Új hozzászólás Aktív témák

  • imibogyo

    veterán

    válasz Topiccsendőr #91716 üzenetére

    Nem vagyok fizikus, sem fotel, sem igazi, de HA jól értelmezem amiket itt írnak, akkor nincs (feltétlenül) igazad, mert a nagyobb felület (jelen esetben nem a szélesebb gumi, hanem a "dupla" felület), még ha nem is komoly mértékben, de javíthat a tapadáson és kitolhatja a megcsúszási pontot a kerekenkénti felületi nyomás csökkentésével...

    Egy mondatban talán úgy lehetne leírni, hogy a gumira nehezedő terhelés növekedésével csökken a tapadási együttható. Vagyis ha egy abroncsot száz kiló nyom, és ekkor száz kiló fékerőig nem csúszik meg, akkor kétszáz kiló terhelésnél mondjuk csak 198 kiló fékerőt tud átvinni. Ez a jelenség a felületi nyomással van összefüggésben: minél kisebb az egységnyi felületre eső nyomás, annál jobban teljesít a gumi, legalábbis száraz aszfalton, illetve amikor nincsenek szélsőséges körülmények. Adott súlyú autónál pedig úgy tudjuk csökkenteni a felületi nyomást, ha minél nagyobb gumit szerelünk rá. Ez az egyik legfontosabb fizikai magyarázat arra, hogy miért jó a széles gumi.

    Lehet, hogy az extra futómű elemek és a (vélhetőleg) megváltozott súlyeloszlás miatt a terhelések IS máshogy alakulnak és nem beszélhetünk pl. feleződésről sem... Mert ha mondjuk ez a futómű és minden ami ezzel jár nem kerekenkénti terhelés feleződést eredményez, hanem mondjuk az eddigi egy kerékre 100%-os terhelés (mondjuk egyszerűség kedvéért legyen 100 Kg) helyett két kerékre mondjuk az eredeti terheléshez viszonyítva 60 - 60 % (60 - 60 Kg) jut a plusz alkatrészek miatt, akkor az eredményezHET jobb tapadási feltételeket és mutatókat, hiszen növekszik az első rész terhelése az eredeti "egy futóműves felépítéshez" képest, de mindeközben csökken a kerekenkénti felületi nyomás...

    Csak az a baj, hogy amíg nem látunk erre számokat és pontos adatokat (amiket te is mindig igényelsz, tök jogosan), addig ez mégis csak fotelfizika marad. :B :P

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák