-
Fototrend
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
6030D
őstag
válasz
rétisün #84394 üzenetére
Ez ilyen poén akart lenni, mert Ybl Miki bácsi fémbű' van.
Itt amúgy 8 óra óta szakad az eső. Éjjel azt mutatta a gugli, hogy 4-kor eláll az eső, és 8-kor elkezd ismét esni. Ez alapján állítottam az ébresztőt, így egy rövid karika belefért úgy, hogy a kép készítése után kezdett el szemerkélni az eső, de úgy sem volt vészes, nem ázott ürgeként értem haza. Azóta szakad.
Egyébként nincs hideg, 8-9 fok, csak nagyon esik. Szerdán például hidegebb volt reggel.Vasinger!: igen, a börtön után, kb 7 km-rel, Verőcén.
CaNNa3IS: zacsi nem érinti a vázat.
-
Tiby_83
tag
Sziasztok!
Segítséget szeretnék kérni, van egy BTWin Rockrider 540-es kerékpárom. A bicaj teljesen gyári felszereltségű, semmit nem cseréltem még rajta. Eddig nálam nagyon szuperul működik, meg vagyok vele elégedve.
Annyi gondom azonban akadt vele, hogy az első fogaskeréksor, nem tudom mi okán, de nem egyenesen fut, hanem van egy kis kilengése, mintha lenne benn egy nyolcas, vagy valami hasonló. Az okát nem tudom miért van, lehet nagyon megtekertem és kicsit elhajlott benne a tengely? Ennek a velejárója, hogy az első váltó terelőjébe sokszor beleér a lánc, amikor az alsó fogaskerékkoszorún pakolgatom a láncot.
Mit lenne célszerű cserélni benne? A monoblokkot, vagy az egész hajtóművet?
Tanácsotokat előre is köszönöm!
Üdv
Tibi -
-
Jeffjn
tag
Beton, aszfalt, járda. Főleg kemény talajon. A dupla falu felni biztosan kelleni fog, az agydinamó is mert utálok állandóan az elemmel szenvedni meg, hogy levegyem a lámpát ha lerakom a bicót. Hátulra táskát szeretnék. Btwin megoldása azért tetszik mert gyerekülést is lehet rakni a csomagtartóra ilyen clip on vagymi megoldással.
Állítható kormányszög is hasznos mert így kényelmesebb testartásban tudok tekerni. Ja, és 185 magas vagyok ezért ahogy olvasgattam olyan 55+ cm-es vázméret lenne a nekem való. Bár ahány cikket olvasok mind mást mond.[ Szerkesztve ]
-
6030D
őstag
válasz
Jeffjn #84389 üzenetére
Amiket Tothgera linkelt, azok jobban felszereltek, kimondott városi használatra. Amit én linkeltem, az cross bringa, könnyebb, de meg kell venni hozzá, amire még szükséged van. Azon kívül kerékpárgyártó terméke, aminek előnyét pár hsz-sal előrébb Runner kifejtette.
Hol használnád amúgy? Lehet, hogy egy fitnes bringa még jobb lenne, mert könnyebb. -
Jeffjn
tag
válasz
Tothgera30 #84373 üzenetére
Köszönöm! de tőled is ugyanezt kérdezem, hogy mi a gond azokkal, amiket linkeltem?
-
BlacKSouL
addikt
válasz
geotigris9 #84384 üzenetére
Első lámpának ez szerintem jobb, hatékonyabb.
-
parkr
őstag
az új Dura Ace-szel jött egy quicklink is egyébként, elvileg minden 11 sebességes láchoz jó
-
geotigris9
tag
Más:
Ma volt egy nem tervezett bringa lámpa vásárlásom. (Arra most nem térek ki, miért nem volt nálam lámpa .. pontosabban első lápa.)
Teljesen útba esett a deka szóval ott néztem valamit. Azért haza úton főúton meg tök sötét bringaúton nem árt valami pilács.
Szóval ezt találtam ár-érték arányban még elfogathatónak. [link]
Rögtön élesbe teszteltem is így teljesen sötét körülmények között a bringa úton a fényerőt.
A leírásában a kb. 13 métert azt hozza szóval olyan max. 25 tempó jól ismert bringaúton meg fűúton óvatosan vállalható vele viszonylagos biztonsággal, tök sötétben. (Nagyobb tempónál már erösssen hatványozott a kockázat a balesetre ha valami nem várt geb@sz van az úton.)
Inkább csak "látszani jó" amire érdemben jól használható a lámpa szett.
Szükséglámpának ideális.
Pozitívum a kis méret, gyors és stabil rögzíthetősége valamint a beépített tölthető aksi.
Az első 1. fényerő funkció valami tompított, tök sötét úton nem ér semmit "csak látszani jó" funkciónak jó rajta.
A 2. fényerő funkció ami fent említett nagyon módjával használható korom sötét úton.
És a 3. a villogó fény ez is csak látszani jó.A hátsót nem teszteltem az volt a bringán nálam szóval nem raktam fel a dekásat oda.
Más:
Az milyen már egy autó hosszába beállt a bringa úton középre a tök sötétbe világítás nélkül amikor látta, hogy jövök akkor kapcsolt némi fényt, de akkor már 20 méterre voltam tőle.
.. A kis híd után volt közvetlenül ami Vác előtt van.
[ Szerkesztve ]
-
6030D
őstag
Akkor pontosítanék: külön lehetett eddig is venni patentszemet, de gyári lánc csak csappal jött. Ez változott?
-=RelakS=-: pont te hoztad fel a témát a hamisított láncokkal.
-
6030D
őstag
válasz
hzsolee #84377 üzenetére
A gyári Shimano láncokat csappal adják. A hamisítottat patentszemmel. (Ha nem tévedek, meg ahol olvastam, Ő sem.) Külföldről jött?
Na jó, ez érdekes, mert a BD-n is van connector link-kel, akkor lehet, hogy már változott.
A bm fórumban volt pont nemrég téma.[ Szerkesztve ]
-
hzsolee
őstag
-
BlacKSouL
addikt
válasz
csubuka #84355 üzenetére
Én személy szerint nem vacakolnék külföldivel. Hazai kínálatból bőven lehet választani szerintem. Akár ebike.hu akár másik online vagy irl bringásbolt, lehet találni 800 Ft-ostól akár 80ezresig is.
Ha csak a láthatóság a lényeg, akkor egy 1500 Ft alatti ledes villogó előre és hátra is jó. Személyes tipp szintén decathlonos, magán átfűzhető két ledes kis villogó, folyamatos funkcióval. Messziről jól látszol vele,de utat meg nem világítja. Ahhoz a korábbi ajánlatomban lévők jobbak.Az az indukciós meg mókás, innovatív, valamennyire biztos hogy működik is, de ha már eco megoldás, akkor inkább agydinamó és hozzávaló lámpák. Az már szerintem azoknál is elég innovatív, hogy pl. van bennük pár perc állásra is elég kapacitású tartalék kondenzátor, és hátsó lámpánál a töltőfeszültség hirteken esésekor felvillanó "féklámpa" funkció szintén kondenzátorral. Ez nekem tetszett.
-
#27813376
törölt tag
válasz
Runner_fxr #84345 üzenetére
Persze, nekem se elsőre lett jó.
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz
Napfénysüti #84363 üzenetére
Szerintem inkább kulturális okai lehetnek és ha egyszer betörnek oda akkor többen is követni fogják őket.
-
CaNNa3IS
senior tag
válasz
Runner_fxr #84360 üzenetére
Simán. Nekik is rózsaszínű nem? :-P
-
csodavas
tag
válasz
geotigris9 #84325 üzenetére
geotigris9:: de ps-es csak nem volt vele kedvem sokat szórakozni, igazából csak a helyszínt mentem megnézni csak ha már ott vagyok lőttem egy gyors képet is.
fpeter07 köszi szépen!
-
Napfénysüti
nagyúr
válasz
Runner_fxr #84364 üzenetére
Az viszont fura hogy maratoni futásban meg éppenhogy a feketék vannak a toppon.
-
-
Napfénysüti
nagyúr
válasz
samspade #84361 üzenetére
Talán a testi adottságaik ehhez a sporthoz nem annyira ideálisak. Akad persze néhány kivétel, például: Daniel Teklehaimanot.
-
samspade
csendes tag
válasz
Runner_fxr #84349 üzenetére
Nekem mondjuk fel sem tűnt, ergo nem is zavar.
Amúgy ha már szóba került a téma: szerintetek a kerékpárversenyzők között miért van olyan kevés színesbőrű? Pl. atlétikában kevésbé érvényesülnek a fehérek, ellenben bringán csak ilyen vékony fehér legényeket lehet látni. Pedig a nagy kerékpáros nemzeteknek (francia, brit, belga) elég sok nem fehér polgáruk van, bringán viszont nem nagyon látni őket...
-
Hát finoman fogalmazva, érdekes feje van annak a csajnak.
CaNNa3IS: Barna csempe, rózsaszín fugával, azt bírnád mi?
Mondjuk én is.
parkr: Igazából csak egy viccesnek szánt megjegyzés volt, semmi bajom a feketékkel. Sőt mondhatnám, hogy mindig is kedveltem a kultúrájukat, legalább is az értelmesebb részének.
Ugyanakkor amit migráncs ügyben csinál a "mélyen tisztelt" Unio vezetősége, az finoman szólva is felháborító.
Az Európai emberek ellen elkövetett gaztett miatt szúr nekem is főként szemet egy ilyen borító, pedig nem kéne tudom, de ez van.Hasaggymeg: Afrika az afrikaiaké, Szíria a szíriaiaké, Izrael a zsidóké, Európa mindenkié! Nem tudtad?
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz
Runner_fxr #84349 üzenetére
A (még mindig) mindent felülíró politikai korrektség jegyében.Én is erőltetettnek érzem.
-
CaNNa3IS
senior tag
válasz
Runner_fxr #84349 üzenetére
egyszer már cserélhetnének fekete lány, fehér srácra.
-
szjoci
őstag
válasz
Pttypang #84353 üzenetére
Van egy Lidl-s lábpumpám, de nem igazán használom (van itthon kompresszor, hátizsákban pedig minipumpa). Megvettem mer' óccsó' volt, egyszer felpumpáltam vele egymásután 2 kerékpár gumijait (le voltak már eléggé eresztve) a megfelelő nyomásra, leizzadtam a végére...
A linken szereplő hozzászólások helytállóak
[ Szerkesztve ]
-
válasz
samspade #84348 üzenetére
Igazabol a nagy reszet egy modern biciklin nem hasznalod.
Ami érdekelne, hogy a lábpumpákkal kinek mi a tapasztalata? Érdemes lehet beruházni ilyenre? A decathlonban nézegettem, de teljesen műanyag, nem volt túl meggyőző. Nem 10 bart akarok fujni vele..
[ Szerkesztve ]
-
6030D
őstag
válasz
Runner_fxr #84349 üzenetére
Mé' nem a csajt nézed?
-
samspade
csendes tag
válasz
andrisbandi #84350 üzenetére
Szerintem inkább erre hasonlít.
Ugyanezek a készletek vannak Rose-on, CRC-n stb, de pl a Merida cucca is ugyanez, csak az valami 25 ezer...
-
-
samspade
csendes tag
Aldiban is lesznek bringás cuccok jövő csütörtöktől! Lesz szerelőállvány, lényegében ugyanaz, ugyanannyiért mint a Lidlben. De ami az igazán érdekes, az a szerszámkészlet Ugyanaz a 18 részes készlet, mint a különböző bringás áruházak saját márkás cuccai. Én is épp most terveztem venni egyet a Rose-ról, de az Aldis csak 10 ezer. Ennyiért szerintem ajándék!
[ Szerkesztve ]
-
válasz
#27813376 #84334 üzenetére
A fékpofákat nem árt kivenni, és a dugattyúkat ékeled ki, a fékhez való bleed blocker-el, mert ha kifolyik egy kis olaj akkor dobhatod ki a betétet. És ami nem szerepel a videón, hogy sok esetben hiába csinálod meg az egész procedúrát, nem lesz jó. Túl kell kicsit tölteni.
-
Because
őstag
ez a dechatlonos gép se ajánlott szerintetek: [link]
ha nem akkor mit ajánlanátok helyette?
-
Jeffjn
tag
Ezek közül melyiket vennétek? Cél melóba menni kényelmesen és gyorsan.
Nakamura navarra -110eFt
[link]
[link]Genesis speed cross SX-20 -100 eFt
[link]
Fényképet sikerült törölnöm de ha minden igaz ez lesz az, legalábbis az adatok ugyanazok
[link]Btwin horprider 300 -90 eFt
[link]Btwin original-520 -85eFt
[link][ Szerkesztve ]
-
haarmaan
tag
válasz
Hasaggymeg #84338 üzenetére
Mindenképp várok még vele. De ma már szinte csak a hegyekben bringázok. A lakhelyemen a Dunakanyarban Nagymaroson a kerékpár utak a szezonban olyan szinten zsúfoltak és nem csak a kerékpárosoktól (sétáló család a gyerekekkel kutyával, kutyasétáltatók, korisok, fútok, andalgó szerelmesek stb) hogy már egy montival sem tudsz sportosan közlekedni mert életveszélyes. Ezért is fordultam a hegyi túrázás felé, és sokkal jobban élvezem is.
-
Strezi
őstag
válasz
haarmaan #84336 üzenetére
Szuper!
Most hogy mondod, itt az enyém összeszerelése (fél órás hőseposz):
2016 Canyon Spectral CF 8.0 EX Assembly -
haarmaan
tag
Üdv mindenkinek.
Sok keresgélés, próbálgatás, és nettes kutakodás után ma megrendeltem egy 27.5-es Canyon Neuron AL 8.0-at M-es méretben.A végén már csak két kerékpár közt vacíláltam a
2017-es Giant Trance 2 LTD:
[link]és a fent említet Canyon Neuron AL 8.0 közt:
[link]Közben volt alkalmam kipróbálni egy 2017-es Canyon Neuron Al 6-ot M-es méretben és ez győzött meg.
Mindenkinek köszönöm a segítséget, amit itt a fórumban nyújtott a kerékpár kiválasztásával kapcsolatban.
Viszonzásként részletes unboxing és bemutató videóval jelentkezem majd.Remélem a kerékpár beváltja majd a hozzáfűzőt reményeket és a 2015-ös CUBE LTD PRO-m mehet a használt piacra.
-
#27813376
törölt tag
válasz
geotigris9 #84325 üzenetére
Épp mentősnek készülök, mert a vállalkozásom mellett van lehetőségem elvállalni, így jól ismerem ezt az oldalt. Hiába van zene vagy bármi, szirénával sem rongyolhatunk át a piroson és nem tolhatjuk le a figyelmetlenül elénk ugrálókat. Ezek csak arra vannak, hogy elsőbbséget kényszerítsünk ki magunknak, ami ha nem jön össze, felelősséget kell vállalnunk. Nem véletlenül van C-s jogsihoz és PÁV vizsgához kötve, vezetéstechnikai tréningekkel. Ami aggaszt, hogy a rendőrautókat sima B jogsival szinte bárki vezetheti, és azon is van sziréna....
Én rendkívül sokat vezetek 3,5 tonnás furgonokkal, ahogy saccolom olyan 1,5 millió km minimum, két keréken dőlve, csúszva, romániai havasokba, stb, van tapasztalatom. Mégis, az említett vizsgákkal rendelkező kollegák közt sok van aki egyszerűen nem való sofőrnek (NEM A KONKRÉT ESETRE ÉRTEM!), nem érzed biztonságban magad mellette. Kering a neten sok vonulós videó, aki komolyabban tud vezetni, kiszűri a rutintalanságot. Legjobb példa mikor üres útszakaszon nagy sebességgel haladva egy kanyart kisívről kezd bevenni aztán korrigálni kell. Nagyívben rámenne, stabilabban tudna kanyarodni, korrekció nélkül. Bocsánat a nagyon offért.
-
#27813376
törölt tag
válasz
gergo5991 #84326 üzenetére
Két fecskendő, egy darab gumicső kell mindössze.
Egyik fecskendőre a gumicsövet rárakod, cső másik vége a dugattyúház feltöltőcsonkjára menjen. Másik fecskendőből kiveszed a nyomószárat és az üreset belenyomod a fékkaron a légtelenítő csavar helyére.
Ennyi kell és nem több. Max a fékpofákat használt bankkártyából vágott csíkokkal kipöckölöd, ne legyen kottyanása. Én nem egy rendszert csináltam így. Hátránya, hogy a fékkarnál nincs a fecskendőn kicsi gumi tömítés, így pár csepp olajat kinyom, de az is orvosolható ha az említett gumicsőből levágsz egy-két mm-es karikát és felhúzod a fenti fecskendő tövére. A fotón menetes, direkt ehhez való fecskendő van a fékkaron, de sima gyógyszertárival is működik, csak vízszintesbe kell a kart állítani.
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz
bogabi #84329 üzenetére
Arra amit te írsz,vagyis városi,kisebb túra aszfalton ez pont jó.Ha ne adj isten megbolondulsz te is és elkap a gépszíj mint itt néhányunkat,akkor majd úgy is meglátod korlátait és megérted a véleményeket is.Addig is jó tekerést!
(#84330) CaNNa3IS...abban a vezetésben az lehet a legsz@rabb,hogy bár szirénázol és mindenki meg szokta adni az elsőbbséget,mindig benned lehet a félsz,hogy csak egy kell elbénázza a sok ezer közül és ne álljon meg,azzal a sebességgel esélyed nincs elkerülni az ütközést.
[ Szerkesztve ]
-
CaNNa3IS
senior tag
válasz
bogabi #84329 üzenetére
Régebben egy ismerősöm kérdezte, hogy mi a véleményem erről a márkáról mert pont ilyesmi akció volt.
Közel féláron írták ki és akkor is azt mondtam, hogy azért mert ez kb annyit ér.
Ezzel is ez a helyzet szerintem. Első bicajnak pont jó. Legalább a hátsó váltó egy 9-es XT.geotigris: Huh. 20-éve vezettem így a 2.8 V6-al :-( nem tudom hogy maradtam életben. Most meg mint egy nyugdíjas. Ha megelőznek is mosolygok , hogy hova sietsz ember.
Így menni egész nap a mentővel nem kis stressz.[ Szerkesztve ]
-
Sziasztok, új vagyok itt a topicban. Olvastam, hogy vegyesek (de inkább negatívak) a vélemények az áruházas bringákról (Decathlon, Hervis, stb.). Nos, én tavaly decemberben vettem egy ilyet: [link] (a leírás rossz, mert pl. nem Shimano a fék, hanem Tektro Auriga). Mivel kb. 100+ kg vagyok, így elég hamar ki fog derülni, hogy mennyit bír. Sima városi (kisebb túrák, de nem az erdőben) közlekedésre használom, semmi komoly megpróbáltatás. Előzőleg egy kb. 20 éves Hauser Winnerem volt, az bírt mindent (ridegtartás, gyepálás), és még a mai napig is használható bringa, pedig kapott hideget/meleget. Az még acél vázas, merev villás konstrukció, cantilever fékekkel.
Erre a Hervises darabra tulképp a párom beszélt rá. Decemberben 50%-os akcióba adták 120-ért - más kérdés, hogy sose volt ez a bringa 240, olyan 200 körül árulták a Hervisben, de még ahhoz képest is elég jó árnak gondolom. Hogy mennyit bír, majd meglátjuk.
[ Szerkesztve ]
-
jolti
senior tag
válasz
Hasaggymeg #84327 üzenetére
Sokszor nem. De van sok szép és jó oldala is.
Köszi. -
gergo5991
őstag
valakinek van custom break bleedere? valahogy tulzásnak tartom a 15k-s árcédulát a shimano bleed kitért, ezenkívül 4500ft 1l shimano mineral olajért fékbe jó ár?
-
geotigris9
tag
válasz
csodavas #84276 üzenetére
Nem fotóshopos a ez a kép? Kicsit el van mosódva a bringa rá-nagyításnál nem lehet kivenni, hogy van "odaragasztva" a talajra.
Más:
Gázolásos témához annyit mondanék, hogy a közlekedés veszélyes üzem, ha a lány meg hangosan zenét halhatott még ráadásul tekerés közben és úgy hajtott át a zebrán akkor még kisebb az esélye, hogy időben meg haja a szirénát. (Bejátszatnak a tereptárgyak háztömb, szél stb. amik az észlelés rovására mennek amúgy is.)
Belinkelek egy két videót ezzel kapcsolatosan amiben azért kitűnik egy mentővel azért hatványozottabb a baleset veszélye, ha siet. Mert ott megy ahol tud, amerre utat talál és nagy tempóval esetleges baleset kikerülésére még kisebb esélye van mint egy "normál" gépjárműves közlekedőének akár.
Azt meg, hogy ilyen esetben mentős legyen a hunyó ... ?
Nem olyan emberek mennek mentősnek akik lelkiismeret nélküli emberek, szóval így is nagy szívás a mentőautó pilótának, hogy együtt kell élni az esettel, hogy nem életet mentett, ha nem elvett ..
Ha be is kaszlizzák még ..
**Ezt most úgy írtam, hogy nem ismerem a konkrét esetet!**
(Lett volna egy nagyon szemléletes videó is, de azt nem találtam meg, ha rá akadok belinkelem.)[ Szerkesztve ]
-
-
Ma is előttem van az a FR fully a decathlonból, megmozgattam a hátsó kereket oldal irányba, épp csak masnit nem tudtam rá kötni, olyan faszán rugalmas volt a váz hátulja.
Acef: A merevség és a súly jelentősen befolyásolja a gyorsíthatóságot egy kerékpár esetében. Persze nyilván fontosak a megfelelő minőségű alkatrészek is, de a váz szorosan összekapcsolódik a hajtáshatékonysággal. A decathlonos fitness bicajom nem volt jelentősen rosszabb felszereltségű mint pl a bergamont féle, és gyorsíthatóságban ég és föld volt a különbség. De az irányítása sem volt olyan jó. Sokkal bizonytalanabb volt a kanyarokban.
-
jolti
senior tag
Nagyon nehéz dolog a kéklámpával való közlekedés. ( 13 évig tűzoltó autót vezettem, most 5 éve mentő autót vezetek). Ráadásul az csak a dolog egyik fele. A másik fele a helyszínen. Aztán megint úton a kórházba.
Mikor kiérkezel nem tudod mire számíthatsz, csak nagyjából az alapján, amit telefonon elmondtak az irányító csoportnak. Vagy jól, vagy kevésbé jól. Sokszor direkt félre vezetve. ( Lásd vaklármák.) Iszonyatosan jó reflexeket, mentális felkészültséget és előrelátást követel. Sokszor menetközben azon töprengsz, hogy vajon életben lesz az illető amikor kiérsz, vagy reanimálni kell. Ha igen, nehogy kint maradjon valami a kocsiban. Sokszor megbeszéljük, hogy mire számítsunk, te viszed a táskát, meg a defit, én viszem az oxigén palackot, meg a váladékleszívót, stb....
Vagy lesz e ott egy betépett drogos, vagy részeg, aki meg akar szurkálni majd, vagy letépni a fejed, mert ő ShonGuku.
Aztán ott van az is, hogy szinte mindenki kénytelen másod, illetve harmad állást elvállalni, mert az 130-140 ezer forint, amit mindezért képesek' fizetni nem elég ahhoz, hogy eltartsd a családodat.
De nem sajnáltatom magunkat ezt vállaltuk. Sokunknak ez az életünk. Csak azért írtam le, hogy kicsit belelássatok.
Amúgy én is sajnálom mind a kettőt, a lányt is és Bajtársat is. Mondjuk ettől függetlenül lehetett volna kicsit körültekintőbb a lány. Saját magát magát is megkímélte volna, meg a mentőst is egy élet gyötrelmétől. Plusz egy család is retteghet, hogy lesz a családfőnek még munkája, vagy nem.
Gondolom amúgy a sofőr is látta, hogy mindenki áll a zebránál és azért mert menni, nyilván nem hajt rá, ha ott jönnek, mennek az emberek. Nem számított rá, hogy a lány nem fog megállni. Biztosan ezerszer lejátszotta a fejében, újra és újra a dolgot.
A szirénára vissza térve, már én is kapcsoltam ki, Persze nem huzamosabb időre. Pl. mikor a babakocsi mellett a fülére tapasztott kézzel, megrettenve állt a kislány...
Sőt itt vidéken pl lovaskocsi mellett elhaladva is ki szoktuk kapcsolni, nehogy a sziréna hangjától megrettent lovak megvaduljanak és balesetet, vagy még nagyobb galibát csináljanak.
Nehéz dolog ez.
Remélem, és kívánom, hogy minden érintett fél minél előbb megnyugvásra találjon![ Szerkesztve ]
-
WP14
őstag
válasz
rétisün #84319 üzenetére
Köszi. Végül is nem profi bringává akarom tenni, csak normálisan gördülő, nyekergés mentessé tenni, valami középkategóriás hajtással. Munkába járni és néha tekeregni vele a fő szempont, semmi különleges igény. De akkor majd elviszem oda, ahol vettem és kérek néhány ajánlatot tőlük, ha már van szervizük is
Köszi még egyszer. -
rétisün
veterán
nagy valószínűséggel nem nagyon van már erről a bringáról részletes alkatrészlista (vagy csak hosszú bogarászás után dobná ki a google, gondolom) de azt hiszem, egy méretet kell tudni, a középcsapágy szélességét (alighanem 73 mm) aztán utána már csak a pénztárcád szab határt a cserének/feljesztésnek.
nem olyan régi a bringa a múgy, hogy ne lehetne beletenni akár integrált hajtóművet is, ha szánsz rá annyit. ha nem akarsz komplett hajtóművet cserélni, valószínűleg elég monoblokk csere. ha alap prowheel, akkor lehet hogy négyszögtengelyes a hajtás, ilyen monoblokk kell hozzá, természetesen a hossza akkora legyen, mint a mostani. viszont célszerszám nélkül egyszerűbb elvinni szervízbe, ott cseréltetni, akkor meg úgyis tudni fogják (legalábbis illenék tudniuk) mire lehet cserélni a régi monoblokkot.
[ Szerkesztve ]
-
válasz
Hasaggymeg #84284 üzenetére
Most ezt úgy irtad, mintha az enyémen az általad felsoroltak közül bármi is eredeti lenne...
Az első váltó, kormány, stucni, első kerék, első váltókar, nyeregcsőbilincs az, ami eredeti még a 340-esemen...
A hátsó váltót sorolnám még ide, de ott is már volt görgő cserélve.
Hiába, két év alatt kb megettem majdnem mindent, az első kerék is csereérett már..(#84291) ShiTmano
Ennek sok köze nincs a biciklishez, na meg zebrán nem úgy volt, hogy tolni kell?[ Szerkesztve ]
-
Apollo_21
addikt
Sziasztok, meglett a villa...mely egy Marzocchi 66 CR 2012-es.
Gyári szettje hála isten ennek sincs ahogy a másik villámnak sincs...az egy 2009es 888
Kérdésem, honnan tudnék gyári matricát vásárolni a 66 CR-hez, mert jelenleg vmi körömollós fehér szigszalag cuccból van "kiépítve" a marzocchi felirat és eléggé ótvarul néz így ki szegény
Nemértem az emberek miért csinálnak ilyet..értem én hogy van rajta 2horzsolás de használati tárgy könyörgöm[ Szerkesztve ]
-
Acef
addikt
válasz
Runner_fxr #84306 üzenetére
Runner_fxr, nem csak neked, más is írhat, válaszolhat.
a fitness gépük olyan lomha volt mint egy trekking
Nem kötekedni akarok, csak nem értem.
Ezt a fentit már máskor, és más is írta, de ezt mire értitek, mit jelent?
Függetlenül a súlytól és a nyereg-kormány-pedál (ez ugye állítható) hármastól.
Mi az, hogy lomha?
- nehezebben kanyarodik?
vagy
- azonos gumik, váltó, hajtás, kerekek, ... esetén sem tud a rider u.a. gyorsan menni egy deca-s fitnessel mint egy márkásabbal?Gyorsabb lennék, ha márkás vázam lenne? Miért?
[ Szerkesztve ]
-
WP14
őstag
Tud valaki abban segíteni, hogy van egy ilyen Kelly's 5 éves bringám és a hajtómű kezd nyöszörögni, elég alap Prowheel márkájú, milyenre érdemes lecserélni, mert nem sokat tudok róla, se méretet, se monoblokkot... Köszi, ha segítetek.
-
zack
nagyúr
válasz
Runner_fxr #84306 üzenetére
"olyan a váz merevsége mint egy kolbásznak"
-
WP14
őstag
válasz
-=RelakS=- #84310 üzenetére
Nem az számít, hogy az érzelmeink mit mondatnak velünk, hanem a KRESZ szabályok az elsődlegesek és a lány IS szabálytalan volt, de nem a fülhallgató miatt, hanem az áttekeréssel, holott tolnia kellett volna.
-
ShiTmano
aktív tag
válasz
Hasaggymeg #84307 üzenetére
Vagy alapban mindegyik csálé, mert nem tudják kikalapálni.
"Az esettől függetlenül, (vagy pont ebből tanulva) autóban, motoron, bringán,futóknál, tehát a közlekedőknél NINCS helye a figyelmet/észlelést zavaró dolgoknak, így a hangos zenének sem."
Maximálisan egyetértek! Próbálom a lányom is úgy nevelni, hogy az utcán ne használjon fülest. Mivel a hallás 360°-os, ellentétben a látással, így igen jól kiegészítik egymást. Fülessel egy hátulról érkező veszélyre nem lehet reagálni, mert nem is észleli.
[ Szerkesztve ]
-
Acef
addikt
válasz
-=RelakS=- #84304 üzenetére
"ismertem, sajnálom a lányt,
a családot, mentőst, ...- forgalmas hely, majdnem a full belváros
- infarktusos esethez ment a mentő
- ment a sziréna/fény
- nincs bringaút/sáv abban a kereszteződésben
Több részletet nem írok, nem akarok állást foglalni, nagyon sajnálom a lányt és a mentőst is.
A kresz egyértelmű, az alapján okolják a mentőst, de ettől függetlenül a többi közlekedőnek is figyelni kell.Az esettől függetlenül, (vagy pont ebből tanulva) autóban, motoron, bringán,futóknál, tehát a közlekedőknél NINCS helye a figyelmet/észlelést zavaró dolgoknak, így a hangos zenének sem.
-
bunddog
tag
Használ valaki ilyen villogót? Esetleg valami alternatíva a Zack által ajánlott NiteRider helyett? Arról nem írtak túl jókat.
[ Szerkesztve ]
-
válasz
Dottore #84283 üzenetére
Azért a Meridát, pláne a Giant-ot, ne nagyon emlegessük egy lapon egy nagyáruházi, saját márkás termékkel, mert ez még viccnek is rossz.
A fent említett gyártók soha nem engedtek meg maguknak olyan szintű gagyiságot, mint amit tetten érhetünk egyes decathlonos kerékpárok esetében. Nyilván nem is ugyan az az árkategória, és nem is ugyan az a célcsoport.
A decathlonos bringák 100k-ig vállalhatóak, mint ahogyan már említették. Ebben a szegmensben máshol sincsenek nagy csodák, és itt még megengedhető az, hogy nem olyan hú de jó a geo, illetve rugalmasabb mint kéne. Viszont amikor több száz ezret óhajtunk elkölteni kerékpárra, nem gondolnám, hogy azért mert a decaában kicsit jobb felszereltséget kapunk, érdemes lenne megvenni egy olyan bringát aminek olyan a váz merevsége mint egy kolbásznak. És itt most nem arról van szó, hogy ránézésre fikázok, vagy leszarozok mindent ami nem 1 millióba kerül legalább, hanem arról, hogy a 400k értékű decathlonos XC fully-nak úgy tekeredett a közepe, hogy rossz volt nézni, a fitness gépük olyan lomha volt mint egy trekking, a több száz ezres FR gép úgy mozgott mint egy tesco bike, és stb. Ott mennyiségi értékesítés van, nem minőségi. Ez egy bizonyos igény szintig elég, de aki egy kicsit is komolyabban gondolja a kerékpározást, ott már nem annyira.
Sokan elájulnak attól, hogy na bezzeg a decathlonban már ennyi pénzért mennyivel jobb a felszereltség, ja, csak a váz egy hulladék. És egy kerékpár lelke mégiscsak a váz, nem csak attól lesz jó, hogy milyen szettet aggatunk rá. A hulladékot természetesen nem úgy értem, hogy használhatatlan, meg, hogy el fog törni, nyilván nem véletlenül adnak rá élettartam garit, hanem úgy, hogy sokkalta rosszabb hajtáshatékonyságban, kényelemben, súlyban, értékállóságban mint egy minőségi gyártó váza. Ez 100k-ig belefér, felette már nem, mert akkor inkább legyen rajta egyel gyengébb váltó, de valami épkézláb tervezésű váz. Én így gondolom.(#84241) 6030D: Nincs nekem bajom a turistákkal, de ami sok az sok.
Ja hát ez a túra javarészt turista útvonalakon megy, de normál hétvégéken, hétköznapokon pláne, szerintem simán okés lehet.
[ Szerkesztve ]
-
WP14
őstag
válasz
-=RelakS=- #84304 üzenetére
Akkor sincs, csak akkor, ha meggyőződött róla, hogy a közlekedés többi résztvevője átadta számára az elsőbbségét, azaz lemondtak a javára. Nem mellesleg pedig, ha a lány a gyalogátkelőhelyen tekert át, szabálytalan volt.
-
csibuka85
őstag
válasz
andrisbandi #84275 üzenetére
Koszi uran ezt testbike-on megnezten de gondoltam megkerdezek par embert is azert itt is a forumban.
Nekem egy Cube Attention 2013 as 29 er modell van. Nagyon megvagyok elegedve vele. 23 colos a vazmeret. Igazi Cross Country. Sajnos ez a tipus nem tudom miert ilyen draga meg mindig.
[ Szerkesztve ]
-
Bandi18
tag
Sziasztok
Vettem egy Giant vázat az a kérdésem, hogy a kormánycsapágy beszereléshez a villa is kell vagy elég csak a váz ? Félintegrált a fejcső, és az acél csésze sincs benne ahogy a csapágy kerülne.
Köszi