-
Fototrend
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
gabor128
aktív tag
válasz imrufo #93789 üzenetére
Faja festés!
Az alkatrészekből arra tippelek, hogy egy 2005-ös gixxered van.Hasonlóra pályázok én is, csak, nekem a gyári kék-fehér és uv zöld színek jönnek be. Valami ilyesmit akarnék venni egy 600, vagy 750-et, 2006-ossat, csak kevés van belőle.
A matricát azt megeszi a nap, vagy miért nem jó?
-
Corsair90
tag
Sziasztok!
idén tervezzük párommal ketten, hogy Austria, vagy esetleg Brno-ba mennénk Motogp futamra.
2-4 éjszakát szeretnénk tervezni, valamelyik helyen.
Esetleg volna tapasztalatotok, hogy hol tudnék minél olcsóbb szállást foglalni? A pálya 100 km-es körzetében nekem megfelelő volna.
A másik dolog pedig hogy melyik oldalon tudom a legkedvezményesebben megvenni a jegyeket, ami persze megbízható is?
Minden segítséget előre is köszönök! -
imrufo
tag
válasz gabor128 #93851 üzenetére
El tudnék viselni egy K5 Gixxert, de ez "csak" egy TL1000R lesz ha kész lesz.
Nekem be van csípődve egy kicsit a vasember féle piros-arany kombináció, úgyhogy az idomokon kívül is minden alkatrész piros-arany.
Matricával nincs semmi gond, sosem bántotta a nap, nem fakult vagy ilyesmi.
De a gyári matrica készlet több mint százezer lett volna a motorra. Így sem lesz olcsóbb, de egyedi lesz, és van rá esély hogy nem nagyon fog egy ugyanilyen szembe jönni mikor hasítok. -
Teasüti
nagyúr
Az normális, h a prémium benzinből többet fogyaszt a motor? Drivvo-val naplózóm április óta. Csak Shell-nél tankolok, a FuelSave-ből szemet szúróan kevesebbet fogyaszt, mint a Vpower-ből.
[kép] (Liter/mérföld)
A vezetési stílusom nem változik két tankolás között.
Bár az első kettő nem számít, ott még új volt nekem a motor. De így is jól látható a különbség.
Van erre vmi magyarázat?[ Szerkesztve ]
-
Geresics
addikt
válasz Teasüti #93856 üzenetére
Az üzemanyagon kívül kopik a gumid, változik a külső hőmérséklet is.
Esetleg a motoron is lehetett valami módosítás, légszűrő csere/koszolódás, több fogyasztú (pl. telefontöltő), stb. Minden ami egy hangyaf@sznyit hozzáad, a végén változtat, de szerintem a külső hőmérséklet esése a legnagyobb fogyasztásnövelő az üzemanyagon kívül......igen, ez fotelfizika volt...
*MOTOROS CSATORNA* youtube.com/MotorosVandor
-
Teasüti
nagyúr
válasz Geresics #93858 üzenetére
Ezek tendenciák, amiről beszélsz. Arányosan nőnie kéne akkor a fogyasztásnak. Ami talán meg is figyelhető a grafikonon. Viszont ami egyértelműbb ennél, hogy két egymást követő tankolás alkalmával mekkora különbségek jöttek ki. És azok között a tankolások között nem volt óriási változás a környezeti feltételekben, se az amortizációban. Vagy mikor prémium után hugylét tankoltam, akkor hirtelen kánikula lehetett, vagy visszaépült a gumi?
Az olaj és légszűrő az elején ki volt cseréje, ezek nem változtak mostanáig. Guminyomást meg általában minden tankoláskor ellenőrzök.
Novemberben (ekkor már csak prémium ment bele) volt egy komoly szervizelés. Új gyújtótrafók, új gyertyák többek közt. Semmi változás. Egy-két hete kapott 5w-30 Motul 7100-at. Erre se reagált még különösebben a fogyasztás.
A hideget aláírom, pár perccel tovább dúsít, de kb ennyi.
Nem magyarázza ez sem a két egymást követő tankolás közti különbséget.[ Szerkesztve ]
-
Geresics
addikt
válasz Teasüti #93859 üzenetére
Jah, eszembe jutott még egy nagyon fontos dolog, amit anno még kocsival vettem észre: a benzinkút talajának lejtése!!! Minden kút lejt a tankoszloptól távolodva, így a tankolónyílás magasabbra kerül, és több nafta fér be (Ezt Ukrajnában még meg is toldják egy mini-rámpával, hogy a kocsi rohadtul ferdén álljon!) Pécsett pl. a Club Petrol kútjánál kb. 5°-al nagyobb a lejtés, mint máshol, így többet tudtam tankolni, mint máshol - ergo az előző etapra nagyobb fogyasztás jön ki, a benzinkutas pedig boldog, hogy +1 litert elad minden tankolásnál. Aztán utána tankoltam egy "normál" helyen, ahol meg ugyan arra a távra kevesebb ment bele, csak azért, mert nem lejtett annyit a talaj!
Ez viszont nem fotelfizika...
*MOTOROS CSATORNA* youtube.com/MotorosVandor
-
Teasüti
nagyúr
válasz Geresics #93860 üzenetére
Ez egyáltalán nem számít, a napló km óra állást kér és tankolt mennyiséget. Nem abból átlagol, h mennyire rakod tele.
Én számlálót nem is használok, régebben a láncfújáskor nulláztam, de most már olajozó van.Egyébként meg mindig ugyanott tankolok, ugyanannál a sorszámú kútnál.
Az elektromos fogyasztókkal viszont elültetted a bogarat a fülembe. Ugye a led szalagok azért felvesznek.néhány ampert, viszont pár égő ledre lett cserélve így ez se hiszem, h nagyon elnyomná a mérleg nyelvét.
[ Szerkesztve ]
-
Geresics
addikt
válasz Teasüti #93861 üzenetére
Már hogy a csudába ne számítana? Ha elmész egy tele tankkal mondjuk 300km-t, és utána teletöltöd, és belemegy 15 liter, akkor az 15l/300km*100km=5l/100km. Ha csak 2/3-ig tankolod meg, nem pont ugyan addig, mint ahogy előtte volt, akkor hamis képet kapsz, jelen esetben 10/300*100=3,33l/100km!
Csak úgy tudsz pontos értékeket kapni, ha mindig pontosan ugyan addig töltöd a tankot!*MOTOROS CSATORNA* youtube.com/MotorosVandor
-
Teasüti
nagyúr
válasz Geresics #93862 üzenetére
Mert miért is? Lehet átlagot számolni ha literenként tankolsz is.
Beletöltött mennyiség 0,01 liter pontossággal, osztva az odometer növekményével az utolsó tankoláshoz viszonyítva. Tankolástól tankolásig mérsz (ha naponta kétszer tankolok másfél litert hobbiból úgy is jó - persze ilyen rövid úton az odométer pontatlansága nagyobb hibaszázalékhoz vezet), nem pedig teli tanktól üres tankig. Előbbi egzakt, utóbbi szubjektív.Az "egy tank" benzin mint mennyiség, teljesen irreleváns.
Gondolom azt nem jegyzed fel, hogy 15,43L vagy 15,74L ment bele neked csordultig, oldaltámaszon vagy felállítva. Ez a proli módszer, ezt inkább hagyjuk![ Szerkesztve ]
-
KrAt
veterán
válasz Teasüti #93863 üzenetére
Én értem mindkettőtöket, itt szeringem geresics arra gondol, hogy mindig ugyanannyira TELE kell tenni a tankot, hogy releváns legyen Az meg motornál nem feltétlen egzakt, amikor már azt látom, hogy majdnem tele, ha elkezdem billegtetni, mozgatni, simán fér még bele egy csomó..
szerk: rövid távon ez: "Beletöltött mennyiség 0,01 liter pontossággal, osztva az odometer növekményével az utolsó tankoláshoz viszonyítva." nem jó, mert ha belegondolsz, mész 100 km-t, tankolsz bele 1 litert, majd mész tovább, akkor az nyilván nem 1 literes fogyasztás Hosszú távon az átlagfogyasztás persze kikompenzálja magát, de az nem tankolás / fogyi lesz.
[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
Matematikailag semmi jelentősége mennyi fér bele a tankba. Nagyobb tankkal kevesebbet fogyaszt a motor?
Na mindegy, nem ez az érdekes. Hanem a két üzemanyag.Szerk: Áhh, értem min megy az értetlenkedés. Kell egy viszonyítási pont a közvetett mérés miatt. Ez igaz.
Viszont több egymást követő tankolás alatt ezek a pontatlanságok kiátlagolódnak.[ Szerkesztve ]
-
Geresics
addikt
válasz Teasüti #93865 üzenetére
Nem a tank mérete a lényeg, hanem az, hogy mindig ugyan addig tankold! Ha Te minden tankolásnál meg tudod csinálni, hogy pontosan 87,3%-ig tankolod, akkor kapsz valós liter/kilométer képet.
Ha egyik tankolásnál 50%-ig, másiknál 100%-ig, harmadiknál 70%-ig tankolod, akkor mindig más jön ki fogyasztásnak - ahogy Neked az ábrán ez így is van!
Értsd:
mész 100km-t, tankolsz 2 litert, mész 100km-t, tankolsz 5 litert, mész 100km-t, tankolsz 10 litert, de egyik alkalommal sem tankolod pontosan ugyan addig. A fogyasztásod viszont a Te képleted alapján 2/100, 5/100, 10/100 lesz!Az, hogy mennyi fér a tankba tök mindegy, a teletanknak annyi a lényeg, hogy mindig ugyan addig tankolj!
Ezért nem jó a "mindig 5000-ért tankolok" hozzáállás fogyasztásmérésre!*MOTOROS CSATORNA* youtube.com/MotorosVandor
-
Topiccsendőr
addikt
válasz Teasüti #93859 üzenetére
Nem csak tovabb dusit.
Vegig hidegebb a levego, ami mas benzin levego kevereket kivan, nem csak addig, amig nem uzemmeleg a motor.
Ugyanolyan kulso homersekletnel is alacsonyabb az olcso benzinnel a fogyasztas?
Van teli es van nyari benzin. A teli benzin illekonyabb, azaz mas benzint fogsz tankolni telen. Igy ez is egy valtozo.[ Szerkesztve ]
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
HSM
félisten
válasz Teasüti #93865 üzenetére
"Viszont több egymást követő tankolás alatt ezek a pontatlanságok kiátlagolódnak."
Igen, csak abba gondolj bele, hogy mennyit kéne menned, hogy ez kiátlagolódjon. Még tele tankoknál is viszonylag nagy pontatlanságok lehetnek. Mondom ezt kb. 20 000km fogyasztásmérés után. -
-
Teasüti
nagyúr
válasz Geresics #93866 üzenetére
Igazad van. Ez nem egy egzakt mérés.
Akkor ha ezt megbeszéltük, akkor fordítsunk figyelmet a két benzinre! Tegyük fel mindig egy decin belül tankolok, van egy max szint jelzőm a betöltőnyílásnál.
Ekkor feltételezek kevesebb, mint 1% mérési hibát átlag 14L-es feltöltésnél.
Az odometer 1 mérföldes pontossággal számol, ami az én átlagos hatótávolságommal nézve tankolásonként szintén kevesebb, mint 1% hiba. A kettő együtt felfelé kerekítve egy tizedesjegyre 1,5% hiba.
Szóval tessék e szerint tekinteni az adatokra! -
Teasüti
nagyúr
válasz Topiccsendőr #93867 üzenetére
Téli/nyári benzin. Na ez új, ezt még sosem hallottam.
Ettől függetlenül a grafikon közepe az a tavalyi nyár vége, ősz eleje. A hőmérséklet két egymást követő tankolásnál nem változott drasztikusan. Oké, az eleje és a vége egy átmenet nyárból télbe. De nem magyarázza az egymást követő különbséget, mikor felváltva tankoltam a két benzint. És elég konzisztens ott a két grafikon. Egyik fixen a másik felett van fél-egy literrel.
Ekkora mérési hiba nincs.
És a környezeti változók is kb azonosak rövidtávon.[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
-
Teasüti
nagyúr
válasz Topiccsendőr #93874 üzenetére
Az első kettőnél elváltottam 5000-nél. A harmadiknál az a csúcs, az... Lehet, h egy szervizelés volt és sokat járt egyhelyben. Az ezt követő időszakban lévő 1 literes kilengéseket én se értem. A vezetési stílus ekkorra már kialakult és a szokásaim szerint tipikusnak mondanám a teljes szezonban a felhasználást.
Néha mentem kicsit messzebb, napi 60-100 km alkalmanként.Hőmérsékletet azt hogy? Feketedoboz? Nem vicc, rá tudok rakni egy hőmérőt a mikrokontrollerre.
Vagy ráakaszkodok az IAT szenzorra.[ Szerkesztve ]
-
HSM
félisten
válasz Teasüti #93873 üzenetére
Mire vagy pontosan kíváncsi? 19676km lett eddig megtéve
1043,88L1036,88L üzemanyaggal, ami5,3L/100km5.27L/100km átlagfogyasztás. A statisztikával nem túl hosszú távon mindig az a gond, hogy sosem tudod, pontosan mennyit mentél mennyiből, hiszen nem tudhatod, mennyi maradt benne, amikor rátöltöttél.Szerk: és én is ezen számoltam el, hogy az utolsó, tél előtti elrakásos tankolásnál nem üresig hajtottam, ahogy szoktam, hanem maradt benne ~7L, arra töltöttem rá, teli tankkal legyen elrakva. És még ilyen futásnál is láthatod, hogy nem mindegy....
[ Szerkesztve ]
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz Topiccsendőr #93877 üzenetére
Az urológus is ezt mondta a haveromnak - erre vitt egy fél vödörrel....
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
Teasüti
nagyúr
válasz Topiccsendőr #93877 üzenetére
Akkor visszatérünk rá 3 év múlva.
-
Teasüti
nagyúr
Üzemanyag hatékonyság diagrammra, mint az enyém.
Mondjuk a tankolások dátuma, vagy az odométer az X tengely, és a L/100km az Y tengely.
Ha többféle üzemanyagod van, akkor minden üzemanyag külön-külön egy grafikonban felrajzolva. Így láthatóvá válnak az üzemanyagok közti különbségek, ha van. -
HSM
félisten
válasz Teasüti #93881 üzenetére
Az a baj, a régi tankolásaimnál csak a megtett utat és tankolt mennyiséget írtam fel, amúgy csak 2015 ősze óta írogatom részletesebben, de ott is néha vannak foghíjak.
Benzin és benzin között én szoktam érezni a különbséget a motoron, de statisztikám nincs, mert ha a közelben tankolok mindig ósünös 98-ast kap, ha pedig túrázok és máshol tankolok, az egész más felhasználás, és a kutak is mindenfélék. Öcsémnél kocsiban viszont előjött, amit írtál, a 98-ast mikor ajánlottam neki és kipróbálta, ő úgy tapasztalta kicsit többet evett belőle, mint a 95-ből, amit tenni szokott bele, vissza is tért rá.
Amit én észrevettem, így egyféle nyálat tankolva, hogy olyan sacc/kb 0,3L/100km-el többet kér nálam ősszel, télen a hidegben, de ugye ez sokmindentől lehet, ha olyan a helyzet ilyenkor jobban pörgetem, töltse kicsit az akkut (töltéshez kivezetés work in progress ), nyilván több idő, mire bemelegszik bár egyhelyben csak max egy percet szoktam melegíteni, míg átjár mindent az olaj, és én is kicsit máshogy vezetek ilyenkor, nem olyan lendületesen, nyilván a tapadás sem olyan. Ezenkívül a leginkább azon múlik nálam a fogyasztás, merre jártam vele, és hogyan. A pozitív szélsőség kellemes 90 környéke, kis forgalomban országúton, na az ~4L/100km környéke, autópályatempó nálam 4,6-4,7L/100km, és a másik szélsőség a város, amikor azért elkéri az 5,5-6,2L-t is 100-on.
Amúgy egy K8-as SV650S, teljesen gyári állapotban.[ Szerkesztve ]
-
Geresics
addikt
válasz Teasüti #93881 üzenetére
Ez mind lósz@r! Amikor felkerült az Akkrapovic, azonnal megnőtt a fogyasztásom 1 literrel!!!
...ugyanis megdigyeltem, hogy annyira élvezem a hangját, hogy mindenhol konstans 1000-es fordulattal magasabban használom, mint előtte!
*MOTOROS CSATORNA* youtube.com/MotorosVandor
-
Ferdzsoo
addikt
Következő szezonra nagyon gondolkozom az első villa rugóinak cseréjén (term. olaj + szimeringel együtt).
Wilbers lineáris (progresszívet nem gyártanak hozzá, azt sem tudom a VFR-ben gyárilag milyen van, mi a különbség?) villarugó szett, 44k. + olaj +szerelés+ szimering. Úgy gondolom ez nem vészes, a gyári rugóm túl gyenge, nem tudom a SAG-et rendesen beállítani. Ez ezzel így meg lenne oldva.
Hátra meg a Wilbers 640-es hidraulikus előfeszítéssel 230k körül. Hátul is amúgy fullra feszítve is gyenge a rugó, itt sem tudom a SAG-et beállítani, még egy főre sem, nemhogy kettőre.
Mindegyik rugót súlyra és felhasználási módra személyre szabottan gyártják.Ahogy számolom durván 300k-ból meglenne a komplett cserebere, ami azért a motor értékét tekintve SEM kis beruházás. Szerintetek ér ez ennyit? Megérné rákölteni, javulna annyival az utazási komfort, az úttartás, stb. stb.
Lassan 50k km lesz a vifferben, szóval lehet már csak az elhasználódás miatt is megértek a cserére. (az elsők mondjuk biztos)
Nem vagyok annyira biztos a dolgomban, mint pl. amikor a fos gyári ülést huzattam át és zselésítettem. Nah az qrvára megérte hiába volt 120k. De ebben annyira nem vagyok biztos.
Nemtudom ilyen témában kinek van itt egyáltalán tapasztalata?[ Szerkesztve ]
"It is not the strongest of the species that survives, nor the most intelligent that survives. It is the one that is most adaptable to change."
-
HSM
félisten
válasz Geresics #93885 üzenetére
1L plusszban állati sok, ahhoz nem is tudom, milyen eszetlen ámokfutó módba kéne kapcsolnom az SV-n az elalvós módhoz képest... Persze, lehet, csak az SV ilyen, hogy nem igazán hatja meg, mennyire megyek vele lendületesen. Nyilván bizonyos határok között.
Próbáltam egy időben faragni kicsit a városos ingázós fogyasztásból, és nem igazán hatotta meg, ha alig nyúltam a gázhoz, de azért se büntetett nagyon, ha rendesen megcibáltam.[ Szerkesztve ]
-
Geresics
addikt
Nincs ebben semmi fura. Tessék, így néz ki egy részlete a tankolásos táblázatomnak az Apriliára:
Tökre látsik, hogy hidegben többet eszik, mint normál esetben. Terepezésnél többet eszik, mint normál esetben. Ha közúton 140-el megyek (sok intenzív gyosrulás), többet eszik, mint normál esetben. Ha túrázom, kevesebbet eszik, mint normál esetben. Ha nézelődős túrázást tartunk, mint Montenegróban, kevesebbet eszik, mint normál esetben. Ehhez nem kell fizikusnak lenni!
(#93888) persuader
Még nem, de már elvittem a kipufogót a motorhoz! Amint lesz időm megcsinálni, szólok az eredményről![ Szerkesztve ]
*MOTOROS CSATORNA* youtube.com/MotorosVandor
-
HSM
félisten
válasz Geresics #93889 üzenetére
Nagyon profi táblázat.
Adattartalmában elég hasonló az enyémhez, csak az nincs szépen formázva, csak írom az adatokat, ő meg kalkulálja a kalkulálnivalót.Én amúgy sosem írtam, hogy a fogyasztás nem lenne felhasználásfüggő, sőt, épp ellenkezőleg, szval egyetértünk.
Én első olvasatra nem látom a táblázatodban a +1L-t, de az tény, hogy a Pécs-Graz távot nem annyira szerette a motorka. Nyilván te jobban látod, nekem csak a kommentek vannak a táblázatodból, de te tudod, pontosan mikor mit kapott. -
Geresics
addikt
Akkra felrakása előtti tankolás 5,59, utána 6,59. Ez pont egy liter!
Köszi, már egy ideje nem változtattam a formázáson, pedig lehet elférne még egy oszlop, mert jelenleg a prémium üzemanyagot csak úgy különböztetem meg a sima 95-től, hogy ott az ár cellája sötétebb, mint a sor többi cellájáé (ami pedig a benzinkutat jelöli)...
Csodálom, hogy persu még nem ugatott be, hogy milyen műmájer az, aki írja a tankolásokat! (Hát még ha tudná, hogy a motorra költött minden fillér egy külön táblázatban van! )
*MOTOROS CSATORNA* youtube.com/MotorosVandor
-
Geresics
addikt
válasz Topiccsendőr #93895 üzenetére
és (#93894) tboldi
miért is fillérbaszás ez?
Ha azon agyalnék, hogy hogyan ehetne kevesebbet, vagy el akarnám adni, hogy vegyek egy fele ennyit evő motort, akkor még érteném, de itt csak rögzítek. Semmi köze a fillérbaszásnak. A kipufogó okozta fogyasztás-növekedéssel is tisztában voltam már vásárlás előtt."Aki a fogyasztáson rugózik, motorszerető ember nem lehet."
Hát, azért amikor az embernek nincs üzemanyag szintjelzője, és épp a Balkán hegységben motorozik, és a harmadik hányadék-undormány-magán-benzinkutra sem állok inkább be, akkor azért igen jól tud jönni, ha az ember tudja mennyit tud még menni.
De arra is jó volt, hogy amikor még csak terveztük az őszi kirándulást, akkor tudtam előre, hogy belefér-e a költségvetésembe, hogy ne csak Bulgáriában motorozzunk egyet, hanem ugorjunk el Ázsiába is akkor már...Amúgy meg ha egyszer el akarom adni, akkor azért néhány vevő szemében (nem persu) nem mindegy, hogy valaki mennyit foglalkozik a gépével, legyen szó autóról, vagy motorról...
*MOTOROS CSATORNA* youtube.com/MotorosVandor
-
HSM
félisten
válasz Geresics #93891 üzenetére
Hehe.... A fenntartási költséges táblázat nálam megmaradt eddig ötlet szintjén, de el vannak rakva a szervíz/alkatrész számlák, ha egyszer... De úgyse fogom szerintem megcsinálni...
(#93894) tboldi: Próbáld máshogy megközelíteni a kérdést... A motorszerető ember próbál az anyagi lehetőségeiből a lehető legtöbbet motorozni!
(#93896) geresics: Én csak simán utálok tankolni. A mostani vassal átlag 245km-t megyek el egy tankolással (milyen jó a táblázat ) ez még nem az, amivel elégedett lennék, de már oké. Ez 17L-es tank és átlag 5,27L-es fogyasztás. Asszem a hajam tépném egy 9L-t kérő sportmotorral, többet állnék a kúton, mint amennyit a motorn ülnék...
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz Geresics #93891 üzenetére
Egy ideig én is írogattam a hobbikra (előbb fotózás, aztán a motor, mostanában megint inkább a fotózás) költött összes pénzt, aztán felhagytam vele, mert ha az asszony kezébe jut, akkor elevenen megnyúz. Jobb a békesség és a dugipénz....
"Miért nem megyünk nyaralni, miért van 18 éves kisutónk, mikor lesz már új konyhabútor..."[ Szerkesztve ]
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
BoB
veterán
válasz Topiccsendőr #93895 üzenetére
Nyáron tervezek egy nagyobb karikát, legalább 5000km körül. Nem azért vettem az NC-t mert keveset fogyaszt, inkább jobb lenne 5 literes fogyi több lóerővel.
De a VFR 7 literje már sok lenne. Nem hogy 9.
Ezt azóta vettem észre mióta nem sportmotor van amit arra használok hogy a pilisben ugyanazon az úton egy-egy délután oda-vissza menjek. Szép apránként megy bele a kilométer a motorba, a legtöbb sportmotoros még 6000km-t sem megy egy évben (legalábbis akiket ismerek, azok alapján).
5000km alatt 5 literes fogyasztás differencia százezer forint. Ez már igencsak feltűnik egyetlen kirándulás alatt. Nem mindegy hogy a nyári túra kettő, vagy háromszázba kerül, és ez nem hiszem hogy fillérbaszás lenne.
[ Szerkesztve ]
You may corrupt the souls of men, but I am steel. I am doom.
Új hozzászólás Aktív témák
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok
- 205/55 R16 5x112 alufelni michelin nyári gumival
- Ikea falilámpa
- Kibernetik Mobil klíma, 3,5kW légkondi, légkondícionáló
- LAICA Genova HYDROSMART rendszerű csapra szerelhető mikroplasztik-stop vízszűrő + ajándék LAICA fém
- Eladò Philips Series 2000 LatteGo automata kávégèp tejhabosìtòval ùjszerű àllapotban