-
Fototrend
Autós topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
nagyúr
Persze, tudom! Ezért hajt a kíváncsiság, h vajon mit tud a valóságban?! Nem mintha számítana az a pár tized... Érdekes ez amúgy, mert nem minden autóban érzem ugyanúgy a gyorsulást. Az S5 például eléggé hátba vert, de ültem már olyan autóban ami kb egy másodperccel gyorsabban futotta a százat (bőven 4mp alatt), de mégsem éreztem annyira gyorsnak. Nem tudom, h min múlik ez?!
tboldi: Csak Doki hozzászólása után esett le, h miről írtál.
Doki16: Komolyan nem értem, h minek bajlódik ezzel bárki is?!
-
dnelb
veterán
válasz bulikavagyok #228651 üzenetére
azon múlik egyenletesen tölt e be a turbo, vagy hirtelen. Kisebb turbos autók hátbavernek mert hirtelen épül fel a nyomás de aztán gyorsan szakad is be. Nekem pl ilyen [kép] a görbe, hátba is ver mint állat de hátránya is van, hogy téli guminal még 110nel is kaparna, vadiuj nyárin meg 100ig akármikor, szóval kanyarokban észnél kell lenni mennyi gázt adok, mert megy amerre áll az orra.
[ Szerkesztve ]
-
Qru
MODERÁTOR
válasz bulikavagyok #228651 üzenetére
Karakterisztika, nalunk pl vt 2.0 cr es pd is, a pd sokkal erosebbnek tunt a hirtelen hatbavgos karakterevel, a cr sokkal linearisabb volt. Papiron (es a valosgaban is) a cr gyorsult jobban de erzesre nem ugy tunt.
#nincsbennetarcsi
-
tepenzed
őstag
Sziasztok!
Párom hívott, hogy ma azt csinálta a Ford (Fiesta 2009 1.6), hogy amikor megállt reggel nem sokkal indulás után a lámpánál, utána hiába rakta 1-esbe zöldnél, nem is pörgött a motor (azt mondja nem fulladt le), újraindítás után sikerült, aztán következő lámpánál megint ez. Utána már autópálya jött, később nem csinálta többet a városba beérve.
Így elsőre ilyen van, mire kéne gyanakodni?[ Szerkesztve ]
-
-
nagyúr
-
-
Doki16
addikt
válasz bulikavagyok #228651 üzenetére
Azért bajlódik vele mert gondolom egyfajta hobbi. Azoknak meg általában nincs értelme
Egy biztos nem én vagyok a célközönség, akinek bőven elég a 116 lovas villanymotor is önmagában. Nyilván ebből az árból amit elköltött a GTE-re abból biztosan kijött volna egy Golf R és az nagyon más világ gyorsulás tekintetében. Én már azt sem értem, hogy miért kell a hibrid kocsira a csattogós lángcsóva DSG fingással. De mégis van rá kereslet a nemzetközi csoportban.A Tyrannosaurus Rex legközelebbi ma is élő rokona: a csirke.
-
válasz bulikavagyok #228633 üzenetére
Igen, valami ilyesmire gondoltam én is, hogy gyakorlatilag elektromos autóként lenne használva az idő 99%-ban, aztán meg amikor hosszú út lesz, akkor telenyomom valami prémiummal, aztán hajrá.
De ezek szerint ha nem e10, akkor nem kell ezen aggódni, hogy fél év alatt belerohad.
Köszönöm a válaszokat mindenkinek!"Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin
-
nagyúr
A cégnél az egyik tulaj xc60-jának gyártását épp most tolták el fél évvel Június helyett december. Volvo fronton sem túl jó a helyzet.
[ Szerkesztve ]
-
-
macilaci78
nagyúr
válasz vzsryl #228541 üzenetére
Nagyon egyet tudok érteni azzal a Vin Diesel szemlélettel, hogy nem a vas számít, hanem a volán mögött ülő ember. Szerintem egy fikarcnyit sem számított a zöld rendszám, a PHEV, éppúgy lehetett volna egy szakadt Lada, vagy egy Maybach Merci, ad absurdum egy motoros is.
Tök felesleges ezen rugózni, ahogyan azon is, hogy te 5-6 literrel elgurulsz 100-zal, míg ő kúpot tolva 15-18 litert eszik, mert azt a kúpot nem tolja 1-2 percnél tovább.Én örülök, ha nyugodtan tudom autózni a saját tempómat. Nem zavar, ha valaki egy többsávos úton lassabban halad nálam, az zavar, ha fékezésre kényszerítve kijön elém. Elvenni a gázról a lábam már oké. Ha lasabban megy, mint a megengedett, akkor legalább az előzés idejére lépjen oda neki egy kicsit.
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!
-
nagyúr
Tegnapi Balatont trip kertek alatt, 260km BC 7.4L/100km. Odafele normál tempó, visszafele hoztam egy 26 perc minuszt a waze becsléshez képest. Rettenet milyen a 7-es út minősége néhol
-
macilaci78
nagyúr
Én legutóbb 100-ast tankoltam a robogóba júniusban, múlt héten vettem elő és kb 25 km-t mentem a tavalyi benzinnel, semmi baja.
A lényeg, hogy a lehető legkevesebb biokomponenst tartalmazó benzin legyen a tankban és mielőtt leteszed, tankold tele, mert a kevesebb tankban lévő levegőből kevesebb párát vesz fel a benzin és nem korrodál.Robogósoknál minden ősszel felmerül a téma.
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!
-
félisten
Gazdasági totálkáros. Hivatalosan.
2db APC BE-700GR szünetmentes tápegység eladó.
-
nagyúr
válasz tboldi #228674 üzenetére
Vicc hogy a benzines Honda kevesebbet eszik mint a dizel :D
Más: még mindig nagyon elegedett vagyok a 4 evszakos Vredestein Quatrac gumikkal, csapatos tempoban is teljesen megfelelő szintet hoz. Az accord futomuvet meg tovabbra is nagyon szeretem, hianyozni fog az tuti.
-
tboldi
nagyúr
válasz tboy93 #228678 üzenetére
Én még mindig hiszem azt, hogy anyum és a viszonylagos rutintalansága az oka, szerintem alattam képes lenne kevesebbre is.
szerk.: Korábban amikor tankolni kellett, mindig reklamált, hogy milyen hamar elfogyasztom a benzint, de amióta megvan neki az Ypsilon, azóta csöndben van.
[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
válasz macilaci78 #228676 üzenetére
Télre én is 100-ast tankolok a CBR-be
-
Vismajor01
addikt
válasz macilaci78 #228671 üzenetére
Én se értem. Nem azért van PHEV autóm, hogy kamion mögött 5 méterrel tökörésszek az autópályán
Azért van, hogy amikor dugóban állok a városban akkor elektromosan tudjak araszolni, illetve lámpától lámpáig közlekedni.
Ellenben mikor kimegyek a pályára akkor jól jön a 215 lovas 5 hengeres dizel a géptető alatt, és akkor nem azt nézem mennyit fogyaszt az autó, hanem hogy menjen.
Egyébként pályára pont "roszs hatással" van az, hogy PHEV, mert lenyomsz egy bécs-pestet 180al és a végén kiirja h az átlagfogyasztásod 4.3.
Samsung Galaxy s22Ultra/Corsair One Pro/Lexus RX400H
-
Reggie0
félisten
válasz Vismajor01 #228683 üzenetére
"Egyébként pályára pont "roszs hatással" van az, hogy PHEV, mert lenyomsz egy bécs-pestet 180al és a végén kiirja h az átlagfogyasztásod 4.3."
Ez azert elegge hihetetlen.
-
nagyúr
válasz focvis #228686 üzenetére
9 liter az az, amikor elfogy az áram de még városozok, plusz 19km M0-ás hazafele hideg motorral. Nagyjából ezekből jön össze.
400km körül szokott lenni a benyás táv, 600 körül meg az áramos 1-1 tankolásnál. Most nem tudom mennyinél járok, de egész jó az arány.
Ugye néha bekapcsolja menet közben is (pl. nagyobb gázadásra) a motort, olyankor bele se merek gondolni mennyi lehet annak az 1-2 percnek a fogyija
A hosszú utas fogyija 7-8l között van.[ Szerkesztve ]
Minél Több Embert Ismerek, Annál Jobban Szeretem A Cicáimat!
-
Doki16
addikt
válasz Kolondrum #228682 üzenetére
Mi lesz az új irány? Ilyenkor milyen árat kapsz a kocsiért? Mert ha az akkori új vételárat kapnád, most már az is kevés lenne egy másik vitarára is.
#228687 Tsebacsi: Ne már, hogy 9 liter a fogyasztása városban ha lemerült? Tényleg nem valami hatékony az a nagy motor akkor sajnos. Jó mondjuk biztos közrejátszik a nagy súly is. Nekem a Passat 1800 kg és úgy van 5-6 körül ha lemerült városban. Mondjuk nem tudom hogy hogyan van a BMW-nél, de a VW átkapcsol ilyenkor és olyan lesz mint egy Toyota hibrid.
A Tyrannosaurus Rex legközelebbi ma is élő rokona: a csirke.
-
nagyúr
válasz Doki16 #228688 üzenetére
Ez sajnos ilyen, a TSI amúgy jól fogyaszt, és 1.4-es, ne feledd! Ez 2.0 és 1770kg!
Ez is hibridezik, de mondom, átlagot számol. Majd valamelyik nap megnézem nektek mennyit fogyaszt hibrid üzemben.focvis: ööö külön meg tudom nézni, mennyi volt a tankolás óta a vilannyos táv. Ezt ő magától nullázza, plusz ott a sima megtett táv mérő, azt manuálisan nullázom, így látom mennyi volt az össz táv és abból kivonva az elektromost megvan, hogy mennyi a benzines.
Van még short range és long range mérő is, de az ugye csak benyás fogyasztást mér. Pl. hazafele ha már elfogy az áram, akkor ilyen 1-3l közötti fogyit ír 100km-re.
[ Szerkesztve ]
Minél Több Embert Ismerek, Annál Jobban Szeretem A Cicáimat!
-
félisten
válasz Doki16 #228688 üzenetére
Hát nem derült ki, de érték növelő ilyen mint kevés tulaj, kis km, patika állapot (bent mint az új) amúgy, radar (adaptív tempomat stb), díszléc, alufelni.... Kérdezte tőlem mire tartom az autót. Mondom 5 felett. Hát lesz ami lesz. Max perelek.
Nem vitara lesz, szűk 2 órák dőlt el. És a kék fehérre vált , Hűvös Gyöngyházfehérre. De 🤫[ Szerkesztve ]
2db APC BE-700GR szünetmentes tápegység eladó.
-
brumi1024
veterán
válasz Doki16 #228688 üzenetére
Nekem a Passat 1800 kg és úgy van 5-6 körül ha lemerült városban. Mondjuk nem tudom hogy hogyan van a BMW-nél, de a VW átkapcsol ilyenkor és olyan lesz mint egy Toyota hibrid.
Szerintem inkább a számolásban vagy ebben a hibrid működésben van a trükk. Mit jelent amúgy pontosan hogy hibridként megy (lemerült akksinál)? Az 1.4 TSI nálam nem fogyasztott rosszul, de az okosított B48 csak 1 literrel eszik többet a Miniben, mint az 1.4 TSI az A3-ban és van köztük több mint 100 lóerő, plusz az F1 SuperSport sem spórolásbajnok.
[ Szerkesztve ]
-
macilaci78
nagyúr
válasz Tsebacsi #228687 üzenetére
Évi 10-12 k km-re nekem nincs értelme hibridre váltani, a tisztán elektromos pedig nem mindent old meg.
A futás kb fele (inkább 60%) pálya, ami jelenleg is 6,5 l körül van tipikusan .50 km/h-val. A másik fele Budapest belterület jellemzően 7,5 l alatti fogyasztással.Ha vennék egy plug in hibridet, amit otthon töltök a társasház garázszsintjén, akkor a 7,5 l-es fogyasztást lehetne kb 3-4 liter üzemanyag árára lecsökkenteni.
Tehát éves szinten spórolnék 400 Ft/liter üzemanyaggal számolva 144-192k-t, ami 800 Ft-os üzemanyaggal is "csak" 288-384k spórolás évente.
Octavia esetén a legolcsóbb listaár kb 8 mFt az 1.0 TSI motorral, míg a legolcsóbb hibrid kb 1 millióval drágább az 1.0 TSI DSG e-TEC mild hibrid, az iV plug-in hibridet pedig konfigurálni sem engedi. 1 db azonnal elvihető pluig-in hibrid Octavia van 15,6 mFt-ért.
Tehát egy plug in hibrid a fogyasztáson leghamarabb 19 év alatt hozná be a felárát.
Na jó, vegyük alternatívának az 1.0 TSI DSG e-TEC mild hibridet Style felszereltséggel, DSG váltóval, hogy összemérhető legyen. Így már csak 4,5 mFt a különbség, már 12 év alatt bejöhet a felára.Persze tudom, a zöld rendszám egy csomó másra is jó, kedvezőbb adók (még) és biztosítás, ingyen parkolás (még, de gyakorlatilag garázsból garázsba járok most is), olcsóbb fenntarthatóság (elvileg), de gari lejárta után drágább maszek szerviz.
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!
-
tboldi
nagyúr
Szűzanyám!
-
Vismajor01
addikt
válasz macilaci78 #228695 üzenetére
Ez igy nagyon ferde, mert nem veszed vele hogy pl egy adott PHEV fele-felében használva, akkor csak fele annyit megy a dizelmotor. Az én autómban van 228 ezer km de a dizelben csak 145 van, mig egy nonpluginbe 228 lenne. Elég egyértelmű hogy ez milyen hatással van a szervizigényére és költségeire
Samsung Galaxy s22Ultra/Corsair One Pro/Lexus RX400H
-
Doki16
addikt
válasz Tsebacsi #228690 üzenetére
Itt 1935 kg-ot írnak tömegre. [link] Biztosan 2 tonna felett van. Én ráálltam a céges kamionmérlegre és a Passat volt nélkülem ~1700 kg.
#228692 Kolondrum: Kék fehér az a Ford?
#228693brumi1024: Biztosan van valami trükk mert ez kombinált érték. Még lemerült akksival is tud kicsit lassan haladni elektromosan néha, meg ha jár a benzinmotor akkor tölt is vissza folyamatosan. De valós lesz az érték, mert külső beletöltött áram már nincs csak amennyit a belső égésű állít elő. Egyszerű a matek amúgy, 50 literes a tank és elmegy 700-900 km-t vele töltés nélkül.
Hibridként menni annyit jelent, hogy olyan lesz mint egy Toyota HSD, tehát lényegében használja továbbra is villanymotort és visszatölt annyit amennyit szükségesnek ítél meg.A Tyrannosaurus Rex legközelebbi ma is élő rokona: a csirke.
-
nagyúr
válasz brumi1024 #228691 üzenetére
Ez biz ennyi! [link]
#228699Doki16: Akkor mindenki hazudik Itthon nincs kamionmérleg.
#228695macilaci78: Nem minden a matek. Ez az autó kicsit más, mint egy Oktáv vagy egy Focus. És nagyon jó áron vettük. Élvezzük Asszonnyal minden percét, nincs idegesítő faszsága. Jó vétel volt, ennyi. Ha majd lesz napelem a tetőn még jobban fogunk örülni.
[ Szerkesztve ]
Minél Több Embert Ismerek, Annál Jobban Szeretem A Cicáimat!
Új hozzászólás Aktív témák
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- eBay-es kütyük kis pénzért
- Ezek a OnePlus 12 és 12R európai árai
- Vezeték nélküli fejhallgatók
- Milyen RAM-ot vegyek?
- Milyen alaplapot vegyek?
- Milyen SSD-t vegyek?
- Milyen monitort vegyek?
- 180 Hz-es VA panellel jön az MSI 34 hüvelykes kijelzője
- PlayStation 5 Pro teszt
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: HC Pointer Kft.
Város: Pécs
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest