-
Fototrend
Topiklakók, és autóik
Új hozzászólás Aktív témák
-
MPowerPH
félisten
válasz FET-MEN #23949 üzenetére
Meg szep, hogy ott van, leven ez az elso M-es diesel.
Egyebkent ezektol az M-es logoktol rosszul vagyok, legalabbis egy olyan auton, aminek abszolut semmi koze hozza.(mert attol, hogy M Pack, meg nem M...) Ma talalkoztam egy M-packos E90-el. Elso hutoracson M, oldalt M logo.,17" felnikkel persze. Gondoltam, legalabb lesz egy 330-as... Hat nem az volt. Egy 318D, persze ez elott is ott figyelt az M logo, csak hogy mindenki tudja, ez M-es.
Majd elfelejtettem. Az uj remap utan szerintem nott a fogyasztas egy 0.5l-t, de elvileg erosebb is lett. Foleg 130 kornyeken erzodik(olyan 7.6-7.8l). Ellenben utana, es foleg 200 folott is siman 10 liter alatt marad. Mikor jottem vissza, volt egy jo 300km-es szakasz, ahol 200, es folotte jottem vegig, mert a sok szemet stau miatt kestuk a vonatunkat, es nem akartam a kovetkezorol is lemaradni, mivel az az utani mar fizetos lett volna. 9.6 lett annak a resznek az atlaga. Sajna a limiter most bent maradt 280-nal, ott meg is allt(GPS 272). Fene tudja miert, lehet nagyon tul volt terhelve az auto, nagyon sok, nehez dolgot is kihoztunk. Majd erre ranezek meg, mert kicsit sokallom azt az erteket, foleg az elozo utakhoz kepest, ahol mindig hazaertem 7.2-7.1-el, most meg 7.7 lett a vege. Gumimeretvaltas meg sem kottyant az autonak ezen a teren, de szerintem kicsit alul is voltak fujva ehhez a sulyhoz. Mert ugye ugy keszultem meleg lesz, de nem volt az. Elol 2.6, hatul 2.8 ket szemelyig, en erre allitottam, mert amit 4 szemelyre/csomagokra irt(azt hiszem 2.8-3.2), azt kicsit sokallottam, foleg magas sebessegnel, ahol a nyomas ugyis no.
Megjegyzem, ossz egyszer tudtam kimaxolni, akkor is mar sotet volt, meg Hollandia elott. A nemet autopalyak katasztrofalisak minden teren. Rossz aszfalt misoseg, szuk palya(legtobbszor 2db sav). Egyszer olyat dobott, hogy azt hittem kirepul az auto a rakba. Na meg a nemet soforok. Az ember azt feltetelezi, hogy mivel nincs speed limit, ehhez alkalmazkodtak. Meg 2 savoson hagyjam, ott azert vigyaz az ember, mielott elhagy valakit. De siman kijonnek a gyors savba 120-al, b@sznak lehuzodni, ha gyorsabb vagy, foleg a nagyobb auto tulajdonosai(Porsche, Audi, BMW, Merci). Mikor mar eldurran az agyad, rajuk villogsz, nekiall versenyezni, csak ero nincs az autoban, de csak azert sem huzodik felre, inkabb beletapos a fekbe, hogy miert mesz olyan kozel hozza.(talan mert elozni akarok, es lenne hely a lassab savban is, de csak azert se huzodik le) Legnagyobb pont az volt, mikor a limitrol kellett veszfekeznem... 110-el!!! kijott elem, en villogtam, csinaltam mindent, de hiaba, padlofek. Sok epitkezest mar nem mondom, autozhatatlan az egesz. Megkonnyebbules volt aterni a szigetre, itt minimum a 3 sav, de sok helyen inkabb 4 egy iranyba. Hasznalni is tudjak, mert mig a nemetek ha veletlenul volt 3 savos szakasz, oda se szagoltak a legszelsonek, mindenki a belso kettot hasznalta, barmennyivel is ment.
[ Szerkesztve ]
Don't Tread On Me
-
BeZol
őstag
válasz MPowerPH #23951 üzenetére
Én is jókat mosolygok az M-es logókon, biztos feltűnésre vágynak. 1-2 autótól eltekintve sajnos nagyon túlzásokba esnek, és engem is kb. a hányás keringet tőlük
Én is 2,6 - 2,8ra fújom őket, ez jól bevált nálam. ( szinte mindig 2 fő és pár lim-lom hátul )
Mikor még a gyári defekttűrő gumi volt, akkor 2,8 - 3,0-ra fújtam őket, de akkor a közepénél jobban koptak a hátsók, igaz akkor egyedül ültem csak a kocsiban mindig.Nekem is voltak jó kis élményeim anno: kijött a német picsa a felhajtóról és ha nem fékezek padlót, akkor oldalbanyom, mert nem vette észre h jövök a belsőben!!! Aztán úgy visszarántotta, h azt hittem felborul a nyomoronca...
Másik kevésbé jó élményem, mikor már 240felett mentem, és jött az emelkedő, senki előttem, de így hosszan elnyúlt az emelkedő (3sáv ráadásul), közben pedig még kanyar is volt, de rendesen lehetett menni ekkora sebességgel, aztán egyszer csak előttem az álló sor!!! Hát, amint megláttam, padlófék, és így is csak fél autónyi maradt előttem, majdnem szivattyú lett, tényleg nem sokon múlott.Nézik a rendszámodat, látják h külföldi vagy, és direkt szivatnak, főleg ha még a seggébe is mész. Én nem szoktam átbámulni más autókba, csakis a táblák miatt szoktam nézelődni max., de egyszer egy A6-os audis annyira belendült, hogy én nem tudom mit káromkodott, de láttam h fröcsög a nyála közben és olyan lett az oldalsó ablaka belülről
Egyébként rá pár hétre láttam német adón, hogy a rendőrök nézik a követési távolságot (persze rejtett kocsival), és ha aggresszorkodsz, akkor elég keményen megbüntetnék németben érte, úgyhogy onnantól kezdve én sem tolom le őket, átálltam más vezetési stílusra, már nem a csak padlógáz és a végén kemény fékezés megy. Mostanság is csak olyan 160-200 között haladok, kivéve hosszabb egyenesben ha látom h üres hosszan a belső és várhatólag úgy is marad , aztán erről a 160-200ról még nagyjából le tudják reagálni a külső sávban haladók h kijöjjön-e vagy sem, én pedig tudom érzékelni annyira, hogy nagy általánosságban sima gázelvétellel pont odacsorgok, mire lehúzódik vissza a külső sávba, persze akad olyan, amelyik direkt megvárja, míg lefékezek, és csak utána megy le, na meg olyan is van, aki az istenért sem húzódik le, és az egész belső sáv folyamatosan kerüli ki, mert baszik lehúzódni, de letojja...
Én mindig Passau és München között toltam neki, de ha túl üres volt a pálya, akkor legkésőbb Ulm-nál tankolnom kellett, nem bírtam ki Stuttgart-ig, így igazából nem is tudom h megérte-e, mert előbb kellett tankolnom, holott ráért volna másnap is, a tankolási idő pedig elvitte az időelőnyt, de az élmény adta mindig
-
erikke17
őstag
válasz FET-MEN #23947 üzenetére
Nos hát igy akkor szabadabbra engedem ezen a téren!
CharlieDrop - Mondjuk az jogos, elvégre aki abban az időben ilyen autót engedhetett meg magának kétbetűs helyiségbe is ezzel járt
htomi85 - Nocsak, és honnan jött a megérzés ha szabad kérdeznem?
[ Szerkesztve ]
||Wot / WarThunder - Erixx93|| Steam - erixx18 ||Xbox Series X - Erikk24 || BMW R1200GS || Opel Astra F X16XEL|| BMW E39 530d 142kW||DJI Mavic Pro||
-
Viszlát
addikt
válasz MPowerPH #23951 üzenetére
Rosszfelé mész. A hármas a legszörnyűbb pálya egész Európában...
Legközelebb Calais után tessék jobbra tartani Lille, Mons, Namur irányába, majd Luxemburg (olcsó benya se utolsó szempont), át Karlsruhe és a 8-ason eresztheted neki Münchenig, már csak 1-2 építkezés van, viszont bőven jut zsírúj, háromsávos autobahn. Persze úgy kell időzíteni, hogy éjjel érj oda, de legkorábban is este 10 körül.
[ Szerkesztve ]
"How a government taxes its citizens is a direct declaration of a country's values."
-
Shadowbull
addikt
válasz FET-MEN #23949 üzenetére
hat van. Megy is, jo is, de nem egy M5.
200 folott autokazni itt is kockazatos, 240-260 meg annyira ritka hogy nyilvan nem szamitanak ra, nem is szamithatnak. Letolasert meg ugy megbax a policáj, hogy legkozelebb inkabb repulovel mesz.
Allo sorba nagy sebesseggel valo belecsattanas nem ritka baleset, utalok is a sor vegen allni a dugoban.
[ Szerkesztve ]
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
Viszlát
addikt
válasz MPowerPH #23956 üzenetére
Nagyjából 40-45 km a különbség, de sokkal gyorsabb több okból kifolyólag is. Elkerülöd a nagyvárosokat, mint Brüsszel, Köln, Frankfurt, ahol szinte csak éjjel nincs dugó/sűrű forgalom. Igaz van egy 41.7 km-es szakasz ahol nincs autópálya (Pirmasens és Karlsruhe között), de én mindig úgy időzítettem, hogy este érkezzek erre a részre és így akadálytalanul lehetett haladni (németeknél ugye 100 a limit főúton). Messze nem fog meg annyival mint egy dugó vagy baleset a pályán... Valahol van egy részletes útleírásom, előkaparom neked, egyik barátomnak készítettem amikor először ment haza.
"How a government taxes its citizens is a direct declaration of a country's values."
-
MPowerPH
félisten
válasz Shadowbull #23957 üzenetére
Azt eszrevettem en is, hogy nem foglalkoznak tologatassal. Ha egy nemet volt elottem, aki szinten gyorsabban akart menni, az siman kielozott jobbrol, mikor mar megunta. En meg ilyet nem csinalok, marad a villogas.
Viszlát: Nezegettem ezt az iranyt, de nem korvonalazodott bennem, merre is. Legalabbis Karlsruhe-ig nem, utana evidens. Kerdes, a Muncheni korgyuru az nem gazos? Mert ahogy nezem, egeszen odaig visz a 8-as, es nekem ott kell tovabbmennem.
[ Szerkesztve ]
Don't Tread On Me
-
Viszlát
addikt
válasz MPowerPH #23959 üzenetére
Parancsolj. Fuvarozós időszakomban volt időm rendesen letesztelni a különböző útvonalakat és messze ez a leggyorsabb (volt egy héten háromszor is megjártam a Stuttgart - Crewe - Stuttgart útvonalat), na meg személyautóval is levezettem már párszor. Az időzítés természetesen nagyon fontos, hazafelé a legcélszerűbb a londoni dugó végefelé elindulni (ami egyébként az M20 felé mindig kisebb esténként), tehát 8-9 közötti vonatot belőni célállomásnak. Ami azt jelenti, hogy 9-10 között érsz át Franciába, ahonnan én egy etapban mindig lenyomom Luxemburgig, ahol a német határnál megtankolok (25-30 centtel olcsóbban mint Németben). Ez végig autópálya, forgalom ilyenkor már nem nagyon van, nagyjából 450 km, amit 3,5 óra alatt lazán megcsinálsz, ugyanis Belgiumban Namur után (ahova nagyjából 11-12 magasságában érsz) 99%-ban szinte totál üres a pálya, lazán lehet 150-170-es tempót hajtani, két helyen van csak kamera, de azokat messziről reklámozzák (a belgák is így tolják azon a részen amúgy, nem lóg ki az ember a sorból). Luxemburg után kicsit meglassul az ember, mert alagutak vannak, meg Saarbrücken környékén majdnem végig 130 limites a pálya, majd eljutsz Pirmasensig, ahol jön az említett 40 km főút, de mivel éjjel van, szűk két óra alatt kényelmesen át lehet érni az A8-ig. Ha nem álltál meg félóránként wc-re menni, akkor 3 óra körül már az A8-on repülhetsz tovább, Stuttgartig mondjuk van egy-két korlátozás, de nem vészes, aztán Ulm előtt a híres hegyet elkerülő kettéváló rész is lassú, de ezeket leszámítva lehet tolni neki és jó minőségű út van. Éjjel egyébként rendszeresen lehet látni félig-meddig letakart/eltakart Audikat, Merciket, ők is ezen a szakaszon tesztelgetik a verdákat. A komplett szakasz olyan 250-260 km a müncheni elkerülőig, legutóbb szűk két óra alatt megvolt, pedig nem mentem többet 180-nál sehol. Mivel még hajnal van és egyébként is ha az A92 felé mész, akkor alig 5-10 km-t kell csak az elkerülőn menni, ahol amúgy sem jellemző a dugó, az A92 meg az egyik legcsendesebb autópálya egész németben. Aztán fel a hármasra, de elkerülted a már említetteken kívül Würzburgot, Nürnberget, Regensburgot, ahol a reggeli órák mindig katasztrofálisak. Sőt, Bécshez is tökéletes időben érsz, ott sem lesz dugó.
"How a government taxes its citizens is a direct declaration of a country's values."
-
Oracle
senior tag
Üdv
Hátha valakit érdekel egy pár lengéscsillapitó [link]
-
Bögre
aktív tag
Sziasztok!
Tudnatok megbizhato, jol bevalt szervizt/muhelyt javasolni, ahol a kiszemelt E90 -et (318i) alaposan atnezik vasarlas elott? Wallis Dunaba csak jovo het pentekre kaptam idopontot. Mivel a km allas kulonosebben nem aggaszt, ha muszakilag rendben van, akkor nem varnek addig. Elore is koszi. -
Cxgrav
senior tag
-
FET-MEN
veterán
-
FET-MEN
veterán
válasz Shadowbull #23966 üzenetére
Akkor gratulálok neked nem ültél még erős dízelben valszeg
Iphone 7
-
MPowerPH
félisten
válasz FET-MEN #23967 üzenetére
Azert egy dieselt soha nem lehet az eredeti M-ekhez hasonlitani. Menetteljesitmeny teren persze lehetnek hasonlok, de az M nem csak ebbol all. Persze ez az 550D mar megkapta azokat az extrakat, amit az M5(futomu, fekek, difi), de azert mas kategoria. Menetteljesitmeny teren pl. az uj 335-435D is pont ennyit tud, mint ez a tulsulyos batar.
Egyebkent szerintem O mar vezette ezt az 550D-t....[ Szerkesztve ]
Don't Tread On Me
-
BeZol
őstag
435d xDrive Coupe - 1700kg - 313 paci - 630 nm - 4,7 0-100km/h
M550d xDrive Limousine - 1955kg - 381 paci - 740 nm - 4,7 0-100 km/hNassolnivalónak:
435d xDrive Coupe chipelve - 370 paci - 730 nm
M550d xDrive Limousine chipelve - 423 paci - 882 nmNem tudom melyikbe milyen váltó és egyéb alkatrészek egyeznek a másikéval, de tuti, hogy jobban hasít a 4es 2 turbóval, főleg chipelve. A 3turbós 5ös már szerintem túlságosan csúcsra van gyárilag járatva, de én nem vagyok szakértő.
54.500 Euro kontra 82.000 Euro extrák nélkül. Ha családias bmw kell, akkor éri csak meg az M550d. Egy X5 50d pedig egy 430d szintjét tudja dinamikában.
Mikor lesz 450d xDrive?!
M5 vs M550D:
xDrive ereje állórajtnál: [link]
Azért hiába egyezik a nyomaték a két kocsiban, mégiscsak van 160 lóerő különbség, az rengeteg.
Egy a lényeg, aki autópályázik sokat, úgyis dieselt vesz, az M5 pedig marad a gazdag fanatisták játékszere, de akkor meg már inkább M4, nem?
Micsoda dilemmák lehetnek ezek -
BeZol
őstag
Még ezt érdemes meglesni: M550d vs chipelt E90 335d
Ennél biztosan gyorsabb az új 435 xD ha chipelve van, mert ugyan 1655 (e90 335d) vs 1700kg, de az x-drive miatt jobban kilő, és még a lóerő és a nyomaték is több picivel. -
BeZol
őstag
Jön valaki innen a fórumról erre? Sport Car Meeting Rust-ban
Nem vagyok klubtag, de maga az esemény érdekelne, szerintetek megbotránkoznak, ha csak odaállítok én is, hogy megyek velük?
Sőt, nem is mennék Budaörsről, hanem csak Tatabányánál csatlakoznék be, ergo pihenőből nézném mikor megy el sok bmw Így viszont már tök ciki -
FET-MEN
veterán
válasz CharlieDrop #23975 üzenetére
Igen, a hangja, az felbecsülhetetlen. De maradok dízelpárti.
Iphone 7
-
-
Shadowbull
addikt
"de akkor meg már inkább M4, nem?"
nagyon jo az M4, de hosszu utra nem indulnek vele, ahhoz tul kemeny.
az M5-tel viszont barmikor. De nem lehet igazan osszehasonlitani a kettot, az M4 egy verbeli sportkocsi, az M5 meg egy kurva eros kurva gyors limuzin.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
FET-MEN
veterán
4k 1 liter liqui moly toptec 4200 longlife 5w30.. 50k lesz egy olajcsere
Iphone 7
-
-
FET-MEN
veterán
-
MPowerPH
félisten
válasz FET-MEN #23990 üzenetére
Egyebkent ez le is lett merve, padon ahogy kell, es kaptal rola papirt? Mert egyebkent latatlanban nem lehet megmondani. Pont akkor amikor voltam a korbelnel visszairatni az eredeti programot, volt bent egy Alfa 159 1.9JTDM, ahol az allitolagos 150 loerobol es 320nm -bol a tuner csinalt 185Le-t, es 400NM. Es pont a meres eredmenyet vizslattak, ahol mindossze 173Le, es 368NM jott ki, es ez mar a korregalt ertek volt. Nem csoda, hogy az ipse szitkozodott...
Csak mert isminek is a 218 lovas diesele van a 7er-ben, es neki ehhez a loerohoz amit irsz, 560NM-t sikerult kipreselni.
[ Szerkesztve ]
Don't Tread On Me
-
FET-MEN
veterán
válasz CharlieDrop #23993 üzenetére
Az a lényeg mi elégedettek vagyunk vele ha kell nagyon megy. De nem szoktuk hajtani mert minek
Iphone 7
-
Ck.
addikt
Bmw Mesterek!
Ha benzines motorban gondolkozok, akkor van-e vmi lényegi különbség az E46 és E39 motorok között? Vagy ugyanaz került beléjük? Hol több a hiba lehetőség, melyik nyűgösebb? Pillangószelepre kell figyelni? Mindnél műanyag bepotyogós, vagy az csak a dízeleknél van?
Hirtelen ennyi. Köszönet
-
Ck.
addikt
válasz CharlieDrop #23997 üzenetére
Igazából ami konkrétan érdekel: 20i, 23i, 25i, 28i, 30i. Van-e ezek közül bérmelyiknél vmi kirívó dolog, amire jobban kell figyelni egy átlagos szívó benzineshez képest?
-
CharlieDrop
veterán
ajjvé, kereső
20i: M52B20 2 liter, de a 150 ló kevés
20i: M54B22 170 ló, 2,2 liter,több nyomaték mint az M52B20, de szereti enni az olajat
23i: M52B25 170 ló, 2.5 liter, több nyomaték, mint az M54B22
25i: M54B25 192 ló, 2.5 liter, még ez is szeret olajat enni, de nem vészes
28i: M52B28 193 ló, 1.8 liter ugyanaz, mint a 23i csak nagyobb motor
30i: M54B30 231 ló, nem eszi az olajat az egyik legjobb benzines.Konkrét nagy baja egyknek sincs, igazából a kopásra, gumikra, tömítésekre kell figyelni.
Persz hallottam kikönyökölt 30i-ről, meg egyéb más betegségekről, de nincs hibátlan motorNem használok AD-blockert a PH! oldalain!
-
Ck.
addikt
válasz CharlieDrop #23999 üzenetére
Ezt nevezem kimerítő válasznak!
Ha ugyanezt leírnád dizliben 2.0-tól 3.0-ig, akkor küldök egy képzeletbeli guminőt.
Új hozzászólás Aktív témák
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- Kerékpárosok, bringások ide!
- NVIDIA GeForce RTX 4060 / 4070 S/Ti/TiS (AD104/103)
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Escape from Tarkov
- Házimozi, és Hifi kábelezés!
- Fűnyíró topik
- Rövid előzetesen a S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl
- Hobby elektronika
- Debrecen és környéke adok-veszek-beszélgetek
- További aktív témák...