-
Fototrend
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
Topiccsendőr
addikt
Sportmotornal az alkatreszkoltsegek joval dragabbak, amikre szukseg is van. Egy vezermulancfeszito 60-80e, egy tomites a vezerleshez, feszitohoz 5-7e. Egy fotengelypoz jelado 90e. Egy kuplung 150-300 e ft, egy nyakcsapagy klt 45e. Ezekkel szamolhatsz 30e km ig. Az aprosagokat nem szamolom melle. Nem a benzin lesz itt a sok.
[ Szerkesztve ]
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Teasüti
nagyúr
válasz Ferdzsoo #93886 üzenetére
Ér az a motor neked annyit?
300k nem kis pénz. Lehet inkább hozzácsapnám az árához és vennék egy olyan gépet, amin jó a felfüggesztés.
Bár van aki ennyit fényezésre költ el, az is egy öreg vmi szóval...
Jah, hogy máe 120-ért csináltattál ülést is, akkor nem szóltam.
Úgy hangzik ez a gép veled tart a sírba.[ Szerkesztve ]
-
imrufo
tag
válasz Topiccsendőr #93901 üzenetére
Tanusíthatom.
Abban megegyezhetünk, hogy a TL a mai motorok közt ócskavas, meg amúgyis 20 éves konstrukció.
Na akkor a váltótengely csapágy 27000JMF. Egy darab baszki! Olajpumpa 42000. Tömítéskészlet 70000! Ezek csak a főbb darabok, a sallangokat hozzá se számolom inkább.
Ha ez ennyi, akkor mondjuk egy RSV4-en mennyi egy blokkfelújítás? 2milla?
Az üzemanyag ehhez képest ingyen van... -
Topiccsendőr
addikt
válasz imrufo #93903 üzenetére
Rsv4 kozepmezony. A legolcsobb, ahogy szamoltam a honda. A legolcsobb a kuplungja, a vezlancfeszitoje, a szelepek egy picit olcsobbak a tobbinel (itt ugye mar titan van, 38-42 e ft/db) a dugattyuk dragabbak picit a tobbieknel, a yamaha az elmezony, meg a ducatinal is dragabb.
Amikor valogattam a motorokat vasarlashoz, atneztem az alkatreszarakatUzemanyagszivattyut mar nem neztem, az is gyenge pont kozeptavon, ecu, 180 lo kornyeken a kuplung es a valto tulajdonkepp halalra van itelve 30 e km ig. (Termeszetesen nem turatempo, hanem rendeltetesszeru hasznalat)
Mindegyik markanal elofordulo gyakori hibak...Szerintem a tl nem ocskavas
[ Szerkesztve ]
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Teasüti
nagyúr
válasz Geresics #93896 üzenetére
Ebben melléd kell állnom, az adatrögzítés lényegében a motor története.
Vásárláskor én szeretnék kapni egy ilyen naplót, hogy mikor mi lett csinálva, mennyiért, mi lett belerakva. A tankolásból meg látszik a felhasználás. A fogyasztásból is lehet következtetni a motor állapotára.
Én csak e miatt naplózom, hogy lássam a változásokat. Amúgy azt se tudom mennyibe kerül a benzin, az a része nem nagyon érdekel. -
Teasüti
nagyúr
válasz Topiccsendőr #93905 üzenetére
A legolcsobb, ahogy szamoltam a honda.
a yamaha az elmezony, meg a ducatinal is dragabb.
Ez a sport vonal? R6 és CBR RR? -
imrufo
tag
válasz Topiccsendőr #93905 üzenetére
-
Topiccsendőr
addikt
válasz imrufo #93909 üzenetére
Oo igen, ezt be kell linkeljem Ha nem akarsz nagyon szarakodni vehetsz uj blokkot 14 688 eur ert.
Erre szoktam azt mondani, hogy nem megvenni nem tudok nehany motort, hanem fenntartani.
A TL sok szempontbol problemas motor, de a forgattyusmechanizmusat rohadtul eltalaltak, szerintem az egyik legjobban megtervezett a v2 esek kozott. Legalabbis amilyen futasteljesitmenyeket lehet olvasni, nem ez teszi be a kaput altalaban, ami szerintem nem kis teljesitmeny. Ezeknel a v2 eseknel ez nagyon erzekeny pont. Akkoriban ez volt a legerosebb raadasul.
[ Szerkesztve ]
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
tboldi
nagyúr
válasz Geresics #93896 üzenetére
Lécciléccinesértőggymámeg!
Tudom én, hogy mindenkinek más az értékrendje és a büdzséje, de engedjétek meg, hogy leszarjam a fogyasztást.
Nekem a motorozás egy hobbi, a vezetés élménye vonz. Ha ehhez adott esetben több benzinre van szükség, akkor ez van. Amikor enni kér, megtankolom, ennyi. Túrázni sem túrázom, a "délután gurulok egyet" típusú emberke vagyok.
Persze eleinte párszor ki szoktam számolni, amíg még ismerkedek az új szerzeménnyel (volt is rá példa, hogy megírtam itt a topikban, nem tagadom), de nem logolok, mert ez nem nyújt számomra semmilyen élvezetet.Amúgy meg ha egyszer el akarom adni, akkor azért néhány vevő szemében (nem persu) nem mindegy, hogy valaki mennyit foglalkozik a gépével, legyen szó autóról, vagy motorról...
Engem vevőként marhára nem érdekel, hogy kinekhosszabb a famennyit fogyaszt a gép. Nagy valószínűséggel úgy is különbözik a vezetési stílusunk és a felhasználási módunk, szóval semmi jelentősége. A karbantartás megléte viszont már számít, én is elteszek minden számlát a beavatkozásokról és alkatrészekről, és szeretem, ha más is így tesz.Amúgy meg #szarolasz, hogy még szintjelző sincs.
(#93898) HSM: Azt hiszem, ebben Te is megtalálod a választ.
U.i.: Autóval ugyanígy vagyok, amikor kezd kevés lenni benne a nyál, megyek és telenyomom. A napi számlálót és ezzel együtt a fogyi mérőjét nem is tudom, mikor nulláztam utoljára.
[ Szerkesztve ]
-
Topiccsendőr
addikt
[ Szerkesztve ]
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
-
Gaboman
nagyúr
Nálatok tényleg ennyire feszült ez a motorozás téma?
Számolgatom, írogatom mennyit eszeik a motor, táblázatot vezetek róla?
Jesszus, még életemben nem csináltam ilyen és nem is fogok, mivel rohadtul attól függ mennyire használom a jobb csuklómat.
El lehet menni 4-5 literrel is meg 8-11 literrel is, csak azon múlik milyen kedvem van.
Ez az élményről, a szabadságról szól nálam, ha ezt csinálnám nem ezt érezném, hanem hogy hú most jobb lesz odafigyelnem mert 1 literrel többet evett.
Valahogy ezzel a felfogással nem tudnék azonosulni, amikor megyek kit érdekel, ha kell kitolom a szemét, ha kell túrázgatok, aztán ha kifogy teletankolom, vagy nem.
De ezen stresszelni, számolgatni, táblázatot vezetni, érdekes felfogás.Ha meghalsz te nem tudod hogy halott vagy, csak a többieknek nehéz. Ugyanez a helyzet akkor is ha hülye vagy. ;-)
-
Geresics
addikt
válasz Gaboman #93915 üzenetére
De ezen csak Ti stresszeltek, hogy megmondjátok, hogy mi mennyire rosszul csináljuk, hogy ezt is nézzük! Szerinted engem zavar, hogy az új kipufogóval 1 literrel többet eszik? Tudtam előre. Szerinted megvettem volna, 2 Akra dobot ha zavarna? Vagy egyáltalán hogy lehet fillérbaszónak kikiáltani valakit, aki olyan hülye, hogy elkölt többszázezer forintot egy kipufogópárra?
Jó, Teasüti kattog azon, hogy miért eszik egyszer többet, egyszer kevesebbet, de majd kinövi, még új neki ez az egész...
De kígyót békát kiáltani arra, aki nem lusta ahhoz, hogy a szerviz és tankolási számlákat rendszerezetten tárolja, azokat egy táblázatba összesítse?Tényleg, hogy is van ez? Ha elteszek minden szervizszámlát, akkor jócsávó vagyok. Ha ezeket felviszem egy excel táblába, akkor pedáns? Ha pedig a tankolási számlákat is elteszem, és táblázatban rögzítem, akkor fillérbaszó, aki nem is tudja élvezni a motorozást? Na ne vicceljünk már...
Amúgy meg mindenki arra matyizik, amikor a TotalCar-on olvas 3 évente egy olyan cikket, hogy "vettem egy autót egy német bácsitól, aki kockás füzetben vezette a tankolásokat, a szervizeléseket, és ilyen a mesében nincs, mert ilyet csak a precíz német bácsika képes csinálni, a tróger magyar meg nem, és amúgy is minden hazugság, amit a magyar eladó mond".
Aha... Már bocsánat, de amikor majd el akarom adni az autóm, vagy a motorom, akkor én az előéletét ezzel igenis meg fogom tudni mutatni a majdani vevőnek. Nem, nem a persu féle embre lesz a vevőm, ez biztos, hanem az, akinek ez számít...*MOTOROS CSATORNA* youtube.com/MotorosVandor
-
zgospel
őstag
válasz Gaboman #93915 üzenetére
Szerintem rosszul hiszed ha azt hiszed hogy aki felírja mit költött a motorra az automatikusan ezen stresszel. Én is felírom hogy mennyit költök a motorra, szervízre, ilyesmi, nem fillérbaszásból meg stresszelésből, mert akkor nem hordanám márkaszervízbe sem, meg nem tankolnék csak prémium benzint, stb stb.
Szimplán csak jó érzés tisztában lenni vele hogy mennyi az annyi, és ez semmit nem von le az élményből, se a motorozás szeretetéből.
A tudás hatalomhttps://www.flickr.com/photos/zpapa/
-
Pocee
senior tag
Mindenkinek megvan a saját bogara,azzal,hogy fogyasztásnaplót vezet nem árt senkinek,ezért megszólni nem ildomos
Hogy alkatrészcserékről vezet naplót az meg sztem nagyon sok ember szemében pozitív eladáskor,hogy az egész motor életéről be tud számolni.Ha valaki 500 métert motorozik otthonról egy kávéért és felveszi a teljes testpáncélos motoros felszerelését,azt ugyan olyan hülyének lehetne tekinteni...és ne a kockázati tényezőt vegyük figyelembe,hanem azt,hogy ha valaki ennyire beszari,hogy 500 métert nem tud balesetmentesen megtenni ne üljön motorra.
flame on
Mr.Brightside
-
Gaboman
nagyúr
válasz Geresics #93916 üzenetére
Most nem arra céloztam ezzel hogy mindenki stresszel rajta, de aki igen és azért vezeti mert bántja a szemét hogy többet eszik neki a motor hát erre sok mindent nem tudok mondani.
Az alkatrészvétel, felújítás esetében természetes, arról én is vezetem, mivel tudom igazolni eladáskor mit csináltam rajta, ezek jó dolgok.[ Szerkesztve ]
Ha meghalsz te nem tudod hogy halott vagy, csak a többieknek nehéz. Ugyanez a helyzet akkor is ha hülye vagy. ;-)
-
-Mike-
addikt
Nekem egyszer 120-130 km után a 17literes tuono tankja kiürült.
Nyertem valamit?
...mondjuk nem is 1óráig tartott a trip. -
-Mosquito-
őstag
válasz Ferdzsoo #93886 üzenetére
Tavaly is említettem, hogy csak rugókat cserélj, annyit simán ér a szett. Idő közben volt alkalmam menni egy olyan Varával amibe hátulra Wilbers rugóstagot tettek és elől is ki lett cserélve progresszívre. A sajatomról annyit,nekem is lettek cserélve de csak rugók. Kb összesen valami 90eft volt a két rugó,szereléssel, olajjal. Hasamra ütök kb 30%-al lett jobb, stabilabb kátyúkat jobban tolerálja, mint egy "repülő szőnyeg". A másik Varán még jobb volt a hátsó futómű, mondjuk ~+10-20%. Hosszabb távon marad a gép és relatíve sokat mész akkor vágják bele a drágább projekbe, viszont ha kevesebbet mész akkor csak rugót cserélj, szerintem. Vfr fórum olvass utánna, hátha még több infó, tapasztalat van erről ott.
Ha senki nem utál,valamit rosszul csinálsz. [ Doktor House ]
-
Ferdzsoo
addikt
válasz -Mosquito- #93925 üzenetére
Értem. Igen az 90k ból tutti kijönne.
Azért mégsem 300. Főleg ha az akkorát mér nem dob."It is not the strongest of the species that survives, nor the most intelligent that survives. It is the one that is most adaptable to change."
-
Topiccsendőr
addikt
Egy japan klasszikussal szep tud lenni a torkos csutortok, kapott a savbol egy picit a szatmari is, sistergett a ceg reputacio.
A faszerdobe batran beszaladasert en egy 9.5 pontot adnek, az oszinteseg pedig 10 pont a fair skalan.
A hetkoznapi erdekessegre mutato link pedig: [link]
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz Topiccsendőr #93930 üzenetére
Bukjál rá, mint gyöngytyúk a takonyra!
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
BoB
veterán
válasz Topiccsendőr #93901 üzenetére
30 ezer kilométerre egymillió forint a benzin. Eeeegen, valóban nem az lesz a sok, elhanyagolható pénzösszeg
You may corrupt the souls of men, but I am steel. I am doom.
-
Topiccsendőr
addikt
Csak a kuplung harminc szazaleka ennek az egymillio forintnak.
Sportmotornal nincs olyan opcio, hogy figyelembevedd a fogyasztast, mert minek van sportmotorod?
Koridovel aranyosan ez a benzin teljes mertekben elhanyagolhato penz. Egy gumigarnitura 100e ft.
Szerintem ertheto amit mondok...Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
BoB
veterán
válasz Topiccsendőr #93936 üzenetére
Értem én, de ugyanakkor rájöttem már megint egy másik univerzumban élek. Mert ebben az univerzumban már számtalanszor hallottam hogy nem jövök motorozni mert nincs pénzem tankolni. (ja de várj, volt hogy rendszámtáblára húzott bugyival elmentek tankolni)
Motor szervízelése meg kimerül az olaj és azon kopóalketrészek cseréjében, amik már közvetlenül akadályozzák a motor gurulását vagy éppen megállását.
Ekkor megkérdezhetnéd tőlük hogy akkor minek van sportomotorod, de egyéb filozofikus kérdéseket is feltehetnél, az sem változtatna semmin sem.
[ Szerkesztve ]
You may corrupt the souls of men, but I am steel. I am doom.
-
HSM
félisten
válasz Topiccsendőr #93939 üzenetére
Amúgy hogyan sikerült a sportmotor réteghez kilyukadni? Alapvetően én, Geresics és Teasüti kezdtünk el erről beszélgetni, és egyikünk sem "sportmotoros életformát" él...
Így pedig teljesen borul az elméleted, mert egy átlagosabb használat mellett nem kell 300 000-ért kuplungot cserélni ilyen vasakon 30 000km-nél, legfeljebb láncot 40-ért. Ezenkívül ezeken a motorokon a szelepek sem titánból vannak, és a főtengely jeladó sem aranyból.
De még ha abból is vannak, talán utcai használatnál mégsem fognak 30 000-nél kukázódni. Te is mindig mondogattad, attól függ, hogy húzzák neki és ezzel egyet is értek.Nyilván, pályahasználatnál, sportmotornál a benzin lesz a legkisebb tétel, ezt senki nem vitatta.
[ Szerkesztve ]
-
imrufo
tag
Szerintem persuader nem a csóró takony sportmotor tulajdonosokról beszél, hanem hogy egy sportmotor rendeltetésszerű(igen, ez a nyelezést jelenti) használata mellett a fenntartási összeg jelentéktelen része az üzemanyag.
Ha a 30000km-es periódusnál maradunk, az kb a motor felújításmentes életének a végét jelenti.
30000km alatt minimum 6x gumicsere, min.3x lánccsere, 5x olajcsere, 3x gyertyacsere, kb 3x futóműszervíz.
Ebben még mindig nincs benne, egy csomó cserélendő sallang, meg hogy valami megkotlik, pedig meg fog.
Régesrég túl van az összeg az egymillión, és ez nem alkalmanként 4000-es kiadás, mint az üzemanyag, hanem egyszerre 100000-es tételek.
Persze ott van hogy szötymörögni is lehet, akkor elmegy 50-100ezret is hiba nélkül, de akkor minek vett az ember sportmotort?
Én szezononként kb 20000-et megyek ami valakinek sok, valakinek kevés, de volt olyan szezonom, hogy 8x cseréltem hátsógumit, 4x elsőt. Tény hogy nagy összeg a benzin is, de a többi kiadás mellet jelentéktelen.(#93940) HSM:
Ezt figyelembe véve akár törölhetném is az egészet, de nincs kedvem.[ Szerkesztve ]
-
Topiccsendőr
addikt
válasz imrufo #93941 üzenetére
nem kell torolni.
azt mondjuk nem tudtam, hogy hsm, teasuti, es geresics beszelgetesebe belevertem egy eket ezzel, hogy sportmotornal hogy vannak a dolgok. amire bob raugrott, valszeg mert o sem olvassa el, hogy mirol van szo, csak nem ert egyet. ezuttal is elnezest, ha privatban targyaljatok, akkor szerintem a felreertes elkerulheto lett volna
[ Szerkesztve ]
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
HSM
félisten
válasz Topiccsendőr #93942 üzenetére
Igen, tudom, hogy eredetileg sportmotort mondtál [link]. És hogy igazából mindent magadra értettél, ami idáig tök korrekt, csak aztán valahogy ez belekeveredett az eredeti írom/felesleges/fillérszexualizálás/nemismotorosazilyen témába, és ez nekem így kicsit fura.
Igazából írhattam volna általánosan csak a topikba, nem válaszként is. Szval szerintem ezt azért élesen külön kéne választani, hogy ki mire használja a motort. Akinél sporteszköz, spormtotor, nyelezi, ott persze, a benzin nokedli, viszont utca, közlekedési eszköz, túra, stb felhasználásnál már lényeges pont (akár sportmotorral is).
Aztán lehet csak nekem tűnik úgy, hogy ezek a témák kissé összemosódtak, a tévedés jogát, mint mindig, fenntartom.
(#93943) persuader: Nekem ezzel semmi bajom nem volt.
[ Szerkesztve ]
-
zgospel
őstag
válasz Topiccsendőr #93936 üzenetére
Tessék, a legfrissebb totalbike nepperűzőben épp 2005 utáni R1-et keres a fickó, és az egyik problémája hogy az utánfutó bérlést is bele kell kalkulálni a téli rossz idő miatt
https://www.flickr.com/photos/zpapa/
-
-Mike-
addikt
válasz runner 125 #93946 üzenetére
Megkérem fatelt adjon egy új mikrofont mert ilyen tempónál nagy a szélzaj:
'17 HRingA legnagyobb hibát elkövettem és elkezdtem nézni a tavalyi motoros videókat, úgyhogy most már jöhet a jó idő... léccilécci übrigens ez a fajta könyörgés beszokott jönni?
-
Ferdzsoo
addikt
válasz -Mosquito- #93933 üzenetére
Nem-nem értettem mire mondod.
Fórumozni fogok. VFR-klubon."It is not the strongest of the species that survives, nor the most intelligent that survives. It is the one that is most adaptable to change."
-
veze
őstag
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok
- A régi node-okra koncentrál a szankciók miatt Kína
- Magga: PLEX: multimédia az egész lakásban
- Azonnali VGA-s kérdések órája
- Windows 11
- Székesfehérvár és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Facebook és Messenger
- Autós topik
- Mozilla Firefox
- HP notebook topic
- Azonnali informatikai kérdések órája
- További aktív témák...
- 205/55 R16 5x112 alufelni michelin nyári gumival
- Ikea falilámpa
- Kibernetik Mobil klíma, 3,5kW légkondi, légkondícionáló
- LAICA Genova HYDROSMART rendszerű csapra szerelhető mikroplasztik-stop vízszűrő + ajándék LAICA fém
- Eladò Philips Series 2000 LatteGo automata kávégèp tejhabosìtòval ùjszerű àllapotban