-
Fototrend
Új hozzászólás Aktív témák
-
#71562240
törölt tag
Nemcsak Prohardver, hanem Audioland vagy AudioDIY-ers vagy bármilyen más társfórumok történelmi ballasztjait sem illendő idehozni. E topik szuverén.
Egyéni történelmi ballasztokat sem illendő idehozni. E topik szuverén.
Itt arról illendő beszélnünk, hogy például a szóbanforgó dyscus-féle kapcsolás-késztermék ki szerint mire/miért jó, mire/miért nem jó, és a "szupertriódásítása" ki szerint mire/miért jó, mire/miért nem jó. Milyen rendszerekben, milyen hangsugárzókkal. TÁRGYILAGOSAN!
Mégegyszer: Itt nem illendő más fórumok történelmi ballasztjait idehozni. E topik szuverén. Itt egyéni történelmi ballasztokat sem illendő idehozni. E topik szuverén.
Itt a témáról illendő beszélni.Ha pedig a téma kényszerűen éppen az, hogy hifi fórumok és hifi fórumozók másutt helytelenül működnek, azt pedig tessék "onban" írni, amint hárásó is jelzi - nem kellemes téma, itt lehetőleg kerülendő téma, mert e kulturális szalon szigetként távol akarja tartani magát bármiféle helytelen működéstől, tehát nem beszélni érdemes arról, hogy más hifi fórumon mi a helytelen, hanem itt, ezen a szigeten egyszerűen helyesen kell csinálni, oszt jónapot. De ha már egyszer kikerülhetetlenül az a téma, hogy más hifi fórumon mi a helytelen, akkor az a téma e topikba beleillő téma, tehát nem off, ergo "onban" írandó. DE TÁRGYILAGOSAN! Történelmi ballasztok idehozásának mellőzésével. E topik szuverén.
Másutt dolgozó, itt jelen nem lévő fórumozókról való vitát lehetőleg semmiképp, legfeljebb is csak akkor hozzunk ide, ha mindenképpen fontos adott szakmai téma értékeléséhez. VESZEKEDÉST, BALLASZTOKAT, SOMMÁS MINŐSÍTÉSEKET IDE SEMMIKÉPP! E topik szuverén! Önmaga!Sapienti sat.
-
bta1
őstag
válasz #03969024 #4746 üzenetére
"Az erősítővel kapcsolatban pénzről nem szeretnék beszélni"
Hobbitársak nem szokták egymás elől eltitkolni az árat... azért nem, mert így válasz nélkül marad a lényegi kérdés, hogy (szerinted) mihez képest jó. Bár ha jól értem, nem diszkusz erősítőjének hangjáról beszélsz, hanem az ő alkatrészárban mérve sem éppen olcsó komplett láncának hangjáról. Döntésről szerintem akkor beszélhetünk, ha egyéb ígéretes, használtan kb. ugyanannyiért beszerezhető, jól összerakott láncokat is meghallgattál. Anélkül csak hirtelen felindulásból elkövetett vásárlási szándék ... melynek vége az szokott lenni, hogy készülékenként beszerezzük a komplett rendszert, hacsak időközben ki nem ábrándulunk belőle. Az első benyomások csalókák lehetnek, és erről jópáran tudnánk történeteket mesélni.
Divat lett belekötni? Ugyan már... akik úgymond belekötöttek (valójában az SET erősítőket preferáló társak pocskondiázását alátámasztani látszó kinyilatkoztatásait megelégelve, elkezdték azokat szisztematikusan megkérdőjelezni), ugyanúgy letettek az asztalra ezt-azt. Persze csak a saját asztalukra, nem kezdtek el pl. megélhetési kényszerből a sufniban kimenőtrafót tekerni. (Nem túl nagy kunszt, lásd Krizsit, aki különösebb előképzettség nélkül vágott bele a nehezített pályába. Egy visszacsatolás nélküli együtemű triódás kimenője önmagában is nagyobb kihívás, hát még, ha a viszonylag magas belső ellenállású 211-esről beszélünk... D. trafót is rendelhetett volna, hiszen azokról kifejezetten jó véleménnyel volt. Az erősítőiről kevésbé, ám azt nagyvonalúan elhallgatta a nyilvánosság elől. Hogy mit kapott viszonzásul a baráti gesztusért? SE-hívőzést...)
-
bta1
őstag
-
#03969024
törölt tag
Szerintem olyan kérdéseket feszegetsz, amelyekre te is tudod a választ. Az ár nagyban függ attól, miből építed. csak a 4 db 6L6GC kerülhet 40-140 ezer forintba, s akkor még nem beszéltünk pl. a kondikról, meg éppen mennyi az Euro árfolyama... Olcsón jó hang nincs, ezt mindenki tudja.
Azt is tudnod kell, ha egy rendszer hangja jó, (legalábbis számomra) akkor minden elemének jónak kell lennie. Az, hogy mennyire illik bele az otthoni láncba, az tényleg kérdés, de őszintén, mennyire járható út kölcsönözni egy-egy készüléket, főleg azokat, amelyeket leginkább csak rendelésre hoznak be? Esetleg becuccolni forrással, DAC-al, dobozokkal, vezetékekkel a boltba?
Ezek az erősítők miért lennének rosszabbak, mint az egyéb elérhető árú gyári vasak? Most direkt nem írok neveket... Amennyibe ez nekem kerülni fog, annyit számomra bőven megér, aztán, ha valaki oldalát nagyon fúrja a kíváncsiság, akkor tudja, hol kell érdeklődni...
Azt is tudod, hogy ezek nem kereskedelmi termékek. Más is készít elektronikákat felkérésre, náluk sem igazán láttam kiírva az árakat.
Ó, s ha jól rémlik, van egy pár magyar manufaktúra, s ők sem nagyon adnak meg árakat. Elmész, meghallgatod, s majd megmondják... -
#71562240
törölt tag
válasz #03969024 #4755 üzenetére
Egyébként milyen rendszerről milyen hangot hallottál dyscusnál?
Egyet vitatnék. Hogy a neked ott tetsző hang mennyire volt az erősítőnek is köszönhető, arra nem feltétlen igaz, hogy "ha egy rendszer hangja jó, (legalábbis számomra) akkor minden elemének jónak kell lennie.". Nagyon sokszor láthatjuk, hogy egy hangrendszer felfelé esetleg kilógó valamely eleme nagyon sokat tud emelni a rendszer többi átlagosabb elemén is. Tehát egy nagyon jól szóló, de aránytalan rendszerben bőven lehetnek olyan lefelé húzó elemek, amelyek lefelé húzása egy másik, arányosabb rendszeren erősen megmutatkozhat. No és ott van a szinergia. Tehát azért csak-csak van kockázat, annak ellenére is, hogy az az ott hallott előd erősítő és a leendő szupertriódás utódja is nyilván eléggé megéri az árát "önmagában".
-
#03969024
törölt tag
válasz #71562240 #4756 üzenetére
Ha megengeditek, akkor csak röviden:
PC, analóg táppal, Daphile, DIY Soekris DAC [link] , Diyeramp [link] , DIY hangdoboz. (ScanSpeak mély, Accuton kerámia közép, ESS AMT01 magas) [link] Próbaképp bevetettünk egy Thorens lemezjátszót is, természetesen csöves RIAA-val.
Vittem saját felvételeket, ill. Dys-Cus sajátjait is hallgattuk, szinte minden műfajban. (Operát leszámítva, nem a kedvencünk.)
Én a legkényesebb talán a zongora visszaadására vagyok, amiket eddig hallottam, azok olyan "jó, de nem az igazi" megszólaltatások voltak. Itt viszont a gyakori fedett, (nem is tudom, hogyan írjam le) "folyékony" hang helyett hallható volt, hogy a zongora a húrjait ütve szólaltatja meg, kissé ércesen, ahogy a valóságban. Nem mennék jobban bele, leírni nem tudom pontosan, ezt érezni kell. Becsukod a szemed, s ott a kétely, hogy vajon tényleg ott van a zongora, vagy csak konzervet hallgatsz?)
Nagyon jó énekhangok és magasak, a mélyek is kellő dinamizmussal szólaltak meg. Jó térérzet, pedig csak egy nappaliban szól a zene.
A napokban volt szó a részletességről, no itt hallani az apró mellékzörejeket, szóval, aki nem szereti a levegővételt, a húrokon csúszkáló ujjakat, az fanyalogni fog. Megmutatja a rossz mikrofonozást.
Mint már említettem, valószínűleg több időt kell majd szánnom a megfelelő felvételek megtalálásában, s vélhetően az Elara is kevés lesz egy idő után, de ez még a jövő titka.
Az sem titok, hogy a választásom valamelyest érzelmi alapokon nyugszik, mivel full csövest akartam, ARC-re hajazó hanggal. Szinte biztos vagyok benne, hogy nem az erősítő lesz a gyenge láncszem nálam... -
bta1
őstag
válasz #03969024 #4755 üzenetére
"Ezek az erősítők miért lennének rosszabbak..."
Szerintem nem jó, ha kérdés így merül fel. Egy sufnibarkács készüléknek (ne mossuk ezeket össze a rendes magyar kisipari produktumokkal, például a TMP erősítőkkel vagy a Popori szatikussal) nem kicsit kellene jobbnak kellene lennie, hogy a benne rejlő kockázatokkal együtt (tisztázatlan jótállás, eladhatatlanság, esetleges rendszerépítési korlátok) is megérje vele foglalkozni.
-
#10726912
törölt tag
Csendben jegyzem meg, hogy az eladhatatlanság nem hiszem, hogy probléma az Ő szemszögéből, a jótálás megeggyezés kérdése, a rendszerépitési korlátot pedig már előre lehet látni...de ez csak az én véleményem
lancerboy: biztosan menni akarok hallgatózni Hozzád, persze neked is kötelező lesz eljönni.. Gratula a döntéshez -
bta1
őstag
válasz #03969024 #4757 üzenetére
"A napokban volt szó a részletességről, no itt hallani az apró mellékzörejeket, szóval, aki nem szereti a levegővételt, a húrokon csúszkáló ujjakat, az fanyalogni fog. Megmutatja a rossz mikrofonozást."
Ilyen esetben szoktam én hegedű-zongora szonátára váltani. A valószerűtlenül közelmikrofonozva megszólaló zongorahang mellett visító vonós nagyon le tudja ám hűteni a kedélyeket...
Opera: meggyőződésem, hogy a hifisták többsége az általa jónak vélt, jónak elmagyarázott, valójában pedig pocsék és zeneitlen hangzásideál miatt nem bírja elviselni ezt a műfajt.
[ Szerkesztve ]
-
#71562240
törölt tag
válasz #03969024 #4757 üzenetére
A hangdoboz is elég nagy erénye lehet annak a rendszernek.
Valóban a legnehezebb feladatok között van a zongora megjelenítése, annál is nehezebb például a hegedű, magasregiszteres fafúvósok, cinek, szopránok... A zongora (csembaló, virginál, spinét...) azonban ne legyen érces (zömében fahangszer), legyen inkább..., no ne is "folyékony", de valami gördülékeny-féle. A rézfúvósok legyenek ércesek, de azok is lágyan.
-
p76
senior tag
-
#03969024
törölt tag
Azért azt leszögezhetjük, hogy kis hazánkban a név sok mindent elad. Az ARC-nek is vannak gyengébb készülékei, mégis sokszorosába kerülnek akár egy Pointe, vagy PrimaLuna, de sorolhatnám...
Ha a trafókat és a dobozt leszámítjuk, akkor a többi alkatrész már nem kisipari munka. Az már kiderült, hogy DC tud jó trafót tekerni, a dobozt egye fene, a többiből pedig lehet igencsak nívósat beépíteni. Vajon melyik rendes kisipari produktum engedi meg magának, hogy elszaladjon az alkatrészárral? Azok a rendes kisiparosok vajon hogyan kezdték? Azért, mert Ottó nem ragaszkodott ahhoz, hogy vállalkozást alapítson, attól még készíthet jó ár/értékarányú készüléket.
Az is tény, hogy ezek a rendes kisipari termékek nem árasztották el a hazai piacot, aztán morfondírozhatunk, hogy vajon miért, ha tényleg túlmutatnak az árukon? Mert jobb a haveroknak egy NAIM-ot, CA-t mutogatni, mint egy HEED-et? Nos?
Profik... Vajon mi az oka, hogy a nagyágyúk (ARC, McIntosh) egy ideje KT88-at használnak, a sokak által jobbnak titulált 6550 helyett? Mert az előbbi olcsóbb?
Garancia... Vajon mi romlik el ezekben? Nincs drága processzor, a csövekre pedig mindenki 6 hónapot ad...
Ezt az erősítőt már páran megépítették, egyre több a tapasztalat vele, az egyes alkatrészek cseréjével való változással kapcsolatban, tehát alakítható a hangja. Nem kell a garancia miatt aggódni... Ez most előny, vagy hátrány?Ha már szóba jött: Említenél néhány erősítőt, amelyek számodra jó hanggal rendelkeznek, s újonnan kaphatóak?
-
Dißnäëß
veterán
válasz #03969024 #4765 üzenetére
Szerintem 6550 / KT88 kérdésben nem lehet egyértelmût mondani, hogy melyik a "jobb", így generálisan. Kb. ugyanolyan értelmetlen, mint 300B vs. 2A3. Ez is olyan, mint a DAC chip és bármilyen egyéb hifi elem: éppenséggel önmagában is lehet nyilatkozni róluk valamit, de rendszerszinten érdemes csak nézni, hogy mi van köré építve és mit kell letennie az asztalra adott elektronikai áramkörben. Én nem törnék pálcát egyik felett sem, egy másik javára, max. adott kapcsolásban értelmezendôen. (De akkor máris kedveztél az egyik csô javára). Tv-s csövekbôl is kreáltak olyanokat már, hogy a tíz ujját megnyalta a szakma és a közösség is utána, meg különleges orosz csövekbôl is. Vannak generálisan sok helyre betehetô csövek, ugyanazon vagy nagyon hasonló, kisebb módosítást igénylô kapcsoláson belül (ilyenek az említett KT-k, 6550-ek) és vannak, amik csak korlátozottabban, vagy kevésbé szokványos módszerekkel zenélnek jól, de akkor nagyon. Na és az örök kérdés, a kimenô (ha nem OTL). Tudom divat szeretni x vagy y csövet, egy másik típussal szemben, csak ez egy nagyon messzi megközelítés, így ebay-en dobozokat nézegetve, anélkül, hogy tudnánk, mibe akarjuk.
Egy adott erôsítô modellhez már lehet közelebbit mondani, mi jó benne.
(Egy vélemény).
Lá lá lá lá lááá lááá.. Lá lá lá lá lááá lááá .. Lá lá lá lá lááá lá lááá lá lá lá lááááá láááá
-
Dißnäëß
veterán
válasz #03969024 #4767 üzenetére
Végülis nem állnak messze egymástól, de tény, hogy a piac tud érdekes elvek mentén gondolkodni. Ôk tudják.
Amúgy az amcsik elég lokálpatrióták csôben is, respect a McIntosh-nak, hogy EU csövekkel is dolgozik.
Lá lá lá lá lááá lááá.. Lá lá lá lá lááá lááá .. Lá lá lá lá lááá lá lááá lá lá lá lááááá láááá
-
Panthera
őstag
válasz fehér_ember #4768 üzenetére
Annyiból már inkább élőben, utazással együtt is futná egy pár előadásra.
-
Ear001
addikt
válasz #03969024 #4771 üzenetére
Ja, olaszok vették meg a Wadiával, a Sonus Faberrel, a Sumikóval, Prymával, McIntoshhal egyetemben.
-
#10726912
törölt tag
Üdv a nagyérdeműnek!
Azt hallottátok (olvastátok), hogy Audio pc mellett döntöttem, az lesz a forrás.
Olvastam más fórumokon, hogy nem mindegy, milyen programmal történik a lejátszás.
Egyik program, amitől jelenleg hárásó olvadozik a Roon. Ez évente x forint (ha jól rémlik, 100 usd-t emlegettek egy évre), kiváló hang és ugye több eszközt is kezel (erre nincs szükségem).
Van mellette a JRiver fizetőse, ez egyszeri összeg (60 usd), késbb a fejlesztésekér kell fizetni alkalmanként (kb évente egyszer) 8 ezer forint körül.
Aztán van az audirvana, ennek költségét sem ismerem.
Mi az ajánlott, mi az arany középút, van tapasztalat ezekben a kérdésekben? Nem ismerem egyiket sem, hangját se hallottam még, egy gép, egy DAC lesz használva.
Köszönöm a válaszokat -
Dißnäëß
veterán
válasz #10726912 #4775 üzenetére
Tedd bele a Volumio (x86 verziót) mint lejátszót, bár az a generálisan x86 miatt nem lesz rommá optimalizálva (lehet a többi sem, ugyanilyen okok miatt, ugyanis x86-on vegyes a hardver és nem tudják, a millió konfig-variációból melyik kernel paramétert meddig tekerhetik, míg egy Pi vagy egyéb SBC-nél a hardver fix, ki lehet rá hegyezni a letöltésre kínált OS-t).
De egy próbát tehetsz vele, hátha.
Lá lá lá lá lááá lááá.. Lá lá lá lá lááá lááá .. Lá lá lá lá lááá lá lááá lá lá lá lááááá láááá
-
fericske
addikt
válasz #10726912 #4775 üzenetére
Az Audirvana-nál nem kell fizess a frissítésekért. Kb. egyárban van a Jriver-rel.
A Roon-t nem ismerem.
Viszont a másik kettőt igen, használom is őket.
Mind a kettő tetszik, de kicsit másképp szólaltatják meg a muzsikát.
Nem tudnék dönteni közöttük.
Ezért mondom, hogy próbáld ki őket.
Vannak videós felvételeim is jó minőségben (Yello pl.) amihez a Jrivert tudom használni a kettő közül.
Stream-elni mind a kettő tud. -
#01758976
törölt tag
válasz #10726912 #4773 üzenetére
Míg nem vagy itthon huzamosabban szerintem ezzel rá érsz. .Egyébként van a gèpeden Jriver ès jó is. Belakod az egèsz rendszert majd választasz. Úgyis most sokat kell majd megint járatnod. A helyedben én ezt a kèrdèst csak, akkor dönteném el, ha már kèsz vagy a rendszereddel és itthon is vagy. Addig is ingyéé ott a Foobar, pénzèrt meg Roon, ez 10 USD/hó. A legfontosabb szerintem a Tiadal, az asztalról is elég jó, de még jobb Roonal.
-
Dißnäëß
veterán
Urak ! (Hölgyek!)
Sokféle ellentmondó véleményt látok a neten arról, mennyire kopik vagy nemkopik a vinyl, n+1 lejátszásra. Egyesek szerint igen, kopik, mások szerint kiszolgálnak egy emberéletet, csak tisztítani kell őket normálisan, vigyázni rájuk, stb. (pl. Fremer is utóbbiak között van).
Érdekelne, Ti hogy látjátok. Van 1-2 olyan kollekció, amit behúznék, csak a feeling miatt, hiába megvan digitálisan, illetve van "öröklött" lemezem is vagy 20-30.
Lá lá lá lá lááá lááá.. Lá lá lá lá lááá lááá .. Lá lá lá lá lááá lá lááá lá lá lá lááááá láááá
-
#71562240
törölt tag
válasz Dißnäëß #4779 üzenetére
Alapvetően a lemezkészítési, tárolási és méginkább a lejátszási körülményektől függ.
Lemezkészítés: Jó anyag, vastag anyag (180g), optimális vágás és préselés, korrekt szállítás...
Tárolás:
Vetemedéskerülően, nyomásmentesen, pormentesen, szmogmentesen. Tehát optimális méretű polcszerű, dobozszerű tárolóban passzentosan egymás mellé állítva nem túl sokat egyszerre, nem túl sűrűn, hogy a lemezre mászott port ne nyomják egymásba, de azért elég sűrűn, hogy tartsák egymást stabilan függőlegesen. Éppen annyi lemeznek kell egy tároló fakkban lennie, amennyinek lennie kell,, se több, se kevesebb.Lejátszás:
Megfelelő lemeztisztítási módok lejátszás előtt és után, megfelelő tűtisztítási módok lejátszás előtt és után. Megfelelő lejátszó megfelelő futóművel, karral, megfelelő állapotban. Megfelelő pick-up 1,5-2 mN tűnyomással, bielliptikus (Shibata, quadrahedral, Fine Line, MikroLine, Fritz Gyger II...) geometriájú tűvel. Megfelelő futómű-/hangkar-/hangszedőrezonancia szinergia, emellett hangkar és hangszedő tömegének optimuma és szinergiája. Optimális tűbeállítás az optimálisan vágott lemezhez. Tű cseréje idejében. Rezgésmentes állványozás, alátétezés.Ha mindez optimális, akkor a por és a kosz se nyomódik az anyagba recsegést okozva, a tű sem sérül vagy kopik lemezkaristolósra, valamint a lejátszáskori tűnyomás és annak hője sem deformálja-koptatja el a barázdába préselt jelhullámokat. Ez esetben elvileg bármennyi tárolást és többszáz lejátszást kibír a lemez károsodás nélkül.
-
Ear001
addikt
válasz #71562240 #4780 üzenetére
Shibatával biztos nem.
Ami a lemezt károsítja az a kvarckristály, ami por képében kerül a lemezre, és a gyémánttű belenyomja a lemez anyagába. Meg a kopott tű, de az alapvetően a kvarckristályoktól kopik el, nem a lemez sokkal puhább anyagától, vagy a szar beállítástól féloldalasra kophat.
A Shibata volt az egyik első hegyezett tűprofil, amivel sikerült az átviteli frekit 40 kHz-re feltolni, így jó volt quadró lemezekhez is. Pontosabban semmi máshoz szerintem, mert gyakorlatilag lehetetlen pontosan beállítani, állandóan magasba húz, és minden port és szöszt összeszed a lemezből, sokkal többet, mint a többi modern tűprofil, így gyakran végig sem lehet játszani a lemezoldalt olyan szénaboglya van rajta, és ezt bizony bele is préseli a lemezbe.
A lemez kopásának semmi köze szerintem a kar-hangszedő rezonanciához, állványhoz, csálé lemezhez, a lemez vastagságához, súlyához meg végképp nem.
-
Dißnäëß
veterán
(Mindkettőtöknek).
Na, ezt is jó tudni. Kell majd egy cartridge is (később). Még digitálkodok, de ősszel szeretnék egy alkalmanként-hallgatós LP szettet. A lemezek most pincében, állítva, egy masszív kartondobozban. Nem mondom, hogy sok levegő van köztük de azért nem présház. Meg ügyeltem, hogy ne tegyek rájuk egyéb lomot, szóval elvileg hibátlanok. (Amit meg majd veszek, újak). 180g pipa, szinte mindegyik kinézett ilyen.[ Szerkesztve ]
Lá lá lá lá lááá lááá.. Lá lá lá lá lááá lááá .. Lá lá lá lá lááá lá lááá lá lá lá lááááá láááá
-
#71562240
törölt tag
A Shibata profil megítélése valóban vegyesebb, de nem lehet en bloc értelmezni azt se, ugyanis abból is van többféle, és nem csak aszerint, hogy például Shibata I., II., III., hanem még a gyártói egyéni változatok is. Szóval nem nagyon van olyan, hogy "A" Shibata, hanem "sokféle" Shibata van, köztük egészen kellemesen futók, amelyek kinőtték az első változat gyermekbetegségeit. Másrészt az összes többi bielliptikus is a Shibata köpönyege alól bújt ki, lásd még Xerox, Mirelit, Frigidaire...
"A lemez kopásának semmi köze szerintem a kar-hangszedő rezonanciához, állványhoz, csálé lemezhez, a lemez vastagságához, súlyához meg végképp nem."
- Kar-hangszedő-sasszi rezonanciák: Ha nem a lemezbarázdába vágott hullámok által megszabott úton mozog a tű a barázdában, hanem többé-kevésbé saját rezonanciáinak akarata szerint is, azaz többé-kevésbé ellenkezve, interferálva a barázdában levő hullámokkal, az bizony kopást eredményez a lemezen, aztán a tűn, a tű kopottsága pedig megint a lemezen. Nem kardinális kérdés a kopás szempontjából, már csak azért sem, mert nincs rezonanciamentes sasszi-kar-hangszedő, tehát minden lejátszón jelen van a probléma, de azért nem mindegy kopásilag sem. Minél jobban harcolnak egymással a barázdában levő hullámok és a lejátszó sajátrezonanciái, annál jelentősebb plusz kopás jelentkezik (főleg egyszerűbb tűprofilok, alacsony engedékenységek esetében).
- Állvány: Lásd mint fent. Rezonanciái harcolnak a barázdában levő hullámokkal, ellenben minél jobban elvezeti a lejátszás torzító rezgéseit, annál tisztábban a barázdák adta rezgések mentén fut a tű. Ez se kardinális kérdés lemezkopásilag, de számít egy kicsit hosszútávon.
- Csálé lemez: Kardinális kopási kérdés. Nem megfelelő merőlegességgel, azimuttal, felfekvéssel... fut a barázdában a tű, megkezdődnek a félrekopások a lemezen, a tűn, a tű félrekopása visszahat a nem vetemedett lemezekre is... A tű föl-le ugrál aszerint, ahogy a vetemedés hullámhegyei és hullámvölgyei következnek, ergo a tűnyomás és a tű engedékenysége a lemez adott helyein nulla és a kétszeres között iterál mint egy elszabadult hajóágyú... Közben egyre inkább megzakkan a tű felfüggesztése, ami ugyebár visszahat az engedékenységre... A csálé lemez maga a megtestesült iszonyat a lemezkopás szempontjából. Kopás kopás hátán a lemezen és a tűn, kamatos kamattal. A csálé lemez a lemezkopás melegágyának csimborasszó állatorvosi lova.
- Lemez vastagsága: Lásd vetemedés, csálé lemez ügye.
- Lemez súlya: A lemez súlya természetesen nem súlyként érdekel minket, hanem mint a lemez vastagságának a mértékegysége. De vastagságmértékegységként veszettül érdekel minket - lásd vetemedés, csálé lemez ügye. Lásd még 70g-os papír... -
Mathiask
senior tag
Ha már lemezezés, akkor megkérdezném hogy olyannal találkoztatok már, hogy csak a jobb csatornán hallatszik időnként recsegés, ropogás, sercegés egy lemeznél. Főként a lemez elején, az első 1-2 számnál. Rossz nyomás lehet?
-
#92251648
törölt tag
válasz #10726912 #4773 üzenetére
Biztos, hogy a középutat keresed? Arra legalább olyan nehéz tippet mondani, mint a legjobbra.
Szerintem Te is sejted, hogy a kérdésed intim és erősen szubjektív területet érint. Nem írtál az elvárásaidról, a zenegyűjteményedről, zenehallgatási szokásaidról, a technikai környezetről, a D/A típusáról, már pedig ezek alapvetően meghatározzák a szoftver választást. Windows vagy Linux? Távvezérlés, vagy lokális lejátszás? Hajlandó vagy rá költeni, vagy ingyenes megoldást keresel?
Roon, jRiver, Daphile, Volumio, AP Linux, Audirvana... hosszú a sor, mindegyiknek van előnye és hátránya. Hogy melyik való neked, ahhoz legalább a fenti infókat meg kellene adnod.
-
#10726912
törölt tag
válasz #92251648 #4785 üzenetére
Olyat keresek, amire egyszer kell jelentősebbet költeni, többé nem, vagy csak minimálisat. Audio pc lesz a forrás, a DAC a Nuprime HD AVA usb DAC-ja (Sabre dac chip). Egyéb a már sokszor emlitett Magnum erősitő páros és a tuningolt Cantonok.
Windows alapokon fogok érzésem szerint maradni, a Linux világa nekem szájba magyarázós és idegrohamot kapok tőle, hogy semmi nem ott van, ahol kéne, mindenéhez (is) hülye vagyok, tanulni kéne, koncentrálva, figyelve...szóval egyenlőre biztosan nem az lesz.
Zene kinálat? Mondhatni, hogy mindenevő vagyok, ahogy a rendszer minősége fejlődik-fejlődött, egyre beljebb merészkedek a jazz, akusztikus zenék, klasszikus zene világába, jöhet majd a népzene is, de persze megvan a pop-rock is. Magyarán a lagzislajcsis műfajon kivűl bármit hallgatok.illetve igyekszem hallgatni.
Igen, sejtem, hogy a kérdés összetett. Inkább egyéni véleményeket próbálok olvasni, mi az, ami álltalánosságban bejön Neki a nem ingyenesek (és ezzel együtt jobbhangúnak itélt) közül.
Háráso: csak érdeklődés szinten kérdezem, nem akarom most megvenni egyiket sem, reményeim szerint eljutok olyan emberhez is, aki konkrétan használ 2-3 félét, aztán majd meglátjuk.
Holnap indulok hazaaa....
fericske: Köszönöm[ Szerkesztve ]
-
Dißnäëß
veterán
válasz #10726912 #4786 üzenetére
Ne ess abba a hibába, hogy ami drága vagy pénzbe kerül, jobb, mint az ingyenes.
Gyakran igen, gyakran nem.
Millió vita van a neten arról, hogy milyen az USB átvitel minôsége, van-e benne hibakorrekció, számítanak-e a kernel optimalizációk, "célhardverré" varázsolva egy amúgy átlag eszközt, stb.
Nem mind, de sok Linuxos megoldás alapja a megkérdôjelezhetôen herélt OS-en kívül az MPD, azaz Media Player Daemon, a lejátszásért felelôs háttérprogram, melyet egy elé tett interfész & frontend (csicsafelület) vezérel.
Ha bemész a Google Play Áruházba, vagy iPhone esetén az App Store-ba és beütöd, hogy mpd, annyi találatod lesz, mint csillag az égen.. telós kezelôfelületre, amin keresztül vezérelhetsz az eszközön futó mpd-t.
Ez is egy rohadt nagy üzlet kezd lenni, nézd meg jól, mibe tolsz pénzt. Streaming forrást meg elvbôl elfelejtenék, nem a minôsége miatt, hanem mert az sosem lesz a Tied. SOHA. Ma egy karantén, holnap valami full netes gebasz és nincs Tidal - mit hallgatsz akkor ? A másik, hogy életed végéig minden egyes hónappal növeled az általad hallgatott zenékre kiadott pénzt. Hallgatsz 50-100 mûvet ? Lehet még sok is. Ma fizetsz értük X-ezer Ft-ot, holnap megint, holnapután megint.
Induláskor olcsóbb. Sok ideig az. Aztán egyszercsak észrevétlenül fordul a kocka és nég mindig ugyanazt a mennyiséget hallgatod, vagy akár kevesebbet is, de már többet tettél bele, mintha megvetted volna CD-n, vagy letöltött fájlként. Még késôbb még több összeget hagysz ott náluk, továbbra is ezekre a mûvekre (zömében).
Lá lá lá lá lááá lááá.. Lá lá lá lá lááá lááá .. Lá lá lá lá lááá lá lááá lá lá lá lááááá láááá
-
#92251648
törölt tag
válasz Dißnäëß #4787 üzenetére
Jól értem az üzenetet? Enni is felesleges, hiszen 2 nap alatt minden falat távozik belőlünk? Pénzt meg végképp butaság étkezésre költeni, hisze vannak ingyenes ételosztások? Használjunk ingyenes szoftvert és ne költsünk zenékre? Kíváncsian várom a konkrét javaslataidat olyan lejátszó szoftverekre, amik adják a jRiver, vagy a Roon minőségét, kényelmét és valaki hajlandó azt fizetség nélkül fejleszteni, karbantartani éveken át. Illetve arra is adhatnál tippeket, hogy nulla pénzből miként jutunk muzsikákhoz, meg hogy ki a fene fog zenéket gyártani, ha semmiért nem vagyunk hajlandóak fizetni. A kiadványok árának talán nem csak az az egyetlen funkciója, hogy téged leszedjenek.
Egy globális internet leállásnak kb akkora az esélye, mint a tartós áramszünetnek. Utóbbi esetben mit és miként hallgatsz? Valamiért nem szeretnék ilyen világvége jóslatok alapján élni, dönteni.
-
Dißnäëß
veterán
válasz fehér_ember #4788 üzenetére
Akkorsem a Tied Én orientálódni használom ezeket, nem tartós fogyasztásra. Kismillió új felfedezésem youtube-ról származik pl. Mármint ott találtam rá. Aztán elnavigálódik az ember a megfelelô letöltô oldalra, bandcamp, egyebek, akik adnak lossless-t és megveszi. Így a tuti. A számlát, blokkot, akármi pdf-et beteszem a zene mellé a könyvtárba és kész, legál minden.
[ Szerkesztve ]
Lá lá lá lá lááá lááá.. Lá lá lá lá lááá lááá .. Lá lá lá lá lááá lá lááá lá lá lá lááááá láááá
-
Dißnäëß
veterán
válasz #10726912 #4789 üzenetére
Igen, van a témában egy nagy szubjektivitás. Végülis mindenki azt használ, amit jónak lát, szabad világ. Csak szóltam egyet, én vagyok a fekete bárány, a fék a rendszeren Az anti-streaming liga felkent bajnoka
Lá lá lá lá lááá lááá.. Lá lá lá lá lááá lááá .. Lá lá lá lá lááá lá lááá lá lá lá lááááá láááá
-
#71562240
törölt tag
Üdv itt. Csak ne feledjétek:
- Illendő itt a társtopik történelmi ballasztjait ide NEM áthozni akarni!!! A topik szuverén.
- - Illendő itt mindezt olyan modorban tenni, mintha ez egy fizikailag valóságos kulturális szalon lenne fotöjökkel, canapékkal, conopeumokkal, madamerécamier-kkal, fizikailag egymástól kartávolságban lévő, szemtől szembe résztvevőkkel, tehát vigyorgós emotikonok nélkül is illendő az írott szövegbe belelátni a barátságos gesztusokat, amelyeket látnánk a hobbitársunk arcán, ha valóságos térben, valóságos porhüvelyünkben lennénk együtt.
- Illendő itt szalonképesnek lenni. Ez egy kulturális szalon!Szerk.: Látom, késtem öt percet. Légyszíves, olvasd el alaposan e kulturális szalon statútumát (első hozzászólás), és tedd magadévá. Bta-tól is ezt várjuk el, és ehhez idomítjuk - láthatod, ha elolvasod a topik eddigi tartalmát. Nem akarunk itt senki múltbéli vélt vagy valós faszságaival foglalkozni, ha valaki idejön, tiszta lappal tegye, a topik is tiszta lappal indult, és tiszta is akar maradni. Mindenki ehhez tartsa magát, ez egy friss kulturális sziget, és az is marad. Kulturális és sziget.
[ Szerkesztve ]
-
dyscus
tag
válasz #71562240 #4756 üzenetére
Nem értek veled egyet. Vagy csak részben. Igen, egy adott rendszerben lett meghallgatva az erősítő. Viszont azt tudni kell róla, hogy rendes díyerek, akik építenek is, (nem csak szövegelnek) sokan megépítették ezt a monoblokkot, vagy akár a sztereo változatát is. Külföldön is.Ezek az emberek figyelembe vették alkatrész ajánlásom, de ha nem, az erősítő akkor is jól szól mindenkinél. Félreértés ne essék, ez az ARC módosításom is össze lett hasonlítva egy D76A gyári készülékkel. Nem kellett szégyenkeznem. Az enyémnek, mivel monoblokk, a sztereo szétválasztása jobb. Kb ennyit lehet leírni az összehasonlításról. Hogy ez miért így van? A magyarázat egyszerű. Tényleg jók a kimenőim. Hogy miért? Azért mert 15 éve tekerem őket, mindegyiket megmértem, s ha valami nem volt olyan, amilyen a követelmény, akkor módosítottam rajta. A másik ok, hogy jóminőségű, de nem ezoterikus alkatrészeket használok. Nem a legdrágábbat, de mindenféleképpen jobbat, mint más kézművesek. De a legfontosabb, hogy nem hiszek például abban, hogy egy erősítő a teljesítményének 50 %-án 3,2%-ot torzít, akkor az High End, vagy akár csak Hifi erősítő lenne. De abban sem hiszek, hogy egy drága kábel High Endet csinál egy középszerű SE erősítőből, vagy egy kék pötty, vagy egy alátét a High End ismérve. Azt mondom, be kell érni azzal a megállapítással, hogy ha egy erősítő 0,1% alatt torzít, onnan kezdve nagyon szubjektív, hogy kinek mi tetszik. Sajnos az NFB nélküli SE-k nem ebbe a kategóriába esnek.
Új hozzászólás Aktív témák
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Azonnali fáradt gőzös kérdések órája
- Háztartási gépek
- Senua's Saga: Hellblade II - Íme a végleges gépigény
- Milyen belső merevlemezt vegyek?
- Samsung Galaxy S21 és S21+ - húszra akartak lapot húzni
- Disney+
- iPhone topik
- Honor Magic V2 - origami
- A Play Áruházban is fellelhető a legjobb Samsung segédalkalmazás
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen