-
Fototrend
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
V.Stryker
nagyúr
Köszi az infókat. Ha sikerül a dolog, akkor holnap beszámolok. Sajnálom, hogy az ezrest nem próbálhatom ki rögtön a 650-es után, de így is több, mint a semmi. Még nem ültem túraendurón. Elvileg nekem ideális lenne a magasságomhoz/súlyomhoz.
Organic Maps - ingyenes, offline navi iOS-re és Androidra.
-
canniball
nagyúr
Ha már túragépek. Éccsapámban felmerült hogy gerinckímélés okán túrára cserélné a Viragot. Csakhogy amennyire tudom azok magas építésű, nem épp könnyű vasak, márpedig a lába sem a régi (az SV-re is elég nehezen szállt fel), így adódik a kérdés: létezik-e alacsony ülésmagasságú, (relatíve) könnyű túraparipa?
A Wikipedia szerint az XV adatai: Seat height: 714 mm, Weight: 225 kg (dry).[ Szerkesztve ]
https://tinyurl.com/ycoexz4o *** Only the good die young...
-
canniball
nagyúr
válasz Bogyó bá' #91806 üzenetére
Köszi, de ezek ülésmagassága 830 és 810mm, az SV-é (ami már soknak bizonyult) 800mm, a Viragoé 714mm.
Ami pedig a lovakat illeti: ketten szoktak menni az kb. 150kg + hosszabb út esetén a csomagok súlya, ehhez kéne igazítani a ménest.https://tinyurl.com/ycoexz4o *** Only the good die young...
-
Khaosz55
addikt
Hali,
a korábbi USB töltöm a navihoz ami elméletileg 2A tudott nem volt elég a wayteq x995 navimhoz. Elméletileg 2,5A töltő kell hozzá.A következőt találtam hozzá:
[link]Az a kérdésem, hogy hogy érdemes majd bekötni? Mármint gondolom nem direktbe az akksira mert az lemeríti, valamelyik kábelra ami gyújtás kapcsolás után 12 voltot ad ki. Melyikre szokás?
Vagy csinálok egy lengőajzatót és ha túra van navi használattal akkor összekötöm a kábelt ?
-
Geresics
addikt
-
-
Teasüti
nagyúr
válasz Khaosz55 #91808 üzenetére
Igényektől függ. Ha álló motornál is szeretnél tölteni, akkor akksira kell kötni egy kapcsolóval.
Ha elég a gyújtáskori töltés, akkor én arra az ágra kötném be, amin a helyzetjelzők vannak.
Ha bezuhanna a feszültség ettől (öreg vezetékezésnél/kontaktusoknál előfordulhat), akkor relével közvetlen az akksira és a relét a helyzetjelző kapcsolhatja.
Biztosítékot természetesen minden esetben használni.12k pénz? Én vennék egy dc-dc konvertert Ebay-ről, bedobnám vmi projekt dobozba és megvagy a feléből vagy annyiból se. A doboz drága, a táp megvan egy ezresből (második tétel).
[ Szerkesztve ]
-
V.Stryker
nagyúr
Na, megjöttem a Motorradtól, a DL650 próbaútról. 20 percre adták oda és amúgy rendesek voltak, azt kellett aláírnom,hogy a Casco önrészt fizetem, ha összetöröm.
Külsőre és ebben a fekete-fehér, bordó matricás összeállításban kifejezetten tetszik. Az üléshelyzet nekem nagyon ideális, az egyből gyerebe volt. Mellette a kezelhetőség az sokkal jobb, mint az enyémnél.
Két dolog nem tetszett. Az egyik ez a V2-es blokk. Nekem kicsit harmatos volt így elsőre, bár a normális körülményekhez bőven jól megy.
A másik, hogy ha jobbra balra megcibáltam a kormányt 80-100-as tempónál, ilyen bolya kerülgetős módon, akkor kicsit libegős volt, lehetne az az első villa kicsit merevebb.
Amúgy egész korrekt motor. A gyári állítható plexi legmagasabb állásban kevés nekem, biztos kéne rá extra nagyobb.Az biztos, hogy maga ez a túraendurós felépítés nagyon meggyőzött és következőre biztosan valami ilyet veszek. Még kiderül, hogy mennyit szándékozom lemenni az aszfaltról, mert ha igen, akkor nem biztos,hogy nagyobb blokk, nehezebb motor kéne, mint egy ilyen. Amúgy kipróbálnék még egy-két ilyet...valami Varaderot, AfricaTwint...
Organic Maps - ingyenes, offline navi iOS-re és Androidra.
-
Laraxior
titán
válasz V.Stryker #91814 üzenetére
Elég volt a GSX-F-ből?
"Mi a hazugság ára? A legnagyobb veszély nem az, hogy elhisszük, hanem az, hogy ha rendszeresen hazugságokat hallunk, akkor már egyáltalán fel sem ismerjük az igazságot. S akkor mit tehetünk? Mi mást tehetnénk, hogy lemondunk még a valóságnak a reményéről is és egyszerűen beérjük történetekkel."
-
-
tboldi
nagyúr
válasz V.Stryker #91818 üzenetére
Őszintén szólva én sem biztos, hogy motort veszek. Itt kifejtettem, hogy miért. Persze ettől még szerelem marad, és nem is zárom ki, hogy a jövőben legyen.
-
Khaosz55
addikt
-
tboldi
nagyúr
Közeleg az EICMA, szállingóznak a hírek:
- frissített Africa Twin,
- új Tigerek,
- és Scramblerből sem lesz hiány.szerk.: Vasárnap leleplezik a V4-es Ducatit is (gondolom, ez az akar lenni).
[ Szerkesztve ]
-
V.Stryker
nagyúr
válasz tboldi #91819 üzenetére
Nekem már megvolt az első gyerekem, amikor motorozni kezdtem. Ami jó is így, mert fiatalként, jogsi nélkül ment a baromság, jó hogy akkor nem volt nagyobb motorra lehetőségem.
Amúgy mikor megvettem az első nagymotort és anyám meglátta, akkor azt mondta,hogy kérhetek most az egyszer bármit, akár kocsit is, ha azonnal eladom. Dehogy adtam...azóta is tolom.
Tiszteletre méltó ha valaki a döntéseinél figyelembe vesz másokat, de az, hogy az életét mások félelmei irányítsák, azt merő hibának tartom. De hát mindenkinek a saját élete...
Organic Maps - ingyenes, offline navi iOS-re és Androidra.
-
tboldi
nagyúr
válasz V.Stryker #91823 üzenetére
Szülőként nagyon nehéz lehet, ha a gyerekükkel egy ilyen súlyos baleset történik. Természetes, hogy ezután még jobban aggódnak értem.
Nagyon-nagyon sokat köszönhetek nekik, úgy érzem, most itt az ideje, hogy én "tegyek értük" valamit. Ha végül az autó (nagy valószínűséggel Suzuki SX4 S-Cross GLX 1.4T) mellett teszem le a voksom, azt sem fogom megbánni.De ne is mélyedjünk ennél jobban bele, egyrészt nem a topik témájához tartozik, másrészt szerintem felesleges is vitatkozni ezen.
(#91825) geresics: Az S-Cross jobban felszerelt, nagyobb, kényelmesebb, turbós motor (nálam előny), és Vitarából annyi van már, mint a fene.
[ Szerkesztve ]
-
-Mike-
addikt
-
tboldi
nagyúr
-
zgospel
őstag
válasz tboldi #91824 üzenetére
Egyszerű a megoldás: vegyél egy pályamotort (vagy akármilyen motort, mindegy ) meg egy utánfutót az S-Crosshoz amivel kihozod a pályára. Ott nem üt el senki, neked meg nem kell a határon menni, lehet azt óvatosan is.
Anyu is megnyugszik, te is tudsz motorozni, win-winhttps://www.flickr.com/photos/zpapa/
-
Laca1212
őstag
-
demars
addikt
válasz Laca1212 #91832 üzenetére
+1 a hűtő rács otromba!
Vitara: suzuki tulajdonság, hogy könnyű. Haver ignist vett anno újonnan, majdnem letéptem az ajtaját. Mondom mibű van ez, hogy ilyen könnyű?!
Amúgy a vitara jó, sztem szebb, mint a scross.Az áram alatt lévő alkatrész ugyanúgy néz ki, mint amelyikben nincs áram, csak más a fogása!
-
tboldi
nagyúr
válasz Laca1212 #91832 üzenetére
Pont ezzel a hasonlattal jött focvis is az autós topikban múltkor.
Vezettem már mindkettőt, de nem kicsi időeltolódással, nem is volt alkalmam összehasonlítani a kettőt. A tulajdonosok, vagyis akik a vásárlás előtt megtették az összehasonlítást, azt mondják, hogy az S-Cross-ban egy picit jobbak a felhasznált anyagok és az összeszerelés minősége.
Szerintem jobb, de minimum van azon a minőségi szinten, mint a Hondám, ami már megfelel nekem.Egyébként azért (is) könnyű, mert sok benne a nagy szilárdságú acél. Euro NCAP-en nem marad el semmivel a kategóriatársaitól.
(#91833) demars: Azért a régebbi Ignis nem összehasonlítható a mostani Suzukikkal. Rengeteget fejlődött a márka az elmúlt 5-10 évben. Tudom, mert van egy 2004-es WagonR-ünk.
[ Szerkesztve ]
-
Laca1212
őstag
válasz tboldi #91834 üzenetére
Nem mondom, hogy szar Vitara. Sőt..rengeteget eladtak belőle. Média is magasztalja(bár lehet csak mert jól fizet a Suzuki nekik)
Nekem tetszik is. Rákattantam SUV témára. 5.3 misit számolt ki múltkor ember szalonban egy full felszerelt, automata benzinesre, metál fénnyel. De hát ez az ajtó elvette a kedvem. Aztán beültem...hát kopog benne a műanyag rendesen és nem is túl tágas, főleg hátul. Szóval letettem róla. Inkább valami használt(max 5-7 éves) akármit nézek 5 misiért.
Nem egyszerű, mert dízel nem kell. Viszont kell az automata, kulcs nélküli indítás(ami ténylegesen kulcs nélküli, nem olyan hogy kulcsot be kell rakni helyére és aztán nyomom a gombot), tolatóradar/kamera, tempomat. Ezek amik minimum kellenek, mert megszoktam jelenlegi autónál. Visszalépni nem akarok. Ha játszana dízel...akkor könnyebben tudnék választani.
[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
válasz Laca1212 #91835 üzenetére
5 millióért én inkább már újat vennék, 6-8 évig nem nagyon kell cserélni semmit a kötelezőkön kívül, plusz ott a garancia. Egy használt mindig zsákbacicmic kisebb-nagyobb mértékben, akár autó, akár motor (hogy a topikhoz is kapcsolódjunk kicsit).
Persze van, amikor én is inkább a használtat részesítem előnyben. Inkább vettem egy 11 éves Honda Jazz-t 1,6 millióért és költöttem rá kb. negyedmilliót, minthogy vegyek egy új Ladát vagy Daciát.
[ Szerkesztve ]
-
Laca1212
őstag
válasz tboldi #91836 üzenetére
Mutass új SUV-ot a feltételeimnek megfelelőt a dácsián kívül. De az sem oké..nincs belőle benzines és automata.
Amúgy igazad van...de 5-6 év alatt az árának minimum felét elbukod az újnak. Kinek mi.
Jelenlegit 5 évesen vettem 3.8-ért 3.5 éve. (magyar, full szervizmúlt, garantált 135e km, törésmentesen, 1 év gyári garival, amit kaptam hozzá grátisz) Azóta is hibátlan. Csak kötelezőkre kellett költenem rá. Újkori ára 11.5 misi volt. Ha most eladom, sokat nem buktam rajta a 3,5 év alatt. Szóval ki lehet fogni, de persze aknára is lehet lépni. Tény, nem egyszerű a használtautó vásárlás. Na meg van garival is használt, sőt gyári garival pl. KIA. 7 év vagy 150e km ha van vezetett szervizkönyv.
Újjal is be lehet szopni. Persze ezek extrém példák, de léteznek. HA tutira akar az ember menni, új autó átvételkor is vinni kell a rtg vastagság mérőt.
[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
válasz Laca1212 #91837 üzenetére
Nem konkrétan SUV-ra gondoltam, hanem csak általánosan.
Beszélgethetnénk erről napestig, de szerintem úgysem tudnánk meggyőzni egymást, hogy az új vagy a használt a jó. Mások az egyéni preferenciáink.Egyébként igen, nem könnyű a használt jármű vásárlás. Ezt a Jazz-t is fél év keresés előzte meg, vagy 20 autót hagytam ott az első perc után, mikor megnéztem őket élőben.
[ Szerkesztve ]
-
canniball
nagyúr
válasz tboldi #91836 üzenetére
4 éve Daciat hajtok a legnagyobb megelégedettséggel. Igaz vagyok annyira igénytelen hogy nekem nincs szükségem olyan extrákra mint pl. digit.dual klíma, láblengetésre lecsukódó hátsóajtó, illetve hogy megvakarja a zacsit ha viszket és hasonlók.
Persze ha valakinek sok a fölös pénze az költse más gyártó logojára...[ Szerkesztve ]
https://tinyurl.com/ycoexz4o *** Only the good die young...
-
tboldi
nagyúr
válasz canniball #91840 üzenetére
Pedig a digitális klíma jó dolog.
Nem szándékoztam megbántani a Daciásokat, Ladásokat. Hazudnék, ha azt mondanám, hogy nem néztem meg, hogy a 2 milliós alapmodellek mit nyújtanak, de nem sikerült meggyőzniük. Inkább maradtam az eredeti gombóc Swift, SX4, Opel Astra G, Honda Civic, és Jazz vonalon. Végül ez utóbbiból találtam egy olyan példányt, ami megfelelt.
Megint csak azt tudom, hogy mások az egyéni preferenciáink.[ Szerkesztve ]
-
-Mike-
addikt
válasz tboldi #91844 üzenetére
Van x5-ünk, vannak nyűgjei, legutóbb a hűtőventi lapát nem forgott, 180k, de ha normális helyre viszed ilyet nem tapasztalsz mint ez a humanoid a videóban. Vagy pl a zsír új 4esnek meg párásodik az első lámpája. Who cares?
Ha bmw akkor c-evolution, városban. -
imibogyo
veterán
Eltévedtem? Azt hittem ez a motoros topik...
Amúgy meg Dacia Duster For President...[ Szerkesztve ]
-
ath
senior tag
tudja valaki miért lett off Tasi oldala?
-
canniball
nagyúr
válasz tboldi #91841 üzenetére
Ha láttad a 2 milliós alapmodellt akkor láttad szvsz az összeset, a drágább példányoknál csak a felszereltség magasabb.
Amúgy nem bántottál meg, tudom hogy nekem van igazam.Komolyra fordítva: egy prémium német márkába vagy egy japán gépbe én is betenném a seggem ha nem számítana a különbözet. De egy (népautónak szánt) Suzuki vagy Opel esetén a milliókban számolt felárat nem látom indokoltnak.
https://tinyurl.com/ycoexz4o *** Only the good die young...
-
canniball
nagyúr
válasz imibogyo #91847 üzenetére
Itt a szezon vége felé mindenki átül az autóba, igazodik hozzá a téma is...januárban a hószánról megy majd az eszmecsere.
A Duster jó olyan tájon ami az általad linkelt képen is látható; de közútra semmi pénzért nem cserélném el.[ Szerkesztve ]
https://tinyurl.com/ycoexz4o *** Only the good die young...
Új hozzászólás Aktív témák
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs EPIC székek azonnal . 24 / 36 hónap garancia . +36301300000
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs LEGEND székek azonnal . 24 hónap garancia . +36301300000
- Két kazános Jura Impressa 801 automata kávéfőző Cappuccino fejjel
- Magyar menüs Saeco Picobaristo OTC (HD8927) tejtartállyal
- NETATMO időjárás állomás készlet eladó!