-
Fototrend
Topiklakók, és autóik
Új hozzászólás Aktív témák
-
Shadowbull
addikt
Egyebkent meg felreertes ne essek: persze hogy van olyan alkatresz, amit szarul terveztek meg, vagy szarul gyartottak le vagy szarul szereltek be.
Hibak vannak es lesznek, ezt is emberek csinaljak, es senki sincs beoltva hibazas ellen.
Eleve az a feltetelezes hogy egy hibat elore beleterveztek az alkatreszbe, mar ez is felisteni kepessegekkel ruhazza fel a tervezoket, amivel (sajnos) nem rendelkeznek.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
DroneZ^
őstag
Ezért volt az első kikötésem hogy németországból veszem. Ott a sok KM a problémás de még talán valósak. Coupe/nagy benzines sok fiatalnak van akik gyakran nem kímélik saját autójukat, hiába német.. Ezért törekszem olyan tipust választani amit szétverni is nehezebb
[ Szerkesztve ]
-
Shadowbull
addikt
"Legdurvább hit-em: 138e km helyett 330e km valós"
Namost azert ez valamilyen kepet mutat ezeknek az autoknak a valodi minosegerol es tartossagarol, ha egy tobb mint 300e-ret futott autot meg lehet probalni 138e-rel eladni, mert valamennyire realisnak tunik a kopasok es az allapot alapjan.
Csak arra ne legyunk kivancsiak ami a motor/valto belsejeben van.Ja es sok ezek korul meg elmegy egy csomot, es akar meg tobbszor is visszatekerik.
Egy mai uj BMW rendes karbantartassal, normal hasznalatban rohogve elmegy 300e kilometert, de szerintem tobbet is, komolyabb meghibasodas, fodarabcsere nelkul.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
Chal
addikt
válasz Shadowbull #22553 üzenetére
Egyetértek, én is ugyanerre jutottam, és többek között ezért is nem változtatok a terven.
-
Eyesis
őstag
Sziasztok, na már én is BMW fan lettem
Körbe is nézek, hátha van ph kedvenc BMW szerelőEyesis
-
CharlieDrop
veterán
válasz Shadowbull #22550 üzenetére
Nem, meg olyan részlegen dolgozik, ahol a meghibásodásokat monitorozzák, szervizeket kézik, stb...
Ahogy mondod is, hibás termék mindenhol van, nem csak autógyártásban. Sokszor a megfelelő szerviz mellett a normál üzemű használat sincs meg.Nem használok AD-blockert a PH! oldalain!
-
-
Shadowbull
addikt
válasz CharlieDrop #22556 üzenetére
"Sokszor a megfelelő szerviz mellett a normál üzemű használat sincs meg."
Nincs hat, raadasul minel dragabb az auto, es ezaltal dragabb a szerviz rezsioradija is, annal kevesbe.
Az elso 100-150e kilometeren meg jarnak szakszervizbe, de aztan masodik tulajhoz kerulnek es ennek vege is.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
Chal
addikt
válasz Shadowbull #22559 üzenetére
Egyébként ez a magyar kereskedői trükk része, annak örülnek nagyon, ha az a bizonyos második tulaj nagyon rövid idő alatt belever +100-150 ezeret. Ugyanis ez esetben le tudják pörgetni az órát 160-170 ezerre, az eredeti szervizkönyv szerint pedig 7-12 hónapja volt utoljára a 150 ezres (csak az első tulajnál, de sebajj), utána meg üres.
Végeredmény: BMW-nél hiába kérdezik le, az látszik hogy 150 ezerig oké volt minden, azóta belement 10-20 ezer, lassan vinni kell újra, gond esz szál se. Ha az első tulaj több idő alatt tette bele a 150 ezret mint a második a második 150 ezret, akkor gól, minden stimmel, még az időpontok is, ember legyen a talpán aki megmondja, hogy mennyi van benne VALÓJÁBAN.
