-
Fototrend
Az objektívekre két nagyon fontos adat jellemző, melyek alapján rendszerint azonnal be lehet őket sorolni. Ezek az objektív fényerejét és gyújtótávolságát jelző számok.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Zozzer888
addikt
válasz
kutymorg
#12913
üzenetére
Szia!
pl: Kinyitsz egy könyvet, és kb 45°os szögben "nézel rá" a géppel.Beállítod a legtágabb rekeszt,középső AF pont,és becélzol egy sort,megjegyzed melyik szó volt az,és hol a könyvben, akár be is jelölheted színessel,aláhúzással,mindegy.Elméletileg így ha visszanézed a képet, látni fogod, hogy melyik szó éles.Ha az amit akartál,akkor nyertél

-
szeva000
addikt
válasz
kutymorg
#11360
üzenetére
az usankából behozva tuti megvámolják és ÁFA köteles leszel.Hozass inkább angolból,én is onnan vettem mindkettőt.A 90-es makro több mint 40k-val volt olcsóbb,a 70-300 VC USD meg majd 20-al.
Vagy vedd meg az enyémet
..úgy néz ki,hogy eladó sorba kerül.mert kevés a 300mm.Így átállás lesz egy sigma 50-500-ra. -
Peethy
őstag
válasz
kutymorg
#9600
üzenetére
Régebben sokkal több volt belőle Index aprón, de ott is figyelni kell, hogy az új verziót vegye az ember. Tamron 70-200-at szokták ajánlani, jobb mint a Sigma (optikailag), de lassabb és hangosabb a fókuszmotor. De valahol kompromisszumot kell vállalnia az amatőr felhasználónak...
-
BiriBum
őstag
válasz
kutymorg
#9296
üzenetére
Lehet, hogy nem voltam eléggé világos.
Ezek az objektívek stabilizátor nélkül gyakorlatilag annyit érnek, mintha a klozetbe dobtad volna a pénzt. Ezért írtam, hogy ennyiért nem kapsz komoly, használható fix telét.A Pentax/Sony verzió valószínűleg ezért drágább, mert ott a vázban van a stabi - ez nyilván külön elektronika beépítését igényli a csupaszított Canonhoz képest.Én teleként egy 55-300-at használok, a fényereje ugyan nem hasonlítható azokéhoz, a képminőség viszont bőven ott van. Az ISO-n pedig vastagon tudok csavarni a vázon, anélkül, hogy zajosodna a végeredmény.
-
zolka78
senior tag
válasz
kutymorg
#9258
üzenetére
Canonnál a 18-135-t felejtsd el. Egyszer próbáltam tesztnapon, bármikor inkább a 18-55 IS kitobi. Canonnál szerintem kezdő nagylátóval a használható sorrend: 18-55 IS, 15-85, 17-55. A 17-85 és a 18-135 már hagy kivetnivalót maga után, a 18-200 meg már egy nagyobb utazó zúúúm, állítólag a jobbak közül való, de megvannak a hibái a nagy átfogás miatt. Az L üvegek meg más ligában fociznak. Vagy marad a Tamron , Sigma.
-
aleister
veterán
válasz
kutymorg
#9260
üzenetére
Attól függ mire kell. Jó lehet a már ajánlott, kellemesen fényerős Tamron 70-200. Portrézni, épületrészleteket fotózni pl jó választás.
Én Tamron 70-300-at használok a D5100-gyel. Ez kb fele annyiba kerül mint ez előző üveg. Igaz csak f4-5.6. amiért viszont kapsz egy nagyobb átfogást. Ez háztáji (szelíd) állatokhoz, parkban lesiportréhoz is elég már.Szerk: láttam közben kérdezted a D5100-et. Modernebb váz a D90-nél, jobb specifikációkkal, ám a D90 tulajok szerint van pár kényelmi funkció, melyek ellensúlyozzák ezt az előnyét. Szóval nehéz lenne rangsort felállítani a 2 váz között. A D5100-ről tudni kell, hogy a kategória csúcsán lévő D7000 szenzorát és képfeldolgozó rendszerét örökölte. Tehát a képminősége tutkeráj.

-
aleister
veterán
válasz
kutymorg
#8757
üzenetére
Vakuvezérlésben és autófókusz pont számokban van különbség a 600D javára, de pl volt az 550D ben infravörös betekintés érzékelő, amit elhagytak az újabb modellből. Elhanyagolhatóan ugyan, de a keresőben látható kép is nagyobb volt a régebbi gépnél.
szerk: az IS a képstabilizátort jelöli a Canon obiknál
APO (Apochromatic Lens) Alacsony színszórású lencsetag
A kromatikus aberráció (azaz színhiba) oka, hogy a lencséknek a különböző hullámhosszúságú (különböző színű) fénysugarakra más és más a törésmutatója. Mivel a domború lencsével ellentétesen szórja a színt a homorú lencse ezért egymás színhibáit korrigálni tudják. Ezek a lencsék (az ún. akromátok), szinte teljesen kiküszöbölik a színhibákat, de ezzel a módszerrel mindig csak két szín hullámhosszának megfelelő tartományban tud korrigálni, ezért különleges hármas lencserendszerrel, az ún. apokromát lencsékkel oldható csak meg a mindhárom színtartományra működőképes színkorrekció. Azonban ez a harmadik lencsetag (kalcium fluorid tartalmú anyaga miatt) rendelkezik néhány igen kellemetlen tulajdonsággal is. A hőtágulása nagyban eltér a lencséknél alkalmazott üvegétől, így nagy hőingadozás esetén másként mozdulnak el egymáshoz képest, ami pl. életlenséget okozhat. Mivel ez főleg a nagy lencseátmérővel rendelkező objektíveknél okozhatna gondot, ezért a nagy teleobjektíveknél inkább más megoldást (UD, ED lencsetagokat) alkalmaznak.
Ezek az apokromátoknál is jobb eredménnyel javítják a színhibákat.További jelölések itt.
-
BiriBum
őstag
válasz
kutymorg
#8750
üzenetére
Az alapzoomok közül a Canoné egy fokkal talán jobb, de egyik sem egy nagy durranás.
Sportfotózásra ezek a telék nem túl alkalmasak. Kis szerencsével összehozhatsz egy-két jó képet, de a gyors fókusz és az állandó nagy fényerő hiányozni fog. Költséghatékony megoldás pl a Tamron 70-200 /2.8.
Új hozzászólás Aktív témák
- BESZÁMÍTÁS! MSI Z690 i9 14900K 32GB DDR5 1TB SSD RTX 3090 OC 24GB Zalman Z1 PLUS Seasonic 750W
- Samsung Galaxy A52s 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Update 11.13. Dell Latitude Precision Üzleti gépek, 2-in-1 gépek, 8-12. gen.
- GYÖNYÖRŰ iPhone 13 mini 256GB Midnight -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3402, 100% Akksi
- Samsung Galaxy S10 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
Állásajánlatok
Cég: ATW Internet Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
![;]](http://cdn.rios.hu/dl/s/v1.gif)



Én előbb a Tami 17-50-et venném. Max többet "zoomolsz" majd a vágásokkal és kész 

