-
Fototrend
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
Geresics
addikt
válasz Mentolka #92951 üzenetére
Akkor Neked külön elmesélem! Itt egy kereszteződés: -||-
Az oldalkocsis motoros, és szembe vele egy autós állnak az alsóbbrendű úton, a főúton jön egy autó.
Egyszer csak a szemben álló autó úgy döntött, hogy ő mégis megy (jön). (0:04)
A főúton érkező autó fékez és dudál, de összemennek. (0:06)
A szabálytalan autót a főútról szabályosan érkező eltolja, és az elgurul a motoros előtt, de a vétlen autó telibe kapja a motoros bal oldalát (0:07), és több méteren keresztül tolja maga előtt. Letolja az útról. (0:10)
Motoros üvölt fájdalmában, és csapkodja a motorház-tetőt (az oldalkocsi miatt nem borul fel).
8 másodperc (!) múlva a vétlen kocsis eltolat a vétlen motorostól. (0:18)Bazz... ezt még leírni is sz@r volt...
*MOTOROS CSATORNA* youtube.com/MotorosVandor
-
Gaboman
nagyúr
Ahogy régebben ígértem csináltam egy kis videót az Eken H9 és a Firefly 8S 90° kamera között, Driveról megtudja nézni akit érdekel.
[ Szerkesztve ]
Ha meghalsz te nem tudod hogy halott vagy, csak a többieknek nehéz. Ugyanez a helyzet akkor is ha hülye vagy. ;-)
-
tikshow
addikt
válasz Topiccsendőr #92957 üzenetére
Kommentbe írja, hogy térdtöréssel megúszta. Sokat segített a kilógó boxer blokk és a védőkeret.
[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz CyberPunk666 #92945 üzenetére
Az aszfaltra egy a centripetálissal ellentétes irányú erő adódik át (ugye kifelé tolja a gumi a talajt); a gumi tapadását és az aszfaltra közvetített erőket tárgyaltam idáig. Ezt te hogy hívod?
Az én szótáramban centrifugális erő. Meg szvsz a motor vonatkozási rendszerében vizsgáltuk idáig a kérdést.
Nem gondoltam, hogy éppen a centripetálissal fogod keverni. Azt hittem vmi butaságra hívod fel a figyelmem.[ Szerkesztve ]
-
XFishboneHUN
senior tag
Xbox GT: X FishboneHUN | PSN: XFishboneHUN
-
Gaboman
nagyúr
válasz XFishboneHUN #92964 üzenetére
Ez valaki kegyetlen!
Megnézném rajta a mamit ahogy vigyorog a szája egy kövér gáznál.Ha meghalsz te nem tudod hogy halott vagy, csak a többieknek nehéz. Ugyanez a helyzet akkor is ha hülye vagy. ;-)
-
Gaboman
nagyúr
Ez a prototípus is jól sikerült, a tesztelőből is feltörnek az érzelmek.
Ha meghalsz te nem tudod hogy halott vagy, csak a többieknek nehéz. Ugyanez a helyzet akkor is ha hülye vagy. ;-)
-
vlevi
nagyúr
Magyarországon épít gyárat a Yuasa - Tele energiával
1h
Több száz új munkahelyet teremt a motorosok körében jól ismert cég új, miskolci beruházása. A tervek szerint alig egy év múlva már hazánkból látnák el az európai piac egy részét.[ Szerkesztve ]
-
imibogyo
veterán
válasz XFishboneHUN #92964 üzenetére
Akkor már relevánsabb az építő másik projektje az SXV 550 vázzal. Csak tudnám milyen motort használ benne, mert a vezérlést és az energiaforrást azt megoldanám én is, de a motorok olyan árakon futnak, hogy hihetetlen.
56 LE és 240 Nm, de azt állítja az építő, hogy ha a hajtás fő részeit kicseréli majd a Zero-éra, akkor olyan 76 LE-t fog majd tudni és még a jelenleginél is sokkal nagyobb nyomatékot.
-
Gaboman
nagyúr
Ő elmondja a lényeget, hogy alapról nagy a nyomaték. Ők 50 kW-ra csinálták meg 15:10-kor beszél arról hogy 2:90 sec alatt futja nekik a 0-100km/h-t.Úgy hogy brutálnak kell lennie, az áttétel változtatással lehet növelni a tempót is mert így 160-170 környékén megy.
Ha meghalsz te nem tudod hogy halott vagy, csak a többieknek nehéz. Ugyanez a helyzet akkor is ha hülye vagy. ;-)
-
imibogyo
veterán
Ezekre nehéz válaszolni általánosságban. Minden leginkább a motorvezérlőtől és a "gázkar" minőségétől függ lényegében. Ugyan még nem ültem komoly teljesítményű elektromos motoron (5 kW-os Stealth bringa volt a legkomolyabb), de amiket próbáltam azokkal ilyen téren semmi probléma nem volt. A Teslában sem éreztem szabályozhatósági, vagy adagolhatósági problémát.
Egy elektromos motor működéséből kifolyólag nagyon-nagyon jól szabályozható. Ha nem valami "nagyon hülye" tervezi a gépet, akkor nem is lehet más, mint lineáris a karakterisztika.
Egyetemen 200 kW-os motort is indítottunk úgy, hogy az első 5 másodpercben még le is lehetett fogni, de azért úgy a 10. másodperctől már senkinek sem volt huzalma hozzányúlni.
Mennyire agresszíven jön meg az erő?
Nagyon. De persze ez is szabályozható.[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz Gaboman #92975 üzenetére
Benzines blokk és váltómű, plusz a teljes szivó és kipufogó oldal, vízhűtő (olajhűtő), tank, meg amit még kihagytam. Gyakorlatilag teljesen ki lehet filézni a motort vázig. Egyedül az villamos rendszer marad meg, nyilván.
Nem lepne meg ha még könnyebb is lenne. Most egy motorra mennyi aksit tudsz felpakolni fizikailag? Talán 20-30 kilót?Az ECU-ra lennék én kíváncsi, szép meló lehet illeszteni a meglévő fedélzeti elektronikához az újat.
Reverse engineering dögivel, hogy milyen jelet kell adni a műszeregységnek. Azokat a jeleket elő kell állítani vhogy a megmaradt és az új érzékelőkből. Ha már digitális akkor meg milyen protokoll, milyen kódolás... Nagy szopás lehet.
Vagy marad az ECU és vhogy emulálom a blokkhoz tartozó szenzor adatokat. Alapjárattal, meg minden.
Vagy kidobni a komplett műszeregységet és építeni sajátot...
Az még talán könnyebb lenne, mint a gyárit megfejteni.
Aztán hogy viszed ki az utcára az egyedi motorodat? Műszakit nem kapsz rá, az hótziher.
Faluban libát kergetni lehet vele max.[ Szerkesztve ]
-
imibogyo
veterán
válasz Gaboman #92975 üzenetére
A 60 LE-s Zero az extra akkupakkal is "csak" 208 Kg, egy MT-07 mondjuk ~180 Kg szárazon. Tehát nagyságrendileg egálban vannak a benzinesekkel (szigorúan csak tömegre értem). És az új technológiákkal biztosan javulni fog, míg a benzineseknél már nem valószínű.
(#92974) Pocee:
Nagyon finoman paraméterezhető egy elektromos motor vezérlése (persze felépítéstől függően). Igazából ha nem sajnálják rá az időt, akkor sokkal jobban szabályozható egy elektromos motor, mint bármilyen más erőforrás. Ha pedig még komolyabb szabályzókat is beépítenek a jövőben (enkóderes vezérlést például), akkor még azt sem tartom kizártnak, hogy egy user által is piszkálható "görbés" vezérlést adnának ezeknek a gépeknek és akkor mint a komolyabb szerszámgépeken a felfutási és a lefutási görbék is könnyen szabályozhatók lennének. Lényegében hasonló lehetne a vezérlés, mint ma egy CNC gépen. Nem lenne nagy valami megoldani, ha igény is van rá (márpedig lesz...).Én alapvetően minden párti vagyok. Szeretem a belsőégésű motoros gépeket is nagyon, de szeretem az elektromos cuccok karakterisztikáját (és bizonyos esetekben a csendjét is). A Bomberrel például hegyi ösvényen voltam és leírhatatlan az élmény enduros tapasztalathoz képest, hogy haladsz, mint az állat alig kitaposott helyeken, de közben kvázi csend van. Nem anyázik/veszekszik veled senki, hogy húzzál már onnan. A parkőr/erdész/túrázó szinte mind előre köszönnek. Stb. Szóval én látom ezeknek a gépeknek is az értelmét/helyét (még közúton is).
De ez már megint nagyon ízlések és pofonok.
Pont mint a DCT, ABS, olaj, gumi, túraenduro stb. témák. -
Gaboman
nagyúr
válasz Teasüti #92976 üzenetére
Szeretném is felvenni vele a kapcsolatot, futásteljesítménnyel, hatótáv, tömeggel, költségvetéssel, esetlegesen papíroztatással kapcsolatban.
Írtam neki hogy küldjön egy elérhetőséget, várom hátha kapok.imibogyo: Én úgy számoltam, egy átlag 4T 1 hengeres blokk súlya 40-50 kg között mozog, akkor a hűtők és benne a víz kb 3 kg, a tank 1-2 ha műanyag és a benne lévő benya 7-8 kg, légszűrőház/karbi 1kg.
Ha csak 20-30 kg az elektromos blokk+aksik akkor tényleg súlycsökkentést lehet elérni a benzineshez képest.Ha meghalsz te nem tudod hogy halott vagy, csak a többieknek nehéz. Ugyanez a helyzet akkor is ha hülye vagy. ;-)
-
Gaboman
nagyúr
SC625/SMC660 38kg körül mozognak, kíváncsi lennék hogy valós tesztben mit tudna ezekhez képest, van e akkora bika benne mint egy 660ban vagy esetleg Husaberg FS650-ben vagy 2T-nél 500cm3.
Repülőrajtból húz e akkorát, bár elnézve ib650 videóját ahol az 50KW elekró lenyomta neki a Kawa H2-t állórajtból, nem csodálkoznék ha lenyomná őket bármelyik formáját is nézzük a gyorsulásnak.
Pedig a felsorolt típusok tényleg a legjobbak között vannak az SM kategóriákban.[ Szerkesztve ]
Ha meghalsz te nem tudod hogy halott vagy, csak a többieknek nehéz. Ugyanez a helyzet akkor is ha hülye vagy. ;-)
-
imibogyo
veterán
válasz Teasüti #92976 üzenetére
Az ECU-ra lennék én kíváncsi, szép meló lehet illeszteni a meglévő fedélzeti elektronikához az újat.:
De miért kellene? Nagyjából kizártnak tartom, hogy akinek van annyi gógyija, hogy egy ilyen projektbe bele vág (és bele tud egyáltalán), az nem szarakodik a gyári dolgokkal. A mechanikus nagyon-nagyon esetlegesen OK dolgok (pl. spirálos Km óra stb., bár én ezzel sem vesződnék az tuti), vagy az egyszerű dolgok, mint pl. a visszajelző lámpák újrahasznosítása stb. De ECU és társai mehetnek a kukába, hiszen az elektromos motor saját vezérléssel rendelkezik. Szerintem ez a tiszta és követendő út. Főleg mivel aprópénzért lehet egyedi bekötésű egységet venni (analógot és digitálisat is).Aztán hogy viszed ki az utcára az egyedi motorodat?
Szerintem alapvetően nem is kell ennyire elmenni az egyedi gépek irányába ebben a témában. Nagyon kevesen tudnák megcsinálni azt és olyan minőségben, amit a videóban látható srác. Nekem rendelkezésre áll egy relatíve komoly műhely CNC marógéptől kezdve mindennel, mégsem állnék neki az 100%. Ha már elektromos gépre vágyom, akkor azt vennék és kész.De ha mindenáron a papíroztatás a cél, akkor külföldről intézném a dolgot, ahol ha van alvázszám és minden más papír is rendben van, akkor engedélyezik az átalakítást, ahogy a Gaboman által linkelt videóban is látszik/hallatszik. Kinti papíros motort pedig már lehet honosítani (legalábbis sokkal könnyebben, mint itthon végig szenvedni a bürokratikus herce-hurcát az építés legelejétől kezdve). Persze ez szigorúan SZVSZ.
(#92980) Gaboman:
A BSR-es srác mondja/írja valahol, hogy még a CRF500-nál is erősebb és durvább az átalakításuk.[ Szerkesztve ]
-
Gaboman
nagyúr
válasz imibogyo #92981 üzenetére
Tételezzük fel egy ilyen agyonstrapált motorhoz hozzájutsz papírostul 500 ezer magyar forintért, szerinted hozzávetőlegesen, okmányokkal mennyiből lehetne azt kihozni amit ő megalkotott?
Ha meghalsz te nem tudod hogy halott vagy, csak a többieknek nehéz. Ugyanez a helyzet akkor is ha hülye vagy. ;-)
-
BoB
veterán
Sose döntsétek a motort túl mélyre [link]
You may corrupt the souls of men, but I am steel. I am doom.
-
-
imibogyo
veterán
válasz Topiccsendőr #92982 üzenetére
Ja tudom, csak próbáltam felsorolni az elmúlt időszak "forróbb" témáit és ez is belecsúszott. Melóhelyen nincs mindig idő minden egyes szót átrágni magamban...
(#92983) Gaboman: erre nem lehet válaszolni maximum csak ő tudna. Én már a motort sem tudtam beazonosítani amit használ, pedig pár hónapja már ilyen témában keresgetek aktívan, de messze ilyen erős motort nem találok sehol sem ilyen kis méretben (na jó, azért nem haltam bele a keresésbe)...
De egy biztos súlyos százezrekről van szó a leges legoptimálisabb esetben is.
Találtam komolyabb motorokat ez például nem túl nagy, talán motorvázba is bele lehet erőszakolni, durván 62 Kg, 73 LE-t és 120 Nm-t tud. De az ára is kb. 300k szállítással és akkor még hol vannak a kiegészítők, akksik stb... Mondjuk ha jól látom, akkor ebben viszont a vezérlő gyárilag benne van. De ennél a motornál meg 250 V DC a nem túl barátságos dolog.
Szerintem ha nem barkács/gány megoldásról van szó, akkor még egy kétkerekű motor esetében is alsó hangon (és nem túl erős motorral) 1 millió a vége minimum egy átalakításnak, optimális esetként feltételezve, hogy papírozható a vas és ez meg is történik.
(#92984) Pocee: erre sem lehet mit írni. Milyen és mennyi akkuval? Milyen vezérléssel? Milyen motorral? Milyen csuklóval? Milyen hőmérsékleten? Hány kilós pilótával? Stb...
A Bomber papíron "kímélősen" vezetve 100 Km-t ad meg hivatalos hatótávnak és 40 Km-t ha kinyomod a szemét neki. Hát én kizárt dolognak tartom, hogy mi erre képesek lettünk volna, de így is "csak" olyan 50 Km jött ki hatótávnak. De persze én 100 Kg-s vagyok, ők meg lehet, hogy egy 46 Kg-s sráccal tolták a teszteket.
A Zero mért hatótávjait meg pl. itt láthatod. De ezek a prospektus adatok szerintem nem sokat érnek.
[ Szerkesztve ]
-
Pocee
senior tag
válasz imibogyo #92990 üzenetére
Miért kell ezt túlbonyolítani? Tudjunk már egy átlagsúlyú pilótába gondolkodni aki egy erős motoron ül,nyilván nem egy hokedlire vagyok kíváncsi...mond inkább,hogy fogalmad sincs...
Egy üzemórás motor is soktényezős mégis ki lehet jelenteni,hogy élménymotorozással(nem versenyző) biztos elmegy másfél-2 órát,az érdekelt volna hogy ha üvegelve van akkor 20 perc és lemerül vagy tud 2 órát úgy,hogy még nem targonca akksi van benne.
Azért kérdezek mert nem foglalkoztat most még a téma,ergo nem néztem utána. Nem tudom hol tartanak az akkuk technikailag.Mr.Brightside
-
Topiccsendőr
addikt
KTM freeride E versenyzovel kb 25-30 perc, egy magunkfajta kutyauto 45 percet elmegy. ennyi ido alatt feltoltod a potakkudat, benzines agregatorral a tanyan, tehat egesz nap mehetsz vele, es kurvara ertelmetlenul
korabban a kereken ebredo nyomatekot kiszamoltam egy nagykobos ktmhez kepest, most nem keresem vissza
(de szep lassan lesz ez jobb is)[ Szerkesztve ]
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Pocee
senior tag
válasz Topiccsendőr #92993 üzenetére
Mi annak idején 70-80 km-t mértünk a 125ösön földúton,ott nem volt elvéve a gáz,pályán hamarabb elfáradtunk mint,hogy egy tankot kinyomjunk egybe,igy számolva.
Mr.Brightside
-
Gaboman
nagyúr
válasz imibogyo #92990 üzenetére
A Zero Sr + Power Tank esetében amiben valljuk be szépen van löket nem is rossz az átlagtempós kombinációval 217km megtétele, a töltési idő lehetne kevesebb, mert az alap töltővel 11 óra a feltöltése.Mondjuk a maximális kiegészítő töltőkkel 3.1 óra annyira már nem vészes de, akkor lenne az igazi ha 1 órán belül fellehetne tölteni.
Hozzávetőlegesen akkor jól gondoltam hogy 1.5 millióba benne lehet egy ilyen kivitelezésű SXV vázba épített 50KW-os teljesítményű motor.
[ Szerkesztve ]
Ha meghalsz te nem tudod hogy halott vagy, csak a többieknek nehéz. Ugyanez a helyzet akkor is ha hülye vagy. ;-)
-
imibogyo
veterán
az érdekelt volna hogy ha üvegelve van akkor 20 perc és lemerül vagy tud 2 órát úgy,hogy még nem targonca akksi van benne.
De hát erre kaptál választ nem? A válasz egy határozott nem tudom.
Baromira sok tényezős a dolog egy elektromos járműnél. Saccolgatni is felesleges. Ugyanaz a gép egy 40 Kg-s pilótával +20 fokban, új akksikkal és könnyű terepen elmehet nyelezve 2 órát is, míg egy 100 Kg-s pilótával nehéz terepen, fél éves aksikkal amit már vagy 50x töltöttek és mondjuk +5 fokban nyúzzák jó ha 30 percet kibír. Tök felesleges "átlagos" értéket mondani, mert olyan nem nagyon van egy elektromos járműnél. A gyári adatok is egy ideális értéket közölnek csak, amit kiszámolnak, de lényegében nulla változóval. Ha ilyenre vagy kíváncsi ott vannak a gyári prospektusok.
Írtam pl. a Bombert, hogy az 40/100 Km-t tud üveg/nagyi üzemmódban egy feltöltéssel papíron. Alattunk ez azt jelentette, hogy bő 2 órát húztuk a gépnek, mire a kijelző ~50 Km megtett távot mutatott a gép pedig elkezdett anyázni kraftért. Egy profi pilóta, aki ki tudja használni a gép tudását lehet max. egy óra alatt kinyírta volna a vasat. Szóval ennél sokkal pontosabbat nem lehet írni, mert totál átmennénk jósdába.
De amúgy egyszerű, ha van egy 5 kW-os motorod és egy 5 kWh-s akkupakkod, akkor egy órát bír "nyelezve" a gép. De ez az amit amúgy soha sem fog tudni, csak elméletben.
hamarabb elfáradtunk mint,hogy egy tankot kinyomjunk egybe,igy számolva.
Szerintem elektromos motorral és ilyen felhasználást feltételezve ilyen tapasztalat (még) nem lesz a közeljövőben. Ahhoz még fejlődni kell az akkuknak elég komolyat (a tendencia viszont meg van, szóval ki tudja, lehet valaki pár év múlva elér valami áttörést). De ahogy persu is írta kell extra akkukat venni 2-3 feltöltött készlettel már simán lehet egész napos "bulikat" tartani (már persze ha valami lokális dologról van szó (pálya, tanya ).[ Szerkesztve ]
-
Pocee
senior tag
válasz Topiccsendőr #92997 üzenetére
Kx125,cr125 több évjárat,dr600.
Szerk:elbizonytalanítottäl,felhívtam a komám,azt mondja szerinte már 30 km után a biztonság kedvéért tankoltunk,de egy órát elment,szerinte,de pont ugyan olyan hülye mint én,szoval ő sem mérvadó
[ Szerkesztve ]
Mr.Brightside
Új hozzászólás Aktív témák
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok
- Termékoldal buktatta le a Huawei Watch Fit 3-at
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- Horgász topik
- VR topik (Oculus Rift, stb.)
- Egyre közelebb a Poco F6 startja
- Apple HomeKit smart home / okos otthon
- E-roller topik
- Sony MILC fényképezőgépcsalád
- Honor Magic6 Pro - kör közepén számok
- Stellar Blade
- További aktív témák...