-
Fototrend
Topiklakók, és autóik
Új hozzászólás Aktív témák
-
urban racer
senior tag
válasz Hikvision #25492 üzenetére
kettős tömegűt is cserélsz? én arra gyanakodnék. Havernak az N42je rázkódott 1100-as, 1400-as és kb 3000 körüli fordulaton. Neki a kettős tömege nem működött(nem mozdult meg)
"Egy mágus sosem késik, Zsákos Frodó. És korán se jön soha. Pontosan akkor érkezik, amikor akar."
-
MPowerPH
félisten
válasz urban racer #25498 üzenetére
Azert irjak, hogy a 40mm meg talan pont elmegy a gyari gatlokkal.
Don't Tread On Me
-
Hikvision
senior tag
válasz urban racer #25501 üzenetére
Igen, komplett szettet. Nekem hidegen kevésbé csinálja, de amint mondjuk elkezdek araszolgatni és átmelegszik a dolog, rázza rendesen az autót csúsztatásnál, és csörög is az egész alulról. Mivel a kuplung is kemény volt és fent fogott ezért most megkapja a szettet, plusz kicseréltetetem a difi szilentet, meg kap egy váltórudazat felujító szettet, h ne lötyögjön. Ha utána is szar lesz, akkor felgyújtom
20 éve a PH-n.
-
Oracle
senior tag
válasz Hikvision #25503 üzenetére
Ez tök érdekes, nekem csak hidegen csinálja, ha bemelegszik a motor+váltó akkor ha akarom se tudom előhozni a hibát és nem is csörög semmi. Még a motortartóbakra gyanakszom, alapjáraton kicsit rázkódik, nem vészes de érezhető ha megemelem a fordulatot 1000 fölé akkor megszűnik, elveszem a gázt és amikor visszaesik alapjáratra a fordulat akkor van egy kicsit erősebb rázkódás.
-
KINKY_007
aktív tag
válasz urban racer #25498 üzenetére
Írhattam volna hozzávalót is. Az nyilvánvaló, hogy rövidebb. Nincs meg a rugóút, azért kell keményebb, hogy erősebben csillapítson a rövidebb úton.
A világon az emberi ész van a legjobban szétosztva. Mindenki meg van győződve róla, hogy neki egy kicsivel több jutott.
-
urban racer
senior tag
válasz MPowerPH #25502 üzenetére
ez csak mendemonda, de van benne igazság. Az mtechnik lengéscsillapító rövidített szárú, és úgy tudom az 2 centivel kisebb rugóúttal rendelkezik... De 15 évesen minden rugó összeül 1 max 2 centit, ami be van tervezve. De 6nál nekem koppant már a lengéscsilllapítóm nagyobb bukkanónál
"Egy mágus sosem késik, Zsákos Frodó. És korán se jön soha. Pontosan akkor érkezik, amikor akar."
-
urban racer
senior tag
válasz KINKY_007 #25505 üzenetére
Utcára lehet jó választás egy rövid rugó puha gátlóval... Én a KWmat puhán használtam, nem szeretem a túlontúl kemény futóművet. Kimondottan röhejes, mikor látom a helyi hülyegyerekeket pattogni a szakadt golf3ban, 2 centire az aszfalttól
"Egy mágus sosem késik, Zsákos Frodó. És korán se jön soha. Pontosan akkor érkezik, amikor akar."
-
darvak
senior tag
Sziasztok,
Automataváltót szabad menetközben üresbe rakni?
MÁS:
Jelenség: kormány néha húz, illetve közvetlen megállás előtt képes a kormány 10 fokot elfordulni (ez se mindig).
Futómű okés, elvileg kormánymű se lóg, maga szervó csinálhat ilyet? -
Ck.
addikt
válasz darvak #25508 üzenetére
Hali, Minek raknad uresbe? Azért automata, hogy ne foglalkozz ilyenekkel. Elindulsz otthonról, D-be rakod, majd mikor elertel a célba, kiveszed P-be. Ennyi. Lámpánál is marad a D, nem kapcsolgatunk. Ha hosszabb ideig állsz, vonat, akármi, akkor mehet az N + kézifék
Egyébként jót nem tesz neki semmiképp, ha menet közben ki vágod N-be, sőt akkor motorfék se lesz.[ Szerkesztve ]
-
Viszlát
addikt
válasz darvak #25508 üzenetére
Váltótól függ, van néhány amelyiknek nem árt, de az F10-ben lévőnek például igen. Nekem is gondot okozott a kérdés amikor BMW-re váltottam, mert a Honda automata váltójának semmi gondja nem volt az üressel, így aztán inkább írtam egy emailt rákérdezve a pontos típusra, az interneten nem szabad senkinek hinni.
[ Szerkesztve ]
"How a government taxes its citizens is a direct declaration of a country's values."
-
darvak
senior tag
Oks, már leszoktattam magam róla,
-
KINKY_007
aktív tag
válasz urban racer #25507 üzenetére
Ha rövidebb úton jár a lengéscsillapító, akkor mondd már el, hogyan lehet puha?!
Nekem a legkomfortosabb állásban van a koni, de így is feszesebb, mint az alap.
Egy versenyszetthez képest lehet, hogy puha, de a gyárihoz képest szokott az ember viszonyítani.A világon az emberi ész van a legjobban szétosztva. Mindenki meg van győződve róla, hogy neki egy kicsivel több jutott.
-
válasz CharlieDrop #25512 üzenetére
A múltkor elhoztam egy zsir uj 116d-t a 8 sebessegessel, es eleg kellemes motorfekje van. A regebbi bolygomuves, hagyomanyosoknal nekem is az remlik, hogy ott inkabb szabadon futás van. Olyat meg nem vezettem.
-
Ck.
addikt
Van rendes motorfék ott is pedig.
Charliedrop:
Neked vmi nagyon különleges automatád lehet.
Az en hagyományos bolygóműves 2001-es Audim is motorfékezik.
Eleve nem is csinálhatnak meg egy váltót ugy, hogy ne legyen motorfék hatás. Az üzemi fék édeskevés biztonsági szempontból.[ Szerkesztve ]
-
válasz CharlieDrop #25517 üzenetére
Mar csak azzal kaphato
-
Möhe
addikt
válasz urban racer #25523 üzenetére
3 ?
1tartalék?
-
urban racer
senior tag
válasz KINKY_007 #25515 üzenetére
A lengéscsillapító csillapítása lineáris: a rugózás amplitúdóját hivatott csökkenteni--> mind1, hogy fél métert vagy 2 millimétert mozog, az ellenállása-vagyis a csillapítása ugyanakkora erővel hat a mozgó testre. A lengéscsillapító keménysége nincs befolyással a rugó keménységére(oké, persze van, de elhanyagolható). Tehát a lengéscsillapító keménységével tulajdonképpen azt befolyásolod, hogy gyors-hirtelen berugózásnál mennyire rugózzon be illetve a berugózás ellenerejét mekkora erővel kompenzálja. Majd a csillapított ellenerő mikor elérte az adott pillanati-jobb esetben már kisebb- maximumát és elindul ellenkező irányba, azt újból elkezdi csillapítani és folytatódik ez az egész, míg a lengés amplitúdója el nem éri a nyugalmi helyzetet.
Egyszerűsítve: van egy gyári autód, egy úthibára hajtva kimozdul "x" centit, ami "x"*"y" erőt ébreszt a rugóban. Ezt az erőt csökkenti a lengéscsillapító lengésenként "z"-vel.
Vágott rugó(hengeres csavarrugó) esetén nem változik semmi-aminek ugye az az elsődleges hátránya, hogy a rugóút jelentősen rövidül anélkül, hogy a rugó keménysége változna.
Ültetőrugó vagy újrakovácsolt(összenyomott) rugó esetén keményebb a rugó-azaz nehezebb kimozdítani egyensúlyi helyzetéből. A történet változik: ugyanarra az úthibára hajtva "x"-n centit modul csak ki, ami "x"-n*"y"*m értékű erőt ébreszt, ahol m értéke a rugó keménységének változása, ami <1. De! A rugó mozgását akadályozó lengéscsillapító ugyanúgy lengésenként "z"vel csillapít.
Szumma: Ha veszel egy ültetőrugót és egy brutál kemény lengéscsillapítót, pattogni fogsz, mint kecskesz*r a deszkán. Kényelmet max képen fogsz látni, esetleg kedves országunk útjain elvétve."Egy mágus sosem késik, Zsákos Frodó. És korán se jön soha. Pontosan akkor érkezik, amikor akar."
-
urban racer
senior tag
Aki gondolkozna Osram nightbreakeren: tesztalany e53x5. Polírozott plexivel és védőréteggel. A benne lévő izzók fényereje jól ismert úton elég volt, ámde ismeretlen utakon kívánta a ködlámpa használatát
Képek magukért beszélnek...(a fénymérés az e61 hátsó lökhárítóján, a csomagtérajtónak döntve történt, ugyabban a pozícióban)[ Szerkesztve ]
"Egy mágus sosem késik, Zsákos Frodó. És korán se jön soha. Pontosan akkor érkezik, amikor akar."
-
-KP-
addikt
egy ilyen belsőnek mennyire macerás a tisztítása? gondolom minden apróság kapásból meglátszik rajta...
-
CharlieDrop
veterán
válasz szőröscica #25529 üzenetére
Ja, a világosszürke nem volt kényes
Nem használok AD-blockert a PH! oldalain!
-
Viszlát
addikt
A tisztítása nem gáz, inkább az nem tetszik ezekben, hogy besötétülnek egy idő után, úgy meg már csúnya. Az mondjuk biztos, hogy a hajszálak is messziről virítanak, ami rendszeres női utas esetén meglehetősen bosszantó tud lenni.
"How a government taxes its citizens is a direct declaration of a country's values."
-
urban racer
senior tag
a bőrt a legjobb tisztítani. Akár fehér is lehet, amíg nem kopik meg egy puha szivacs meg víz+mosogatószer is leviszi a koszt... A szürkés szövet tisztítása már annál több kihívást követel... Kápittisztítás után a száradásnál oda kell figyelni, mert előfordulhatnak benne száradási csíkok, aztán lehet kezdeni elölről
"Egy mágus sosem késik, Zsákos Frodó. És korán se jön soha. Pontosan akkor érkezik, amikor akar."
-
MPowerPH
félisten
Nagyon kenyes... En is ilyet akartam, de meg a farmer is megfogja az ulest. De a bort lehet pucolni, ezt gyakrabban kell, mint a feketet. A padlo az, ami egy ido utan menthetetlenul csunya. Muanyagok pedig koszolodnak, es egy ido utan kicsit bekeketednek, ami mar nem mutat olyan jol.
A fekete egy fokkal jobb, de a muanyagon levo kopasok ott is eleg zavaroak tudnak lenni. Barmivel pucolom, nem jonnek le. Ajton cipo altal okozta kis csikok sem. Nem tuom, azokkal is mit lehet csinalni...
Nekem is ez volt az alomom, kiallitason jol mutat, meg fotokon is. De mindennapra a fekete a legjobb valasztas.
[ Szerkesztve ]
Don't Tread On Me
-
-KP-
addikt
válasz szőröscica #25529 üzenetére
hát igen, nem rajongok a feketéért. a kormányon az a két ezüst csík oldalt szerintem tök sokat dob apróság de ilyen dolgok szerintem tökre fel tudnak dobni egy autót.
-
Möhe
addikt
válasz urban racer #25527 üzenetére
Megfontolandó, de kíváncsi vagyok mit mutat a bemattult búrám,polír és foncsorozás utáni képnél. De még az őszi mocskos idő előtt leváltom a mastanit.
-
Viszlát
addikt
válasz MPowerPH #25533 üzenetére
A cipős nyomok a műanyagon sajnos arról beszélnek, hogy ótvar minőségű a műanyag és az nem kosz, hanem karc, azért nem jön le mosással. Ha már nagyon rojtos, akkor meg lehet csiszolni nagyon finom papírral, aztán szilikont neki, azt is beledörzsölni. Szomorú, utoljára az Astrámon kellett ilyesmivel foglalkozzak, meg most, hogy vettem egy prémium autót.
"How a government taxes its citizens is a direct declaration of a country's values."
-
Viszlát
addikt
válasz MPowerPH #25537 üzenetére
Sorry, úgy tűnt, hogy még nem volt dolgod ilyennel, aztán ilyen szakszavakkal jössz, hogy ezres. Passz a számát illetően, a legfinomabbat használtam amit találtam, hogy lekapjam a sorjákat vele, de ne tegyen kárt a sima részeken. Ha otthon leszek megnézem majd milyen is.
"How a government taxes its citizens is a direct declaration of a country's values."
-
MPowerPH
félisten
Ugy ertettem, hogy tisztaban vagyok a silany muanyaggal. Csak eszembe sem jutott, hogy megprobaljam megcsiszolni. Van meg 2000-es papir, azzal mar tukorpolirt lehet csinalni.
Don't Tread On Me
-
KINKY_007
aktív tag
válasz urban racer #25525 üzenetére
Köszi!
Tehát a rugónak vagy a csillapításnak kell keményebbnek lennie (a gyárihoz képest), hogy a kisebb rugóúton ki tudja mozogni a kapott energiát, hogy minimum azonosan működjön.
Vágott rugó/nem sport + gyári gátló felüt.A világon az emberi ész van a legjobban szétosztva. Mindenki meg van győződve róla, hogy neki egy kicsivel több jutott.
-
-
leroyclub
senior tag
Sziasztok!
Tudtok BP-en egy megbízható és jó szerelőt, ahol nem csak tákolnak? Inkább specialistát keresnék mint általános szerelőt. Novoth Tiborra gondoltam. Róla van valakinek véleménye?
Egyébként az autó egy 2003-as (Facelift 110kw) BMW E46 320D (automata). A hibajelenség a következő: Hidegen a motor erőtlen és már kisebb gázadásra is eléggé füstöl. Ha intenzívebben gyorsítok, akkor hatalmas fekete füstöt hagy maga után. Melegen is nagyobb gázadásra gyorsításkor füstöl. Ha már tartja a sebességet a füstölés elmúlik. EGR és szívósor is nagyon kormos trutyis, pedig 1 éve elvileg tisztítva volt. A hűtő alja olajsáros.
A másik hiba ami szerintem ehhez kapcsolódik a remegés. Alapjáraton remeg a kocsi. Motortartó és váltótartó nyáron cserélve, akkor egy pár hétig nem éreztem. Ékszíjtárcsa Cortecora cserélve 2 hónapja. Illetve mikor már meleg a motor, alapjáraton álló helyzetben olyan érzés mintha néha rántana egyet a motor, de csak nagyon finoman, viszont ritmusosan lehet érezni. Szeretném a porlasztókat megvizsgáltatni normális méréssel, mert alapjárati korrekciót mértek, de az normális volt. -
-KP-
addikt
bmw e90 325i-nek van valami tipikus drágán orvosolható nyűgje mint pl. a dízelek turbó,dpf, lendkerék, szívósor problémái? mi az ami kritikus ezeknél a modelleknél?
-
válasz CharlieDrop #25547 üzenetére
Markafuggetlen, de foleg cr dizelekkel
Megvan az ara is persze, de msr tobbszor lattuk, hogy nem ma kezdte.