-
Fototrend
Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motorkódot/ teljesítményt!
Új hozzászólás Aktív témák
-
MoP_FX 57
őstag
válasz LANcelot444 #163578 üzenetére
Én például 150 ezernél cseréltettem a teljes vezérlést (gyáriról - CAXC motorkód) preventív jelleggel. Tekintve, hogy 287-et számláztak ki, és ebben még nem volt benne az olajcsere, szinte biztosra venném, hogy az még a gyári lesz.
Az avatott fül egyből kihallja a csereérett TSI/TFSI vezérlés jellegzetes hidegindulását, érdemes a youtube-on informálódni.
-
diablo1984
veterán
Létezik, hogy az elm 327-es(v1,5/torque lite) nem kommunikál a skoda octavia 2 facelift-el (2011.12havi)? Végigpörgeti a protokolokat, de nem tud az autóhoz csatlakozni.
2004es astra h-val pikk-pakk volt a csatlakozás..... -
Reggie0
félisten
válasz diablo1984 #163604 üzenetére
Szerintem a skoda can buszos, az opel meg nem. Lehet az elm327-esed nem jo minosegu masolat es problemaja van a CAN-el.
[ Szerkesztve ]
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz diablo1984 #163608 üzenetére
Biztos nem, nekem megy a 2.0cr motorral. Carista? Nem próbáltam, de szerintem azzal olvasni fogja.
[ Szerkesztve ]
-
LANcelot444
csendes tag
válasz MoP_FX 57 #163603 üzenetére
(#163580) Saint_ és (#163584) Motion_Blur
És a cserés láncok már jobbak? Laikusként meg tudom állapítani, hogy cserélték-e már a vezérlést? Némelyik hirdetésben ott van, hogy X km-nél cserélve.
Ez a 300k ár kicsit lesokkolt. olyan 100-150k számítottam.Lehet, hogy elengedem ezt a TSI motort, csak a tesztek alapján jó kompromisszumnak tűnt a fogyasztás-menetdinamika között.
-
simonjoe
senior tag
Ez itt kérem egy korrekt rendes csapat!!!
Nem kicsit vagyok pipa, egy másik típus fórumán kértem segítséget, kedves barátom konézett magánalk egy talicskát. Véleményt kértem róla a fórumozók közösségétől, de xartak a fejemre!
Szóval ez itt NEM jellemző!Joe
-
-
molnarpeter
nagyúr
válasz Tomi0703 #163615 üzenetére
Kérdezz rá a lámpára itt, ő az Octavia Klub kedvenc bontósa gyakorlatilag
-
simonjoe
senior tag
kedvesek vagytok.........de tényleg!!!
Már megvették, mert a barátom zasszonya bele volt habarodva egy Ford 2008-as C-max. DM2, 1,6-os dízel. 80KW. G8DB motorkód.
Keveset futott 140K (???) Manuál váltó Gia felszereltség.
Szerintem nem rossz vétel, bár kicsit sokallottam az 1,7 millát, de nem az én pénzem bánta.
Engem kértek a megszakértésére, persze fingom sem volt róla, ezért kértem a segítséget a szomszédból.
Igazából így már tényleg tök mindegy, mert hajtják nagy boldogan. Az azért még nekem is kérdéses, h eben van-é DPF?[ Szerkesztve ]
Joe
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz simonjoe #163618 üzenetére
Olajkád le, pucolás, olajcsere 10k kilométerenként. Az olajkád pucolással a turbó olajozócsövében is cseréltessék a szűrőt. Ez egy 1.6hdi, nagyon pici olajkáddal és hosszú csereperiódusokkal. Ha elhanyagolák, elkormolódik az olajkör és elkezd 1000km/ turbó üzemmódban menni. Értsd, egy új turbó ennyit megy rajta, aztán beáll.
[ Szerkesztve ]
-
MoP_FX 57
őstag
válasz LANcelot444 #163611 üzenetére
Módosított készletet építenek már be, legalábbis a márkaszerviz nekem ezt az infót adta. Továbbá nálam cserélték az olajpumpa meghajtását is, ami állítólagosan most emelt fordulaton megy, így még gyorsabban felépül az olajnyomás.
Laikusként úgy tudod ellenőrizni, ha van róla számla. Szerintem. Kevésbé laikusként a hangja alapján lehet következtetni, de nyilván az sem készpénz.
Aztán ott van a kokszolódás is, de igazából az érinti a legtöbb közvetlen befecskendezés motort, és nem is annyira vészes rendbe rakni.
Jó motor ez a TSI, csak keresni kell egyet, aminek gazdája is volt, nem csak tulaja.
-
molnarpeter
nagyúr
válasz Mágus2 #163622 üzenetére
Ez az erősebbik, nekem úgy rémlik, annak kijutott minden jóból (DPF és 2tömeg is). Illetve a gyári technológia a szívókosár eltömődésére annak eltávolítása volt, csak nem tudom, melyik évjáratig volt problémás
Turbóra menő olajzó csövet cserélni vagy tisztítani szokás? Mintha hallottam volna ennél a motornál, hogy el tud tömődni. Illetve szintén valamelyik évjáratig kisebb átmérőjűek a porlasztót tartó csavarok, és ki tudnak lazul, néha gyári nyomatékkal érdemes rá kattintani egyet - csak valamelyik fórumon olvasott népi megfigyelés.
-
diablo1984
veterán
válasz molnarpeter #163627 üzenetére
igen elvileg a 90 lovasnál alapból nincs a 110 esnél van dpf, de ha németből jött, az mindent felülírhat, mert a jobb környezetvédelmi norma és ezzel járó adókedvezmény miatt ott is mindenbe belerakatták a szűrőket.
Itthon egy időben rendelhető extra volt, utána meg kötelező, pl faterék múlt héten vett partnerében ami ugyanez az 1,6 hdi, csak gyengébb, na abban se kettőstömegű(be is rezonál egy fordulatszámnál enyhén), se dpf nincs, pedig 2008.06 havi magyarországi. -
simonjoe
senior tag
köszönöm neketek!!
Hát ezért (is) jó, h itt vagyok.
Közben egy kicsit témához is.
Van a főnökömnek egy 5,5-ös Passat 2003-as, 1,9 ha jól tudom. Tegnap a Kapy úton lefelé jövet kigyulladt az olajnyomás alacsony-stop motor kombó lámpa egyszerre.
Kivert a víz bennünket, de abban a pillanatban ki is aludt. Majd egy perccel később ismét!
Hát akkor stop. A Budagyöngyénél lévő Shell kútnál letáboroztunk, vettünk egy liter Ferráris olajat kassza 6500HUF-ért.
Mielőtt beleöntöttük volna menéztem a szintet, hát Q...va magas volt és büdös gázolajszagú.
Hosszas tanakodás, elindulni nem mertünk vele, persze egy szerelő, de még pék sem volt elérhető. Feleségem eljött értünk, haza, fecskendő+cső készség és négy liter olaj magunkhozvétele után vissza a paripához. Az olajnívó csövén fecskendővel!, közel öt lityi gázolajos-motorolajos szmötyi leszív, felönt új olajjal, majd így gond nélkül haza. Csak a jövő héten lesz hadrafogható szerelő, addig pihenni kellene neki, de ma ismét azzal mentünk dolgozni, kicsit félve, de a főnök bátor embör.
A CC-ben is megszólalt a fűtőmotor, ciripel mint a rossebb, hol jobban, hol kevésbé. Odabaszok a kesztyűtartónak akkor elhallgat egy darabig. A nejem jár vele, szegény fél bekapcsolni a fűtést.
Azt néztem, h viszonylag egyszerűen cserélhető, leadtam a rendelést, ha megjön megpróbálom cserélni.
Szóval zajlik a Zélet.Joe
-
-
-
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz molnarpeter #163627 üzenetére
Igen, ki is szokták venni azt a szűrőt, de ha néha cserélve van, védi a turbót a kosztól, én benne hagynám és minden 3. olajcserénél menne az új szűrő a csőbe.
6C712B csavar, abban van a szűrő.
[ Szerkesztve ]
-
angelside77
tag
Sziasztok!
Lenne egy kiszemelt [Skoda Fabia]-m és ma délig döntést kéne hoznom a megvételről. Mivel elég noob vagyok autóvásárlás terén ezért lenne pár kérdésem. Remélem, tudtok majd segíteni:
1. Szerintetek az ár reális? (nem alkuképes, már rákérdeztem, ellenben a kalaptartón a kis pöckök letörtek, és nem marad helyén (javítás, vagy bontott csere kell) , a kasztnin van egy-két kisebb karc, a hátsó lökhárítón, és az utas felőli első ajtón, egy kissebb dudor kifelé)
2. BXW motorkódos, van vele valakinek tapasztalata? ("hengerlötyögést", kopást találtam hibájának.)
3. Elég ritka már ez az 1.4-es motor 2010 körüli skodákban, ez okozhat valami hátrányt? (kifutó motorok, esetleg több a meghibásudásuk stb. 1.2 turbós nem jobb?)
4. Ma 11-re viszem márkaszervízbe állapotfelmésérsre, ott mire érdemes főleg rákérdezni? (a motorra rákérdezek ott is)
5. A klímáról tudnak a márkaszervízben érdemi információt adni? (elsősorban meghibásodás esélyére lennék kíváncsi, nem lenne jó ha nyárra mondjuk bedöglene. természetesen a kötelező karbantartásokat megcsináltatnám vele kapcsolatban, onnantól fogva lutri?
6. Elsősorban klíma miatt cserélek autót, a hirdetésben automata klíma van írva, a műszarfal, meg a kezelési utasítás szerint "félautomata", ez gondolom nem jelentős hátrány.Köszi, ha valaki ránéz és segít!
Rég feladtam, hogy embereket mentsek meg a világnak a fejükben levő szellemektől.
-
grizlisandor
addikt
válasz angelside77 #163637 üzenetére
5. 2 évente töltet csere és évente fertőtlenítés + jó minősségű pollenszűrő.
6. Szerintem ez manuális klíma, de a többiek kijavítanak. -
Mágus2
Közösségépítő
válasz angelside77 #163637 üzenetére
Nem rossz motor az. Kérdezz rá a vezérszìjra, volt-e cserélve.
-
angelside77
tag
válasz Mágus2 #163639 üzenetére
Szervízkönyv alapján ~90000 ezer km-nél volt cserélve, márkaszervízben.
Most ugye ~142000 van benne a biztonság kedvéért érdemes lenne cserélni, vagy várjak ezzel még? (Feltételezem a mai átvizsgáláskor a cserét fogaják javasolni)
Illetőleg tudom, hogy ha hibára keres az ember a neten mindig talál magának adott motortípusban (vagy mobiltelefonban, bármiben), ami elbizonytalanítja. De azért rákérdeztem, hátha ez pont "kehés" típus.
[ Szerkesztve ]
Rég feladtam, hogy embereket mentsek meg a világnak a fejükben levő szellemektől.
-
Doki16
addikt
válasz angelside77 #163640 üzenetére
Az is mérvadó, hogy mikor volt cserélve. 4-5 évnél többet nem nagyon érdemes elmenni egy szíjjal.
A Tyrannosaurus Rex legközelebbi ma is élő rokona: a csirke.
-
Doki16
addikt
válasz K Norbi #163642 üzenetére
Hát te szeretsz veszélyesen élni Egy autómban sem engedtem tovább 4 évnél. Egyedül a Q5-ben lett 5 éves korában cserélve mert ott annyi az előírás. Nyilván bírja tovább, a te példádból is látszik, de a fene akar kockáztatni, hogy bármi legyen.
(#163643) angelside77: Én akkor nem halogatnám. Megcsinálnám vétel után és így már tudod, hogy minden új benne.
A Tyrannosaurus Rex legközelebbi ma is élő rokona: a csirke.
-
thefreeman
aktív tag
-
angelside77
tag
válasz Doki16 #163647 üzenetére
Ok, nem sajnálom a pénzt ilyenre. Csak azt sem biztos, hogy észre venném, ha a szervíz nagyon megvezetne a csere szükségességét illetően, ezért érdeklődök itt is.
Még egy "hülye" kérdés:
Azért kérek egy árajánlatot a márkaszervíztől a "kötelező" cserékre (olaj, gyertya, szűrők, vezérlőszíj, klíma tisztítás stb), de szerintetek érdemes ezt a márkaszervízben csináltatni, vagy vigyem a megszokott szerelőmhöz és vele csináltassam meg?
Rég feladtam, hogy embereket mentsek meg a világnak a fejükben levő szellemektől.
Új hozzászólás Aktív témák
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs LEGEND székek azonnal . 24 hónap garancia . +36301300000
- Nagyon szép Delonghi Dinamica ECAM 353.15.B automata kávéfőző
- Krómozott előlapos Jura Z5 automata kávéfőző beépített profi cappuccino fejjel
- Csúcsminőségű biztonsági kültéri okoskamera félár alatt
- DXRacer használt szék eladó