-
Fototrend
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
ath
senior tag
válasz V.Stryker #93646 üzenetére
Szerintem igen. Nekem a 8 karmantyubol ugy remlik 5 vagy 6 meg volt tekeredve. Egy ilyen felujito keszlet 10e korul van, ennyit pedig meger a magabiztos tudat, hogy jo a feked.
Nem tudom mi a terved a fekmunkahengerrel, azt is meg akarod e csinalni, de ha ahhoz nem nyulnal, akkor szerintem ne folyasd ki a fekcsobol a folyadekot, mert meg vakuumos szerszammal sem konnyu a tisztat beleszivni. Ha meg bennemarad es nem lesz levegos, at tudod pumpalni, az uj meg kitolja a regit. -
Gaboman
nagyúr
-
vendingo
veterán
válasz Gaboman #93655 üzenetére
Egyszer nagyon kipróbálnék egy ilyen gépet, hogy mennyivel másabb terepen, mint az én csillagrombolóm.
Nem az én világom ezek a bokorugrók, de egy sm változat lehet bejönne játszósnak. Felénk minden nemzeti park, meg tájvédelmi körzet, esélyem nem lenne kihasználni semmilyen terepmotort. Az africaval is csak mezőn, meg szántóföldek gazadásági útjain járok.
Csak a Puffin ad neked erőt és mindent lebíró akaratot!
-
Gaboman
nagyúr
válasz vendingo #93658 üzenetére
Ég és föld a kettő.
Majd kipróbálás után megváltozna a véleményed.
Nekem azt tetszik bennük hogy tényleg bármilyen viszony között nagyon könnyen kezelhetőek, áttételezése is pont tökéletes terepre.
40-től 140-ig 5.ben használható, azonnali erő a teljes tartományban.
Terepre nem is kell nagyobb sebesség, egy, két kihúzatáson kívül sehol nem mész vele 70-80 tempónál többet.
Ezért nem is értem amikor kiadnak egy Enduról 175-180 végsebességes áttétellel, hogy ezt minek, arra jó hogy egyből vehetsz hozzá lánckerekeket.geresics Majd ha erre jársz odaadom egy körre.
[ Szerkesztve ]
Ha meghalsz te nem tudod hogy halott vagy, csak a többieknek nehéz. Ugyanez a helyzet akkor is ha hülye vagy. ;-)
-
V.Stryker
nagyúr
Hol érdemes nézni ilyen felújító készletet? Ilyen tömítés készletet találtam a motoralkatrész.eu -n 13k-ért, de érdekes módon a fékcsőhöz való alátétet nem látom ott. Ahhoz képest nem olcsó.
Igazából úgy vagyok vele, hogy legyen fullra rendbe téve. MÉgis 13 éves lesz a motor, hiába van benne 40ezer km. Illik rendbe rakni ennyi idő után. Tutira nem volt még szétszedve a fék és kitakarítva rendesen.
Organic Maps - ingyenes, offline navi iOS-re és Androidra.
-
ath
senior tag
válasz Topiccsendőr #93654 üzenetére
ugye egy ilyen négyszög alapú gumigyűrűről van szó [link]. namost ez nem szépen lapjával feküdt bele a mart vájatába, hanem egy helyen begyűrődött, tekeredett egy kicsit a tengelye körül. elég nehéz körülírni azt tartom valószínűnek, hogy amikor rakták össze (vagy takarítás után, amikor eléggé ki lett nyomva, de nem teljesen a dugattyú) nem volt síkosítva, megszorult és emiatt lett. érdekes viszont, hogy nem szivárgott.
V.Stryker: nekem csak 10.780 ha akarsz spórolni, lebeszélhetjük. a réz alátét meg egy random vízvezeték szerelő, vagy csavar-csapágy boltban van.
-
Topiccsendőr
addikt
Amint nem jol van a vajatban, vagy nem fekfolyadekkal rakjak ossze, es serul, az folyni fog. Nem lehet, hogy amikor a dugattyut kivetted, fordult meg?
A masik, ha beszorul a fekmunkahenger es dugattyu koze, lecsip belole egy darabot. Mivel a karmantyu feszul ra a dugattyura, ha a nyomas megszunik, a karmantyu huzza vissza a dugattyut. Ha el van csavarodva, ezt a funkciot nem tudja betolteni, mert nem tud a karmantyu moge menni a fekfolyadek, hogy nyomast gyakoroljon ra.Az en motoromhoz 96eur a szett
[ Szerkesztve ]
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
ath
senior tag
válasz Topiccsendőr #93663 üzenetére
Nem lehet, hogy amikor a dugattyut kivetted, fordult meg?
de akkor nem kellene tartósan abban a formában maradnia, nem? nekem úgy tűnt nem friss sérülés volt. majd megnézem, talán el lettek rakva, akkor lövök egy képet is érdekességképp. -
runner 125
nagyúr
Amgy tényleg nem cseszgetnek kint a magyar rendszámért?
Itt a határ mellett sok magyar lakik kint évek óta Ausztriában a munka miatt, jó néhányan hasonlóan hozzád, magyar rendszámú autóval közlekednek. Több ismerősömet is kötelezte már az osztrák állam, h ha életvitel szerűen, bejelenett lakcímmel él és dolgozik ott, váltson gyorsan osztrák rendszámra, mert iszonyú büntetéseket von maga után.Gaboman
Király, egyben van a gép. EXC525, vagy mi ez?
[ Szerkesztve ]
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
BoB
veterán
válasz runner 125 #93669 üzenetére
Nem, eddig még tényleg nem állítottak meg. Úgyhogy nem tudom mennyire baszogatnának. Autó olasz rendszámos amúgy, csak a motor nem az.
You may corrupt the souls of men, but I am steel. I am doom.
-
Gaboman
nagyúr
válasz runner 125 #93669 üzenetére
Köszi!
KTM 620 Supercomp
Ha meghalsz te nem tudod hogy halott vagy, csak a többieknek nehéz. Ugyanez a helyzet akkor is ha hülye vagy. ;-)
-
Geresics
addikt
Végre esik a hó! Rögtön írtam haveromnak, hogy menjünk egy rohadtat, erre kiderül, hogy a műhely előtt épp térkövezés megy, és már szintezve van a placc, szóval egy hétig tuti nem visszük ki onnan a motorokat...
*MOTOROS CSATORNA* youtube.com/MotorosVandor
-
Teasüti
nagyúr
Igazi műkedvelő a srác. Nagy lesz Taschner lesz.
(Angol videó)[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz zgospel #93674 üzenetére
Jah, h ez paródia!
FB-n nem jártak mellé a megjegyzések."Practically Racing Inspired" a benzincsap priming állásánál hangosan felröhögtem.
Hondás qrva jó. Random szkriptelt járókelő diszkrét oda-odapillantásán szakadok.
[ Szerkesztve ]
-
BoB
veterán
Ez mi a f.sz.. Úgytűnik lábsérülésen kívül más baja nem lett...
You may corrupt the souls of men, but I am steel. I am doom.
-
imrufo
tag
válasz Topiccsendőr #93643 üzenetére
A fémreszelékek azok a néhai csapágygolyók.
Jaja, a váltótengelyen megforgott a belső gyűrű mikor megszorult a csapágy, úgyhogy az megy a kukába a szivattyúval együtt.
Viszont ha nem a szivattyú, akkor nem tudom mi darálta le a golyókat, mert másnak nem lett baja a blokkban szerencsére. -
Tarill
őstag
Üdv! Valahogy elkeveredett ez a topic oldalról és lemaradtam vagy 5000 hsz.-ről. Történt valami extra?
-
tboldi
nagyúr
válasz Tarill #93682 üzenetére
Nem, még nincs. Sőt, még az is lehet, hogy autó lesz inkább.
Az anyagi részt már megkaptam, amiből - többek között - lett egy MacBook Pro 15", meg egy iPhone 8 Plus.
A sérülékésekért járó még hátravan, ajánlottak már 4,9 milliót, de a kárrendezőm szerint még feljebb lehet ezt tornázni, úgyhogy nem fogadtam el. Most várok tovább.[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
Ezen filóztam én is, elvileg egy ilyen vacak legalább 60 HRC keménységű, martenzites szövetszerkezettel.
Ebből hogy forgács legyen... A hidegalakítás lehetőségét szinte azonnal kizárnám, előbb hasad szét a golyó.
Vagy ha visszalágyultak, akkor itt égési sérüléseket kéne látni, de akkor az már nagyon csúnya pusztítás lenne; már ha fizikailag kivitelezhető a motor önerejéből.
De ha ez olaj alatt volt, akkor ezt szerintem ki is zárhatjuk.
Kérdés akkor hol vannak a golyók?[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
Kuplung nélküli váltás kapcsán kérdezném a fotelfizikusokat, ez hogy lehetséges károsodás nélkül?
MC Garage videót néztem épp erről, meg más videókat, ahol szakadt kuplung bovdennel evickéltek haza és nem lehetetlen a dolog.
De nem értem hogy. A fogaskerékhajtás alakzáráson alapul, ami ugye egy rugalmatlan merev kötés.
A kuplung meg erőzáráson alapul, ami megengedi a csúszást és az ütésszerű erők felvételét.
A fogaskerékáttétel-váltásnál kuplung használata nélkül meg csúsztatás nélkül kellene azonnal szinkronizálni a motor fordulatát a hajtáslánccal és itt egy jókora ütésszerű igénybevételnek kellene keletkeznie, hisz minden mozgó alkatrésznek van egy tehetetlensége és így a főtengely sem fog ugye instant beállni az új fordulatra.
Így tudom elképzelni a dolgot. Erre azt mondják, h vajsimán fel lehet váltani kuplung nélkül amennyiben tehermentesítve van a hajtás. HOGYAN?? Vminek fel kell vennie azt az ütést, amit a főtengely azonnali fordulatszám változása okoz. Olyan tudtommal nincs, hogy fordulatszám egyeztetés nélkül összetolom a fogaskerekeket és az ott nem darál.
És a videó elmondása alapján a létező legrövidebb idő alatt zajlik így a váltás, szóval még a szinkrongyűrűnek sem hagynak időt dolgozni - már ha van ilyen. Csak betolják és nem darál. Minél nagyobb a fordulat, annál simábban. Hogy a fenébe van ez? Varázslat.
Vagy az összekapcsolt kuplung csúszik meg egy pillanatra?szerk: nem aktuális
[ Szerkesztve ]
-
Topiccsendőr
addikt
válasz Teasüti #93687 üzenetére
Lehet hogy vajsimanak erezni, de az a kapcsolokormoket uti. Daralni nem fog, mert a kapcsolokorom beleakad a kapcsolokerekbe. Mert kicsi utat kell megtennie, bele tudod eroltetni. Szinkrongyuru nincs. Epp ezert az ilyen valtas karos. Gazelvetellel ki tudod egyenliteni a fordulatszmkulonbseget, de ezt nem lehet tokeletesen megcsinalni, tehat a kapcsolokormoket le fogja utni. 3 fokkal van bevagva mindegyik korom. Ha ezt a 3° ot elveszti, megszunik az ekhatas, ami osszetartja a kapcsolokereket es kapcsolokormoket, es ki fogja dobni a sebessegeket.
[ Szerkesztve ]
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Teasüti
nagyúr
válasz Topiccsendőr #93688 üzenetére
Köszönöm!
Jól gondolom, h ezek a körmök egyszerű terhelésváltáskor is oda-vissza verődnek?[ Szerkesztve ]
-
Something_
őstag
Sziasztok! Erdemes januarban olajat cserelni vagy aprilisban az igazi?
Mizu?
-
Geresics
addikt
válasz Something_ #93691 üzenetére
Nem csak olajat cserélni, de motorozni is érdemes!
Amúgy tökmindegy, semmi baja nem lesz az olajnak pár hónap alatt a motorban egyik esetben sem...*MOTOROS CSATORNA* youtube.com/MotorosVandor
-
tboldi
nagyúr
válasz Something_ #93691 üzenetére
Én szombaton cseréltem a Jazz-ben.
-
canniball
nagyúr
válasz Something_ #93691 üzenetére
Decemberben érdemes; erről lecsúsztál...
https://tinyurl.com/ycoexz4o *** Only the good die young...
-
imibogyo
veterán
válasz Something_ #93691 üzenetére
Egy esélyed maradt még a (de csak majdnem) tökéletes olajcserére....
Ha január 32. napján telihold lesz és egy pontosan éjfélkor kivéreztetett szűz Panda-hangya nőstény vérét kevered az olajhoz pontosan 1213,16 : 1 olaj:hangyavér arányban, és ezen felül még a csillagok állása is kedvező, akkor talán (talán !!!) még sikerülhet a kvázi tökéletes olajcsere. Ha ezt nem sikerül véghez vinned megszívtad, mivel a Mikulás-szarvasának-decemberi-here-párája már evidens módon nem tudja olajcsere közben belepni az új olaj felszínét (ami pedig köztudottan szükséges lenne a tökéletes olajkonzisztencia létrehozásához) és ezen felül lemaradsz a hangya-szertartásról is, akkor várhatsz decemberig, mert egyéb esetben ha mégis próbálkozol, akkor tuti kinyírod a motorod... Én a helyedben nem rizikóznék, hanem összeszedném magam és elindulnék hangyavadászatra...
[ Szerkesztve ]
-
vendingo
veterán
Vettem aldis töltőt és lenne kérdésem: Úgy is lehet használni, hogy nem szerelem és kötöm le az akksit a motorról?
Csak a Puffin ad neked erőt és mindent lebíró akaratot!
-
veze
őstag
válasz vendingo #93696 üzenetére
Én is úgy használom és no problem.
sőt az autóra is ugy kötöm, pedig ott vannak áram alatt gyújtás kapcsoló kivétele után is dolgok pl leállítás után 5 percig nem is szabad az akkuról levenni a sarut mert még lementeget az agyába ezt azt a szabályos leállítás végett ( persze le lehet, és el fog indulni újra, csak előfordulhat, hogy akkor ezt azt elfelejt és ujra kell tanítani )
Nálam hozzáértőbb szaki azt mondta ezzel kapcsolatban, hogy az elektronikára veszélyes töltők az olyanok, amik nem elektronikusan szabályozottak és meg tudja küldeni az akkut akár nagyobb feszültséggel is mint 14,4 Volt ( pl régi orosz töltök) Mivel ezek a mostani szabályozott töltők elméletben ( amíg jók) nem töltenek nagyobb feszültséggel mint a generátor, hanem akkor lekapcsolnak ezért baj nem lehet. Menet közben a generátor is produkálhat 14,4 Voltot max ( többet nem , ha jól van beállítva a fesz szabályzó) és azt is bírják. Mivel ennél nagyob fesz a lidles ( és hasonlo) töltök esetében üzemszerüen nincs jelen a rendszerben igy kb tökmindegy neki[ Szerkesztve ]
-
vendingo
veterán
Köszönöm a tippeket. Mondjuk sok elektronika amúgy se mehet tönkre egy 28 éves motorba.
Csak a Puffin ad neked erőt és mindent lebíró akaratot!
Új hozzászólás Aktív témák
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Telekom mobilszolgáltatások
- Politika
- Kínai, és egyéb olcsó órák topikja
- GoodSpeed: SAMSUNG Galaxy Buds FE (SM-R400NZAAEUE) a 9 éves SONY SBH20 utódja (nálam)
- EAFC 24
- Kertészet, mezőgazdaság topik
- Samsung Galaxy A71 - elég ennyi?
- Melyik tápegységet vegyem?
- Sorozatok
- További aktív témák...