-
Fototrend
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
etnies
senior tag
Megcsináltam ma a hátsó fékbetét cserét, itt még a gyári Nissin szinter volt benne, de mivel előre annyira bevált Brembo, gondoltam kicserélem hátul is. Még nem kopott el, pedig sokat szoktam használni, volt rajta úgy 3 mm.
Nagyon könnyen eltakarítottam a dugattyút, csak meg kellett neki mutatni a rongyot és tiszta lett 1 perc alatt. Nem értem, az első mitől lett olyan dzsuvás, elképzelhető egy útépítésnél rárepült egy kis kátrány?Mindenesetre ez 20 perc alatt megvolt takarítással és némi Youtube videó nézéssel, mert annyira nem akart nyílni az egyik csavar, hogy a biztonság kedvéért megnéztem neten, jó felé tekerem-e.. És igen. Kiszedtem, és a gyári zsír még rajta volt mindenhol, tökéletes állapotban, ennek ellenére alig nyílt ki. Visszahúztam nyomatékra mind a 3 csavart, holnap teszt.
Az első fékbetéttel a tapasztalatom az, hogy megérte cserélni, sokkal nagyobb a fékerő, pontosabban adagolható, viszont van egy pici hangja, amikor finom ér a tárcsához a fék. Annyira nem zavaró, de talán egy kis paszta (réz?, kerámia? ABS-es fék) megoldaná.
Az EBC HH és a gyári Nissin kb ugyanazt tudta, ez más kategória."önmagam hite vagyok magamban"
-
-
zgospel
őstag
Na ezt ismerem, feleségem ugyanez Ha vennék egy 500 nm-es kastélyt, azt is telehordaná mindenféle cuccal ami sosem lenne használva, és egy talpalatnyi hely sem maradna a házban
Azt az említett biciklit viszont ha eladnátok, akkor privátban írj már 1 típust légyszíves, esetleg 1 képet, mert nekünk meg épp aktuális lenne egy bicikli vásárlás. Már jóideje az én versenybringámmal tolja, de az nem túl kényelmes. Ha a tietek is országúti akkor mondjuk tárgytalan
https://www.flickr.com/photos/zpapa/
-
Tamás9x
őstag
Igen mehetsz, de a kressz szerint, és a közútkezelő szerint elsőosztályú útjaink vannak, így "az út- és forgalmi viszonyok szerint lehetséges mértékben jobbra tartva kell közlekedni."
Ergo nem középen és felező mellett. Minden oktató nem lehet hülye[ Szerkesztve ]
https://www.youtube.com/@kisstontour
-
yodamastah
őstag
Ennek így se füle se farka. Rengeteg gixxert láttam a ringen (gsxr klub kupa, dunlop trophy, pályanapok), de ilyen storyhoz még nem volt szerencsém. Fék nem ég szét (birja, erre lett tervezve). A gyári tárcsa éveket kibír, évente 10 pályanappal. Betét is elég sokat elmegy. Egészen korrekt köridők mellett.
Rossz futómű/geometria beállítás miatt én is szívtam már hogy 1 nap egy első gumi. GHátsőkat is téptem már cafatokra 1-2 nap alatt, de ezek nem a tempó miatt voltak, hanem rossz beállítások, illetve vezetéstechnikai hibák miatt. Nagy bénázás kellett oda ha igaz ez a történet.
Egy ilyen storyról tudok ami 1 session alatt kuka lett egy hátsó gumi. Alpok adria superbike valaki felment egy szuperlágy kvalifikációs dunloppal, viszonylag hideg aszfaltra. Na az kb 2 kör alatt kuka lett De ez már a pályacsúcs közeli tempó. Fotót előkerestem róla:
[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
Nem teljesen ertem. Nagy volt a tempo, belemarkoltal az elso fékbe, elkezdett dolgozni az abs, ami megilyesztett (?) es emiatt kanyarodas helyett kiegyenesitetted a kanyart? Mert ez esetben nem az abs szivatott meg. Abs nelkul is ugyan ott kotottel volna ki, ha nem meg rosszabb helyzetben (blokkol a kerek is kirantja alolad a motort).
-
zgospel
őstag
Ezt nem szabad egyébként. Én elég drágán, egy gtk-val tanultam meg a leckét, pedig már előtte volt hogy megúsztam párszor ugyanilyen szitut egy sima kavicságyba csúszással például. Vagy pl tegnap is volt, hogy a Mansell kanyarba menet úgy éreztem túl forrón érkezek és nem fogok tudni elfordulni, befixáltam a kerékvetőt és ki is mentem a bukótérbe. Következő körben ugyanazzal a tempóval, ugyanazzal a parával, de fejben rákényszerítve magamat elengedtem a féket és simán befordultam.
Ha ilyen helyzet van legközelebb akkor a féket vagy húzod tovább és közben próbálsz fordulni, vagy elengeded és csak a kanyarba figyelsz befelé, ahová menni akarsz. Meglepő, de el fogsz fordulni. Ha elengeded a féket akkor könnyebb lesz az elfordulás, még úgyis hogy túl nagynak érzed a tempót, mert az első féknek van egy felállító hatása. A hátsóval tudod még szűkíteni az ívet.
De ezeket pályán kéne jól begyakorolni, nem Héregen
https://www.flickr.com/photos/zpapa/
-
Geresics
addikt
ABS-el sem úgy kell fékezni (elől), hogy belemarkolsz, hanem ugyan úgy, mint nélküle, hogy egyre jobban húzod. Van erre valami szép szó is, de nem ugrik be
A lényeg, hogy mint amikor a citzromot csavarod: elkezded húzni, és utána egyre jobban húzod. Ilyenkor összeül a teló, és szétterül a gumi a flaszteren, ezzel jelentősen növelve a tapadási felületet.
Ha simán behúzod izomból, akkor ezek nem alakulnak ki, a teló túl hirtelen bukik be, a gumi nem terül szét, és megcsúszik. Az ABS ilyenkor működésbe lép, megszűnik a fékhatás, továbbgurul a kerék, és visszarugózik a teló, amivel csak elkönnyül az eleje, és még kisebb lesz a tapadás, mint előtte. Cserébe még ilyenkor is tudsz kanyarodni...
Aki így fékez ABS-el, az utána általában hangosan kiabál, hogy az ABS egy sz@r, és meg akarta ölni, pedig csak ő rontotta el.*MOTOROS CSATORNA* youtube.com/MotorosVandor
-
Geresics
addikt
Jó döntés!
Ha belehúzol, és gyorsan elmész egy BMW Alapra (időpontok, videó) akkor utána jöhetsz a 08.04-ei mátrai közút tréningre, és összefuthatunk, mert épp azon fogok forgatni
Ha pedig megengedsz egy személyes tapasztalatra épített tippet: akkor még az intenzív kanyartechnikai tréningre is elmész előtte (időpontok, videó), mert úgy az igazán jó szerintem a közúti tréning (időpontok, bajnai videó)!
Tehát 07.07/07.13 alap. 07.26 intenzív kanyar, 08.04 közúti és pacsi!*MOTOROS CSATORNA* youtube.com/MotorosVandor
-
#31733248
törölt tag
Jelenleg a "zöldáram" piacképességét köztudottan az unió befolyásolja részint szubvenciókkal, részint a fosszilis kibocsátás szankcionálásával. Nagyon durva dilemmák vannak rendszerszinten, rengeteg hülyeséggel. A németek például okosan bezárták az atomerőműveiket, azóta részint lengyel és ukrán szénnel, részint a francia atomerőművekből származó árammal látják el a gazdaságukat.
A napenergia pedig sokszor sajnos pont nem akkor áll rendelkezésre, amikor nagyon kéne. A magyar rendszerterhelési csúcs idején 7000+ MW volt a fogyasztás, a közel 700 MW beépített naperőművi teljesítmény ehhez mindössze 11 MW-tal járult hozzá. Szóval a sokszorosan elátkozott fosszilis és atomenergia úgy kell, mint a falat kenyér.
-
#31733248
törölt tag
Rendszerszintű elképzelések szerint éppen az elektromos járművek segítenének kiegyenlíteni a napi fogyasztást, feltéve, hogy nagyon elterjednek. Ehhez értelemszerűen a meglévő villamos elosztóhálózatot is fejleszteni kell és velük még mindig nincs megoldva a csúcsidőszaki probléma...
Amit persu írt (nem igazan latszik, mire lesz lecserelve) már nem kérdés: az egyéni megoldás az elektromos jármű lesz. A rendszerszintű problémák megoldása (pl. a fosszilis energiatermelés megszüntetése) még sajnos várat magára.
Az építőiparban is nagy volt a zúgolódás az új szabványok miatt, de sokkal zökkenőmentesebb at átmenet, mint ahogyan sokan jósolták. Ma már nincs ház megújuló nélkül.
"Viszont az olajcégek sem véletlenül kezdték el a maguk transzformációját."
Ez egy nagyon okos észrevétel ebben a vitában. Látják ők is merre megyünk, mind a gazdasági források, mind a lobbierő rendelkezésükre áll ahhoz, hogy az átalakuló piacot is dominálják.
[ Szerkesztve ]
-
Topiccsendőr
addikt
-
Methionyl
senior tag
Már lassan azon a ponton vagyok, hogy bárkinek odaadom, menjen vele 1 kört, hallgassa meg, mert már úgy érzem magam mintha nem létező dologról beszélnék és csak bebeszélem pláne hogy folytonos a hang, és még az akra se nyomja el
[ Szerkesztve ]
They can break you but not your promise, even death won't keep you apart. Through this darkness you will find him in your sword still beats, a heart.
-
Methionyl
senior tag
Köszi hogy megnézted, ez se nagyon csöndes Hétfőn megpróbálom levideózni hogy miről is beszélek.
Majd valamit kitalálok.
Csongi: Nem gondolnám hogy ferde, de már semmibe se vagyok biztos.They can break you but not your promise, even death won't keep you apart. Through this darkness you will find him in your sword still beats, a heart.
-
Methionyl
senior tag
Hogy sikerült ilyen jól feltenni oldalra? Milyen talpat/kart használsz?
Ugye ugyan olyan sisakunk van, sajnos chin mount kilakatás kiesettThey can break you but not your promise, even death won't keep you apart. Through this darkness you will find him in your sword still beats, a heart.
-
duni84
aktív tag
ha ebből indulunk ki, akkor tényleg sehova sem szabadna felrakni semmit sem, max egy matricát. a fotó (kb 2 éve lőttem, messenger archívból szedtem elő) nem adja vissza, hogy ez nem pont elöl van középen, inkább az állkapocs résznél. ettől nem szobanövény lesz az ember, csak egy ideig grízt fog enni szívószállal, ha beüt a krach az első nyuszifogak meg lehet, hogy még meg is maradnak. tényleg csak azért linkeltem, hogy nyugodtan rugaszkodjanak csak el az emberek a szigorúan derékszögben összerakható gopro karoktól. (a nagy kézzel csavarható gopro csavarokat meg le lehet cserélni kevésbé szélben fütyülő imbusz fejú csavarokra, hisz elég csak egyszer belőni a szöget és meghúzni az összes illesztésnél. ha mégis kéne, akkor az az imbuszkulcs meg úgyis ott figyel a gyári szerszámos tasakban az ülés alatt)
#metszéspontok
-
Micsurin
nagyúr
Talán nincs is akkora igény a 600rr kategóriájára?
Nem csak a blokkban keresném a spórolást egyébként hanem lentebb is és hátrább is.
Nézd meg a vázakat is akár Yamaha vagy Aprilia házatáján.
The Separatists have no regard for innocent life. They don't care who walks away from war and who doesn't. That's why we move on them now, Commander……and Wolfpack leads the hunt.
-
Micsurin
nagyúr
I70 elég keskeny és ovális archoz van mérve.
70-80-ért már fogható beragadt FGST is, mégis csak lexan+DD-s bukó napszemüveggel és maxos Sharp teszttel.
The Separatists have no regard for innocent life. They don't care who walks away from war and who doesn't. That's why we move on them now, Commander……and Wolfpack leads the hunt.
-
Methionyl
senior tag
Igen, hozta őket szép nagy kamion.
Pedog én úgy emlékszem mindegyiken gyári volt, habár 09sp után akkorát kapott az agyam, már nem emlékszem.
látom te is szép köridőt mész, de csak óvatosan mert láttam párszor hogy túl vállalta magát az egyén és kicsit el kottázta a kanyart.
Holnap is kint lesznek, ma még valakit érdekelne.They can break you but not your promise, even death won't keep you apart. Through this darkness you will find him in your sword still beats, a heart.
-
Methionyl
senior tag
Na jó de alatta futómű is van
5:17-nél jól rád tapadt a piros autó. Tartotta a tempót?
Szerk.: Nincs rossz hangja (jobban hallgatnam mint a mostanit ) de a Yamaha után MT kéne
[ Szerkesztve ]
They can break you but not your promise, even death won't keep you apart. Through this darkness you will find him in your sword still beats, a heart.
-
pakfong
tag
Leírásba minek írok oda, hogy nem jó a km óra. Takard ki, ha nem akarod, hogy csesztessenek.
Az óra nem hitelesített mérőeszköz, az alapján nem fognak megbüntetni, viszont a környezeti dolgokból bármikor kiszámolják a pillanatnyi sebességedet.A fórumon ha nem reagálok a kérdésedre, írj pm-t. | Königssee: https://www.youtube.com/watch?v=vjuWUe6Rz6s
-
Madwe
nagyúr
Rendeltem rendszeresen. Gyorsan itt van, nincs egyéb költség, ügyfélszolgálat is gyorsan válaszol s készséges (voltak színbeli kérdéseim, illetve egyszer fizetés után nem láttam a rendelésem a webshopukban, de kiderült a bank baxott el valamit s visszapattintotta az összegem a bank 1 óra múlva - de a levelemre kb rögtön válaszoltak h kivizsgálják, utána nekem kellett szabadkoznom
méretekrre figyelj, ha tudod karasnában próbáld fel. Nagyon mondják h olasz meg inkább szűk mint sem (legalábbis sok helyen, pl revzilla videokban is ahol mindig részletezik a méretezést) nekem mégis még a dainese oldalán ajánlott méretezés alá kellett mennem…
[ Szerkesztve ]
-
Methionyl
senior tag
Ahogy néztem igen, benne lesz .
"Tipikus cruiseolos" - na ez tetszik. Legnagyobb "félelmem", hogy A2es motorral nem tudom tartani a "tempót".
Akkor ott tali.
Hányan szoktak lenni kb?[ Szerkesztve ]
They can break you but not your promise, even death won't keep you apart. Through this darkness you will find him in your sword still beats, a heart.
-
Madwe
nagyúr
Na erre lehet én is kinézek, pont semmi dolgom ilyen szervezett guruláson még nem voltam, mennyi időt vesz ez igénybe kb? Táv alapján 2-3h lenne talán, kérdés csoporttal mennyi megálló stb van… 6h csak nem hosszabb ? (Kaja miatt kérdezem, saját kosztot eszek csak, s úgy pakolok akkor )
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs