-
Fototrend
Új hozzászólás Aktív témák
-
migabi24
nagyúr
válasz dgyuri0123 #4898 üzenetére
Eddig mit használtál?
-
migabi24
nagyúr
válasz dgyuri0123 #4902 üzenetére
A VDC az nulla, nálam a premier volt a lépcső első foka ami megmutatta érdemes tápkábelre költeni, a Sequel duplázott fázis vezetővel még rádobott egy lapáttal, most meg a Libtec-ből sikerült csinálni olyan kábelt ami a Sequelt is lekörözte
-
dyscus
tag
válasz #71562240 #4894 üzenetére
Walker úrra reagálva: Nem írtam azt, hogy egyformán szólnak. Azt írtam jól szólhatnak. Az, hogy kinek mi tetszik, az meg szubjektív. És természetesen vannak jól megépített erősítők a TauCeti-n kívül is. Azt sem mondtam, hogy az a világteteje erősítő. De az biztos, hogy egy 3. szintű AN-nél jobb volt a TC is, meg az ARC koppincsom is.. Igaz nem vakon hallgattuk, de végül is az AN tulaja is ezt állította. Mi meghallgattuk, nem csak nyáladzunk róla egy blogon.
Azért éppen erősítő, mert arról beszélgetünk. Egyébként az erősítő nem a legmeghatározóbb egy láncban, de erről inkább nem írok, mert nincs időm. -
dyscus
tag
Nos pont ezért kell a vakteszt. Ne a név döntse el, hogy valami jó-e, vagy nem. Igen a zenét 100%-ban az agy dolgozza fel. De a fülön keresztül, mert az az érzékelő. Ha valaki libabőrös lesz egy erősítő, vagy akármilyen eszköz megszólalásától, akkor az a vaktesztben is libás lesz. A libabőr nem az AN betűktől, vagy az otromba kinézettől van. Tehát nem kell láznunk az erősítőket. Szóval objektív hangmegítélést csak vakon lehet előállítani. Nyilván valóan minél több ember vesz rajta részt, annál objektívebb lesz a végeredmény.
-
dgyuri0123
nagyúr
válasz migabi24 #4903 üzenetére
A VDC nem nulla, kedves kolléga.. Nálam simán jobbnak bizonyult, mint a Premier. A Premier elviszi a hangzási balanszot is és kiemeli a negatív tulajdonságokat is. Való igaz, több lesz a részlet, de nem az a célom, hogy kiemeljek részleteket, hanem, hogy finomítsam a hangzást, ezzel együtt a teret/színpadot, de abban semmi pluszt nem adott a VDC-hez képest.
Szóval nálam a sorrend
3. Premier.
2. VDC fémharisnyás árnyékolt kábele.
1. Cardas, de nagyon magasan.Biztosan jó a Sequel, nem tudom, hiszen nem hallottam, de ami biztos, hogy a Premier nekem nem jött be.
"csak a zene van"
-
migabi24
nagyúr
válasz dgyuri0123 #4906 üzenetére
Na várjunk, melyik VDC van nálad mert én csak azt az agyondicsért H07RN-F hallgattam de akkor az semmit nem csinált, bár a rendszeren se volt olyan kihegyezett mint mostanság.
-
migabi24
nagyúr
válasz dgyuri0123 #4908 üzenetére
Na ezt nem hallottam még, nem ezt nulláztam le
-
dgyuri0123
nagyúr
-
fehér_ember
addikt
válasz dgyuri0123 #4906 üzenetére
Premier nem egy kifejezetten "nyugodt" kábel viszont dac-okhoz akár jól is tud jönni (nálam jól jön).
Erősítőhöz a sequelt szoktam mondani.
Tudom, tudom, nálad most egybe van, de akkor is sequelt kellett volna próbálni.
Amúgy a cardas-t mennyiért, honnan, milyen hosszút, anyaga?Abból a vandamme-ból még 2015 őszén vettem én is. Akkor a következő néven és számon futott és kemény 1036Ft volt métere:
SY Steel Braided general purpose; 2x2,5mm; Clear; 213-502-525[ Szerkesztve ]
-
fehér_ember
addikt
válasz fehér_ember #4911 üzenetére
Elméletileg volna az a [vandamme] most is. "Out of Stock"
[ Szerkesztve ]
-
Dißnäëß
veterán
válasz fehér_ember #4911 üzenetére
Hasonlít ehhez a jelkábelhez, amit vettem nemrég.
Lá lá lá lá lááá lááá.. Lá lá lá lá lááá lááá .. Lá lá lá lá lááá lá lááá lá lá lá lááááá láááá
-
dgyuri0123
nagyúr
válasz fehér_ember #4911 üzenetére
Valóban nem túl nyugodt.
Nagyon olcsón, hirdetés alapján, 1m.
"csak a zene van"
-
nagyúr
válasz dgyuri0123 #4898 üzenetére
Cardasból én ezt használom a Rega RB330-ashoz.
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
dgyuri0123
nagyúr
Nem tudom nálad mennyire volt tudatos választás a Cardas, de nálam teljesen véletlenül került képbe. Ismerem a márkát évtizedek óta, de sosem kerültem vele közelebbi kapcsolatba. Egy két barátom Cardas hívő, hogy igy mondjam, de az ára miatt messze elkerültem eddig. Te szereted? Hallottál valami "mást " az előző kábeledhez képest?
"csak a zene van"
-
nagyúr
Nem, nem azért van olyan kevés sikeres vakteszt az interneten, és természetesen nem "használhatatlan" a vakteszt. Sőt.
Kicsi a hajlandóság rá, mert amit vaktesztelni lehet és érdemes, azoknak az összetevőknek különbségei igen elenyészőek (már ha vannak), és ezzel nagyon kevesek hajlandóak szembesíteni magukat.
(Egyébként sok sikeres vakteszt terjeng az interneten, például mp3 vs. flac ügyben.)"a zene hallgatása helyett analizálni próbál az agy"
Szerinted például ez az eset, amit itt és itt is említettem, ez lenne a "zene hallgatása"? Ha az első hangnál lehet "hallani" egy készülék-nehezék hatását, na pont az ilyen esetekben lenne szükséges egy vakteszt. Mert mi a bánatért ne hallaná vakon is, ha akkora a különbség, hogy az első hangnál megdöbbentő. Ezek a tesztek mégsem szoktak megtörténni, nyilvánvaló, hogy miért.
[ Szerkesztve ]
-
dyscus
tag
Maximálisan nem értek egyet. Viszont egyetértek Liszi70 kartárssal, de kis kiegészítéssel. Ki hívatás szerűen tesztel, azt fizetik. Oda lenne az összes bevétel, ha megbízásból tesztelve egy erősítőt, kiderítené vakteszttel, hogy egy sokkal olcsóbb jobb. Azt is vond be a számításba, hogy a vakteszt nem élvezkedés, amitől orgazmust várunk, hanem minimum 2 eszköz összehasonlítása. Tehát pont jó, hogy az agyunk arra figyel, nem a zenére. Analizáljon csak az az agy, az a dolga. Mérés és vakteszt ellenesek azok, akik azt hiszik, hogy olcsón jó üzletet csináltak, de félnek attól, hogy kiderül az igazság: nem is így van.
-
Mathiask
senior tag
"Mérés és vakteszt ellenesek azok, akik azt hiszik, hogy olcsón jó üzletet csináltak, de félnek attól, hogy kiderül az igazság: nem is így van."
Nem azt akartad írni, hogy akik relatíve drágán csináltak üzletet(vagy fölöslegesen), azok félnek, mert kiderül, hogy igazából hiába adtak ki pénzt, mert nem is markáns a különbség, ha egyáltalán van?
-
Dißnäëß
veterán
válasz liszi70 #4918 üzenetére
Aki nem tapasztalta meg saját bőrén, el sem tudja képzelni, milyen "különbségeket" tud okozni a placebo.
+1
és ezzel nagyon kevesek hajlandóak szembesíteni magukat.
Erről van szó. Egy dollármilliárdos iparág repedező falait döngetjük, nem olyan egyszerű ez. És amíg vannak-lesznek hívők, addig lesz mindenféle ismeretlenre hivatkozás és "lötyögés" is a képletben, ami kiváló táptalaja további n+1 vudu termék eladásának, megindoklásának a kis mesével körülötte, stb. stb. Piszok nagy biznic, a fő "influencerek" (gyártók, varázslók) köré pedig keménymagú csoportok szerveződtek a társadalom minden szintjéről, hogy megpróbálják a tapasztalataikat (értsd: saját, általuk fel nem fogott placebó élményüket) a másiknak megérvelni, aztán ennek mentén végül n+1 fórumban kis híján ölre menni.
De szerintem nincs annyi konok és makacs ember máshol a világon, mint audio-ban, aminek okát pont a placebo-ban lehet keresni és a social faktor, hogy mások előtt ciki lenne beégni, hogy az 1 milkós cucc annyira nem is elégíti ki a fülünket, mint feltételeztük. Szóval nem mindegy, mennyi a torta és mennyi a habja, sokaknál (van kivétel is természetesen) az egész szinte hab, na ott van baj.
Itt fel is merül a kérdés azonnal bennem: a zenehallgatás élményéhez ahogy hozzátartozik egy kényelmes kanapé és 21 fokos szobahőmérséklet, amiknek ugye semmi köze direktben a reprodukáló rendszerhez (a rendszert veszem a hifi boltban, nem ezeket), ugyanúgy hozzátartozik vajon a placebo effekt, hogy én most TUDOM, hogy a lakk fekete, vagy dió vagy akármilyen anyagű-külsejű motyó, aminek a hátulján a készítő aláírása van gravírozva, annak brutálul kell szólnia ? -> Szóval kicsit elő-bias-olom magam és kész is ...
mp3/flac: legutóbb amit én követtem, Hi-Res vaktesztek buktak rendre a redbook speckóval szemben úgy, hogy az eredeti anyag mikrofontól az utolsó bit-ig natív 96/24 volt (semmi szalag transzfer kamu-Hi-Res és ezt hozták le CD speckóra, aztán hajrá). Az is beszédes.
Eltelik pár év és szép sorban fel fog ébredni a világ, letisztulunk a hülyeségtől és több figyelmet adunk annak, amire érdemes figyelni.
Ha a Tiktok is kezd borulni, van remény.
Egyébként én zenét úgy hallgatok, hogy analizálok. Mármint úgy sosem, hogy szól a háttérben. Figyelek rá. Ez egyenlő az analizálással, persze ez egy nagyon kikapcsoló dolog tud lenni egyébként, legalábbis engem megnyugtat. Jé itt ez... jé ott az .. vagy várom a múltkori dolgot és jön megint.. figyelve hallgatás akaratlanul is analizálás, és/de ez így van jól, semmi baj vele. Amikor már csak háttérben lömötöl, nem figyelek oda, arra nem kell über cucc.
Lá lá lá lá lááá lááá.. Lá lá lá lá lááá lááá .. Lá lá lá lá lááá lá lááá lá lá lá lááááá láááá
-
#71562240
törölt tag
válasz Dißnäëß #4921 üzenetére
"Hi-Res vaktesztek buktak rendre a redbook speckóval szemben úgy, hogy az eredeti anyag mikrofontól az utolsó bit-ig natív 96/24 volt (semmi szalag transzfer kamu-Hi-Res és ezt hozták le CD speckóra, aztán hajrá). Az is beszédes."
Ugyebár a külső és belső (aktuális biopszichikai állapot) körülményektől és a figyelem irányulásától/irányításától függően elég nagymértékben másmilyennek tudjuk hallani ugyanazt a zenelejátszási eseményt. A hibahatár ugyebár elég széles. Ezért eredménytelenek sokszor a vaktesztek a relatíve kis hangminőségkülönbségek felismerésében - mivelhogy a különbség mértéke igencsak a körülmények hibahatárán belül van. Mindazonáltal azt gondolnám, hogy az általad vázolt kísérletek esetleges eredménytelensége általában leginkább a kísérleti résztvevők gyakorlatlanságából eredhet, mivel elég nagy különbség van egy 96/24 és egy abból lekonvertált 44/16 hanganyag között. (Egyébként szintén elég nagy különbség szokott lenni az eleve 44/16 és a lekonvertált 44/16 között, utóbbi javára, például SACD-k CD-rétege jellemzően sokkal jobban szokott szólni, mint az eleve "Red Book" CD-k - persze ennek nyilván stúdiótechnológiai gyakorlati okai is vannak, nem csak információátviteli.) -
Dißnäëß
veterán
válasz #71562240 #4924 üzenetére
Papíron igen, gyakorlatban alig. Stúdióban keverni szinte kötelezô is, de otthonra ? Inkább a D/A konverzió körül keresendô az eltérés, nem feltétlen a forrásban. Persze gondolom natív 96/24-rôl beszélünk. (Vagy 88.2/24). A szalagról áthozott transzferek nem érik el a CD lehetôségeit sem. Ellenben ha redbook speckót hallgatsz úgy, hogy elhúzod az upsampling kapcsolót ON állásba, megint indul az agyalás, most vajon mit hallasz. Pedig többlet infó nem lesz benne, csak a dekódolás változik meg picit. Én hiszek abban, amit anno CD formátumként megalkottak, azon kísérletek mentén, ami végül ezt a bitmélységet és mintavételezési frekit adta ki és figyelembe véve a tényt, hogy jóindulattal 16.5 kHz-ig hallok, bôven kiszolgál.
Érdekes Dr. Mark Waldrep HD Audio engineer azon mondata, amikor közölte a néppel, hogy egyszerûen mindenre jó a CD speckó 44.1/16, de amikor ô Hi-Res anyagot készít és felteszik neki a kérdést, tud-e igazi Hi-Res felvételt alkotni, azt mondja, igen, tud.. és meghalljuk-e a különbséget, arról pedig azt mondja, hogy nem. (Tudja, hogyan kell csinálni, nincs human error).
Én ha most átrakok egy klasszul szóló anyagot 44.1/16-ba, majd ezt a flac-ot upsampling-elve játszom le, tehát az eredeti és az upsamplingelt verzió ugyanabban a DAC állásban megy le 88.2 vagy 96/24-en, nem fogom kihallani azt az elhanyagolható infóvesztést, HA volt ott infó. Tidal és társai nagyjánál sajnos nincs, a világ online-ban kínált hi-res anyaga ugyanabból a központi "raktárból" vett nem-hi-res alapanyagból készül, amit végül felkonvertálnak, vagy ha szalag, digitalizálnak, illetve ezt megtették már mások elôttük (rengeteg szalag PCM-ben és DSD-be archiválva várja a következô kiadását ugyanannak, amibôl megy majd LP-re, SACD-re, Tidal-re meg mindenhova). Picit belenyúlnak finoman itt-ott, jó esetben.. és kész is. Ezen a fronton is annyi meg annyi csúsztatás van, uh. Semmi nem garantàlja, hogy amit hi-res-ben hallgatsz, az is tényleg, end-to-end. Tavalyi saccolás szerint a bolygó zeneállományának 95%-a még nem igazi Hi-Res, csak a formátuma az, a konténer, aminek a hasznos infón felüli része tele van nullákkal.
Ugyan szintén D/A konverzió miatt, de szvsz hangzásban nagyobb különbség van (lehet buknám vakteszten) PCM és DSD között, mint PCM 44.1/16 és PCM 88.2/24 között.
Tudod, mi a fura ?
A napokban erôsítôk közötti különbségekrôl beszélgetett a fórum, ma a formátumok. Mindkettô az a liga, ahol szvsz marginális eltérések vannak hanzgásban egy-egy tisztességes darab között, legyen az jól megépített és jó paraméterû erôsítô, DAC, vagy akár maga a zene, a felvétel és annak hordozója.
Viszont katasztrofálisan eltér a hallgatási környezet, szobák, illetve a hangszórók maguk, amik ezt reprodukálni hivatottak mint egész. Nálad is, nálam is, meg mindenkinél. És ezen jelenleg sokkal kevesebb fókusz van, hogy minél jobb hangszórókat (ládástul) gyártsunk, vagy fejlesszük a planar-okat, vagy bármi egyéb alternatíva. 100 éve ugyanazokat a dobozokat kapni még a komolyabbnak mondható, milliós mainstream-ben is, nemhogy alatta. 100 körül kapni ugyanúgy álló karcsú szépnek mondható dobozt, mint 1M körül, holott utóbbi áráért minimum várnék valami B&W Nautilusra hajazó kreatív próbálkozást, de ha vegytiszta plazmasugárzó tesla tekercsekkel, az is oké lenne.
Vagy az omnidirectional speaker kérdés, hogy vajon 360 fokosan kell-e reprodukálni azt a kalapács (vagy cselló) hangot, amit 1 mikrofon felvett a hangkeltés pillanatában, az azt körülvevô 360-fokos tortának csak 1 szeletét megfogva. Szóval kell-e hátra, oldalra is lesugározni "valamit", ami élôben a felvételkor ugyanígy (tételezzük fel) 360°-ban szólt a hangkeltô eszköz körül, de a mikrofon csak egy pici szeletét, az arra menô hangokat fogta fel, nem mind a 360°-nyit. Például egy színpadra kiül vki egy hangszerrel. Elôtte van mikrofon, bal és jobb oldalán, meg mögötte, ami a hátára mutat, szintén nincs. Open baffle, vagy klasszik álló doboz esetén hátra is 1-2 középmagas beépítés, ami a falra lô.. ilyenek mentén agyalva..
Szóval hangszórás mint mûfaj, béka segge alatt.
Lá lá lá lá lááá lááá.. Lá lá lá lá lááá lááá .. Lá lá lá lá lááá lá lááá lá lá lá lááááá láááá
-
nagyúr
válasz dgyuri0123 #4916 üzenetére
A Regat már ezzel vettem, így ott nincs összehasonlítási alapom, de a Technicshez már én vettem próbaképp a gyári helyett Cardas karkábelt, és nagyon jól bevált, pontosabb lett a mélytartomány és kevésbé magasbahúzó a felső tartomány, úgyhogy ott a gyári dobozba került. Mivel csak a gyári Technics-szel tudom összevetni, ez túl sokat nem ér persze.
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
#71562240
törölt tag
válasz Dißnäëß #4925 üzenetére
Ha egy-egy ilyen hozzászólásodat be akarnád olvasni Fiala Jánosnak a Kelj fel Jancsiban, minden új bekezdés elején rádcsapná a telefont, hogy "Egy kör, egy menet!". Digitális formátumoktól az omnidirekcionális hangdobozokig jutni száz meg száz egyéb témán, völgyvidéken és hegygerincen át egyetlen szövegben... - ilyet Mikszáth se tudott.
"amit anno CD formátumként megalkottak, (...) bôven kiszolgál."
Engem nem. Én legalább a 96(88)kHz-et elvárom (és elvártam volna anno, nem véletlen jött olyan hamar az SACD és a DVD-Audio), de inkább a 192(176)kHz-et. Afölött talán nem tartom fontosnak erőltetni, de annyi mindenképpen fontos. Egyrészt a felbontás miatt (közelítendő a valós jelenség felbontásához, és nagyobb redundanciát hagyandó a hibák és a hibajavítások számára), másrészt az aluláteresztő szűrésnek a hangsávtól való távolítása végett - mert ha nincs szűrés a CD-lejátszáson, az se az igazi, ha meg van, eleve borzalom a téglafalszűrő. Sokan hallották már tőlem, és még sokan is fogják, hogy a Red Book iszonyat, ősbűn, Ántikrisztus."Szóval kell-e hátra, oldalra is lesugározni "valamit", ami élôben a felvételkor ugyanígy (tételezzük fel) 360°-ban szólt a hangkeltô eszköz körül, de a mikrofon csak egy pici szeletét, az arra menô hangokat fogta fel, nem mind a 360°-nyit."
Felfogja az "mind a 360°-nyit", hasonképpen, mint a fül is. Ha nem a nyílt mezőn veszik fel a zenét, akkor vannak visszaverődések, időben késleltetve eljutva a membránhoz. Másrészt legalább két mikrofon kell, hogy legyen ahhoz is, hogy kiül egyetlen valaki a színpadra egyetlen hangszerrel - főleg, hogy már régóta sztereók (kvadrók) a hangfelvételek. Régóta nincs egymikrofonos hangfelvétel.[ Szerkesztve ]
-
dgyuri0123
nagyúr
Nálam is hasonló volt a helyzet. Azért "volt", mert most Kácsában van "gyógyulni". Holnap hozom el... Az történt, hogy elvittem hogy megnézzék és kiderült, hogy az elemi szálak egyenként be vannak vonva valamilyen sötétlilás, kerámia szerű borítással, amit le kell égetni, vagy maratni, (vagy a fene tudja, nem értek hozzá ilyen szinten), hogy megfelelő legyen a kontaktus, ami nálam természetesen nem volt meg, mert nem gyárilag szerelt dugókkal vettem, így az elemi szálak kb harmada érintkezett megfelelően. Aztán kap még Fufutech "aranyos" dugókat, "oszt" meglátjuk/halljuk. Azért "öntöm" bele a pénzt, mert ilyen szedett vedett összeszerelés mellett is erőteljes hatást gyakorolt a rendszer hangjára és nem a rosszabbik irányba.. Holnap vagy mosolygok, vagy zokogok majd, ezt most még nem tudom...
[ Szerkesztve ]
"csak a zene van"
-
Mathiask
senior tag
"A vakteszt használhatatlan mert a zene hallgatása helyett analizálni próbál az agy."
Kicsit gondolkoztam ezen és igazából ha ez igaz lenne, akkor a "hifizés" is értelmetlen lenne. Gondolok itt arra, hogy olvasni olyan bejegyzéseket, hogy pl "hazahoztam az új cuccot, bekötöttem és ennyivel másabb", meg "visszaraktam az előzőt és valóban ebben és abban különbözik", meg "átjött a haver és hozott ezt azt és ez így szól, az meg úgy és ezt próbáltuk ki, meg azt és de jót teszteltünk/hifiztünk".
Tehát igazából akkor is analizálás történik, mikor valaki megpróbálja elmondani másnak mit hall, vagy maga számára levonni a következtetést milyen is az új cucc, érdemes-e megvenni. A vaktesztet is lehet lazára venni, hogy épp csak ugyanezt csinálja az ember, mint "hfizéskor" azzal az egyetlen apró különbséggel, hogy nem tudja épp mi van bekötve. Én nem látok olyan nagy különbséget a kettő között, ha az egyik értelmetlen, akkor a másik is szerintem. -
Dißnäëß
veterán
A hozzá egyébként opcionálisan kérhető, beépített Pi4-el, dobozon belül megvalósított USB kapcsolaton keresztül, Volumio-t dobva a Pi-re. (Remélem mindenki látja, mit művel az az úristen-de-zajos Pi és annak "hulladék" USB kimenete, a jitter is lehetne jobb.. )
[ Szerkesztve ]
Lá lá lá lá lááá lááá.. Lá lá lá lá lááá lááá .. Lá lá lá lá lááá lá lááá lá lá lá lááááá láááá
-
#92251648
törölt tag
válasz Mathiask #4930 üzenetére
Két alapvető üzemmódról tudok: zenehallgatás és analizálás. Utóbbiból sokféle létezik: vakteszt, félvakteszt, szubjektív véleményezés, stb. Zenehallgatás közben nem a hangzás technikai paramétereire figyelünk (én legalábbis nem). Vélhetően ezért vagyunk képesek autóban, kevésbé kifinomult rendszereken is élvezni a muzsikát, bár biztosan vannak olyan hobbitársak, akik képtelenek kilépni az analizátor üzemmódból.
-
nagyúr
válasz dgyuri0123 #4928 üzenetére
Kíváncsi vagyok, írd majd meg, mi lett a rekonstrukció eredménye. Mennyiért végzik ezt a feladatot Kácsáék, ha nem titok?
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
kukulec
őstag
röviden akkor az elmúlt hetekre (ha már kitöröltem az eredetileg egy oldalas reflexiómat ):
éljen a 16/44.1; jó a nem drága, de rendesen megépített dac; tapasztalatom szerint ez erősítőkre is valamennyire igaz, de sokkal több pénz kíséretében. szerintem is szoba+hangfal befolyásolja leginkább a kapott hangot, ezért a rendszer többi elemében hallott különbségeket érdemes a helyükön kezelni.
nem rossz az Isotek Premier, de nem mindegy mibe kötjük - az én rendszerem lágyabb mint Gyuri bácsié, egyrészt a dac miatt, másrészt a Vertere is lágyabb, illetve tippem szerint az Elac sem olyan közvetlen mint a ProAc. így a kábel izgágasága nálam olyan mint angus steak-en a bors.
más: valakinek van közvetlen tapasztalata sima 400-as és vela 400-as széria kapcsán?Luxman L-507ux II, Primare i22, Yamaha A-S801 // Pro-Ject Dac Box S2, SMSL SU-9 PRO // Elac Vela 408, Elac FS 147, Q Acoustics 3030i
-
Z.É.T.
őstag
válasz #92251648 #4932 üzenetére
Én a zenehallgatást is tovább szeretném bontani, a saját szokásaim alapján:
- háttérzene
- elmélyülősA háttérzenélést is kétfelé:
- halk/közepes, leginkább zajokat elimináló és/vagy hangulatteremtő
- közepesen hangos/hangos, ez már élményszerű, pl főzéshez, takarításhoz, barkácsoláshoz.Az elmélyülőst is bontanám:
- belefeledkezős, meditatív jellegű
- odafigyelős, koncentrálós, itt wannabe producerként elsősorban sound-ra, mixingre szoktam koncentrálni, a zene szövetének összetevőire, hangszerek dinamikai viszonyaira, a keverés sajátosságaira, hangszeres zene esetén hangszerkezelésre, technikai megoldásokra; természetesen a zenemű teljes befogadása mellett. (melynek - számomra - része konzervzene esetén a produceri, hangmérnöki munka is)A tesztelésnél a jól ismert felvételek megjelenítésében talált/vélt különbségekre koncentrálok, de itt a zenemű a figyelmem hátterébe szorul.
A vaktesztnél pedig a körülmények rengeteget számítanak, ha korrekt és szelíd, nem akar feltétlenül bizonyítani valamit, akkor jól tud működni, de nagyon könnyű befolyásolni, elbizonytalanítani a tesztalanyt, ezért nehéz "szakma". :)(helló, halló faló! :) )
-
Z.É.T.
őstag
válasz #92251648 #4937 üzenetére
Miattad volt
Hosszas kényszerszünet után meg akartam szüntetni a PC-s vonalat, majd pont ekkor olvastam a Zidoo-írásod és elkezdtem újra bújni a hifis fórumokat, milyen hálózati lejátszókról vannak jó véleménnyel a hobbitársak.
Leginkább olvasó maradok, mert az elmúlt évtizedben alig van tapasztalatom, de zenei témákról, zenehallgatási szokásokról szívesen írok bármikor néhány sort. ;) -
nagyúr
"A vaktesztnél pedig a körülmények rengeteget számítanak, ha korrekt és szelíd, nem akar feltétlenül bizonyítani valamit, akkor jól tud működni, de nagyon könnyű befolyásolni, elbizonytalanítani a tesztalanyt, ezért nehéz "szakma"."
Ez a nem vakon végzett tesztre ugyanúgy igaz.
[ Szerkesztve ]
-
kukulec
őstag
biztos, hogy egy jó adag pszichés része van. pl. egy stresszes nap után könnyebb értékelni és rácsodálkozni arra, hogy milyen kafa rendszert építettünk. a másik, hogy lehűl a levegő; nálam teljesen máshogy szólnak olyankor a hangfalak.
Luxman L-507ux II, Primare i22, Yamaha A-S801 // Pro-Ject Dac Box S2, SMSL SU-9 PRO // Elac Vela 408, Elac FS 147, Q Acoustics 3030i
-
#71562240
törölt tag
Volt már szó róla itt is, biztos, hogy sok oka van. A két legfőbb oka:
1. Este, éjszaka a rengeteg elektromágneses, ionos... szmogot áramoltató Napot leárnyékolja a Föld. A hálózatot, a készülékeket és minket is véd a Föld árnyéka.
2. Evolúciós csökevény. A szervezetünk a hosszú fejlődés során ráállt arra, hogy este sötétben (hát még alvás közben!) kifinomultabban szükséges hallani, mint nappal. Bioritmus.Szerk., lásd evolúció:
Érdemes megnézni, hogy az akkus mobil DAP-ról fej-/fülhallgatóval is jobbnak halljuk a hangminőséget este, éjjel.[ Szerkesztve ]
-
Tothg86
tag
Bocs a dupláért, nem tudom már szerkeszteni.
Nálam egy korsó sör is igen jótékony tud lenni, engedi a zenét előtérbe jutni, nem elemezget az agy annyit. Persze e miatt nem akarok alkoholista lenni.
Másik pszicho faktor: nekem pl hiányzik a napsütés. Alagsorban van a játszós szoba, nem süt be a nap. Én úgy szoktam lenni, minnél jobb a kedvem, annál szebben szól a zene.
Új hozzászólás Aktív témák
- Corsair Obsidian 500D Mid-Tower Üvegajtós gépház
- Creative Sound BlasterX AE-5 Plus belső hangkártya - RGB led szalaggal
- Teljesen új Xiaomi Mi Robot Vacuum-Mop Essential robotposzívó eladó (bontatlan)
- Bomba ár! Lenovo E31-80 - i5-6200U I 8GB I 256GB SSD I 13,3" I HDMI I Cam I Win10 I Garancia!
- Bomba ár! Lenovo ThinkPad L530 - i5-3GEN I 8GB I 500GB I DVDRW I 15,6" HD I mDP I W10 I Garancia!
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen