy tisztítás előtt áramtalanítani kell az autót (akkut lekötni és picit rálépni utána a fékpedálra hogy a maradék töltés is távozzon az autóból)
Ezek sem tökéletes módszerek, de a büdös betegségeket okozó klímától azért bármi jobb. A műszerfal szétborítása lenne a frankó módszer, a teljes rendszer pormentesítése, fertőtlenítése, de az nagy meló, nem hiszem hogy olcsón megcsinálja bárki. -
-
7Sony7
addikt
Autóklímát mivel szoktatok tisztítani? Még nem büdös, de gondolom nem árt.
Darvinya: lízinges kocsi, ezt nár a szervizre bízom.
-
sparta2
tag
Ma teletankoltam a verdát és csoda történt! A fedkomp 6,7-es átlagot mutatott és a számtan szerint 6,74-re jött ki a 100-as átlag!
Nem is értem, nyilván valami anomália! -
7Sony7
addikt
válasz
bajnokpityu
#24949
üzenetére
Holnap figyelem, és majd írok, hogy mit mutat.
-
7Sony7
addikt
válasz
molnarpeter
#24948
üzenetére
Ezt majd a szervíz, ha eljutnak odáig. Céges autó, nekem erre nem futja...
-
7Sony7
addikt
válasz
molnarpeter
#24945
üzenetére
Úgy emlékszem, hogy a harmadik szenzorra írta a 900 fokot, (szerintem regenerált) a kettesre valami 500 körül, az egyesre kb 250 et. Holnap figyelem mindhármat, hátha látszik valami.
-
7Sony7
addikt
válasz
bajnokpityu
#24942
üzenetére
Nem tom, nem fogtam meg.
Elviszem majd szervízbe, de gyanús, hogy csak vállat vonnak...
-
7Sony7
addikt
válasz
7Sony7
#24929
üzenetére
Közben kiolvastam lapossal is, 900°c ra melegedett a dpf, ezért tiltott ke az elektronika. Szuper. Nem lehetett volna úgy megírni a szoftvert, hogy mondjuk 750 foknál szól, hogy gáz van? De amúgy mitől hevül túl? A kemény 50 es tempótól, amivel haladtam?
Amúgy ezzel a hibakóddal van a neten több cikk is, kb megoldás nélkül. -
patomi
őstag
válasz
molnarpeter
#24938
üzenetére
-
molnarpeter
nagyúr
válasz
patomi
#24937
üzenetére
Ez jutott eszembe nekem is, mikor olvastam, hogy ki kéne próbálni lehúzott kartergáz csővel. Kár, hogy a hsz írásig csak most jutottam el
lényeg, hogy megjavult
mennyibe fájt a szelep?Nagyon off (traktor) esetén amúgy gondolkodtam, hogy utólag rá kéne építeni a PCV-t, hátha csökkenne összességében az olaj szivárgás (szívó motor).
-
troll81
addikt
válasz
bajnokpityu
#24933
üzenetére
Nekem ha haza jutok okositom az s max ot. Itt 250-70ps ig írjak meg garral gondolkodás nélkül. Én 250 el siman be érem meg jon kis nyomaték pluszban...
Bár én is vezetem minden nap
az enyém de hétköznap más jut. -
válasz
bajnokpityu
#24933
üzenetére
viszont valami furán lett nálam bekötve az smax-al, 2000 kg 150ló, és mégis vágyok rá, h beleüljek...
Dehogyis. Ez így egészséges.
Jóa'!
(A 340Nm az háromszáznegyven Newton-meter) -
bajnokpityu
félisten
válasz
troll81
#24930
üzenetére
amúgy nekem is azzal indult a fordos pályafutásom (megvettem, mert olcsó, de második héten már hifi+chip). 1200kg 200 ló után picit megfontoltnak tünt a mondeo féle 1600kg 140ló. 190el már eljutottam AbólBbe.
viszont valami furán lett nálam bekötve az smax-al, 2000 kg 150ló, és mégis vágyok rá, h beleüljek...ma amúgy újra rákérdeztem, az adblues fordokból van olyan, ami chipelhető/átállitható 190re (focus) de általánosságban nem tudják még mindig megoldani. pedig hardware megint ugyanaz a 150 esnek és a 190esnek.
-
#04331520
törölt tag
válasz
troll81
#24930
üzenetére
Dehogy egyből. Csak előrelátó vagyok. Fél évig hozzá sem nyúlnék. Abban lenne egy kis meleg, egy kis hideg idő. Tudnám mikor, hogyan viselkedik és talán előfordulhat, hogy lesz egy olyan tartomány ami gyengébb lesz pl. előzésnél. Na akkor jól lenne ha kérhetnék plusz húsz pacit.
-
7Sony7
addikt
válasz
molnarpeter
#24901
üzenetére
-
#04331520
törölt tag
válasz
molnarpeter
#24927
üzenetére
Abban már van részecskeszűrő?
-
#04331520
törölt tag
válasz
molnarpeter
#24925
üzenetére
Köszi szépen. Szimpatikus. Ha nem lenne elég az erő kibír egy chip tuningot?
-
#04331520
törölt tag
válasz
molnarpeter
#24922
üzenetére
Amit felfogtam, hogy a 90 lovasban nincs részecske szűrő. Ez tényleg jó. Kettőstömegű van benne?
A másik amit értek, hogy a turbót olajozó csőben egy üreges csavaron jut be a kenőanyag és ez könnyen eldugul.
Mi a háló amit írtál? -
#04331520
törölt tag
válasz
molnarpeter
#24920
üzenetére
Köszi szépen. A dieselhez légy szíves fejtsd ki amit hozzáfűztél!
-
#04331520
törölt tag
Sziasztok!
Első generációs C-Maxot milyen motorral "szabad" venni? Benzin, diesel is érdekel. Melyiket érdemes kerülni?
-
darvinya
titán
válasz
7Sony7
#24905
üzenetére
És Gixxer88
Kicsit félre értitek, mert szóval nem írtam, hogy füstölt.
Egyszer csak fura szenes ízt éreztem, utána az autó is gyengyült és én meg alig kaptam levegő, mintha szénbányában lennék fejtés alatt.Visszatérve problémádhoz.
Fórumtárs írja, hogy mikor megy a regeneráció, akkor a hűtése is megy.
Ha ez nincs nálad, akkor veszély helyzetnek veszi és mindent leállít.
Ezt kellene kideríteni, hogy.működik ilyenkor a hűtés.troll81
Ebbe a csoportban [link] múltkor többen.árultak ilyen kereket.
-
bajnokpityu
félisten
-
A Zéé
addikt
-
troll81
addikt
válasz
molnarpeter
#24910
üzenetére
A 205 65 r16 váltója a 235 45 r18.. 4 mm a difi a kalkulátor szerint.
Az nem akkora gáz az első szerviz ig ha jól gondolom?
A 205 65 r16 al meg egyező kereket kellene keresnem. -
válasz
darvinya
#24904
üzenetére
Az enyém se füstöl amikor regenerál.
Azzal a géppel valami gond volt.
A regeneració nem sebesség kérdése.Ha a dpf szenzor úgy érzélekeli,hogy ideje lenne a regenerálásnak és megvannak a feltételek (fordulatszám,olajhőfok,vízhőfok stb),akkor elkezdi,nem kell hozzá 100km/h feletti tempó.
Ezt járműmérnök cimborám is megerősítette.
Nekem egy sima rövidebb (3km) megterelés után is elkezdte már,meg is lepődtem amikor leállítás után 10 percig ment még a hűtőventi és hűtötte vissza a rendszert,mert éppen csak a ciklus elején járt és forró volt minden. -
troll81
addikt
Az s max hoz mankó kereket lehetne szerezni venni?
Az enyémet defekt javító készlettel kaptam az anyira nem fasza..
Gondolkodom valami jó opción.
-
7Sony7
addikt
válasz
darvinya
#24904
üzenetére
Valamit félreértettél. Ez nem füstöl, semennyit se. DPF+AdBlue rendszerű céges, lízingelt kocsi. Nem lesz kiiktatva a DPF. Pont az a lényeg, hogy az elektronika hibát észlelt, és emiatt leállította a motort, nem hagyja így működni.
Egyébként én meg tegnap két olajzabáló benzines mögött is mentem. Nem a dízel vagy benzines a probléma, hanem a karbantartás hiánya. -
darvinya
titán
válasz
7Sony7
#24900
üzenetére
Pukizó dízel, tiszta élvezet mögötte ekkor haladni.
Tömény dízel végtermék, aztán lehet fulladozni, nemcsak autó, hanem ember.
Pár napja, szó szerint majd meg fulladtam, ezután kénytelen voltam lelassítani nagy követési távot tartani, és megállni.Regenerációt 100 felett kellene megtennie, ha ez alatt teszi meg (mint velem történt), akkor valamelyik szenzor rossz értékek ad, emiatt hiszi ilyen gyorsan haladsz.
Vagy annyira kezd eldugulni és ekkor is elindítja folyamatot.
Következő az lesz, hogy ki lesz iktatva, mert már totál el van dugulva. -
7Sony7
addikt
válasz
molnarpeter
#24901
üzenetére
Csak egyszer írta ki, utána semmi. Holnap ráteszem a forscant, hátha...
Új hozzászólás Aktív témák
- Gumi és felni topik
- Milyen monitort vegyek?
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- EAFC 26
- Milyen asztali (teljes vagy fél-) gépet vegyek?
- E-book olvasók
- Apple iPhone 16 Pro - rutinvizsga
- Xiaomi 15 - kicsi telefon nagy energiával
- Kezünkben a mélynyomóval szerelt Redmi K90 Pro Max
- Opel topik
- További aktív témák...
- Telefon felvásárlás!! iPhone 16/iPhone 16 Plus/iPhone 16 Pro/iPhone 16 Pro Max
- BESZÁMÍTÁS! Asus H370 i7 8700K 16GB DDR4 512GB SSD RTX 2070 8GB RAMPAGE Shiva A-data 600W
- Apple iPhone 11 128 GB Fekete 1 év Garancia Beszámítás Házhozszállítás
- Gamer PC-Számítógép! Csere-Beszámítás! R5 8400F / RX 6800 16GB / 32GB DDR5 / 1TB SSD
- GYÖNYÖRŰ iPhone 12 mini 128GB Blue -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3853, 94% Akkumulátor
Állásajánlatok
Cég: NetGo.hu Kft.
Város: Gödöllő
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest



Na jó, befejeztem.
Nem is értem, nyilván valami anomália!

