-
Fototrend
Renault, topik összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
Hugo85
aktív tag
Ebben az esetben komoly kompromisszumokat kell kötni és lehetőleg minél kevésbé felszerelt autót nézni, hogy minél jobb állapotút találhass ezért a pénzért, illetve minél kevesebb potenciális hibalehetőség legyen. Valami 8 szelepes benzinest kellene szerintem, különben már a vezérlés cseréje is nagyobb összeget vihet el és nem fog maradni más karbantartásra keret, pedig kelleni fog...
Mindenképpen nagyobb autóra van szükséged csak mert ha nem, akkor lehet egy 1-es Clio jobb lenne (vagy egy régi Swift, de ezt halkan mondom)? Azt egész patent állapotra ki lehetne hozni összesen ennyiből. Nagyobb autóra már csak gumiból is drágább kell, ami egy szettnél 60-80 ezer Ft minőségtől függően.
[ Szerkesztve ]
-
Ck.
addikt
Ebben a Megane1-et lehúzó cikkben szereplő videó láttán egyértelmű, hogy nem az enyém váltótartó bakja volt a hibás anno, hanem az összes példány váltókarja ugyanígy táncol: [link]
Annyiban igaza van a csávónak, hogy baromi idegesítő, de ettől még nem kéne egy kupac sz@rnak elkönyvelni. A cikkben istenített Astrat pl. kapásból agyonveri.
A szeme se áll jól a szakállas ürgének.[ Szerkesztve ]
-
Hugo85
aktív tag
Sőt tapasztalatból mondom: Clio 2/Thalia váltókar is dettó ugyanígy mozog. Ez általános probléma majdnem az összes korabeli Renault-nál, el van szabva a motor+váltó felfüggesztése (túl lágy és az összes billenést szerencsétlen kutyacsont tompítja). Szerintem simán együtt lehet vele élni, mert hiába mozog a kar, elég pontos és könnyen kapcsolható a váltó. Engem jobban idegesítene, ha akadna.
[ Szerkesztve ]
-
-
_NCT
őstag
Sziasztok!
Az létezik hogy 2003-as M2-es 5 ajtós megane-ra 2-3 ezer körül van a hátsó ablaktörlő? Spéci 25cm-es darab....
-
_NCT
őstag
Nekem sajnos kapott jeget még tavaly nyáron az autó és letört a lapát végén pont az a műanyag rész, ami a gumicsíkot fogja oda, próbáltam megoldani, de sajnos kevés eredménnyel.
Én sem akarom már foltozgatni, csak sokalltam arra a kis darab xarra ennyi pénzt.
[ Szerkesztve ]
-
Ck.
addikt
Ha a korábban említett ajtónyitás és keréknyomás jelző kijelzőt csak óracsoporttal együtt lehet cserélni M2-ben (ebayon csak így együtt láttam), akkor az azt jelenti, hogy megváltozna a mérföld állás is az ótóban? Vagy azt az ECU tárolja?
[ Szerkesztve ]
-
_Csaba_
senior tag
Renault Megane1-esen hol található az OBD csatlakozó? Egy ELM 327 Bluetooth-os OBD 2 hibakód és diagnosztika kütyüt dugnék rá a kocsimra.szerk. Közben megtaláltam
[ Szerkesztve ]
-
_NCT
őstag
Még valami. Valakinek volt már ilyen elektromos ablak beragadós története? Olvastam h Megane-nál szériahiba, múltkor lent maradt az üveg, hosszas könyörgés és káromkodás után elkezdte felfele darálni az üveget és végülis sikerült feltuszkolnom, húznom...
Eléggé kerregő daráló hangot adott ki akkor az egész vezetőoldali, azóta valami történt, mert csodák csodájára megjavult az egész, működik mint előtte. Ez mi a tosztól lehet?
-
Bizony volt.
Két dolog szokott lenni általában:
1, a bovden elszakad, történetesen az a része, ahol a bovden végére rá van fabrikálva a gombóc, amivel be lehet akasztani
2, szétkopik a műanyag dob, amire a bovden tekeredik fel, majd félrehúzza a bovdent és megragad Ő azJah +1, amik a motor felé mennek bovdenek, azokon van egy műanyag gallér valami, ami megvezeti a bovdent, na ez is szét tud törni darabokra és akkor a bovden ki tud ugrani a helyéről: A zöld cucc
mod.: érdemes szétszedni és megnézni ha már van előjel, esetleg cserélni, ami kezdi megadni magát, mert szépet lehet vele szopni.
Nekem 2 vagy 3 éve nov.1.-én reggel adta meg magát, indultunk volna (60km-re), lehúztam az ablakot (szakadt az eső) és lent is maradt örökre. Nagy élmény volt szétbontani az ajtót és mindenféle szir-sz@rral kitámasztani az üveget.
[ Szerkesztve ]
“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
-
-
Sérülésmentes...
2004-es megane, 2009-es orral (lökös, rácsok, lámpák...)“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
Ck.
addikt
Ahaaa...nem is tudam, hogy ennyi változat van. Hát akkor körbenézek, hogy mit lehet kezdeni vele odakint. De lehet, hogy itthon lesz belőle majd csak vmi, amikor hazajövünk.
Egyébként szerinted óracsoport nélkül, külön csak ezt a kis lcd-t ki lehet vajon venni?
Nem értem amúgy, hogy az enyém és a tiéd miért különböző. Gyakorlatilag ugyanazt tudja, ajtónyitás + guminyomás, nem?[ Szerkesztve ]
-
-
Amarth
aktív tag
Honnan lehet tudni,hogy rossz a hűtőfolyadék hőmérséklet érzékelő?
Porfestés Szegeden, rövid határidővel!
-
dhgm
tag
válasz Hugo85 #34955 üzenetére
A váltókar mozgásának oka, hogy a motor váltó együttese rugalmasan van felfüggesztve a kasztnihoz, a váltó rudazat a váltóhoz pedig egy vas csődarabbal...
Ettől van az, hogy amikor a balfék sofőr ugrál a gázpedálon ( mint egy barom) akkor a váltókar a nyomaték növelókedéssel illetve csökkenéssel követi a rugalmasan felfüggeszett motor bólintását, ez ilyen konstrukció, későbbiekben ezt küszübölték ki a bowdenes váltó mechanizmussal.
Már a Daciakban is ilyen volt 1969-ben úgyhogy tényleg fos lehet, ha 30 évig gyártották.Egyébiránt ha mély hóban próbálták volna rájöttek volna ennek a konstrukciónak még egy gyenge pontjára...
A lényeg ha így ugrál a sofőr a gázpedálon az ajnározott Astra motortartó bakjai mondják be az unalmast.
Balffék teszt természetesen a német autók a legjobbak...
1.5 dci 2006 86LE Xiaomi MI3 miuiv7
-
#10726912
törölt tag
-
kisninja
őstag
válasz #10726912 #34974 üzenetére
Én is termosztáttal küzdök de tavaszig leszarom. Előző túl magas hőfokon nyitott már (szorult), a mostani meg nyit zár nyit zár. Ha megyek hosszútávon közép és alatta ingázik. Tuti az új termosztát lesz mert látszik mikor nyit akkro leesik a hőfok majd elkezd ingázni.
powered by: ®MAJORMÜVEK®
-
Ck.
addikt
Nekem se biztos, hogy van, kipróbálni ugye nem tudtam, csak a handbook-ba írta, de lehet, hogy ez is csak amolyan rendelhető extra. Viszont ha nekem másfajta a kijelzőm, akkor nyilván okkal más fajta, mást kell, hogy tudjon. Egy biztos, a szelepeken nincs rajta a nyomás érzékelő, de ez lehet a régi tulaj hanyagsága is, hogy gumi cserénél ezzel nem foglalkoztak.
-
Amarth
aktív tag
válasz #10726912 #34974 üzenetére
Termosztát nyit,érzem amikor megindul a meleg víz a csőben.
Igazából azért kérdem,mert egy 1.2-es motortól kicsit soknak tartom a kb 10l/100-as fogyasztást.Lambda is okés,meg lett mérve.A fűtéssel viszont szenvedek.
(az ECU-t hogy lehet resetelni?[ Szerkesztve ]
Porfestés Szegeden, rövid határidővel!
-
Ck.
addikt
Mi az a még egy gyenge pont, ami mély hóban előjött volna?
Amúgy nem kell ugrálni a gázpedálon, elég egy lámpa előtti gázelvétel és motorfékes kigurulás, akkor is szépen bólógat a váltókar a sajnos. De Megane 2-ben szerencsére már teljesen máshogy oldották meg a váltót.
Viszont a 97-es Nissan Primeram is ugyanilyen bólogató váltós volt. Pedig az akkor még kőkemény japán volt, japán váltóval.[ Szerkesztve ]
-
Próbáltad egyébként óvatosan megnyomkodni??? Nem tér vissza akkor sem??
Egy időben nekem a linkelt képen lévő lcd csinált olyat, hogy világított, de nem mutatta a számokat --> csak meg kellett nyomkodnom, ezt párszor eljátszotta, azóta jó.
Viszont gyanús, hogy tényleg egyben van az óracsopival, mert amiket találtam képeket neten, azon úgy fest.(#34980) Ck.: a nagy német technika...párom 1.7cdti astrájában ugyan nem bólogat, de minden sebességet 2-3mozdulatból sikerül a helyére húzni. Ennél rosszabb váltóval talán még nem is találkoztam.
Bár annó, mikor valami opelos oldalon felvetettem ott aszondták, hogy ez jó...ja persze nagyon jó.
És nem egyedi, mert a többi céges gépben is ilyen. Akkor már inkább az m1 kavarós-mozgós váltója.[ Szerkesztve ]
“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
dhgm
tag
A mély latyakos trutyit valahogy odacsapja a meleg váltóhoz ott aztán meg valahogy vagy odafagy vagy odatömődik, hogy a páros fokozatokat vagy alig vagy egyáltalán nem lehet kapcsolni.
Tudom 7 évig volt Daciam ( 1987-94 ) utána 11 évig R19. Ugyanaz a megoldás, de a Daciában ez a havas gond nem jött elő ott hosszában volt a motor és a váltó, a váltókar billegés sem volt tapasztalható ( ott ugye a motor a kocsi hosszirányához viszonyítva jobbra balra dőlt gázadáskor, ez nem érintette a váltó rudazatot úgy, mint a keresztépítésű motoroknál.
1.5 dci 2006 86LE Xiaomi MI3 miuiv7
-
psxpal83
csendes tag
Sziasztok! Szeretnék vmilyen formában segítséget kérni..a gondom a következő: van egy klímás 2002es 1es meganenom és a mai napon a fűtőmotor neki állt "nyöszörögni"..szét lehet kapni vhogy a műszerfalat és a motort kipucolni,rendbe rakni?? A segítséget bármilyen formában előre is köszönöm!!
-
-
rob210
Topikgazda
Ez csak azért nem igaz pl. az én megane - omnál és az előzőnél sem, mert van alattuk haspáncél.
Vagy nevezhetjük motorburkolatnak is. Aki olyan okos, hogy leszedi az meg meg is érdemli, hogy úgy járjon amit írsz.
Ha azon átvágja a felcsapódó sarat akkor nagyon gyorsan pörgeted a kereketRenault power
-
rob210
Topikgazda
-
Hugo85
aktív tag
A váltókar mozgásának az oka az, hogy nincs jól megtervezve a motor felfüggesztése+túl lágy. Az összes átterhelés miatti bólintást a kutyacsont tompítaná ha tudná, de gyorsan szétszakad.
Egyébként vezettem sok rudazatos váltós autót, a legtöbbnél meg se mozdul a kar vagy csak minimálisan. És minden modern autóba rugalmasan van belógatva a motor már legalább 40 éve szóval ez nem mentség...
Amit szereltem is autót ott úgy volt megoldva a dolog hogy alul volt két-három bak és felül volt egy kutyacsont pluszban. Meg se mozdult a kar.Azt pedig hogy valamit a régi Dáciákban 30 évig használtam nem túl jó érv a modernitás vagy a minőség mellett...
-
rob210
Topikgazda
válasz Hugo85 #34996 üzenetére
Hát srácok én nem tudom mi a baj azzal, hogy bólogat a váltókar.
Beveszi a sebességet be, nyöszörög nem, szétveri a boxot nem.
Akkor most mi is a baj ezzel?Vannak dolgok amibe bele lehet kötni, na de minek, ha tökéletesen működik.
Engem nem zavar, hogy őszinte legyek. Hagy bólogasson ha egyszer ennyire igen igen
Renault power
-
Hugo85
aktív tag
válasz rob210 #34966 üzenetére
Tudom és emlékszem, nem rég írtam is hogy megcsinálom én is, ha majd melegebb lesz. Viszont alapvetően nem a kutyacsont szilentje a konstrukciós hibás (mert ugye többen is cserélték tömörre és akkor még rázza a kasztnit) hanem ez a motor belógatás túlterheli és szétszakad. Erre lehet jó megoldás a te hibrid verziód, mert nem teljesen tömör, de mégse engedi hogy olyan gyorsa szétszakadjon+többet csillapít.
Egyébként amit láttam másik autót azon is kb ugyanilyen volt a kutyacsont csak jóval kisebb terhelést kapott, nem is szakadt szét 19 év után sem.
#34997 rob - Mint már írtam is az első reakciómban, engem nem zavar, könnyen lehet váltani vele, megtalálod a fokozatokat, nem akad, nincs vele semmi gond. Ugyanakkor azt meg tudom érteni ha valakit zavar, mert nem egy jól összerakott autó benyomását kelti, főleg ha mondjuk vásárlásnál először találkozik valaki a típussal és azt hiszi hibás.
[ Szerkesztve ]
-
kisninja
őstag
hiába dübörögnek a lóerők a kaszni se bírja
powered by: ®MAJORMÜVEK®
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen