-
Fototrend
Autós topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
-
Qru
MODERÁTOR
-
Vismajor01
addikt
válasz focvis #261092 üzenetére
Érdekes, nekem tuti azt mondták az ocsmányirodában h nem kötelező, plusz egyik autómat se jelentettem le ahogy irtam a volvon kívül, aztán sose keresett senki ezügyben. De most én is azt olvasom h kötelező meg ártani biztos nem árt ha az ember leadja
Samsung Galaxy s22Ultra/Corsair One Pro/Lexus RX400H
-
szőröscica
addikt
Ma reggel egy X5M araszolt elottem a dugoban. Vilmos jutott eszembe
-
radi8tor
MODERÁTOR
-
-v-
addikt
válasz szőröscica #261108 üzenetére
-
6030D
Ármester
Motorozás? Betiltanám
Szöveg olyan, amilyen benne, de a videó szerintem tök jó. Nem vitaindítónak szánom autó vs. motor témában.Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
Vismajor01
addikt
Egyébként full egyetértek, hogyha vissza akarjuk szorítani a co2 kibocsátást az átlag embereknek akkor nem 20 milliós elektromos autók felé kellene őket terelni, hanem motor, bicikli, roller, BKV..
Motornál is lehetne filléres törvénymódosításokkal nagyban javítani a helyzeten:
50 cm3 is kapna rendszámot, jogsi, biztosítás úgyis kell rá
125 cm3-t lehessen vezetni B kategóriával
Legyen kötelező az ABS
Etcetera. Rollert most egész jól rendbe rakták, de ott is van még mit javitani. BKV-t meg el se kezdjem.Samsung Galaxy s22Ultra/Corsair One Pro/Lexus RX400H
-
6030D
Ármester
válasz Vismajor01 #261113 üzenetére
50 cm3 is kapna rendszámot,
Az állomány fele menne a bontóba. Nem azért, mert oda való, hanem mert nem költenének erre az emberek. 50 cm3 = "ingyen" motorozásMerida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
nagyúr
válasz 6030D #261114 üzenetére
Én nem is merek 50ccm-nél nagyobb hengerűrtartalmú motorra ülni.
Azt is csak a környékbeli földek közötti utakon teszem... Sajnos kimaradt (vélhetően a bickilis balesetem miatt magas a para-faktorom.)
Persze lányom merg fiaim, na azok bírjákSelenia 5w-40 motorolaj eladó! Na meg 4db Ford Kuga TPMS szenzor, 12k-ért
-
6030D
Ármester
válasz cappa72 #261115 üzenetére
Én gondolkodtam rajta, nem is az 50-en, hanem a 125-ön, amikor bejött a B125. A Honda PCX akkor tájt jött be, tetszett is, két emberrel el lehetett volna vele kirándulgatni, de aztán nem léptem meg, a család sem bánta. Egyik barátomnak volt egy komoly balesete, amikor 20 évesek voltunk, az megragadt mindenkiben, Öcsém is akkor akart kismotort csinálni, le is tett róla. Egy bánatom, hogy az asszony meg imád motoron utazni, de ezt meg tudom oldani úgy, hogy elmegy egy olyan barátommal, akiben bízom.
Ha nem lenne céges autó, akkor lehet, hogy lenne valami robogó a városban rohangálni, hogy kíméljem az autót, de így nincs. (kis város, nem gond a parkolás, nincsenek nagy dugók, ezért sem fontos)Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
macilaci78
nagyúr
válasz Vismajor01 #261113 üzenetére
A motor egyfőre jutó üzemanyagfelhasználása nem feltétlenül jobb, mint egy olyan autóé, amit nem egy ember használ. Inkább csak kevesebb helyet kér, mobilisabb az autók világában. Viszont ha a motorok kerülnek túlsúlyba, akkor motorosok cikázhatnak motorosok között, az se teljesen jó jövőkép.
Olyan rendszer meg úgy se fog kialakulni, mint a metró mozgólépcsőjén, hogy a nagy többség normál tempóval a sáv egyik szélére húzódva ad helyt a gyorsabbaknak.Rendszámot az 50 ccm gépekre, ez egy szép gondolat, egy sor előnyt jelentene a tulajnak és a közlekedés többi résztvevőjének is. Viszont lepapírozni nem egyszerű, a rendszámhoz kell műszaki vizsga, ahhoz pedig egy sor olyan gyári dokumentum, amire a gyártók többsége nincs is felkészülve, pláne nem a 10-20+ éves gépek esetében. Jómagam is egy '96-os Yamahát hajtok, első tulaja vagyok, van benne bő 10k km. Sok a külföldi import, a foghíjas papírok miatt az eredetiségvizsga is esélytelen.
Persze le lehetne kezdeni valahol, például az újonnan forgalomba helyezett gépekkel, vagy a modernebb típusok esetében, amiket le lehet papírozni, valami anyagi ösztönzéssel.A 125 ccm-re nem értem, miért kell erősebb jogsi, mint smkp-ra. Azt mondják a tapasztaltak, hogy egy fickósabb 2T 50 ccm kb pariban van egy 4T 125 ccm-vel dinamikában, akár utazósebességben is.
6030D: a motorozás is lehet biztonságos. A motoros balesetek többségét legalább egy hülye okozza. Ez persze gyakorta maga a motoros: nem megfelelően választotta meg a sebességet.
[ Szerkesztve ]
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól! Eladó garzonlakás! Budapest III. ker. Tímár utca, 29 m2, galériás. https://ingatlan.com/34130552
-
nagyúr
válasz 6030D #261116 üzenetére
A B125-ön gondolkodtam erősen, de asszony hallani sem akart róla. Inkább vettünk neki egy újabb autót.😁
(Nekem Chopeer kellene, ha mégis öreg koromra megbolondulnék )
Régi osztálytársam is akkor adta el a motorját, amikor látta a motoros haverját szétszakadni egy balesetben (igen, szétszakadni...)
[ Szerkesztve ]
Selenia 5w-40 motorolaj eladó! Na meg 4db Ford Kuga TPMS szenzor, 12k-ért
-
Vismajor01
addikt
válasz macilaci78 #261117 üzenetére
Hát nem tudom milyen autó és motor az, ahol az autó jobbra jön ki mint a motor. Nyilván vannak 1200 cm3 szörnyek
Nem tudom mennyi lehet az átlag motoros fogyi, de a rengeteg 50es miatt legyen 4l, az autó meg min 7, de inkább több.
És persze ha 4 embe ringázik egy autóval akkor az jobb mintha 4en motoroznának, de ez mennyire életszerű példa? Csakmert körbe nézek az utakon és nem ezt látom...
Samsung Galaxy s22Ultra/Corsair One Pro/Lexus RX400H
-
Tothgera30
Ármester
válasz 6030D #261116 üzenetére
Pedig egy 2T gyári Minarelli vagy Piaggio blokkos robogótól lényegesen nem gyorsabb egy levegős 4T 125-ös PCX. Ez két felnőtt emberhez szerintem sovány. Eleve egy elmaradott rendszerben, ahol 45km/h a sebességhatár egy smkp esetén humoros, mikor elektromos bringával (nulla futóművel és reakcióidővel) a nyugdíjas elhúz melletted, mindenféle védőfelszerelés nélkül.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
brumi1024
veterán
válasz Vismajor01 #261121 üzenetére
Arra gondolt, hogy egy 7 litert fogyasztó autó 2 fővel jobb, mint 2 4 litert fogyasztó motor 1—1 fővel.
-
Qru
MODERÁTOR
válasz Vismajor01 #261113 üzenetére
Jah a sok kamuhibrid nem tesz hozza a karmenteshez.
#nincsbennetarcsi
-
nagyúr
Nekem még mindig az az autós jövőkép tetszik elfogadható alternatívaként, ha tényleg nincs más, ami a Minority reportban volt ha jól emlékszem, ahol a nagyvárosokban amolyan "kapszula" járművek mentek teljesen automatizálva egy sínpályán, kiépített letérőkkel, te ténylegesen csak utas voltál benne.
És max a kőgazdagoknak volt pénze autóra, azt is csak vidéken lehetett használni, és ha jól emlékszem az is elektromos volt (baromi rég láttam a filmet).[ Szerkesztve ]
Minél Több Embert Ismerek, Annál Jobban Szeretem A Cicáimat!
-
nagyúr
válasz Vismajor01 #261121 üzenetére
A tankolás az egy dolog a sok közül. Mondok pár példát. Az 500R-en 12e km alatt elfogyott a fékbetétem, kb 15e km alatt kockásra kopott a gumi a sok ingázástól (keveset járok kanyarogni), egy lánc szett kb 30e km-t bír. Mondanom sem kell, hogy motorgumiból 2db kerül annyiba mint autóból 4db prémium 205/55R16, egy gyári lánc szett is 70-80k, fékbetét sem olcsóbb mint az autóhoz. Olajcsere 6-8 ezrenként, ahol már a munkadíj is sok, tekintve hogy a fél idomzatot le kell bontani hozzá. És akkor még nem vettél semmi ruhát, motorra az is kell. Nyárra hálós ruha hogy ne sülj be, őszre télies öltözet hogy ne fagyj szét. Opcionálisan bőr ruha, ha pályázol is. Egy belépő kabát minimum 50-60e Ft. Egy nem alap motoros farmer 50-70e Ft. Kesztyű. Csizma. Gerinc protektor. Bukósisak. Esőruha. Táskák. Ezek is elhasználódnak 3 évet bírt a kesztyűm, kihíztam egy 50 ezres kabátot stb. A motorozás legkisebb költsége a benzin. És ez csak egy 500R, egy 600++ le tud darálni egy szett gumit 5.000km alatt is.
[ Szerkesztve ]
-
Vismajor01
addikt
válasz tboy93 #261126 üzenetére
Ez mind elhanyagolhato egy autó megvetelehez és fenntartasahoz képest, nem is értem minek írtad le. Egy sima olajcserebol fenn tartom a motorom 1 évig benzinen kívül. És abba bele se mentünk h mennyivel többe kerül az autó megvétele mint motore. De egyébként tökre nem tudom minek ezt összehasonlítani, ennyi erővel a motorra nem tudnak hárman rá ülni szal az egy sz*r Azzal meg senki sem tud vitatkozni hogy egy ember autoban az rosszabb mint egy ember motoron, belsoegesueket nézve persze
Samsung Galaxy s22Ultra/Corsair One Pro/Lexus RX400H
-
6030D
Ármester
válasz cappa72 #261118 üzenetére
Itt is ez történt, csak térd felett.
Tothgera30: ennyire nem ástam bele magam. A 2T nem vonz, nem kell a rütütü, a PCX tesztekben meg csak annyi volt, hogy 105 a kényelmes utazója, szóval ketten gondolom 80-90-nel el tudtunk volna kóricálni 100-150 km távolságban.
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
dnelb
veterán
válasz Vismajor01 #261113 üzenetére
hogyha vissza akarjuk szorítani a co2 kibocsátást
az a baj ezt nem az autók elektromosra cserélésével fogjuk elérni. Az össz co2 kibocsátás 15%-a a közlekedés, ennek a 70%-a közúti, és ennek a 70-nek a 60%-a az autók... Ha holnaptól hirtelen minden autó elektromos lenne se változna semmi kb, csak most ezt nyomja a politika, mint anno a dízelt... Nagyon felhúzták erre a propagandát hogy az autók miatt van minden, közbe meg kb közük nincs hozzá arányaiban, csak ne kelljen hozzányúlni az iparhoz, repüléshez, hajókhoz stb Hátulról indulnak neki, karigerisen. Infrastruktúra, parkolóházak, p+r, elkerülő nincs, de mehet a tiltás meg a sávelvétel, azt csodálkozunk hogy kevesebb autóval is több a dugó mint régen -
simonjoe
senior tag
haladunk a korral:
[link]Joe
-
veterán
válasz Vismajor01 #261107 üzenetére
Sitty-sutty megy a lejelentés online.
-
pit stop
addikt
válasz dnelb #261129 üzenetére
Mondjuk nem tudom hol lett kevesebb autó
Most volt egy cikk Józsefvárosról, ugye ott az első autó után kell fizetni kb egy deákot éves parkoló bérletre, a második autó után meg 3-4 deákot. Már ettől lokálisan kevesebb autó lett valóban, és értem, hogy kiadás, de egy autó fenntartási költségeihez ez lófütty ha jó műszaki állapotban akarod tartani és vigyázol rá...
Ehhez képest sokan fel vannak háborodva, hogy mekkora plusz költség - ez inkább azt mutatja meg szerintem milyen műszaki állapotú a magyar járműparkOroszlánszívű Richárd - az első szívátültetés.
-
simonjoe
senior tag
-
z0d1@Ku$
senior tag
válasz szőröscica #261143 üzenetére
Én azt veszem észre hogy pont telibeszarja az összes rendőr lassan hogy led van-e a kocsidban vagy sem. Kb minden 3.-4. Lefingott bontószökevényben az van, a rendőrök meg nem foglalkoznak egyikkel sem (már lassan semmivel, a múltkor a rendőr orra előtt ment át a furgonos az utolsó pillanatban a dupla záróvonalon és elkerített területen is, a rendőr még rá se villogott)
-
simonjoe
senior tag
válasz szőröscica #261143 üzenetére
Örök "harc" lesz ez a LED téma. Mint korábban írtam, én is kicseréltem a Passat xenon-ját LED-re. Látok vele, nagyságrendekkel jobban mint az elődjével. Sokat vezetek éjszaka, szükségem van rá. Automata szintszabályzás révén nem okozok akkora kárt a velem szemben közlekedő társaimnak. Szervizben egy picit lejjebb is vették az alapbeállítást. Vetítési képe sem rosszabb. Nem igazán olvasok olyan híreket, h tucatjával okoznak balesetet az illegális lámpamókolók. Azt elhiszem és megértem, h sokszor kellemetlen, de mindezt okozza a gyári fényszóró is. Az este, éjszaka szembe jövő autó fényébe meg ugye nem nézünk bele! A többi meg pont nem érdekel.
Joe
-
simonjoe
senior tag
válasz Villa7 #261147 üzenetére
1ébként nem értem az egész lámpamozgató b@...ást! Rohadt lassan reagálnak a szintező motorok. Régen RC helikoptereztem, ott a farokrotor szervó a másodperc tört része alatt tud reagálni. Van olyan aminek a válaszideje 0,04 sec és 10 kiló feletti nyomatékkal bír. Miért nem lehet ezt alkalmazni az autóiparban is? Ráadásul nem egy nagy tétel.
Joe
-
Tothgera30
Ármester
válasz Villa7 #261147 üzenetére
Akartam írni, hogy átlag Suzukiban biztos hogy vakít a gyári led. Nekem meg a beállított +200%-os Megalight Ultra-ra villogtak (a poén az hogy mindkét alkalommal pont olyan akinek az egyik sárgásan pislákoló fényszórója ki volt égve).
"A pokol nem hely, hanem állapot"
Új hozzászólás Aktív témák
- Redmi Note 13 Pro 5G - nem százas, kétszázas!
- Politika
- Hálózati / IP kamera
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- BestBuy topik
- Vezetékes FEJhallgatók
- Az AI-ra helyezi a fókuszt az Apple M4 SoC
- Véget is ért egyelőre a Helldivers II körül balhé
- Gray Zone Warfare
- Hardcore café
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest