-
Fototrend
Renault, topik összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
Hugo85
aktív tag
válasz diablo1984 #35249 üzenetére
Természetesen rajtad áll mit teszel az autóddal, de nem hiába tanácsolja mindenki a gyáriakkal egyetemben, hogy menet közben melegítsd a kocsid.
Menet közben mondjuk a turbó kap kenést rendesen (tudod az olajnyomás jóval magasabb fordulaton mint alapjáraton), főleg hogy hidegen jó sűrű az olaj, így aztán van bőven olajnyomás. Maga a turbó pedig igen gyorsan bemelegszik tekintve hogy azonnal kapja a több száz fokos kipufogógázt. A motor melegszik lassan a vízzel együtt (mert egy nagy darab vas nagy hőtehetetlenséggel+sok liter vízzel) az olaj meg még annál is lassabban éri el az üzemi hőfokot, ez jól megfigyelhető ha van olajhőmérő a kocsidban.Itt nem az Euro 4-5-60.000-ről van szó (főleg nem dízeleknél amik ugye nyomják a PM10-et), hanem arról, hogy feleslegesen pöfög az autó állóhelyzetben, amikor mehetnél is közben vele és sokkal gyorsabban melegedne, ami a motornak is jót tesz mert nem annyira szeret hidegen járni.
Lehet az 1.5 dci üzemmelegre melegszik alapjáraton (mondjuk hány fokos külső hőmérsékletnél?) de sokan panaszkodnak modern kis dízelekre, hogy városban 15 km után sem kezd el fűteni, alapjáraton ketyegve meg hűl. -
diablo1984
veterán
válasz Hugo85 #35253 üzenetére
persze, a turbó hamar megmelegszik, de a sűrű olaj nem jut el a kenési ponthoz és kukázhatod is a turbót! gondolom az is megvan, hogy mikor melegen nyáron kitaposom a szemét, utána minél hamarabb állítsam meg az autót, nehogy globális felmelegedést okozzak! persze a turbónak ez esetben sem kell több.....
hidd el, alapjáraton is megmelegszik az, amiben a temosztát jó, nekem volt tdi és cdti is, 5 perc alatt már fűtött a kocsi, pedig akkor még az ég alatt telelt télen is!
persze, hogy a kis dízel nehezen melegszik, mert jéghidegen megütnek vele 3-5 km-t, mire melegedne hopp megérkeztem a munkahelyre, 8 óra múlva, ugyanez előadva visszafelé, és hát nem fűt az ebadta, de cserébe még a motor is kinyikkan, mert szar dízel.......
maradjunk annyiban, hogy amit szabad a benzinessel(azzal sem teljesen, hideg blokknál lecsapódik a henger falán a pára, a víz nem ken, stb....), jó akaratú ember, azt nem teszi a dízellel!
-
tresh
veterán
válasz Hugo85 #35253 üzenetére
Ennyi erővel parkettázhatód is indítás után a dieselt mert terhelésnél melegszik fel csak rendesen..
de sokan panaszkodnak modern kis dízelekre, hogy városban 15 km után sem kezd el fűteni, alapjáraton ketyegve meg hűl.
persze mert beül indul és már tekeri csutkára a fűtést...kezdjük ott hogy dieselnél amikor beindítod és melegíted kár kapcsolni fűtést, mert akkor tényleg lassabban fog melegedni hisz csóri próbál minden meleget a fűtőradiátorba tolni.. ellenben ha 5 percig hagyod ketyegni majd utána teszel rá egy kis fűtést szépen el kezd dolgozni és 5km után már meleget fúj be és üzemin van a hőfok is. De lehet az én autóm hibás (-12 foknál)
Maga a turbó pedig igen gyorsan bemelegszik tekintve hogy azonnal kapja a több száz fokos kipufogógázt
Ha ez így lenne a turbóval fűteném a kocsit Amit írsz az pályatempónál igaz , és ezért kell járatni leállítás előtt is hogy vissza tudja magát hűteni.
Nem tudom lehet én vagyok tudatlan de fordítsuk meg a kérdést. Mi tesz jobbat a motornak ha hagyod bemelegedni majd utána terheled? Vagy ha terheled hogy hamarabb melegedjen be ?
Szívó benzinél természetesen lényegtelen ezek a pontok de turbó benya/diesel-nél én elpöfögök inkább 0,2-0,3 dl üzemanyagot de legalább meghálálja a motor. Lehet ezért van hogy 300ezer után is hozza a gyári értékeket az autó és még az egr szelepem is fent van +katalizátor is van alatta gyári. De tudom köcsög büdös környezet szennyező dieseles vagyok
[ Szerkesztve ]
-
Hugo85
aktív tag
válasz diablo1984 #35254 üzenetére
Írtam egy hosszú hozzászólást, de kitöröltem, úgysem foglak tudni meggyőzni és egyébként nem is akarlak, tényleg azt teszel a kocsiddal, amit szeretnél, amíg nem az én ablakom alatt pöfög 10 percet feleslegesen.
De azért ajánlom figyelmedbe ezeket illetve az autód kezelési útmutatóját:
[link]
[link]
[link]
[link]
[link] -
mycso
Topikgazda
Az 1.5dci elég nehezen melegszik, sőt durva mínuszokban, alapjáraton még akár képes üzemiről visszahűlni.
1.7ctdi szintén nehezen melegszik, még talán rosszabbul, mint a renault.
Nekem meg most megint van valami, de már a tököm tele van, hogy évente cserélek termosztátot, de úgy fest megint az lesz.
Nálunk -10 volt ma reggel az indulással nem volt baj, viszont a vízhőfok már gyanús volt.
Viszonylag jó ütemben elkezdett melegedni (klíma auto 25fok - én lesz@rom mit illik, fűtök mert fázok), a második vonalig el is araszolt (kb. 8-10km), majd elindult a vonal felé, de ott meg is állt (picivel felette).
24km, 2000-eknél váltogatva.
Ahogy az utam végefelé közeledtem akkor kezdett volna talán fentebb indulni.
Ez jó így? Mert nem hiszem.
Amikor volt reggelente -2/-3 akkor teljesen jól működött, ma reggel megadta volna magát a termosztát?
Na majd hazafele kíváncsi leszek.
Az a baj, hogy nem emlékszem tavaly milyen volt hasonló mínuszokban.Jah beindítás után fél-egypercet szoktam járatni az időjárástól függően, majd go.
[ Szerkesztve ]
“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
FerNandor
őstag
"... 25fok - én lesz@rom mit illik, fűtök mert fázok)..."
Ezért jó, hogy nekünk van bent villanyradiátor ami fűt kb azonnal bár én úgy tudom, hogy 27 fokra állítva, 5 fok külső hőmérséklet alatt és kb 60-70fokos vízhőfok alatt kapcsol be."A shark could swim faster than me, but I could probably run faster than a shark. So in a triathlon, it would all come down to who is the better cyclist."
-
tresh
veterán
Az hogy nagyobb mínuszokba még lassabban melegszik fel mint ilyen -1-2 foknál azoké.. de az hogy 24 km alatt se melegszik be az nem.. nem vagyok benne biztos hogy ez a termosztát gyengesége lenne (bár a pözsó 306-om is csak gates termosztáttal volt hajlandó jól működni) na majd írd meg hazafelé mi volt kíváncsi vagyok.
-
_NCT
őstag
Indítás után illik klímával fűteni az autót? Mire felmelegszik a motor, addig megfagyok.
-
Ck.
addikt
Totalcar szerint dízelt lehet és kell is melegíteni alapjáraton, de a benzinest tönkretesszük vele. A lambdaszonda nem ad valós értéket és előbb utóbb kenési elégtelenség miatt jöhet a hengerfejes nagygenerál a benzineseknél: TC link
"A melegítő járatás jellemzője, hogy főként a benzines motorok erősen túldúsítanak, a lambda szabályozásuk nem működik, a dús benzin a hengerfal olajfilmjét felhígítja, illetve meg is szüntetheti, lemossa.
További probléma, hogy a meleg és hideg hatására kondenzvíz képződik, amely az égéstermékekkel reakcióba lépve általában savas bázisú lesz és bejut az olajba, a kipufogórendszerbe. Az olajba kerülő savas kémhatású víz az olaj bázikusságát biztosító adalékot semlegesíti, az olaj savassá kezd válni, tulajdonképpen elhasználódik. A savas kémhatású olaj ráadásul nagyon veszélyes a csapágyfémekre, ahol kémiai korróziót okoz, valamint a könnyűfém motorok hengerhüvelyeire, amelyek felülete általában elektrokémiai úton bizonyos siklási tulajdonságokat javító anyaggal dúsítottak. Extrém esetben ezeket a felületeket úgy megeszi, hogy úgy néz ki a motor, mintha több százezer kilométert futott volna."Hááááááááááát...nemtom.
-
tresh
veterán
Automatád van nem ? (mármint klíma) +5 alatt nem kapcsol be
(#35265) Ck.: ezért is írtam hogy csak turbós gépekről beszélünk.. TC-t meg nem bántásból de fenntartásokkal kezelem... szép meg jó de az újságírás/autó szeretet nem azt jelenti hogy ért is hozzá illetve attól még nem lesz autószerelő vagy gépész mérnők, hogy kipróbált 200 autót.
(#35267) MMA87: hagyd auto-n mindig, majd ő intézi a dolgokat magától.. +5 alatt nem megy a klíma kompresszor nem is kapcsol a mágnes szelep.
[ Szerkesztve ]
-
Ck.
addikt
De én ebben akkor sem hiszek. Persze, majd lemarja a benzin az olajat...Egyszerűen bármelyik benzines autóban is ültem, éreztem, hogy nem tesz neki jót a jeges menet. Más a gázreakció, sokkal keményebbek, rántósabbak a váltások, nem lehet velük finoman közlekedni. Az autó saját magáról elárulja, hogy nem jó neki a fagyos menet. Biztos vagyok benne, hogy nem attól kukázok le egy szívó benzinmotort, ha pár percet jár alapjáraton, mielőtt elindulok.
[ Szerkesztve ]
-
_NCT
őstag
Nekem is ez a tapasztalatom, mintha IFA-t vezetnék ilyen -5 -10 °C körül....Persze gondolom ez a Renault váltók sajátosságai is, hogy a váltójuk nem a legjobb.
Régebben mikor idejártam még ment a Xado-s kezelés, nem tudom azóta (azt hiszem) Rob nyomatja-e még, vagy teljesen hasztalan télen. Már én is gondoltam rá, néha megilyedek mikor váltok, szó szerint érzem ahogy a váltó dolgozik.
-
tresh
veterán
Minden autónál ez van .. a váltóba is fel kell hogy melegedjen az olaj hisz az is külső hőmérséklet végett rideg.. ahogy melegszik az autó és a mozgó alkatrészek úgy lesz egyre kényelmesebb és megszokott minden rezdülése , reakciója stb stb.
Ck.: semmi baja nem lesz 1-2 perc még pl lekaparod a jeget vagy bogarászol..
-
_NCT
őstag
Nyilván, míg garázsban volt az autó addig nem volt ilyen problémája, de az is igaz h < 5 éves autóban nem lehet annyira érezni ezeket a változásokat. Legalabbis Clio, Skoda Octavia szépen bírják.
Mondjuk minden autót érzéssel kell hidegben használni, még akkor is ha fő útra kell kanyarodni rögtön, mint nekem. Akinek nem tetszik h lassan gyorsulok az kikerul.
[ Szerkesztve ]
-
tresh
veterán
válasz zsizsef #35275 üzenetére
Hengerfej alatt a tömítésnél keresném a hibát.(így elmondottak alapján / kép) km mennyi az autóba?
Nagyon kéne neki oda egy gőzborotvás mosás hogy kiderüljön honnan jön az anyag. Ha onnan akkor hengerfej(HF) le síkólás+új tömítés plusz egy vez.csere se ártana neki.. ez a legrosszabb esetben valahogy így nézne ki. -
Doki16
addikt
Visszatérve erre a fűtés témára. Nekem 1.5 dci van 2010 78 kw-os. Megyek vele pár kilométert és már nyomja is meleg levegőt. Klíma ki van kapcsolva, de az automata 23 fokra van állítva. Lehet, hogy az enyémben is van ilyen elektromos fűtőtest?
A Tyrannosaurus Rex legközelebbi ma is élő rokona: a csirke.
-
dhgm
tag
válasz diablo1984 #35249 üzenetére
Nagy Taps!!!! Ugyanis a dízelnek kell az előmelegítés és pont, mondhat aki amit akar. Abban nem csapodik ki a henger falára a gázolaj és nem higítja a motorolajat.
Aztután meg a TC másik cikkében főszerelők véleményeit engedték egymásnak, ne tudjátok meg milyen egyetértés volt közöttük melegítés fronton... semmilyen egyik ezt mondta másik azt...[ Szerkesztve ]
1.5 dci 2006 86LE Xiaomi MI3 miuiv7
-
dhgm
tag
válasz Doki16 #35277 üzenetére
Van benne figyeld csak meg... +5 fok alatt kapcsol be fokos hűtővíz hőmérséklet alatt..., meg ha be van kapcsolva a ventillátor
Ha fenti felételek adottak alapjáraton járatod a motort akkor az utasérben hallasz relé behúzásokat, a tompított fénye olyankor elhalványul...
Az elektromos cucc a fűtőradiátornál van mint a hajszárítő fűtőszálai csak ez 700 W-os...
[ Szerkesztve ]
1.5 dci 2006 86LE Xiaomi MI3 miuiv7
-
dhgm
tag
válasz Hugo85 #35253 üzenetére
Maga a turbó pedig igen gyorsan bemelegszik tekintve hogy száz fokos kipufogógázt.: Meg szívóoldalról a turbó másik lapátkerekéről a még interkúlerrel is visszahűtött - 9 fokos levegőt. Rohadt jó lehet neki egyik oldalról az 500 fokos kipuf gáz a másik oldalról a -9 fok. Csak úgy görbül a turbótengely, Nyomjátok neki hidegen...
Lehet az 1.5 dci üzemmelegre melegszik alapjáraton: nem melegszik az üzemmelegre, még kánikulában is csak igen nehezen, akkor hallom a hűtőventillátort, ha be van kapcsolva a klíma ketyeghet egy helyben órákig a venti akkor sem fog bekapcsolni...
1.5 dci 2006 86LE Xiaomi MI3 miuiv7
-
dhgm
tag
válasz diablo1984 #35254 üzenetére
Maradjunk annyiban, hogy a Renault kisdízel hideg hűtővízzel is melegíti az utasteret.
1.5 dci 2006 86LE Xiaomi MI3 miuiv7
-
#10726912
törölt tag
A benzines másképp viselkedhet, de a dieselnél is megfigyelhető az a jelenség. Az a célszerű, ha 15-20 másodperc után mész az autóval, nem pörgetve, nem húzatva. Megvan az olajnyomás, pár Km megtétele után már mehetsz normál járatban. Nem értem annak a logikáját, hogy egy két percig hagy prötyögjön a motor. Minek? A blokk nem lesz számottevően melegebb egy-két perc alatt, az olaj nem lesz hígabb, és a váltó-futómű teszi hidegen a dolgát. Ha jól indulsz és mész a kocsival, akkor tulajdonképp ugyanazt a hatást éred el, mintha egy helyben álldogálnál. 2000 alatt elváltogatva, vagy üresben 1300-1400-on a szívató pörgeti a motort...ami pedig a hideg blokk történő haladás mellett szól, az pontosan az, hogy terheletlen állapotban minimális a hengerbe jutó üzemanyag, míg terhelés alatt a több üzemanyag miatt jobb lesz a kompresszió, azaz nem jut az üzemanyag a motor olajba. Ennyi a lényege. Illetve az is, hogy sokkal kevesebb ideig jár a motor HIDEG állapotban a több üzem anyag miatt.(alapjáraton prötyögtetve többszöröse növekszik a melegedési idő) Azt nem kéne elfelejteni, hogy ha megfelelő minőségű motor olajat használsz, akkor az pár másodperc alatt eljut mindenhová, és hideg állapotban is van kenő hatása. Mindenki maga dönti el, hogy mit tesz a kocsival, hogy indít, csak a téveszméket nem kéne megrögzötten hirdetni, nem véletlen, hogy sem gyártók, sem rengeteg szakember nem javasolja a pár percig járatom hagy melegedjen a motor üzemeltetést. S ezt üzemanyagtól függetlenül nem javasolják.
-
dhgm
tag
válasz #10726912 #35283 üzenetére
Kedves Tiger.huhhhhh. A benzin nem másképp viselkedhet, az másképp is viselkedik bármennyire nem szeretnéd... Az én autóm 7-10 percig pötyörög és fog is ilyen teteves hidegben pötyörögni, a pötyörgéssel nem a blokkot akakrom melegíteni hanem a motorolajat. A feltételek adottak tegyél ki a -9-re egy flakon ELF evolutionn sxr 5w40-et , meg a szobába 20 fokra egyet. Aztán reggel próbálb vékonyab folyatni mindkettőt, szerinted ugye nem lesz különbség, mert ugye a motorolaj jó minőségű előrt. Most gondold hozzá azt, hogy a motorolaj a betöltés után már csak rosszabb minőségű lesz dízelben meg aztán csak ugy vonzza a koromrészecskéket mint a mágnes. A koromrészecskéktől az olaj sűrűbbé válik. Meg aztán ha betartjuk a kisdízelre előírt 20.000 km-es csereperiódust... Kíváncsi volnék arra, hogy a csere előtti olajnak amiben van fél kiló korom milyen a hidegfolyási tulajdonsága .Meg ugye az olajnyomást a főtengely nyugvó csapjainak valamelyikénél mérik, az meg ugye a motoron alul van. Ha Te egy -9 fokos dízelt 1-2 perces járás után megküldöd 2000-es fordulattal a hideg 10.000 km-t lefutott negyed kiló korommal dúsított sűritett motorolaj milyen f..szán kenheti meg a turbó ezred milliméteres illesztésű siklócsapágyát. Nem lennék siklócsapágy a hideg motorolajnál... még a főtengelynél sem nemhogy a felülre szerelt turbónál. Dízelnél nincs szívató, a maiaknál még dúsító sem ... emelt alapjárat van ami nálam 900 f/perc kerek százzal több mint az alapjárat, az is csak azért, hogy a generátor a kiegészítő villanyfűtést megfelelő árammal lássa el. Hallod hogyan lehet rosszul indulni? (Ha jól indulsz és mész a kocsival, akkor tulajdonképp ugyanazt a hatást éred el, mintha egy helyben álldogálnál) Meg nem igazán értem, hogy hogyan lesz nagyobb a kompresszió, ha több üzemanyag jut a hengerbe (a hideg blokk történő haladás mellett szól, az pontosan az, hogy terheletlen állapotban minimális a hengerbe jutó üzemanyag, míg terhelés alatt a több üzemanyag miatt jobb lesz a kompresszió) hülyeséggel azért nem kell telelökni a kollégák fejét. A kompresszió egy motorban ugyxe abból adódik, hogy a dugattyú halad a hengerben felfelé és az útjának végén a hengerfej előtt megáll, na ez a kompresszió. Ez több csak akkor lesz, ha kiveszed a hengefejtömítést...
Naszóval a dízel nálam melegedni fog akkor is ha a motor kompressziója növekszik tőle Én már eldönttem, hogy így melegítem a motort kb lassan öt éve, Sőt kicsit megkésve beindítottam egy motorelőmelegítő prodzsktet is, nálam nem lesz hidegindítás, azt a napi azaz nem jut az üzemanyag a motor olajba. Ennyi a lényege. Illetve az is, hogy sokkal kevesebb ideig 25 Ft villanyszámla többletet eg kibírom. A motor addig is -5-10 percig ketyegni fog
A gyártók javaslatára meg nagyívben teszek, az érdekeink nem azonosak. Én sokáig szeretném használni,az autót ők meg sok újat és sok alkatrészt szeretnének eladni
[ Szerkesztve ]
1.5 dci 2006 86LE Xiaomi MI3 miuiv7
-
Ck.
addikt
válasz #10726912 #35283 üzenetére
Oké, nyilván nem fogom én sem percekig hidegen járatni a benzines autót, ok nélkül.
De ha körbe van fagyva az autó és van rajta fél méter vastag jég, akkor beindítom, rányomom a fűtést + klímát, visszamegyek a konyhába, gyorsan lenyomok egy kv-t, 3 perc múlva visszajövök, addigra a jég fele leolvadt, a másik felét levakarom, aztán beülök és megyek.
A totalcar viszont azt akarja, hogy vakarjam le az autóról a jeget 10x annyi idő alatt, álló motorral, majd miután ez meg volt és az autó tiszta, indítsam be a motort és menjek a dolgomra. Na ezt én sajnos nem tudom megtenni egy-egy jeges téli napon.
Ha ettől pedig tönkremegy a benzin motor, akkor az nagyon szomorú, de akkor sem tudok az életemből több időt áldozni egy jéghideg, csonttá fagyott autó, leállított motorral való vakargatására. Ha akarja a totalcar, ha nem.[ Szerkesztve ]
-
#10726912
törölt tag
A motor olaj témához: A flakonból kiöntés nem ugyan az, mint az olajszivattyú által generált nyomás. A szivattyú mindenképp dolgozik. Ha hideg az olaj, szerinted alacsony fordulaton jut el előbb a szűk keresztmetszeteken a kenni kívánt helyekig, vagy magasabb fordulaton? S ha hideg az olaj, akkor mi is történik a sűrűbb állagú olajjal szivattyúzáskor? S ugye ha hideg az olaj, akkor a motor tulajdonképp szinte kenés nélkül dolgozik szerinted, amíg fel nem melegszik az olaj? A 20 ezres csere periódust talán ne firtassuk, ez nagymértékben függ a használt olajtól, motor kopásól, a kocsi használatától... De nem akarok vitázni, Te járasd az autód, szerintem a fórumozók is hallottak ezt is azt is, döntsön mindenki belátása és ítélő képessége szerint. 7-10 percig járatni egy autót....szerintem ez logikátlan és indokolatlan, de a Te dolgod.
Ck: Ha le van jegesedve a kocsi, akkor muszáj járatni, mert a leheleted ráfagy a szélvédőre, de ha védett helyen vagyok, (pl garázs), akkor indulok járatás nélkül 15-20 sec után. A kocsihoz ki nem megyek csak azért hogy beindítsam, ha meg meg beöltözök, hogy kimenjek, akkor már indulok is inkább..bár nekem a napi rutin indulás hajnalban 5-6 perc a kocsiban. Kávé nélkül kimenni Brrr Túl kényes vagyok hozzá -
dhgm
tag
válasz #10726912 #35286 üzenetére
Majd ha egyszer lehetőséged lesz hallgass meg egy R14 1,4 energyt hideg motorolajjal alapjáraton, megfelelő olajjal megfelelő csereperiódussal. Nyűszít az olajszívattyú. Szerinted mi az oka? ... Hát perszre hogy a tök hideg olaj!
Vegyél egy pumpát rakj hozzá egy 0,001 mm átmérőjű csövet és próbáld meg rajta átnyomni a hideg olajat. Fog menni?Nem vok biztos benne, hogy még az előírt RN minősítésű olajok hideg állapotukban is azonnal terhelhetőek így.
Megyek, mert 7 perce ketyeg a motor az elektromos fűtés meg nyomja belefelé a 30 fokos meleg levegőt, meg a hidegindulós dízelkopogás is szűnőben van lehet indulni. Mondjuk csak -5 fok van nem mint tegnap -9. Lehet sok volt a 7 perc
A kávé meg a munkahelyen lecsurog a torkomon...
[ Szerkesztve ]
1.5 dci 2006 86LE Xiaomi MI3 miuiv7
-
rob210
Topikgazda
Mi ez az adok kapok?
Kicsit nem vagyok rögtön 80 hozzászólás meg agyalás vita.
nem teszem ki többet a lábam ha rosszul viselkedtek.Renault power
-
_NCT
őstag
Tegnap kipróbáltam hidegben az AC gombot, kb 2 perc után meleg levegő, a légkondi tényleg nem kapcsolódik be, viszont egy kattanás hallatszik a motortérből, az létezik hogy a villanyfűtés kapcsolódik be és azt hallom?
1.6 benzin.
Remélem mostanában nem romlik el az ablakemelőm, 16 rugó volt.
-
mycso
Topikgazda
-
_NCT
őstag
Komplett szerkezetet, a bowden úgy nézett ki mint a disznó farka, felkunkorodva, szétszálasodva, a műanyag kerék - amire tekeredik a bowden a motornál - szétbarmolva, a bowden teljesen elkoptatta a vezetőt. A bowden tartó műanyag a szerkezetnél eltört, kiugrott belőle a bowden.
Szóval elég gyászosan nézett ki az egész, emberünk 1.5 órát dolgozott vele, szerintem nekem egy délelőtt lett volna így elsőre, amibe bele is mentem volna ha nem mínusz fokok vannak kint...
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: HC Pointer Kft.
Város: Pécs
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest