-
Fototrend
Autós topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
Richard!
addikt
-
-
Empsepo
senior tag
Sziasztok.
Nemrég vettem automata váltóval szerelt autót.
Egy 2007es Corrollát.Frankó meg minden de csupa eltérő infót kapok a váltóval kapcsolatban.
Az autószerelő azt mondta, nem kell váltó olajat cserélni. Az nem olyan amit le szoktak. 126ezer km van a kocsiban.
Más szerint viszont le kell cserélni 100ezrenként, meg hallottam 20ezret is meg mittomén.A másik: mi az igazság?
Kitegyem üresbe amikor hosszabban állok pl. vasúti átjáró előtt, vagy hagyjam sebességben és nyomjam a féket mint a félbolond?Bocs a homár kérdésekért, előre is köszönöm a választ.
-
nagyúr
válasz Empsepo #125507 üzenetére
20 ezrenként tuti nem, de automatában 100ezrenként én lecserélném, kerül amibe kerül...
Ha kiveszed sebességből, használod a váltót, kuplungot. Ha mondjuk 10 percig állsz, vagy 5 percig, azt mondom vedd ki, az alatt feleslegesen koptatod.
[ Szerkesztve ]
Minél Több Embert Ismerek, Annál Jobban Szeretem A Cicáimat!
-
válasz Empsepo #125509 üzenetére
Gyorsan elfelejteném azt a "szerelőt". Ha a barátod, kicsit fájdalmasabb, de az élet nem egyszerű.
Biztos, hogy egyik autómhoz sem nyúlna az ilyen.Tse: hidro automatában nincs kuplung Egyébként egyetértek, nálam 2 perc a határ, amíg marad D-ben, tehát mindig, mert itt soha nem kell annyit várni.
[ Szerkesztve ]
-
Qru
MODERÁTOR
válasz Empsepo #125507 üzenetére
A valtoolajcserere van gyari eloiras, azt erdmes betartani kiveve ha nem adnak meg csereintervallumot.
Nem kell kivenned N-be. Ha allsz a feken magatol szetkapcsol par masodperc utan. Ha kiveszed uresbe azzal csak a valto mechanikat koptatod feleslegesen.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
Empsepo
senior tag
Köszönöm a válaszokat.
-
-
#89309696
törölt tag
válasz Empsepo #125507 üzenetére
Nem kell sűrűn, de időnként muszáj. 60 ezret szoktak általában megadni egyébként csereperiódusnak (átlag váltóknál), de ha el is nagyolják 100 ezrenként azért érdemes.
Azért nem szokták elvállalni, mert a leeresztő, feltöltő nyílás vagy a szűrő előfordulhat olyan helyen, hogy esetleg le is kell szerelni miatta az egész váltót és ez nyűgös. Esetleg nem értenek hozzá és nem tudják milyen olaj kell bele.Nem muszáj kirakni üresbe, az olaj előbb elhasználódik ilyenkor, úgyhogy gyakrabban kell cserélni, de különösebben más baja nem lehet. Ha kicserélték az olajat akkor nyugodtan maradhat D-ben az átlag piros lámpáknál, egyik funkciója eleve ez volna, a kényelem.
Kéziféket ráhúzni és úgy kiszállni a kocsiból azt nem érdemes. Volt már rá példa, hogy télen elkezdte húzni a kocsit. De fékhiba miatt is megindulhat stb.
Persze a mai okos automaták már szétkapcsolnak maguktól is, én le vagyok ragadva az őskövületeknél és sokkal jobban tetszenek a régi tehénbőgős automaták, mint a maiak.[ Szerkesztve ]
-
Pcm
tag
válasz Remekelek28 #125502 üzenetére
-
molnarpeter
nagyúr
-
Integrale
veterán
válasz Remekelek28 #125502 üzenetére
[link] Ennél olcsóbban, és közelebb nem fogsz találni.
"Bad reklám is reklám too"
-
Serpiko
addikt
Újpesten a Pozsonyi úton a Shell kút előtt mérnek a 13. kerületből érkezőket figyeljetek.
A titok akkor marad titok, ha arról három ember tud és ebből kettő halott. Névtelen kínai bölcs
-
nagyúr
válasz Peter.70 #125526 üzenetére
Mondjuk ezt a tilos a fénykürtöt használni mert vakítja a közlekedőket dolog ez...
De tudom itt arra irányul, hogy "lebuktatod" a mérő rendőrt. Hápf, lesből mérni meg nem szabályellenes (már tuti hoztak valami új törvényt, hogy nem). Meg amúgy is ez bajtársi kötelesség.
Mindig lehet mélyebbre süllyedni...
Minél Több Embert Ismerek, Annál Jobban Szeretem A Cicáimat!
-
sutszi
veterán
Gondolom többféle mérőjük van, ezért merült fel bennem a kérdés. Mindegyik típust lehet megfelelő eszközzel érzékelni? Szándékosan nem blokkolót írtam. Mert engem tényleg csak az észlelés érdekelne.
Mondja, Mr. Babbage, ha rossz adatokat ad meg a gépnek, akkor is jó válasz fog kijönni belőle?" Képtelen vagyok felfogni azt az értelmi zavart, ami valakit egy ilyen kérdés feltevésére késztethet. - by Charles Babbage
-
-
Empsepo
senior tag
Még egy kérdés automata váltó ügyben:
2007es Corolla.Ha leállítom az autót P- be teszem, használjam a kéziféket? Vagy csak ha nem vízszintesen állok?
Megterheli a váltót ha az blokkolja az autó elgurulását?
-
Qru
MODERÁTOR
válasz sutszi #125529 üzenetére
Van radardetektor ami előre jelzi az ilyen mérőket (jellemzően ezek a telepített fix traffik, VÉDA kapuk meg a pályabevezetőkön használt dobozba rejtett mérők). A lézeres (az új "szuper trafipax", illetve az újra hadrendebe állított Fáma III-as) keményebb dió, azt csak blokkolni tudja, mert ha nem zavarná akkor amikor érzékeli a lézernyalábot akkor már be is vagy mérve.
mod:
Empsepo: Használd a kéziféket, mert nem jó ha az autó súlya folyamatosan megfeszíti a váltószerkezetet.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
Peter.70
őstag
Ha a fékem minden fékezéskor csikorgó hangot ad ( valószínű első fékbetétek elkoptak ) két utat kibír a szerelőhöz ( kb 20 - 30 km ) ?
-
zoo8800
veterán
válasz Peter.70 #125536 üzenetére
Azért van különbség csikorgás és csikorgás közt.
Van az úgy, hogy szar a betét, vagy betét és tárcsa nem szeretik egymást, azért csikorog. Esetleg kavics került a tárcsa és betét közé. Nem tragédia.
Aztán van az akusztikus kopásjelző, csúnya hangja van, de akkor még van kopóanyag pár ezer km-re. Manapság ritka az ilyen.
A legrosszabb eset, amikor szó szerint vason van a betét, azzal már nem kellene járkálni. Sokan megteszik, túlélik, de nagyon nem kéne így használni. A fékhatás se az igazi, a fékdugattyút és a tárcsát is kinyírja.[ Szerkesztve ]
rip and tear, until it is done
-
tboldi
nagyúr
Bájdövéj mától, az évforduló napjától kezdve újra azt írja a JSZP, hogy van érvényes biztosításom. Véletlen egybeesés?
-
-
BigBlackDog
veterán
válasz Tsebacsi #125548 üzenetére
Én minden autónál eddig azt tapasztaltam, hogy a kéziféket behúzva, majd lábfékről lelépve még némileg szokott pozíciót változtatni (ugye a lábfék négy keréken fog, a kézi csak a hátsó kettőn és van amikor más szerkezet fogja kézinél, mint lábféknél). Ha nem ereszted el a lábféket a kézi behúzása után, hanem P-be húzod rögtön a váltót, akkor szerintem annak a szerkezete fogja az autó tömegét tartani, nem pedig a rögzítőfék. De ez csak "megérzés", eddig csak botos autókkal volt komolyabb tapasztalatom.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Kibernetik Mobil klíma, 3,5kW légkondi, légkondícionáló
- LAICA Genova HYDROSMART rendszerű csapra szerelhető mikroplasztik-stop vízszűrő + ajándék LAICA fém
- Eladò Philips Series 2000 LatteGo automata kávégèp tejhabosìtòval ùjszerű àllapotban
- Új Dainese Bőrdzseki gyári protektorokkal
- Keresem: Navdy HUD