-
Fototrend
Gitáros topic ♪♫ eddig összegyűjtött tapasztalataink → itt.
(gitár-, erősítő-, effekt- és húrválasztásról, hangkártyákról)
Új hozzászólás Aktív témák
-
espista
senior tag
-
Goose-T
veterán
válasz
espista #54092 üzenetére
Szerintem ha veszel egy mini keverőt (ezt például), akkor már meg vagy oldva. Van rajta sztereó main kimenet és fejlhallgató-kimenet is. A main kimenet mehet a PA-ra, a fejhallgató-kimenet meg tetszőleges IEM rendszerre. Nekem van itthon két Anleon S2-m, meg vagyok velük elégedve. Az új verzión már jackbemenet is van, nem csak XLR. AliExpressen százegynéhány dollárba kerül. Érdemes a 863-865Mhz-es verziót venni, mert az EU-ban csak azok a frekvenciák nem fizetősek.
Ha nincs szükséged wireless IEM-re, akkor meg simán bedugod a fülhallgatódat a keverőbe, oszt kész is vagy.
Szerk.: ennek az egyszerű keverőnek csak annyi a hátránya, hogy nem tudsz külön keverési arányt beállítani a monitor- és a főkimenetre, de egy gitárnál és egy mikrofonnál ez annyira nem is lényeges. Attól még a monitorhangerőt tudod külön állítani.
-
espista
senior tag
válasz
Goose-T #54073 üzenetére
Valóban van EU-s viszonteladójuk. Viszont ott még drágább. :-) Arra gondoltam, hogy 1-1 XLR Y kábellel elosztom a gitár és a mikrofon jelét. Egy menne egy Behringer MX400-ba. Onnan mehetne az IEM-be. Az Y másik végéről meg mehetne a jel a PA-ba. Ez működhet szerinted? 2 kimenetes kis keverőt nem találtam sehol. Első körben egy NUX B-7 PSM-re gondoltam, mert az 5.8 GHz-en működik.
-
benvolio
őstag
válasz
arnyekxxx #54088 üzenetére
A fantom tápnak itt nincs köze hozzá, nem bemenetre kell hanem kimenetre. Pont ezèrt nem tudom, hogy alkalmas e, mert mindenhol mikrofon, meg telefon stb. csatlakozására írják mint bemeneti eszközhöz, de nekem a mixerből kimenő jel az erősítő felèhez kène, ilyet meg egyiknèl se láttam leírva.
-
arnyekxxx
veterán
-
benvolio
őstag
válasz
arnyekxxx #54086 üzenetére
A mixer kimenetéhez a mama xlr kell, abból meg csak a szimmetrikus kábelt találtam, még mindig nem tudom, hogy lehet e egyáltalán így megoldani.
Nincs valakinek itt mixere és sztereo jack vagy rca bemenetes hifi-je, hogy működik e? És nem tesz kárt a mixerbe esetleg? -
arnyekxxx
veterán
válasz
benvolio #54083 üzenetére
amazonon van egy hasonló ami ugyanilyen ábrákkal van ellátva felhasználási területként, ott van bekötési rajz és aszerint asszimetrikusra van bekötve, valószínűleg amit kinéztél az is ilyen és akkor megfelel arra amire használni akarod.
-
doc
nagyúr
válasz
Ctrl+Alt~Del #54084 üzenetére
Túl sok számmal meg nem próbálkoztam, én ha nekiallok improzgatni vagy Em vagy Am-t szoktam, vagy drop D-ben nyilván Dm. Jó kis zuzos metalnal adja magat a legmélyebb hang miatt az Em vagy akar E frig, az fszan tud szolni
akkordozos-pengetos (akusztikus) számoknal sok C-vel és G-vel találkoztam
De van elég sok Eb is, stratokat szoktak arra hangolni, Green Daynel pl fel hanggal lejjebb kell pitch shiftelnem, bár hogy azzal milyen hangnem a gyakori, azt legfeljebb tippelni mernem -
benvolio
őstag
Homályosítson már fel valaki, ha a keverő két xlr kimenetét két külön "hi-fi"-vel akarom erősíteni, akkor [ilyen] kábellel összeköthetem az erősítők aux bemenetével, vagy ez ilyen formában nem működik?
Üdv! -
doc
nagyúr
válasz
Ctrl+Alt~Del #54077 üzenetére
Játszd őket és gyorsan bevesodik. Nem kell 24 alapra minden progressiont megjegyezni, ha mondjuk a C/Am és G/Em két-három fontosabb akkordmenetet megtanulod, azzal szinte mindent tudsz. Raadasul egy adott szám jellemzően egy hangnemben van végig, szoval improvizáció vagy egy kiválasztott szám előtt ránézel hogy mi tartozik ahhoz a konkrét hangnemhez és kesz.
ugynazt mondtam én is mint Bacy, csak nálam nem D hanem A volt a példa
-
Ctrl+Alt~Del
senior tag
A kérdés az volt, hogy lehet a progressionöket fejben tartani, hogy jegyzem meg, mi mivel hangzik jól és mivel nem. Meg hogy tartom fejben a skála akkordjait. Mert egyelőre ez nekem minden, csak nem egyszerű.
Illetve, játék közben egy adott hangnemben nem gondolom, hogy van időd pakolgatni terceket meg kvinteket fejben, hogy tudd, hogy most akkor milyen akkordokat is kell játszani.
Ezzel azt akarom mondani, hogy papíron én is "kiszámolom", sőt, ha kézbe veszem a gitárt, nagyon gyorsan meg tudom mondani, hogy a hangnemben mik a dúr és moll akkordok és mi a diminished, csak hogy fogom ezt mind fejben tartani?
-
Ba cy lus
addikt
válasz
Ctrl+Alt~Del #54074 üzenetére
Nekem fura, hogy dúr hangnem, mégis moll akkordok vannak benne.
Ha D-dúr akkord (D - F# - A) lenne C-dúr hangnemben, lennie kellene Fisz hangnak is C-dúr hangnemben. De nincs. A D-moll akkordnak (D - F - A) ellenben minden hangja megtalálható C-dúr hangnemben. -
doc
nagyúr
válasz
Ctrl+Alt~Del #54074 üzenetére
Pedig egyszerű. A skála hangjait tudod (pl C durnal siman a zenei ABC). Onnantól csak rá kell rakni a tercet és a kvintet.
pl A-rol indulva ez a C és az E lesz. Mivel A és C között kisnterc van, ezért az A az moll akkord lesz. Ugyanez a többire is.
Idovel az ember megtanulja a gyakori hangnemeket, nincs belőlük túl sok. -
Ctrl+Alt~Del
senior tag
Akkor egy kis zeneelmélet.
C dúr hangnemben az akkordok C, F, G, Am, Dm, Em és Bdim.
Sorrendben: C, Dm, Em, F, G, Am, Bdim.
Ez azt jelenti, hogy ebben a hangnemben játszott nótában bármelyik akkordot is használom, nem fog szarul szólni? Nekem fura, hogy dúr hangnem, mégis moll akkordok vannak benne.
Azt meg, hogy mi mivel szól jól, a chord progression mutatja meg, ha jól értem. 1-4-5, 2-5-1, stb.
Ezt mégis hogy a viharba lehet megjegyezni? Először tudnom kell fejből, hogy egy hangnemben milyen akkordok vannak. Azt sorba állítani, majd megtanulni a progressionöket, és impro közben számolgatni, hogy na akkor most mi mivel jó, melyik hang hányadik is a sorban?
Ez így nagyon fura.
És akkor ez csak egy hangnem, tanulja meg valaki az összesre az összes akkordot - hááát, nem én leszek az.
-
Goose-T
veterán
válasz
espista #54072 üzenetére
Jó tudni, hogy van ilyen is. Amúgy pont kapható a linkelt oldalon, de a borsos ára után még áfát és vámot is kell fizetni, ha onnan rendeled. Annyira egyébként nem is borsos az ár, mintha meg kéne venned egy jobbféle keverőpultot és egy wireless IEM rendszert.
Szerk.: van egyébként az EU-ban viszonteladójuk, szóval lehet, hogy nem is kell vámot és áfát fizetni az ára után. Érdemes rákérdezni.
-
Goose-T
veterán
válasz
espista #54069 üzenetére
TL;DR: kell hozzá egy keverő is, ha több dolgot akarsz hallani.
Nekem van itthon IEM rendszerem, de ez nem fog ilyen egyszerűen menni. Az IEM adókon (ha rádiós) a bemenet általában XLR, és csak egy vagy kettő van rajtuk, attól függően, hogy monó vagy sztereó hangot adnak. Kelleni fog hozzá egy olyan keverő, aminek van a fő kimenettől független monitorkimenete, azzal tudod beállítani, hogy melyik csatornából mennyi hangerőt küldjön a fülmonitorra.
-
espista
senior tag
In-Ear monitor rendszerekben van otthon valaki? Szeretnék a pedalboardom-ba beépíteni egyet, de úgy, hogy az akusztikus gitáromat és a mikrofnt is küldje a fülesbe. Van erre javaslata valakinek?
-
arnyekxxx
veterán
válasz
Ctrl+Alt~Del #54064 üzenetére
Mindig a feltett kérdéshez illő stílusban próbálok válaszolni -
-
AndyN84
csendes újonc
Sziasztok, itteni ajánlások alapján tennék egy próbát multival. Ez a kettő jönne be:
Harley benton dnafx git
Mooer ge 150Nekem elég hasonlónak tűnnek, esetleg valakinél tapasztalat? Játszadoznék hangokkal sokat, füles és hangfalra dugni, feljátszani... Bandázás nem várható
-
arnyekxxx
veterán
és akkor most jöhet a balanced és unbalanced megtárgyalása és a DI-box működése
-
-
Goose-T
veterán
A PA azt jelenti, hogy Public Address, nem power amp. Mivel a teljes rendszerre vonatkozik a PA rövidítés, nem csak az erősítőre. Lényegében azt jelenti, hogy tömegek elérésére alkalmas hangrendszer. Az erősítők nagy teljesítményűek, a hangszórók pedig nagy érzékenységre vannak optimalizálva, hogy adott teljesítményből minél nagyobb hangerőt varázsoljanak. Jellemző részei még a keverőpultok, mikrofonok, és hogy minden vonalszintű jelet XLR kábellel vezetnek.
-
espista
senior tag
válasz
Ctrl+Alt~Del #54042 üzenetére
Csak a félreértések elkerülése miatt. Ez a hangszóró:
-
arnyekxxx
veterán
válasz
Ctrl+Alt~Del #54042 üzenetére
Powerampot szerintem senki nem nevez PA-nak, de egyébként van ilyen is gitárra, rackes cuccoknál van külön előfok meg végfok.
itt pl egy marshall végfok előtt van egy mesa meg egy marshall előfok meg egy effekt
-
X2N
őstag
válasz
arnyekxxx #54047 üzenetére
Azért ezt a tranzisztorosnak mindegy az impedancia dolog kicsit sántít mert azok az erősítők is megvannak tervezve egy adott impedanciához, jellemzően 8Ohm-ra. Eltérő impedancián megváltozik az erősítő teljesítményfelvétele és több lesz a torzítás stb de nem megy tönkre mint egy csöves erősítőnél a kimenőtrafó, de ettől még nem kötnék mondjuk 4ohm-os hangfalat egy 8 ohm-os erősítőre és hajtanám hosszabb távon nagy teljesítménnyel, a 16 ohm az szerencsésebb ilyen helyzetben. Elég csak megnézni bármilyen végfok IC adatlapot, minimum megszokták adni 4-8-ohm kimenő impedanciára a paramétereket.
-
arnyekxxx
veterán
válasz
Ctrl+Alt~Del #54042 üzenetére
Fej: itt azért fontos, hogy csöves fejet terhelés nélkül tilos bekapcsolni, vagy hangfalat vagy loadboxot rá kell dugni bekapcsolás előtt.
-
X2N
őstag
válasz
Ctrl+Alt~Del #54042 üzenetére
Érdemes onnan elindulni ahol kezdődött, kb a késő 1920-as évektől, elkészültek az első kis teljesítményű elektroncsöves erősítők zenekari használatra(akusztikus gitár/hawaii gitár), jellemzően ezek 10W alatti A osztályú erősítők voltak egyszerű tiszta hanggal, aztán 1949-ben Leo Fender készített egy 50W-os erősítőt sokkal nagyobb hangszórókkal, emiatt a zenészek nagyobb hangerőn kezdtek el játszani ahol már elkezdett a hangszóró is torzítani, ez a a sound része lett. Ezeket az erősítőket egészen addig fejlesztették amíg eljutottak a 4x10-es kombóig. Akkoriban jóformán csak a Fender gyártott ilyen erősítőket, közben Angliában 1962-ben Jim Marshall látva az elképesztő keresletet a zenészek körében a Fender erősítők iránt egy mérnökkel Ken Bran-el összerakták a JTM-45-öst, az akkor ottani elérhető elektroncsövekből, az erősítő 45W RMS teljesítményt adott le, a kapcsolás a Fender Bassman erősítőn alapult(nem másolat!!!!), mivel akkoriban a hangszórók jellemzően 25-30W teljesítményt voltak képesek elviselni, és a legenda szerint egy kombóban kipróbálva az erősítőt a hangszórót képes volt tönkretenni az erősítő ezért ők is 4db hangszóróm(12") mellett döntöttek, és fej-láda szettben kezdték el árulni(ennek a kialakításnak a hordozhatóságon kívül még az az előnye hogy az előfokcsövek hajlamosak voltak mikrofóniásak lenni, ezért nem célszerű beépíteni egy kombóba közvetlen a hangszóró mellé
, szóval a fejet el lehetett szeparálni a ládától, ezt megakadályozva, persze a jó gitáros mit csinál? fogja és felteszi a fejet láda tetejére...
Aztán persze készítettek a következő pár évben még nagyobb teljesítményűeket mert volt rá igény, 50W, 100W, a többi már történelem. Egyébként egy ilyen 100W-os marshall fej jellemzőn ilyen 140-150W teljesítményt ad le RMS-ben szóval elég nagy teljesítmény, és ennél többet elektroncsöves erősítőből már nemigazán lehet gazdaságosan készíteni. Ma már persze vannak olyan brutál végtetraódák mint a KT150, abból 2db-lead 150W-ot, szóval 4-6-db-al már basszus erősítőt is lehetne csinálni, igaz lenne vagy 50kg. Akkoriban még nem voltak kifejezetten koncert hangosításra eszközök, végerősítők, PA hangfalak, ezért a zenekaroknak kellettek ezek a "nagy" teljesítményű gitárerősítők.PA-Power amp, végfok, teljesítményerősítő, ahogy tetszik, ezek nagy teljesítményű(ki gondolta volna)(Ma már D osztályú, régebben AB) félvezetős végfokok, vonal szintű jel bemenettel, amit keverőpultról szoktak meghajtani, előfokot nem tartalmaz mert nincs rá szükség mivel a jel sokkal erősebb mint egy gitárnál ahol jellemzően csak 400mV-okról beszélhetünk és ha 5m-nél hosszabb kábelen akarjuk átvinni a kapacitások miatt már a magasfrekvencia vágva lesz és a jel is gyengül. Elhelyezése rendszerint a hangalak közelében lesz mert a hangfal kábeleknek elég nagy teljesítmény-t kell átvinniük, ezért nem fognak 50-60m-es hangfalkábeleket készíteni(ha megnézed a gitárláda hangfal kábeleket megérted miért...)
Stúdió monitor-na ez viszont már stúdiós cucc, arra való hogy az éppen keverendő anyagon minden hibát kitudj hallgatni. Ezt azt jelenti hogy a frekvencia menete elég lineáris lesz mind az erősítőnek, mind a hangszórónak, az erősítők és hangszórók eléggé színezik alapesetben a hangot, lást Hifi elterjedése a 70-es években V karakterisztika boomboxok stb. Ezen zenét hallgatni nem lesz kellemes(és nem is erre van) hosszabb távon, mert az emberi fül kedveli ha színezett a hangot, azt találja kellemesnek, ahogy a páros felharmonikus torzítást elektroncsöves erősítőknél. Ezekben a hangdobozokban jellemzőn 2 hangszóró lesz egy magas és egy a közép(a nagyon hi-end-ben talán 3 is a milliós cuccoknál) mert a keresztváltót nagy kihívás megcsinálni egy 3 utas hangfalrendszernél, ezért inkább a bevált 2 utas-t választják. A stúdió monitorokban van eleve beépítve erősítő, az egész rendszer egybe van tervezve, így csak vonalszintű jel kell a meghajtásához, csak bedugod a pc hangkártya, line out-ba. Ezekkel a stúdió monitor hangfalakkal egyébként szerintem csak az a baj hogy a szoba akusztika is beleszól a hangba, otthon nem tudsz stúdió szobát csinálni, hacsak rá nem szánsz 1-2 millió forintot, és falazod be az ablakokot a lehalgató szobában...stúdiók szoktak képet feltenni hogy nekik sikerült jó akusztikát csinálni úgy hogy van ablak is...nagy kihívás. De otthonra alapvetően elég lehet egy stúdió fejhallgató is csak azzal mg hosszabb távon nem lehet dolgozni(45perc max) mert nagyon fárasztja a fület.
-
arnyekxxx
veterán
válasz
Ctrl+Alt~Del #54042 üzenetére
Cab az a láda amit a fejre kötnek. Kb mindegyik máskép szól, a benne levő hangszórótól, az anyagától meg a felépítésétől függően. Azonos márka azonos modelljei között is van különbség pl attól, hogy más évben gyártott ugyanolyan hangszórókkal készült.
A hangján kívül van még a teljesítménye és az ellenállása, csöves fejet csak a hozzá passzoló ládára szabad dugni, 8ohmos kimenetet 8ohmos ládára 16-ost a 16-osra. Tranzisztoros fejnek mindegy. És persze 100w-os fejet nem kötünk rá 20wattos ládára és tekerjük fel maxra de ez gondolom evidens
a láda baromira befolyásolja a hangot, egyrészt nélküle a gitárhang (főleg a torzitott) egy értékelhetetlen zsizsegés, másrészt alapvetően megváltoztatja a hangot egy ládacsere ugyanazzal az erősítővel.
-
arnyekxxx
veterán
válasz
Ctrl+Alt~Del #54042 üzenetére
PA a színpadi hangosítás ami a közönségnek szól. Ha ampszimet használsz akkor az közvetlenül megy a keverőbe onnan a nagy végfokba onnan meg a hangfalhegyekbe a szinpad körül. Ha erősítőzöl akkor a mikrofonkábel megy ugyanide aminek a mikrofonja az erősítőd hangfala elé van rakva.
Studio monitor az olyan erősítő/hangszóró összeállítás aminek az a célja, hogy minél többmindent visszaadon a felvételből anélkül, hogy színezné a hangot. Vagy hogy annyira elbaszott hangja legyen, hogy ha azon jól szól a felvétel akkor mindenen jól fog szólni (ez tipikusan az a yamaha doboz ami kb minden studioban ott van
-
arnyekxxx
veterán
válasz
Ctrl+Alt~Del #54041 üzenetére
just for fun, a fehér a Thomannon-t 4ezerrel drágább
-
pepusos
senior tag
válasz
Ctrl+Alt~Del #54043 üzenetére
Azt nyilatkozta magáról nemrég, hogy mindenhez annyit tanul meg amennyit szükséges. Gitározni azért tud, kisgyerek kora óta gitározik... nézz bele egykét koncertjébe, nem csak alap akkordokat fog.
-
Ctrl+Alt~Del
senior tag
Nem ismerem, soha nem hallottam egy számát se, a főoldalon lévő képen egy SG-t tart a kezében, ezek szerint gitározni tud valamennyire. Annyit olvastam róla korábban, hogy zeneileg állítólag képzett a srác.
Mennyire tud amúgy gitározni? Akármilyen minőséget is képvisel, lehet gondolni róla hideget-meleget, valamit csak tud, ha ennyi idősen 100 milliókat kaszál, és fullra megtölt egy arénát, amire itthon mondjuk a Maiden sem lenne képes.
-
Ctrl+Alt~Del
senior tag
Eljött az idő, hogy megvilágosodjak kicsit a hangdobozok témájában, mert vannak homályok.
Gitárkombó - ez tiszta, erősítő egységet és hangszórót is tartalmaz, kettő az egyben megoldás. Oké. Van itthon kettő is.
Erősítő fej - ez is tiszta azt hiszem, ebből hang nem jön ki, csak tartalmazza az elő- és végfokot, kell hozzá egy hangláda (annak mi a rendes neve?), amit rákötsz.Cabinet - ez az a láda, amit a fejre kötnek, ezek miben térnek el egymástól mondjuk a méreten kívül? Mindegyik jó bármilyen fejhez, vagy nagyon nem mindegy, mit mihez köt valaki?
Mi az a PA? Power amp, oké. Végfok erősítő. De minek ez külön, ha a fejben benne van? Ez is egy doboz amúgy? Ez a színpadon valahol ott figyel?
Stúdió monitor. Na ez mi? Ránéztem Goose-T rendelésére, nekem az egy hangszóró. Kicsit nagyobb, mint ami a számítógép mellett volt anno, és a Tomb Raider ropogott belőle. De számomra olyan. A nevéből adódóan stúdióban használják, és monitoroznak vele valamit. Ez egy ilyen kis kontroll hangfal, amin Hetfiled hallja felvételkor, amit játszik? Vagy mire szolgál ez?
Ha valaki multival számítógépen gitározik, akkor ő mire köti a hangot? Stúdió monitorra? Sima hangfalra? Cabinetre?
-
Goose-T
veterán
válasz
arnyekxxx #54037 üzenetére
Kemény 810 forinttal. A címre kiszállítás még +1390 Ft, ami a Thomann-nál ingyen van ekkora összegű rendelésnél. Ja meg egy darab fehér hangfallal mire megyek? Nekem kettő fekete kell.
Ezeket nem párban árulják.
Egyébként mást is rendeltem még a Thomanntól, ami az Alzánál nem kapható.
-
Goose-T
veterán
válasz
Ctrl+Alt~Del #54033 üzenetére
Én már elég sokat rendeltem a Thomanntól, és az a tapasztalatom, hogy a csomag elindítása után 4-5 nappal érkezik meg a rendelés. A problémám az, hogy még fel sem dolgozták a rendelésemet. A 4-5 nap a feldolgozás után indul csak. Ez a ma reggeli állapot:
-
doc
nagyúr
Talaltam szuper Garage Band dobos tutorialt: [link]
Szerintem egyelore eljatszogatok ezzel, koszi a tippeket -
doc
nagyúr
válasz
chaosmonger #54029 üzenetére
A rekord inflacionak koszonhetoen azota 3000, de koszi, ranezek erre is, ahogy latom itt mar vannak 'instant' keszen kapott dob trackek, bar a leiras alapjan a metal reszleg eleg hianyosnak tunik, de egy probat mindenkepp meger
-
Ba cy lus
addikt
válasz
Goose-T #54030 üzenetére
Vasárnap rendeltem a Harley Benton G112 Plus üres gitárládát, és egy fejhallgató pántot, amit régóta akartam, de önmagában nem érte volna meg a többszörös logisztikai díj miatt, egyelőre nekem sem adták fel, pedig van nekik mindkettő.
Annyi előnye van, hogy így több időm marad dönteni a hangszóróról. Abban a Jensen P12R-ben van valami tetszetős, ráadásul kevesebb mint feleannyiért megkapni, mint az Alnico Blue-t (egyébként a Jensen is alnico). Hmmm...
-
Goose-T
veterán
Rendelt valaki mostanában a Thomanntól? Vajon a Harley Benton akció miatt vannak így leterhelve? Hatott rám a hype, és rendeltem egy pár Kali LP-6 stúdiómonitort, mert orbitálisan odavan tőle az egész világ, állítólag messze az árkategóriája feletti a hangminősége. Viszont múlt hétvégén rendeltem, és két munkanapja ül rajta a Thomann, nem indították még el a csomagot, pedig minden volt készleten a rendelésemben.
-
chaosmonger
tag
Én iphone-nal a Drum Beats+-t használom, valami 1500 Ft volt anno, nagyon szeretem, rengeteg ritmus, könnyű állíthatóság, jól szól.
-
consono
nagyúr
Garage Bandben vannak "dobosok", amiket tudsz paraméterezni elég sok módon, de igazán szerintem akkor működnek jól, ha van midi track amit tudnak követni. Persze egy dobgépet anélkül is kiváltanak. Mondjuk pont metál drummerre nem emlékszem, de Hard Rock meg punk meg alter tutira van.
-
doc
nagyúr
válasz
lypen99 #54017 üzenetére
Szerintem a klasszikus TU-3-ra gondolt, en is nezegettem de a nagyobb tudasa miatt inkabb a Polytune-ra szavaztam.
A csiptetos Ibanez azert nagyon jo, mert automatikusan ki-be kapcsol ha felteszem/leveszem, nem kell vele semmit foglalkozni ezen kivul, es ugye az akusztikushoz is mukodik
-
lypen99
aktív tag
Sziasztok!
A kérdésem inkább arra irányul, hogy ki milyen hangolót használ/vett a gitárhangoláshoz?
Nem akarok appokkal szórakozni. -
doc
nagyúr
Impros gyakorlashoz szeretek dobgepet berakni hatternek (jellemzoen a Donner Circle Looperbol), de egy ido utan eleg uncsik azok a ritmusok (foleg hogy metalhoz kb egy van benne ami hasznalhato
).
Van valakinek jo tippje valami dobgepre? Ha nem muszaj nem koltenek feltetlenul egy valag penzt mondjuk Mooer Drummer X2-re, ami biztos marha jo, de kicsit overkillnek ereznem
Van a Katanara rakotve egy iPad, szoval ha van valami szoftver amiben vannak jo kis dobgepek, az is tok jo (esetleg az is mukodhet ha nekem kell osszerakni a ritmust, ha eleg egyszeru ahhoz hogy meg en is tudjam kezelni, es tud vegtelenitve megszakitas nelkul menni).
-
consono
nagyúr
válasz
brickm #54008 üzenetére
Az mondjuk tényleg sok sebből vérzett
Pl. nem vette figyelembe, hogy mihez is rögzítette a húrokat. De az erősítő karakterisztikás is érdekes volt, hogy végül is minden csak az EQ-n múlik. Szerintem ezek direkt ilyen sarkos tabu döngető dolgok akarnak lenni, mindenáron bebizonyítva valamit...
X2N: arra gondoltam, hogy ugyan az a geometria kb. ugyan azt a hangot fogja adni, mindegy miből van (ha a hanghullámokra ugyan úgy reagál az anyag).
-
X2N
őstag
Ha már ilyen szórakoztató gitáros videók, akkor már bedobom ezt. A zongorás videóit is érdemes megnézni
-
brickm
őstag
válasz
consono #54006 üzenetére
Fenntartásokkal kell kezelni a tesztjeit, bár a linkeltet nem néztem még végig, de van egy videója, ahol a levegőbe kifeszített húrok, pont ugyan olyan hangon szólnak, mint a gitárba rakott hangszedővel..... kvázi nem befolyásolja lényegesen a test anyaga, milyensége az elektromos gitár hangját.....
Csak azt az apró részletet felejtette el, hogy nem minden hangszedővel/testtel igaz a teszt.
Én még nem láttam tömör testű gitárt üreges testű jazzgitár hanggal, pedig a gibson a korai modelleket pont ugyan azzal a PAF-fal szerelte...... -
X2N
őstag
válasz
consono #54006 üzenetére
Kár hogy ilyen primitív módon lett bemikrofonozva neked mi volt belőle a konklúzió? Mert nekem nem sok újat mutatott. Azt már régóta tudom hogy a Marshallnál is a közgazdászok tervezik a gitárládákat ugyanis X tábla rétegelt lemezből pont kijön gazdaságosan 2db 4x12-es láda...szóval ennyit a hangfal tervezésről. Belemehetett volna abba hogy nem melőleges párhuzamos oldalfalakkal csinálja a ládákat és akkor nem keletkeznek pl állóhullámok, meg mehetett volna üveggyapot is a hátfalra csillapításnak, és egy szoba akusztika mikrofonnal is felvehette volna.
-
X2N
őstag
válasz
Ba cy lus #54000 üzenetére
Napokban néztem és van a Harley Benton G112Plus Thiele láda, én ezt próbálnám még ki...Mesa Boogie Thiele másolat töredék áron.
-
arnyekxxx
veterán
Új hozzászólás Aktív témák
- Sub-ZeRo: Euro Truck Simulator 2 & American Truck Simulator 1 (esetleg 2 majd, ha lesz) :)
- Autós topik
- Medence topik
- Formula-1
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- CASIO órák kedvelők topicja!
- VR topik
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Counter-Strike: Global Offensive (CS:GO) / Counter-Strike 2 (CS2)
- Hobby elektronika
- További aktív témák...
- Asztali PC , i7 9700K , RX 5700 XT , 32GB DDR4 , 500GB NVME , 1TB HDD
- Dell Inspiron 5406 2-in-1i5-1135G7 16GB DDR4 3200 512GB NVME 14" FHD Érintőkijelző W11Pro
- Eladó MacBook Pro 14" M1 Pro (2021) 16/512 99% akku Makulátlan állapotban!
- Újszeru GIGABYTE G5 - 15.6" FullHD 144Hz - i7-13620H - 48GB - 1TB - RTX 4050 - Win11 - 1,5 év gari
- Eladó garanciás,új állapotu projektorom kihasználatlanság miatt!
- LG 55C3 - 55" OLED evo - 4K 120Hz 1ms - NVIDIA G-Sync - FreeSync Premium - HDMI 2.1 - PS5 és Xbox!
- Telefon felvásárlás!! iPhone 11/iPhone 11 Pro/iPhone 11 Pro Max
- BESZÁMÍTÁS! ASRock FORMULA OC RX 6900XT 16GB videokártya garanciával hibátlan működéssel
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone Ryzen 5 5500 16/32/64GB RAM RTX 4060 8GB GAMER PC termékbeszámítással
- Telefon felvásárlás!! Samsung Galaxy A22/Samsung Galaxy A23/Samsung Galaxy A25/Samsung Galaxy A05s
Állásajánlatok
Cég: PC Trade Systems Kft.
Város: Szeged
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft
Város: Budapest