-
Fototrend
Gitáros topic ♪♫ eddig összegyűjtött tapasztalataink → itt.
(gitár-, erősítő-, effekt- és húrválasztásról, hangkártyákról)
Új hozzászólás Aktív témák
-
X2N
őstag
válasz
cappa72
#66794
üzenetére
Ez igazából rosszabb mint a hifi.

Mert mit is akarnak a hifisek? Zenehallgatási "élményt", ami minél közelebb van az élő zenéhez/stúdió minőségben zenét hallgatni.
Otthon olyan hangerővel valószínűleg nem lesz élő zenéhez hasonló zenehallgatás, mert kihívják rád a rendőröket csendháborítás miatt, akkor legyen stúdió hangzás.
A változat-Kihívod a szakembert aki rendbe rakja akusztikailag a szobát, ajánl hozzá egy hangfal szettet, azt szépen beállítja neked megfelelő pozícióba, és 1 fix pontból hallgatva.
Ez durván megvan 1-2 millióból.B változat- Kijön a szakember megnézi a szobát, azt mondja ez esélytelen, veszel 1 vagy több stúdió fejhallgatót/preampot/DAC-ot. Egy Sennheiser HD 600 megvan 140eFt-ból, nem olyan vészes. A többi kütyü se sokkal drágább ennél.
Persze digitális forrás esetén, abba itt bele se menjünk hogy bakelit/kazetta stb.Ezzel szemben egy gitárosnak milyen eszközparkot kell már felvonultatnia? Ha mondjuk többféle hangzást is szeret akkor csak gitárból is kell legalább 2-3, ez se úgy van hogy megveszed boltba aztán fullos, lehet utólag cserélni kell hangszedőt, stb. Csak 1-1 komolyabb gitár árából a Hifisek egy szobát megcsinálnak egy szobát zenehallgatásra. Akkor még nem is beszéltünk arról hogy erősítő/hangfal/multieffekt stb.
Ezeket az eszközöket meg nem úgy fogod használni mint a hifisek, hogy van egy referencia hangzás amit el kell érni, hanem nekiállsz kísérletezni mert nincs "jó" megoldás mint a Hifi esetében. Sokszor ezeket az eszközöket úgy használják a gitárosok/zenések ahogy nem is gondolták volna eredetileg azok akik megtervezték. -
Tibizzz
tag
-
De ha valakinek a saját cuccán kívül nem kell magasabb kategóriájú eszköztár, akkor is jogos az igény arra, hogy abból hozza ki a neki megfelelőt, nem?
Tehát nem lehet mindent "csakcsövesre" értelmezni. És szerintem nem is kell, nem is szabad.
Ez is hasonló, mint a hifi. Nem lehet csak méréssel igazolni valamit, hogy jó vagy nem.
De igen, referencia az mindenképp kell. De a viszonyítási pont mindenkinek eltérő.
Nem lehet csak Dali, Sonus Faber, KEF vonalon leragadni, nem csak a ródiumos kábel élhető opera hallgatásakor.Akinek nem kell csöves erősítő, az is igazíthat mindent az igényei szerint.
Én átalakítottam a Soundtank CM5 torzítót, és most jobb hangja van. Nekem. És nem azért, mert mindenkinek tetszene (úgysem hallja más
), hanem saját érzésemre igazítottam.
Az MT2-t is sokan rühellik, nekem az egyik favorit. (Illetve talán Ola csinált vele egy tesztet, nem közvetlen bemenetre kötötte...)Amúgy azon gondolkodom, hogy ha az adott hangszedőt tényleg úgy tervezik meg, hogy egy adott teljes jelútra, akkor árukapcsolással reklámoznák, hogy ilye-olyan kábel, amolyan effekt, stb. úton kapod a legjobb hangot. És még ebben is benne van a szubjektivitás: mi a legjobb hang?
Visszatérünk oda, hogy ízlésről nem érdemes vitatkozni, ámbár azért itt van néhány racionális, mérhető dolog is. Ez utóbbiak viszont kellenek a vitához, további inspiráció, kölcsönös tanulás végett.
#66786X2N
Elhiszem, hogy magasabb kategóriásból ki lehet hozni aztaqrva hangzást, de előtte kellene egy másik olyan gitár hangját meghallgattatni, ami még aztaqrvább. Hogy legyen összehasonlítási alap. Mert innen indultunk.#66790X2N
Sajna gyűjtögető vagyok, még ha ki is szedném, vélhetően nem bocsátanám áruba, nincs akkora forgalmi értéke, mint eszmei (vagy eladáskor visszacsinálni).
Még a Kramer régi hangolókulcsai is megvannak, bár ennél hitványabb fajta szerintem nem is létezik.
Persze sose mondd, hogy sose.Kicsit sokáig tartott megírni, így azóta több válasz született...
Bár én analóg párti vagyok, van egyetlenegy digitális eszözöm: a GP-100-as alsó kategóriás multieffekt.
Azon kívül csak analóg van. Ezért is örültem a cube15x-nek. -
Ba cy lus
addikt
A Thomannál mi a francot tudnak vizsgálni reggel óta (ez is érdekes, mert már tegnap hajnali 3-ra megérkezett a tracking szerint) egy eleve selejtes gitáron? Iszonyú lassúak ott. Pedig ez nem elállás, egyszerűen szart kaptam.
-
X2N
őstag
válasz
cappa72
#66777
üzenetére
Ha mégis ilyen HB gitárt vennél és nem tetszene a hangszedő akkor én megvenném a HB humbucker hangszedőit. SG-be pont jó lesz ez a PAF jellegű.
Régen nem sz*roztak az emberek simán letekertek vagy feltekertek rá még pár menetet ha valakinek nem tetszett a gyári hangszedő.
Ctrl+Alt~Del-Mert a gitár is más nem csak a hangszedő.

-
Ctrl+Alt~Del
őstag
válasz
consono
#66783
üzenetére
Digitális cuccokon egyértelműen hallatszik a szedők közötti különbség, ezt én is megerősíthetem. Nem tudom megmondani mi, mert én nem értek a dinamikához, meg ilyen magas, olyan mélyekhez, de tök más.
Gyakorlatilag az összes gitáromban másképp szólnak. Van, ami közelebb van egymáshoz, van, ami nagyon más.
-
X2N
őstag
válasz
Moleman
#66787
üzenetére
Akkor egy Marshall Plexi-vel vagy egy Trainwreck Express-el hogy szólhat ahol még a 800-hoz képest is ahol csak 3 erősítő fokozat van.

Megfordult a fejemben hogy a sok hi-gain erősítő után összerakok magamnak most egy egyszerű 15W-os Plexi-t, de magamat ismerve beletennék még pár extrát, nem igazán hozták ki belőle amit lehetett a plexi kapcsolásából anno. Már gyűjtöm hozzá az ötleteket amit kipróbálnák. Hasonló lenne mint az új 1959 modified, csak ennél jóval kisebb méretbe(mint a Friedman Pink Taco), (de 4 bemenettel, rengeteg kapcsolható extrával):
A bekapcsoló gombok így hátra kerülnének, mert annyi hely nincs így az előlapon.
Csak 1 csatorna lenne de az ultra tisztától kezdve a brutál metálig lehessen állítani.
-
Moleman
addikt
Biztos ki lehetne tekergetni hozzá valami alternatív erősítőbeállítást, amivel egy fokkal élvezhetőbb lenne, de nekem gyanús, hogy a default JCM800+Tubescreamer presetem minden más gitárommal jól szól, csak ezzel nem tetszik.
De még az SLO100-as presettel is hallani némi különbséget, pedig az már nagyon zsuzsi-zsuzsi. 
-
X2N
őstag
válasz
Moleman
#66785
üzenetére
Az jó, mert én mutattam már 1-2 vevőnek itthon ezeket a HB gitárokat ezekkel a gyári hangszedőkkel, és a reakció az volt rá h azt a k**va ez így szól?
De a Vetta II-es metál presetem-re is hasonló volt a reakció, pedig az modellezős erősítő 
Szeretek kísérletezni, csak sok idő elmegy ezzel is, meg az erősítő építgetéssel(most is van itt egy Klemt Echolette S tape Echo, amit meg kellene javítsak, a múltkor meg egy Laney PA60-ast csináltam meg, sajnos a gitározás rovására megy a javítgatás.
Azt hozzá kell tenni hogy a Vetta II-t 6 hónapig tekergettem, utána lett meg a "sound". A Hotone Ampero-val is így vagyok most. -
Moleman
addikt
Semmi bajom nincs a PAF hangszedőkkel, én is szeretem a hangját.
De ez a Roswell simán csak egy kis jelű hangszedő, aminek ennek ellenére sincs megfelelő részletessége, mosottabb hangja van, mint a nagyobb jelű kerámiás Quantumnak. Még füles se kell hozzá, most a kis asztali Genius hangszórómon hallgattam meg a felvételeket, és így is hallani. És játék közben még jobban érzed a különbséget, mint mikor csak hallgatod.
Persze van ennél is rosszabb, a Cort KX-5 triplán tekercselt nagyjelű Alnico 5 "Motherbucker" hangszedői még mocsarasabban szólnak.

Nekem az a jó hangszedő, ami részletes, harap, és letekert hangerővel is megmarad a részletessége/tisztasága. Pl a KX300 aktív EMG-je hibátlanul tudja ezt, de a Les Paulomban lévő Burstbucker Pro is.
"csak a drágább audio interface-nek van high-Z bemenete"
25-30 ezerért lehet kapni ilyen Steinberg UR22-t, amit 10+ éve használok itthon, nem gondolnám drágának.De abban igazad van, hogy nagyimpedanciás bemenet nélkül tényleg kár próbálkozni, csóró egyetemista koromban egy Audigy LS hangkártyával gitároztam, mai füllel azok a felvételek is nagyon mocsarasan szólnak.
-
X2N
őstag
válasz
consono
#66783
üzenetére
Semmi, akkor hallatszik ott is, a lényeg a különbség mértékén van. Gondolom jól betudod állítani, meg nem annyira rosszul lett megtervezve a Spark sem ha kihallod a hangszedő cserét is.
Viszont ha neked édes mindegy hogy szól a gitárthangod mert csak a Spark-on meg fülesen hallgatod attól még más használhatja az erősítőjét meg a gitárládáját nem?Esetleg megmutathatnád egy felvételen hogy szól nálad fülessel, hogy szoktad beállítani? Csak mono van bal+jobb oldalra, vagy stereoban szól, használsz valamit rá?
Megtudom mutatni én is milyen beállítást használok most az Ampero II Stomp-al fülesre.Visszatérve erre a hangszedő dologra, nem azt mondom hogy nem lehet cserélni, csak ne az legyen rögtön az első amit cseréltek, mert nem biztos hogy azt fogja hozni amit szeretnétek. Lehet hogy egy jobb stúdió monitor/fejhallgató/gitárláda/hangszóró többet fog hozni.
-
X2N
őstag
válasz
Goose-T
#66780
üzenetére
A legviccesebb az egészben hogy az hiszik az emberek hogy le lehet szimulálni egy hangszóró működését. Aki hallott már élőben nagy hangerőn Electro-Voice EVM 12L hangszórót az tudja hogy teljesen máshogy szól mint bármilyen Celestion gitár hangszóró.
Nem azért mert máshogy van EQ-zva.
A hangszóró az nem csak egy IR görbe.Az EV-nak öntött alumínium kosár a szerkezete van, szemben a vékony préselt vaslemezzel amiből a Celestion-ok vannak, a hangszóró maga közel 10kg, olyan mágnes van rajta. Emiatt nagy hangerőn ha palm mutolsz egy Celestion-nál a membrán nem fog rögtön megállni, tovább mozog, mert nincs mögötte se mágneses erő meg stabil szerkezet ami rögtön megállítsa. Nem az a különbség, hogy 200W-ig terhelhető az EV, a Celestion meg csak 30-60W-ig, hanem maga a hang indulás, hang torzulása, kompresszálása amit ezek a hangszórók csinálnak hangerőtől függően.
Így hogy összetudom hasonlítani egymás mellett a két hangszórót a Thiele ládákban nem mondanám egyiket se jobbnak, rosszabbak, teljesen más a kettő, máshogy viselkedik, viszont ha egyszerre a kettő hangját keverem nekem úgy tetszik legjobban, úgy vagyok ezzel is mint a két erősítővel ami egyszerre szól, nem 2x hanem többször szól jobban, mert kiegészítik egymást.
-
X2N
őstag
válasz
Moleman
#66779
üzenetére
Mitől sz*r egy hangszedő nálad? Mért lenne az a HB HAF az? Elég sok klasszikus lemezt felvettek PAF jellegű hangszedőkkel LP-kel, még metál-t is, ez is egy olyan jellegű hangszedő kicsit nagyobb jellel, semmi extra nincs benne, ugyanolyan hangszedő mint az összes többi.
Azért kell a komolyabb cucc mert egy olcsó hangkártya/audio interface/effekt proci bemenete nem úgy viselkedik mint egy csöves erősítő bemenete, soha nem is fog úgy viselkedni, fizikailag lehetetlen. Nincs láda szimuláció/mikrofonozás stb. ami elvisz az erdőbe. Mást lát a hangszedő áramkörileg, arról nem beszélve hogy az analóg sokkal megengedőbb és máshogy is viselkedik. Enélkül véleményt formálni valamire szerintem nem lehet, ezzel is ki kellene próbálni, nem csak a digitálissal. Használni meg amúgy is kell egy ideig, az hogy kicseréled, hallgatod 5 percig nem ér semmit. Nem hülyeség ha van az embernek 2 ugyanolyan gitárja és csak utána kezd el hangszedőket próbálgatni, akkor legalább van mihez viszonyítani.
Ha digitális eszközöket használunk akkor jobb az aktív hangszedő, annak műveleti erősítő a kimenete, úgy is van illesztve, zaj szempontjából is. Csak a drágább audio interface-nek van high-Z bemenete, olcsóbb multieffekteknél örülhetsz ha a gain staging-et lehet állítani normálisan a bemeneten

Goose-T-Arra gondoltam hogy van olyan aktív hangszedő amivel lehet ilyet csinálni, a passzívakkal nem igazán, mert ott nincs utána elektronika ami leválasztja.
Mikrofon modellezés már most is van. Ugyanúgy "próbálják" leemulálni a mikrofon működését ahogy egy hangszóróét is. -
Goose-T
veterán
Ez nem így működik. Szar mikrofonnal felvett éneket nem tudsz EQ-val olyanná tenni, mintha egy Neumann U87-tel vették volna fel. Szar hangszórókat nem tudsz úgy EQ-zni, hogy úgy szóljon, mint egy ATC SCM100ASL Pro. A szar pickupok hangját sem tudod úgy átalakítani, hogy úgy szóljon, mint például egy Super Distortion. A szar minőségű komponensekkel történő felvételnél olyan veszteségeket szenved el a hang, amit nem lehet utólag pótolni. Hiába emelsz például 3dB-t 1kHz-en, ha a szar komponens torz, zajos hangot rögzített azon a frekvencián. Nem lesz ugyanolyan.
És akkor a környezetről még nem is beszéltünk. Ami a hangfelvételnél és a lehallgatásnál a szobaakusztika, az a gitároknál maga a gitár. Szar gitárban nem fog olyan jól szólni egy jó pickup, mint egy jó gitárban. És ez nem ezotéria, ahogy sokan gondolják, hanem puszta fizika.
-
Moleman
addikt
A HB hangszedőinél nem (csak) a jelszint a probléma, simán csak rosszabbul szól, mint az Ibanezben a Quantum, hiába tekered fel azonos jelszintre az inputot.
"ha lenne valami komolyabb cucc mögötte amin meg is halljátok a különbséget akkor lenne értelme"
Miért kell ehhez "komolyabb cucc"? Zárt fejhallgatóval nagy hangerőn ötödekkora különbséget is simán meghallasz. Ha szar a hangszedő és egyáltalán nem inspirál játék közben, azon semmilyen cucc vagy a cucc hiánya sem segít.Nem újkeletű dolog, évek óta mondogatom, hogy cserélni akarom a HB hangszedőjét, és most be is igazolódott, hogy nem véletlen, hogy 4 év alatt 1-2 óránál többet nem volt a kezemben. Hiába jó az összeszerelési minőség, ha rossz hallgatni, ami kijön belőle.
-
X2N
őstag
válasz
cappa72
#66777
üzenetére
Amúgy imádom hogy mindenki hangszedőket cserélget, miközben modellezős erősítőt, kis kombókat használtok, még ha lenne valami komolyabb cucc mögötte amin meg is halljátok a különbséget akkor lenne értelme, de nem manapság.

Szerintem metálra is jobb a kisebb jelű, dinamikusabb hangszedő. Mert mi értelme van annak hogy teljesen dinamikátlan a hangszedő hangja mert akkora jelet ad le a plusz menet meg a kerámia mágnes miatt, még akkor is ha távol van a húrokról? Az egy dolog hogy könnyebb vele tappingolni a nagyobb jelszint miatt, meg egyenletesebb a chug--chug a dinamika miatt, de erre lehet ma már kompresszort/pedált vagy kismillió más megoldást is használni. A dinamikus hangszedőből könnyen lehet dinamikátlant csinálni, fordítva viszont már nehezebb dolgunk van.
Régen ezeket a nagy jelű hangszedőket azért csinálták mert nem volt elterjedve az hogy boost/OD/Dist pedált kötögetnek az erősítő elé, amivel lehessen boostolni/túlhajtani, kellett a plusz jel, ezért inkább feltekertek 2x annyi menetet a hangszedőre hogy a JCM800 is jobban torzítson, meg agyon moddolgatták az emberek a 800-ast is. Aztán lettek később olyan erősítők amibe több gain volt amint ami kellett, onnantól kezdve meg lényegtelen lett már a hangszedő jelszint, mert mindenféle pedál meg overwound hangszedő nélkül is volt elég gain, a boost pedált is már csak azért kötik az erősítő elé mert vágja a mélyet, meg emeli a közepet.

Hangszedő magasság állítással amúgy is lehet variálni a jelszintet elég tág határok között csak azt kell figyelembe venni hogy milyen húrkészletet, single coil/humbuckert használsz, és hogy ne legyen túl közel a húrhoz a mágnes mert befolyásolja a húr rezgését. Még EMG-nél is, mert ott terjed az a marhaság neten hogy ott büntetlenül föl lehet emelni teljesen a húrokig, aztán csodálkoznak az emberek hogy teljesen dinamikátlanul szól a hangszedőjük aztán megy a panaszkodás fórumokon hogy sz@r az EMG, mert dinamikátlan a hangja.

Ami számít hangszedőnél hang szempontjából szerintem:
-Mágnes típusa (a hang karaktere miatt, hangindulás, dinamika, stb)
-mágnes állíthatósága(egyenként, vagy csak az egész hangszedőt emelgetve)
-mennyire zajos a hangszedő, mennyire jó a zaj kioltás
-lehet-e felezni a hangszedőt(ha humbuckert feleznénk akkor az overwound-ok jobbak, közelebb van a single coil hangjához ha a single coil hangzás a cél)
-viaszolva van-e(mikrofónia miatt)
-van-e rajta fém burkolat, az is befolyásolja a hangot, inkább negatív irányba
-rezonancia frekvencia!!! (Lehet utánanézni mi is az, ki lehet használni és bármelyik hangszedőből tudtok csinálni "más hangszedőhöz hasonlót", megszokták adni a gyártók általában)
-hogy van EQ-zva a hangszedő gyárilag, ezt is a gitárhoz kell választani, de ezen tudunk állítani hangszedő magasság állítással némileg.
-Hallunk-e a jelenlegi hangszedőnél valami olyat amit nem szeretnénk, vagy ha rosszul szól meg tudjuk-e fogalmazni hogy miért szól úgy... -
Igaz, Goose-T az írta vérszegény.
(És hogy van, aki ezt szereti.) Az érdi link elmentve
Teljesen felesleges benne kapásból hangszedőket cserélni ha nincs preferenciád
Egyetértek. Nem hinném, hogy azonnal nekiállnék. Először azért a kipróbálás, ismerkedés lenne. És ha mégsem tetszene rövid távon, akkor visszaküldés. Ha maga a gitár tetszene, maradna, de hosszabb távon nem lennék elégedett a hangszedővel, akkor nyúlnék bele. (Ha HB lenne
)
Nem vagyok kapkodós (csak néha, és csak kicsit), alapvetően nem berhelni vennék gitárt (de ha tetszik, nem zárkózom el előle).A hangolókulcsokat is a régi Kramer-en az itteni fórumjavaslatok inspirációja alapján cseréltem le.
Közben még nézegettem videókat a HB-ról (Max Solo Music csatornán, normálisnak tűnő bemutatói vannak).
Köszönöm
fórumtársunknak az önzetlen segítséget, aki küldött hangmintákat (időt és energiát nem sajnálva ezzel) ugyanolyan beállításokkal Fusion és RG gitárokról.
Ez alapján az Ibanez tetszetősebb hangot produkált.Kiváncsian tekintek az elkövetkezendő pár hétre.
-
Ba cy lus
addikt
Újabban ennek a jóembernek a gitárbemutatóit kedvelem leginkább:
[The Guitaristas]
Kedvet is hozott hozzá ezzel, hogy az Epiphone SG Special P90-et is kipróbáljam majd.
-
X2N
őstag
válasz
cappa72
#66772
üzenetére
Nem azt írta Goose hogy halovány hanem hogy ő nem ilyen típusú hangszedőket szeret, ami egyéni preferencia kérdés. Neki a nagyobb jelű hangszedők jönnek be mint a Super Distortion. Nekem a PAF-ok/EMG-k.
PAF másolatok vannak benne, az olyan is, közepes jelű, AlnicoV mágneses, részletes hangú. Roswell katalógusból megtudod nézni milyeneket gyártanak és mi a különbség ez egyes szériák közt(HAF/LAF stb).Teljesen felesleges benne kapásból hangszedőket cserélni ha nincs preferenciád. Attól hogy egy hangszedő 16k DC ellenállású még nem lesz jobb.
Az Ibanezekbe amiket néztél meg azok a kerámia hangszedők vannak, azok se a legjobbak, elég csak utánaolvasni a neten, nem igazán szeretik a gagyi Quantum hangszedőket, nem véletlenül vannak ezek cserélve Dimarzio-kra vagy aktív EMG/FIshman-re a drágább modelleknél. -
válasz
Moleman
#66755
üzenetére
Köszi a hozzászólásokat (illetve a tapsztalatokat), az ember mindig tanul valamit.
(Japán főnököm mondta egykoron: fejlődjünk nap, mint nap.)Tehát eddig azt hittem, hogy akkor IbanezRulez, és RG460DX blue / RG470dx TMN (Tokyo midnight, vagy mi – Lila...)
De most a Fusion 3 is képbe került.
Persze mindig az van, hogy az ember eltervezi, aztán jön néhány impulzus, és újratervez. (Nincs vele gondom, napi szinten találkozok ezzel a változáshalmazzal.)
Még Goose-T is írt korábban a fusion 3-ról pár szót, tett fel képet, és hát pont a pickup az, ami szerinte halovány. Az AI is gyengének tartja a Fusion 3 pickupjait.
De arra gondoltam, hogy mivel van itthon valami fogalmamnincs’ milyen pickup (16k DC ellenállásértékű), ha Fusion3 lenne a választott, akkor ki is cserélném a hídi hangszedőt.
Persze tegnap este levezetésként két szóda között néztem, hogy van pár kiadás belőle. Wilkinson vagy FR1000 tremolókkal, 3 féle hangszedőkiosztással, ilyen nyak, olyan roasted... 120k-tól egészen ~200k-ig.
Amit X2N linkelt, az meg 95k.
Vagy megveszem B-stok áron (remélem nem Ba Cy Lus sorsára jutok), és ha nem teccik’, visszaküldöm), és marad az RG460DX blue.
Gonosz dolog megrendelni ilyen háttérgondolatokkal csak úgy, hogy majd úgyis visszaküldöm? (Mert nehezebb feljutnom Bp-re, mint leadni egy rendelést, meg esetleg visszaküldeni...) -
Redchucky
aktív tag
A második bundon kicsit csiszolni kellett, ezen kívül hibátlan.
-
Redchucky
aktív tag
Köszi. Nem volt vele baj, de a nyak lényegesen vastagabb volt, a Gretsch sokkal kényelmesebb basszus. Amúgy a gitárcentrumban bökte ki magának nejem, ahová azért mentünk hogy kipróbáljam a cort kx500-at... Úgyhogy azt most buktam, mindegy, úgyis el kellene adnom előtte a telecastert.
-
arnyekxxx
veterán
válasz
Ctrl+Alt~Del
#66766
üzenetére
single cut =/= Les Paul
-
Redchucky
aktív tag
válasz
Ctrl+Alt~Del
#66766
üzenetére
Azt nem tudom, de ülve nagyon kényelmes és kevésbé fejnehéz mint a tmb.
-
Redchucky
aktív tag
Hibátlan a Gretsch, bundok síkban, nem állnak ki, lakkozás szintén rendben. Nyak vékony, gyors. Kínai gyártás. Holnap elviszem profihoz átnézésre, aztán megkapja asszony. Rövid menzúrás, ha nem mondtam volna. Egy Ibanez tmb30-at váltott.
-
btraven
őstag
Mennyivel jobban szól ez [link] mint egy rendes gitár...
-
Moleman
addikt
válasz
Ctrl+Alt~Del
#66759
üzenetére
Nagyon sok tapasztalatom nincs vele, az elmúlt 4 évben max 1-2 órát játszottam összesen az acélbundos HB-n.
Simán lehet, hogy többet számít az, hogy szépen van eldolgozva a bundok széle és szépen fel vannak polírozva, azért érzem annyira jónak. -
Ctrl+Alt~Del
őstag
válasz
Moleman
#66755
üzenetére
Az acél bund érdekes kérdés. Nem igaz az a direkt összefüggés, hogy az acél bundos gitár jobb, mint az ötvözetes, így az az érv, hogy "vegyél azt, mert abban acél bund van" az lehet pont nem előny, hanem hátrány.
Nekem korábban a hangszerész mondta, amikor kérdeztem az acél bundra cseréléskor, hogy gondoljam meg, mert az acél bund más hangzást biztosít, mint a nikkel, ugyanis van benne egy fémes presence, ami akár zavaró is lehet. Ő például utálja.
A Kieselben acél bundok vannak, és való igaz, hallható ez a presence, engem ugyan nem zavar, de simán megértem, ha valakit igen.
A hangszerész azt tanácsolja, hogy akinek soha nem volt acél bundos gitárja, előbb próbálja ki, és ha nincs baja vele, akkor vegye/cseréltesse le. Volt olyan kuncsaftja, aki lecseréltetette vele a bundokat, és utána ment vissza pár hét múlva, hogy csinálják vissza, mert baromira zavarja.
-
Redchucky
aktív tag
Bár tudom hogy ez csak nekem érdekes, de egy darabban ideért a Gretsch

-
X2N
őstag
válasz
Moleman
#66755
üzenetére
Jól látod, Ibaneznél jelenleg 3x ennyiért van hasonló minőség érzet mint ennél a HB gitárnál, de az acél bund akkor is nuku mert az csak a Premium-on van, az meg már 600k.

A súlyt gondolom ki kell fogni, abban lehet szórás.
Kis kedvcsináló. -
Moleman
addikt
válasz
cappa72
#66747
üzenetére
A Fusion teste is ugyanolyan kényelmes, mint a többi superstraté, viszont elég súlyos (nekem Fusion II HH van). Bár a kőris RG421-em még sokkal nehezebb.

A HB nyaka nagyon simára van csiszolva, én pont az ilyet szeretem a legjobban, a lakkozott felület tapadósabb.
Az acél bund nagyon jó, a Wilkinson tremoló is jó, a hangszedőkkel nem vagyok meggyőzve, nem tudom, melyik jobb, de ha lesz időm, veszek fel mintát mindkettővel.
Általános minőségérzetre a Fusion sokkal jobb, mint az RG421, ezt már megállapítottam akkor is, mikor az Ibanezt vettem. -
Van rajta letörés.
👍Ez annyira nem rossz hír, de érdekes, hogy nem találtam egyértelmű utalást vagy képet erre. Pedig néztem, kerestem.mintha számítana bármit is
Számít. Mivel kézsérülésem van, így számít.ha 5 percet rászántál volna
Hidd el, akkor jövök kérdezni, ha már próbálkoztam tájékozódni, és nem sikerült.
Illetve ha nem tudom, hogy hogyan keressem, akkor a neked 5 perc az nekem 2 óra.
Nem mindenki ért hozzá (én pl. nem). -
X2N
őstag
válasz
cappa72
#66747
üzenetére
Van rajta letörés(mintha számítana bármit is), ha 5 percet rászántál volna hogy utánanézz kiderült volna, ez is, meg a többi kérdésed is a válasz. Hangszedői is jobbak mint az Ibanezekben találhatóak.
Jó a tremolója, ha upgradelnéd van ennél még egy fokkal jobb Gotoh változata is. -
Ba cy lus
addikt
válasz
Redchucky
#66742
üzenetére
Nem azért írtam.
Csak igyekeztem tuti biztosra menni a csomagolással, bár az is érdekes lett volna, ha a saját csomagolóanyagjaikat nem találták volna elegendőnek, miközben a szállító felé meg épp azt bizonygatják az én fotóimon keresztül, hogy kellően gondos volt. 
Amúgy tök jó lett volna D-stockos, "filléres" áron megtartani, de ilyen már láthatóan nincs a Thomannál. Csak nem értem, miért érte meg régebben, miért nem éri meg ma, mi változott?
-
nap
addikt
válasz
cappa72
#66747
üzenetére
"Több már biztosan nem lesz."
Ilyenem nekem is volt. Azóta több gitárt vettem mint előtte összesen.
Persze a legtöbbet el is adtam. Némelyiket sajnáltam, de volt ami egyáltalán nem érintett meg, pedig ígéretesnek tűnt.A szállítással nekem is voltak történeteim.
Megvettem a gitárt. A futárcég három napig vette át a cégtől a csomagkövetés szerint. Aztán egy hétig Antwerpenben írta, hogy megérkezett a célországba. Aztán, amikor már kezdtem lemondani róla, hogy megkapom, egyik reggel jött az email, hogy aznap kiszállítják. Mákom volt, hogy a gyerek éppen otthon volt, és át tudta venni.A másik. Megjön a kartondoboz. Mondom valami mozog benne.
Kinyitom, hát az angol jómunkásember beletette a PRS-t a puhatokba, aztán bele a kartonba, azt sok szerencsét! Semmi védelem, ott csúszkált benne a puhatok.
Az egészben az a legmeglepőbb, hogy nem lett baja a gitárnak. -
Sziasztok!
Kicsit elszaladt az idő így hétvégén, születésnap, szüreti felvonulás, stb...
@#66712 X2N
Amit ajánlottál, az önmagában nem tűnik rossznak (HB fusion3). Csak hiányolom a letörést, ami a Superstratok jellemzője, és arra nekem szükségem van.
Az acél bundok azok már elég strapabíróak? (mintha ezt írtátok volna korábban)
Azt nem tudom, hogy a WV50iik mennyire jó, de olvasva róla nem rossz a megítélésre.Naszóval...
RG460dx – ez volt az első, amit megfogtam, ne volt annyira sportnyaka, mint a Warlock-nak.
RG470pb (poplar burl): nekem élőben kevésbé volt tetszetős, mint a 460dx blue, erősen érezhető volt, hogy kicsit nehezebb, mint a 460dx.RG470dx – ezt nem próbáltam ki, csak felvettem a listára. A 470pb/460dx keveréke. 470pb-s pickup kiosztás, de alapvetően 460dx felépítés. Érdekes színekben van – pl. lila test, fehét pickup-ok.
És akkor vissza kell ugrani egy kicsit az RG421-re... most újra megnéztem a sepcifikát, és annak is Wizard3 nyaka van. Amikor a gitárcentrumban kipróbáltam, nem teljesen ilyenre emlékszem, mintha annak vastagabb lett volna a nyaka. De ezt csak akkor lehetne megítélni, ha oda-vissza cserélgetném.
Nem tudom, hogy meggyőzött-e az RG460/470, hiszen az egyik fontos kérdés a nyak. Érzésre a 460 jobban tetszett, de nem tudom megmagyarázni, miért. (A 460 drop-D-n volt, így kicsit tool-oztam rajta – lehet, hogy ezért tetszett jobban?)Az kérdés lenne részemről, hogy ezek nem lakkozott nyakkal bírnak? Ezen már csak hazafelé gondolkodtam, próbáltam felidézni a kipróbálást. Valahogy nem siklott rajtuk úgy a kezem, mint a Warlock-on; olyan “száraz” érzés volt.
Erre szoktak alkalmazni valami hasonlót, mint a Dunlop 65 fretboard kence?Aztán hazamentem, ennek a Warlock-nak tényleg nagyon vékony nyaka van. És lakkozott.
A Kramer nyaka is lakkozott, de szerintem még a fogólap is.Egyelőre várom, hogy okt 10 legyen (fizetésnap), ha addig megint eljutok valahová, akkor próbálgatok még.
Szerencsére nem annyira sürgős, de azért hajt egy kicsit a hifibogár.@benvolio#66669
Elég pici bolt a Jumbo, de jópofa, jó hozzáállású, viszont Jackson nem sok volt kitéve, pláne nem signature gitár. Szóval nem tudtam kipbálni.
(Na meg már rámtelefonáltak, hogy hó’vagymá’... azt hittem, hogy 20 perce vagyok a boltban, kiderült, hogy háromnegyed órája... Jók ezek a kis lecsípett idők, de nem a leghatékonyabbak sajnos. De legalább volt lehetőségem rá.)Csájníz Fuzz:
Kici műanyagocka’, kolléga 3700Ft-értrendelte, hát a kipróbálás az elmaradt, de itt van.@#66744Redchucky
Nekem idén telt le a 35 év, hogy esetleg egy új gitárt vegyek. Talán meglehet a második. Több már biztosan nem lesz. -
Redchucky
aktív tag
válasz
Ctrl+Alt~Del
#66745
üzenetére
1989-2023
Csak 34, bocsánat
-
Redchucky
aktív tag
válasz
Ctrl+Alt~Del
#66743
üzenetére
A legelső (35 év kihagyás után) gitárom is tőlük jött, azzal tényleg nem volt gond.
-
Redchucky
aktív tag
Végre az mpl-nél van.
-
Ba cy lus
addikt
Ahogy most becsomagoltam a visszaküldött gitárt, kiegészítve az eredeti csomagolóanyagokat (mindet megtartottam), mert kevésnek találtam ahhoz, hogy tényleg mozdulatlan legyen benne a gitár, és ahogy láttam, már az átvevő postai dolgozó hogy bánik vele, valahogy hihetőbbé vált, hogy útközben simán megtörténhet egy olyan nyakrepedés.

Még a húrokat is teljesen lelazítottam, nehogy emiatt súlyosbodjon a repedés.
-
Ctrl+Alt~Del
őstag
Eszembe jutott neked egy nem nehéz kis dallamocska, szerintem meg tudod tanulni. Én elbaltáztam két helyen is, de felismerhető így is.
-
Goose-T
veterán
válasz
Redchucky
#66736
üzenetére
Feucht az ilyen Bermuda-háromszög, ott napokig elálldogálnak néha a csomagok.
Nekem van most egy Alis rendelésem, ott meg azt írja ki a tracking, hogy tegnap Szlovéniában volt, ma pedig már megérkezett a célországba, Horvátországba.
Ezt persze csak az AliExpresses Cainiao tracking írja ki, a DPD szerint meg csak simán úton van valahol, de az én címemre fog megérkezni. -
Redchucky
aktív tag
Péntek óta csak ezt látom
Fr, 19.09.2025, 01:40, Feucht, Germany
The shipment will be transported to the destination country/destination area and, from there, handed over to the delivery organization. -
GalaHU
addikt
válasz
Ctrl+Alt~Del
#66732
üzenetére
Minden futárszolgálatnál azon múlik, hogy melyik depóhoz tartozol, marha nagy különbségek lehetnek. Más savat tud köpni a UPS-re, de amelyik nekem szállít az hibátlan, kommunikatív és együttműködő...
A Posta meg, meh... -
-
Ctrl+Alt~Del
őstag
válasz
Redchucky
#66728
üzenetére
Thomannról 4 munkanap alatt megjön, ha délelőtt feladják. A keddi feladás nekem mindig megjött pénteken.
Van, hogy a tracking info nem frissül, csak azt látod már, amikor delivery van.
De ha egy hete rendelted és még nincs itt, az gyanús. Meg kéne kérdezni a Thomannt. -
Ba cy lus
addikt
Megérdeklődtem a Thomannál, hogy ha úgy döntenék, megtartom a repedt nyakú gitárt, mennyit engednének belőle. Erre mi a válasz? Semmit, mert ez B-stockos termék volt, amin alig van árrés.
Tehát ha nem B-stockos lett volna, ugyanilyen állapotban érkezik ide, akkor nagy kegyesen engedtek volna belőle 18-20%-ot, mintha nem egy D-, hanem egy B-stockos termék lenne?
-
válasz
Ctrl+Alt~Del
#66723
üzenetére
Nem kell feltétlenül 1:1-ben olyannak lennie. Pl. Nekem a Jackson féle LP implementáció jobban bejön mint az og LP stilus (MF1). Jackson Kelly / Schecter E-1 is jobban tetszik mint a tradicionális Explorer forma. Van egy rakás dolog amire jobb lenne egy ilyen gitár mint akármelyik metál gitárom főleg az emlitett EMG-vel. Egyelőre nem prioritás, de a jövőben szivesen bőviteném a kollekcióm egy AIO-s gitárral

-
válasz
Ctrl+Alt~Del
#66716
üzenetére
és Consono
Igen, lehet, hogy szerencsésebb lett volna "tele (féle) formának" nevezni, de szerintem eléggé közel van azért
.Nem az első választásom a Tele forma (ha eddig nem derült volna ki
..), de egy ilyen átmenő nyakas HH-s modellt azért elfogadnék. Pl. a fenti AIO modellt előbb venném ez az LTD helyett. Ennyiért legyen már átmenő nyakas..Bár gondolom ugyanez a problémám az Ibanez 5121 szériával is, de az egy másik történet
. -
GalaHU
addikt
válasz
freelanced
#66715
üzenetére
2 teljes óra tapasztalattal a hátam mögött bátran javasolhatom a Budai Gitáriskolát...
Na jó, jelenleg csak reménykedek hogy hosszú távon is jó lesz, de eddig többet megértettem a gitározásból mint 1 hónap jutyubozással. A kéztartásod meg soha sem fogja senki a képernyőn keresztül kijavítani.Közvetlenül az alagút mellett, a Lánchídi körforgalom tövében van. Szeptember elsején indult a tanév, egy telefont megér hogy van-e még szabad hely.
Ha érdekel írj rám priviben és megadom a számot.
-
Ba cy lus
addikt
-
Ctrl+Alt~Del
őstag
válasz
freelanced
#66715
üzenetére
Én csak olyat tudok, hogy kihez ne menj, de abból többet is. Igaz, egyik sem a megadott helyen tart órát.
-
freelanced
addikt
Sziasztok,
Budapesten belul igy a belvaros kornyeken, netan Arpad-hid vagy a budai oldal kornyeken tudtok esetleg tanart ajanlani aki bevalt, akit ismertek es van szabad kapacitasa?
Koszonom
-
válasz
consono
#66709
üzenetére
Attól függ, hogy mire kell. Bolt-on miatt már kapásból kiesik sok mindenből.
Én is szemezek egy telével, de nagy valszeg ilyen lesz a befutó:
fekete (ez tetszik a legjobban)
vagy
bibor szinűMég import adóval együtt is teljesen megéri és szerintem jól néznek ki. Pickup cserével meg aztán pláne
.. (ebbe tervezek EMG 57/66-t). Na majd egyszer
.. -
X2N
őstag
válasz
Ba cy lus
#66704
üzenetére
Ezt elfelejtette megemlíteni mintha lényegtelen lenne.

Stratoban a hídi single coil nem az igazi, még akkor se ha single coil méretű humbuckert teszel bele, rossz helyen van maga a hangszedő, ilyen gond Tele-vel nincsen. Beteszel egy EMG szettet bele és mehet a metál. -
Goose-T
veterán
válasz
Ctrl+Alt~Del
#66700
üzenetére
Mondjuk Adrian Smith annyira nem volt Fenderes, hogy csak a Dickinson visszatérése utáni időszakban kezdett el egy Fendert használni, a klasszikus időkben egyáltalán nem. Persze ha úgy vesszük, ez is évtizedek óta van.
Viszont ha rákeresel a koncertes fényképeire, a legtöbb képen Jackson van a kezében.Kérdés az, hogy melyik két gitárosra gondolsz a háromból, mert Dave Murray és Janick Gers valóban notórius Fenderesek, de Adrian Smith nem annyira, és a klasszikus időszakban pedig egyáltalán nem volt az.
-
Ba cy lus
addikt
válasz
Ctrl+Alt~Del
#66703
üzenetére
Az már nálam inkább olyan "fél" super strat. Vagy illik megemlíteni, hogy más a pickup az alap SSS-hez képest.
Mondjuk a telecastert sem értem az előbbi ábrán, az mitől lenne alkalmasabb metálra.
-
Ba cy lus
addikt
válasz
Ctrl+Alt~Del
#66700
üzenetére
Kivételek mindig előfordulnak, de azért az az igazi stratocaster (SSS) általában nem ideális metálra. Death metálhoz például elég elvetemültnek kell lenni, hogy ilyet használjon valaki.
Új hozzászólás Aktív témák
- Bomba ár! HP ProBook X360 435 G7 - Ryzen 3 I 8GB I 256SSD I 13,3" FHD Touch I W11 I Cam I Gari!
- 5G LTE! Microsoft Surface Pro 8 i7-1185G7 16GB 256GB 1 év garancia
- KARÁCSONYI BOMBA AKCIÓK! PSN, STEAM, UBISOFT CONNECT, EA APP, XBOX EREDETI KULCSOK 100% GARANCIA
- Zebra ZP505 EPL hőpapíros címkenyomtató
- BESZÁMÍTÁS! MSI B460M 10400F 16GB DDR4 512GB SSD RX 6600XT 8GB Rampage SHIVA Cooler Master 650W
Állásajánlatok
Cég: BroadBit Hungary Kft.
Város: Budakeszi
Cég: Laptopszaki Kft.
Város: Budapest



), hanem saját érzésemre igazítottam.






