-
Fototrend
Topiklakók, és autóik
Új hozzászólás Aktív témák
-
MPowerPH
félisten
válasz urban racer #25248 üzenetére
Szerintem tok jo dolog. Nekem a korbelnel elcsesztek a programozast, mert folyamatosan letiltott tole az auto. Igaz eros volt, kevesebbet fogyasztott, mint elotte. Aztan elvittem mashova, mert mindenki azt mondta, hogy biztosan a turbo nem birja. Na persze... Igaz, most kb. ugyan annyit eszik, mint gyari allapotaban, tehat nem csokkent a fogyi egy decit sem, ellenben az ero megmaradt, es addig lehet parkettazni, amig van szabad ut. Fustolni nem tudom fustol e... Biztosan, de gyarilag is, es bar eleg gyenge emelest kapott, meg meg is jegyeztek, hogy ennel azert sokkal erosebbeket szoktak programozni. DPF egy bizonyos szintig tudja kezelni a plusz kormot, gyenge setupnal pedig nagyon nincs is novekmeny.
De en tudok olyanrol, hogy az Audi/Passat gyari allapotaban fustolt, a chip utan pedig soha tobbet. Akkor ez hogy is van? Kapasbol tudok mondani 2 kamionos ceget itt kint, akik az osszes traktorjukat remappoltattak. Kamionoknal az ECO -ra mennek ra, es bar ott is erosebb lesz a motor egy kevessel, ellenben a fogyasztas 3-4L-el lejjebb ugrik. Nagyon sok penzt megtakaritanak ezzel... Ki lehet szamolni, hogy /kamion eseten, mondjuk evi 170k km-el szamolva ez mennyit is jelent.
[ Szerkesztve ]
Don't Tread On Me
-
őstag
válasz MPowerPH #25251 üzenetére
hogy lehet a motor erősebb és fogyaszthat kevesebbet?
mindezt egyszerre?
ha lehet ilyet miért nem tudja ezt gyárilag?
te beméretted hivatalosan amit csináltattál vagy csak placebó hatás?milyen kamionos cégek ezek és milyen kamiont "remapoltatnak"?
a remapolás nem abból áll hogy vernek egy szöget a gázpedál alá hogy ne nyomja tökig a hülye?
autókölcsönzőnél hallottam iylenrőlcryptot minden termékemért elfogadom
-
Highend55
tag
válasz LuckyL #25252 üzenetére
Volt szerencsém tavaly ülni a kolléga chippelt 335D-ében,ültem már sok benzines,turbós erős autóba de ami diesel és ilyet ment még egyben sem ! Ami neki van ha jól emlékszem (340Le/660NM optimalizálás után) az egyik legjobb valaha gyártott Bmw diesel motorja.(M57N2 biturbo diesel engine)
Több angol fórumon hasonlóan nyilatkoztak,hogy remap után valamivel kevesebb, vagy semmivel nem nőtt meg a fogyasztása mellette érezhetően erősebb !
Gyárilag nagyon komoly emisszió teszten kell minden motornak átesnie,és gyártó minnél hosszabb "élettartalomra" próbál rámenni,emiatt nincsenek úgy kihegyezve.Utolsó bejegyzésed remélem nem gondoltad komolyan..
[ Szerkesztve ]
-
MPowerPH
félisten
válasz LuckyL #25252 üzenetére
Be lett merve padon... Es a valtozas azonnal erezheto volt. Mikor vissza mentem a korbelhez visszarakatni az eredeti programot, es utana elvanszorogtam vele 10km- el arrebb levo helyre, az maga volt a pokol... Mintha kicsereltek volna a gepet. Akkor volt igazan eszreveheto, hogy mit is jelentett a plusz. Pluszban le is mertem, 100-240 km/h alapon 25s, remap utan 19s.
A fogyira nincs magyarazat, nekem az elso chip 0,4dl csokkenest hozott, a masodik pedig ugyan ennyit novelt. Most annyit eszik, mint gyari allapotaban...
Stobart, es az M&S hosszabb tavon jaro traktorjai is mind remappoltak.
[ Szerkesztve ]
Don't Tread On Me
-
Stukker1987
senior tag
Gyári szoft:
Gyári állapotában az autók a lehető legszélesebb skálán mozgó használati körülményekre van felkészítve,(pl: használható legyen 4k méter magasan nagy páratartalmú,kis oxigéntartalmú levegőben is és pont az ellenkezője) úgy hogy hasonló a gyárihoz közeli teljesítményt tudjon leadni,tervezett fogy. értékek mellé és az elhasználódás is maradjon gyárban meghatározott szinten.
Remap:
Vannak profik,akik logikusan végiggondolva az adott igényekhez és használati körülményekhez tudják igazítani a szoftvert,de szerintem a piac 80%-a állít a turbón,a befecskendezésen és a levegőmennyiségen,maximum még a gázreakción és kalap-kabát.
Mindkettő járhat fogy csökkenéssel és telj növekedéssel akár együtt is,de az utóbbi az alkatrészek terhelésén egész biztos sokat dob,így fizetheti az idő előtt elpukkanó turbót vagy porlasztókat a kedves tuningautó tulajdonos.Én a magam részéről szeretnék találni olyat,aki a hozzáértők táborát erősíti és nem kókler,de ehhez minimum egy BMW approved igazolás kéne.
Eredendő bűnünk: vagy mindenben hiszünk, vagy semmiben sem.
-
Isual
veterán
válasz urban racer #25248 üzenetére
+@(#25251) BMW001
Persze, nyilvánvaló. Én korbelékről jókat hallottam, egy ismerős vitte is hozzá a kocsiját, mondjuk az Audi volt. Elmondta az igényeit, de amúgy is azzal kezdtek, hogy finomhangolást kér, vagy hozzák ki belőle azt, ami benne van. Én nyilván előbbire gondoltam, illetve ilyen 30 km-es távra használom, hol pályán, hol az országutat választom és nem a nagygáz, nagyfék típusú vagyok, van hogy nem megy 2500 felé a fordulat. Viszont pont emiatt alul (1200-2000) örülnék egy kis plusz nyomatéknak, meg ha van olyan közlekedési eset, akkor az a plusz pár LE sem jönne rosszul 3000-4000 között. 4-4200 felé nem szoktam húzni, 4-4500 között amúgy sem történik sok minden ennél a motornál.
A motor eddigi mérések alapján makulátlan, de mégis benne van 260k és 12 éves lesz tavasszal, ez tény. Nem akarok magamnak rosszat, meg ha van jobb cég, aki jobban dolgozik, szívesen veszem ha ajánlotok, de ahogy fent írtam 2000 alatt jól jönne egy kicsit több nyomaték, mert 50-60%-ban így, abszolút kímélve hajtom, 525d nem aszfaltgyűrésre való, főleg nem az E39.(#25247) Viszlát: Köszi!
[ Szerkesztve ]
Egy a lényeg, hogy egészség legyen… meg beteg
-
őstag
válasz Stukker1987 #25255 üzenetére
dehát nagyobb erőhöz több üzemanyag kell, akkor hogy fogyaszt kevesebbet?
cryptot minden termékemért elfogadom
-
donpe
aktív tag
válasz LuckyL #25258 üzenetére
chip elviekben = azonos energiabefektetéssel magasabb hatásfok (több erő elérése)
A=F/m -
Egy pontszerű test a gyorsulása azonos irányú a testre ható F erővel, nagysága egyenesen arányos az erő nagyságával, és fordítottan arányos a test m tömegével.
Kvázi ugyanakkora energiabefektetéssel (magasabb hatásfok), több erő mozgat ugyanakkora tömeget.
Tehát ha valaki tökig nyomja neki állandóan, akkor nem fog kevesebbet enni. De elvileg a magasabb hatásfok miatt, az ugyanolyan stílusú autózáshoz, mint chip előtt, kevesebbet kell nyomni a gázt.
Egyébként a vezetésből kiindulva nem is feltétlenül kell abszolút több erő. Elég a viszonylagosan több, illetve ugyanakkora is optimális elosztásban. Pl. alacsonyabb nyomatékcsúcs. Ha semmi más nem változik, csak a nyomaték alacsonyabb fordulattartományba kerül, már azzal is kevesebbet kell, hogy fogyassz...
[ Szerkesztve ]
-
MPowerPH
félisten
-
KINKY_007
aktív tag
válasz whited #25250 üzenetére
Nem, 320d volt a "leggyengébb". A 325i se egy erőművész, ha menni akarsz vele, akkor pörgetni kell (ugye ennek van hangulata- a dízel megy pörgés nélkül is)
A világon az emberi ész van a legjobban szétosztva. Mindenki meg van győződve róla, hogy neki egy kicsivel több jutott.
-
Isual
veterán
válasz MPowerPH #25261 üzenetére
Mármint extrém alacsony fordulaton jön a nagy nyomaték. Egyébként kicsit ellentmondásos nekem, hogy hidegen gyilkos az alacsony fordulaton a nagy nyomaték, ugyanakkor meg mivel még hideg ezért pörgetni se szabad (tojás a pedál alatt). Akkor magyarul sehogy se jó, amíg nem melegszik be.
Egy a lényeg, hogy egészség legyen… meg beteg
-
MPowerPH
félisten
Jah, extrem alacsonyt akartam irni, sry. Egyik sem jo, azert ajanlott 2000rpm kornyeken menni, amig nem melegszik be. Ott mar van rendes olajnyomas, de maga a fordult meg a legidealisabb tartomanyban van. A nyomatek pont az elegtelen olajnyomas miatt gyilkos, azert nem tul jo dolog, mikor 1200-rol, dadogos motorral gyorsitasz.
Don't Tread On Me
-
KINKY_007
aktív tag
Persze, hogy nagyobb hatásfokot tudnak egy chippel, az autógyárak meg izzadnak több ezer mérnöki órát, mert ők meg nem...
Szerintem ez így néz ki:
Erősebb autó többet fogyaszt, mert több üzemanyagot éget el, amiből az erő lesz!
Az egy dolog, hogy az autózás közben 99%-ban nem fogod a csúcsteljesítményt kihasználni, hanem azért csökkenhet a fogyasztás, mert abban a tartományban, ahol normálisan használod még gyengébb is lehet.
Ha 50-nel gurulsz, nem kell 300 LE, elég lesz a 260 is, így spórolsz.
Ha teljesítmény kell, akkor meg leadja és akkor fogyaszt csak többet.A világon az emberi ész van a legjobban szétosztva. Mindenki meg van győződve róla, hogy neki egy kicsivel több jutott.
-
Isual
veterán
válasz MPowerPH #25264 üzenetére
Hidegen mindig 2000 körül tartom, ahogy mondod. De melegen simán elváltok 0-100 km/h között, hogy 1400-2400 között van a fordulat. Egyedül autópályára gyorsítva szoktam jobban kihúzni, olyan 3000-3500-ig, de egyébként olyanok a váltóáttételek, hogy szabályos közlekedés esetén 4-esbe 60-nal 1500-öt forog, 5-ösbe 100-zal ilyen 1800-2000-ret, egyedül autópályás tempónál vagyok tartósan 2000 rpm felett. Ezért gondolom, hogy bár az 1200 extremitás és nyilván nem hideg motorral, de 1500-2500 között passzolna ehhez a használathoz egy kicsit több nyomaték és valszeg fogyasztáscsökkentő hatása is lenne. A teljesítmény meg mindig jó, ha több, mintha kevesebb, 1-1 visszaváltós előzésnél vagy necces/rosszul felmért közlekedési szituációnál.
Ami meg az 1200-as dadogást illeti, 6 hengernél én nem éreztem dadogást, néha még 1000-ről visszahozva a fordulatot. Sőt, néha vezetem szüleim 2012-es E 350 CDI-jét és az pl ECO módban 64-gyel, tempomattal, 7-esben 950-et forog és úgy megy. De 1000-1200-ról finoman nyomva a pedált, visszaváltás nélkül gyorsít és nem dadog. Egy 4 hengeres dízel meg már 1400-nál nagyon morog és valóban 1200 körül már dadog rendesen.
[ Szerkesztve ]
Egy a lényeg, hogy egészség legyen… meg beteg
-
MPowerPH
félisten
válasz KINKY_007 #25265 üzenetére
Oda-vissza 2400km -es szakasz, egyhuzamban. Jo szamitasi alap volt, mert van benne 800km magas tempos resz, es nyugodt 120-130-as haladas is. Nekem az emelt teljesitmennyel ugyan annyit zabal, mint elotte, igy vegyesben. Es teny, es igazad is van, padlo gazon tobbet bekap(nem kell jelentos ertekre gondolni, 1-1,5l). Ellenben lassu tempoban egy fel literrel kevesebbet is bekerhet. Ugye ha atlagot szamolsz, akkor a padlo gazzal megtett szakasz hossza elhanyagolhato. Igy ki is johet egy gyarinal alacsonyabb, vagy azzal megegyezo ertek. Ellenben azt cafolnam, hogy nemely tartomanyban gyengebb lesz a remap utan. Minden tartomanyban erosodik, sehol sem lesz gyengebb.
Isual: Nem ertettel meg. A 4 hengeres azert dadog, mert keves a NM abban a tartomanyban, azt annyira nem is viseli meg, mint a 6-ost. Egy 6-os nem fog ilyen helyzetbe kerulni. Nem az a karos, hogy dadog, es remeg(az is, de az inkabb masra). Hanem az, hogy alacsony fordulaton alig van olajnyomas, foleg hideg olajjal. Viszont a nagyobb dieseleknek mar ott is van boven nyomateka. Mikor Te azt lepadlozod 1200rpm korul, akkor az mind razudul, szegenyes olajnyomas mellett. Na most ennek nem orulnek a belso alkatreszek. Te ebbol semmit nem veszel eszre. Normal tempoban, mondjuk autopalya 100-130km/h-nal nem gond az 1200-1500-as fordulat sem, mert nem kell a motornak erolkodnie, nem a nyomatek 100%-at hasznalja fel az auto, sot szerintem kb. a 10%-t ha igenybe veszi. Igy nincs terheles, a meglevo olajnyomas is boven elegendo a megfelelo keneshez. En ha 1500-rol nyomok egy padlot(nem KD-t), akkor mindig visszavalt egyet az automata, nem engedi alacsony fordulaton 'erolkodni'.
[ Szerkesztve ]
Don't Tread On Me
-
BeZol
őstag
ECO tuning-ok is vannak, mindegyik nyomatékot növel alacsonyabb fordulatszámokra, és láss csodát csökken a fogyasztás. Szerintem a lényeg az, hogy az alacsonyabb fordulatoknál a magasabb nyomaték miatt ugyanakkora gázpedálnyomásra hamarabb éred el az utazósebességedet, ezért csökken a fogyasztás spórolós menetben, ill. talán egy lehelettel kisebb gázpedálállás is kell azonos sebességhez. Hivatalosabban hatásfoknövekedéssel magyarázzák a csökkenést, olvass utána, de tényleg nem placebo, nekem 0,5 literrel kevesebbet eszik a 330d mióta chipelték (231->269le, 500nm->609), és ha spórolósra fogom, akkor talán még mégjobban lehet fogni rajta, de mivel 8ezer km-nél lett chipelve, akkoriban sosem apróztam el a sebességet, így ezt csak sejtem.
-
MPowerPH
félisten
Ki irta E92-E92 tulajok kozul, hpogy hasznal spacert? Nem emlekszem pontosan, de akarok venni en is egy garnituraval, csak nem tudom, hogy melyik meretben hozassam elore-hatra.
Don't Tread On Me
-
Ferdzsoo
addikt
Ma volt szerencsém kibróbálni egy M4-est. Azért amikor álló startból ilyen 80 körül még azt érezted hogy még mindig elforgatja a a kerekeket, és jobbra balra jár a segge, hát.... van benne kajak rendesen. A hangja meg áááá. Állati.
[ Szerkesztve ]
"It is not the strongest of the species that survives, nor the most intelligent that survives. It is the one that is most adaptable to change."
-
donpe
aktív tag
válasz LuckyL #25276 üzenetére
Hatásfok! Minden autó motorját "túlméretezik" a strapabíróság érdekében. Nézd meg a régi 300d merciket, lejött belőlük 12x lóerő vagy a régiekből csak 88, de tudják a millió km feletti futásteljesítményt.
Manapság már ennyire nincs túltervezve az autó, de próbálnak arra törekedni a gyártók, hogy az első néhány év és megtett 100-150e km alatt nagy tragédia ne legyen. Ezért optimalizálják a teljesítményt, hogy optimalizálják az éllettartamot is. Van még egy tényező, amit eddig senki nem említett - KÁROSANYAG KIBOCSÁTÁS. Ez okozza ez egyik legnagyobb fejtörést és ez is az egyik fő oka annak, hogy hosszú hónapokig fejlesztenek egy motorvezérlő elektronikát az autógyárak.
A chiptuning a fenti faktorokat félig, vagy teljes egészében áthúzza. Arra törekszik, hogy adott körülmények között több erőt és a vezető számára optimálisabb elosztásban szolgáltasson. Nem törekszik a károsanyag kibocsátás minimalizálására és arra sem, hogy optimális igénybevételnek tegye ki a motor/hajtáslánc alkatrészeit. Egy jól sikerült tuning viszonylagos kompromisszum. Nagyobb teljesítmény, jobb hatásfok, cserébe némi lemondásért az élettartamról és környezettudatosságról.
A nagyobb teljesítményt kihasználva pedig viszonylagosan kevesebb energiát fektetsz az autó ugyanolyan mértékű mozgatásába.
KINKY_007 - "Erősebb autó többet fogyaszt, mert több üzemanyagot éget el, amiből az erő lesz!"
Ez nem teljesen igaz. Sok mindentől függ a motor teljesítménye. Ahhoz, hogy valami erősebb legyen nem feltétlenül kell több üzemanyag. Jobb körülmények kellenek. Pl. jobb égés, jobb keverékképzés, megfelelő hőfok, stb.stb.
De az állításod többi része a lényeg. Azért fogsz kevesebbet fogyasztani, mert az ugyanannyi erő kifejtéséhez, kevesebb energiát fogsz kihasználni.
-
-
darvak
senior tag
Hello,
Tudtok valakit ajánlani, aki automataváltóban olajatcserélne?
Aki igazán ért hozzá,aki szétszedi a váltót, le tudja engedni a olaj teljes mennyiséget a váltóból.
Sok szerelővel beszéltem, de csak 1 helyen csinálnák meg szakszerűen, viszont 100eFt feletti az ár..Ez több mint sok.
Tipp?
[ Szerkesztve ]
-
H.Ezredes
őstag
válasz darvak #25284 üzenetére
Szia!
Az nagyon keveset mondott Szerintem nem vagy tisztában a dolgokkal. Váltóolaj csere ( aka váltó olaj frissítés ugye váltó leszerelése nélkül lehetetlen az összes olajat leengedni.... ) elég a "frissítés" nem kell a váltót is levenni hozzá. De nagyon nagy munka ha te az összes olajat le akarod cserélni... akkor váltó le turbina ki összes olaj kifolyat turbinában még átlagosan 3 liter olaj van amit csak kézbe tudok leengedni.... Nem éri meg ezért levenni a váltót hidd el nekem... Napi szinten váltózunk GM ZF ...... De egy váltó le föl olaj le szűrő tömítés új olaj töltés 100E forint simán....
[ Szerkesztve ]
►Herman Ezredes™◄►BMW Garage™◄► BMW szervizelés és tuning ◄► Minden ami BMW !! ◄
-
Stukker1987
senior tag
válasz darvak #25284 üzenetére
Legnehezebb kérdés amivel találkoztam a BMW-s időszakomban az olajcsere az automatában.
Amit én tudok(sikerült összeszednem a fórumokról):
Ha eddig nem volt csere a kocsiban,de ,ár 200k körül jársz futásban akkor csak utántöltés javallott,bár nyilván az eredeti minősége már nagyon rossz.
A nem teljes olajleengedés tisztítás nélkül oda vezethet hogy a friss olaj a megfáradt belső gumiknál, tömítéseknél szivároghat/olyan helyre juthat el ahol nem kellene lennie,illetve kimoshat eddig ártalmatlan helyekre lerakódott szennyeződéseket,sokkal rosszabb pozícióba juttatva őket.
Olvastam olyan rémtörténetet,hogy nem szakszerűen végrehajtott olajcsere után még 2 sarkot ment a kocsi után hibával leállt. (lehetett adaptáció törlés mulasztás miatt is szerintem,de ki tudja)Teljes megoldás a váltó leszerelése,teljes mennyiség leengedése,teljes belső tisztítás és eredeti olajjal történő feltöltés,egyéb cserék. A legfontosabb pedig végül az adaptáció törlés.
( E39 fórumon van erről blog ahogy egy szakműhelyben csinálták,bár én még abba is bele tudnék kötni.)Én még nem mertem belevágni,mivel én se találtam olyan szerelőt a környéken aki csinált már valaha ilyet úgy ahogy szerintem kellene(mindenki csak leenged 3-4 litert aztán feltölti). Budapesten tudok olyan szerelőt akivel érdemes konzultálni,de a végösszeg 1/3 felújítás környéke,ami sok figyelembe véve hogy nincs rá garancia hogy fél év múlva ne halna le csere ellenére,bár ezt már látni kellene a szerelőnek aki végzi a melót.
Számolj majd be a fejleményekről,nagyon kellene a személyes tapasztalat ezügyben...
Eredendő bűnünk: vagy mindenben hiszünk, vagy semmiben sem.
-
CharlieDrop
veterán
válasz Stukker1987 #25288 üzenetére
Tapasztalat az az amit H Ezredes mond.
Nincs másképpen, ha csak ilyen olajcserét akarsz, akkor azt a 3 litert kell cserélni, ha szétdobni az egészet, akkor az a százas leszNem használok AD-blockert a PH! oldalain!
-
H.Ezredes
őstag
válasz Stukker1987 #25288 üzenetére
Ezek nem így vannak azért azt szögezzük le. 1 olyan eset van amikor ez így van ahogy leírtad mikor elve már kopott a váltó annyira,hogy a retkes dzsuvás koszos sűrű olajat lecseréled és az új híg olaj pedig bejut oda ahová a retkes szar nem illetve elmegy a nyomás a többi helyen de ez a váltó kopottságából adódó probléma elsősorban is itt amúgy meg kellene csinálni. Akkor van az,hogy elmegy a gangoknál az olajnyomás stb.... extrém esetben előfordulhat ilyen. De alapjába véve 150-200E Km után le kell cserélni a váltóolajat mert elhasználódik.... a fém szemcsék pedig az olajteknő alján lévő mágnesekhez kerülnek és ott is maradnak illetve vissza nem kerülnek mert a szűrő megfogja nem véletlen vannak ezek kitalálva azért.Mikor a szűrő is tömődik szépen leégnek a lamellák nem zár rendesen a váltó akkor lesz igazi nagy baj Én a váltózásba igazán pár éve kezdtem belefolyni én már inkább a 6HP-s váltókat szerelem a régi 5 sebességes GM-ek szarabbak mint az 5-ös ZF-ek. Adaptáció törlés miatt nem áll meg egy kocsi.... Én 6HP-ba jobban otthon vagyok de általánosan régebbi és újabb váltóknál is a turbina nagyon szeret megdögleni... 6HP-ba szépen kikopnak a perselyek és elmegy az olajnyomás azokat is cserélni kell ilyenkor illetve gumi o gyűrűket mert elfáradnak.... Ezek még nem hullanak általában szét lamella bajjal.... Szolenoidok szoktak még meghalni akkor ezektől üt is szépen a váltó illetve a perselyek miatt. 6HP-ba is nyugodtan lehet olajat cserélni és kell is !! Az gáz ha soha az életbe nem volt és már óra szerint is több mint 300-400E km van benne... Váltóolaj frissítéskor se "csak" 3-4 litert engedünk le. üzem meleg váltónál elég sok jön le adott váltótól függ persze,hogy mennyi átlagosan 6-9 liter . Nem tudom ki és,h ereszt le 3-4 litert de aki ért a váltóhoz az többet le tud ereszteni mint 3-4 liter sok logika nem is kell mondjuk üzem meleg motornál hígabb az olaj könnyebben kifolyik + éjszakára otthagyni,hogy rendesen kicsöpögjön reggelre szépen kihűl és ki is folyik rendesen Nem nagy művészet csak kell egy kis hozzáértés. Nekem is van még mit tanulnom ezekről de rengeteget szedtem szét és ami munkát elvégzünk a váltón arra garancia is van.....
[ Szerkesztve ]
►Herman Ezredes™◄►BMW Garage™◄► BMW szervizelés és tuning ◄► Minden ami BMW !! ◄
-
Stukker1987
senior tag
válasz H.Ezredes #25290 üzenetére
Mivel személyesen ismerlek és voltam is a műhelyetekben elhiszem neked,hogy a ti módszeretek bevált és használható,de a 100%-os biztonsághoz mégiscsak a le és szétszerelés kell nem,hiszen például akkor lehetőség van az általad említett nyomatékkonverter vizsgálatára is?!
Ne feledd hogy én a 200k feletti futásteljesítményről beszéltem,amikor még sosem volt csere. Sajnos szerintem ebből van több mivel BMW előírás nem volt ezekre tudtommal és a spórolós magyar ideális 60-80k km elteltével nem fog 100k-s cseréket végrehajtani.
Ti miket szoktatok cserélni?
[ Szerkesztve ]
Eredendő bűnünk: vagy mindenben hiszünk, vagy semmiben sem.
-
CharlieDrop
veterán
válasz Stukker1987 #25292 üzenetére
nem is kell 100K-s csere
Nem használok AD-blockert a PH! oldalain!
-
Möhe
addikt
válasz Stukker1987 #25288 üzenetére
Én is sokat bújom ott a topikot, és rendesen elbizonytalanított amiket olvastam.
-
KINKY_007
aktív tag
válasz Stukker1987 #25292 üzenetére
Annál is inkább nem fog 100+ kiadni, mert elvileg a BMW örökélet olajat rak a modernebb automatákba, dehát jobb félni...
A világon az emberi ész van a legjobban szétosztva. Mindenki meg van győződve róla, hogy neki egy kicsivel több jutott.
-
őstag
akármilyen hozzáértő, komolyan vehető szerelő bejegyzését elolvastam
alapvetően az jön le hogy chip tuning= kókányolás
megnövelik a teljesítményt, az autó többet fogyaszt
a következmények (kopás, elhasználódás, dpf hiba) tiszta lutri
lehet tönkremegy a dpf, váltó...
lehet nem...nyilvanvlaóan nincsenek erre tesztek, hiszen csak az a lényeg hogy chip pista lehúzza a parasztról a 100k-t, komoly tesztet ennyiért nem éri meg csinálni
aztán ha baj van mehet a sóhivatalbaamit a gyár beépít tűréshatárnak hogy legyen tartalék az alkatrészekben azt ezek a mekk mesterek túlhúzzák
barom aki ilyet csináltat[ Szerkesztve ]
cryptot minden termékemért elfogadom
-
Cxgrav
senior tag
Örök olaj nincs, el kell felejteni ezt a butaságot.
Amibe olajat kell tölteni, abban egy idő után cserélni is kell!
EnnyiPicture me Rollin' by 2pac
Új hozzászólás Aktív témák
- A Gigabyte is visszaveszi alaplapjainak alapértelmezett tuningját
- Nintendo Switch
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Milyen videókártyát?
- TCL LCD és LED TV-k
- Egyéni arckép 1. lépés: ARCKÉPHEZ VALÓ JOGOSULTSÁG
- Háztartási gépek
- AMD Radeon™ RX 470 / 480 és RX 570 / 580 / 590
- Elemlámpa, zseblámpa
- Xbox tulajok OFF topicja
- További aktív témák...
- 205/55 R16 5x112 alufelni michelin nyári gumival
- Ikea falilámpa
- Kibernetik Mobil klíma, 3,5kW légkondi, légkondícionáló
- LAICA Genova HYDROSMART rendszerű csapra szerelhető mikroplasztik-stop vízszűrő + ajándék LAICA fém
- Eladò Philips Series 2000 LatteGo automata kávégèp tejhabosìtòval ùjszerű àllapotban