-
Fototrend
Ford topik téma összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
darvinya
titán
válasz
radi8tor
#24397
üzenetére
Nem rossz ötlet, de végeredménye ugyanaz lesz.
Akkunak nagy belső ellenállása, így kisebb ellenállás felé fog folyni az áram.
Kicsit olyan jelenség, mint jobb erősítőknél.bekapcsolás pillanatában a hangfalak le vannak választva, ezzel védve mind a hangszórók, mind a végfokok.Én próba képen mindkét ágba 250mA -es olvadó gy.biztosítékot raknék.
Indítoznék, s ha 250mA -nél nagyobb az áram, ami visszahat, akkor biztosíték megy tönkre, nem a berendezés.
Ha nem, akkor maradhat így. -
-
radi8tor
MODERÁTOR
válasz
molnarpeter
#24389
üzenetére
Azt szerintem nem kapcsolja a gyújtáskulcs rádió állása. Fix 12V van a szivargyújtóban. Kapcsolt kéne amit nem kapcsol le indítózásnál.
darvinya: de ez gondolom nem nyírna ki egy 100 mA-es fogyasztót. 8-28V bemenete van (DC-DC konverter)
-
darvinya
titán
válasz
radi8tor
#24386
üzenetére
Ez kimaradt.
Akkor viszont passz.
Csak ötlet, ablaktörlő, mert az gyújtás nélkül nem működik.Viszont nem fogyasztás miatt veszi el tápot ilyen eszközöktől, hanem ilyenkor olyan visszaható áram van, ami tönkre teszi.
Igaz nem egyből, hanem lassa, vagy ameddig elektronikája bírja. -
radi8tor
MODERÁTOR
Elektromos téma
Honnan tudok olyan 12V-ot levenni a kocsiban ami gyújtás előtt kap áramot (mint a rádió), de nem veszi el az áramot róla az autó önindítózásnál (mint a rádióról teszi).
Egy hifi cuccot akarok betenni a kocsiba (nem áramzabáló) de 40mp a boot ideje és szeretném ha önindítózásnál nem indulna újra.
Van erre lehetőség szerintetek? -
zoger
tag
Ha már a kuplungnál tartunk. 2007-es fiestámon 10 év után a nagy ráérésben kicseréltem a fékolajat. A fékkel nagy csoda nem történt, még ennyi év után is nehéz volt eldöntenem az áttetsző csövön, hogy mikor jött ki a régi s mikor jön az új. Na de a kuplungba lévő olaj nagyon retek volt. A csere óta nem mondom, hogy nem reccsen néha, de sokkal simábban veszi a rükit. Azóta nem volt olyan, hogy kicsit előre kelljen mennem ahhoz kapcsolni tudjam a hátramenetet.
-
gabor9991
addikt
válasz
darvinya
#24377
üzenetére
A.80-as években még tényleg így működött az utánállítás sőt, ne felejtsd ki a különböző színű fogasíveket se, de azóta eltelt ám 40 év.
Ma már hidraulikus az alsó és a felső munkahenger is azon még nem nagyon van lehetőség állítgatásra.
Az alsó munkahenger egyben a kinyomócsapágy is konkrétan és műanyag az egész. -
radi8tor
MODERÁTOR
válasz
darvinya
#24377
üzenetére
Rég volt, már túltettem rajta. Viszont azt nem árt mérlegelni hogy Ford márkaszervizben mindig azt kaptam amit kértem, ha gond volt orvosolták INGYEN.
Csak már egy ideje úgy voltam vele hogy 15 éves kor felett talán nem gyári alkatrészeket veszek bele... eddig nem győztek meg.
-
radi8tor
MODERÁTOR
válasz
lizakattila
#24375
üzenetére
Újkorában csak annyit vettem észre, hogy a kuplung pedál nem volt egy vonalban a többi pedállal. Erre azt mondta a szervíz hogy ez ilyen utángyártott esetén és nem lehet állítani. Szokjam meg. Megszoktam.

Keménységgel nem volt gond, úgy ment mint a vaj. -
lizakattila
senior tag
válasz
radi8tor
#24370
üzenetére
Nem olcsó mulatság. Nekem is most volt kuplung felújítás (tárcsa, kinyomószerkezet, féltengely szimeringek, kinyomócsapágy), plusz fékbetétek, olajcsere, pollenszűrő csere. Nekem is 190-be állt meg a "móka". Nekem LUK szett ment bele, elvileg az a gyárija is. Ez legalább biztosan új, mert olyan vajpuha volt a kuplung, hogy első indulásnál úgy lefulladtam, mint a szél (20 éves jogsival).
-
darvinya
titán
válasz
radi8tor
#24370
üzenetére
Nem voltál ott, így franc se tudja mit raktak bele.
Legtöbb bontóba csak 2000 utániak vannak, s teli kuplung, stb.-el.
Csak új tárcsa 35-75eFt van, bontóba ez 5-25eFt között van.
Ezért fogok el menni szereld magadhoz megcsinálni, de persze segítséggel.
Költség ugyanannyi lesz, de legalább tudom, hogy az van benne. -
radi8tor
MODERÁTOR
válasz
Real_Necro
#24367
üzenetére
Cool, én a legutóbb (2 éve) megejtett kuplungcserével nem vagyok teljesen elégedett - nem eredetit raktak bele és ez 50k-val korábban már erősen kopik (kicsit rángat). Sajna gyakran rábeszélik az embert a jó utángyártottra, ami azért mégis csak utángyártott.
Ha van pénz határozottan jelentsd ki hogy eredetit kérsz bele.
-
Real_Necro
veterán
Csütörtökön én is csatlakozom az ESSmotor szervízt látogatók köréhez egy olaj meg szűrőcserére. Szerencsére a melóhelytől csak 15 perc. Akár még a jövőben is maradhat, ha rendben lesznek a dolgok.
-
-
darvinya
titán
válasz
radi8tor
#24357
üzenetére
Nem spray, hanem fényező pisztollyal fújták le, 30L-es tartályból keverik ki az egészet.
Hőmérséklet nagyban függ a páratartalommal együtt az öregedésre, stb-re.
De ez függ gumi gyártójától is, mert azok a folyamatos futásra tervezik, nem használat-tárolásra.
Gumi ápolás, mondhatni konzerválás, csak egy plusz védelem, hátha pl: hőmérséklet ±10°C ingadozik sűrűn. -
radi8tor
MODERÁTOR
válasz
darvinya
#24355
üzenetére
300-400 kilót bírnak el a gumik. A kerék súlya meg mennyi? 20 kiló és lehet még sokat mondtam. Nem kellene gondnak lennie abból ha a gumi egyik felét 20 kilóval nyomod, viszont az már neccesebb ha egymásra pakolod felnistül mert akkor az alsót már 80 kiló nyomja, volt így is 2 évig amikor pincében tároltam, de ez se volt hatással a gumi állapotára.
A konzerváló spray-ről nem hallottam még. -
7Sony7
addikt
Basszus, amit mondani akartam, mindet lelőtték a többiek. Esetleg szervíz/beállítás óta eltörhetett valami gömbfej, mittudomén. Amúgy ez tényleg megmagyarázhatatlan. Guminyomás esetleg, meg az, hogy bal kanyart általában gyorsabban vesszük mint a jobbot, lehet, hogy azért csak balra csinálja.
-
darvinya
titán
Semmit nem jelent.
Gumi eltételekor le kell fújni gumi regenerálóval és öregedés stabilizálóval.
Ezt most tudtam meg, mikor Alu kerékre rakattam a gumit, mert előttem kezelték le másik autósnak gumiját.
Emberrel beszélve, azt is elmondta, hogy hőmérséklet mellett 2 hetenként át kell forgatni, de ez ember hiány miatt ők sem teszik már meg.
Szóval tároláskor folyamatosan gumi oldalfalát terheli és legalsó lassan nyúlik, stb. -
patomi
őstag
-
A Zéé
addikt
ugyanaz az oldali ment vissza? Tehát bal oldalon volt a bal oldali gumi előző szezonban is?
Ha igen, akkor is lehet a tárolás miatti torzulás. Nekem is fura volt a csere után, én a lassú, nagyobb jobbkanyaroknál éreztem kicsit bizonytalannak az elejét, de szerencsére már elhagyta (vagy megszoktam).
Esetleg amikor felraktad a kereket, valami törmelék odaszorulhatott a felni, és a kerékagy közé, és emiatt nem pont irányba áll a kerék. Érdemes lehet levenni, áttörölni a felületeket és visszarakni a kereket. -
flymi
addikt
válasz
darvinya
#24347
üzenetére
Ezzel is tisztában vagyok, de 2518 és 2418 a DOT szám, tehát nincs két éves és ebből csak egy nyarat ment.
Másfél év alatt tettem bele ~10500 km-t, szal tulajdonképpen alig futott. Ennyire nem lehet szar a gumim. 5-6 éves guminál még elhiszem, de ezek még szinte újak.diablo1984: Értem. Így minden esetre nem maradhat. Egyébként Sachs gátlók és ROC rugók kerültek hátra napra pontosan tavaly január 24-én.
Legegyszerűbb lesz ha elviszem szervizbe, basszus mennyire nem hiányzott ez most... Na mindegy, legalább megejtjük rajta a szepfedél tömítést is, ha már úgyis bekerül.Csináltatott már valaki teljes revíziót mostanában? Állapotfelmérés óta csak toldozva-foltozva volt.
-
diablo1984
veterán
Könnyen lehet lengéscsillapító is, nekem anno az escortom adta meg magát az egyik hátsó és annyira bizonytalan lett a hátulja, hogy egy erősebb, tempósabb kanyarban, ahol feszegettem a határokat, egyszerűen kitört a segge, de éreztem is, hogy keresztbe úszik a hátulja és a lengéscsillapító sem fosta el magát, csak már jelentős volt az eltérés a 2 hátsó csillapítás között! Lehet neked is érdemes lenne ráméretni.
-
flymi
addikt
válasz
patomi
#24345
üzenetére
Értékelem az igyekezeted és a segítséget de tavaly háromszor volt futómű állításon.

Téli kerékkel nem volt ilyen gond de még hasonlót sem tapasztaltam, igaz az prémium gumi 15-ös acélon. Tapadt, mint a bélyeg. Persze ettől még lehet érdemes lenne elvinni megint, a jó magyar utak és a méteres kátyúk amik itt a városban vannak biztos nem tesznek jót a geometriának és a felniknek, de 90%-ban ismerem az összes ilyen gödröt és aknafedelet és messziről kerülöm mind.A hibás mozgókúpos anyát is cseréltem szinte azonnal, szóval az sem lehet. Pedig bal hátul volt.
A szilentek meg csak nem mennek szarrá egy év alatt. Gynús ez nekem, h kerékcsere után jött ez elő.
-
flymi
addikt
-
flymi
addikt
Az utóbbi néhány napban, de főleg ma két "aggasztó" dologra lettem figyelmes. Tudom ez nem a látó és javasasszonyok topicja, de hátha van tippetek mi a franc lehet.
1. 18:20-kor értem haza. 2km míg hazaértem és kiszállva a kocsiból az asszony és én is égett műanyag szagot éreztünk. Namost tegnap a motorháztető szigetelést tisztítottam ki kárpit tisztítóval, talán annak a szaga lehet?
Felpattintva a géptetőt a motortérből ~4km után dőlt a forróság, mondjuk reggeltől mostanáig a napon állt.2. Mióta felkerültek a nyári kerekek, dinamikusabb vezetési stílusban éles balos kanyarokban bizonytalan a kocsi hátulja. Jobbos kanyarokban nem. Olyan, mintha a gumi betapadna, de a kocsi hátulja nem követné. Lehet csak a ballonos gumi miatt (205/55 r16, hankook vp3 egy nyarat futott gumik), de tavaly emlékeim szerint nem volt ilyen. És miért csak balosban. Azon is gondolkodtam, lehet én csináltam rosszul valamit, de minden csavart rendesen meghúztam, a fékeket nem vettem le, csak féktisztítót, drótkefét és rozsdagátlót láttak és szerintem ha maradt is valami a tárcsákon vagy a betéteken azok már elpárologtak.
Ötletek?

-
flymi
addikt
Hétvégi autóbuzera is megvolt.
Tegnap kiporszívóztam és áttörölgettem a belteret.
Ma pedig kapott új szélvédő spricniket, sajna a régiek alatt elporladt a gumi tömítés. Kicsit sokba volt, 5700 pénz volt a pár helyben véve de rendelve se lett volna olcsóbb mondjuk Cromaxból, mert ott meg a PK ami rátesz egy lapáttal szal egykutya.
Az anyós oldali lifegős műanyagot ami az ülés mellett van az ajtó felé azt is megcsináltam. Belül fúrtam egy lukat a tönkrement patent talpába és gyorskötözővel a patent lukán átbújtatva odaerősítettem. Kicsit macerás volt hozzáférni, de most olyan mint a gyári!
Akkut fél délután megint töltőre dugtam, holnap irány a meló. -
gabor9991
addikt
válasz
McNamara
#24333
üzenetére
8év/160000 km után kell cserélni a vezérműszíjat+vízpumpát és a segédberendezések szíját ami nem olcsó, szóval ha találsz ilyet amelyiken el van végezve az előírt karbantartás,( mert pont ilyen korúakat nézegetsz) inkább örülj neki, hogy nem neked kell majd kifizetni
-
Gergőke88
addikt
válasz
diablo1984
#24331
üzenetére
Nekem mk2 5 ajtós volt azzal nagy baj nem volt.
mk3 hulladék volt szerintem. Igaz használtan kaptam, de hátul feleségem nem fért el. Mk2 esten nem problémázott.
mk4 tökéletes lett ebből a szempontból. Van benne lassan 25e km, semmi baja. Az atlagom 5.9 vele, a 25e km nagy része pálya. Megengedett+15-20km/h-val. Néha kicsit többel
-
darvinya
titán
válasz
McNamara
#24330
üzenetére
Ez tényleg kimaradt, hogy konkrét paraméterest keresel.
200+ is vehető, ami rendesen karban van tartva, szervizelve, és látszik, hogy nyúzták és csak kötelező lett megcsinálva.
Ha előzmények lekérhető, és látszik, hogy eladás előtt lett karbantartás, azt kerülném, mert csak eladásra lett összepofozva. -
darvinya
titán
válasz
McNamara
#24325
üzenetére
Nekem ferdehátú jobban tetszik, de ez képről nem rossz.
Viszont élőben rendesen át kell nézni.
Ha tudod előzményeit le kell kérdezni.Alku csak egy összegű fizetésnél adnak nagyobb kereskedésnél.
Kisebb kereskedésnél könnyebb az alkudozás, de ott inkább.ritka a jó ár/értékű autó. -
kcsa
veterán
válasz
paltom
#24312
üzenetére
Ezt írtam én is, nem kell ehhez máshova menni
Lehet hogy nem ez a közvetlen hibád, de ezzel kezdeném, mivel vagy most, vagy később, de elő fog jönni, kidobott pénznek nem mondanám.
-
válasz
Sub-ZeRo
#24280
üzenetére
Megvolt a probléma forrása.
Ma reggel rádugtam a gépet és nem írja a hibát.
A gólyalábról le volt csúszva a fék kábel és azt vissza rakva már nem írja a hibát. Szerintem a nem megfeszített kábel miatt írja a nyomásra a problémát.
Most csak a P1000-et írja, de nem gyári olvasóval van kiíratva az agya. -
V.T.
aktív tag
Rakott már valaki utólag tolatókamerát Sync3 fejegységhez Beépítéssel aktiválással? Ha igen Milyen kamerával stb? 😃
-
patomi
őstag
válasz
radi8tor
#24317
üzenetére
Biza, ahogy rátettem a repedésre az ujjam el is kezdett fulladozni a motor. Nem is tudom(nem értek hozzá) de talán most nyílt ki annyira, hogy már gondot okozzon, mert nem két pillanat alatt lesz olyan a cső amilyen ez. Szinte mállott azon a részen. Pedig nem olajsáros. Ja és a check engine nem gyulladt ki, így valszeg hibát sem tárolt el.
-
paltom
tag
Nem tudok róla, nem rég került hozzàm az autó.
-
Az enyémen se látszott,csak amikor a multimétert rátoltuk és az lett úgymond a test,ugye így megkerülte a gyári testkábelt,akkor egyből indult.Ekkor jöttünk rá mi is lehet a baj.A pucolás és zsírzás óta gond nélkül indul mindig.
A menet közbeni hajtás elvesztés nem tudom mitől lehet. -
paltom
tag
Elvileg, màshol azt mondjàk óracsoport hiba lesz vagy előtte azért nézhessem meg szereplővel?
-
radi8tor
MODERÁTOR
válasz
patomi
#24308
üzenetére
Sajnos Gyurcsók már nem él hogy távolról megmondjuk.
OBD-t kell rádugni esetleg ez is megmondja, de OBD a tuti. -
patomi
őstag
No ez mi a bánattól lehet? Jelenleg álló helyzetben van a kocsi. Hazafelé kezdte, egyszercsak lámpánál állva megemelkedett az alapjárat és kiírta ezt az üzit. Hibakód nincs. Leállítás után beindít és lehet menni tovább. Majd megint két-harom lámpa múlva megint. Heeeeelp please! .. Ja és fura az alapjárat 750-1000 közt mocorog. Eddig 750 volt kb stabilan. Lehet alapjárat motor?

-
-
darvinya
titán
Ha relé lábin nem voltak eltronkoszosak/elszíneződve, akkor maga biztosíték doboz érintkezői koszosak.
És ha már 1db relénél ilyen, akkor többi is ilyen lehet.Doboz lehajt, kontakt spray-vel megtisztítani.
Spray-zés után többször(pl: 3x) ki/berakni relét, hogy a koszt leszedje.
Utána relé lábait letörölni és ismételten spray-zni, de kis száradás után visszarakni.
Érintkezők megtakarítva. -
vicze
félisten
Sziasztok, remélem ez szórakoztató lesz.
Ford Focus 2014(MK3) Automata(DCT) 1,6-os.
Van egy nagyszerű problémája, hogy néha néha nem lehet elindítani, kulcs elteker és csak egy katt majd semmi. Nincs hibaüzenet, nincs semmi OBD kód. Januárban kezdte eddig 5x fordult elő, hogy indítom és egy kattanáson kívül semmi. Eddig 4x "magától" megjavult csak úgy(motorháztető felnyit kábeleket nézeget/minimálisan mozgat, azt megy.), nem volt szerelőnél, első alkatommal hívtam egyet, de végig néztem és gyakorlatilag semmit nem csinált és elindult egyszer csak 1,5óra fejvakarás után. Így nem akartam belemenni egy esetlegesen hosszan tartó és drága hibakeresésbe.
Tudom önindító, de. Mikor legelőször történt konkrétan menet közben, egyszer csak eltűnt a hajtás és csak gurultam(motor ment, de nem tudtam gázt adni), azóta csak parkolásból nem akar elindulni. Ma kivettem az önindító relét a biztosíték dobozból és rövidre zártam az önindítót, működött gond nélkül, és ezután mindent visszarakva simán indult gond nélkül.0 autós tudással egyértelműen elektronikai problémára tippelek. Ennyi leírásból esetleg tud valaki konkrétabbat mondani?
Új hozzászólás Aktív témák
- HIBÁTLAN iPhone 14 128GB Red -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3159
- Dell Latitude 7410 karbon i7 10610U, 16GB RAM, SSD, jó akku, számla, 6 hó gar
- 144 - Lenovo LOQ (15ARP9) - AMD Ryzen 7 7435HS, RTX 4060 (ELKELT)
- BESZÁMÍTÁS! 32GB G.SKILL Trident Z5 RGB 7800MHz DDR5 memória garanciával hibátlan működéssel
- Telefon felvásárlás!! Samsung Galaxy S23/Samsung Galaxy S23+/Samsung Galaxy S23 Ultra
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: NetGo.hu Kft.
Város: Gödöllő
pl adagoló mágnesszelephez is ez kell szerintem.





Nálam annyi volt a karbantartás, hogy 1 hét után be lett indítva, és ment egy kicsit.

