- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- bb0t: Gyilkos szénhidrátok, avagy hogyan fogytam önsanyargatás nélkül 16 kg-ot
- GoodSpeed: ASUS ROG STRIX B650E-F GAMING WIFI - Memory Context Restory (MCR)
- Sub-ZeRo: Euro Truck Simulator 2 & American Truck Simulator 1 (esetleg 2 majd, ha lesz) :)
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
-
Fototrend
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
yodamastah
őstag
Ezt valóban jól megúsztátok mindketten. Gratulálok Ha csak műanyagok meg a lámpa tört (fotó...) akkor a motorral nem nagyon lesz gond. Ha jól látom az autóba nem csapódott bele nagyon (?) Elso kerék kapott?
[ Szerkesztve ]
-
KoVee84
senior tag
válasz yodamastah #90251 üzenetére
Futómű, váz ép, de nagyjabol minden elem sérült. Szerintem tk lesz
-
vendingo
veterán
válasz KoVee84 #90252 üzenetére
Sajnállak.
Ha tk, akkor pályázni még jó lesz, ha csak az idomok, elemek sérültek. Tegnap elém többen is kikanyarodtak. Amíg nem volt dbkiller, addig egyszer se. Következő motorozásnál kiveszem, nem érdekel, hogy üvölt mint a barom, de legalább tudják, hogy jövök.[ Szerkesztve ]
Csak a Puffin ad neked erőt és mindent lebíró akaratot!
-
Vizsgára mennyivel előbb lehet jelentkezni, mint ahogy lejár? 1 hónap?
-
canniball
nagyúr
-
emre
veterán
válasz Kolondrum #90257 üzenetére
felhivod a ceget ahova viszed es kersz idopontot, mert lehet feleslegesen mesz vagy sokat kell varnod
ha lejart a muszakii harom hettel tudjak ideiglenesen meghosszabitani vagy 20 nappal nem tudom pontosan
[ Szerkesztve ]
A stabil diktatúra ugyanúgy társadalmi alku eredménye, mint a stabil demokrácia, csak az alku logikája más.
-
z123456789
addikt
válasz Chrys_ #90216 üzenetére
(#90216) Chrys_
Dehogy vettem.
Motorozni sem tudok még, nem hogy koptatni.Tudom, hogy nincs benne protektor, azt még szereznem kell bele. Azt hittem lesz benne, és nem is néztem. Meg amúgy is hadilábon álok még pár fogalommal. Vizsgára ugye kell gerincvédő, vagy gerincvédős kabát. Azt hittem, azok a dudorok ennek pont megfelelek. Aztán láttam itthon, hogy belül van egy-két cipzár a ruhán belül. Szóval mostmár sejtem, hogy azokat külön kell bele megvenni.
Addig meg van egy jó TSG snowboard gerincprotektorom.(#90215) -Mike-
Igen, hát persze.
De kösz a megelőlegezett bizalmat.(#90219) BoB
Hát, ezt tényleg olcsón megúszta.Sajnálom a balszerencsés topicos kollegákat, jobbulást, és több szerencsét.
[ Szerkesztve ]
-
BoB
veterán
válasz Topiccsendőr #90261 üzenetére
Pontosan melyiket?
Mindkettőben pontosan ugyanannyi etanol van.
És ha jól rémlik, az uniós jogszabályok miatt már nem is lehet olyat kapni amiben nincs 4-5%. Bár Svájcban nem tudom.
[ Szerkesztve ]
You may corrupt the souls of men, but I am steel. I am doom.
-
Bogyó bá'
nagyúr
Igen, már vagy 2-3 éve így van.
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
KoVee84
senior tag
válasz canniball #90259 üzenetére
Inkább szekrényugráshoz hasonlítanám, de igen! Mikor láttam hogy csatt lesz, elrugaszkodtam a lábtartókról, jobb kezem fel a kocsi tetejére és továbblöktem magam. Ha kisebb lett volna a lendület, akkor simán talpra érkezek...
Persu: persze, nem kérdés
Szerk: ja a motornak egy időre mennie kell, most más a prioritás
[ Szerkesztve ]
-
Topiccsendőr
addikt
omv nel az adatlap 1% ot ir 100 asnal
shellnel nem lehet megtalalni a biztonsagi adatlapot, ami erdekes.
2007 ben egyeztek meg a biokompones emelkedo aranyat illetoen a fosszilis energiahordozokban.
2014 ben 6.25% volt ez az arany, ami nem csak a benzinekre ervenyes. ezt olvastam.
de ez hatalmas elteres, ha az agip ugyanannyit rak a 100asba is.Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
válasz Topiccsendőr #90270 üzenetére
Na végre valami info ki mennyit rak bele, akkor omv-vel alszik télen.
-
Ferdzsoo
addikt
Holnap megyünk Pannóniára, mi van ha esik az eső? Esőben nem is engednek fel nem?
Mennyi idő alatt tud az rendesen megszáradni az a pálya több óra?[ Szerkesztve ]
"It is not the strongest of the species that survives, nor the most intelligent that survives. It is the one that is most adaptable to change."
-
Topiccsendőr
addikt
-
vendingo
veterán
válasz Topiccsendőr #90274 üzenetére
Már akartam is kérdezni korábban, hogy az AT-n lehet cserélni a hátsó féket valami komolyabbra?
Ez eléggé gyengére sikerült rajta. Szinte csak blokkolni tudom, alig lehet adagolni.Csak a Puffin ad neked erőt és mindent lebíró akaratot!
-
-
vendingo
veterán
válasz V.Stryker #90276 üzenetére
Az a jelenség, hogy a fékerő szinte semmi amikor próbálnám adagolni, egy idő után meg már farol. Tárcsa gyári, betét új. A régi betéttel is ugyanilyen volt, bár az már nagyon kopott volt, ez meg lehet még nincs bekopva? Több helyen olvastam, hogy kicsit alul méretes a hátsó fék. Különösebben nem zavar, mert nem nagyon használom, inkább motorfékezek. Ha emberi áron lehetne upgradelni, akkor megjátszanám, máskülönben nem érdekel a dolog.
Csak a Puffin ad neked erőt és mindent lebíró akaratot!
-
Ferdzsoo
addikt
válasz yodamastah #90273 üzenetére
Az a baj mi csak a délutáni etapra megyünk fél 4-től, és inkább délutánra írják az esőt.
Mindenesetre remélem kibírja 6-ig.
Pécsről nincs közel, főleg ha esni fog nem lesz jó kedvem...[ Szerkesztve ]
"It is not the strongest of the species that survives, nor the most intelligent that survives. It is the one that is most adaptable to change."
-
Teasüti
nagyúr
válasz V.Stryker #90278 üzenetére
Vmit nem értek. Koszos vagy nem, simán jár vagy nem; az erőt viszi át, nem a pozíciót. Azt hinném a fékerő lineárisan épül fel a pedálra gyakorolt nyomással. Vagy enyhén depresszíven, a vezeték rugalmasságától függően. Ebből nem az következik, hogy user error? Ha tudja blokkolni a kereket menet közben (első fék nélkül), akkor az nincs alulméretezve, hisz mire lehetne használni még nagyobb fékerőt? Még jobban blokkolja?!
[ Szerkesztve ]
-
V.Stryker
nagyúr
válasz Teasüti #90281 üzenetére
Ezt mondtam én is, hogy a fékerővel nincs gond. Viszont ha koszos, akkor ugye a kosz miatt lesz egy kis ellenállás - gondolom én - és addig nem mozog, ekkor nem blokkolna, de az ellenállás miatt áll a dugattyú... amikor a láberő ezt a kis ellenálláson átlöki a dugattyút, akkor az már blokkolási erőnél van. Így fotelfizikáztam le.
Organic Maps - ingyenes, offline navi iOS-re és Androidra.
-
Teasüti
nagyúr
válasz V.Stryker #90282 üzenetére
Kétlem, hogy úgy le tudna ragadni, hogy jelentős ellenállást tanusítson. Elég nagy erők dolgoznak a dugattyúnál. Gondolod a kosz ellenáll 50-100 kilónak?
Előző motoromon felújítottuk a hátsó úszónyerget, azt hittük be van rohadva a dugattyú, pedig csak a kilógó része volt rozsdás. Sehogy nem tudtuk kikönyörögni a nyeregből, aztán a kompresszor úgy kilőtte alig néhány bar-on, hogy a falon csattant a dugattyú. Ha azt a levegő így kinyomta, akkor a hidraulikának semmi gondot nem jelent. Nem is volt fékerő gondom.[ Szerkesztve ]
-
zgospel
őstag
válasz -Mike- #90280 üzenetére
Tegnap este vettem észre hogy nem ég az első lámpatestben semmi. A világítás biztije kiégett, a helyzetjelzőm meg már ettől függetlenül korábban ki volt égve csak az nem tűnt fel.
A lényeg hogy a "nagy szakszervíz" miatt kb délután 3, fél 4 körül értem a Mátrába, de ami ott ment, te jó ég...- Egyrészt millió turista kocsival, többnyire a tötymörgő hétvégisofőr fajtából, de persze volt bőven "apa meghajtja az egyterűt" fajta is, aki persze ha már racsingol akkor levágja a kanyart és felhordja a murvát az aszfaltra. Gondolom az asszony mondta neki hogy "ötven jobbkettő levág" ő meg levágta.
- Motorosból nem is tudom hány volt aki a kanyar közepén már kerékkel a felezővonalon is túl jött velem szembe. Szerencséjük hogy én voltam ott és nem egy kocsi vagy egy busz.
- Volt olyan is aki nem belátható kanyarban vakon elfordult a szembesávban egy kocsi mellett. Nem csak úgy éppen átlógva, hanem frankón ívet vett rajta. Nem szokásom álszentkedni de ez nekem sok.
- Kb fél órán belül ketten is estek egy kisebbet, az esést nem láttam, már csak a nyomokat meg hogy állnak a korlát mellett és várják a trélert. Szerencsére bajuk nem lett.
- Valamilyen csopperes fickó nagyon lapon vette a kanyarokat előttem, nem is erőltettem hogy megelőzzem, mondom pont jó tempót halad, beállok mögé. Erre az egyik lassú visszafordító kanyarban már nem tudta tovább dönteni, sodródott át a szembesávba, kb 2 centire sikerült elkerülnie a szembejövő kocsit.
- BMW E60ban a brazil tezsvír gyerek folyton levágta a kanyarokat, átlógva a szembesávba, persze közben végig telefonnal a fülén. Amikor mutattam neki hogy üdvözlöm az édesanyját akkor meg persze nem értette.
- Ez már nem a Mátrában, hanem hazafeleúton a 21-esen kaptam két adag ablakmosót az előttem haladótól. Amikor mellémentem szintén édesanyukája hogyléte felől érdeklődni akkor még ő volt meglepődve. Azért azt nehezen hiszem el, hogy az előtte lévő egy-másfél percben se nem hallotta se nem látta hogy mögötte vagyok.Úgyhogy hagytam is a Mátrát, elmentem inkább északnak Cered környékére, ott többnyire jó az út (igaz nem olyan széles) és tizedakkora forgalom sincs.
Meg találtam egy szakaszt Terpes és Pétervására között ahol hibátlan az út, és a kanyarok sem rosszak. Csak nem túl hosszú.Ja és a legjobb, hogy becsomagoltam a goprot a combtáskába, de csak szétcsavarozva fér bele, a csavarokat meg persze itthon felejtettem, úgyhogy semmi sincs meg videón
https://www.flickr.com/photos/zpapa/
-
Teasüti
nagyúr
válasz V.Stryker #90284 üzenetére
Hasraütöttem. Az első fékek úgy 2000N-on osztoznak, kb ekkorra erővel lehet 1,1G negatív gyorsulást elérni a féktárcsák erőkarján egy átlag naked nagymotoron. Innen csak saccoltam a hátsó fékre. Mondjuk ha fele akkora a max fékerő hátul, az nagyságrendileg 50 kg lesz. Persze ez durva becslés, de a lényeg az volna, hogy egy kis kosz kétlem, h sok vizet zavarna.
[ Szerkesztve ]
-
canniball
nagyúr
válasz zgospel #90285 üzenetére
Köszi a beszámolót! Amikor felkeltem és megállapítottam hogy durván jó idő van nem kicsit bosszankodtam magamban hogy elaludtam és így nem mentem a haveromékkal a Mátrába. Ezen élményeket olvasva már nem is annyira bánom. Szóval köszi a beszámolót!
https://tinyurl.com/ycoexz4o *** Only the good die young...
-
Teasüti
nagyúr
válasz zgospel #90285 üzenetére
Ablakmosó?? Uramisten!! Te jó ég! Ezt meg hogy képzeli mégis az a szerencsétlen hülye? Hihetetlen mit nem gondol némelyik. Nekiáll szélvédőt mosni menet közben FÉNYES NAPPAL!! Há mingyá' kinyílik a bicska a zsebemben!
De az esőt azt azért megúsztad, ugye? Vagy majd azért anyázunk, hogy hogy képzeli ezt a jó Isten?! Mingyá' melléállunk és lerángatjuk onnan fentről! Igazán észrevehetné, hogy mi éppen motorozunk![ Szerkesztve ]
-
Topiccsendőr
addikt
válasz Teasüti #90286 üzenetére
A tarcsaatmero mas, mint elol, illetve a fofekhenger-munkahenger attetele.
Esetunkben a legnagyobb tenyezo a tarcsaatmero.
Az adagolhatatlansag a hidraulikus attetel miatt erezheto.
Ha tapasztalt motoros lenne, irnam azt, hogy jatsszon a fofekhenger dugattyuatmerojevel, kisebb atmero iranyba, de akkor megno a pedal utja, lehet kivitelezhetetlen, hasznalhatatlan lesz az egesz hatso fek, es ha nem tudod, mit csinalsz, balesetveszelyes. Epp ezert senki ne nyuljon semmihez, es szokja meg.[ Szerkesztve ]
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Teasüti
nagyúr
válasz Topiccsendőr #90289 üzenetére
Természetesen, viszont innen csak az unalomig mormolt első-, hátsófék arányra gondoltam, amit az elméleti oktatáson tanítanak. E szerint kb 2:1 arányban oszlik el a fékerő elől és hátul.
-
zgospel
őstag
válasz Teasüti #90288 üzenetére
Jólvan báttya, majd ha egyszer mögémérsz akkor énis rádspriccelek párat, meglátjuk mennyire élvezed.
Nem csak motorosokkal szemben bunkóság, hanem eleve ha vannak mögöttem tökmindegy mivel akkor menetközben nem kezdem el spriccelni ezt a szart, mert a mögöttedjövő kapja és neki az nem jó. Álló helyzetben szokás ablakot mosni, vagy ha nincsenek mögöttünk. Kb egy kategória a büntetőfékezéssel.
Vagy nálad az is rendben van? Lehet hogy felétek tahófalván ez a divat, de mifelénk nem.https://www.flickr.com/photos/zpapa/
-
Teasüti
nagyúr
válasz zgospel #90292 üzenetére
Te vagy az első, akit hallok erre panaszkodni. Nem tudtam, hogy Tahófalván kívül még a szélvédőmet se moshatom kedvemre. Álló helyzetben sosem mosom, mert visszafolyik. Meg mi az, hogy ez a szokás? Hol? Jó, hogy nem törvénybe iktatod mindjárt! Ami azt illeti úgy 40 kmph alatt végigfolyik a szélvédőn, így én szigorúan csak akkor eregetem, ha legalább ennyivel megyek. Deal with it!
Jah hogy hátracsap a kocsi felett? Az az idióta user problémája, aki nem állítja rá a szélvédőre rendesen. Van ilyen, ezt aláírom.
És mi az a büntetőfékezés?
[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz Topiccsendőr #90293 üzenetére
A féktárcsán fellépő erőről van szó, nem a kerekek blokkolásához szükséges erőről.
Vizes úton meg 1:1.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- Kupon kunyeráló
- Gyúrósok ide!
- Autós topik
- Az iPadOS-re írt appokra is díjat vet ki az Apple
- A franciáknak elege van abból, hogy minden gyerek mobilozik
- Politika
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Az Apple megszerezné a klubvilágbajnokság közvetítési jogait
- Apple Watch Sport - ez is csak egy okosóra
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest