- koxx: Bloons TD5 - Tower Defense játék
- antikomcsi: Való Világ: A piszkos 12 - VV12 - Való Világ 12
- ubyegon2: Airfryer XL XXL forrólevegős sütő gyakorlati tanácsok, ötletek, receptek
- Sub-ZeRo: Euro Truck Simulator 2 & American Truck Simulator 1 (esetleg 2 majd, ha lesz) :)
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
-
Fototrend
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
#16741888
törölt tag
Sziasztok, van valakinek tapasztalata kulfoldi motorbehozatalban? Konkretan arra lennek kivancsi hogy sajat laban hazahozni mennyire mukodokepes? Biztositas, kulfoldi rendszam stb. stb.
Van ra nemi esely hogy Tigris lesz a kovetkezo es nezegetve talan angliabol erne meg a legjobban behozni. hazagurulni nem problema, kerdes inkabb a papirmunkara vonatkozna.
Koszi szepen,
Balazs
-
HSM
félisten
Viccen kívül... Olyasmikre érdemes számítani, hogy ott mérföldes óra van (jobb esetben átállítható), és a tompított fényszóró projektora illetve vetítési képe sem fog itthonra megfelelni, néhány típushoz elég jelentős költség cserélni. Nem tudom, a gyakorlatban mennyire nézik, de nem feltétlen szerencsés a saját biztonságunk szempontjából sem elvakítani a szembejövőket.
Ezekre is érdemes számítani/felkészülni/bekalkulálni.[ Szerkesztve ]
-
vlevi
nagyúr
Ez már bennem is felmerült. Egyre többen költöznek haza angolhonból, és már több jobbkormányos autót láttam, volt olyan, ami sokáig állt angol rendszámmal, aztán már magyar rendszáma van. Mert, hát műszakin csak nézik a lámpát, és, ha pont fordítva világít a tompított, akkor az azért elég nagy gáznak kellene lenni.
Az már más kérdés, hogy az előbb általam említett autókat (az egyik egy Vauxhall Astra volt, a másik egy Ford Fiesta), mi a búbánatért érdemes hazahozni? Itthon eladhatatlan. -
HSM
félisten
Gondolom azért hozzák haza, mert gombokért adják neked oda ők is. Ettől függetlenül nekem nem kéne rossz oldali kormányos autó akármilyen olcsón sem, nem éppen egy életbiztosítás szvsz, nem látni jól a rossz oldalról.
(#90507) Kiki18: No, meg télen vizsga sincs...
[ Szerkesztve ]
-
Topiccsendőr
addikt
válasz Bogyó bá' #90498 üzenetére
Mivel ez a ficko versenymotorokat epit, ezert valoszinuleg minden koltseghatekony teljesitmenynovelo modszeren tul van. Ha az utolso loeroket akarod kihozni egy motorbol, az nagyon koltseges. Otszelepes hengerfej meg dragabb, ugyanekkora teljesitmenynovekmennyel
A nemreg linkelt 300 e ftos brembo hatso nyereggel es a hozzavalo uszo hatso tarcsaval vegsebessegnovekedesed lesz, ugy hogy semmihez nem nyultal, csak a fekhez. Es sorolhatnam. Ez ilyen sport.[ Szerkesztve ]
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
tboldi
nagyúr
válasz z123456789 #90496 üzenetére
Ha esetleg hajlandó vagy bejönni Óvárra, akkor Marschalkó Tamást és a Mobil Training iskolát tudom ajánlani!
Vele csináltam legutóbb az A2 -> A upgrade-et, rendes fazon. Sőt! Ezután szervezett egy motoros vez.tech. tréninget is egy rendőr ismerősével és volt olyan kedves, hogy a saját motorját odaadta nekem teljesen ingyen, hogy azzal vegyek részt (mert ugye nekem még mindig nincs). Azért egy piás-csokis köszönetcsomagot összeállíttattam neki anyummal.
Egy Honda CB600F Hornet a tanulómotor egyébként. [kép][ Szerkesztve ]
-
HSM
félisten
A saját K8 SV650S-esem biztos ilyen. Szépen látszott, hogy öcsém angol K9-esén éppen fordítva van a foncsor kialakítva, mint az enyémen.
Itt a képen is látszik, hogy valójában nem szimetrikus. [link]
(Mindkét felében egy kombinált H4 van.)Számomra az a meglepő, hogy van motor, aminek szimetrikus a vetítési képe. Biztos, hogy olyan amúgy?
Kicsit nehezen tudom elképzelni, nem logikus...[ Szerkesztve ]
-
HSM
félisten
A gyakorlatban természetes, hogy így van, az út jobb szélét megvilágítja a Te tompítottad, a másik felét a másiké, senkinek nem tűnik fel semmi. Ha meg nem jönnek szembe országúton, az országúti fény mindkét oldalra egyformán világít.
Ugye, ha ez fordítva van, akkor jönnek a gondok, mert éppen ott nem világít meszire a tompított, ahol kellene, cserébe kapja az áldást (vakítást) a szembejövő.
-
Tarill
őstag
H4 nél maga az égő adja az asszimertiát nem? normál európai közlekedésnél az új jobb olda felé 15 fokba törik a kis kanál az égőbe hogy lásd az út jobb szélét jobban
ja meg ha már égő, nekem az S-es régi sv-be H1 van, a netes lakatrészkatalógus 45w-os égőt hoz bele de én sima 55w-os autó égőt raktam bele sőt ami benne volt is 55w volt nem tudja valaki hogy most melyik való belee tényleg? a manual valamiért csak a nakedhez írja az égőt
[ Szerkesztve ]
-
dugynok
senior tag
Üdv,
A kipufogó leömlő ès a vègdob csatlakozàsàhoz kène nekem valami tömìtő. A gyàri 7 rongy + posta... A paszta kevès. Mivel lehetne helyettesìteni? Nem tömìtőgyűrű, kb. 5cm hosszú ès 5mm vastag, kicsit szivacs jellege van.
-
Topiccsendőr
addikt
válasz zgospel #90499 üzenetére
Erdekes... mas szakcikkekben azt olvastam, hogy nem is az olajnyomas a problemas. Az rettento hamar felepul hideg olajnal, mivel az suru. De nem az olaj nyomassal kenjuk az alkatreszeket, vagyis nem azzal valasztjuk szet, hanem az olaj ket alkatresz kozotti aramoltatasaval. Minel surubb az olaj, az olajnyomas annal nagyobb, de az aramlas annal kisebb. Epp ezert nem ertem azt a kifejezest, hogy az olajnyomas kesik, vagy keson epul fel.
Ezek szerint egy gorgoscsapagyas fotengellyel rendelkezo motort (altalaban az osszes keves hengeres, nagy nyomatekos blokk, ahol lokesszeruen erkezik a fotengelycsapagyra a nyomatek, illetve nagyonregi sornegy, harley) akarmilyen alacsony fordulaton lehet hasznalni.
Es ekkor mindig eszembe jut a topictars rotax blokkos bmwje, amit hipermiler stilusban, lancrangatas hataron hasznalva 100e km felett volt mar evekkel ezelott, pedig siklocspagyas, nem gorgos.
Valoszinuleg annyira rossz a feltoltese alacsony fordulaton, hogy nem tud a csap megsullyedni. Szoval sokmindentol fuggNem menekülsz a csendőrség elől.
-
HSM
félisten
válasz Tarill #90517 üzenetére
Ezt nem tudom az égő mit tud, de más mintázatú volt a foncsor is az angolban.
Hogy a régi SV-be milyen égő kell totál passz. Manualban benne kellene lennie az S-esének is.... A netes alkatrész katalógus 55W-os H1-et ír az egyik régióhoz (azt hiszem a miénkhez), és valami 45W-os csodát a másikhoz. [link] [link]
-
denko
senior tag
válasz Kiki18 #90507 üzenetére
köszönöm szépen!
Őket fogom választani, csak ki kell perkálni a 10k-t az átiratkozásért.
A mazsola sulit meg ha fegyverrel fenyegtnek nem fogom senkinek ajánlani motorra, komolyan mondom kár volt jelentkezni hozzájuk, idő és pénz pazarlás volt. Nem az első baklővésük volt már. -
demars
addikt
válasz z123456789 #90443 üzenetére
Nem is kérdeztem, a rucidat tőle vetted?
Az áram alatt lévő alkatrész ugyanúgy néz ki, mint amelyikben nincs áram, csak más a fogása!
-
canniball
nagyúr
válasz baboss #90057 üzenetére
Igen, rémlett hogy így oldottad meg; én viszont nem akarok fejidomot csak egy böszme nagy plexit hogy hideg időben csak a fejem felett süvítsen el a menetszél! És akkor belelóg a bilibe a kezem...
De ha már szóba került: ezt hogy rögzítetted fel, járt hozzá konzol is vagy azt te készítetted hozzá?(#90267) KoVee84!
Az szép mutatvány lehetett! Mert ahogy látom ez valami egyterű(féleség) volt, ezt nem olyan könnyű átugrani mint egy sedan seggét...
A manóhoz gratula...de emiatt igazán nem kell lemondani a motorozásról!(#90315) StoneBridge!
Ezt gyorsan kivégezted! Nem tudom mi történt, de remélem a következővel több szerencséd lesz!(#90488) runner 125!
Van olyan hogy 1500-as fordulat?? Eskü nem tűnt fel, még az autóban ülve sem (pedig az dízel), azt hittem 2500-3000 környékén kezdődik a dolog...
Kapcsolódó videó: Motorgyilkos autós szokás - így ne vezess! 1. rész(#90489) HSM!
A "háklisság" még nem tűnt fel. Persze lehet azért mert hidegen kerülöm a nagy fordulatot, a kicsit pedig mindig.(#90490) fattyu!
Ne is, elég ha sejtjük!(#90499) zgospel!
Alapjárathoz közeli alacsony fordulaton sosem használom. Amikor hideg akkor pedig úgy próbálom kímélni hogy nem cibálom hirtelen és nem húzom kb. 6-7000 fölé. Ha ez a gyakorlat hibás akkor tessék szólni!https://tinyurl.com/ycoexz4o *** Only the good die young...
-
#25954560
törölt tag
válasz Topiccsendőr #90519 üzenetére
nekem a kocsimban van olajnyomas mero muszer, psi-ben skalazva. hidegen meg alapjarat kozeleben is magasan van, ahogy melegszik, szepen esik az adott fordulathoz tartozo olajnyomas. onnan tudom h lehet hajtani, amikor 2500-as fordulatnal is mar csak kozepig ter ki feltunoen kesobb melegszik be az olaj, mint ahogy a hutoviz eleri az uzemi homersekletet.
akkor ez most szuksegtelen?
[ Szerkesztve ]
-
runner 125
nagyúr
válasz canniball #90526 üzenetére
Teljesen mindegy milyen motor üzeme, a nyíróerők hideg motornál kis fordulaton nem tesznek jót a forgópontoknak. Nem egészséges hideg motort extrém alacsony fordulaton működtetni, legyen az diesel, vagy benzin.
Persze úgy használja mindenki ahogy szeretné."Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
canniball
nagyúr
válasz runner 125 #90530 üzenetére
Háde épp most írtam hogy "extrém alacsony fordulaton" sosem használom, akkor sem ha hideg és pláne nem ha meleg.
https://tinyurl.com/ycoexz4o *** Only the good die young...
-
runner 125
nagyúr
válasz canniball #90531 üzenetére
Város 4.-et írtad. Az SV-nél 50 mellett az milyen fordulatot takar?
Nálam kb 3000 pár száz és ott masszívan rángatáshatáron dolgozik a blokk. Érezni h szenved.
Egy kezdetben rosszabbul felépült olajnyomás mellett, hideg olajjal, iszonyú erők hatnak a csapágyakra ilyen esetben, de még melegen is.
Pontosan ezért soha nem szoktam klasszikus értelemben kislánykodni vele hidegen, de persze nem is húzom tiltásig. Viszont 4500-5000-ig el szoktam forgatni. Annó olvastam, h hidegen a max fordulat fele alatt érdemes kicsivel használni a motort. Ez nálam pont ezen tartományt takarja.
Sőt, a VFR-nél míg bizonyos hőmérsékletet nem ér el a motor, hiába húzom 7000 rpm fölé, nem működik a VTEC vezérlés sem (az-az nem nyitja ki a többi szelepet)."Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
Topiccsendőr
addikt
válasz runner 125 #90530 üzenetére
Termeszetesen senki ne hasznalja extrem alacsony fordulaton, egyetertunk, de megint hitvitaba keveredtunk.
Nem mindegy hogy hideg vagy meleg. Es az sem hogy dizel vagy benzin.
De leginkabb a konstrukcio nem mindegy. Mert most ezt kijelentetted, de mit kezdesz azzal a rotax blokkal, ami ugy volt hasznalva, ahogy nem szabad, es 100 e felett jar?
Es a "forgopontok" a csapagyazasok lennenek? Gorgoscsapagyazas birja. Ott nem tud sullyedni csap.Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Topiccsendőr
addikt
válasz runner 125 #90533 üzenetére
Kezdetben rosszabbul felepult olajnyomas mit jelent?
Ezt magyarazza mar el nekem valaki. Az aramlas a lenyeg.
Hideg olajjal mindig hatalmas olajnyomas lesz kis fordulaton, de az aramlas meg nem jo. Epp ezert a kenes sem.[ Szerkesztve ]
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
demars
addikt
válasz Topiccsendőr #90535 üzenetére
Mit lehet ez ellen tenni? Úgy értem mi az ideális metódus? Jobb ( gyárilag előírt olajtól eltérni) olajat használni, emelt fordulatszámon melegíteni a motort?
Az áram alatt lévő alkatrész ugyanúgy néz ki, mint amelyikben nincs áram, csak más a fogása!
-
Topiccsendőr
addikt
válasz demars #90536 üzenetére
Szerintem nem lehet, es nem kell semmit tenni. Ha annyira nagy problema lenne, hajtorud es fotengelycsapagyas, vezermuzengelycsapagyas lenne nagyonsok motor. Tovabbra is a hengerfej es szelepek a leggyengebb pontja futas szempontjabol a legelterjedtebb japan konstrukcioknak, nem a forgattyusmechanizmus. Kicsit tul van tolva ez is, es verre meno hitvitakat lehet vivni, de nem szabad elfelejteni azt az okolszabalyt, hogy minden konstrukciofuggo, es ha elolvasol egy felelemre raerosito szalagcimet, ami vonzza a kattokat, azaz egy - a hetkoznapi ember szamara emeszthetosegig leegyszerusitett szakmai cikket, azt nem lehet rahuzni mindenre.
Az elobb emlitett gorgoscsapagy pl. vagy ha veztengelynel vagyunk, a desmonal nincsenek akkora rugoerok, mint egy dohc nagyfordulatu motornal, es a kenesi rendszerek kulonbozoseget is ide sorolhatnank. Kinek hany olajpumpaja van, milyen szallitokepesseggel, hogy van megtervezve a siklocspagyak olajzasa, stb.
Idealis esetrol beszelunk, hogy mit kellene tenned ahhoz, hogy a legidealisabb korulmenyek alljanak rendelkezesre, a kovetkezoket tudnam felsorolni: (hozzateszem, ha nem igy cselekedsz, nem lesz semmi baja a motorodnak, es nagy esellyel nem erezheto merteku futasteljesitmenybeli kulonbseg lehet a kozott, hogy idealis korulmenyeket probalsz teremteni, vagy sem. Termeszetesen ez is konstrukciofuggo )
Minel kisebb hidegoldali viszkozitasu olaj hasznalata. A leheto legalacsonyabb, (pl sornegy eseten 5W40 fullszint) illetve a melegoldali is, mert az el tudja huzni a hidegoldalit valamennyire. Ezert nincs ertelme az xxW-50 es vagy 60 as olajnak a sornegyben, mert ezek hidegen is surubbek, hiaba ugyanaz a hidegoldali viszkozitas erteke.
Emelt fordulatszamnal azonnal kinyit a suru olaj miatt a szabalyzoszelep, mert tul nagy az olajnyomas hidegen mar alacsony fordulaton is, bar allandoan azt olvasni, hogy nem tud felepulni az olajnyomas... mig az aramlas nem akkora, mint meleg olajnal. Az olajzasi rendszer meleg olajra van idealisan tervezve.Megoldas: siman keruld a magas es a nagyon alacsony fordulatot, meg olvass minel tobb szaraz, adatokkal teli szakmai cikket, ne legyel beszukultlatokoru vaskalapos ember, legyel nyitott, emeszd meg az informaciot, amit olvasol, gondolkozz, vesd ossze azzal, amit tapasztalsz, masik szakcikkel, es akkor kialakul egy kep, hogy igazabol homalykodas kozeli dolgok ezek, mert ebben a szakmaban olyan nincs hogy nincs
[ Szerkesztve ]
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
demars
addikt
válasz Topiccsendőr #90537 üzenetére
Köszi
Az áram alatt lévő alkatrész ugyanúgy néz ki, mint amelyikben nincs áram, csak más a fogása!
-
Tarill
őstag
válasz Topiccsendőr #90537 üzenetére
Jó kis 0w40 kellene ide csak szerintem abból nincs 4t
Ja de hószánokba szánt motul van
-
őstag
Nincsmit, sok sikert!
Elöljáróban az oktatókról annyit, hogy szerintem alapértelmezetten mind jófejek. Értelmesek, de már unják a melót,ez látszik. Viszont ha kell 23.ra is elmondják,hogy mikre figyelj oda,mi volt a hiba.Egyikőjük viszont a kelleténél bunkóbb,őt sokáig nem kedveltem, de mivel utána főleg vele mentem forgalomba ,megszoktam a stílusát.
Ami még tetszett, hogy nem bántak velem kesztyűs kézzel, leszidtak minden hülyeségért amit csináltam, pedig Bs jogsi nélkül mentem forgalomba,magyarul nulla tapasztalattal.
Szerk: A sok szidásnak és nevelésnek eredménye is volt, gyorsan tanultam, és elsőre meg is lett a forgalmi.
[ Szerkesztve ]
-
Pocee
senior tag
válasz Topiccsendőr #90537 üzenetére
Az olajok tartósságát tekintve tök mindegy a "vastagsága"?
Mr.Brightside
-
z123456789
addikt
válasz demars #90524 üzenetére
Nem, végül egy Louis-os Probiker lett. Átszámítva ca. 75 000-ért, szülinapos akcióban. Vaciláltam, mert a Vanucci amit ajánlott 50-ért, jó állapotban volt, és fullosan passzolt rám, de kicsit sok volt benne az ezüst, ami nem tetszett. :/
Meg aztán az még is csak használt. Így a probiker lett. Minőségre jónak tűnik. Illetve tegnap kicsit szeles idő volt, és 15 fok, de egy póló, és egy longshirt totálisan elég volt alá. Jó, igaz tartósan nem 100 felett közlekedtem. Csak egy kis Hanság kört csináltam. Elmentem Rábcakapira a sajtműhelybe, sajtért. -
HSM
félisten
válasz Tarill #90539 üzenetére
Szépen megvannak a fokozatok... Motulnál pl. fullszintből van motorba 10W30, 5W40 majd a 10W40. Én ezért raktam bele most 10W30-at, annak a legkisebb a hidegoldali viszkozitása. Nálam ahogy használom, úgyis rengeteget megy hűvösen, és az olajhűtő is kicsit szorgalmasabb sokszor kelleténél. Manual szerint is +30 fokig jó vagyok vele, hiába 20%-al "vékonyabb", mint a 10w40. Nem is éreztem semmi negatív hatást most a hőségben sem, igaz, nem is tolom neki versenytempóban.
Az 5w40 meg hoz egy jó kompromisszumot, marad a 10W40-nek megfelelő melegoldali viszkozitás, de vékonyabb hidegoldalival.[ Szerkesztve ]
-
demars
addikt
válasz z123456789 #90543 üzenetére
Hú de jó sajtot készítenek ott!
Vegyes tálat szoktunk venni, azon van minden féle.Az áram alatt lévő alkatrész ugyanúgy néz ki, mint amelyikben nincs áram, csak más a fogása!
-
Topiccsendőr
addikt
Most, hogy mar lassan 6000 kmt raktam az R1 be utcan, megtudtam, hogy nem lehet utcan hasznalni. 2 allasu kapcsolo a feke, es egy szigorlattal feler vele kanyarodni. Erdemes motortesztet olvasni, nem is ertem, miert nem olvasom ezeket, ha ennyire hasznos... meg jo, hogy nem lett bajom! Legkozelebb jobban vigyazok
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
BoB
veterán
válasz Topiccsendőr #90547 üzenetére
Most bánod, hogy nem CBR-t vettél?
You may corrupt the souls of men, but I am steel. I am doom.
-
Pocee
senior tag
válasz Topiccsendőr #90547 üzenetére
"Közúton a Hondával mentünk a legkönnyedebben, leggyorsabban."
Á.M.E.N.
...tudtam én
Mr.Brightside
-
Topiccsendőr
addikt
Mondom, hogy mar van otthon egy ketutemum. Majd hatizsakban fogok hordozni magammal motorozasnal egy liter olajat, mint a csovesek? Ugyanma!
Inkabb szakadjanak le a szerveim minden fekezesnel (vajon mi a fhaszrol irta a tesztet?)[ Szerkesztve ]
Nem menekülsz a csendőrség elől.
Új hozzászólás Aktív témák
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen