-
Fototrend
Topiklakók, és autóik
Új hozzászólás Aktív témák
-
CharlieDrop
veterán
-
Möhe
addikt
válasz CharlieDrop #24701 üzenetére
amiket látok aux ventillation az okés,eddig is láttam/tudtam róla
de nekem csak aux van,igaz időt lehet vele állítani (amit nem próbáltam), ezért a láma kérdésszerk: ezt betudtam egy FW frissítésnek, hogy nálam más az amit látni lehet a navin
szerk2: egyéb külső megoldással lehetséges indítani a fűtést? Lakásból pölö,ha tudom,hogy 1 óra mulva indulok?
[ Szerkesztve ]
-
MPowerPH
félisten
Ezt anno tanultam, de hasznosabb ha rendesen leirva belinkelem a helyett, hogy en irnam le hulyen megfogalmazva. TC megtette, igy mindenkinek vilagos lesz.
Konkretan valaszolva a kerdesedre.
"A melegítő járatás jellemzője, hogy főként a benzines motorok erősen túldúsítanak, a lambda szabályozásuk nem működik, a dús benzin a hengerfal olajfilmjét felhígítja, illetve meg is szüntetheti, lemossa.További probléma, hogy a meleg és hideg hatására kondenzvíz képződik, amely az égéstermékekkel reakcióba lépve általában savas bázisú lesz és bejut az olajba, a kipufogórendszerbe. Az olajba kerülő savas kémhatású víz az olaj bázikusságát biztosító adalékot semlegesíti, az olaj savassá kezd válni, tulajdonképpen elhasználódik. A savas kémhatású olaj ráadásul nagyon veszélyes a csapágyfémekre, ahol kémiai korróziót okoz, valamint a könnyűfém motorok hengerhüvelyeire, amelyek felülete általában elektrokémiai úton bizonyos siklási tulajdonságokat javító anyaggal dúsítottak. Extrém esetben ezeket a felületeket úgy megeszi, hogy úgy néz ki a motor, mintha több százezer kilométert futott volna."
[ Szerkesztve ]
Don't Tread On Me
-
-
MPowerPH
félisten
válasz Viszlát #24704 üzenetére
En igy tanultam, ahogy le van irva. Gondolom aki ezt a cikket megcsinalta, szakertonek szamit a temaban. Diesel autot tessek indulas elott egy 40s-ig jaratni nyaron, osszel es tavasszal. Telen pedig mehet a 3 perc is, homerseklettol fuggoen. Hangjan alt. hallani, amikor mar kezd melegedni.
Alacsony fordulat sem tul jo, 2000rpm korul a legidealisabb. Alapjarat kornyeken a csapagyak is kapnak, meg a feltengely is a nyomatek miatt a diesel eseten.Te is Angliaban hasznalod, oda pedig pont eleg a 40s, nem igen van extrem hideg.
[ Szerkesztve ]
Don't Tread On Me
-
CharlieDrop
veterán
válasz Viszlát #24704 üzenetére
én mikor hogy, ha le van fagyva, akkor addig járatom, míg le nem kapartam a jeget, ha nincs, akkor beülök és 20-40 másodperc után alacsony fordulattal indulok
Ja, automatának hogy mondjam, hogy légyszi tartsd 2000-en?
[ Szerkesztve ]
Nem használok AD-blockert a PH! oldalain!
-
MPowerPH
félisten
válasz CharlieDrop #24707 üzenetére
Nalam a korul tartja. Amig hideg, nem valt fel koran, hanem 2000rpm kornyeken tartja. Sot, a nyomatek hideg technikanal gyakorolt karos hatasaitol is vedi a valto az autot amig be nem melegszik kelloen. Erre hittem azt, hogy rossz a valto. Kozben tok normalis dolog, mint utolag kiderult.
[ Szerkesztve ]
Don't Tread On Me
-
Viszlát
addikt
válasz CharlieDrop #24711 üzenetére
Manuális mód?
"How a government taxes its citizens is a direct declaration of a country's values."
-
KINKY_007
aktív tag
válasz MPowerPH #24703 üzenetére
Kár kiragadani, félreértelmezni részeket egy cikkből.
A benzinesnek is jó, ha el van indítva a nagy hidegben és egy kicsit jár.A melegítő járatás, ha a gázpedál rugdosását jelenti az természtesen nem! De a cikk szerint:
"Ha benzines autónk van, akkor indítsuk be, 20 másodpercig ne nyúljunk a gázpedálhoz, ez után induljunk el az autóval. Ezalatt a 20 másodperc alatt a kenőolaj megfelelően „összetörik”, az olajnyomás felépül és a szóróolajzással kent alkatrészek is megfelelő olajfürdőt kapnak, hiába sűrű és hideg az olaj. Elindulás után ne nyomjunk nagy gázokat és folyamatosan 2000-es fordulat környékén utazzunk, ne alatta, de semmiképpen ne 3000 fordulat felett. Az álló helyzetben melegítés azért nem jó, mert a motor lassabban melegszik, több savas víz gyűlik össze az olajban és úgy szennyezünk, hogy közben még csak nem is haladunk egy métert sem.
Ha alacsony, közepes terhelésen terheljük a motort, akkor hamarabb melegszik, hamarabb melegszik az olaj is, elpárolog a belekerült kondenzvíz és közben haladunk is. Mivel az olajnyomás már felépült, a csapágykopás nem jelentős mértékben nagyobb, mintha üresjáratban járatnánk, viszont a melegedés és az üzemmeleg állapot elérése így sokkal gyorsabb. A cél pedig ez, mielőbb üzemmeleg motorral haladni."
A világon az emberi ész van a legjobban szétosztva. Mindenki meg van győződve róla, hogy neki egy kicsivel több jutott.
-
MPowerPH
félisten
-
Möhe
addikt
A kis céges scudoban nincs ford.mutató , honnan a 3,14csából tudom mennyit pörög?
-
KINKY_007
aktív tag
válasz MPowerPH #24714 üzenetére
Abban teljesen igazad volt, hogy hosszú időre nem jó, de kicsit igen, csak az lemaradt.
A link teljesen jó volt, ott aki akart mondjuk utánaolvasott.[ Szerkesztve ]
A világon az emberi ész van a legjobban szétosztva. Mindenki meg van győződve róla, hogy neki egy kicsivel több jutott.
-
Möhe
addikt
Most hogy hazajöttem melóból, behuppantam a kocsiba és kipróbáltam a fűtést.
ezt láttam a navin, ahogy a képen látszik délutánra belőttem 10 percre indulás előtt. De honnan tudom , hogy az enyém utólagosan van programozva?
Illetve hogy célszerű beállítani?
Eddig a naviban AUX-ot láttam, pedig volt már itt -10 is, és mégsem volt ventillation a menüben, most pedig igen 0 fok van. Ez mitől van? -
Ck.
addikt
válasz MPowerPH #24714 üzenetére
Én sem szoktam percekig járatni, de vannak esetek, amikor sajnos elkerülhetetlen. Ha nincs állófűtés és az autó anyira szarrá van fagyva, hogy a formáját sem lehet a jégtől kivenni, akkor sajna a beindítás + max ventilátor + ablakfűtés + klíma kombó elkerülhetetlen pár percig. Évente 2-3x van ilyen, azt gondolom ettől még nem fogom megrövidíteni az életét.
Egyébként is meglepően gyorsan bemelegszik a jéghideg autó. Beindítom csonttá fagyva, visszaszaladok a konyhába kavarni egy kv-t, 5 perc múlva mikor visszajövök, addigra le van olvadva a jég az ablakokról és a szélvédőről, beülök és már indulok is. -
Cxgrav
senior tag
Előzményként ezt olvasd el Katt ide
Felnyitod a motorháztetőt és megnézed pont a bal első kerék felett ott kell figyelnie egy matricának, hogy webasto
Utólagos programozásnál megváltozik a felirat, amit Te is keresel. De akkor neked is már az jelent meg ha jól értelmeztemAmennyiben fel van programozva, akkor kézzel is tudnod kell indítanod a kályhát.
Programozás előtt, csak rásegítő szerepe van a kályhának, segíti a vizet gyorsabban felmelegedni, az már csak 1 plusz opció, hogy be tudod zavarni az utastérbe.Távolról úgy tudnád bekapcsolni, hogy van hozzá gyári távirányító. (persze nem ehhez a típushoz, de megoldható utólag ez is, ha jól tudom)
Ha használni akarod, mint állófűtés, akkor a profik azt ajánlják, hogy a belső hőmérsékletet álltítsd fel maxra (32 fok asszem??), mert nyit/zár alapon működik.
Ha elérte a kocsi a kiadott belső hőt, akkor már befele zárja a levegő útját, de a kályha nem áll le.... ez nem egészséges. A 32-őt amíg te 1-10 percet bent pepecselsz még a házban nem fogja elérni.(#24701) CharlieDrop
Úgy-úgy, én csak az eredeti funkcióját "használom". (mintha tehetnék mást )
Állófűtésként nem szoktam. Melegszik annyit a belső hő is annyi idő alatt, hogy jól érzem magamat.
Plusz egyből rálököm az ülésfűtést és minden szuper.[ Szerkesztve ]
Picture me Rollin' by 2pac
-
Cxgrav
senior tag
válasz CharlieDrop #24679 üzenetére
Elmúlt a szerkesztés :/
Igazán nincs mit.
Sikerült megoldani a kommunikációt?UI: Kézi kályhakapcsolást azért kipróbálom, mert volt termosztát és vízpumpa cserém biztos ami biztos.
[ Szerkesztve ]
Picture me Rollin' by 2pac
-
Möhe
addikt
Azt tudom állítani amit belinkeltem. A direct heating fekete a menüben. A hőfokot hol állítom be ha lehet?
-
Cxgrav
senior tag
válasz Cxgrav #24730 üzenetére
Haha, megvan a megoldás, legalábbis számomra, de lehet Möhe neked is meghozza a sikert!
Én gyújtársra emlékeztem, hogy onnan indítható a kályha, de ugye nekem is inaktívak a gombok.
De NEM gyújtásról kell próbálkozni, hanem beteszed a kulcsot és csak 1-et fordíts, hogy még gyújtás SE legyen.
Ekkor gyönyörűen aktív minden a diret mode-ban és röffentette is a kályhát ha kiválasztottam az aux heatinget.Hőfökot told fel ahogy a dropbox képeden is látszódik, hogy ne 20 fokon álljon.
Timer offolható ha kézzel indítod a dolgot.[ Szerkesztve ]
Picture me Rollin' by 2pac
-
Möhe
addikt
válasz Cxgrav #24731 üzenetére
Ha 1-et kapcsolok akkor sem tudom a direct-et választani , ha gyújtást ráadom akkor a heating mellől kimegy a pipa. De most raktam le a gépet (6 fok van) 1 óra múlva elvileg kapcsol a fűtés, kíváncsi vagyok sikerül vagy elbaktam....
Még úgyis megyek vele a mai nap, próbálkozom így/úgy. -
darvak
senior tag
Sziasztok,
Ismertek olyan szerelőt, akit szívesen ajánlanátok? Bp, vagy esetleg Keszthely-Hévíz környékén.
Előre is köszi
Üdv
-
MPowerPH
félisten
Nekem sajna nincs benne ez a funkcio az idrive -ban, csak a ventillation. Elvileg en is fel tudom programoztatni, hogy mukodo kepes legyen? Tudtommal minden dieselnel alapbol benne van a lehetoseg.
Don't Tread On Me
-
Möhe
addikt
válasz MPowerPH #24741 üzenetére
utolsó bekezdés
Sajnos a kezelésre nem tér ki ( ez a gondom ) a virágbolti verzió. -
donpe
aktív tag
válasz Cxgrav #24592 üzenetére
Hozzunk össze valamikor egy találkát. Engem az INPA tapasztalatod érdekelne. Vettem én is még régebben egy ilyen kábelt szoftverrel együtt és egy ilyen adaptert , de valahogy nem tudtam még összehozni rendesen a dolgot.
Szóval összehozhatnánk egy márkatársi eszmecserét valamikor.
Más: WEBASTO szervízeléshez ért valaki, van valakinek tapasztalata a dologgal kapcsolatosan? Nekem mióta megvan a kocsi nem megy, de jó lenne rendberakatni. Néha zúg valami indításkor, ajtónyitáskor, vagy teljesen random módon, de nem működik jól az tuti.
Illetve van valakinek jó karosszériás, fényező ismerőse/tapasztalata?
-
Cxgrav
senior tag
Szia!
Én benne vagyok a taliban, akár jöhetne több fórumtárs is természetesen.
Hát a tapasztalatom eddig csak kb 5db e39-re terjed ki.
Hiba olvasása - törlése, némi élő adat, km kiolvasás.
Nem sok időm volt még vele foglalkozni, de majd rászánom magam egyszer.Amennyiben szoftveresen jól raktad össze a programot, akkor a körcsati és az odb2 csati között a gyújtás szálat össze kell hozni. Ha ez nincs meg, akkor szokta az INPA azt mondani, hogy hiába rakod gyújtásra a kocsit, nem érzékeli.
DIS-t még nem raktam össze, de tervezem, mert ott lehet könnyen programozni 1-2 dolgot - pl állófűtést.
Webasto csináld magad magyarul
Ahhoz, hogy a kályha jól működjön több alkatrésznek kell megfelelően működnie, pl: termosztát és még vagy 4 egyébPicture me Rollin' by 2pac
-
Viszlát
addikt
Huhh, 80%-a autopalya, de benne van egy majd ot oras manchesteri dugozas is, meg koltozes alatti ide ugrok oda ugrok meg a motor sem melegszik fel rendesen. Meg egyik ejjel megengedtem neki az ures autopalyan (ennyi jo volt abban, hogy dolgoztam karacsony este).
"How a government taxes its citizens is a direct declaration of a country's values."
Új hozzászólás Aktív témák
- Autós topik
- Yettel topik
- OFF TOPIC 44 - Te mondd, hogy offtopic, a te hangod mélyebb!
- Apple Watch Sport - ez is csak egy okosóra
- Napelem
- VPN topic
- Otthoni hálózat és internet megosztás
- Milyen asztali (teljes vagy fél-) gépet vegyek?
- Autós topik látogatók beszélgetős, offolós topikja
- Otthonfelújítási program (2024.)
- További aktív témák...