-
Fototrend
Autós topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
veterán
Shoppingolni az Arénába.
(#60492) Tsebacsi: Nem bírom elképzelni, hogy a 6,8-as városi normál városi közlekedés mellett összejöhet. Nem a Te szavaidban kételkedem.
Nekem mások a tapasztalataim:
- 2,0 TSI vasárnap délután XII - XIV - XII. ker., bekapcsolt start-stoppal talán 8,5-9 között volt,
- 1.4 TSI nyugodt városi, start-stop nélkül 8 liter.[ Szerkesztve ]
-
Jaffa75
őstag
válasz kisza25 #60498 üzenetére
a mérleg serpenyőjébe gyorsan hajigáld be:
- kettőstömegű cseréje - imádja a várost!
- dpf: városban esélye sincs regenerálni
- az EGR-t nem írom ide, mert sok benyásban is van már...Ha csak az üzemanyagot nézed igazad van, de vannak csak a dízelnél fellépő extra baromságok is... vagy egy jó W124, oszt csak kasztnisra meg olajcserére költs!
Tsebacsi: nem tudom i bajod a szedánnal, miért nem egy 3/5d-t gyújtottál fel?
[ Szerkesztve ]
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz Evil Snowman #60500 üzenetére
Tudom, ez is végig ki van fizetve, mint a fékbetét, de 70% alatt jelentősen romlik az úttartás. Nagy sebességnél jön ki, városban mindegy, de volt itt olyan, aki elhozta az autót átvizsgálásra, és nem mertem vele 120 fölött menni. Több ilyen Passat b5.5 is volt. A 4 gátló csere után 180-nál meg se rebbent a szemem. Pedig egyik sem volt kifolyva.
[ Szerkesztve ]
-
K Norbi
addikt
válasz Mágus2 #60499 üzenetére
Nekem biztos hogy jók.. Akkor annó 3 autószerelő valószínűleg részeg volt mikor előre megmondták milyen lesz a Golfom rugózása, valamint nem 1 emberrel beszéltem mik voltak a tapasztalatok csak rugó berakása esetén.. Valószínűleg már mindenkinek szar volt a gátló.
Csak ez lehet a magyarázat.(#60503) Kornel szerintem meg nagyon nem.. Neked mennyi idős is az autó? zsír új gátlókhoz raktad?
Nem hinném.
Gátló válogatja mint már írtam.Egy fűtőművest azért megkérdezhetnétek pék barátaim neki erről mi a véleménye.
Hogy tolerálja egy hosszabb gátló a kisebb keményebb rugót..[ Szerkesztve ]
-
válasz Jaffa75 #60506 üzenetére
kimondta, hogy városban lenne használva?, tudom, hogy városba szívó benya a legjobb, azt is akartam, de egyszerűen nem volt, csak 1.4, azt meg kombiba kicsit kevésnek éreztem, most helyben a g4-el megyek, hosszú utakra, meg dizlivel, mondjuk nézegetem folyamatosan hahut, ha lenne egy 1.6 benyás már cserélném is, csak 1 dolog miatt sajnálnám, hogy pont a szülinapomon lett forgalomba helyezve
[ Szerkesztve ]
Eladó Tarrington House TH AD3020 páramentesítő, használt, jó állapotú. Ár: 25000Ft 600W Napi akar 20liter 3,5 literes tartály Max 52 m² 30cm x 35cm x 52cm 14kg
-
-
EQMontoya
veterán
De könyörgöm, vedd észre a két szép szemed fényénél, hogy 80k huf aprópénz autózásnál. Ha veszel egy 5 éves, vagy fiatalabb autót, az éves értékveszteséged minimum 300-400e, egy átírás is legalább egy 100-as, egy dízelnél egy kettőstömegű bármikor elviszi 3 év megtakarításodat...
Persze, soknak hangzik a 80k, csak sajnos sokkal durvább tételek lesznek az egyenletben.
Same rules apply!
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz K Norbi #60516 üzenetére
Csak nem rövid és vékony? Megyek leporolom azt a kristályt, mert valami nem OK.
Csápájev három okból lehet párás,
1,behordod a havat, vizet a cipőddel, ami a melegben nem tud elpárologni, csak lecsapódik a szélvédőn.
2,beázik valahol
3, lyukas a fűtőradiátor. (ha eléggé ereszteni fog, akkor fűtés közben is párásodni fog).[ Szerkesztve ]
-
Csápájev
őstag
Sziasztok
Ha nagyon gyakran koszos,párás a szélvédő belül,akkor mossam át ablaktisztítóval vagy van valami speckó anyag,amit érdemes megvenni,mert nagyon bevált?
Aggregátor Nem ezt,nem tapasztaltam, kosz alatt nem durva koszt, sarat értek, inkább eddig nem töröltem át normálisan, nyomot nem hagyó anyagokkal és nagyon kezd elegem lenni
Kristálytiszta belső szélvédőt szeretnék[ Szerkesztve ]
-
-v-
addikt
válasz EQMontoya #60514 üzenetére
Ket szep szemed fenyenel olvasd el ujra, amit irtam en is tudom, sokkal komolyabb tenyezok is vannak, sehol nem irtam, hogy egyenlo sulyuak vagy ez a leghangsulyosabb. Azt irtam, osszeadodik a sok koltseg, ez is egy sarkitas, hogy ez apropenz es nem szamit, mert ennyi erovel a biztositas sem, meg az ado sem, mert az ado apropenz..meg hogy mennyibe kerul a gumi, meg mennyiert van hozza vezerles keszlet stb stb .. mind kisebb mertekben befolyasolja valoban a koltseget, mintha befosna a motor es motorcsere. De ha osszeadod ezt mindet, hogy itt is ennyit fognal, ott is annyit, akkor mar jelentosebb tenyezo lehet. Ossze kell adni, ki kell szamolni, ilyen egyszeru, a szamok nem hazudnak, ki fog jonni mekkora resze a koltsegednek (csak ne maradjon ki semmi), ha ugy dontesz nem szamit es leszarod mert az annyi amennyi, akkor jo. Meg a kettostomegu vagy beszarik vagy nem, a fogyasztast viszont biztos fizeted, mindig.. ilyen dolgok is szamitanak.
De persze mindegy is, a PFM valalkinek teljesen ismeretlen dolog, mindenki dontson meg szamoljon ami alapjan akar.[ Szerkesztve ]
-
Qru
MODERÁTOR
válasz K Norbi #60509 üzenetére
Sokszor ha jó a gátló akkor is szar lesz a karakterisztika ha csak az egyik van cserélve, mert a gátlók összhangban vannak a rugókkal, ez egy komplett rendszer. A rövidebb rugóhoz passzoló, a gyárinál rövidebb házú gátló kell, ami az ültetés mellett is tud megfelelően dolgozni/mozogni.
#nincsbennetarcsi
-
K Norbi
addikt
válasz Mágus2 #60518 üzenetére
A lengéscsillapító elsődlegesen a rugóerőhöz van illesztve, így ha keményítjük a spirált, muszáj hozzányúlni a teleszkóphoz is. Ha nem tesszük, alul csillapított futóművel lengetjük a tömegeket.
(#60527) lenko Ez tudod milyen? Mint mikor küldted a direktszűrő linket.
Miért irkálnak ilyet a gyártók?[ Szerkesztve ]
-
-
Qru
MODERÁTOR
Jó de az egyik 55kW a másik 125 kW-os... Ez almát a körtével tipikus esete...
mod:
Lenko:
"A gátlók összhangban vannak a rugókkal, ami garantálja a komfortos ugyanakkor élményteljes autózást. A gátló háza rövidebb a gyári gátlóénál, így az ültetés mellett is tud megfelelően mozogni a gátló." - [link]
1-1
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
i-sti
senior tag
(#60530) focvis: Ne a My account page linkjét add ide
Itt a helyes link: [https://www.spritmonitor.de/en/user/F_H_.html]
[ Szerkesztve ]
Novum Forum Siculorum
-
EQMontoya
veterán
Úgy érzem, kicsit máshonnan közelítjük a kérdést.
Az teljesen jogos, hogy amikor amúgy is autót szeretnél venni, akkor kalkulálsz a különböző költségekkel, mint pl. fogyasztás, kopó alkatrészek ára (ide tartozik a malomkerék miatt drága gumi is pl.), értékvesztés, esetleg váratlan szervizköltségek egy érzékenyebb konstrukciónál, stb, stb.
Ez tök rendben van, ebben igazad is van.Én attól kapok instant agyf@szt, amikor itt a topikban már nem az első ember fejti ki, hogy "lecseréltem/lecserélném X kocsimat egy Y-ra, mert az kevesebbet fogyaszt!". Ha nem 5 literrel fogyaszt kevesebbet, akkor ez egy soha a büdös életben meg nem térülő beruházás lesz, csak a saját döntésüket próbálják ezzel igazolni az emberek, és nem látnak tovább az orruknál. Ez meg nekem fáj, nem kicsit.
Same rules apply!
-
nagyúr
válasz EQMontoya #60532 üzenetére
Nem értem a logikád, komolyan mondom. Veszek egy autót a mostani helyett. Tök faszmind1 miért. De olyat nézek, ami jó esetben 2literrel kevesebbet eszik 100-on. Ez durva számolással évi 80k Ft megtakarítás.
Akkor mégis mitől van az agyfasz kapás??
Jó oké beleszámoljátok a turbó-kettőstömegű-egyébfaszom ráköltését. Naés? Ha nullára is jön ki, vagy többre, akkor is egy kényelmesebb, érzetre jobban menő autóban ülök. Tegnap megint agyfaszt kaptam tőle, hogy ránt az autó, amikor alacsony (30-40km/h) sebességnél vált a szelepvezérlés, az egyesben rángatást -2 foknál már nem is említem.[ Szerkesztve ]
Minél Több Embert Ismerek, Annál Jobban Szeretem A Cicáimat!
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz EQMontoya #60532 üzenetére
Akartam én honda accordot. k20-al, az is 140 ló, csak szerényebb nyomaték. A kolléga meg is vette. A két év alatt 1400 euróval tankolt bele többet, mint én a skodriba. Az azért már elég markáns különbség. 10 liter alá nem lehet vinni itt a dimbes-dombos hegyvidéken. A skodri 6 alatt marad. Ha elég fiatal dízelt vesz az ember, nem kell állandóan lendkerekezni, turbózni, meg DPF-ezni. Még két év és megy a levesbe az octavia, veszek valami fiatal dízelt.
Eddig mindkét autón csak a kopólat cseréltük, fékek olaj, szűrők, gumik. Én cseréltem vezérszíjat készletben(a honda láncos, nem birizgáljuk), ő meg felújította a hátsó futóművet.
[ Szerkesztve ]
-
-v-
addikt
válasz EQMontoya #60532 üzenetére
Igen, ertem mit mondasz, tudom hogy sokaknal csak kizarolag ez dont. Egy nagyon sok tenyezos dologbol egyet kikapnak, ami koltsegben messze nem donto sok esetben, es kizarolag az indokolja a dontest, mert azt az egyet kepesek felfogni... ettol fuggetlenul a kollega egyreszt nem ez az eset most masreszt a lo tuloldalara se kell atesni, hogy akkor a fogyasztas "ugysem szamit". Az, hogy teged felbasz ez a dolog, ertem, de a frusztraltsag miatt nem erdemes ugyanugy fekete fehernek latni a vilagot (csak a masik oldalrol). Meg a meggyozesnek nem ez a modszere, hogy akkor a masik vegletrol hozok egy sarkos peldat, ami ugyanugy santit.
A megterules az egy olyan dolog, amit ki lehet (es kell) szamolni, ennyi. Meg a varhato nyereseg, a kockazat, mennyi ido alatt stb. stb. Itt se kell sarkitani, hogy ha 5 literrel nem fogyaszt kevesebbet akkor sose terul meg. Azt hiszem ezzel az egy mondattal nem tudjuk lefedni a vilagmindenseg osszes esetet. Le kell ulni, ki kell szamolni, es tadaaa.
[ Szerkesztve ]
-
EQMontoya
veterán
válasz Mágus2 #60538 üzenetére
Hát igen, a Te esedet azért más, egyrészt ugye hegyvidék, másrészt az átlagnál többet mész, harmadrészt magadnak szerelsz, így egy esetleges komolyabb dízellel kapcsolatos problémát is könnyebben/olcsóbban orvosolsz.
Egyébként a K20 ilyen szempontból nem egy szerencsés konstrukció, Ennyiből bőven elvan a 2.4-es Accord is (de az legalább megy), meg az IS-sel én is simán 10 alatti vegyest tudok hozni, pedig a sorhat kapcsán az utolsó szó, ami eszembe jut, az a takarékosság.
Vilike: ezen nincs mit számolni. Ha nem valami extrém költséges autót (v8 benzintemető, belét húzó bontószökevény) cserélsz le egy lényegesen újabb, drágább autóra, akkor az soha nem fog megtérülni. De ez nem is baj, mert nem azért cseréljük le. Hanem mert kényelmesebb/megbízhatóbb/szebb/jobban megy, bánom is én. Ezzel nincs semmi gond, jobbra vágyunk, fizetünk érte, megkapjuk. Csak ne áltassuk magunkat ilyen hülye illúziókban, hogy ezzel mennyit spóroltunk, mert leginkább semennyit.
[ Szerkesztve ]
Same rules apply!
-
Jaffa75
őstag
válasz kisza25 #60511 üzenetére
ahonnan indult, az a városi fogyi volt... / 2 literrel kevesebb/
Na gyorsan döntsétek el, hogy jó-e az Eibach pro a kuvik alá, mert viszket a tenyerem már az order gombon... A 4d-hez csak az e-bayről tudok venni!
Úgyis kapja a 17-es Type-S felniket nyári gumival, jó lenne egy kanyarban letudni...
-
Jaffa75
őstag
válasz Mágus2 #60548 üzenetére
sajnos nem tudok azzal menni (max a feleségemével), mert tele lesz a holnapi fesztivál árujával!
Pedig Saint-tel megoldották volna oda-vissza 3 óra alatt! - ha beszállunk Tsebacsival plusz szerelőnek, lehet hogy levisszük a szintidőt 2-re!
Qru: megvan már ! Jófogásról lőttem 4 nyári gumival - tán egy szezont elfutnak még... be sem merem írni, hogy mennyiért lőttem!
rBalint: crxforumon is + visszajelzéseket adtak, Accordon is működik a dolog!
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Steam, GOG, Epic Store, Humble Store, Xbox PC Game Pass, Origin Access, uPlay+, Apple Arcade felhasználók barátságos izgulós topikja
- Házimozi belépő szinten
- BestBuy topik
- Gaming notebook topik
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Napelem
- Milyen processzort vegyek?
- Formula-1 humoros
- Elektromos rásegítésű kerékpárok
- Skoda, VW, Audi, Seat topik
- További aktív témák...
- Érintőgombos Jura C65 automata kávéfőző cappuccino fejjel
- Eladó teljesen új, bontatlan Nespresso Essenza mini piros színben
- Új állapotú Ubiquiti Unifi G4 Doorbell Pro + Chime dobozában eladó - UVC-G4 Doorbell Pro UP-Chime
- Einhell CC-PO 90 polírozó, 240mm, 90W
- Nagyon szép Delonghi Dinamica ECAM 353.15.B automata kávéfőző
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest