-
Fototrend
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
HSM
félisten
válasz zgospel #91147 üzenetére
Tud az lenni. Míg a karburátoros motornál a befecskendezés "mechanikusan" történik, azaz ahogy szívja a keveréket be úgy adódik hozá a benzin, addig az injektornál mindenféle elektronikus vezérlésen megy át a dolog. Csak néhány példa, már egyszerűbb injektoros rendszereknél is ott van a főtengelypozíció jeladó, gázállás jeladó, lambda-szonda, benzinpumpa, ECU. Nem azzal van a gond, hogy ezek túl gyakran meghibásodnak, hanem azzal, hogy nehezebben diagnosztizálható, és drágábban javítható, mintha csak be kellene állítani a karburátort, vagy mondjuk kisebb kopó részeit kicserélni. Egy ilyen rendszernél egy benzinpumpa hiba, főtengely jeladó hiba, vagy ECU hiba azonnal a túra tréleren befejezését jelentheti. Tehát valóban, nem közvetlenül az injektor adja meg magát, hanem azok a rendszerek, amik azt kiszolgálják. Elektronika alatt ezeket a rendszereket értettem, ami kell az injektor alá, hogy működhessen.
Írom ezeket úgy, hogy nekem sem ez a szakmám, csak néha szeretem fellapozni a szervízkönyveket, meg néhány szereléssel kapcsolatos irodalmat, tehát ha valahol pontatlanság van, nyugodtan javítsatok ki.
Egyébként nekem is injektoros gépem van, nincs bajom az egyszerűbb ilyen rendszerekkel, de azért látom az árnyoldalait is a karburátorhoz képest.
A vízhűtésre én is azt írtam, hogyha megfelelő folyadékkal rendszeresen cserélve van a hűtőfolyadék, akkor teljesen jó, nem kell tőle félni. Ha nem cserélgetik, vagy nem megfelelő folyadékkal, akkor ott is történhetnek érdekes dolgok.
[ Szerkesztve ]
-
baboss
őstag
Nézegetem a hirdetéseket, és az évjárathoz képest minden motornál nagyon kevés az év/megtett km arány.
Mennyire valósak általában a megadott adatok ?
2004/4 - 31.000km
2005/4 - 20.525km
2005/12 - 49.700km
2006/5 - 39.900km
2007/6 - 44.500km
Én 2015/05 - 40.700km mentem, ezek alapján minden fent említett motoros, csak makett motoros lehet.[ Szerkesztve ]
-
baboss
őstag
válasz -Mosquito- #91154 üzenetére
Na ez már szerintem tükrözi a valós adatokat, és egész jónak látszik így kép alapján.
Igaz csak 650 cm3, 227kg, de szerintem nekem elég is lenne, az 1200cm3 lehet, hogy megizzasztana egyszer kétszer. -
Topiccsendőr
addikt
válasz baboss #91150 üzenetére
Mert egy leg olajosban cserelsz 4 tuszelepet a karbiban darabjat 40 ezerert az aztan jo olcso. Meg egy kikopott fojtoszelep, amitol falsot sziv mindig, es egesz karbisort cserelsz, az is peldaerteku sporolas. Az elobb felsorolt koltsegek eleresehez nem kell 100e km. Joval kevesebb is eleg.
Semmi koze a leghutesnek meg a vizhutesnek a megbizhatosaghoz. Injektornak plane nem. Ja de! Az injektoros mindig be fog indulni, a karbissal jatszani kell.[ Szerkesztve ]
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Laraxior
titán
válasz Topiccsendőr #91158 üzenetére
Ekkora kulonbseg van a tuszelep arak kozott?
Nekem a GSX750F-be darabja 2500HUF volt.
Asszem olyan 72ezer km korul adták meg magukat."Mi a hazugság ára? A legnagyobb veszély nem az, hogy elhisszük, hanem az, hogy ha rendszeresen hazugságokat hallunk, akkor már egyáltalán fel sem ismerjük az igazságot. S akkor mit tehetünk? Mi mást tehetnénk, hogy lemondunk még a valóságnak a reményéről is és egyszerűen beérjük történetekkel."
-
HSM
félisten
válasz baboss #91157 üzenetére
Az 1200-essel kisebb fordulaton tudnál járni, és a futműve is komolyabb (kényelmesebb). Én ezek miatt inkább azzal szemeznék. Mivel nem kihegyezett motor, így szvsz nem olyan veszélyes az az 1200ccm, viszont az tényleg nyomatékból tud menni, és ugye ezt is írtad, hogy jó lenne, ha egy előzésnél nem kellne kettőt visszaváltani.
-
-Mosquito-
őstag
válasz baboss #91157 üzenetére
Aztat én nem tudhatom. Azt tudom, hogy amikor együtt mentünk Lillafüredre akkor néhány kanyar után elvesztél,miközben nem is mentem,majrécsíkod kb 2-2 ujnyi volt. Szóval ezek a gépek már nem 400-as játék mocik. Szerintem 600-650 Cbf, Bandit elég lehet,de ezt úgy is te döntöd el.
Ha senki nem utál,valamit rosszul csinálsz. [ Doktor House ]
-
baboss
őstag
válasz -Mosquito- #91168 üzenetére
Akkor a gumijaim majdnem simára, kockásra voltak kopva, ezért kanyarban mindig megdobta a hátulját, nem mertem kanyarban döntögetni, és igencsak hűvös volt, (Emlékszem menet közben vettem ruhát, mert fáztam.) az út is vizes volt pár helyen.
[ Szerkesztve ]
-
Gaboman
nagyúr
válasz baboss #91169 üzenetére
Természetesen egy 1200 motor megszokást fog igényelni, a tömege is jóval nagyobb lesz mint a 400 gépednek, a Banditnak eléggé magasan van a súlypontja ami kanyarokban érezhető, nem dől olyan könnyen egyik oldalról a másikra.
A másik dolog a blokk karaktere amit szoknod kell, tiszteletbe tartani a 400 után, mert itt az erő a pincéből fog jönni és hirtelen olyan megugrásokra képes hogy csak pislogni fogsz.Ha meghalsz te nem tudod hogy halott vagy, csak a többieknek nehéz. Ugyanez a helyzet akkor is ha hülye vagy. ;-)
-
HSM
félisten
válasz Geresics #91172 üzenetére
Pont ezaz... Egy kiadósabb kirándulással simán beleraksz 500-1000km-t, és csak egy kis kirándulás...
Ehhez képest ha csak "lokál szaladgálós", akkor egy hónap alatt se biztos, hogy ennyi összejön....No, meg amit nem lehet "kiátlagolni", hogy mi van azokkal, akiknek csak hobbi, vagy sporteszköz, és mondjuk kéthetente egyszer gurul vele csak egy keveset? Nehéz okosnak lenni.
[ Szerkesztve ]
-
baboss
őstag
Itt találtam, ahol van Bandit 1200-es meg 600-as is. Valamelyik nap amikor jó idő van kibérlem egy napra egy túrával egybekötve.
[ Szerkesztve ]
-
demars
addikt
válasz baboss #91167 üzenetére
Sajnos az idei szezonban alig mentem én is motorral. Sok volt a munka, ha meg volt szabad időm tuti, hogy sz@r volt az idő. Jó ha idén 2-3 ezer km belement. Emiatt sem veszek "jobb" és drágább motort, hiába is tetszene valamelyik és hiába lenne rá keret. Garázsban tartani jó ez is
Az áram alatt lévő alkatrész ugyanúgy néz ki, mint amelyikben nincs áram, csak más a fogása!
-
Geresics
addikt
Hát ezaz! Amikor mondtam a motor első tulajának, hogy voltam a géppel Isztambulban, és megtudta, hogy majdnem 4ekm-es kiruccanás volt, azt mondta:
"Jó ég! Az 4 évnyi motorozás!"
Mondom, idén beleraktam 10ekm-t!
Válasz: "Úr Isten! 10 év alatt összesen nem mentem vele annyit!"*MOTOROS CSATORNA* youtube.com/MotorosVandor
-
Geresics
addikt
válasz -Mosquito- #91180 üzenetére
Miért baj az? Egy ideje tök normális! Le a kalappal előtte, hogy tudott szocializálódni!
*MOTOROS CSATORNA* youtube.com/MotorosVandor
-
HSM
félisten
válasz -Mosquito- #91180 üzenetére
Most miért? 5 év alatt belement majdnem 20 000 km, az évi 4000...
Ismerek olyat, aki minden évben megy vele, és felennyire se jön ki a szumma....(#91181) geresics: Ehhez egyébként a topik pozitívabb hozzá(m)állása is kellett.
[ Szerkesztve ]
-
Gaboman
nagyúr
válasz baboss #91176 üzenetére
Nem rossz hogy van ilyen lehetőség, de ha meghallgatsz egy tanácsot akkor én azt csinálnám hogy fél napra bérelném ki a 1200 és a 600 Banditot is.
Éreznéd a különbséget minden téren, áttudnád gondolni érezni melyik a neked való, nem e sok az 1200 a 400 után.
Volt több olyan aki 300/400 köbről felváltott 1000/1200/1400 izommotorra azt hamar megvált tőle mivel sok volt neki minden téren, lehet egy 600/650/750 sokkal jobban kezelhető lesz számodra.
Ne kapkodd el, van Bandit 750 is amiről jót jót hallani, vagy Hornet 600 stb......, ezek is mind jóval de jóval többet fognak tudni mint a 400 cm3 motorod, nézelődj, próbálj, esetleg a Red Baront is megkérdezhetnéd milyen kipróbálási lehetőség van náluk, mert választék az nagy van.[ Szerkesztve ]
Ha meghalsz te nem tudod hogy halott vagy, csak a többieknek nehéz. Ugyanez a helyzet akkor is ha hülye vagy. ;-)
-
baboss
őstag
válasz demars #91177 üzenetére
Az én kis 400-as Zephyr-em 25 éves, Japán belpiacos, teljesítményben 50LE, végsebességben 160km/o GPS szerint, kevés nekem.
Gaboman
A linkelt oldal szerint csak 1 napra lehet bérelni, majd telefonon lebeszélem velük, hogy megoldható e a fél/fél napos bérlés. Egyébként én is gondoltam rá, hogy mind a kettőt kipróbáljam majd. Elsőnek a 600-ast, hogy szokjam a 400 után, majd jöhet az 1200-es.[ Szerkesztve ]
-
demars
addikt
válasz Gaboman #91183 üzenetére
Győri Red Baronnál nincs lehetőség a motorok kipróbálására, mert nincs tesztpályájuk. A vasak ki vannak vonva a forgalomból (gyakran nincs rajzuk műszaki, nincs biztosításuk) így nem adják oda. A törökbálinti vagy a kecskemétit nem tudom ( azt hiszem itt van üzletük).
Az áram alatt lévő alkatrész ugyanúgy néz ki, mint amelyikben nincs áram, csak más a fogása!
-
Gaboman
nagyúr
válasz demars #91185 üzenetére
Hát ezt nem tudom, a Yamaha Topnál volt beszámított motor amin volt rendszám, vásárlási szándékkal mentem és kipróbáltam milyen, Husqi SM610, Yama FZS 1000, elvittem egy próbakörre városban és városon kívül kanyargós részeken.
Ha nem tetszett volna természetesen a próbaút vége után nem kellett volna kifizetnem.Használt motorjaik.
[ Szerkesztve ]
Ha meghalsz te nem tudod hogy halott vagy, csak a többieknek nehéz. Ugyanez a helyzet akkor is ha hülye vagy. ;-)
-
Pocee
senior tag
válasz -Mosquito- #91188 üzenetére
Én 96km-t mentem az ezressel idén.én vagyok a kis kilométeres csúcstartó a topicban tavaly semmit ha valaki szeretne letaszítani
Mr.Brightside
-
vendingo
veterán
Én idén már nem motorozok, lassan elteszem télire.
Még idén szerettem volna leszervizeltetni, meg pár extrát beszerelni, de sajnos halasztanom kell. Majd télen összevásárolom a szükséges dolgokat, aztán tavasszal beépítésre kerülnek a cuccok.Csak a Puffin ad neked erőt és mindent lebíró akaratot!
-
-
Polemius
aktív tag
válasz baboss #91152 üzenetére
Szerintem a víz és az injektor nem jelent sok rizikót. Nagybanditoknál ami típushiba az a váltóbúgás, amitől még lehet, hogy 100e km-t gond nélkül eltúrázgatsz még.
Tessék, itt van a szomszédomban egy szép fehér, bár nem Bandit néven, de ez a full idomos verzió. Ez mondjuk a megjelölt plafon körül van, és még haza kell vinned, honosíttatnod, stb.
De első tulaj, garanciával. Nem sokáig szoktak náluk állni a motorok...Megjegyezném, nekem 600-as, karbis, légolajos, Banditom van és egyedül, feldobozolva nem hiányzik az 1200-as ereje. Persze lehet, hogy csak addig, míg nem ülök rá egyre.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok
- WLAN, WiFi, vezeték nélküli hálózat
- Kormányok / autós szimulátorok topicja
- Helldivers 2 (PC, PS5)
- iPhone topik
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- Megjelent az iOS 17.4, minden idők egyik legfontosabb iPhone-frissítése
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- Autós topik
- Óra topik
- Kihívás a középkategóriában: teszten a Radeon RX 7600 XT
- További aktív témák...