-
Fototrend
Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motorkódot/ teljesítményt!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Mágus2
Közösségépítő
-
-
Morris
veterán
De kva jó, hogy nem működik a szivargyújtóm és ennek most kell kiderülnie.
Eddig jó volt, most persze nem. Nem tudom, hogy töltöm a gps-t, hogy odataláljak.
Hoz valaki szerszámot szombaton? Nekem már nincs lehetőségem bepakolni ilyeneket.[ Szerkesztve ]
-
veterán
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz bitpork #100202 üzenetére
Hadititok, majd meghallgatod a motort és eldöntöd, hogy érdemes-e önteni valami löttyöt a nyálhoz. Nálatok nem szeretek tankolni, mert büdösebb a magyar nafta, az asszony is megmondta. Tavaly bármi dízel ment előttünk, éreztük a füstöt, az itteni naftával nincs ilyen gond.
Ck. Ott, az ablak és a motortér közötti vályúban.
Morris működik az, csak rátenyereltél a hátsó ablakot tiltó gombra az ajtókárpiton, az a szivargyújtót is kikapcsolja.
[ Szerkesztve ]
-
-
-
Ck.
addikt
válasz Mágus2 #100211 üzenetére
Majd küldjetek egy printscreent nekem, hogy milyenek a jó porlasztási értékek, meg a dinamikus előbefecskendezés egy jó féle tesó AKN-en. Meg egy videót is meghallgatnék, hogy hogyan jár az a csudamotor, ha már sajnos nem lehetek ott.
Csak hogy legyen egy élő mércém is, hogy milyen legyen majd augusztusban végre az enyém is.[ Szerkesztve ]
-
-
-
-
Ck.
addikt
válasz Mágus2 #100220 üzenetére
De honnan veszed, hogy olyan rossz állapotban van? Nem is láttad/hallottad még, de már le is írtad.
Egy Balutól rosszul bevásárolt csúcs miatt?
Tavaly nyárig semmi baja nem volt, gyönyörűen indult pöccre már negyed fordulatra, álló fűtés nélkül - 15-ben is, és szépen járt hidegen melegen, valamint minden érték a nullához konvergált.[ Szerkesztve ]
-
Mágus2
Közösségépítő
Nem írtam le, a kopókat adtam össze fejben.
Csak amit hirtelen most meg kellene ejteni, ha megbízható autót akarsz:
Fékkel nem játszunk. Kell egy ABS kocka, meg két rendes hátsó nyereg, meg két első. Ezek nem szoktak előre szólni, arra van az INSP lámpa, hogy ilyeneket észre vegyenek és cseréljék időben. Javító készlet is jó, az összes tömítésre a nyergekben, ha az nincs, teljes nyereg.
Ha megbízható autót akarsz:
Motorba: olaj, himbák, tőkék, tengelyek, vezérlés, vízpumpa, szíjak.Váltó:minimum olajcsere
Futóművet, betéteket tárcsákat nem láttam, arról nem tudok nyilatkozni.
[ Szerkesztve ]
-
Mágus2
Közösségépítő
Ne feledd, jársz vele haza, az nincs a kert alatt, nem engedheted meg magadnak, hogy valahol félúton eltűnjön a fékolaj, vagy beálljon valami a motorban.
És még nem láttam mennyire repedezettek a csövek a motortérben. Annak az átcsövezése vetekszik egy 15 éves alsóközép autó árával. Nem csak nézegetni, látni is kell.
Sokan jönnek, hogy pl. nézzem meg a féket. A féket kérem nem nézni, hanem csinálni szoktam. És nem örülnek, amikor a vállas tárcsára nem akarok új betétet tenni.
[ Szerkesztve ]
-
peter.tamas
csendes tag
válasz thefreeman #100191 üzenetére
Igen, a Vásárhelyi Sapin készült pár kép, itt járok egyetemre.
Esetleg környékbeli vagy, hogy felismerted a helyet?knuckle: Nagybányáról vettem a kocsit, azóta MS rendszám van rajta, csak eltartott egy ideig, mire sikerült átiratnom.
-
Ck.
addikt
válasz Mágus2 #100222 üzenetére
De amiket írtál, azok általánosságban minden 2.5 TDI-kre igazak, nem?
Amúgy nagy része mar megvan.
Futómű ellenőrzésre az autót évente rendszeresen hordom, feknyereg tavaly volt cserélve.
Lengőkarok 3 éve, azóta is oké.
Váltóolaj csere 25 ezer km-rel ezelőtt történt.
Tárcsa és betét csere pedig múlt héten.Lényegében csak a vezérmű tengely kitt ami egy nagyobb falatként hátra van.
Azt Te hogy látod, mikor időszerű cserélni? Csak amikor már fizikai tünetei is vannak? Teljesítményvesztes, füstölés? Vagy mar akkor is, ha semmi ilyen tünet nincs, de van mar benne par karc? -
Mágus2
Közösségépítő
Jellegzetes hangja van, amikor már nagyon cserés, de azt ne várd meg inkább, mert nem kellemes. HA be van marva, nem emel annyira, szóval már most gyengébb, csak még nem vetted észre. Alattomos, mint a légtömegmérő.
Mind a 4 nyereg volt cserélve vagy felújítva?
Amiket írtam, minden autóra igaz a vez. tengelyeken kívül. A fék egy ilyen idős autónál már törődést igényel, hogy biztonságos legyen. A régi skodán is cserélve volt 1 éve mind a 4 nyereg. Mert 1 elkezdett ereszteni. Innen már csak idő kérdése, mikor követi a többi a sorban.
[ Szerkesztve ]
-
Ck.
addikt
válasz Mágus2 #100226 üzenetére
Nem volt még mind a 4, de nem fogom elsumákolni, meg lesznek. A felújított féknyereg a cseredarab leadása esetén 50 font, szóval nem egy vészes tétel.
A vezérműtengely kitt pedig a következő vezérlés cserével együtt meglesz akkor.Amúgy én azt hallottam az egyik péktől, hogy nagy általánosságban minden autón vmennyire kopik a vezérmű tengely, csak a kopás mértéke az ami nem mindegy.
Haverom 163 lóerős BFC-s A4-e, ami elvileg már javított, szintén kezd már csíkozódni, egyelőre inkább csak felületi karcnak mondanám, de az se ússza meg.[ Szerkesztve ]
-
őstag
válasz Criton #100230 üzenetére
A DSG nem arról híres, hogy gyorsan reagál mikor egyest kell szúrni. Főleg start-stoppal kombinálva tűnik sokkal lassabbnak mint a hagyományos bolygóműves automaták. Akkor is lassabbnak tűnhet a váltás, amikor páratlanból páratlanba vált vissza, vagy párosból párosba. Ugyanis ilyenkor nem a kihajtó tengelyeket váltja, hanem tényleg akkor kuplungol ki és rak vissza "egyet" a páratlan vagy páros oldalon.
Ha megszokja az ember és tudja hogy kell kezelni a gázpedált, már fel sem tűnik
[ Szerkesztve ]
-
Criton
veterán
válasz Richard #100231 üzenetére
ez mind szép és jó, de a városban egy hirtelen kilövés néha nem árt, és nem egyszer fordult elő, hogy majdnem oldalba kaptak emiatt, szóval veszélyes.... vw-en beszéltem, ők mondták az ecu frissítést, amiben ezt az általad leírt dolgot elvileg javították... de akkor most ezek szerint ha hirtelen akarok kilőni, akkor javasolt átváltani manuálisra.....
visszapillantó dologra akkor nem tud senki semmit? felvillant a "service now" ami resetelve lett, és azóta a jobb oldali visszapillantó tükör elfelejti a beállított pozíciót.... de csak akkor ha behajtja az automatika majd vissza....., előtte ez nem volt.
[ Szerkesztve ]
-
-
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz Criton #100237 üzenetére
A váltó vezérlőjében érdemes egy alap beállítást (vagy ez attól függően hogy 6 vagy 7 sebességes.) csinálni. Az szerintem megoldja.
Sokan azt hiszik, a SW frissítés oldotta meg, pedig csak az alap beállítás segített az SW frissítés után.
Harapó fogóval kell belőletek húzni az infót a kocsiról. Ha kérdésem van a váltó vagy motorral kapcsolatban, alap dolog, hogy leírom, milyen motor, hány sebességes váltó. Hogy akartok pontos választ, ha pontatlan a kérdés?!
[ Szerkesztve ]
-
Ck.
addikt
válasz bitpork #100218 üzenetére
Mutáznám én, fel is ajánlottam pár hete augusztus 20-30 között egy mini talit, de eddig senki nem jelentkezett. Tudom, hogy most lesz a nagy tali, de azért a klub ősi MAG-ját hátha mégis érdekelné.
Viszont vagyok olyan elszánt, hogy akár egyedül is útnak indulok bevenni Kassa várát!Mágus:
Ilyen váltó vezérlő újratanítást/alapbeállítást az enyémben is lehetne? Hogyan kellene? Házilag megoldható?[ Szerkesztve ]
-
válasz Criton #100237 üzenetére
Azért ez lényegi információ és eddig nem hangzott el...Lehet h az akksi csere után a váltó újra tanult és akkor nem lett neki nyomva?
Az a kékfogas izé meg még a hibakódokat sem tudja kiolvasni
[ Szerkesztve ]
https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html
-
Criton
veterán
válasz bitpork #100241 üzenetére
sajnos nem nagyon lett, mivel a jó kis budai közlekedés nem engedte, mert mindig dugó volt... akkor most mi lehet még megoldás? váltó alapbeállítás?
(#100243) Mágus2: csak nem tudok senkit, akinek lenne gépe+kábele..... márkaszerviz viszont még ezt is horribilis összegért csinálná meg. Egy esetleges akksi levétel? az is alapba rakja, nem? Meg ha alapba van rakva, akkor utána mit érdemes csinálni?
[ Szerkesztve ]
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz Criton #100242 üzenetére
Nem olvastad el amit küldtem.
While doing that make sure to drive in Gears 3 or 5 for approx. 5 minutes and also in 4 or 6 for approx. 5 minutes.
The engine speed window for all gears is 1200 - 3500 RPM (for clutch calibration).
Perform one sharp braking followed by a full throttle acceleration (oil return check) while in Drive, Not Tiptronic Mode.
Evaluate creep and starting-off points. -
Criton
veterán
válasz Mágus2 #100244 üzenetére
szóval akkor ha jól értem, akkor próbáljak meg 3 vagy 5 illetve utána 4 vagy 6 fokozatban 5 percen keresztül menni tartva a 1200 és 3500 közötti fordulatot? Gondolom akkor ez csak manuálisban oldható meg. De a gyári értékeket én sajnos még mindig nem tudom neki megadni. Ezt a részt nem nagyon értem, és inkább kérdezek, mint hogy hazavágjak valamit....
[ Szerkesztve ]
-
Balupapa
senior tag
Megvolt az első közös 7e km, "minden ok"
_-=*WheelWhores*=-_
-
Qru
MODERÁTOR
válasz Mágus2 #100238 üzenetére
Ha akksit cserélsz akkor alapból a gyári beállítás áll vissza.
Legalábbis nálam ez volt. 3000-ig is elpörgette, gyorsan fel is hívtam a szervizt, hogy ez mi a tosz?! Megnyugtattak, hogy ne aggódjak, pár km után újra megtanulja, igazodik a vezetési stílusomhoz. És tényleg így lett.
mod:
Azóta nem vált csak tiltás előtt.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz Criton #100247 üzenetére
Az alapjárat most jó, akkor magas volt, mert tölteni akarta az akksit. Vedd le a sarut, hagyd vagy 10 percet áram nélkül, utána vidd el egy rendes csapatós körre.
Egy próbát megér, ha nem segít, akkor alapbeállítás.
Balupapa Még sokáig jónak kellene lennie, ha megbecsült autó volt.
[ Szerkesztve ]