Új hozzászólás Aktív témák

  • Frawly

    veterán

    válasz Bici #57342 üzenetére

    Nagy tévedés. A kernel driver csak 2D-s megjelenítésre szolgál, max. arra jó, hogy bebootoljon, meg legyen kép. Abban a pillanatban, ahogy 3D-s alkalmazást akarsz futtatni, vagy akarsz vsyncet (tearing ellen), vagy kompozitort használnál (szintén vsynchez vagy 3D asztali effektekhez, és ez kell a Compiznak is) ahhoz rendes hardveres gyorsításos 3D-s driver kell, az meg nincs benne a kernelben egyik GPU-hoz sem.

    Tudom mit beszélek, annak idején ugyanezt kínlódtam végig Intel-vonalon egy szutyok GMA 3600-as GPU-val, az is CPU-ba integrált csoda. Annál ugyanígy van, van a kernelbe beépített driver, de az csak 2D-re jó, meg alap energiagazdálkodásra. Minden másra annál is kellett a rendes Direct Renderinget (DRI-nek vagy DRM-nek is nevezik) használó hardveres gyorsításos driver, amit fel is tettem, csak semmi nem támogatta, a Mesa sem, így a Mesa-ból a fallback software-es render futott, ezért ugyanezt a szoftveres VMware Gallium 0.4 llvmpipe drivert használta, amit nálad is ír, és ezzel se hardveres gyorsítás, se DRI, se vsync (még kompozitorral sem) sincs. Csak arra volt jó, hogy legyen egyáltalán kép korlátozott felbontásokban (ami nekem mákomra elég volt, de azért hiányzott a rendes driver).

    A 16.04-es meg annál régebbi uborkák még régi Xorg-ot használtak, meg gondolom már Live módban is bennük volt a régi Catalyst driver, így kapásból ment minden. Csak azóta mennek a fejlesztések, léptetik a verziókat, az AMD meg nem támogatja többé a Catalyst/glrfx drivert, helyette a Mesa-ba segít be.

Új hozzászólás Aktív témák