És a magyar bmw használtpiac szinte csak ilyenekkel van tele.
[ Szerkesztve ]
-
Eyesis
őstag
mjcar-t ismeri valaki (csepeli)
Budapest könyékén tudtok jó szervízt? Ki hova viszi a taligát, ha göthös?Eyesis
-
KINKY_007
aktív tag
válasz Shadowbull #22559 üzenetére
Tényleg érdekes a márkaszervíz díjszabása: folyadék/szűrők cseréje: 130e, maszek 60e. Egy pecsétért azért elég sok és rutin munka.
Steef és Maszi neve sokszor előkerül szervízes témáknál Bp-n, őket nem ismeritek?A világon az emberi ész van a legjobban szétosztva. Mindenki meg van győződve róla, hogy neki egy kicsivel több jutott.
-
Eyesis
őstag
-
MPowerPH
félisten
válasz Eyesis #22565 üzenetére
Muha Attila. Egyebkent E60-as tulaj, ismeri kivul-belul.
Don't Tread On Me
-
CharlieDrop
veterán
válasz Eyesis #22565 üzenetére
Most jelenleg bajban vagyok a válasszal
Ide vinném (meg néha szoktam is), csak eléggé messze vannak tőlem
Nem használok AD-blockert a PH! oldalain!
-
MPowerPH
félisten
válasz Eyesis #22567 üzenetére
E39 klubbrol ismerem. O ott az elo hibamegoldo kulcs. Onnan is sokan hozza viszik, legutobb en is ott voltam Nala.
Van meg egy valaki, akihez regen folyamat vittem az autot. O is inkabb BMW-el foglalkozik, leven 10 evet lehuzott Munchenben. O egy kicsivel komolyabb, 4 beallos garazs, eros muszerezettseg. Tulajdonkeppen nincs olyan, amit ne tudna megcsinalni. Csak jelenleg a szamat nem talalom...
[ Szerkesztve ]
Don't Tread On Me
-
whitezo88
nagyúr
1 év után végre ismét műanyag kilincsem lesz a letört helyett, amit fémmel pótoltak. annyira nem is feküdtem rá igaz, de az összes bontósnak vagy jobbkormányos e46-a volt, vagy nem ilyen kilincses. de egy fényezőhöz is kell majd vinni egyszer. persze csak a futóműfelújítás után...
-
BeZol
őstag
Hazafele menet jött egy C63 AMG coupe (457 lóerő 600nm) is a pályán. Végre nyomták is neki, nem csak csorogtak 130cal, így lehetett játszadozni vele.
130ról gyorsulva autónyi távolságból busznyi távolságig tudott távolodni 215ig, közben pedig olyan hangokat adott, mintha valaki babot evett volna és most jönne ki belőle
Volt egy szakasz, ahol nem volt annyi autós, és tovább is lehetett gyorsulni. Háát, ugyan elhúzott kb. 3 kamionnyi távolságra, 250nél korlátolt neki, úgyhogy már éppen kezdtem rácsorogni, mikor megint fékezni kellett
Továbbra sem látom értelmét 300 lóerőnél erősebb autóknak (főleg nem benzinesben), mert 220felett jön ki látványosabb különbség, ami tempósabb autópályázáskor is csak ritkán érhető el a forgalom miatt. Ez kb. olyan, mint amikor a chipelt 320D-s nyomja neki, és csak 180tól kezdem látványosan lehagyni, amire még azt mondom, hogy van még hova gyorsulni és van értelme egy 30/35D-nek, mert azért 200-240nel még simán lehet szaladgálni. Viszont egy bizonyos szint után nem mindegy, hogy pl. +100 lóerő és +150nm az most egy 200pacis autóra, vagy egy 300pacisra "megy" rá, ami százalékosan tekintve +50% kontra +33% erő, majd egyre rosszabb, és akkor ott van még, hogy nagyobb tempóhoz kitudja mennyire exponenciálisan több lóerő kell és még mennyire növekszik a légellenállás és társai.
Következtetés: 200 pacis autót 300 pacissal annyira "kensz" el, mint amennyire a 300 pacisat egy nem 450 pacis, hanem inkább egy 500-600 pacis fog (természetesen itt csak a 130-250 közötti tempó az érdekes, közúton nagyon ritka a nagyobb tempó elérésére a placc). A kilométeróra állása lényegtelen, itt az az érdekes, hogy mire eléred mondjuk a 220at, 3-6 vagy 9 kamionnyira hagyod le a másik autót, mert igenis a látványos eltávolodás a lényeg. Ha nem tudsz látványosan elszakadni a másiktól, akkor nem fog később közétek beállni egy totyogós, ergo mindig ott kullog majd a seggedbe a másik. (mint én a merci seggében )
Kövezzetek meg, ha nincs igazam -
CharlieDrop
veterán
-
BeZol
őstag
válasz CharlieDrop #22577 üzenetére
Érdekes amit művelnek. Egyébként a benzines motor is halott ennyi erővel, csak megközelítés kérdése. Ami érdekes lehet majd, az tényleg az adiabatikus motor lesz. Ha jól értelmezem, akkor úgy viszonyulnak az anyagok hőtanilag egymáshoz, mint amikor celofánt teszel a kajára a sütőben, és nyugodtan megfoghatod mert nem lesz forró. Ha pedig ez így lesz, akkor nem tudom, hogy ami most forró, mennyivel lesz forróbb ha nem tud hőt átadni, de ami ezentúl nem kap hőt, arra nem is kell akkora hűtés sem. Nem értek hozzá, én csak ilyesmire következtetek, de egy hozzáértő kifejthetné, hogy vajon mit kell pontosabban elképzelni, azon kívül hogy megnő a hatásfok és kisebb lesz a fogyasztás, nagyobb a teljesítmény.
Az is szimpatikus, hogy 100kg-mal könnyebbek a kocsijaik, de hiába néznek ki jól kívülről, ha belül a mazda 3at kivéve mindegyik ronda szürke. Ha pedig nincsen turbó, lehet pörgetni a motort hogy menjen is, szóval már el is érkeztünk a magas fordulatszámtartományba, amit a turbós közepesen művel (és igen, mivel erősebb is, naná hogy rosszabb közepes fordulaton a fogyasztása, de nincsenek is pariban még ekkor sem, mert ott a nyomatékkülönbözet is...). Így könnyű jobbnak lenni. Persze használat közben a turbósat alacsony fordulaton kéne tartani ugyanakkora nyomaték érdekében, amit senki nem tesz meg a kisebb fogyasztás érdekében, ezért is nagyobb a fogyi.Én már azt díjaznám, ha ilyen bmi i3-i8-féle ultra könnyű szénszálas vázak lennének a kocsikban, amivel nem is tudom, talán 400kg-ot spóroltak, ami tetemes érték, de az akksi is súlyos, ezért kiegyenlítették egymást, viszont ha egy mostani diesel/benzines autó lenne ilyen szerkezetű, akkor a mostani 1500-1800kg-os bmw-k azonnal 1100-1400kg-osak lennének, ami durva lenne Persze nagyon drága, és még fejlődnie kell a tömeggyártásos eljárásnak, de idővel ez is végbe fog menni, különben nem tudnak co2-őt csökkenteni, de el is szállnak tőle majd az autóárak.
Ami viszont nem éppen jó ezekben a szénszálas karosszériákban, hogy ezek nem deformálódnak, hanem baleset esetén szimplán elszakadnak/eltörnek mint egy ropi, úgyhogy hiába merevebb meg minden, ha balesetnél olyan bika erőhatás jön, hogy ahhoz nem elég merev, és ahelyett hogy hajlana és még úgy is tompítana, szépen eltörik és véged. (legalábbis mostani halálos iramos csávó balesetével kapcsolatosan ilyet olvastam, a ropi csak saját hasonlat)Egyébként volt [egy cikk anno], amit ugyan most nem olvastam el újra, de az rémlik, hogy jóval kisebb méretben tudnak jóval nagyobb kapacitású akksikat előállítani. Azt már a fantáziátokra bízom, hogy amiket írnak méretcsökkenést és közben teljesítménynövekedést, vajon úgy kell-e elképzelni, hogy kb. 2 mobilnyi akksi méretben meglenne a mai elektromost autós akksikapacitás és teljesítmény is. Már nagyon várom, hogy ebből a technológiából lassan leszivárogjon minden a hétköznapokba, biztos lesz még vagy 10-15év, de ha sikerül nekik, akkor pl. az elektromos autók mostani súlytöbblete már nemhogy többlet lesz, hanem könnyebbek lesznek, mert ha maradna a mostani akksiméretük, akkor az új technológiával 10.000km-t tehetnének meg egy töltéssel vagy ilyesmi Olvassátok el a cikket, nagyon érdekes, valami ilyesmiről van szó benne.
-
Shadowbull
addikt
szokasos gobolyos cikk, sok szakkifejezessel, hogy az olvaso bologasson, es sok tevedesel hogy a szakma meg fogja a fejet
Az adiabatikus motorbol meg keramiadugattyukbol nem lesz semmi, a Mazda kulonutas hulyesegeit meg nem igazan kell komolyan venni, eddig tobbszor lottek tokon magukat vele, mint sikert ertek el.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
CharlieDrop
veterán
válasz Shadowbull #22579 üzenetére
Így igaz, de azért ne menjünk el amellett, hogy legalább nem állnak bele a sorba.
Másrészről turbó eléggé tudja bonyolítani a dolgokat, karbantartás és üzemszerű használat szempontjából.
Hjah, ilyen buli.
Nem használok AD-blockert a PH! oldalain!
-
Stukker1987
senior tag
válasz Shadowbull #22579 üzenetére
Te miben látod az előrelépési lehetőséget rövid illetve hosszú távon?
Eredendő bűnünk: vagy mindenben hiszünk, vagy semmiben sem.
-
BeZol
őstag
Na ezaz, kell valami egetrengetőbb újítás, mert most végülis mit csinálnak? Faragják lefele a súlyt, turbósítanak, csökkentik a légellenállási együtthatót, aztán kész. Ezekre már 10 évvel ezelőtt is hangsúlyt fektettek, csak most mégjobban. Ami még számottevő fogyasztáscsökkenést hozott, az a zf 8 fokozatú automatá váltója, na az már találmány, mert önmagában 0,5 literrel biztosan csökkentette a fogyasztást.
A hibridek kevesebbet esznek városban, cserébe többet országúton és autópályán a többlet súly miatt, szóval kb. csak városiasítottabb járművek a szememben, igaz most már jönnek a KERS-es hibridek, na az már ér valamit, de annak sincsen örökké töltöttsége (meg ugyanúgy többletsúlyt cipel), és akkor máris áttérhetünk az elektromos autókra, amik nagyon jók szerintem (igaz még egyhez sem volt szerencsém), a zéró emisszió, instant nyomaték nagyon jól hangzik (és még csendes is), és az egyetlen hátulütője az egésznek az akkumulátor technológia. Sok kell belőle a hatótáv érdekében, dög nehéz is, és tuti, hogy 5-8 év után lehet cserélni az egészet mint a mobilokban is, mert szépen lassan harmad akkora lesz a hatótáv.
Ha sikerül felturbózni az akkumulátorokat, és emellett egyre nagyobb hányadban lesznek szél, víz, nap és geotermikus erőművek (na meg felőlem még atomerőmű is lehet), akkor nem elég, hogy sokkal dinamikusabb autóink lehetnének a jövőben akár nagyobb hatótávval is, hanem még tisztább lenne a környezetünk is -
whitezo88
nagyúr
ja meg a jó kis FWD kisautó, ilyenek. de más gyártónál is ez van, számok, határok alapján, pedig milyen jó is a jó kis szívó V8 meg a többi
Amint néztem az az M50d, amibe ugye 6 hengerre jut 3 turbó. Na ott se lehetnek rosszak a fenntartási költségek majd
de mehet mint a vaddisznó az biztos...
-
Shadowbull
addikt
válasz Stukker1987 #22581 üzenetére
downsiting megy majd ahogy eddig, kicsit megkavarja majd a viszonyokat az uj emisszios szabalyzat (RDE) de a fejlesztesi irany ez marad. Egyre tobb hibrid lesz, es valoszinuleg 15-20 even belul megtortenik a teljes atallas a villanyautokra, bar ott azert eleg nagy kerdojelek vannak, az is lehet hogy a hetkoznapokban nagy tomegben csak a hibridek fognak elterjedni.
Sulycsokkentes, hatekonysagnoveles nyilvan fog folytatodni, kompozit karosszeria nagyaranyu elterjedeset nem varom, legalabbis a kovetkezo 10 evben nem, de ki tudja.
Keramiadugattyu nem lesz. Mire oda eljutnank SZVSZ vege lesz a belsoegesu motornak.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
BeZol
őstag
Ha pedig a tuninglehetőségeket nézzük, akkor:
M550D: 381 le --> 420 le ; 740 nm --> 880nm
M5: 560 le --> 710 le ; 680 nm --> 890 nmMár nagyon csúcsra van járatva az M550D, viszont kíváncsi lennék, hogy egy chippelt M550D mit tud 130-250km/h között az M5-ös ellen, de egy videót sem találtam
-
NyalokAA
aktív tag
válasz CharlieDrop #22586 üzenetére
Felénk egy X5 M50D szokott mászkálni , akkora az m50d felirat , hogy először azt hittem valami kínai piacos típusjelzés felvágás , de ezek ahogy nézem ilyenek nagyon masszív gép , lepadlózva még nem jutottam a közelébe Mindig az esti csúcsba szoktunk összefutni
-
hdman
őstag
Haverom 320si-je tegnap hazafelé beállt a pályán mint a szög Tréler hozta haza, este felhív kiváncsi vagyok mi volt, hogy volt...
Sopron city :)
-
hdman
őstag
válasz CharlieDrop #22591 üzenetére
A legtöbb Si 100k km-t bir ki, aztán csere, az övében 182k volt.
Azt mondta, hogy semmi előzmény nem volt, nem csörgött, nem zörgött, erő is volt rendesen, egyszer csak elment az erő, alig birt vele menni. 1-2 ben mászott vele. Le sem ment a garázsba,mert nem tudott volna feljönni az emelkedőn. Már szombathelyen van valami szakinál, kedden kapják szét, kb 2 hét alatt lesz meg a problémától függően. Van nála egy bontott si motor, de a blokkot állítólag pestre küldik.
Sopron city :)
-
Cxgrav
senior tag
Ma az e39-em 10 órakor lábraállt a 235/45 R17-es nyári gumikkal szerelt könnyűfelóján
Téli 15-ösök beköltöztek a garázsba.
Ma még lemosom a kicsikét.
Kellemesebb a kiállásá így a gépezetnekPicture me Rollin' by 2pac
-
Balupapa
senior tag
-
whitezo88
nagyúr
válasz CharlieDrop #22595 üzenetére
télre pont a kisebb kerék jó, nem a 245 meg hasonlók amúgy. mondjuk nekem gyári 16os 205 van, azon csak a gumit cserélem, de akinek 18 meg ilyenek, 15-6ost használnak acélfelnivel nem véletlen, de gondolom ez nyilvánvaló