-
Fototrend
Topiklakók, és autóik
Új hozzászólás Aktív témák
-
Gézengúz
addikt
válasz CharlieDrop #24900 üzenetére
E36-ban mi volt? 5HP18?
-
Gézengúz
addikt
válasz CharlieDrop #24903 üzenetére
Nekem sincs vele semmi gondom! Kopp-kopp! Szerintem 150 pacis mocival legyilkolhatatlan...
-
RoryBreaker
aktív tag
Sziasztok!
Első BMW-m lenne, szerintetek?
http://www.hasznaltauto.hu/auto/bmw/3-as_sorozat/bmw_3-as_sorozat_316i_touring_1_tulajdonos.gyonyoru_allapot-8579255
Az olajfogyástól félek, azt olvasom, hogy ezek az 1.8-as motorok is eszik az olajat.
Mire kell figyelnem, holnap nézem meg az autót. A Valvetronic gáz?Fontos lenne!
Köszönöm!
[ Szerkesztve ]
Rog Strix B-760i Gaming Wifi, 32 GB DDR5@6000, i5-13500, Asus RTX 4060 OC Dual, 1TB Samsung 980 Pro, Be Quiet Pure Power 1000W Gold 80+, Noctua NH-12UA + Noctua házventik, Asus AP201 Mesh ház
-
aktív tag
válasz RoryBreaker #24907 üzenetére
Nagyon ki van kozmetikazva
Amugy nem lesz keves ez a motor egy kombihoz?
-
Cxgrav
senior tag
Xenonra semmiképp ne cseréld a távolságit, mert saját magadnak adsz egy pofont sajnos, meg a pénztárcázdnak és az autónak
Mire létretudná hozni azt a fényerőt amivel te látnál is valamit, addigra már kapcsolhatod is le.
Nem a fel-le kapcsolgatásra találták kiMaga az ötlet jó, de ezért vannak a bi-xenon lámpák.
" A bi-xenonban egyetlen HID-fényforrás van, ez előtt mozog egy árnyékoló lemez, amely tompított állapotban a szükséges aszimmetrikus vetítési képet hozza létre, távfényre kapcsolva pedig hosszú fénykévét vetít."LED-ről nincs infóm.
Picture me Rollin' by 2pac
-
CharlieDrop
veterán
válasz RoryBreaker #24907 üzenetére
Szerintem az N46 motorok, ebben is ez van, nem gázak.
A 16i elég, ha nem akarsz örjöngeni
Ja, dobhatnál egy linket ahol az olajfogyásra panaszkodnak, köfi
[ Szerkesztve ]
Nem használok AD-blockert a PH! oldalain!
-
KINKY_007
aktív tag
válasz CharlieDrop #24910 üzenetére
Én pont ezért nem értem. Miért akar valaki ennyi pénzért kis motoros (négyhengeres) BMW-t? Pont nem jön ki a sokhengeres hang, a hátsókerekes játék... Egy japán megbízhatóbb, nagyobb belül és még virgoncabb is.
A világon az emberi ész van a legjobban szétosztva. Mindenki meg van győződve róla, hogy neki egy kicsivel több jutott.
-
Möhe
addikt
válasz Cxgrav #24909 üzenetére
Nah már ennyi infó is elég volt hogy letegyek róla,akár fejben is. A működését nem tudtam,ezért fantáziáltam róla. De mintha nem is lenne olyan faszányos a xenonom fényereje. Tompul a xenon idővel,vagy olyan mint a normál izzó,hogy elposszan oszt cső? Búrapolíron gondolkodom,meg egy ilyenen, a jelenlegit lecserélvén. A mostani xenont nem tudom mi van benne (előző tulaj vétele volt) ,de ha visszajön a szervízből a gép ránézek.
Köszi az infót. -
Cxgrav
senior tag
Xenon ugye tartósabb, de idővel ez is "elöregszik" így nem olyan a fényereje mint új korában.
Természetesen ez is kitudja lehelni a lelkét mint a normál izzó.Búra polír sokat javít, de ha még a gyári xenon izzók vannak benne, akkor lehet érdemes azt is cserélned, ha szerinted tényleg nem látsz megfelelően.
Arra készülj fel, hogy kb 8.000/db = 16.000 Ft / szett és D2S-s izzó 4300K kell neked.
Magasabb kelvin-esben ne gondolkodj, nem fogsz jobban látni tőle, ez a legoptimálisabb ami létezik.
Osram/Philips márkát keress, többi csak kidobott pénz.Nekem az egyik izzóm már megadta magát, ki is cseréltem, íme a menete:
1. Trafó kábel le (bajonett többnyire, kézzel elforgatod, szerszám nem kell)
2. Gumiharang lefejt
3. D2S xenon izzót egy bajonett gyűrű rögzíti a búrába, ezt kell elfordítani és kivehető az izzó és/vagy torx csavarhúzó kell, mert magát a gyűrűt 3 csavar fogja
Vigyázz visszarakásnál, hogy a rögzítőgyűrűbe helyesen kerüljön vissza az izzó és a gyűrűt is megfelelően tedd a helyére.Izzót ne tapicskold össze!
UI: távolságiba mi kell, azt nem tudom
[ Szerkesztve ]
Picture me Rollin' by 2pac
-
bognar110
őstag
Sziasztok, erről mi a véleményetek érdemes meg nézni szerintetek ? Amit tudok az autóról most egy kereskedőnél van 5 tulajdonosa volt, szervizkönyve van állítása szerint, az alja néhol rozsdás lehet ő sem tudja pontosan hogy hol azt mondta nézzem meg ezért érdemes lenne szerintetek el menni ? Régóta nézem az e36osokat 95 évjárattól de nem nagyon találtam még normálisat ez a 5 tulajdonos is sok. Ez az autó tőlem kb 80km re van.
[ Szerkesztve ]
-
Viszlát
addikt
válasz Viszlát #24894 üzenetére
Izzók megjöttek, de nem tudtam hozzáférni a lámpatesthez, két óra kínlódás után feladtam. Célszerszámok nélkül esélytelen, eleve körbe van ágyazva mindenféle dologgal, plusz takaró/védő lemezek... Szerviz lesz ebből.
"How a government taxes its citizens is a direct declaration of a country's values."
-
BeZol
őstag
Nem bmw, de azért bele lehet bukni ilyesmibe bmw-sként is:
Nyáron mentem M7-esen lefele, kritikán aluli dobbantók vannak benne néhol, és a felvételen is látni, hogy hopp épp átment egyen és már el is repült a trágya útminőség miatt. M1-esen is van ilyen rész pl. itt [link] BP felől haladva a kanyar aljánál belső sávban ott egy dobbantó, 230nál már féloldalasan dobja meg a kocsit, pont a másik huppli tetejére, és szinte ledob az útról, ezért mindig picit át kell lógni a külső sávba, 240nél szerintem már ott is elszáll a kocsi.
Múltkor M1-esen a baleset pedig mondanom sem kell ott volt, ahol az út hirtelen x-fokot bedől tatabánya óváros felhajtó után pest fele a pihenő után... Lenne mit tenni itt az útminőséggel, persze 130hoz ez is megteszi... -
Stukker1987
senior tag
Felelőtlen,ön- és közveszélyes,aki ilyen sebességgel megy erre a célra készített pályán kívül...
Nyilván mindenkinek más a szubjektív véleménye hogy mi a veszélyes,de ahogy az írásaid elnézem te is belelógsz a kategóriába.
Ezzel nem akarom magam vitába lökni és főleg nem akarom szentté sem avatni,mert én se vagyok az 40-el baktató kapaszkodósávos.
[ Szerkesztve ]
Eredendő bűnünk: vagy mindenben hiszünk, vagy semmiben sem.
-
donpe
aktív tag
Francia - német témára visszatérve:
Én tavaly ültem át egy 99-es 406 2.0hdi (110ló) sedan-ból egy 2000/03 havi 530da e39-be. Mind a két autó megvan, napi használatban a bömös, 406 pedig inkább horgász-/igavonóként.
406-on sok apró zavar szarság elcsesződött az évek alatt, de általában filléres és egyszerű a javításuk (egr szelep felakad, elektromos ablakok behülyünek, kisebb beázás a tetőantennánál, rendszeresen kiégő izzók, stb.) Nekem kb 120e km alatt különösebb bajom nem volt vele (óra szerint 117e-el vettem,utólag azt mondom, hogy ez az érték nem reális. . A turbóm adta be a kulcsot ezen időszak alatt, kapott egy másikat, illetve kapott egy futómű felújítást (nem gazán magyar utakra tervezték)... Összességében baromi takarékos, kényelmes utazóautó (5-7l közti fogyasztás). Ha kell megy is, főleg ha meg van chipelve. Futóműve ringatósan lágy, ülések nagyon kényelmesek.
Miért is ültem át másba??? Csupán érzelmi alapon. Gyerekkorom bömöse volt az e39, mindig akartam egyet és úgy döntöttem belevágok (egyéb bmw bolond haverok nógatása is benne volt ).
Egy e39 klubos járgányt sikerült kifogni. Jól bántak vele, de az előző tulaj megunta, hogy a gatáyját rá kellett költenie.. Pont nála csúcsosodott ki a kehessége (reméljük ). Azóta én is a gatyámat ráköltöm , de IMÁDOM. Szerintem egy ilyen korú nagyobbacska bömös már nem ész, hanem érzelmi alapon üzemeltethető autó. Igen, egy 15 éves autónak lesz baja, elöregednek benne a dolgok, még ha egy fűtött garázsban áll, akkor is. Egy időszakos szervíz a többszörösébe fog kerülni! 530d kb. 50 rugó körül abszolvál egy olaj/szűrő cserét (olaj mennyiség 8l körül ). Most kapott egy felújított kormányművet (kicsit kopogott a régi, e39 betegség -85eFt). Valamint gátlók, szilentek, motortartó bak cserét (200e FT). Előtte visco csere és hűtő tisztítás (60e). Volt turbócső csere is (elrepedt), valamint a kályhámat még meg kellene javíttatnom. Mostanság kicsit egyenetlen néha a járása, lehet, hogy porlasztócsúcs probléma (ha mind 6 problémás akkor 200-300 körüli összegből lehet letudni a felújíttatást). Ami még beeshet - 5sebességes autómata megadja magát (300-400e FT). Fogyasztásban az automata miatt 9-10 körül eszik prémium dízelt vegyesen használva.
Ezeket nézve abszolút nem ésszerű a döntés, DE! Mit kaptam cserébe:
- egy gyönyörűséges, vaddisznót
- megy mint a veszedelem (ez már az a teljesítmény, ami szinte mindenre elég - városban a két tonnát is dinamikusan mozgatja, pályán a 140-es tempó lassú csoszogásnak tűnik, 180-190 körüli tempó a kényelmes utazósebesség, de ha kell 230-at is tartja tempomattal (forgalomtól elzárt magánúton, vagy a német autópályán! ). 15 évesen !!!
- ha egyszer beállítod az üléseket, baromi kényelmes a belseje és mai szemmel nézve fényűzően kidolgozott és baromi jó anyagokból álló. (Kedvenc apró részlet az ajtó zsebek kikárpitozása puha anyaggal. Ez a Wallis új X5 bemutató járgányában is kemény, kopogós műanyag...)
- a peugeot-hoz képest a futómű kirázza a beled, de főleg most gyári állapotú futóművel folyamatos "ez hihetelen" érzésem van. Eszméletlenül pontos, érezhető minden rezzenés és hihetetlen kanyarsebességeket tud vele a járgány (elég sokat járok a Mátrába, hát nincs ellenfél).
- "tank" érzés: a peugeot olyan kis kellmesen lágyan, nyeklő,nyikló érzés alattad. Ez pedig olyan, mintha egy tankban ülnél (baromi nehéz ajtó, zseniális hangszigetelés, műszerfal rád van fordítva, minden kéznél, minden precízen, pontosan jár és érzed, hogy van "vas" alattad, körülötted). Ezt az érzést eddig nem nagyon éreztem mást vezetve (talán X5). 7-est még nem próbáltam.
- ha kell megy mint az állat és gyönyörűen "üvölt", ha kell csendetlenül suhan. CSENDTELENÜL! Ebben az autóban 15 évesen is tökéletesen zajtalan az utazás. Nem csörög, zörög, kattog, nyösözg SEMMI. Tényleg semmi. Olyan a hangszigetelés, hogy suttogni lehet benne a városi közlekedésben.
- autómata + 30d motor kombó - zseniális összhangban dolgoznak. Nagyon finoman vált és tényleg "hozzádszokik" a váltó. A 400nm körüli nyomatékkal nem lomha a váltó.
- egy "bunkó" extra. Xenon+angel eye-al közlekedve nem sokat kell villogni az autpályán. Elég hamar lemennek előled még akkor is ha előzni sem akarsz.
- a sok csecse extra, amit az asszony is imád. Nekem főleg a tempomat, és a xenon a lényeg, de ő imádja az ülésfűtést, meg a sok kis igényességet. Vezetni első 2-3 alkalommal félt, most már én félek! Imádja.
- egy valóra vált gyerekkori álmotÖsszeségében nálam a peugeot egy megbízható eszköz, a bömös pedig a rajongás tárgya. Minden reggel fel tud dobni amikor munkába jövök vele. Élvezem, hogy precíz, szép, erős, és napról-napra halad a young/oldtimerség felé. 2-3 évet tervezem még használni, aztán átülni egy F10-be, de már mindenképp marad a családban és remélhetőleg 15 év múlva OT rendszámmal szeli majd az utat a találkozók felé.
[ Szerkesztve ]
-
aktív tag
Nekem az E46-al van meg ez az erzes! Annyi kulonbseggel, hogy en egy Renult-bol ultem at, aminek minden baja volt mar, a fel kocsit szetszedtem mar, a Renault topic miatt lettem senior tag a sok hozzaszolas miatt, mert mindig volt valami baja.
Ezzel szemben a BMW-re csak kotelezoket kellett kolteni (lengescsillapito, lambdaszonda, osszes olaj, szuro), igaz meg egy eve sincs nalam.Lehet, hogy azert, mert a Renultot mar kibeleztem, a Bomost meg nem (eddig csak a radiot szedtem ki), ezert tunik ugy, de annyira mas az anyaghasznalat.
Az a baj, hogy mar az E90-nek sem tetszik annyira, mintha az is picit gagyibb lenne.De ma is neztem totalcaron a Citroen Cactus tesztjet, mar a videon keresztul elborzaszt az anyaghasznalat. Latszik a sorja a sok muanyag sz.ron. Biztos, hogy nem vennek meg.
De igazabol en mindenbol igy vagyok, hogy inkabb veszek hasznalt kozep- vagy felsokategorias termeket, mint a legolcsobb, vacak konzumer cuccokat.
Szoval en nem akarom bantani a francia markakat. Illetve abban is igazad van, amit mondtal, hogy nagyon olcso az alkatresz, meg sok bonto van.
De e46 alkatreszekkel dunat lehet rekeszteni, mindenkinek all a hatsokerben par darab E46 bontasraNekem sem merte a felesegem vezetni, de csak azert, mert felt, hogy osszetori. Mostmeg mar imadja hajtani. Amikor jon haza munkabol, szokta meselni, ha elporog a kerek
-
Darko_addict
őstag
Halihó!
A felni melyik tulajdonságától függ, hogy mekkora gumi megy rá?
Voltam már itt pár napja. 525xi LCI 2008-as E60-on most egy 19-es, 275-ös gumi van, ami nagyon állat, mert kilóg kicsit a kaszni alól, DE, ha már négyen ülünk benne, néha üti a kerékjáratot a gumi.
Szóval, mennie kell.
Felnikkel kapcsolatban bármilyen infó jól jönne!
Láttam 19-es felniket, amik befértek a sárvédő alá és még volt kényelmesen hely a felfüggesztés rugózásának is.[ Szerkesztve ]
Don't give up your dreams. Keep sleeping.
-
KINKY_007
aktív tag
válasz Darko_addict #24926 üzenetére
Az ET számot nézd meg, az mutatja, hogy mennyire van a középvonaltól.
Az X miatt olyan elvileg, mint a 3-asokné (ET40 körül), az 5-ösnek ET20 körül meg általában.
Az ET20 az 20 miliméterrel kijjebb van mint, az ET40, valószínűleg azért ér bele.
http://www.wheel-size.com/size/bmw/5-series/2008/#trim-525xi-eudm[ Szerkesztve ]
A világon az emberi ész van a legjobban szétosztva. Mindenki meg van győződve róla, hogy neki egy kicsivel több jutott.
-
CharlieDrop
veterán
válasz Darko_addict #24926 üzenetére
úgy 22"-ig tippelném, hogy rámegy, de nem kizárt, hogynagyobb is
a 19" felmegy e46-ra is
De ahogy a többiek mondják az ET szám számít
Nem használok AD-blockert a PH! oldalain!
-
Darko_addict
őstag
válasz CharlieDrop #24930 üzenetére
A honlap ajánlása szerint - szerintem módosítások nélkül - 20-as felnit a megfelelő gumival még elbír.
De 18-as az iránymutató, mondjuk 245-ös gumival. Ezt a 275-öst nem olyan könnyű megtartani kátyús úton, magas sebességnél, ellenben autópályán vagy jó minőségű aszfalton nagyon állat. De a legnagyobb hátránya, mint említettem is, hogy 4 személyt már nem bír el.[link] - felni gumistól szerintem hamarosan eladó lesz.
[ Szerkesztve ]
Don't give up your dreams. Keep sleeping.
-
MPowerPH
félisten
válasz Darko_addict #24931 üzenetére
Kepekrol lejon, azert itt Neked szepen beleer a perembe a gumi oldalfala. Siman csak a rossz ET miatt van.
[ Szerkesztve ]
Don't Tread On Me
-
pityeszka
őstag
válasz bognar110 #24929 üzenetére
Vagy egy ilyesmi!
Egy katona mindig parancsokat követ, de egy harcos csak a szívét követi. >>>Steam ID: p1tyeszka<<<
-
CharlieDrop
veterán
-
urban racer
senior tag
Sziasztok, látom megy a gumi-felni mizéria. Van egy 17"es lemezfelni-szettem téligumival e46ra, ha valakit érdekelne... A cabriomhoz kaptam, de télen nem használom. A többit priviben!
"Egy mágus sosem késik, Zsákos Frodó. És korán se jön soha. Pontosan akkor érkezik, amikor akar."
-
roomi
tag
Hi kerdezni szeretnem. 316 i 2004. Ha 90 100 felett megyek kigyullad a sárga színű vízmennyiség jelző. Vízhőfok műszer szerint ok, vízmennyiség ok. Kb. 1 dl tudtam raonteni. De......amikor leveszem a sapkát akkor kicsit bugyborekol es egy kicsi ki is jön. ????? Koszi.
-
Viszlát
addikt
válasz MPowerPH #24779 üzenetére
Owned.
A rekordot még mindig az Accord tartja, de már nem sok hiányzott a megdöntéséhez. Ha nem szakadt volna a hó/eső Namurtól Münchenig, akkor simán meg is döntöttem volna. 23 óra alatt értem haza, vonattal, várakozással, zabával és még aludtam is egy órát Ansfeldennél amíg lement a reggeli forgalom. Pontos fogyi 6.72
[ Szerkesztve ]
"How a government taxes its citizens is a direct declaration of a country's values."
-
bognar110
őstag
válasz pityeszka #24934 üzenetére
Nem semmi Találtam még1 gépet [link] egy tulajdonosa volt most egy autókereskedésben van a BMW vese nem értem miért áll így az elején, nem tudom hogy meg megmerjek-e venni egy 320i-s BMW-t nem lenne benzintemető ?Nem szeretnék állandóan tankolni, ahol élek a közelben van város is ahova gyakran járok,hülye kérdés de megéri vagy mennyit esznek ezek kb a városba? Ha ésszel megy az ember tudom a hangja kárpótolni fog meg az érzés de akkor is.
-
-
pityeszka
őstag
válasz bognar110 #24939 üzenetére
Nem vészes a fogyasztás. E46 20i-t hajtottam 7,5-9 között evett ami szerintem nagyon jó, igaz tili-toliba nem voltam vele.
Cxgrav-nak igaza van, ha E46-ot akarsz azt vegyél és csakis 6 hengerest. 3500€ alatt viszont nem vennék.Egy katona mindig parancsokat követ, de egy harcos csak a szívét követi. >>>Steam ID: p1tyeszka<<<
-
MPowerPH
félisten
-
Viszlát
addikt
válasz MPowerPH #24949 üzenetére
150 tempomattal, ahol csak lehetett. Az a közel 700 km amit hóesésben, na meg néhol hófoltos úton tettem meg, nagyon sokat elvett. Főleg a hófoltos téma, rühellem, nincs is annál rosszabb. Augsburg és München között állt el, száraz út, csekély forgalom, ott azért megeresztettem neki én is, de az a körgyűrűvel együtt nem volt több 80 km-nél.
"How a government taxes its citizens is a direct declaration of a country's values."