-
Fototrend
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
Topiccsendőr
addikt
válasz zgospel #129503 üzenetére
M50 Kb 1.7-5 mm nel van 50% on. Es az nagyon vekony. Egyszer en is beneztem, ki akartam cserelni, aztan az uj betet is nagyon vekony volt ujkoraban, ezutan bennehagytam. Szoval lehet hogy annyira nincs megkopva, de ring utan nezz ra mindenkepp.
[ Szerkesztve ]
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
zgospel
őstag
válasz zgospel #129518 üzenetére
Az ABS nagyon zavaró a kemény féktávokon, de kikapcsolni nem merem. Egyszer véletlen utcai módban felejtettem, na úgy meg annyira dolgozik az ABS hogy kicsit túl is szaladtam a féktávon, mert hiába húztam a féket, nem úgy lassult a motor, mint pályamódban.
Tavaly mintha lett volna egy enyhe fading a fékerőben, azt most nem tapasztaltam. Az egyetlen változó tavalyhoz képest a friss fékfolyadék.https://www.flickr.com/photos/zpapa/
-
Topiccsendőr
addikt
válasz zgospel #129553 üzenetére
Ha ugy fekezel, hogy megvarod, mig osszeul a villa es azutan fekezel nagyon nagyot, egyenesben, nagy sebessegnel lehetetlen megallitani az elso kereket abs nélkül is. Elobb elkezd sikitani a gumi, es kezdodik az elso kereken gurulas, de ezek szerintem jobban kezelheto dolgok, minthogy nem tudod mekkora lesz a fektavod.
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Topiccsendőr
addikt
válasz zgospel #129558 üzenetére
Igy biztosan nem fogsz jarni, a gp ben teljesen mas fek van, ott kemiai kotes is kialakul a betet es a tarcsa kozott, ott hatalmas fekerot tudnak produkalni. Egy szimpla aceltarcsaval utcai motoron ehhez nagyon hulyenek kell lenni.
Tudtommal ok fekeznek wsbk ban is, nem szol bele abba semmilyen elektronika. [link]
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
etnies
senior tag
válasz zgospel #129619 üzenetére
[ Szerkesztve ]
"önmagam hite vagyok magamban"
-
zgospel
őstag
válasz zgospel #129540 üzenetére
Voltam ma a Triumphban, megnézettem a fékbetétet, azt mondták hogy ez kuka. Három Hungaroring napot bírt (1 nap az 4x20 perc) az én lakossági tempómban.
Lehet hogy helikopter vagyok, de én ezt eléggé kevésnek érzem és nem tudom hogy mit gondoljak
https://www.flickr.com/photos/zpapa/
-
Topiccsendőr
addikt
válasz zgospel #129827 üzenetére
A betetben vannak azok a vajatok, amik a legutolso fotoidon is latszik. Ha azok eltunnek, akkor kell cserelni.
Beszeltuk, hogy uj allapotaban kb 3mm van rajta, vagy meg kevesebb.
Sajnos a jo fek az ilyen. Nagyon jol fog, de hamar kopik.Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Pfiucska
aktív tag
-
nagyúr
válasz zgospel #129857 üzenetére
Á, én nem nyúlkálok a szemembe semmi pénzért
Olyan típusú távolra nem látásom van, amit ha meg is műtenek maxium 1-2 év és ugyan úgy visszaromlik. Egyszer elmagyarázta pontosan a doktornő, hogy miért, valami olyasmi a lényeg, hogy a szemlencse domború, amit lehet laposítani meg domborítani és az enyémet azt laposítani kéne, de a szem környéki izmok, csontozat, meg minden nyomása által ugyan olyan állapotba térne vissza rövid időn belül.
Ergo becoptam.
-
-
zgospel
őstag
válasz zgospel #129870 üzenetére
Ma pont került a dolog végére, bent vannak az új betétek. A régi félre volt kopva, a teteje sokkal kopottabb volt mint az alja, amit jeleztem, úgyhogy kipucolták a féket. Így a hirtelen váltás miatt érezhetően pontosabb lett, jobban be is harap.
Hogyan kéne a féket tisztán tartanom, elég csak mosáskor oda is locsolni egy kis vizet, vagy inkább fújkáljam féktisztítóval néha?
https://www.flickr.com/photos/zpapa/
-
Topiccsendőr
addikt
válasz zgospel #130363 üzenetére
Sztm nem tud felre kopni, mondom ezt ugy, hogy nem lattam a betetet, de ha felrekopik, akkor ott mar keresztben allnak a dugattyuk, ami nem jellemzo ilyen koru es minosegu feknel, es akkor mar szorulna is a fek, es eros kopasnyomoknak kellene a dugattyukon lenni.
Egyszeruen amikor vki leszerelte a nyergeket vmilyen okbol, pl fekfolyadek csere, vagy gumicsere, akkor a tarcsa elen a fekbetet aljat lemorzsolta, ahogy csavarva nyomta vissza a dugattyukat, hogy kiferjen a felnitol. Ettol nezhet ki ugy, hogy az alja jobban kopik. Legalabbis en meg nem lattam felrekopott betetet sem stylemanal sem m50 nel.
A pontosabb erzet pedig az, hogy valoszinuleg legtelenitettek a fofekhengert. Betet nem okoz ilyet.
Viz ott semmit nem fog csinalni, fektisztito sem.
Alapvetoen nem igenyli a pucolast. Ha nagyon pedans vagy, szetszeded szezononkent es kipucolod, de ahhoz szerszam, es mindenfele kencefice kell.Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
fattyu
veterán
válasz zgospel #130439 üzenetére
őszintén egy 600 sornégy nekem se kéne. főleg nem olyan amit nem is erezd el a hajamra hangoltak.
de a zrx meg az alul döglött az nem fér meg egy mondatban
a hülyeséget, az embereket, a dugót, az időjárást, a késést, és a várakozást leszámítva szinte mindent jól viselek
-
bacus
őstag
válasz zgospel #130439 üzenetére
Azért a v2-nek megvan a maga varázsa, el kell ismerni. Lehet nem véletlen, hogy a sor kettőnél (legalábbis ezt olvastam) mesterségesen próbálják a v2 érzést imitálni.
A lényeg, hogy ki mit szeret, én pl elvagyok 2-6e fordulat tartományban, talán még nem is pörgettem 7e fölé sosem a boxert és nekem ez így jó. (egy sor négy épp ezért nem lenne alternatíva, hacsak nem valami 1600-as )
A HD-k hangja is mindig alapjáraton tetszett , ahogy szinte érezted és láttad a rezonancián, hogy melyik dugattyú merre jár épp. , de ahhoz, hogy ezek menjenek ilyen alacsony fordulaton, oda ccm kell !800 ccm alatt nem igen tudnék elképzelni motort magamnak már, pedig egész elégedett voltam a v-strom 650-el is.
Autócserénél is most elég gondban vagyok, mert nekem a 3 hengeres nem autó, az 1400 ccm alatt szintén nem az, nem tudom mi lenne megfelelő, ami bele is férne a büdzsébe. Az újakat már elengedtem, már 2017-eseket nézegetek, ott még volt 1,6 -2 literes szivó benzin..
Kössünk egyezséget, megegyezős egyezséget... https://www.paypal.me/engiman/30
-
hugi0
őstag
válasz zgospel #130896 üzenetére
"Szóval élmény nem nagyon van, csak unaloműzés, értem."
Nezopont kerdese.
En szivesebben megyek egyedul.Ha netan nem hetfo vagy kedd a kakucs, hanem csutortok vagy pentek, akkor kimennek en is.
- kivancsi vagyok milyen egy "palyazas"."Az arnyekom gyorsabb a noverem fenyenel."
-
csongi
veterán
-
veze
őstag
válasz zgospel #130979 üzenetére
Én öntöttem már rá ilyen mennyiségben deszt vizet, nem ragoztam túl a dolgot..
El is felejtettem. kb egy -másfél év mulva le lett cserélve, de nem ezért, hanem mert amugy is esedékes volt. Semmi baja nem lett , meg azóta is jo. nem tíz évig volt benne egyfolytában.
Nekem sem folyt sehol, legalábbis ahol látható lett volna egyszerüen valahova eltünt
Nyilván azért kell időnként ellenörizni a szintet, és azért is van igy kialakítva hogy ellenőrizhető legyen, mert valamilyen szinten egyfajta természetes elhasználodás van
Kocsinál is van ugy hogy utána kell tölteni. Egyszer deszt vizzel , aztan ha megint kell , egy kis fagyállóval oszt' kiegyenlitik egymást. Annak se lett még sosem baja emiatt
Kb abban látom a veszélyét ha mindig csak deszt vizzel töltik utána, felhígul és hamarabb megfagyhat. pl -30 fok helyett már - 20 fokon. De ugyis cseréli az ember időszakonként, és nem várja meg ezt hogy már szinte víz legyen[ Szerkesztve ]
-
Topiccsendőr
addikt
válasz zgospel #130977 üzenetére
Tobb lehetoseg van a fogyasra. A durvabbakat nem fogom emliteni inkabb.
Gyarban eleve keveset raktak bele, es mindig is ennyi volt.
Szintet hidegen kell nezned, melegen mindig tobb lesz.
Deszvizet ratolthetsz, a kiegyenlito tartalyban minden egyes felmelegedesnel-lehulesnel keveredik a rendszerben levo fagyalloval, nem tudsz annyit beletolteni onnan, ami felhigitana az osszes fagyallot.
Hybrid-et tartsd be, szintol fuggetlen. Motulnal ez rozsaszin. Semmi koze a szinhez, a manualban irtakhoz ragaszkodj.Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Geresics
addikt
válasz zgospel #130977 üzenetére
A többiek a lényeget már megírták. Én is bátran utánatöltenék desztvízzel, és pár felmelegedés/lehülést követően (mikor már összekeveredett rendesen) egy benzinkúton (vagy szerelőnél - kinek mi az egyszerűbb) ráméretnék (ingyenes), hogy hány fokig jó. Ha -15°C alatt van, akkor nincs baj, ha télen ennél melegebb garázsban van, akkor meg pláne...
A szín meg tökmindegy. Ez olyan, mikor egy gyártó azt írja, hogy csak a Motorex (vagy bármi más) a jó kenőanyag-beszállító - baromság...*MOTOROS CSATORNA* youtube.com/MotorosVandor
-
dellfanboy
őstag
válasz zgospel #130579 üzenetére
nemreg a YT feldobta a speedzone egyik adasat ahol ezt a palyat tesztelik/teszteltek...
elvileg FIA [gokart] es FIM [supermoto] homolog (lesz?) a versenypalya...
sarkany dezso-e aki ugye versenyzett jopar evet, nahmeg ove a ktm bestmoto.... mondjuk a dezso nyilvan nem emlekszik amikor 2002-03 korul a hungaroringen is volt motokrossz palya es egyszerre volt a ringen nyilt nap+a krosszosoknak meg talan ob, annyira beporoltak a krosszosok, hogy piros zaszlozni kellett a ringen
jah es mindezt vmi palyazati penzbol jelentsen az barmit is, de az kva jo hogy a kozuti uthalozatot nem nagyon fejlesztenek a joemberek de a csokosoknak versenypalyara van della..
bizok benne elindulnak a benzin veru turistak nogradba mar iden, es porgetni fogjak a gazdasagot is!eladó dolgok:mondd az árát és vidd http://hardverapro.hu/tag/dellfanboy#aprohirdetesei
-
zgospel
őstag
válasz zgospel #130986 üzenetére
A csöveken nem látok szivárgást. Ezen a képen sárgával jelöltem hogy meddig van a szint, így napfényben már látom is Ez a kép oldalsztenderen van, felállítva a műanyag nyílás aljáig ér a szint. De mint látszik bőven a minimum alatt.
https://www.flickr.com/photos/zpapa/
-
Geresics
addikt
válasz zgospel #131100 üzenetére
Tök jó volt olvasni, köszönjük, hogy megosztottad velünk!
Amúgy pont az általad is vázolt dolgok miatt nem megyek én sem pályára, és szerintem még nagyon sokan vagyunk ezzel így. Egyrészt nem akarok én lenni az, aki vakon kóborol a pályán, másrészt nem akarom azt, hogy egy vakegér telibe kaszáljon...
Azt egyébként nem is tudom, hogy ha valaki hülye, és belámszáll, akkor simán kukázhatom a motorom? Mert versenypályán nyilván nem fizet a KGFB - már ha van neki egyáltalán...
*MOTOROS CSATORNA* youtube.com/MotorosVandor
-
duni84
aktív tag
válasz zgospel #131100 üzenetére
tényleg gyorsabb pálya, mint a hungaroring. nekem is hiányoznak az aszfaltozott bukóterek, mert így motorral még kevésbé feszegeti a határait az ember, mint autóval, mert nekünk garantált a perec, amint lemegy az ember a pályáról. ugyanakkor ha nagy sebességgel száll el az ember, akkor a pannónián sokkal nagyobb a bukótér bukfencezni, mint a hungaroringen.
2 éve voltam utóljára, akkor is már szép repedések voltak, javarészt keresztbe és most, hogy mondod: tényleg nagyjából azok határozták meg, hogy melyik kanyarban kezd előzni az ember és melyikben nem. ezek szerint ez nem változotta többi része sajnos bármelyik pályára igaz, ahol bronz/kezdő csoportba kerül az ember, mert ezekbe kerül mindenki, aki először van pályán és pl az eligazításon már nincs ott fejben és meg sem hallja, hogy hogyan kéne viselkedni, mert csak az insta story-kon jár az esze, amikkel teleszórja az internetet a következő hetekben.
én személy szerint nagyon szerettem ezt a pályát (nekem ez volt az első "nem gokart" pályám és szerencsére az első napomon nem volt még esés sem de én is olvastam, hogy rendszeresen szedi az áldozatait a pálya. na meg elég messze van pl budapesttől időben ahhoz, hogy az ember inkább valamelyik közelebbi pályára menjen ki pl lassabban feszegetve a határait.
szerk.: "Nem értem ezt hogy nem veszi saját magán észre valaki?" --> már hallottam, hogy "én vagyok a leggyorsabb, mert én vagyok a sor elején" és kiderült, hogy az egyén nem ironizált, hanem komolyan is gondolta, mert 4x évesen még nem jött rá, hogy a kialakult konvojokat nem a leggyorsabbak szokták "összehozni"
[ Szerkesztve ]
#metszéspontok
-
dellfanboy
őstag
válasz zgospel #131100 üzenetére
Pringen 20 eve se volt tokeletes az aszfalt. en ott estem palyan eloszor, raadasul akkor a palyamunkasok egy utanfutos pick uppal hoztak be a motorom, es a soderagybol ugy raktak fel a futora a motort hogy 2x eldolt.. nem esett jol. megha csak egy 400-as zxr is volt..
sztem az egesz palya egy gazdag nemet osztrak vallalkozo jatszotere, en ugy tudom se nem fia se nem fim homolog. a semminel jobb, es ahogy irod a batrak/ vagy penzes emberek jatszotere, hulyekkel meg sajnos mar a kozuton, es versenpalyan is talalkozhatsz
eladó dolgok:mondd az árát és vidd http://hardverapro.hu/tag/dellfanboy#aprohirdetesei
-
fattyu
veterán
válasz zgospel #131203 üzenetére
nem hiszem hogy így van.
védánál fényről satu és szabályos mire aláérek, majd amikor már lát hátulról addigra szabályos tempó. soha nem kaptam csekket.
elhiszem tudja alapvetően de olvastam valahol cikket arról hogy a véda mennyit tudna csak modulonként fícsörönként nem kevés pénz. gyanítom ezt se vette meg hozzá senki.
a hülyeséget, az embereket, a dugót, az időjárást, a késést, és a várakozást leszámítva szinte mindent jól viselek
-
bacus
őstag
válasz zgospel #131335 üzenetére
"nem tudná a jó átviteli sebességeket, mert 5 éves a router"
Pedig bizony néha routert is kell cserélni, mert az 5 évvel ezelőttiek nem tudják azt a sebességet.Az elektromos autó majdnem minden szempontból jobb mint a belső égésű, kivéve, hogy nem fedi le az emberek nagy részének használati módját. Tökéletes a városi közlekedésben, de nem alkalmas az alkalmankénti nagyobb utakra. Pl nekünk a család egy része 270 km-re van, havonta 1x meg szoktuk látogatni őket, lemenni reggel, egy közös ebéd, kávé, majd haza.
Ezt jelen pillanatban lehet hogy a tesla pár modellje már tudja (feltéve, hogy kibírod 90-el az autópályán egy teherautó mögött), de a legtöbb még sokáig nem fogja tudni.Ráadásként az elektromos autózás még nagyon a kezdetén van, hol van még itt a tervezett avulás? Egyelőre azt szeretnék, hogy elterjedjen, nem lehet még olyat csinálni, hogy a vezérlés feladja a szolgálatot 50e km-nél, és kiírja, hogy azonnal keress fel egy márka szervizt ahol 2 mp alatt a számítógépre dugva átírják, hogy ok, voltál itt, kicsengetted a díjat, mehetsz tovább.
Az autó gyártásban a márkaszervizek jelentős hasznot hoznak, pont erről fognak lemondani?Kössünk egyezséget, megegyezős egyezséget... https://www.paypal.me/engiman/30
-
Topiccsendőr
addikt
válasz zgospel #131335 üzenetére
kisse eros hasonlat egy routerrel. :D
Egy jarmu joval bonyolultabb, mint egy router, es nem tamaszthatsz ugyanolyan kovetelmenyeket ket teljesen mas celra hasznalt targy kozott, de ertem mire gondolsz, csak ez eleg irrealis elvaras. Folyamatos nyugnek nem neveznem, egy normalis jarmunel. en 15 000 kmt megyek ket szerviz kozott, nem kell semmivel szenvednem. Ebbe is mar 100e kmt raktam, mindenfele nyug nelkul. Ez alapjaraton ketyeg, amig bemelegszik menet kozben is, addig elektromotort hasznalja, tehat a bemelegitessel sem kell foglalkoznom.
minel regebbi egy jarmu, annal tobb tudast igenyel a tulajdonostol, ami szerintem egyaltalan nem annyira baj. A baj az, ha ra van kenyszeritve az ilyen jarmure, es ez teher vkinek. Az uj jarmuveknel gariban van minden csinalva, es szakszerviz, neked arrol semmit nem kell tudnod, es amugy is tul bonyolultak mar. Az elektromos autonal sajnos nem fogod meguszni a nagyjat ennek, mert hutoviz ott is van, tehat vizpumpa, ami be szokott szarni pl a teslanal. Is. Es van fekfolyadek. Fekbetet, gumi, fektarcsa. Motorolaj az nincs. meg dugattyuk, meg henger, de ezeket a belsoegesunel sem csereled tul gyakran.
A te igenyeidre egy elektromos auto carsharing rendszerben a megoldas, amikor senki sem birtokolja, hanem csak beul egybe es megy vele, vagy viteti magat vele.Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
martonx
veterán
válasz zgospel #131335 üzenetére
Nem tudom milyen autód van, de cseréld le gyorsan. :D
Nekünk a családban egy 19 és egy 13 éves autó van, bennük több százezer km-mel. 10-15 ezrenként vannak szervizelve, a nagyobbik a periódus felénél kér 1 liter olajat, és ennyi az összes karbantartásuk. Semmi nézegetés, 7-8000-nél kigyullad a lámpa, beletöltöm pipa.
Mindent cserélni kell időnként, lakást, routert, számítógépet, autót stb...
Ez alól az elektromos autó se lesz kivétel, csak mindig jó a még váltó csodára várni, ami sose fog eljönni.[ Szerkesztve ]
Én kérek elnézést!
-
bacus
őstag
válasz zgospel #131345 üzenetére
Nem tudom mit nevezünk fejlődésnek, mert valóban nőtt az akkuk tárolási energiasűrűsége, azaz egységnyi térfogaton több energia tárolható, de én nem látom a mindent megváltó hatalmas áttörést.
1 liter benzin energia sűrűsége kb 10 KWh (1 kg-nak 12KWh, de én mindig litert tankolok )
1 perc alatt szerintem bele lehet tankolni 15 litert alsó hangon az autóba, azaz 150KWh energiát.
Egy kúton akár 10 autó is tankolhat egyszerre, egy kis faluban vagy akár a pusztaságban is, azaz bármikor rendelkezésre áll 1500 KWh, ez ugye 1,5 MWh energia. (Paks teljesítménye 1900 MWh, azaz egy paks 1400 ilyen töltőállomást lát el biztosan bármikor, nyilván 50% kihasználtság mellett 2800-t stb., de hazánkban kb 3000000 / 3 millió/ benzinkút van)
Ha ehhez hozzávesszük, hogy a belső égésüek hatásfoka 30% alatti, legyen 20% a többi veszteség - az elektromos járművekét meg 100% nak, még akkor is 600000 gyors töltő állomás szükséges, amit bárhogy játszunk a számokkal, de még minimum 30+ db paksnak kellene kiszolgáljon. (soha nem engedve 10% felé a töltések számát)Ha mindent elhanyagolunk, minden veszteséget, nem nézzük, hogy a töltő rendszerek milyen feszültségen üzemelnek, ehhez mekkora áramerősség kell, az milyen vastag kábeleket igényelne, akkor sem jön ki a matek. Azaz szerintem - és lehet hülyének nézni - de szerintem soha nem lesz a töltési rendszer "hasonlóan" gyors, mint amit az üzemanyagokkal elérhetünk, hiába építünk még 30 paksot, tesszük lehetővé a töltést minden áruház parkolójában, stb.
Persze a lassú töltés más tészta, az elektromos járműveknek helye van az életünkben, sőt egyre nagyobb helye, de kiváltani ez az akkus technológia nem tudja a belső égésűt. Egy üzemanyagcellás (pl a hidrogén tartályos) már esélyesebb lenne, ha nem lennének ott más jellegű problémák.
Kössünk egyezséget, megegyezős egyezséget... https://www.paypal.me/engiman/30
Új hozzászólás Aktív témák
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs