-
Fototrend
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
Topiccsendőr
addikt
válasz etnies #141121 üzenetére
Az abs kocka legtelenitesre jott egy megfejtesem, miert nem szeretik. ugy adodott, hogy szembe jott velem egy c-abs legtelenitesi utmutato. Annal a bizonyos motornal 5 legtelenito csavar van egy rendszeren. A legteleniteshez pedig egy specialis, legtelenito-módot kell elohivni. A pityergest ebben az esetben sem ertem, mert el kell kerni azt a penzt, amiert dolgozik az ember.
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Biqci
aktív tag
válasz etnies #141352 üzenetére
Nekem függőlegesen, terhelés nélkül kell ellenőrizni és ha kell beállítani. Ami azért jó, mert két emberes meló, az egyik tartja a motort, a másik bűvészkedik. Legalábbis házi körülmények között. Gondolom műhelyben van hozzá pad...
"For those about to rock" - "azok számára, akik sziklani készülnek" - Google Translate ... Én már nem iszom, lehet alkoholista lettem... Peter Griffin
-
Topiccsendőr
addikt
válasz etnies #141354 üzenetére
a zvmx2 -ot akarom kiprobalni az r1-en. Az530 zvmx 12e km utan szakaszos lett, ugy, hogy minden menes utan fujtam, ami sokszor 200km alatti futas volt. A loti-futi 83 loeros motoron meg az alsopolcos, sima o-gyurus lanc is tobbet birt, mint 20e, inkabb rozsdaval volt a baj, mert mielott megvettem, tobb evet allt. A loero eleg nagy faktor, emelett a lancolajozo biztos sokat segit, ezt elhiszem.
A reginanak van meg egy lanca, ahol a csapok elmeletileg meg kemenyebbek a mas szerkezetu szenatomok miatt. Ha megint ilyen futasteljesitmenynel megnyulik, akkor lehet kiprobalom azt.[ Szerkesztve ]
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Topiccsendőr
addikt
válasz etnies #141394 üzenetére
ZVMX legyen inkabb PRO , mert a racinghez tul nagy a surlodasa az o-gyuruk miatt. Es racinghez "eggyel kissebb" lanc kerul altalaban motorra. Erre a felhasznalasra az ER (exclusive racing) o-gyuru nelkuli tipusai vannak a did kinalataban.
A marketing visszauthet ugy, hogy utcara sok ember racing-et akar majd, mert ugye az a legjobb. Igy a leheto legrosszabb lanc kerul a motorra utcai felhasznalashoz...
mas gyarto nem-racing lanca o gyurus lesz, ennek ellenere azt irjak ra, hogy racing. Ezutan a felhasznalok megallapitjak- miutan az o gyuru hianya rovidebb futasteljesitmenyt biztosit- hogy a did szar minoseg.[ Szerkesztve ]
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
macilaci78
nagyúr
válasz etnies #142332 üzenetére
Egy jelblokkoló nem egy komoly beruházás azok számára, akik üzletszerűen lopják a jármáveket. Egy hidraulikus betonacél vágó olcsóbb is, mint egy minőségi lánc és lakat, ráadásul kicsi, gyors és csendes.
Nem azt mondom, hogy felesleges védekezni a tolvajok ellen, csak azt, hogy kár idegeskedni miattuk.
Én egy komolyabb Abus U-lakatot és egy komolynak tűnő 120 centis láncos zárat vettem, előbbit a biciklire, utóbbit a robogóra. Aztán évek óta csak garázsból garázsba robogózok, vagy beugrok 5-20 percre valahova, esetleg egy pláza bejáratánál letámasztom, amíg moziban vagyok.
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól! Eladó garzonlakás! Budapest III. ker. Tímár utca, 29 m2, galériás. https://ingatlan.com/34130552
-
Topiccsendőr
addikt
válasz etnies #142530 üzenetére
Nem feltetlen tortenik barmi a titannal, amennyiben tobbszorosen tul van tervezve.
De pl a yamaha acelbol magra konyitett "olcso" csavarokat hasznal a radialis feknyergeknel, ami kb ugyanolyan konnyu mint a titan, vagy elhanyagolhato a kulonbseg.
Es akkor en mar nem invesztalnek nagy penzt titanba.Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
veterán
-
veterán
-
veterán
válasz etnies #142556 üzenetére
Nekem is ugyan ez a bajom, mint a kolléga írt, és a safetys training nekem sem segített ezen. Remélhetőleg a holnapi Kakucs Ring fog valamennyit.
Saját motorommal meg nem szívesen gyakorlom ezeket a low-speed drilleket. Egyszer túlnyomtam a hátsó féket és feldőlt a motor. Sok tízezres kár keletkezett a semmiért. (Autómentő, kuplungkar csere, idomjavítás...)
[ Szerkesztve ]
https://play.google.com/store/apps/details?id=com.lovemap.lovemapandroid
-
veterán
-
macilaci78
nagyúr
válasz etnies #142665 üzenetére
És ott leszünk, ahol most: pénzkérdést csinálunk a felelőtlen vezetésből. Elveszik az autót, amivel szabálytalankodott. (Elő)veszi a másikat, beleül és megy tovább...
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól! Eladó garzonlakás! Budapest III. ker. Tímár utca, 29 m2, galériás. https://ingatlan.com/34130552
-
Somatom
veterán
válasz etnies #142672 üzenetére
Sztem a pénzbírság befizetéséig le lehetne foglalni az autót és persze külön díjért tárolni. Meg kell jelölni a rendszerben, hogy akitől elvették a jogsit, az milyen rendszámú autót vezetett. Később ezt az autót lehet fokozottan ellenőrizni. Eltiltás alatti vezetés esetén lehetne komolyabb büntetés, komolyabb pénzbírsággal, amiből lehetne finanszírozni a fokozott ellenőrzés anyagi terhét.
[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
palfitom
félisten
válasz etnies #142672 üzenetére
Így van. A bevont jogsi nem sokat ér, hiszen alig van közúti ellenőrzés, kicsi a lebukás veszélye. (Engem pl. utoljára 1996-ban állítottak meg közúti ellenőrzésként.)
Life is too short to drive boring cars. * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * Szakmai kérdésekkel NE PRIVÁTBAN keress, annak a fórumon a helye! Köszönöm!
-
Somatom
veterán
válasz etnies #142745 üzenetére
Még egyszer! A szabálysértést a vezető követte el, nem az autó. Mi van akkor, ha nem az övé az autó? A bérbeadó, kölcsönadó mit tehet arról, ha a vezető szabálytalankodik? Amúgy meg miért ne használhatna másik autót, ha már azt feltételezzük, hogy jogsi nélkül vezet?
Egyébként nem én találtam ki ezt a rendszert, a német gyakorlatot írtam le.[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Somatom
veterán
válasz etnies #142758 üzenetére
Világos, de azok a feltételek az autóra vonatkoznak, nem a vezetőre. A vezető vezethet tovább más autót, csak az ellenőrzött autó nem vehet részt a forgalomban ezek nélkül. Sztem ez nálunk is így működik. De, itt most fordított esetről van szó. Ha párhuzamot akarnék vonni, akkor az lenne, hogy biztosítás, útadó nélküli közlekedésnél a jogsit húznák be. Bár, még abban is több a logika, mint vezetői hiba miatt járművet lefoglalni.
[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Micsurin
nagyúr
válasz etnies #142801 üzenetére
Megy privátban nem akarom rontani, mert maximálisan korrektek voltak mind ők mint a TEC akiktől a shocks származik. [link] rákeresve nem is egyedi ezzel az olcsó csodával
Ma reggel írtak, hogy megy a refund mert csere rugó nincs én meg jeleztem nem igen tudom a visszáru, hogy legyen mert több a leve mint a hús. Mire közölték maradjunk egy fullós refundban mert a TEC-ek eleve nem egyárban lennének az YSS-el amit én akartam. (60 vs 110GBP)
Benézték ilyen van de legalább korrektek elismerték.
Én meg akkor már a BázisMotornál rendeltem le a gázosatThe Separatists have no regard for innocent life. They don't care who walks away from war and who doesn't. That's why we move on them now, Commander……and Wolfpack leads the hunt.
-
Micsurin
nagyúr
válasz etnies #142866 üzenetére
Töltőt ki kell onnan vágni és jó is vagy.
S10 és 12/13m is csak felmelegszik főleg napon Qi-val. Ülés alól fel van hozva 20000-es bankból a lightning a kormányra, probléma megoldva ha esetleg lemerülne.SP csak a CNC alu miatt tetszik, csak masszívabb na. Meg a tokok valamivel vékonyabbak karcsúbbak ha jól láttam.
Érdekes amúgy én alzat nézve a sima csavaros befogós SP-t 26-ért láttam, messze jobb árban. 10 még a csillapító plusz ha kell akkor a tok.
Allis csodába még mindig nem tennék bele egy 330 ezres készüléket, elég ha egyszer megszívom.
OIS-t még mindig féltem a rezonanciától az a baj, hamar meg lehet gyilkolni ha meg bontják a szervizben a telot a vízállóság sosem lesz már olyan mint volt.
The Separatists have no regard for innocent life. They don't care who walks away from war and who doesn't. That's why we move on them now, Commander……and Wolfpack leads the hunt.
-
nagyúr
válasz etnies #142921 üzenetére
Azzal én már 2 éve találkoztam. Se utólagos fékkar, se kipuf nem lehet fent a motoron (illetve kb semmi ami nem gyári), ha nincs beiratva a forgalmiba. Csak azzal engedik át, ami oda van beírva, nem számít az E jel. Azt mondták, nincs himi-humi, fotón minden látszik sajnos. Én is visszaraktam a gyári kipuff-t műszakira.
[ Szerkesztve ]
-
Somatom
veterán
válasz etnies #142949 üzenetére
Ez az átkosból ered. Volt pár buhera, amire egy akkori tótumfaktum kitalálta, hogy motorra nincs összeépítési engedély. Ezt úgy értelmezték, hogy semmilyen engedély sincs. Hiába szerelsz fel olyan cuccot, aminek EU -s minősítése van, az automatikusan nem engedélyezett. Hazai átalakítási engedély kéne hozzá, aminek az eljárása megmaradt a régi rendszer szintjén.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
veterán
válasz etnies #143065 üzenetére
"Pedig hidd el, nincs cikibb, amikor egy tapasztalt motoros egy sokkal szerényebb gépen körbemotoroz a kanyarban."
😂
Bocs, ezen csak röhögni lehet.
Nyilvánvaló hogy ilyen szerpentinen szinte semmit nem számít milyen erős a motorod. Itt csak a skill és a tapasztalat dönti el hogy mennyire jól mész végig.
Szerinted nincs ennél cikibb, de valójában minimális gondolkodással belátható, hogy ennél nincs evidensebb.De jár a dicséret, nagy ügyes vagy hogy jobban mentél mint pár kezdő! 😱
https://play.google.com/store/apps/details?id=com.lovemap.lovemapandroid
-
zgospel
őstag
válasz etnies #143065 üzenetére
"Pedig hidd el, nincs cikibb, amikor egy tapasztalt motoros egy sokkal szerényebb gépen körbemotoroz a kanyarban."
Fúbazmeg... Nem, ebben semmi ciki nincs. A ciki az, amikor presztizskérdést csinálunk egy előzésből, aztán emiatt belehajszoljuk magunkat meg másokat olyan szituációkba, amikbe nem kéne. Pályán nyíltnapon sem ciki ha megelőznek, akármivel is.https://www.flickr.com/photos/zpapa/
-
veterán
válasz etnies #143076 üzenetére
Miért lenne? Voltam már Kakucson (leszek is), számomra végig evidens volt hogy az egyik leglassabb leszek. Szerintem akinek ez ciki, annak önértékelési gondjai vannak.
Amiről írsz elhiszem hogy zavar. Simán bunkóság így feltartani a másikat.
[ Szerkesztve ]
https://play.google.com/store/apps/details?id=com.lovemap.lovemapandroid
-
Somatom
veterán
válasz etnies #143065 üzenetére
"Pedig hidd el, nincs cikibb, amikor egy tapasztalt motoros egy sokkal szerényebb gépen körbemotoroz a kanyarban."
1450ccm és símán előfordulhat, hogy a helyi robogós pizzafutár körbemotoroz. Mi ebben a ciki? Ő siet, én nem. Ennyi. Ennek semmi köze a tudáshoz, tapasztalathoz.Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
3800+
őstag
válasz etnies #143169 üzenetére
Igen ebben (is) kell fejlődnöm, hogy kimaxoljam a hátsófék lehetőségeit. Csordogáláshoz, stabilizáláshoz már megy rutinszerűen, de tempós kanyarnál még van mit gyakorolni.
Visszacsatolva az előzőkre, szerintem ahhoz is rengeteg km kell az ember seggébe, hogy adott szituban reflex szerűen menjen minden. Nekem is van egy mumus kanyar a közelben ahol, a legutóbb is elkapott a húbammeg érzés, de már egész jól kezelem és amint a jó helyre tettem a tekintetem már meg is oldódott. A túl óvatos közlekedésnek talán ez lehet a hátránya (ha van neki), hogy ilyen könnyebben megoldható szitukba sem kerül az ember és így tanulás, fejlődés sincs.
[ Szerkesztve ]
MSI Z370-A PRO, XFX 6700XT, Intel i7-8700, AIO, 2x8+2x16 GB 2400Mhz
-
norbert1998
veterán
válasz etnies #143207 üzenetére
Én csak olvasok, abba ne hagyjátok
Épp az van, hogy velem harcol az asszony, amiért szólok neki, ha többet talál enni, mint szerintem kéne. Itt most a strandszezonra 5 kilót téma számokra pontosan igaz lenne... A végső cél meg 10 kiló, akkor lenne igazán pöpec a látvány.
Namost a lelkem eljár edzegetni, sokszor gyalog megy munkába, ha nincs kánikula, akkor gyalog is jön haza (ez olyan 3 km távolság/út), de az evésen egyszerűen nem hajlandó annyit változtatni. Tegnap este is megsértődött, mert szólni mertem neki, hogy elég lesz egy rozsos toast is vacsorára, nekem is elég, akkor neki is legyen elég. "De ő nem éhezni akar..." Néha úgy érzem magam ilyenkor, mint te a mellékelt ábrán.
Én ugyanazt csinálom, amit neki mondok. Rólam lement 2 kiló 3 hét alatt, nekem maradt 3 kiló hátra, de sajna a nyaralásig már csak 2,5 hét
Róla meg semmi. Nyilván az edzésektől tónusosabb lett, de hogy zsír nem ment le, az fix, én nem jutok el edzeni mostanában az egyetem (most lett vége) és a lakásfelújítás miatt....Na mindegy, continue
-
veterán
válasz etnies #143222 üzenetére
"lehet jó étrend, de rossz időben"
Az nem lehet, paran mar irtak (helyesen), hogy calories in < calories out ==> fogyas, csak ez szamit. Az mar egyen kerdese hogy hogyan tudja fenntarthatoan elerni, de errol is mar volt szo.
https://play.google.com/store/apps/details?id=com.lovemap.lovemapandroid
-
veterán
válasz etnies #143228 üzenetére
Hormonhaztartas valtozasa lassithatja vagy gyorsithatja a metabolizmust ami hatassal van az ehsegerzetre, de akkor is csak a kaloriaszam szamit. Nem lehet hizni kevesebb kaloriabol mint amennyit elhasznalsz, akkor se ha pont lefekves elott eszed, mert az ellentmondana a termodinamika 1. torvenyenek.
[ Szerkesztve ]
https://play.google.com/store/apps/details?id=com.lovemap.lovemapandroid
-
-
fattyu
veterán
válasz etnies #143339 üzenetére
ebben amugy csak az önbecsapás részét szeretném szóvá tenni. teljesen a te dolgod mit csinálsz és nem ítélkezem.
de ez a városon belül 50 el. az összes perecem pest táblán belül történt. kivétel nélkül.
1 volt ahol én voltam a phasz. egy. az összes többiben ilyen 15 meg 30kmhnál húztak olyat az autósok hogy csak néztem...
a hülyeséget, az embereket, a dugót, az időjárást, a késést, és a várakozást leszámítva szinte mindent jól viselek
-
neutron23
csendes tag
válasz etnies #143343 üzenetére
Két éve kakucson csúsztam protektoringben kb. 60-al. Jól védett, azóta is abban motorozom és ha ezt leselejtezem, akkor is be fogok szerezni egy protektoringet. Egyrészt mert offroadozom is néha, másrészt ez a leghűvősebb kombó. De lesz hálós kabátom és bőroverálom is. Fasza cordurám meg már van Csizmát még nem szereztem be. Akarok egy enduro meg egy sport csizmát is. Most egy mindenes bakancsom van, de sokszor nem a legjobb. Offroadra nem jó, sportra elmegy. Városba meg kanyarogni tökéletes.
-
fattyu
veterán
válasz etnies #143345 üzenetére
Ez azért van, mert amennyiben nem ott történik, akkor nem tudod elmesélni a fórumon. Általában.
ezzel sem értek egyet de ezzel semmi baj
amugy tényleg nem beszóltam. csak arra akartam utalni hogy egy nagyvárosban összehasonlíthatatlanul több a megoldandó váratlan mint kint.
a hülyeséget, az embereket, a dugót, az időjárást, a késést, és a várakozást leszámítva szinte mindent jól viselek
-
válasz etnies #146080 üzenetére
Nem talib vagyok, es de, szoktam turazni.
Tanktaska tetejebe berakom a cel kornyekerol kinyomtatott terkepet, es uccu neki.
Ha nagyon elnezek valamit, es a vilag vegen vagyok, akkor helotelo es megnezem mi van. Amugy pedig megallok, es megkerdezem
Baszki, ismeroseim anno 125os meg 250es szoci gepekkel mentek Bulgariaba, terkeppel, es qrva jol ereztek magukat, ha eltevedtek akkor megkerdeztek a helyi eroket (kocsma), hogy merre van az arra.
Se palya nem volt, se mobil, se net, se semmi. Kaland volt, buli, haverok.
Kozben meg szocializalodsz, problemat oldasz meg, ilyesmi.
Felfedezel.
Errol szol a motorozas, nem arrol, hogy mindenfele motorozasgatlot bekapcsolsz, beulsz a buborekba, es el-sinbuszozol Abol Bbe.
Eltevedesekkor tok jo dolgokba lehet belefutni (rosszba is), de ez ilyen sportag.
Nem elni kell, hanem megelniHa meg full biztonsagosan akar valaki motorozni, akkor uljon vonatra, huzza a fejere a bukot, nezzen ki az ablakon, es brummogjon.
Tudom, most nagyon kocsog vagyok.Gyerekkorom ota, hellyel kozel 30 eve motorozom, pucoltam gyertyat ut mellett a babettaban, toltam haza 8 km-errol a 180 kilos 400ast miutan fejre alltam vele, estem is, tevedtem el ejszaka tobbszor is. Azota egy USB beszerelesen mindig elgondolkodom Xxben szerintem lesz majd, es az ules ala teszek vesz-kabelt tolteni a telefont.
Allt meg a vfr a Bakonyban asszonnyal mogottem, 0 tererovel. 4kmt toltuk, mire lepkehaloval tudtam fogni halozatot a trelerhez. 5 ora mulva ertek oda, addig fetrengtunk a mezoben. Otthon kiderult, hogy az AC biztositekjanak a laba, a muanyag alatt kontakthibasra repedt/faradt
Ezek tok jo dolgok.
Nekem nem kell steril vilag.
Ez ugy jo ahogy van.[ Szerkesztve ]
どんな時代だろうが、機械は決断しない、 戦闘は人間がやるんだ。
-
A Zéé
addikt
válasz etnies #146080 üzenetére
Igazad van, 400 km/nap volt a max, de Horvátországba is elmentem úgy, hogy volt 3 fix pontom, amit megegyeztem, hogy hol kell elforduljak, és leértem eltévedés nélkül a tengerpartig. Én így közlekedek sokszor autóval is.
NÉZD MEG A HSZ-EM ELSŐ SZAVÁT.... Majd olvasd el az általad kiemelt mondatom utanit, aztán az utolsó előtti mondatom. Lassan, értő olvasással.
Aztán olvasd el az utolsó hsz-ed tálib gondolkodós definícióját, és gondold át, hogy te mit írtál, hogyan reagáltál.
Köszi, puszi.[ Szerkesztve ]
Just a simple Lineman...
-
válasz etnies #146090 üzenetére
Nezd, en alairom, hogy papiron marha jol neznek ezek ki.
Kamionban is marha jol mutat a tablafelismero rendszer, ami gps alapu is.
De kanyarnal nekiall uvolteni a tablak miatt, es van, hogy belefekez, mikozben 100 meterre a kanyar.
Amikor megyek tempomattal palyan, es 85nel egyik pillanatrol a masikra fullra rahuzza a retardert, es belefekez, mert 40es tablat gondolt a palya, es a semmi kozepen, az eleg meleg. Foleg amikor jonnek mogotted, es semmi elojele nincs annak, hogy mit fog csinalni mindjart.
Jol mutat a kameras tukor is, de egy ev alatt sem birtam megszokni, semmit nem latszik benne.
Jol mutat a tavkoveto tempomat is, altalaban mukodik is, de amikor nem, akkor baj van.
Nagyon dizajn a huszonhat kijelzo, amik ejszaka, esoben is fullra vilagitanak bele a pofadba, es amiktol az utat meg nem latod, mert a pupillad huzodik ossze a sok fotontol.
Raadasul meg a tavtarto tempomat is lekapcsol mar kisebb esoben is. lol
Stb.Engem mocskos modon idegesitene, ha kotelezoen ez lenne motorozas kozben is.
Ezert is gondolkodom abban, hogy veszek egy tarcsi xx-et. Abban semmi nincs, csak kraft, meg suly. Szevasz.Az egyeni kutyuket megertem, hidd el. GPS is tok jo add-on, USB is, BT atbeszelo is.
Te mashogyan motorozol, en is mashogyan motorozom.
Ez tok oke am, ezzel semmi bajom nincs
Csak ne akarjak kozpontilag rameroltetni a szamomra sok felesleges faszsagot, amiknek semmi ertelme egy olyan ember szamara, aki tud kozlekedni.
Plane ugy, hogy ezen rendszerek a tartossag, es masszivsag elleneben hatnak, plusz hibaforrasok, es penzbe kerulnek.
Aki meg nem tud kozlekedni, az tanuljon meg, mert ezekkel sem fog tudni, es baleset sem lesz kevesebb, amikor mindenki a kijelzot nezegeti, es a beallitasokat piszkalja, mert mittudomen, puhabb rugozas kell a rosszabb minosegu ut miatt, de a busz eppen fekez, de csak egy feklampaja vilagit.
Ez nagyon veszelyes, foleg ketkereken...Ennyit szerettem volna elmondani.
[ Szerkesztve ]
どんな時代だろうが、機械は決断しない、 戦闘は人間がやるんだ。
-
macilaci78
nagyúr
válasz etnies #146208 üzenetére
Kifordul elém valaki rendszeresen megesik, mindegy, hány keréken és mekkora vassal vagyok, Budapest, de mondhatnám Szegedet, Békéscsabát is. Az a tapasztalatom, ha van idő dudálni, akkor nincs nagy gond. Na, én inkább a féket nyomom a duda helyett, rendszeresen figyelem a mögöttes forgalmat is. Elég régóta közlekedek, lehet látni a potenciális hülyéket, akik figyelmetlenül, vagy kész akarva váltanak sávot úgy, hogy az másra kockázatot jelentsen, stb.
A múlt héten is volt egy eset, tele zöldes kereszteződés, egyenesen megyek, szemből balra kanyarodó autó egyedül, a mellettem lévő sávból is egy balra kanyarodó autó. A mellettem lévőt a szemből jövő elengedi, én is villantok, elengedem a szemből jövőt. A mögöttem lévő persze dudál, mert az ő ideje nyilván drágább, várnyomásgyógyszerre meg nem telik.
Gyorsítok, utcahossznyira lemarad. Beérem a trolit (második autóként), megálló közeleg, meg is áll buszöböl híján az úttesten, lámpás, zebrás kereszteződés előtt 15-20 méterrel, záróvonalon. A mögöttem lévő sietős indexelve kikerüli a trolit, a mögötte lévő autót, engem, mit neki záróvonal, még befér a szemből jövő előtt. Dudálok hosszan.
Na, ez a beférek még a "szemből jövő előtt" lehetett annak a gyalogosnak is a gondolata, aki közvetlen a troli előtt próbált meg szabálytalanul átkelni az úttesten.
Szerencsére legalább a gyalogosnak volt annyi esze, hogy kinézzen a troli mögül, mert a mögöttem lévő kövér gázzal, 50-70 centire kerülte a trolit.De olyan is volt, hogy a belsőbe húztám rám a kocsit a külsőből, mert jujj, ott egy lyuk a két kocsi közt! Nem volt gáz, széles a sáv és a Demszki-csöcs miatt úgysincs tovább, szóval ráértem dudálni. Az asszony persze világát sem tudta, csak akkor ijedt meg, mikor rám nézett.
Tele van ilyennel a közlekedés, de ez még mindig közlekedés és nem motorozás. Nem kellett vészhelyzeti kerülő, fékező manővereket bevetni, nem volt váratlan megcsúszás, stb. Anno az oktatónak is mondtam már az első rutinórán, hogy a forgalomtól nem félek, közlekedni már tudok. Majd tréningre megyek a tavasszal, nyáron és tanulom, gyakorlom a manővereket.
Basszus, tegnap, tegnapelőtt sem aludtam, számolgatom a pénzem, mire elég. Fb, marketplace dobja fel a hirdetéseket. QI 650-es, V-Strom, TRK 502, 702, 10-20 éves BMW-k, FJR-ek. És nem tudom, mikor vegyek. Most pangás van, de tavasszal, amikor nyílik a kínálat, az árak is erősödni fognak a használt piacon. Tárolni tudom, szervizelni is könnyebb lenne most és egy hónap múlva már az éjszakai fagyok is elmúlnak, reggelre meglenne a 4-5°C, amire városi forgalomban már fel tudok öltözni.Autóval 5 év alatt egyetlen vészhelyzetem sem volt, nagyon defenzíven vezetek. Motoron meg... - Én két keréken is defenzív vagyok, meg előzékeny. Veszítek pár másodpercet, de ideg nélkül érek oda. Úgyis nekem áll a zászló: két keréken enyém a buszsáv, a sorok között előre csosorghatok a lámpánál, ha feszegetem a határokat, akkor is inkább a kerékpársáv felé, mint a záróvonalon.
Viszont azt sajnálom, vagy nem is tudom, hiányzik, hogy a motoron nem volt mellettem oktató, mint az autónál, aki menet közben magyaráz. Rutin pályán ott volt a feladat, old meg, ha elfektetted, akkor segített felállítani, meg a bóját visszarakni, de ennyi. Még mondta, hogy kicsit gyorsabban, vagy több fékkel, de ha nem ment, akkor ereggy arrébb a parkolóba és a csatornafedeleket kerülgetve nyolcasozz. Autóánál ott ülhet melletted az oktató, érzi, látja, mit csinálsz, mit csinálsz rosszul. Ott vannak nála a pedálok, meg tudja mutatni, hogyan kell nem bakkecske módjára indulni, vagy nem lefulladni. Mondja, hogy most jó hang alapján a fordulatszám, stb. Könnyebben tanulsz, mert az oktatónak is más eszköztára van egy autóban, mint motoron.Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól! Eladó garzonlakás! Budapest III. ker. Tímár utca, 29 m2, galériás. https://ingatlan.com/34130552
Új hozzászólás Aktív témák
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen