-
Fototrend
Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motorkódot/ teljesítményt!
Új hozzászólás Aktív témák
-
tomcsi23
veterán
válasz focvis #118151 üzenetére
Naja, volt hangerő gondolom.
Teló + szélvédőre cuppanós. - nem esett le.
Élőben passz, mármint a kivitelezés, mert bent ebből sokat nem hallani. Még a rotyogásból sem nagyon.Mági: ó, persze. Valahogy berakjuk. Mellé.
...de bugyit ne vegyél, mert fontosat akarok mondani.
-
lenko
aktív tag
válasz #89874944 #118138 üzenetére
A te dolgod..
Tudok példát más ilyen garázsban tartott passatot használt valaki újkorától 5w40-es el szervizelte, teljesen normálisan használva. Mire eladta 170e km-el, már a 10w40et csipegette. 1l litert hozzá kellett önteni 10e alatt. Nekem meg a 8 e alatt semmit, és az enyém végig 10w40el volt szervizelve. Csak elfogyott maxról a minre.
Van hidegoldal is, a motor károsodásának 60-70%-a a hidegindításból ered.
Márpedig a 8v-ben nagyobbak a hézagok, hidegen sokkal véknyabb olajat nem tudja mindenhova eljuttatni.
Tehát te magad válaszoltad meg a meleg oldal kb. azonos, de a hideg korántsem! 10w40 sem fog elnyírodni 1év/10e km alatt.Az embereknek fáj az igazság!
-
-
lenko
aktív tag
válasz tresh #118159 üzenetére
Igen egy kicsi.
Az alábbiakra gondoltam, de nem azt írtam, viszont a végredményen nem változtat, ugyanúgy nem való 8v be 5w40 olaj."a szintetikus olajra történő váltásnál - ami általában egyúttal alacsonyabb téli fokozatra történő váltást is jelent - a megnövekedő olajfogyasztást több dolog is okozhatja. Ennek okai röviden: a szintetikus olaj jobban tapadó olajfilm-rétegét a (kissé) kopott hengerben az olajlehúzó gyűrű kevésbé hatékonyan tudja eltávolítani a hengerfalról, így az az égéstérbe jut és ott elég. Alacsony hőmérsékleten - az ásványi olajhoz képest - folyósabb szintetikus olaj a régebbi gyártású, nagyobb illesztési hézagokkal készült motor üzemi hőfokra történő melegedéséig könnyebben bejuthat az égéstérbe akár az előbb vázolt ok miatt, akár például a szelepvezetők-, szelepszár- és szelepszárszimmeringek alacsony hőmérsékleten - a sokat futott motornál a használattól már egyébként is - megnövekedett illesztési hézagain keresztüli átfolyás miatt. A harmadik ok, ami miatt nagyobb mértékű olajfogyást tapasztalhat az autótulajdonos: az alacsonyabb téli fokozatú olaj párolgása. Számottevően kisebb a szintetikus és félszintetikus olajok párolgási vesztesége az ásványi olajokkal összehasonlítva egy adott viszkozitási osztályon belül. Azonban két, azonos melegoldali viszkozitási osztályú és azonos eredetű olaj között annak lesz magasabb a párolgási vesztesége, melynek téli fokozata alacsonyabb. Ezért előfordulhat az, hogyha az autótulajdonos az ásványi 15w-40-es olajról átvált egy kevésbé minőségi fél- vagy (erősen kétes minőségű) teljesen szintetikus 10w-40-es vagy 5w-40-es olajra, akkor annak párolgási vesztesége nagyobb lesz, mint a korábban használt 15w-40-es ásványi olajé. A megnövekedett olajfogyasztás bár nem jó, de egy bizonyos mértékig - ennek nagysága a gépjármű gyártója által meg van adva - tolerálható.
Nagyobb viszkozitású (magasabb w "értékű") olajra történő váltás: nem ajánlott, az előzőekben már kitárgyalásra került miért nem. Kopott motor esetén sem javallott. Hidegindítás során nagyobb mértékben növelné tovább a kopást, mint egy folyósabb. Elképzelhető, hogy az olajfogyasztás a motor bemelegedéséig csökkenne (jobban kitöltené a hidegben megnövekedett illesztési hézagokat). Inkább fogyassza kissé az olajat a motor a bemelegedéséig, minthogy a körülolajozáshoz szükséges időt a "vastagabb" olajjal megnöveljük!"
[ Szerkesztve ]
Az embereknek fáj az igazság!
-
tresh
addikt
válasz lenko #118162 üzenetére
Akkor kiveszem az enyémből is gyorsan az 5w-s olajat...mert elkopik Nem tudom melyik katalógusból szerelő pék mondta neked ezeket az okos gondolatokat de egyszerűsítsünk. A kisebb hideg oldali viszkozitás pont hogy jobbat tesz a motornak mert hamarabb jut el az olaj a megfelelő helyére (könnyebben feltudja kapni az olajpumpa). Ezért ezzel kárt nem fogsz tenni az autóba csak jobbat adsz neki. Ez kb olyan mintha 95-ös helyett 98-ast tankolnál és ehhez semmi köze hogy 8 szelep vagy 16...mert ennyi erővel a 20 szelepes 1.8t motorba meg 0w és olaj kell...
ui: ha eszi az olajat hulla mindegy mit töltesz bele azt is enni fogja... az hogy a nepper beleb*ssza a 15w40-es tescos olajat hogy ne folyón orrán száján a motorból az olaj az nem jelenti azt hogy az a motor ne tudna 5w40-es olajjal közlekedni úgy hogy nem tűnik el belőle. Csak előtte javítani kéne a szarrá kopott motort...
[ Szerkesztve ]
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz lenko #118162 üzenetére
ugyanúgy nem való 8v be 5w40 olaj.
Mivel indokolod ezt? Nem fog növekedni az olajfogyasztás, ha a motor rendben van. 5w 40 olajat öntök a sokda favoritba már vagy 10 éve. Most van benne 410 000km, és nem kell rátölteni két csere között. Szóval mire alapozod ezt a nem bele való dolgot?
-
tomcsi23
veterán
válasz tresh #118166 üzenetére
Qrva anyját az a levegőztetős szelep szerintem, bár nemtom, hogy csattog el a hátsó dobig, de annak van ilyesmi hangja.
Vilike, jaja kéne, mert így az ezres stift fölött már nem nagyon lövök semmire..
Dr.Zoo: enyém az alábbiak szerint nem releváns, mert az 0w-st kap.
[ Szerkesztve ]
...de bugyit ne vegyél, mert fontosat akarok mondani.
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz tomcsi23 #118168 üzenetére
20V, abba mehet. Kevesebb szelep, magasabb viszkozitás, a babettába most lapátoltam be a disznózsírt, mert kerestem szelepet, de csak a kerékben találtam.
Most már csak az a kérdés, hogy a hengerek száma milyen összefüggésben van a viszkozitással, jó lenne ezt is tudni.
[ Szerkesztve ]
-
tresh
addikt
válasz Mágus2 #118170 üzenetére
Most már csak az a kérdés, hogy a hengerek száma milyen összefüggésben van a viszkozitással, jó lenne ezt is tudni.
20v = 20-20 = 0w olaj kell
16v = 16-11= 5w
8v= 8+2 = 10w Innentől hozzá kell adni mindig a hiányzó értéket.
babetta vs disznózsír = ízlés kérdése szerintem a liba se rossz, bár magas fordulaton az már nagyon híg lesz -
Mágus2
Közösségépítő
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz tresh #118178 üzenetére
Már komolyan készülök csokorba szedni a fórumon olvasott hülyeségeket. Eddig még a ráindításos olajcsere viszi a prímet. De sokan pályáznak a címért. Még fakanállal meg lehet szorítani a turbót ilyenkor. -Nem röhög, vissza keresem.
focvis Magnaflow kell neked, nem fogod megbánni. Ha csak haladsz csöndes, padlón megjön a hangja is.
[ Szerkesztve ]
-
veterán
válasz Mágus2 #118154 üzenetére
Az utóbbi időben ez a középdob téma befészkelte magát az agyamba... egy egyenes cső képében. A komplett rendszerek piszok drágák, 1200 €-tól indulnak.
Aki csinált már ilyen barkács megoldást (egyenes cső a középdob helyén), segítsen nekem: csak gázadásra szól vagy folyamatosan brummog egyenletes tempó mellett is?
-
tresh
addikt
válasz Mágus2 #118179 üzenetére
Tehát akkor azt mondod hogy így helyes a sorrend:
1. olaj leeresztő csavar kivesz
2. fakanál a turbóba
3. 3-4 x ráindítók (termesztésen telitalppal nyomom a gázt hogy ha beröffenne akkor a fordulat kinyomja az olajat.)Gondolom legoptimálisabb akkor ha hideg a motor. Váltó cserére nincs valami hasonló step by step ? Gondolok itt arra hogy szintén járó motornál kibakolva sebsebégbe téve kell cserélni pl rükvercbe teszem leengedéskor 1-esbe meg amikor töltőm vissza ?
-
Mágus2
Közösségépítő
-
veterán
válasz Mágus2 #118182 üzenetére
A hátsó dob maradna a gyári - látványra is OK és van egy szolid hangja. Mivel sokat pályázok, így egy ordító rendszer nem jöhet szóba, meg ugye elmúltam már 20 éves.
Szóval ezt kellene kiokoskodnom. Egy példa, de nem tidom, milyen a valóságban:[link]Régebben több Opelemen volt Remus hátsó dob - az nem jó semmire, csak a látvány tetszett anno. Astra GSi-n (játszós autó) volt komplett (ohne Kat) Remus, az nagyon komolyat szólt!
-
-
Kiskokó
veterán
válasz K Norbi #118175 üzenetére
Köszi mindenkinek
Helyben is pont van egy ugyan ilyen audi ugyan ilyen felnivel. Nem rossz nem rossz de én magamnak nem venném meg.
Mágus : Leadom aluba dikk má színesfém
Nekem most 0w40 került a kocsiba néztem is... szerelőm azt mondta, a németek változtattak a szabványon nemrég állítólag.
[ Szerkesztve ]
| Saabe™ | Keep Calm And Drive Quattro | <3 SHIBA INU <3 |
-
atos19881101
senior tag
Basszus hogy mennyi pék van. Ennyire nagy agyműtét egy vezérlés beállítás? Telefonban mindenki csak pingvinezik mikor rákérdezek ... "Háát van célszerszám, azt rárakjuk, aztán be van állítva."
/** while (state(Korso) != BROKEN) go (Korso, &Kut) **/
-
Kiskokó
veterán
Csak én vagyok túl igényes... amikor egy ilyen kaliberű Audi felvan tuningolva rajta van a milliós Vossen felni stb...de egy szaros Xenon lámpa nincs benne ?
Csak nekem szúrja a szemem ?
[link]| Saabe™ | Keep Calm And Drive Quattro | <3 SHIBA INU <3 |
-
Coyot
őstag
-
ciuri
újonc
Sziasztok !
Skoda Fabia II, HTP 51kw autóval kapcsolatban írok.
A műszerfal nem jelez semmit sem: a km óra állást, a megtett km-t, üzemanyagszintet nem látom (csak az LCD panel nem jelez semmit)Tudna valaki segíteni ?
köszi
Imi -
Mágus2
Közösségépítő
válasz ciuri #118198 üzenetére
Szia,
Két lehetőség van, megjavíttatod vagy cserélteted használtra. Az új kutya drága.
Új hozzászólás Aktív témák
- Milyen monitort vegyek?
- Házi barkács, gányolás, tákolás, megdöbbentő gépek!
- Vodafone mobilszolgáltatások
- Az NVIDIA szerint a partnereik prémium AI PC-ket kínálnak
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Formula-1
- Fotók, videók mobillal
- (nem csak) AMD FX / Ryzen tulajok OFF topikja
- Letartóztatták a bitcoin-Jézust
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- További aktív témák...