-
Fototrend
Renault, topik összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
rob210
Topikgazda
válasz #47205632 #59098 üzenetére
Olajszűrő leszedő kell!
A kulcs pedig ez legyen.
Vagy legalábbis ilyen.
A váltóolaj becsorog, csak jó hosszú cső kell.[ Szerkesztve ]
Renault power
-
#47205632
törölt tag
válasz rob210 #59108 üzenetére
Bár gyertyát is akarok cserélni, azt viszont nyomatékra kellene. De lehet ezek a motorok még eltűrik anélkül. Előbb még meg kell néznem a trafókat is, ha hitvány van benne akkor nem cserélem ki a gyertyát, megvárom míg beszarik és csere kompletten. Ha a jobbik van benne akkor megérdemel új gyertyákat.
Ez a zümmögő hang egyébként mitől van? [link]
Az enyém nem ilyen durva szerencsére. Inkább ehhez hasonlítanám, mikor gázt húz rá van egy enyhe halk zizzenés, mintha minikompresszor volna benne. [link]
Ez ilyen pöcsköszörű 16 szelepes motorhang vagy valami hiba?[ Szerkesztve ]
-
kisgyerek85
senior tag
válasz rob210 #59100 üzenetére
En mondtam is neki, hogy ez nem tul bizalomgerjeszto nekem. Tul sok infot nem tudtam kiszedni a szerelobol (igaz betegseggel kuzd es ha mar le volt beszelve,akkor nem akarta visszamondani a mai napot)
Nem tudnad nekem osszeszedni,hogy pontosan miket kell cserelnem kauffer oldalarol?
Lehet annak se orult a szerelo,hogy az uzemanyagszuro amit vittem az nem belevalo volt (filterabc-rol rendeltem (dobozan rajta van az 1,9 dti clio pedig),purflux-ot,de mann se lett volna jo,mert ugyanus 50 nehany mm a magassaga mind a kettonek,ami meg az enyembe jo az min. 75mm magas,ezert meg unixtol rendelt gyorsba egyet amit ki is hoztak,hogy mar az is legyen cserelve)
Bar en hozzad is szivesen elvinnen az autot,felteve ha megvarhatom a szereles veget, kb. 80km-re vagy tőlem.[ Szerkesztve ]
-
rob210
Topikgazda
válasz kisgyerek85 #59110 üzenetére
Nem tudok fékcsövet hajlítani.
Ha valakivel legyártatod a szerelés fékfolyadék csere légtelenítés megoldható, de roppantani, és hajlítani nem tudok és nem is akarokRenault power
-
kisgyerek85
senior tag
válasz molnarpeter #59090 üzenetére
Te ismersz embert erre a feladatra?
Jövő heten szerintem felhivom a szerelomet (addigra mar csak kigyogyul, jobb lesz a kozerzete) ,hogy nyilatkozzon rola mikorra vallalna be ezt a feladatot.
Na meg kb. a latottak alapjan milyen anyagkoltsgegre szamithatok.?[ Szerkesztve ]
-
rob210
Topikgazda
válasz kisgyerek85 #59112 üzenetére
Nem az anyagköltség sok, hanem a munka vele
De azért nem kell slyos összegre gondolnod.Itt pl van amit csak ki kell választani a méretet és behajtogatni a megfelelő alakra.
Én is itt vettem a sajátomhoz.10-15 e ből meg lehet úszni.
[link][ Szerkesztve ]
Renault power
-
rob210
Topikgazda
-
diablo1984
veterán
válasz kisgyerek85 #59114 üzenetére
én is januárban műszakikor hasonló cipőben voltam, végül az a cég csinálta ahol műszakizott, igaz egy vagyonba lett végül, hogy a fékmunkahengerbe beletörték a légtelenítő csavart és 2 is így cserélve lett....
-
ΞΔGLΞ
nagyúr
válasz #47205632 #59098 üzenetére
Elárulok egy titkot, ha nem akarsz erre költeni. Az egyik ajtódról lekapod, de vigyázz, mert sokkal nagyobb erővel lehet meghúzni, mint egy kulccsal a fogása miatt.
Talán ezt "megoldást"még más sem tudta eddig, de ez kell neked pontosan abba a "likba". És ez nem vicc. Ha nincs nyomatékkulcsod felesleges venni addig ilyen négyszögű elb...ott olajleeresztő izét is...Az egyik leghülyébb megoldás ez a csavar... Tehát megúszásnál érzéssel, ha megszorult, mert, mint írtam, brutálisat lehet vele "húzni"!És akkor, hogy miről van szó?
[ Szerkesztve ]
-
rob210
Topikgazda
Sokan mondják ezt a megoldást.
Ez akkor működik is, ha nem egy szervízben csinálták előtte az olajcserét. Mert akkor a kilincset bizony úgy eltekered ahigy illik. Sőt a csavar belső négyszög profilját is el lehet vele nyalni.
Szedtem már ki olajleeresztő csavart hidegvágóval, mert elforgatta a tulaj a kilincset benne párszorEgyébként nem rossz megoldás ez, csak egyszer kell megvenni a bitet, örök élet.
A Vagnál a háromszög meg ötszög profilok sokkal elcseszettebbek.Renault power
-
ΞΔGLΞ
nagyúr
válasz rob210 #59118 üzenetére
Robibá!
Ahhoz képest, hogy sokan mondják, itt még nem olvastam ilyet, ezért is írtam le.
És annak a négszögnek a profilját, mert a legrosszabb megoldás, ami csak létezhet, egy sima kulccsal is el lehet nyalni, ezt te tudod a legjobban, ha az nem nyomatékra van lőve, tehát itt a kilincs nem sokat zavar, ha érzéssel húzzák...nekem is elb...ták a hozzáértő autószerelők a Renault! szervizben, mert még ehhez is hülyék!
Szóval, a fej és hozzá egy minőségi nyomatékkulcs, ami valóban azt a nyomatékot tudja, amire beállították, nem aldi, tescos etc..10 ezer forintos ganék, az bizony rögtön 40-től indul. Nem biztos, hogy néhányan felszerszámozzák itt magukat egy olajcsere miatt, minőségi szerszámokkal, ezért írtam a kilincsről, de nekem mindegy, ki mit hogyan csinálja...--------
Más!
Reanult Clio Sport erőmérőAzt mondja a tulaj, olyan autót kerestem, ami négy ajtós legyen, 15 évnél ne legyen idősebb és ne francia! Erre vesz egy 3 ajtós "fostalicska" rönót, ami 17 éves!
A gyári érték lóerőkben egy nagy katyvasz itt. 189, meg 160 valamennyi, azt sem tudják, hogy valójában mennyi, tiszta amatőrség.
Viszont a végeredménynél, mikor megkérdezi, hogy elégedett az eredménnyel?
Na ott látni, hogy bár azt mondja: igen, de eléggé lerí az ábrázatáról, hogy kicseszettül nem az!
Mégis mire számított, hogy majd 200le körüli érték jön ki?[ Szerkesztve ]
-
#47205632
törölt tag
Urak, az lenne a gondom, hogy tegnap még frankón ment a kocsi, ma reggel meg indítózok és nem indult be rögtön csak pár tekeréssel később majd dadogott meg rángatott, aztán abbahagyta és kétezres fordulaton pörgött, picit a gázra léptem akkor meg ottmaradt 2500-on vártam picit semmi csökkenés, leállítottam.
Indítózok és azóta nem indul, ha padlót nyomok akkor el akarja kapni, de aztán mégse és csak teker. Félgázon meg gáz nélkül semmi, csak tekerés.[ Szerkesztve ]
-
LamerGyuri
senior tag
Pedig megvette még azt a feliratot is A haverok azt mondták a kocsmában, az +50 ló
Nem csodálom, hogy csalódott. Közel gyári állapotra visszahozott autó, gondolom, nem kevés pénzért apránként. Amennyire ordít a riporterről, hogy "mitakarezittaszarfosfranciával", tutti, hogy beadta neki, ez a gyárilag 182 lovas. Hát nem."Egy Gyűrű mind fölött, Egy Gyűrű kegyetlen, Egy a sötétbe zár, bilincs az Egyetlen."
-
LamerGyuri
senior tag
válasz #47205632 #59120 üzenetére
Akkumulátor jó? Töltés van? Mérni, ha kell tölteni. Vagy csere.
Ha a válasz igen, akkor felső holtponti jeladó és alapjárati motor tisztítás első körben. Ezek hamar megvannak.[ Szerkesztve ]
"Egy Gyűrű mind fölött, Egy Gyűrű kegyetlen, Egy a sötétbe zár, bilincs az Egyetlen."
-
#47205632
törölt tag
válasz LamerGyuri #59122 üzenetére
Akku új, töltés van, nem azzal van baj.
Felső holtpont jeladóval kezdem, szerintem is az lehet mert sokan panaszkodtak rá. Melyik ő és hogyan kell kiszedni, pucolni?
Utána meg folytatom az alapjárati motorral, ha elmagyarázzátok hogyan kell.Amúgy megnéztem a gyújtótrafókat ha már egyszer nem akart elindulni, fekete kupakos és a tetején van egy félköríves dísz. Ez melyik a szar vagy a kevésbé szar? A csavarok a torx vagy imbusz fejűek, nem tudom ezeket mindig keverem.
-
LamerGyuri
senior tag
válasz #47205632 #59124 üzenetére
Mindkettőre találsz választ-linket itt a fórumban; tessék keresni
A hatlapos lyuk az imbusz, a Renault torx-al van tele (gyárilag).
Most léptem, mert végre hosszú hétvége, van idő szerelni"Egy Gyűrű mind fölött, Egy Gyűrű kegyetlen, Egy a sötétbe zár, bilincs az Egyetlen."
-
#47205632
törölt tag
válasz LamerGyuri #59121 üzenetére
159 lovat kapott, 13 lóval kevesebb egy kihegyezett motornál ez teljesen korrekt érték. Szerintem a tulaj a mai napig nem barátkozott meg a francia autóval tudat alatt azért van a szarba harapott feje, most meg pláne, hogy nem tudja a kocsi papírra pontosan. Pedig egy ilyen bódét ez is repít rendesen.
-
sebijani1982
senior tag
Sziasztok!
Adott egy 2001-es Kangoo 1.2 Benzin.
Mostanában elkezdte, hogy az egyik kulcsot nehezen ismerte fel az immobilizer. (Gyors villogás) Többszöri próbálkozással azért sikerült felismertetni. A másik kulccsal nincs probléma. Ezt azért írtam, mert nem tudom lehet-e köze az alábbi gondhoz:A tegnapi nap folyamán az autó már nem indult el. A kulcsok nem nyitják a központi zárat sem, a kocsiban lévő gomb viszont pontosan nyit/zár. A kulcsot felismeri az immo (folyamatosan világít). Az önindító teker, az akku 12.68 V-ot mutatott kiméréskor. A kulcsokban elemet is cseréltem, hátha, de nem segített.
Ami világít a műszerfalon:
-akku (gondolom, ha beindulna elaludna, most a töltés hiánya miatt nem alszik el)
-immo
-motor (ez is elalszik a diag után)
-olaj (egy idő után elalszik, a kilométer számláló illetve óra LCD-ben az Oil Ok felirat látható)Mi lehet a gond?
Előre is köszi a válaszokat![ Szerkesztve ]
"Ob's stürmt oder schneit, Ob die Sonne uns lacht, Der Tag glühend heiß Oder eiskalt die Nacht. Bestaubt sind die Gesichter, Doch froh ist unser Sinn, Ist unser Sinn; Es braust unser Panzer Im Sturmwind dahin."
-
#47205632
törölt tag
válasz LamerGyuri #59125 üzenetére
Kiszedtem a felső holtpont jeladót, teljesen tiszta volt. Megpucoltam azért, visszaraktam, a csatiba toltam WD40-et majd kitöröltem belőle nehogy a műanyagot szétegye. Összedugtam és pöccröff.
Mivel tiszta volt a jeladó, szinte biztos hogy csatlakozó kontakthiba lesz ez. Meglátjuk a következő napokban hogyan indul.
A pótféklámpánál is ezzel küzdök egyébként, szaros egyszerű két tüskés csatlakozó, de az ajtócsapkodástól kialszik a féklámpa. Ami azért gáz, mert alapból a két oldalsó féklámpa nem túl acélos fényerejű a helyzetjelzőhöz képest és napsütésben nehéz megmondani ha nem figyel a mögöttem lévő.
Ezzel már csináltam mindent és sose jó, most végső megoldásnak mosogatószivacsot tettem oda, hogy a burkolat odaszorítsa a csatlakozót és akkor mindig feszesen ott van és talán így működik. Rendszeresen ellenőrizni kell egy ideig, aztán ha jó akkor okés.
Jó persze a Kresz előírja minden nap, de ki az aki meg is csinálja. -
rob210
Topikgazda
Meakulpa srácok, benéztem a dolgot elemcsere során valóban nem kell semmit tanítani.
Aksi cserében gondolkoztam teljesen.
Kicsit húzos volt ez a hét bocsi.Renault power
-
stewe2
aktív tag
Sziasztok, gondoltam benézek.
Clio II 2001 1,2 16V 123.000km
Váltó már lötyögős (a sebességeket rendben veszi, olajcsere 86.000), hidegben indítás után (télen) zörög üresben, kinyomom a kuplungot, elhallgat. Nyáron nem zörög, de ha bemelegszik a hajtáslánc (20km), motorféknél előjön a zörgés, ami csapágyhangnak tűnik (az a nagyon nagy, ott középen). Szaki mondja, hogy felújítás, vagy csere bontóból.
Ami engem érdekelne, ez tényleg ennyit bír? És hogy van-e valakinek váltófelújítással kapcsolatban tapasztalata?
Thx stewe
Nincs igazság... Csak erőviszonyok... Lehet nicket kellene váltanom: stewe71...
-
Bass
addikt
válasz stewe2 #59133 üzenetére
A váltó? Dehogy ,ha rendesen van hasznalva örök élet. R19 1.4 b 340ekm semmi gond,Clio 2 1.9dti 330ekm semmi gond,Clio 2 1.2 b 166ekm semmi gond,a váltó sem lötyögős de ha s tied az akkor veszel egy kulissza felujítót és nem lötyög. Ha a váltód pusztul meg akkor bontó. Amúgy olaj van benne most? Volt benne mindig?
"The gods who light up the sky at the gate of sethu"
-
#47205632
törölt tag
Nehezen tudtam érzelmileg feldolgozni, hogy a kicsikém reggel nem indult be, úgyhogy ma mentem vele 3x is.
Tökéletesen működik. Remélem nem hagy ott majd valahol váratlanul. Amúgy is vissza kellett tölteni az akkut, meg a köpetbenzint a kidörgőből kijáratni amit reggel belefuldoklott. Megjárattam a féket is az elmúlt 200 Km alatt, most szép frankó fényesek, már nyoma sincs rozsdának. Persze ettől még meg lesz csinálva, csak mondom, hogy a normális fékhasználat lényeges dolog valóban. Ja meg azóta már nem szorul be a hátsó fékem se és a kézit is lehet használni, kiold rendesen.[ Szerkesztve ]
-
stewe2
aktív tag
Köszi.
Fél éve volt kuplungszett cserén, kérdeztem a szerelőt, mi van az olajjal? Azt mondta, hogy visszatöltötte, mert annyira tiszta volt (én cseréltem 86.000-nél).
A történet folytatása, hogy bekerült a bontott váltó (természetesen új olajjal), mert a szerelő szerint (és szerintem is), a difi is halott volt, és így a felújítás már nem kevés pénz lett volna. Amúgy az autó érezhetően jobb lett (nem "lötyög" váltáskor, és gázadáskor, persze ebben benne lehet a féltengely felújítás is), de b@ssza meg, a csapágyhang ugyanúgy megvan motorféknél (4fok.)
Szal ezt a "jobb" váltót kellene most felújítani, remélem csak csapágycserékkel.
Vagy esetleg más ötlet?
Üdv stewe
Nincs igazság... Csak erőviszonyok... Lehet nicket kellene váltanom: stewe71...
-
#47205632
törölt tag
válasz stewe2 #59136 üzenetére
86 és 123 ezer Km közötti olajhasználatnál már lehetett volna cserélni, tisztaságtól függetlenül, bár baja nem lesz tőle ha visszakerült bele.
Az a csapágyhang nem kinyomócsapágy? Amúgy meg WTF nyírta ki 70 ezer alatt a gyári diffit? Olaj nélkül használták?
[ Szerkesztve ]
-
meroly
veterán
Sziasztok!
Tegnap este 3 hengerezett indítás után fél percig.
Trafok 1 evesek beruk. Gyertyak 2 honaposak densok.
Clio2 1.4 16V 2003 40ekm.
Otlet?
Koszi[ Szerkesztve ]
Impossible is nothing
-
Geri19831208
csendes tag
Sziasztok
Segítséget szeretnék kérni.
Elkezdet rosszalkodni a gépezet megint.
A probléma az lenne hogy néha 3 hengerezik, hideg indításnál és melegnél is.
Hol keresem a hibát?
Gyújtásra gondoltam elsőre.
Gyertya 2 hónapja cserélve Densora.
2000 évjáratú 1.4 8 v Clio
Motorkód: E7J634Köszönöm a segítséget
-
rob210
Topikgazda
válasz Geri19831208 #59143 üzenetére
Ki kell mérni a trafót.
Jó helyen keresgélsz.
A legegyszerűbb a diag, rögtön kiirja mi a baj.Renault power
-
rob210
Topikgazda
-
rob210
Topikgazda
válasz Geri19831208 #59147 üzenetére
Gyertyánál nézz hézagit is 0.8 és 0.9 között legyen.
Ellenállást és áteresztést/szakadást kell mérni, arra alkalmas multiméterrel.Renault power
-
Robi81
tag
Sziasztok
Megane 2 2003 mivel tudom kiszedni az fhp jeladót mert tegnap próbáltam de krova szárral nem fért be,szár nélkűl meg rövid.vagy nézzek valami kisebb toldószárat?
Ti mivel ,hogyan szoktátok kiszedni?
Új hozzászólás Aktív témák
- Gaming notebook topik
- Spórolós topik
- Intel Core Ultra 3, Core Ultra 5, Ultra 7, Ultra 9 "Arrow Lake" LGA 1851
- Politika
- Kormányok / autós szimulátorok topikja
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Autós topik
- Lenovo 3000 és IdeaPad notebookok
- Internet Rádió építése (hardver), és programozása
- Audi, Cupra, Seat, Skoda, Volkswagen topik
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: HC Pointer Kft.
Város: Pécs
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest