-
Fototrend
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
Topiccsendőr
addikt
válasz Khaosz55 #91548 üzenetére
Ahhoz, hogy ennyit mozduljon a fotengely, mindket csapagynal nem stimmel valami, nem csak az egyiknel.
Most az ontvenyben megforgott a csapagy? A csapagyrogzitot ilyen esetben kiprobalhatod, de nem garantalt hogy bent marad.
Ez volt mar szetszedve, es valaki kieroszakolta a csapagyat, hogy ilyen? Hany km van benne?Lehet hogy kap uj gyurut? Miert nem mered ki? Raksz ra uj gyurut, mikozben a henger-dugo illesztes tul nagy mar esetleg? Ne talalomra dolgozz, hanem szakszeruen merd ki!
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
ath
senior tag
Erdekes, fbn egy csomo ember azt mondta a motoros a hibas, gyorsan ment, takarasban ment, jobbrol elozott, mindenfele hulyeseg, holott en ugy erzem egyertelmuen kizarolag a feher autos hibaja. [link]
Ti mit gondoltok? -
dugynok
senior tag
Mert fütyik... Jobbról előzès nem is volt. Takaràsban? Bazz, ha mèsz a vàrosban hànyszor vagy valahonnan takaràsban? Meg egy autó is takaràsban lett volna olyan szögből. Biztos nem az autós a hibàs, aki nem adott elsőbbséget... Még a màsik autós is majdnem megcsípte a seggét, szóval még azt se mondanàm, hogy jelzett neki, hogy elengedi és ezért fordult. De még ha jelzett is volna, 2 sàvos út, mindkét sàvot figyelni kell,hogy elengednek-e. Ha gyerek ül azon az oldalt hàtul és telibe kapja egy autó...??
[ Szerkesztve ]
-
veze
őstag
Ennyi ember (akik szerint a motoros a hibas) nem ismeri a kressz szabályait és mégis közlekedik?
egyenes haladó járműnek mindig elsőbbsége van a kanyarodóval szemben ha egymás útját keresztezik, kivéve ha ezt más tábla vagy szabály stb felülírja ( pl megkülönböztető jelzését használó jármű )[ Szerkesztve ]
-
ath
senior tag
válasz yodamastah #91557 üzenetére
jó, akkor megnyugodtam, ugyanis olyan hajmeresztő baromságokat irkáltak, hogy nem tudtam eldönteni tényleg ennyire hülyék, vagy trollkodnak. sajnos inkább tényleg totál homályok
-
zgospel
őstag
válasz yodamastah #91557 üzenetére
+1, és elküldeni valami common sense tréningre őket, tanuljanak már meg gondolkodni is.
(#91558) ath A minap egy FB csoportban egy motoros rendőrnek kezdték el osztani az észt, hogy motoron nem lehet pólóban motorozni, meg a felhajtható állú sisakot csak lehajtva szabad használni. Ja és volt olyan is aki azzal érvelt, hogy a forgalmi vizsgán mik a kötelező felszerelések, tehát akkor a KRESZ szerint is az a kötelező, tehát utcán is csak úgy szabad motorozni. És erről totál meg volt győződve.
Csodálom a motoros rendőr higgadtságát mert nem kezdett el egyesével mindegyik idiótának válaszolgatni és nem küldte el egyiket sem melegebb éghajlatra[ Szerkesztve ]
https://www.flickr.com/photos/zpapa/
-
Gaboman
nagyúr
És erre tényleg voltak olyanok akik azt mondták a motoros a hibás?
Mosquito34 Csak is az lehetett, megnéztem volna hogyan állítja fel ezt a dögöt ha eldől vele.
[ Szerkesztve ]
Ha meghalsz te nem tudod hogy halott vagy, csak a többieknek nehéz. Ugyanez a helyzet akkor is ha hülye vagy. ;-)
-
tboldi
nagyúr
válasz yodamastah #91557 üzenetére
Én az orruk előtt vágnám ketté ollóval a jogsijukat.
-
Gaboman
nagyúr
válasz Geresics #91549 üzenetére
A videót végignézve ez minden de semmi komoly terep, kavicsos, murvás utak, kanyarokkal, dombokkal.
Mindenkinek mást jelent a komoly terep, nekem ezt.
Én sem ilyenen megyek, de számomra ez jelenti.Ha meghalsz te nem tudod hogy halott vagy, csak a többieknek nehéz. Ugyanez a helyzet akkor is ha hülye vagy. ;-)
-
Mentolka
senior tag
válasz Gaboman #91563 üzenetére
Ez vazzeg nem terep, hanem egy monumentális trial verseny. Majdnem 3 órán keresztül ilyen helyeken menni, az nem teljesen komplett.
Én már 5 perc után eltévedtem volna, de ha mégsem, akkor tuti nyakam szegem az első farönk megmászása után, nemhogy az a sziklás rész a közepe táján... -
Gaboman
nagyúr
válasz Mentolka #91564 üzenetére
Azért is mondom mindenkinek mást jelent, én sem tudnék itt végigmenni sőt.......még lehet elindulni sem!
Viszont a másikat simán vállalnám ha olyan utak vannak amik a videóban, ilyeneken én is szoktam motorozni, de az nem igazán komoly terep.Ha meghalsz te nem tudod hogy halott vagy, csak a többieknek nehéz. Ugyanez a helyzet akkor is ha hülye vagy. ;-)
-
seadrone
őstag
-
canniball
nagyúr
válasz seadrone #91566 üzenetére
Ha egyelőre csak a vizsgára kell akkor nyugodtan mehetsz utcai cipőben, én is abban csináltam, annyi idő alatt nem megy szét az sem (feltéve hogy nem hasított bőr, azon gyorsan meglátszik a váltó nyoma). Csak ahogy Bogyó bá' is írja arra kell figyelni hogy el ne ess!
[ Szerkesztve ]
https://tinyurl.com/ycoexz4o *** Only the good die young...
-
zgospel
őstag
válasz seadrone #91566 üzenetére
Ilyen van nekem, de eddig esküdni mertem volna hogy 32-ért vettem és nem 38-ért Ezt így már kicsit sokallom érte... kösz hogy emlékeztettél
Ezt néztem még, élőben teljesen más mint így képről, valójában sokkal stílusosabb. Ehhez felveszel egy elegánsabb nadrágot és kb senki nem mondja meg hogy ez egy motoros cipő.
Egyébként én az első szezonomban egy sima utcai cipőt már lestrapáltam városi használatban a motorozással. Ha szezononként kéne új cipőt vennem emiatt akkor igazából kb 2 év alatt "megtérül" a motoros cipőre szánt pénz (csak városban használom). És nyílván nem csak az anyagi oldalát nézem, hanem azt is hogy ez azért nyújt némi védelmet is, persze közel sem annyit mint a csizmám, de jóval többet mint egy sportcipő.
https://www.flickr.com/photos/zpapa/
-
Khaosz55
addikt
válasz Topiccsendőr #91551 üzenetére
Szia,
az öntvényben nem fordult meg a csapágy. Kiszedtem a csapágyakat. Megmelegítettem a fészket és után könnyen ki tudtam ütni. Egyik csapágy rossz. Az egy standard csapágy a másik a meg spéci csapágy nem lehet europába kapni amcsiba van. Van rajta egy szoknya lemez ami a 2T olajat a főtengely hajtókar csapágyához tereli a 2T-s olajat. Egyébként ez jó viszont ez fordult meg a főtengelyen.Most vennem kell egy pótalkatrész katalógust, mert a suzukiban semmit sem tudnak erről a motorról.
A motorban 33 000 Km van volt már szétszedve én szedtem szét 22 évvel ezelőtt mert a berugó kar racsni rossz volt, ahhoz is szét kellett butítani.
A dugattyú gyűrű ha a hengerbe rakom akkor a két vége között 0,8-0,9mm távolságra. Gyári manual szerint 1 mm a max.
Valami oknál fogva első túlmérette megfúrattam még 17 éves koromba miért nem tudom, szerettem mocikat bütykölni, de senki nem tanította nekem én magamtól jöttem rá mindenre. Nyilván ez nem jó de ez volt a hobbym. Most 22 év után tudatosult bennem, hogy sajnos túl nagy lett a furat, vagyis felső határ értékes. A henger nincs megkopva nincs benne váll hanem a dugattyú gyűrűk nélkül 0,15mm hézaggal van benn. Kimértem. Szerviz manual szerint 0,05-0,15mm lehet a hézag.
Valószínűleg ezért is van, hogy a hogy dugattyú gyűrűt ha a hengerbe rakom majdnem felső határértéken van tehát 0,8-0,9 mm. 1 mm a megengedett. Szóval nem tudom, hogy vegyek-e új gyűrűt hozzá.Ráadásul a gyűrűt sem mindegy hogy rakod be 7 fokos dőlészöge van. Anno én ezt fordítva raktam be és első 10 km alatt túlhevült a motor akkor jöttem rá, hogy valamit elcsesztem, aztán megfordítottam a gyűrűt.
A helyzet, hogy a dugattyú jó állapotba van a gyűrű nem engedte át a kompressziót mert a dugattyú szoknyája egyáltalán nem kormos.
-
Topiccsendőr
addikt
válasz Khaosz55 #91574 üzenetére
csapagy temahoz: ha 1 mm jateka van a fotengelynek, akkor mindket csapagynal baj van, ugyanis a masik csapagynak attol meg fognia kellene. a masik csapagy fogja, akkor nem lehet ekkor jateka. tehat nem csak az egyik csapagy rossz.
nem tudom elkepzelni, hogy ne lehetne kapni csapagyat. barhol. mi a merete? kerested mar?
olajterelo lemezhez nem tudok hozzaszolni, nem latom, de annak tok mindegy hogy forog vagy sem, ne legyen roncsolodva, az a lenyeg.
tehat a gyuru kopashataron van.
a henger dugattyu illesztest ha szakszeruen intoval es mikroval kimerted, akkor dugattyut is kell venned. ez nem kerdes. amugy altalaban minden motoronal 0,04 az illesztes. ha 0,15 el uzemelteted, kockaztatsz egy dugattyuszoknya torest, mert nagyot billen a dugattyu, es ezert is jar zajosan.
bar most olvasom, hogy ugy merted, hogy bent van a dugattyu a hengerben. egy hezagmerot beszuszakoltal a henger es a dugattyu koze?
ezt szakszeruen kellene kimerni intoval es mikroval. nem gyozom hangsulyozni.ez a hobbi nagyon egyszeru. merni kell az alkatreszeket, megkeresni a hibat, azutan azt elharitani. nem kell gondolkodni, hogy mit vegyel. ki kell merni, ami cseres azt kell venned. amivel baj van, azt kell cserelni.
ha nincs hozza szerszamod, hogy ezeket a mereseket elvegezd, akkor nem tudsz jo munkat vegezni. egyszeru szakma. tenyleg csak ennyi az egesz. ehhez meg tapassztalat sem kell.a gyuru szoknyajarol nem nagyon tudod megalalpitani hogy mennyire fujt le. kb 0.3 a gyuruveghezagok egy uj motornal. szerinted 0.9 el nem fujt le? dehogynem. csak nem latszik.
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
demars
addikt
Nem azt írta, hogy nehéz terep, csak annyit, hogy ez számára már terep.
Egyébként számomra is, és inkább mennék ezen a murvás, laza talajon egy oda való motorral.
(Üzemórás mocit nem akarok magamnak, pedig van egy a garázsban ami eladó egy EXC 450, rohadt jól megy)Az áram alatt lévő alkatrész ugyanúgy néz ki, mint amelyikben nincs áram, csak más a fogása!
-
Geresics
addikt
és (#91563) Gaboman
sehol nem írtam, hogy komoly, vagy nehéz terep, csak azt, hogy ez már terep.
Amúgy aki már ment akár Görögországban, akár Albániában, akár máshol klasszikus déli sziklás murvás terepen, az tudja, hogy bizony időnként egy Kékes nő ki egy-egy kanyarban, és ha nincs megfelelő kartervédő (a gyári műanyag nem minősül annak), akkor könnyen jelentheti az a túra végét! Rohadt élesek tudnak lenni azok a sziklák!Ellenpéldának felhoznám a Papuk Parkot Horvátországban, ami murva, de szép kerek kavicsos. Na, itt még GSXR-el is lehet menni...
*MOTOROS CSATORNA* youtube.com/MotorosVandor
-
Khaosz55
addikt
válasz Topiccsendőr #91575 üzenetére
Végre megtaláltam a neten az alkazrész katalógust. Ez alapján majd megkérdem a suzukit tudják-e szállítani.
Ez lenne a spéci főtengely csapágy azt hiszem ez az 1974 modellé. Enyémen nincs rajta a külső gyűrű.
[link]Szerintem a jobb oldali csapágy tönkre ment. Aztán elkezdte rángatni a főtengelyt a rezgéstől utána meg megmozdult a csapágy a tengelyen bal oldalt.
Furatmikrom nincs egy mérését nem fogok venni. Sajnos nem én tehetek róla, hogy ilyen nagyra fúrták anno...
15000 km mentem vele így. Meg tudom megéri megfuratni 2. túlméretre, de sajnos nem ismerek senkit aki megfúrná szakszerűen. Dugó+gyűrű szett csapszeg+csapágy 30k.Még ha tudnék valakit aki érti és rendesen meg tudja fúrni...
Azt azért hozzá teszem évente megyek vele 100 km-t. Nekem ebbe a mociba a koplett fiatalságom volt benne ilyet nem látni minden nap.
Majd el lesz mosva minden rendesen.
-
Micsurin
nagyúr
-
Topiccsendőr
addikt
válasz Khaosz55 #91580 üzenetére
Nem kene leirnom ujra, lehet tenyleg en vagyok tul maradi.
De. Merd ki. Onnan fogod tudni, hogy honolni kell, vagy meg azt sem. Az alakhibat ki lehet merni, ha van. Es johet a dugattyu gyuru szett, a megfelelo meretu. Nem biztos hogy furni kell!
Erre valo a hibafeltaras, hogy ne kolts tobbet a kelletenel.
Sajnos a motorszereles az ilyen. Most epp generalozol egy ketutemut. Ehhez kellenek szerszamok. En mindent megvettem, amikor szereltem, mert nem birom elviselni, ha valami szarul van osszerakva.
Ha nem mered ki, csak osszerakod ugy, ahogy gondolod, azt ne ird le ide, csak tedd meg.
(Soha tobbe nem veszek magyar motort)[ Szerkesztve ]
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Khaosz55
addikt
válasz Topiccsendőr #91582 üzenetére
-
Khaosz55
addikt
válasz Topiccsendőr #91584 üzenetére
Győrben lakom.
Most már lassan meg lesz minden alkatrész. Mármint meg tudom rendelni. Csapágy is lesz szerintem. 44 csavart kiszedtem nem akart szétjönni. Nem erőltettem beviszem valahova.
[ Szerkesztve ]
-
Topiccsendőr
addikt
válasz Khaosz55 #91585 üzenetére
kimerem neked a henger-dugot, ha hazajovok. Kb november. Gondolom addig raer. Visszafele utbaesel.
Furat nagysaga mennyi egy sima tolomerovel? Csak hogy tudjam, jo-e hozza a mikrometerem es az intom.
Ha szerzel lakatosprizmat akkor a hajtorudat is.
Ha csucsbakot szerzel, vagy eszterga van a kozelben akkor a fotengely uteset is.[ Szerkesztve ]
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Khaosz55
addikt
válasz Topiccsendőr #91586 üzenetére
Szia. Ez igazán rendes tőled.
Most a következőt teszem:
Beviszem a henger dugót egy műleybe ök felfúrással foglalkoznak. Megmutatom nekik. Ha kimérik és azt mondják ez pl 0.15mm ez király akkor oda semmi esetre sem viszem.A műhelyem mellett van egy marós eszterga műhely. Berakjuk 2 csúcs közé és kiórázzuk a főtengelyt megnézzük mennyi az ütés.
-
Pocee
senior tag
válasz Topiccsendőr #91586 üzenetére
Nem gondolkodtál még egy international service assistant-ban?
Vennék ebayről egy mosógépet még egy esztergapadot,nem hoznád haza?Mr.Brightside
-
Pocee
senior tag
válasz Topiccsendőr #91589 üzenetére
Basszus Vtr párti vagyok,olyan csúnya a tl segge,nem tetszik meg egy ismerős haverja azt mondta a Suzuki nem megbízható .
Amúgy sose felejtem el,amikor megjelent a tl,két halasi srác vett is,az egyik yosi rendszerrel,elindultak,szépen kicsivel alapjárat felett elkezdték húzni és a yosis nyomatékból elkezdte füstölni a gumit,kicsit fel is állt ott akkor
De sajna tényleg nem tetszik a forma[ Szerkesztve ]
Mr.Brightside
-
Gaboman
nagyúr
Volt is egy gúnyneve a TL1000-nek, özvegycsinálónak hívták a blokk buta karaktere végett.
Valahol még megvan róla a teljes teszt pro/kontra tulajdonságaival.[ Szerkesztve ]
Ha meghalsz te nem tudod hogy halott vagy, csak a többieknek nehéz. Ugyanez a helyzet akkor is ha hülye vagy. ;-)
-
Gaboman
nagyúr
Hát úgy lehet hogy nagyon hirtelen jött meg az erő, alul csak rángatott majd egyszer csak hirtelen minden megérkezett.
Ezt szokni kellett, az SV 1000-nél finomítottak a dolgon, a másik a futóműve volt, meg olyasmire is emlékszem hogy a megjelenésekor az egyik újságíró belehalt a tesztelésbe, ez is közrejátszott a gúnynév megörökléséhez.Egy blokknak hogy lehet buta karaktere, erről tudnék mesélni mondjuk egy RXV 550 volt tulajaként.
[ Szerkesztve ]
Ha meghalsz te nem tudod hogy halott vagy, csak a többieknek nehéz. Ugyanez a helyzet akkor is ha hülye vagy. ;-)
-
Pocee
senior tag
válasz fattyu #91591 üzenetére
ááá,akkor már az R ,ez a félidomos nagyon nem tetszik,persze ez pusztán ízlés kérdése,még aminek fiatalon nagyon be voltam hugyozva amikor megjelent a Yamaha R7 OW02,remélem jól írtam,azt hittem eldobom az agyam,bár már nem emlékszem miért volt különleges,de vmiért nagyon limitált volt,közúton nem is láttam soha.Az akkori versenymotort adták ki közútra mint most az RCV213?vagy más miatt volt extra?
Mr.Brightside
-
hoby36
senior tag
Hellotok!Lenne egy kérdésem.400-as motor,ha több éve lett az enyém és nem lett átiratva,kivonták a forgalomból is,hogyan lehet eladni?
A logikában semmi sem véletlen!
-
Gaboman
nagyúr
Hol is kezdjem, ugye minőségi alkatrészekből van összerakva, engem is a kinézete fogott meg akkoriban meg az hogy újonnan bő 600 ezerrel kevesebb került mint az új 525 EXC.
Bár mint idővel kiderült a KTM nem véletlen kerül többe.
Blokkal kapcsolatban azt tudom mondani hogy a V2 erőforrás abba a könnyű szerkezetbe nagyon nem való, ezt az erőt közútra kell levinni nem terepre, egyszerűen kezelhetetlen volt szívatósabb helyeken ami
köszönhető a befecskendező rendszerének is.Annyira hirtelen reagál a gázra hogy kínlódsz hogy megtartsd a gépet, a motor vagy kerekezni vagy kitörni akar.Egyszerűen nem vette finoman a gázt, haverom XR600R gépével sokkal jobban tudtam motorozni.Ezt a motort akkor élvezted amikor gyorsabb terepre értél, ott kiélvezhetted a vadállat erejét, olyan gyorsan pörögte le a sebességeket hogy mire észbe kaptál már fékezned is kellett hogy be tudd venni a kanyart.
A V2 erőforrás végett nehezebb mint az 1 hengeres társai, de ehhez az erőhöz kell a plusz tömeg, így is sok nem hogy még könnyebb legyen.Futóműve jó, nem túl kemény, fékei nagyon jók, váza merev, stabil, a motor kicsikét orr nehéz a V2 végett, de jobb is mert így is okozott sokszor meglepetést.
Volt hogy ereszkedtem lefelé a lejtőn, 3.ban odahúztam neki és úgy is ágaskodott, ha nem lett volna orr nehéz az első kerék nem is kellett volna bele.
Említetted hogy maradtál a Japán üzemórásnál, amikor megvolt cseréltünk ismerőssel, CRF450X, mentem Fenyvesi Ferenc (Föfő) versenyre felkészített CRF450R gépével és ő is az RXV-vel.
Amikor megjött vele ezt mondta: ez semmire nem jó, ilyen erőt közútra kell vinni, terepen motorozhatatlan.
Igaza van, vagyis részben, mert ha nem kívánkozol vele szívatósabb terepre hanem murvás, homokos gyorsabb útvonalakon mész vele, oda állat, ott élvezhető.Hardendurózásra nem ez a jó választás, 2008-tól állítólag megbízhatóbbá is tették mert 2006-2007-es modellre ez nem volt elmondható.
Én többet nem vennék azt tudom, eleve a tudásomhoz ez nagyon nagyon sok, megbízhatósága nem volt jó, felújítása majdnem kétszer annyiba kerül mint az 1 hengeres üzemórás gépeké.Ha meghalsz te nem tudod hogy halott vagy, csak a többieknek nehéz. Ugyanez a helyzet akkor is ha hülye vagy. ;-)
-
BoB
veterán
LOL: [link]
You may corrupt the souls of men, but I am steel. I am doom.
Új hozzászólás Aktív témák
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok
- Konzolokról KULTURÁLT módon
- BestBuy ruhás topik
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- 3D nyomtatás
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Kihívás a középkategóriában: teszten a Radeon RX 7600 XT
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- Microsoft Excel topic
- Fujifilm X
- Renault, Dacia topik
- További aktív témák...