-
Fototrend
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
emre
veterán
A stabil diktatúra ugyanúgy társadalmi alku eredménye, mint a stabil demokrácia, csak az alku logikája más.
-
Micsurin
nagyúr
válasz zgospel #92846 üzenetére
Első csizmának gondoltam a 125-ös mellé jó lesz anno valami noname, annak a teljes ára nem volt kerek 30. Csak a franc se gondolta, hogy a gagyi tényleg ennyire gagyi, szétnyúlt az oldala buggyosodott a talpa meg puhább mint valami radír.
Meg marha sokat sétáltam trappoltam benne, Esztergom bazilikát körbe, pécsi sétáló utca stb stb.
[ Szerkesztve ]
The Separatists have no regard for innocent life. They don't care who walks away from war and who doesn't. That's why we move on them now, Commander……and Wolfpack leads the hunt.
-
demars
addikt
Nálam az ellenkezője igaz. Alig -bírom blokkolni a hátsó kereket. Kavicsos úton, porban lehet, de aszfalton nem tudom. Taposom mint állat, de semmi...
Tavasszal emiatt szeretnék betétet cserélni, hátha xar ami van most. Ezzel vettem, szóval fogalmam sincs mi van benne.Az áram alatt lévő alkatrész ugyanúgy néz ki, mint amelyikben nincs áram, csak más a fogása!
-
-Mosquito-
őstag
válasz Topiccsendőr #92841 üzenetére
Csak ha HSM is mehet.
Ha senki nem utál,valamit rosszul csinálsz. [ Doktor House ]
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz -Mosquito- #92860 üzenetére
ABS nélkül?
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
Topiccsendőr
addikt
válasz -Mosquito- #92860 üzenetére
Videora lesz veve ahogy az arcan csuszik. Johet barki
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
-Mosquito-
őstag
válasz Topiccsendőr #92862 üzenetére
Könnyen barátkozol,ebből nagy családi összejárás lesz meglásd.
Ha senki nem utál,valamit rosszul csinálsz. [ Doktor House ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz Topiccsendőr #92792 üzenetére
Szóval a vészfékezés attól vészfékezés, hogy ijedtemben azt se tudom hova kapjak? Oké.
Én már csináltam ilyet, mindkét fékkel ahogy azt tanították. Csak épp a hátsót nem engedtem fel (na ehhez tényleg nem volt már kapacitásom) így az csúszott. Aztán kikerülő manőver elengedett fékkel, különben csattanok az előttem - addigra - álló kocsiba. Eléggé vészesnek tűnt nekem.
Jah és ez vizes úton volt.[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz Geresics #92799 üzenetére
Nem is értem, hogy aki pályázik, az miért nem használja
Száraz aszfalton nincs szükség hátsó fékre, hisz a létező legnagyobb fékhatásnál a hátsó keréken nincs is súly.
Persze a ledöntött motor az más téma. Azt én sem értem, vagyis hát ha ott elsővel fékeznek nagyot, akkor annak a guminak többet kell tudni, mint amit kinézek belőle.[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz Geresics #92820 üzenetére
Most épp a kukoricát keresem, mert itt kezd izgi lenni a beszélgetés.
Lehet közben jött már rá válasz, de azért itt hozzátenném szerényen, hogy szerintem ezzel pont rossz embert találtál meg.
Persu köztudott, hogy olyanokat tud fékezni, hogy roppan a nyakcsapágy.
Na most hogy tudod ezt egy lapon említeni azzal, amikor egy átlag utcai motoros jelentősebb tapasztalat nélkül elmegy egy technikai tréningre (értsd: a magunk fajta) és megtanítják fékezni úgy, hogy előtte soha nem húzott akkorát, hogy a hátsó kerék elemelkedjen? Persze, hogy nekünk el lehet adni ezt, hisz látványosan javul a féktávunk. De azt feljebb írtam, hogy a létező legnagyobb fékhatás kétkerekűeknél 100% első féknél valósul meg (száraz aszfalt, nem ledöntött motor).[ Szerkesztve ]
-
Geresics
addikt
válasz Teasüti #92866 üzenetére
én bármit hajlandó vagyok elhinni, és annak az ellenkezőjét is!
Viszont van egy olyan állítás, hogy ha a fékezés megkezdését a hátsó fékkel kezded, akkor a tengelytáv megnyúlik, és az elsővel (és a hátsóval együtt) még nagyobb fékhatást tudsz elérni. Elhiszem, hogy elemelkedik a hátsó, és onnantól nincs jelentősége, de egyrészt később fog elemelkedni, másrészt addig is (ha csak pár tizedmásodpercig is) nagyobb lesz a fékhatás, mert két helyen is fékezel.Nem győzöm hangsúlyozni: ezt azok alapján mondom, amiket az elmúlt tréningeken mondtak. Nem Rossi mondta, nem pályán körrekord-állításra mondta. Közúti közlekedésre és vészfékezésre.
Ja, és szerintem nem hülyeség, hogy ha valamit begyakorol az ember, akkor amikor baj van, ösztönösen azt fogja csinálni, tehát a vészfékezéskor, amikor csúszik a naciba a csoki, akkor is lehet a sz@r helyett egy kicsit kevésbé sz@r megoldást alkalmazni a sok gyakorlással. Szerintem.*MOTOROS CSATORNA* youtube.com/MotorosVandor
-
HSM
félisten
válasz Topiccsendőr #92862 üzenetére
Haha... Szeretnétek ti azt...
-
Teasüti
nagyúr
válasz Geresics #92867 üzenetére
A második felével egyetértek.
Nem lehet eleget gyakorolni. Viszont a fokozatos felengedés nekem sehogy se megy, egyszerűen arra már nem tudok figyelni. Tudatosan igen, de vészhelyzetben ösztönösen kell jönnie. És az ösztönök ellen dolgozik a felengedés, így az csak tudatos lehet. Ha van elég időd reagálni, mint ahogy nekem volt úgy 30-40 méterem országúton, akkor talán.Az első feléhez meg annyit még végszónak, hogy egyrészt a tengelytáv nem nőhet, hisz az első villa épp összeül és az első kerék közelebb kerül a radiátorhoz. Ez nagyobb geometriai változás, mint a lengőkar bármilyen elmozdulása (már ha elmozdul egyáltalán csak hátsó fékre).
Csupán elméleti síkon a pár tizedmásodperces hátsófék valóban segít, ahogy azt már korábban kifejtettem összenyomja az első gumit, így nagyobb lesz a tapadási felület.
De ahogy a súlypont előre vándorol úgy kéne felengedni a hátsó féket. Ugye teljes fékerőnél 100% súly az első keréken, 0% a hátsó keréken (száraz aszfalt).
Mondjuk könnyen belátható, hogy ezt a profik miért nem így csinálják. Szerintem ez túltesz az emberi teljesítőképesség határán vészhelyzetben.
Egy progressziv elsőféket jóval egyszerűbb kivitelezni.
Nekünk egységsugarú motorosoknak meg azért válhat be mégis, mert mi nem fékezünk akkorát a kettővel együtt se, mint a profik.[ Szerkesztve ]
-
HSM
félisten
válasz Teasüti #92871 üzenetére
Azért írtam, hogy ha nem taposol rá izomból a hátsó fékre.... Mert ha igen, akkor persze, hogy az nyer.
Már azzal megölheted magad, hogy ráültél a motorra, szval ezt mint érvet nem tudom elfogadni. A lefulladás szvsz korántsem egy nagy probléma, gurulsz tovább. Ugye, inkább megállni próbálna az ember vészfékezéskor.
-
Teasüti
nagyúr
És ha a helyzet megkívánja, hogy használd a motort, mint erőforrást? Soha nem jó ötlet lefullasztani menet közben. Abból csak baj lehet. Ezt is tanítják. Vagy csak nekem volt ilyen qrva jó oktatóm?
szerk:
Amúgy a gurulsz tovább is csak akkor van, ha közben mégis behúzod a kuplungot. Remélem azt te se gondolod, hogy álló motorral sebességben hagyva te tudsz gurulni. Egy balfasz kuplungolás rossz fordulatszámon is állóra tudja fékezni a kereket menet közben, akkor szerinted leállt motornál te gurulni fogsz?szerk2:
Prioritás? Mondjuk megállsz időben, aztán észreveszed, hogy el fog sodorni a mögötted lévő és te ott szerencsétlenkedsz. Vagy sikeresen vészfékezel a vasúti átjáróban és jön a vonat.
Vagy egy életszerűbb példát hozzak, ha én lefulladok fékezés közben, akkor utána nem tudom megcsinálni az elkerülő manővert.
Viccet félretéve én a kuplungot együtt húzom a fékkel. Olyan soha nincs, hogy intezíven fékezek és nincs behúzva a kuplung. Nekem az feltételes reflex.
Eleve motorfék mellett mondj le az adagolhatóságról, már ha van időd efféle luxusra.[ Szerkesztve ]
-
HSM
félisten
válasz Teasüti #92873 üzenetére
Nyilván nem jó, senkit nem bátorítottam a lefullasztásra... De azért legyen egy prioritás. Ha vészfékezel, akkor ott nálam a prioritás, hogy megálljak, ha azt sikerült, akkor ráérek azon gondolkozni, hogy hogyan menjek tovább.
De tény, nyilván az az előnyös, ha sikerül nem lefullasztani. De ahhoz tényleg nagyon falábbal kell taposni, hogy fulladjon, szvsz. -
Geresics
addikt
válasz Teasüti #92873 üzenetére
Ezt a "ne fulladj le, vagy meghalsz" dolgot sosem értettem.
Kiscsikó koromban fuvaroztam, és bizony az alatt a sokszázezer km alatt volt, hogy kellett parafékeznem. Volt, hogy páros lábbal akkorát rapostam a fékbe, hogy kiemelkedtem az ülésből. De mindig az volt a fontos, hogy megálljak, nem az, hogy utána el tudjak indulni indítózás nélkül!
Motoron szerencsére még nem volt ilyen (leszámítva egy nagyobb esést, de az egy hosszabb sztori), de itt is a biztonságos megállást érzem fontosabbnak...*MOTOROS CSATORNA* youtube.com/MotorosVandor
-
Teasüti
nagyúr
válasz Geresics #92875 üzenetére
Az autó más. Ott az se nagy baj, ha állóra fékezed a kerekeket.
Mondjuk megállás utáni következmények ott is lehetnek, amit ha jól emlékszem az autós oktatásnál is mondtak nekem.
Persze ott se értem hogy fordulhat ez elő, mert úgy oktatnak, hogy kuplung+fék.
2006 óta vezetek autót, az életben nem fordult ez elő velem.Eleve lefulladt motorral nem biztos, hogy biztonságosan megállsz motoron.
A hátsó féket ha fel is engeded de mégis elfekszik a motor, mert nem húztál kuplungot??
Ugyan már... Ezt tényleg magyarázni kell?
A helyes berögződés, hogy húzom/nyomom a kuplungot.(#92877) HSM
Engem autóban is úgy oktattak, hogy kuplungot csak amikor már feltétlen kell, mert addig is besegít.
Igen, üzemi fékezés közben. Úgy oktatják, hogy akkor kuplungolsz, mielőtt fulladni kezdene. Hogy ez mennyire jó gyakorlat arról lehetne vitázni.
Viszont vészfékezésnél egyszerre nyomod mind a kettőt. Ott te nem fogsz arra figyelni, hogy fulladni kezd a motor és akkor most nyomom a kuplungot, mert így mondta az oktató városi vezetés közben.
Qrva nagy fékezéskor mindig nyomjuk/húzzuk, ezt is elmondják külön. Elvileg.[ Szerkesztve ]
-
HSM
félisten
válasz Teasüti #92873 üzenetére
"Remélem azt te se gondolod, hogy álló motorral sebességben hagyva te tudsz gurulni."
Pedig de, röhögve. Nálam ez a gyakorlatban úgy nézett ki, mikor egyszer ilyen szituációban sikerült állóra fékeznem a motort, hogy éreztem, hogy szitálni kezd a hátulja, szitál tovább hiába engedtem fel a féket, és akkor jött a kuplung. Ekkor még vagy 40-el gurultam. Nem volt életem legjobb vészfékezése, de elég jónak bizonyult szerencsére.(#92876) Teasüti: Engem autóban is úgy oktattak, hogy kuplungot csak amikor már feltétlen kell, mert addig is besegít.
Szerk:
"Eleve lefulladt motorral nem biztos, hogy biztonságosan megállsz motoron."
Tessék?
"A hátsó féket ha fel is engeded de mégis elfekszik a motor, mert nem húztál kuplungot??"
Akkor béna voltál. End of story."A helyes berögződés, hogy húzom/nyomom a kuplungot."
Szerinted. Szerintem (és nem csak szerintem) épp ellenkezőleg. De nem akarlak meggyőzni erről, úgy fékezel ahogy jól esik.[ Szerkesztve ]
-
Topiccsendőr
addikt
válasz Geresics #92867 üzenetére
Ezt is megnezzuk, lemerjuk.
Egyebkent ahany motor, annyi fele fekezes a jo. De sportmotoron en tartom magam ahhoz, hogy hamarabb megallsz elso fekkel.
Es ahhoz is, hogy a hatsot lenyomod, ott a tengelytav semmit nem fog nyulni, sot, elore megy a suly, osszenyomja az elso villat, ugyanugy.
Illetve ha az elso fekkel megvarod, mig osszeul az eleje, ugyanazt erted el, mint hatsofekkel.
Engem az zavar, hogy gondolkodas nelkul ra van huzva mindenre. De mondom, megnezzuk.Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Geresics
addikt
-
-
Geresics
addikt
válasz Topiccsendőr #92878 üzenetére
"Ezt is megnezzuk, lemerjuk."
*MOTOROS CSATORNA* youtube.com/MotorosVandor
-
Geresics
addikt
válasz Topiccsendőr #92880 üzenetére
Miért? Ha a féktávodon kívül van, és életed legnagyobb fékezését kell előadnod, akkor az nem vészfékezés?
*MOTOROS CSATORNA* youtube.com/MotorosVandor
-
HSM
félisten
válasz Topiccsendőr #92880 üzenetére
"A veszfekezes alkalmaval az a targy, ami miatt veszfekezned kell, fektavon BELUL van"
Nem feltétlen. Lehet, hogy csak nagyon közel ehhez, és ezért nincs időd rendesen rákészülni a mutatványra. De tény, hogy bárhogy is legyen, ha van kis eszed, menekülőutat mindig keresel.(#92879) geresics: No igen, ABS-el a legjobb az ABS nélküli technika épp fordítottja. Kuplungot neki telibe és atom satu, a többit a controller megoldja.
[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz Geresics #92879 üzenetére
Hmm, ebben van vmi ráció.
Bár egy autónál, főleg első kerékhajtásnál nincs az a bika motor, amit ne tudnék 0,326 másodperc alatt lefullasztani. Azért sok autóban elég könnyű állóra fékezni a kereket. Talán nem 90-ről, de városi tempóban simán.
Ettől függetlenül még mindig jobb ötlet kizárni már a manőver elején egy tényezőt, ami elvonhatja a figyelmed.
És tartom, hogy még eztán is adódhat olyan helyzet, amikor baromira ellened dolgozik az álló motor.[ Szerkesztve ]
-
HSM
félisten
válasz Teasüti #92887 üzenetére
Persu a kikerülésre szavazott, nagyon helyesen. Pályán nem gond egyenesen, hogy a levegőben a hátsó kerék, viszont vészfékezésnél, aminél szempont, hogy végig megőrizd a motor stabilitását, hiszen anélkül bajos lesz a kikerülés, ott nem ez lesz a nyerő technika.
(#92887) Teasüt: Hármas vagy négyes volt, 100% nem 6-os...
[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
Igen, de az én értelmezésemben nem lefulladt motorral.
Amúgy még mindig várom, hogy kifejtsd kérlek miként is lesz instabil fékezés közben, ha szétkapcsolod a hajtást.
Én kizárólag behúzott kuplunggal fékezek intenzíven. Nem tudom mit értesz instabilitás alatt. Sosem imbolyog fékezés közben, vagy nem tudom mire akarsz utalni.
Az egyetlen hatása szerintem, hogy kisebb fékerőd lesz hátul.
Javítson ki vki hozzáértő, de szerintem semmi más hatása nincs.[ Szerkesztve ]
-
HSM
félisten
válasz Teasüti #92890 üzenetére
Mit nem lehet azon érteni, amit eredetileg írtam, hogy "Ha nem taposol rá izomból" [link]?
Azért írtam, mert nyilván nem lefullasztot motorral gondoltam én sem.Szerk: Nem tudom, azért írtam, próbáld ki. Én kipróbáltam, és határozottan ez vált be. Kuplungolva, fékezve nálam határozottan instabilabb volt az egész motor vészfékezés közben.
[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
Abban a szituban nem volt összesen akkora fékerő hátul, ami megfogta volna a kereket, így nem is fulladt a motor. Tiszta sor.
Az utána tárgyalt esetekre, főleg az instabilitásra még mindig várok vmiféle magyarázatot, mert nem értem.
A vélt lánccsapkodás lökésszerű hatásaitól meg eltekintek, az már igazán szőrszálhasogatás volna ebben az instabilitás kérdésben.[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz Topiccsendőr #92893 üzenetére
És itt azért "idő előtt kuplungoltál", ugye?
-
tboldi
nagyúr
válasz Topiccsendőr #92893 üzenetére
Ha nem haragszol, nyomok rád egy követést.
-
demars
addikt
Annyi infó összegyűlt estére, nem bírom lekövetni
Azt hiszem rá kell szánnom egy nyugodt délutánt, munka közben nem jó ezt olvasgatni.Az áram alatt lévő alkatrész ugyanúgy néz ki, mint amelyikben nincs áram, csak más a fogása!
Új hozzászólás Aktív témák
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok