-
Fototrend
Autós topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
#89309696
törölt tag
válasz freeknight #153793 üzenetére
Nem hazugozott le, csak túl komolyan építesz fél lábon álló dolgokból. A magyar ember valamiért imád mindent negatívan látni. Annyi fix, hogy most nem érdemes sok hitelt felvenni (én is lebeszéltem ismerőseimet napelemről, legalábbis a hiteles megvalósításáról mert az több szempontból rizikós), de azontúl a fű zöld lesz, a nap melegen süt, tavasszal pedig jönnek a nagycsöcsű csajok és a BMW-k is keresztben fognak kanyarodni, ahogy minden tavasszal.
-
molnarpeter
nagyúr
válasz #89309696 #153802 üzenetére
Nálunk is felmerült egy kisebb (500 kW) naperőmű projekt, de fix átvételi ár hiányában illetve az egész eladás komplikált mivolta okán neccesnek éreztük azt a szűk 200 métert bevállalni jelentős hitellel. Aztán lett a környéken közben több is, elvileg 8 év alatt hozza be az árát, csak a hazai viszonyokban sok a bizonytalan változó. Pedig akkor talán lehetne otthon tölteni ingyen a képzeletbeli céges villanyautót
Föld árverés 1,95% illetve NHP 2,5% hitelek most jók egyébként szerintem, olcsó pickup, stb.
[ Szerkesztve ]
-
#89309696
törölt tag
Én kiszámoltam, hogy 450Ft spórolás lenne, de most emiatt elmenni a kútig (nem járok arra mostanában) az 30Km forduló ami nem jön ki 1 liter benzinből, így hanyagoltam a dolgot.
10.06. tankoltam utoljára és még 120Km hatótávom van kb 10 liter benzin.
Most több benzin fogyott, az átlagfogyimérő is 8 literhez közelít a 7 helyett. Nem emlékszem rá, hogy tavaly télen egy litert emelkedett volna. Vagy lehet többet padlóztam, mint szoktam.Illetve mikor elmentem a szerelőig generátor nélkül, akkor eléggé meghülyültek a szondák, dőlt a benzinszag is.Lehet megevett több litert azon a 2-3 Km-en.
-
veterán
válasz freeknight #153799 üzenetére
1/b. pont: utána egy évig 0 Ft bevételem volt, ez sajnos kompenzálta az előtte lévő 2 kiemelkedően jót. 😭😂
3.-hoz idei évi példák:
- Leszerződünk az építőipari vállalkozóval, aztán nem jön elvégezni a feladatot.
- Megbeszélünk egy 2 millás vállalási árát, kezet rázunk; majd írásban bead egy 3 millás árajánlatot. Utána nem veszi fel a telefont.
Nem a saját pénzemet költöm, de többször előfordul, hogy olyan árajánlatot kapok, hogy nem rendelem meg az adott munkát. Inkább "ráér" az.[ Szerkesztve ]
-
#89309696
törölt tag
válasz focvis #153809 üzenetére
Építőipar az évekkel ezelőtt is ilyen mocskos volt, az egy teljesen más állatfaj, de nem ember az biztos. Tisztelet a kivételnek. Azt a mocskot amit azok megengednek maguknak úgy, hogy te fizetsz nekik milliókat, az valami elképesztő. Annyit még nem ordítoztam emberekkel, mint a cégnél az építkezések alkalmával kellett néhány éve. Párszor röpködtek ott a dolgok a levegőben, meg csattogtak a platón, mikor elhajtottam őket a
büdös picsábanem egyszer, a kőművesek voltak a legrosszabbak mind közül, ráadásul 3 külön brigád is volt, egyik ütődöttebb a másiknál. -
Vettem ma egy Voyagert. 2.8 dízel, sűrű lekvárkeverő 4 sebességes automatával. Igazi uszály, seggszétfolyós buflák amcsi ülésekkel, egész tágas cucc. Tele mekis super size poharakat befogadó tartókkal. Abszolút nem ösztönöz semmilyen heves gyorsításra, gázra lecövekel a fordulat, mint egy hajón. Eléggé bejön. Hibák vannak, majd apránként. Ha megvan a fő szerviz, majd lehet írok is róla. Megvan rendelve minden, reméljük a vezérlés is kibírja addig. Majd talán ha lesz időm, nem fázok és lesz faszázás, akkor lövök képeket.
-
-
Nem néztem még utána miféle váltó, de ez teljesen észrevehetetlenül kapcsol. Nincs visszaváltási késlekedés, azonnal pakolja fel a fordulatot, viccen kívül ez jobb cucc egy mai automatánál ... A 7G-Tronicot bármikor lecserélném rá, de még az általam nagyon szeretett 5G-nél is jobban adja. Városban rövid ideig vezettem a kútig, ott 12.4-re ment le indítástól fogva (+kb 20p járatás), de még ment volna. Hazáig 8.4 lett, a termosztát nem jó. Viszont beszarsz, van benne vízkör és belsőtér fűtésrásegítés, pikk-pakk felfűt, gázolajjal működik. Valami állófűtés szerűség lehet, de nem programozható. Viszont 40 órája nem aludtam, ideje.
[ Szerkesztve ]
-
molnarpeter
nagyúr
válasz freeknight #153797 üzenetére
Milyen autó? Rosszabb nem lesz, mint ami benne van, legalábbis utántöltés szempontjából Cserére 100-200 ezer km és 10 év amire emlékszem. Mikor a Golfot csináltam, 2 liter plusz öblítéssel is bőven elég volt, abba Dex II D ATF ment.
[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
válasz aero. #153819 üzenetére
Még az ősidőkben 1994? volt Faterom cégének egy Amerikából rendelt Ford Aerostar. Keményíthető ülésekkel (valami légzsákos cucc volt) második és harmadik sorban is rádió vezérlés, digitklíma, automata, ami csak kellett. Imádták, én is gyerekként hogy aludni lehetett a középső sorban :) És ilyenje akkor senki másnak nem volt. :P
Minél Több Embert Ismerek, Annál Jobban Szeretem A Cicáimat!
-
CactuS
Arcképgyáros
válasz focvis #153794 üzenetére
Rájuk férne. Azt néztem, hogy én márciusban hiteleztem be a mi házunkat, akkor volt 35 mFt. Most ilyen paraméterekkel (nm + telek méret) kb. 45 mFt-tól adnak, csak sokkal szarabb elrendezéssel és nem beton födémmel. Az utcában kicsit arrébb hirdetnek egy házat, ami picit nagyobb (+40 nm kb.) és van garázs, azt 90 mFtért árulják. Nagyon beteg módon viszik fel az árakat, ahogy jönnek ki az állami támogatások, úgy drágítanak. És ugye januártól meg az áfa...
[ Szerkesztve ]
Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac? George Carlin
-
dj79
senior tag
-
rbalint88
addikt
válasz máyköl #153812 üzenetére
múltkor is szüleihez inkább a splash-sel ment, hogy ne legyen koszos a kabrió. beérett a nevelés városba az nagy + sokat eszik + sajnálná ő is koptatni. Margit híd-Budaörs vonalon 14-et eszik a kabrió, sztem ha nem szabadul ki pályára, lenne az 15+ is. hiába, meg kell mindig indítani az 1700 kilót... sztem egy kisautó egy-két év alatt visszahozza üzemanyagon és állagmegóváson a befektetett pénzt, arról nem beszélve, hogy sokkal könnyebb vele mozogni a városban. srégen hátra kinézni horror a kabrióból, még 10+ év vezetési rutinnal sem esik jól a sávváltás vele sokszor, annyira bunker, ha fent van a tető. kabrióként persze más, de nem lehet mindig az élet császárának lenni
btw Splash is jó lenne, legalább használva lenne, csak elkérni tré, eladni meg nem fogják nekünk családon belül. faramuci helyzet. pedig jó lenne, 52k km, rendbe van rakva műszakilag, egy sérülés van rajta csak, amit csinálni kellene (j.h sárvédőív húzás lemezig), rakattam bele ülésfűtést és densiont, amíg használtam, ideális városi csapásmérő eszköz.
A2-től is kb ezt várnánk, némileg magasabb komforttal. -
#89309696
törölt tag
válasz aero. #153819 üzenetére
Puhasága valószínű abban rejlik, hogy nincs agyonagresszorozva a fogyasztás meg károsanyag kibocsátási bohóckodások miatt a váltó, nem zár hangyaszarnyi fordulatra a lockup se, hogy csökkentse a veszteségeket, hanem konkrétan szarik rá és csak megy olajjal szépen amíg csak kedve van, vígan ahogy patak csordogál medrében. Ezért jók ezek az automaták.
Autóban kétféle hajtás van ami jó, az ez a régi bolygóműves automata (3) 4-5 fokozattal ami nagy első áttételes és bőg mint egy robogó, meg a full elektromos. A többi bohóckodás.
Olyan meg nincs, hogy nagy hajtási veszteség, csak túl kicsi motor.[ Szerkesztve ]
-
-
pècsimunkás
addikt
Tegnap én MOL 100+- al tankoltam teli az autót. 20 vagy 25 forint/ l kedvezmény van a Forensis kártyára, így azért nem volt rossz áron. 43l-t tankoltam az 50 -es tankba, így színte csak táltos benzin van most az autómban.
Egyszer már hadat üzentünk az USA- nak, úgy látszik nem tanultak belőle!
-
veterán
Carlos Ghosn (ex-Renault vezér) megpattant Japánból. Igaza volt.
-
válasz focvis #153821 üzenetére
Az arany metál Volvo már nincs, zöld C van, de az körülbelül megy most. VM motor bizony, 170e km van benne, a kipufogó fémtiszta.
(#153822) Tsebacsi Kiváló portéka lehetett akkoriban, éltem volna.
(#153825) Qru Persze, érthető, sok elveszik a sűrű krémben. A vicc inkább az, hogy nem kifejezetten eszik többet, mint egy nagyobb mai SUV kisebb dízellel.
(#153827) Fehér Farkas Meg gondolom az amcsik igénylik is a pudingon siklást. Bírnád ezt a cuccot te is szerintem.
(#153829) MasterMark A rövid. Jó lenne egy grand, ott elektromos ajtó oldalt-hátul, plusz tengernyi hely, csak az tényleg batár: 5.1 méter. 180 centivel ebben is kényelmesen elfér 2 ember a leghátsó sorban.
Nem egy szép autó, elölről emészthető, de amúgy tipikusan az az amcsi korszak, amikor kiakartak törni a baltával faragott stílussal és elkezdték lekerekítéssel vegyíteni a dolgokat. Nem szép ez sehol, ellenben nagyon kényelmes és praktikus.
[ Szerkesztve ]
-
Qru
MODERÁTOR
válasz pècsimunkás #153830 üzenetére
Az jó anyag. Ha a 98-as is E10 lenne akkor arra álltam volna át én is (szintén a kedvezmény miatt).
Kíváncsi lennék majd mennyien állnak át a jobb benzinre az E10 miatt. Tuti lesz majd róla cikk a TC-n.
#nincsbennetarcsi
-
CactuS
Arcképgyáros
válasz kisza25 #153828 üzenetére
Hát nem tudom. Lehet eladási számban igen, de az árakon ezt még nem látni, legalábbis Pest mellett. Mondjuk ez borítékolható volt előre, hogy ez lesz. Iszonyat kapzsi lett ez a szektor, meg is érdemlik, hogy megint pizzafutárnak álljanak. Főleg néhány szaki, aki szakembernek hívja magát...
Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac? George Carlin
-
-
Gaben92
őstag
Nem akarok bepofátlankodni a Mazda topikba, szóval ha valakit érint vigye magával oda (aztán felőlem ki is lehet moderálni).
Itt a hivatalos lista a Mazdától, hogy mikkel kell kerülni az E10-et.
minden Mazda 121
minden Mazda Demio
minden Mazda 323
minden Mazda MX-3
minden Mazda MX-5 NA (VIN: JMZNA…)
minden Mazda MX-5 NB (VIN: JMZNB…)
minden Mazda 626
minden Mazda MX-6
minden Mazda 929
minden Mazda Premacy
minden Mazda MPV
minden Mazda Tribute
minden Mazda Xedos 6
minden Mazda Xedos 9
minden Mazda RX-7
minden Mazda E2000If it ain't a Rotor, it ain't a motor.
-
pit stop
addikt
válasz CactuS #153835 üzenetére
Pontosan, Budapesten és környékén is esik a kereslet, de az árak maradnak vagy még kúsznak is feljebb Áfa miatt. Az a baj, hogy régiós szinten nincs elszállva, így csak remelem, hogy korrigál.
Nagyon pöpec a gömb a fejeden :D
És hogy valami topikhoz illő is legyen:
Balesetmentes boldog új évet mindenkinek![ Szerkesztve ]
Oroszlánszívű Richárd - az első szívátültetés.
-
veterán
válasz thefreeman #153840 üzenetére
👍
-
i-sti
senior tag
Hello-hello-sziasztok,
Két kollégám szeretne M.O.-ról új autót vásárolni (SX4), mivel ott olcsóbb, mint itt Rom-mániában.
Kereskedővel beszéltek, még egy kis kedvezményt is kapnának ha mind a 2 autót megveszik.De lenne itt pár kérdés is:
1. Mivel jár egy ilyen külföldi autóvásárlás?
2. Garancia az országhoz van kötve?
3. Forgalomba helyezés miképpen zajlana ne? Mivel román rendszám kellene kerüljön rájuk. Kell kérni "kiviteli" rendszámot?
4. Papírokat le kell fordítani, hogy itt elismerjék? Nekem le kellett a német papírokat fordítani honosításkor.[ Szerkesztve ]
Novum Forum Siculorum
-
Qru
MODERÁTOR
válasz i-sti #153846 üzenetére
1: Mivel az EU-ban vagytok ti is nem kell semmi külön papír. A forgalombaállítás lesz más.
2: Nem, EU szinten mindegy hol nyomják a pecsétet.
3: Z rendszámot kell kérnetek rá. [link]
4: Ezt otthon kérdezd meg de szvsz sanszosan kérnek hivatalos fordítás (már csak a szivatásért is).tomcsi: Persze, mindig ott tankolok ha tehetem.
#nincsbennetarcsi
Új hozzászólás Aktív témák
- Magyar menüs Saeco Picobaristo OTC (HD8927) tejtartállyal
- NETATMO időjárás állomás készlet eladó!
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs ICON székek azonnal . Utolsó darab raktáron +36301300000
- Krómozott előlapos Jura Z5 automata kávéfőző beépített profi cappuccino fejjel
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs LEGEND székek azonnal . 24 hónap garancia . +36301300000
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen