-
Fototrend
Házimozi haladó szinten
Ebben a topikban alsó-középkategória feletti rendszerekkel foglalkozunk, de bármilyen házimozival kapcsolatos kérdésre (ha tudunk) szívesen válaszolunk.
Ha nem vagy járatos a témában és kezdő szett vásárlásában kérsz segítséget, kérlek kérdésedet itt: Házimozi belépő szinten tedd fel.
Új hozzászólás Aktív témák
-
-
kelna91
senior tag
válasz
I'am Dony
#191024
üzenetére
Igen, de nem mehet feljebb a TV sajnos, nem lenne ergonómikus, mivel munkára is használom monitorként. Így is ki van maxolva magasságban. 42 cm az alsó szekrény, plusz a talpak kb.10 cm, így a teteje kb. 160 cm-en van, jócskán szemmagasság fölött.
A bútorra akarok ajtókat, csak még nem tudom, milyen konfigurációban. Vagy középen nem lesz, és oda megy az AVR, vagy mégis üvegajtó mögé kerül az is, csak megoldom a szellőztetést lyukakkal és ventivel. Az előbbi mondjuk jóval egyszerűbb. -
-KP-
veterán
válasz
I'am Dony
#190387
üzenetére
Hallottál már JBL 305-öt szólni bárhol otthoni körülmények között normálisan kiszolgálva? Még általában az audiofilek is rácsodálkoznak, hogy mennyire jól szól és árához képest többszörös árú házimozis/hifis hangfal mellé oda lehet tenni. Több olyan ismerősöm van, akik amúgy többmilliós hangfalakat használnak, de tartanak mellé tartalékba egy LSR305-öt is. Aztán amikor vendégeknek megmutatják a nagy drága rendszer mellett, akkor sokszor jön a fejvakarás meg a rácsodálkozás, hogy most mi van. Persze az más kérdés, hogy én inkább a 8+1-es felépítésű monitorokat használnám LCR-nek a 6+1 helyett. De ez én vagyok. Mivel családi házban lakom és szeretem ha valami nagy hangerőn is erőlködés mentesen szól, illetve lehetőségem is van rá úgy hallgatni. Társasházba, panelba még az LSR305 sem lesz kihajtva. A tákolmány kifejezés talán kissé durva. Az tény, hogy egy ilyen rendszer nem feltétlen a legpraktikusabb. Nekem főleg a 8+1-es méretű darabok 30+ centis dobozmélysége, ami nincs annyira ínyemre.
Ha megnézed, egy JBL LSR305 II ára vagy egy más márkájú 5-6 inches stúdiómonitor ára 40-50-60k körül mozog újonnan. Ezért kapsz egy viszonylag terhelhető mélyközepet, egy waveguideolt magasat, beépített erősítőt sokszor akár dspvel is. Ugyanezért a pénzért mit kapsz az agyonhypeolt házimozis márkáktól? Nagyjából a legalja, belépő szintet, és ezek a stúdiómonitorok nem azzal lesznek partiban hanem a jóval felsőbb szériákkal.
Egyik ismerősöm BP alatt Genelec dobozokból csinált egy 5.1-et. Még az is megdöbbentő, mit szól, pedig ott csak 4.5 inches mélyközepek vannak és a nappalijába az Arendal mélynyomóival együtt átlag mozisnak bőven elég. Persze ez árban is más kategória azért.
-
kelna91
senior tag
válasz
I'am Dony
#190369
üzenetére
Annyi a vágyálom, hogy legyen két pattintott magassági csatorna. Ezt a jelenlegi hangprojektorom is tudja, és ahogy nézem, a 150 ezres AVR-ek is. Értem, hogy ez nem egyenlő 16 plafonra helyezett csatornával, de nem is azt akarom, csak valamit, ami nyomokban magassági hangforrást tartalmaz.
-
VoidXs
nagyúr
válasz
I'am Dony
#190252
üzenetére
A linkelt videóban az összes Dirac patternen van karfa (hiszen előnyös), a Storm pattern pedig magasságot bár változtatva, de egyenes vonalban végigmegy a fejtámlán (hiszen előnyös). Fésű minden mérésen van a sweep koncepciójából adódóan (ennek a matematikai oka legyen találós kérdés), amit a simítás eltűntet. Ha ezt szeretnéd megúszni, arra ott vannak a PPN-alapú technikák (pl. MMM), csak sokkal lassabb velük dolgozni, és simítás után pontosan ugyanott vagy.
Emiatt nincs szó egyáltalán a hátsó faltól vett távolságtól, és ha ott ülsz, kimondottan érdemes rátolni a mikrofont, hiszen így a mérés is követni fogja azt, amit a füled fog hallani, miközben ugyanazon a ponton ül. A kanapétól vett ajánlott távolság, amit 20 cm-nek oktatnak, azért nincs ott a rövidített és usereknek szánt anyagokban, mert a mikrofon hosszából adódóan a megfelelő mérési pontokon lehetetlen ilyen közel tenni a kapszulát a kanapéhoz.
Egyetlen eset van, amikor falra tolt hátsó ülést nem merünk, viszont akkor egyáltalán nem: ha drasztikusan más ott a hang, mint az MLP-nek szánt első sorban. Ekkor az átlagolás a gyakran használt MLP minőségét aránytalanul rontaná. Ebből fakad, hogy rossz hátsó sort akkor sem merünk, ha pl. egyetlen sub van, és az ott extrém mód szakad, hiába nincs falra tolva, stb., de ilyen esetekkel idővel úgyis találkozni fogsz.
Légy szíves, ne indíts megalapozatlan és érveléstől mentes lejáratókampányt a megfelelő mérési technika ellen, csak mert olyan emberek is így mérnek, akiket nem szeretsz. Ez gyerekes. Ha jó okod van szidni a módszert, akkor a jó okot mondd el. A fésűszűrés tévhite nem jó ok.
-
VoidXs
nagyúr
válasz
I'am Dony
#190248
üzenetére
Az első esetben emlékeztesd magad a követő hozzászólásokkal való beismerésre, a másodikban az előzményekkel. Az eredeti kérdésre nem tudtad a választ, valami 5 körből jutottunk el oda.
Most is egy egyszerű kérdés alól bújsz ki. Az egész kínlódásod tovaszállna, ha elmondod, miért jó a kocka, miért nem jó a karfa. Mármint én jót nevetek azon, hogy személyeskedéssel maszkolod, mennyire nem vagy otthon a témában, de akkor legyen benned alázat, és ne karaktergyilkossági próbálkozásokkal próbálkozz magad a témában autoritásnak beállítani.
Az első pillanattól nyilvánvaló volt mindenkinek, hogy nem tudod a választ a mérési metodikák okaira, kétség se essen benned. De azért még egyszer: miben más a kockás és a karfás módszer?
-
VoidXs
nagyúr
válasz
I'am Dony
#190245
üzenetére
Na és amikor a késleltetés szerepét juttattam eszedbe? Itt kivételesen illemtudóan válaszoltál.
Téves információk terjesztésére reagálni fogok, ha már segítségért jönnek erre a fórumra, márpedig több mérési ponttal gyakorlatilag egy pontot mérve, főleg a kritikus sávok szempontjából, téves.
-
VoidXs
nagyúr
válasz
I'am Dony
#190244
üzenetére
Nagyon támadó vagy, pedig csak érdeklődünk. Azt kérdeztük, miért rossz az a módszer, amit az összes kalibrátori tanfolyamon oktatnak, ugyanis nyitottak vagyunk új látásmódokat megismerni, azokról elmélkedni, ahogy azt a gondolatébresztő kérdésemen láthattad. Szerintem ez a konstruktív hozzáállás. Bárhol nézek utána, mindenhol ezt írják, Dolby doksikat talán a neten is megtalálsz, de THX-es vagy moziüzemeltető belső anyagot sajnos nem adhatok ki neked.
-
VoidXs
nagyúr
válasz
I'am Dony
#190241
üzenetére
Eddig választ nem hallottunk, csak személyeskedést. Ez nagyon távol van bármitől, amit szakmai profizmusnak hívunk. Abban a helyzetben pedig, amikor rendszeresen én emlékeztetlek alapfogalmakra, például múltkor a késleltetésre (de emlékszem viccesebbre is
), pláne merész. Azt tényleg el kell ismernem, hogy a késleltetéses téma miatt pozitívan csalódtam a tudásodban, szóval ha már a tanítóbácsis módszer egyszer működött, megpróbállak megint rávezetni: minek a negyed hullámhossza 50 cm, és mit jelent ez egy mérési pontra vonatkozóan? -
VoidXs
nagyúr
válasz
I'am Dony
#190239
üzenetére
Mondd, miért egyszerű belátni? Főleg úgy, hogy soha nem is próbáltad? Mennyire gondolod célravezetőnek azt a gyakorlatot, hogy egyszer elkezdesz valamit valahogy, és egész életedben azt ismételgeted bármilyen kitekintés nélkül? Hogyan fogsz így valaha fejlődni? Miért ad a kocka olyan jó eredményt, miben lesz más, mint egy pontot mérni?
-
VoidXs
nagyúr
válasz
I'am Dony
#190235
üzenetére
Ez egy nagyon rossz mérési technika, csak azért ilyen az ábra a Diracban a vezetők elmondása alapján, mert mást nem értettek a userek. Ez kb egy pontos mérés extrákkal, a szoba nem így működik. Ettől függetlenül minden tréningen (pl. THX) vagy komoly szoftver (pl. Dolby AutoEQ) doksijában a támlás módszert fogod találni.
-
-KP-
veterán
válasz
I'am Dony
#190188
üzenetére
Előre a kicsi szub aminek 3 méter távolságra kell dolgozni, hátulra meg a nagyot aminek 1 méterre? Pont ahogy írtad. Amikor a kicsi majd kiköpi a tüdejét a nagy még malmozik hátul. Akkor inkább maradjon az 1.5 elöl és hátra a HSU. Lecserélni az 1.5-öt a kis 1961 1V-re én nem sok értelmét látom.
-
Quetz
őstag
válasz
I'am Dony
#189947
üzenetére
Tegyük hozzá, hogy az optimális működéshez 1/4 hullámhossz távolságra kellene tenni a porozus elnyelőt a falaktól. Ez 100Hz esetém 85cm, 20Hz-nél pedig 4.28 méter... Nem véletlenül ír minden szakirodalom szélessávú elnyelőt basszuscsapda helyett.
Nálam szerintem több köbméter gyapot van a szobában és nem használ, sokkal egyszerübb lett volna 4/8 mélynyomóval tervezni. -
-
Cseneles
őstag
válasz
I'am Dony
#189737
üzenetére
0.9dB= +30% erősítő teljesítmény. Tegyük fel hogy a zártat 500w teljesítménnyel hajtottad a refist ez alapján 650w-al. Ezt ha te nem hallod én elfogadom. 95dB hangnyomáson mértél, a mérést 75dB környékén tetted volna borítékolom hogy máshogy reagál a szobád! 95dB mellett azért már megmozdulnak dolgok a szoba szerkezetében. Feltehetőleg a lecsengést is ez okozza a refisnél. Nagyobbat tol és erre a szobád magasabb rezonanciával rezonál.
-
BBéci
legenda
válasz
I'am Dony
#189738
üzenetére
A nappalim szintén 22 négyzetméteres és ugyanazokat tapasztaltam, amiket leírtál. Egyértelműen a zártak adtak összességében élvezhetőbb hangot.
Összehasonlítottam, SVS-eket: SB-1000 vs. PB-1000; SB-2000 vs. PB-2000; SB-1000 Pro vs. PB-1000 Pro; SB-2000 Pro vs. PB-2000 Pro. -
Cseneles
őstag
válasz
I'am Dony
#189718
üzenetére
Amit a spektrográf belinkel refis vs zárt ábrán látsz 20hz altt az a szoba rezonálása(zörgése). A másik 33hz -nél az a szoba 5m hosszából adódó kiemelés ami a nagyobb refis hangnyomásra ismételten egy erős rezonálással válaszol. Azért intenzívebb a refisnél mivel ott magasabb a hangnyomás. A zártanál nem rezeg a szoba mivel nincs ekkora hangnyomás. De mondjuk -3dB 33hz Q6 EQ.val ott a refisnek sem lesz
-
-KP-
veterán
válasz
I'am Dony
#189722
üzenetére
Megmondom őszintén nem örülök, hogy ide jutott a beszélgetés. Pedig tök jól indult. Engem igazából nem izgat, hogy minden áron valakinek legyen igaza, vagy ne legyen. De ha megnézed a legutóbb linkelt ábrádat, a refis hangnyomásban mindenhol 1 vagy 2db-vel a zárt felett van. 100hz-től lefelé haladva ott van szinte végig minimum 1 kockányi távolság a lila és a sötétkék görbéd között. Több frekvencián 2dB is, kevés helyen 3dB, bár ezek csak rövidebb szakaszon. Ez abszolút nem elhanyagolhatatlan. Utózengési időben pedig akár 0,5-1dB elvétele vagy hozzáadása is már bőven meglátszik, nem hogy 2-3. Hiába hogy csak 1-1,5 dB a különbség, nem lehet könnyelműen legyinteni rá, hogy "á 1dB különbség semmi", mert bőven nem az. A zárt láda végig helyzeti előnyben van emiatt.
A tegnapi hozzászólásomban ami indította ezt a komment cunamit pedig azt állítottam "ha fognád a refis ládád és eq-val kihoznád ugyanarra a görbére, mint a zárt dobozé, akkor sok esetben lenne fejvakarás..." Ezt igazából most is tartom és szerintem nem sikerült neked sem megcáfolnod. Ha azt az 1-1,5dB-t ráadtad volna a zárt ládára, hogy amennyire csak lehet együtt fusson a zárt Rel és a refis Arendal SPL görbéje, és ne legyen folyamatosan 1-1,5-2dB-vel hangosabb a refis, akkor a különbségek az utózengési időkben még inkább eltűntek volna, és talán mindegy is melyik javára. Mert ugye a hsz amire először reagáltam, megint a zártak sebességét,pontosságát, tisztaságát kezdte el emlegetni, a másik konstrukcióról ennek ellentétét feltételezve. De erről nem lehet beszélni, ha szinte tök egyforma a kettő.
Ami számomra a legviccesebb az egészben úgy általánosságban mióta a 2000-es évek elején elkezdtem ezt a hobbit, az az, hogy szinte majdnem minden piacon levő álló hangsugárzó vagy polcsugárzó reflexes. Tök mindegy hogy Dynaudio Confidence, vagy Focal Utopia Evo, vagy Wilson Audio Alexandria,a legdrágább legjobbnak tartott dobozok szinte mind reflexesek. Nyilván nem mind, de a konstrukciók 99%-a az. Mégis soha senkinek sehol nem merül fel, hogy azt kezdje pedzegetni, hogy ezek a dobozok reflexesek, tehát emiatt szükségszerűen pontatlanok, nem elég precízek és lassúak kell legyenek. De amint elkezdünk szubládákról beszélni állódobozok vagy polcsugárzók helyett, well then everyone loses their minds.
-
VoidXs
nagyúr
válasz
I'am Dony
#189722
üzenetére
Szóval nem olvastad el egyik mérést sem, ahol szabadtéren 50-100%-kal lassabbak voltak a zártak (pedig 4 zártról is hoztam mérést, és nem csak az Arendal kaliberből, hanem az SVS csúcsáig és azon tovább a Paradigm-ig mentem, egyik sem rúgott labdába), és pusztán dogmából nem fogadod el, hogy a szoba egy bizonytalansági faktor, csak minden logikát mellőzve ismételgeted, hogy márpedig nagyon kell az a mérésbe, mert csak. Gondolom azért, mert véletlenül, tudatlanságból elvi hibákkal (de az önbizalmad példaértékű), ott mértél olyat, ami igazol, soha sehol máshol. Tehát, hogy a tévhited idézzem: nem tudod cáfolni az állításaimat, mert tények. Meg se merted próbálni. Ez a pontos összefoglalója a történetnek, és egyik pontja se segít rajtad. A válaszaidból már az is hiányzik, hogy mik az állítások a témában. Amit csinálsz, azt úgy hívják, hogy hiszti.
-
VoidXs
nagyúr
válasz
I'am Dony
#189720
üzenetére
Á, a klasszikus dramatic exit, amikor túl sok pont gyűlt össze az állításaid ellen. Azt hittem, ezt az emberek ki szokták nőni. Inkább próbáld ki, mi történik a méréssel, ha mondjuk egy 10 centis sávon centinként megméred a subot. Totál más lesz, mert a szoba egy durva megbízhatatlansági tényező, nagyjából minden akusztikai bajunk ma is nehezen számolható alapja. A méréstechnikai ismereteid teljes hiányát ne személyeskedéssel próbáld meg kimagyarázni, hanem vagy csináld jól (szabadtéren), vagy sehogy. Majdnem 10 hangszóró szabadtéri eredményeit kaptad már meg tőlem a diskurzus során, látványosan erős és egyértelmű konklúzióval, itt nem én vagyok jó adatok hiányában.
-
VoidXs
nagyúr
válasz
I'am Dony
#189718
üzenetére
Egyrészt nagyon kíváncsi vagyok, hogy került hirtelen elő egy sokkal jobb zárt mérés, ami eddig nem volt, másrészt te komolyan azt hiszed, hogy egy szabadtéren jobb láda szobában hirtelen jelentősen rosszabb lesz, és egyáltalán nem merül fel a skill issue? Márpedig a szoba konstans kellene hozzáadjon, nincs olyan, hogy a szoba nem szereti a refit. Akárhogy mondod, hogy mennyire ugyanoda teszed, ez nem tud igaz lenni, hiszen eleve a zárt 1 hangforrás, a refis a port miatt 2. És ez a dolog centiken múlik. Garantálom neked, hogy a zártnak lesz +/-5 centis mozgástéren belül olyan pontja, ahol totál használhatatlan. Szobai mérés továbbra sem ér semmit, akárhogy fújod, hogy de hát nálam hú basszus de csak az a minden. Nem, az egy hiba, semmi több, hiába félsz miatta kivinni az udvarra a ládát.
-
VoidXs
nagyúr
válasz
I'am Dony
#189713
üzenetére
Az elején gondolkodtam rajta, hogy segítsek-e negyedik osztályt ismételni és grafikont olvasni, aztán rájöttem, hogy úgyse fogsz a dogmáid miatt szabadtéri mérést végezni, szóval előástam neked egyet:
Ennél fairebb összehasonlítást pontosabb eszközzel soha nem fogsz látni, és elég egyértelműen elmond mindent. Ugyanaz a gyártó, ugyanaz a driver, a refis mégis tud impulzust leadni, a zárt nem.Szóval nem nagyon tudsz belekötni, csak értetlenül kötözködni, okoskodni, ferdíteni. Ez inkább unalmas, már inkább nevetséges azt gondolom, mint az objektív eredmények átbeszélése.
Szerintem neked fáj, ha objektíven igazolják, hogy a mantrád nem minden helyzetre igaz és fújod a fárasztó hitvitádat egy egyszerű, tényszerű bemutató kapcsán.
-
denesdr
addikt
válasz
I'am Dony
#189714
üzenetére
Oké, viszont így meg az a probléma, hogy nem azonos hangszórókat (és erősítést) hasonlítottál össze (azaz túl sok a változó), tehát nem tudsz olyan konklúziót levonni, hogy egy refis sub hosszabb utózengést produkál egy zárthoz képest szobában, hanem csak annyit, hogy a szóban forgó két konkrét modell a te szobádban, egymáshoz képest milyen.
-
VoidXs
nagyúr
válasz
I'am Dony
#189709
üzenetére
Szóval az az életszerű, hogy egyáltalán nem vizsgálod, mennyit számít az elhelyezés? Az az életszerű, amit én mutattam, az tiszta hangszórómérés, nem próbál semmi mögé takarózni. Szóval azt mondod, hogy az egy szobában jobban elhelyezett zárt azért jobb az egy szobában szarul elhelyezett refisnél, mert mindössze a legeslegalsó tartományban a zárt kivételesen nem szarabb? Ha neked ettől jobban tetszik, játszhazod a szélmalmot, de szerintem rajtad kívül már mindenki unja.
-
VoidXs
nagyúr
válasz
I'am Dony
#189705
üzenetére
Bocsánat, 10 Hz, de a lényeg nem változik. Azért rossz ötlet szobában hasonlítani, mert ahogy a mellékelt ábrád is mutatja, teljesen elcseszi a sokkal kisebb különbségek mérését a szoba, minden az elhelyezés függvénye, mm is számít. Ahogy nő a freki, egyre kisebb a szoba hatása (room gain), ugye 40 felett már látványosan a refis nyer. Ha nem szobában mérted volna, 40 alatt is a zárt nyer. Ez sajnos egy rossz mérés, és mégis, azon a helyen is csak 40 Hz alatt egyetlen kis frekin van előnye a zártnak. Ezt lengeted komolyan nagy győzelemként?
-
denesdr
addikt
válasz
I'am Dony
#189705
üzenetére
Ha 20 Hz-re lenne hangolva a reflex, akkor lenne 6 dB-lel hangosabb 20 Hz-en mint a zárt. Illetve fontos még, hogy a reflexben, ilyen működéshez elegendő erejű hangszóró kell, hogy legyen beépítve. Ha nincs elég motorereje a hangszórónak, akkor nem tudja rendesen müködésre bírni a reflex hangolást és nem sokkal lesz nagyobb a hangnyomás, mintha zártban lenne. Az igazán jó, reflexbe való hangszórók 100+ EBP értékkel rendelkeznek.
-
VoidXs
nagyúr
válasz
I'am Dony
#189700
üzenetére
Egyedül 30 Hz-en látható, a többi zengés úgy minimálisan kevesebb, hogy már bőven elkezdett beesni. Ha követed a grafikonokat, 20 Hz-en például koppra ugyanott vannak: 6 dB-vel halkabb zárt 6 dB-vel halkabban visszhangzik. Tehát ez is a szoba. Hangszórónak amúgy másodperces lecsengése soha nincs, a legrosszabb zárt, amit valaha hallottam, az is 200 ms körül van. Még egy pont a szobára. Így kell mérni, ha érdemben akarod csinálni.
REW amúgy tud olyat, hogy csak különbséget mutat (trace arithmetic), bár nem waterfallra, de hasznos, szobát ki lehet vele ütni a képletből.
-
Khaosz55
addikt
válasz
I'am Dony
#189697
üzenetére
Nekem ehhez képes lényegesen rosszabb, de legyen mentségemre hogy 60mˇ2-en vagyok, akusztikai panelozás sokat segített, de mégis csak van 32m" üveg felület nappali konyha stb....
Ilyen ha front zárt és a hátsók reflex módban vannak.
Ilyen ha minden zárt módban van mind a 4 sub, igaz akkor 5dB-vel kevesebb hangnyomás mert másik eq-t csináltam hozzá minidsp-ben. Simán látszik, hogy 30hz alatt mennyivel kevesebb a dB.

Igazábol akkor lenne releváns a mérés ha mind a kettő ugyan azon a dB-n menne mert jelen esetben a zárt verzió -5dB. -
VoidXs
nagyúr
válasz
I'am Dony
#189697
üzenetére
Én ezt bárhogy nézem, csak a 30-as rezonancia lett rosszabb egy olyan szobában, ahol eleve az volt a rezonanciafreki, tehát ez elhelyezésből adódik. Minden más sávon egészen az LFE felső határáig (120 Hz) a zárt 50-200 ms-mal rosszabb értékeket produkál. Ha jobban belenagyítanál, nem tudnád a figyelmet a 30 Hz felé terelni, annyira arcbaugró lenne a különbség.
-
-KP-
veterán
válasz
I'am Dony
#189697
üzenetére
Amiről én beszéltem az egy refis Dayton Ultimax diy és egy zárt BMS18N862-es rendszer volt. Mindkét rendszer 4 szubos felállás. Impulzusválasz, lecsengési idők teljesen hasonló szinten. Annyi, hogy a zártak jobban nyelték az energiát, mert alul eq kell nekik, hogy mélyre menjenek.
Nem vitatom amit írsz, de azért 95dB hangerő nem sok. Oda nyilván nem kellenek nagy böszme ládák
-
Atomgeszi
nagyúr
válasz
I'am Dony
#189657
üzenetére
Sajnos ilyennel nem találkoztam még. Akárhogy kértem, mindenképp vonta már a kosárban az összeget.
Nyilván megoldás lehetne, ha magánszemélyként az egyik alkalmazott feladja, de olyat senki sem csinál.Es azért 2-3 ezer eurónál az 5% sem kevés, gyakorlatilag a semmire.

Persze nyilván még így is sokkal olcsóbb, mint itthon, de akkor is.
-
python1
veterán
válasz
I'am Dony
#189536
üzenetére
"Lehet nagy mellénnyel kiállni, hogy Te már "kinőtted ezeket a játékszereket", csak ha akkora pro vagy nem kellene butaságokat terjeszteni, ami a kezdő topikban is feltűnne."
Nem vagyok akkora pro mint próbálsz beállítani, meg nem is vagyok nagy mellénnyel, aki ismer az tudja, de mindegy is igazából, szeretem a hobbit és szeretek új dolgokat kipróbálni, főleg fejlődni, ennyi lenne csak a történet.
Természetesen nekem is van még hová.
Ja, és a végére, nincs is pro cuccom.
-
-KP-
veterán
válasz
I'am Dony
#189534
üzenetére
Azért reagáltam a tömegre, mert ez van a köztudatban és te is említetted. Nem hinném, hogy az összevetés amit leírtam köztudott lenne. Felmész akármelyik fórumra és mint a birkák úgy böfögi vissza a nagy többség a "nagyobb hangszóró az nehezebb, és emiatt lassabb" marhaságot.
-
Khaosz55
addikt
válasz
I'am Dony
#189483
üzenetére
JBL SDP-58 az gyakorlatilag arcam? Vagy van valami változás benne?
Itt azt írják 10vRMS ballancet output [link] , az elég mindenre is, csak nem tudom ,hogy lesz-e valami változás az MC-10-hez képest. Menü az még mindig 90 évek dos színvonal.
Az az érzésem, hogy lexicon nem csinál procit és most a jbl-be rakják az arcam belsőt, így még egyszer el lehet adni. Lehet tévedek.Minden esetre pofásan néz ki a SDP-58 nekem személy szerint a külső jobban tetszik mint arcam esetében, de hogy ez ugrás lenne-e...
-
python1
veterán
válasz
I'am Dony
#189534
üzenetére
Hallgass meg egyszer egy jól megépített moziszobát ilyen hangsugárzókkal, és megérted miről beszélgetünk, én ilyenekkel élek már néhány éve, vissza nem váltanék már a gagyi, kommersz 8x dB érzékenységű valamikre.
De szerencsére van hová fejlődni, ha az ember kinőtte ezeket a játék rendszereket.

-
-KP-
veterán
válasz
I'am Dony
#189528
üzenetére
Ez a tömeg ez nagyon be van akadva sokaknál. Sokszor sokan sok helyen hajlamosak elfelejteni, hogy a nagyobb membránnak mozogni is kevesebbet kell, azonos hangnyomás eléréséhez bizonyos esetekben. Azért írom, hogy bizonyos esetekben, mert nem szeretek általánosítani. Milyen frekvencián, mekkora és milyen hangolású dobozban stb. Az emberek szeretnek mindent nagy általánosságban kiejelenteni, miközben az egész egy sok paraméteres egyenlet, és nem igazán lehet/szabad/érdemes egy paraméterre kihegyezni az egészet. Illetve még az se evidens, hogy a nagyobb membránnak a tömege nagyobb, mint egy kisebbnek. Az se mindegy milyen membránunk anyaga, milyen szélekkel, mekkora a tekercs stb. Csak egy példa. Dayton Ultimax 12" mozgótömege 206 g. A 18" Faitalpro 18FX600 mozgótömege 175g. A Dayon Ultimax membránfelülete (Sd) 490cm2, a Faitalpro-é 1134cm2. Tehát 2.3x a különbség. Érzékenység 87dB a Dayton Ulti 12", 97dB a Faitalpro 18". Ellenben a Dayton reflexben akár egy 60-70l térfogatú dobozban is elvan, addig a Faitalpronak kelleni fog 2-3x ekkora. Zártként használva hasonló nagyságrendbeli különbség lesz.
-
denesdr
addikt
válasz
I'am Dony
#189528
üzenetére
A nagyobb membránfelület magasabb akusztikai hatásfokot jelent, csakhát ugye a nagyobb felület nagyobb tömeggel is jár, ami meg csökkenti a hangszórónk hatásfokát. Ha viszont elég erős motort (mágnes + lengőtekercs) adunk a membránhoz, akkor ellensúlyozni tudjuk a nagyobb mozgótömeget így a végén valóban magasabb lehet a hatásfokunk. A lengőtekercsnél hasonló a helyzet. Ha azt akarjuk, hogy magas elektromos terhelhetősége és nagy kilengése legyen a hangszóróknak, akkor nehéz lesz a tekercs (magas mozgótömeg), ezt erősebb mágnessel tudjuk kompenzálni.
-
BBéci
legenda
válasz
I'am Dony
#189528
üzenetére
Ha helytálló lenne az okfejtés, akkor elegendő lenne a szubládákban 40-50 wattos erősítő. Hiszen jó nagy hangszórók vannak bennük.
Egy combos 12 colos mélysugárzónak 4 colos a lengőtekercse, akkora el sem férne a 10-13 centisek membránja mögött. Bár akadnak extra megoldások. -
python1
veterán
válasz
I'am Dony
#189514
üzenetére
Biztos vagy ebben?
Tessék. forrás [link]
"Egy nagyobb hangszórót általában könnyebb meghajtani, mint egy kis hangszórót, mivel egy nagyobb hangszóró ugyanazon bemeneti feszültség mellett hangosabban szól. Másrészt, egy nagyobb hangszóró jellemzően több energiát képes kezelni, ami azt jelenti, hogy ha egy adott szinten szeretnénk működtetni, egy nagyobb hangszóró kevesebb energiát igényel a meghajtáshoz. Ez egy kicsit ellentétes azzal, amit gondolnánk. Viszont fontos, hogy 3 dB változás valójában a bemeneti teljesítmény megduplázódása. Tehát, ha egy hangszóró 3 dB-lel kevésbé érzékeny, mint egy másik akkor valójában kétszer annyi energiát igényel(!)"Akkor itt a matek, ha neked van egy 90dB érzékenységű hangsugárzód, nekem meg 96dB, melyiket fogod hangosabbnak hallani, azonos hangerőnél, tehát melyik fog több energiát felemészteni?
Így jutunk el oda, hogy miért fontos, vagyis az egyik legfontosabb paramétere egy hangsugárzónak az érzékenység, és miért könnyebb egy AVR-nek meghajtani az érzékenyebb dobozokat. -
Gino20
őstag
válasz
I'am Dony
#189483
üzenetére
Na meg ott van a McIntosh MX200 (ha elég a 12 csatorna), de ez is ~8e euró
és nincs pl DLBC, vagy "olcsón" ott van még az Emotiva XMC-2 (szintén nincs DLBC) csak erről meg a szoftveres szarságok miatt nagyon sok a rossz vélemény (Monolith topikba is jó páran Emoról váltottak, mert egy nyűg volt)......szóval ja, ha igény a sok XLR (proci) és Dirac, akkor sok opció nincs. -
Khaosz55
addikt
válasz
I'am Dony
#189485
üzenetére
Szeretem a diracot, a magam módján kitanultam, elégedett vagyok vele, mást nem akarok megtanulni mást. A saját utamat szeretném járni. Most megnéztem az árakat és valóban akár 5X árat is el lehet költeni simán, aztán lehet nem is lesz hűha már. Korlátozott a helyi adottság is, mármint úgy sincs dedikált szobám.
-
Vajga
tag
válasz
I'am Dony
#189432
üzenetére
Éjszakás leszek ma, mielőtt elmegyek csinálok egy gyári visszaállítást hangfalak nélkül, estére áramtalanítom, reggel pedig egy új Quick setupot 8 ohmos hangfalakkal. Akkor ezek szerint szerintetek sem normális dolog a rettenetes torzítás 4ohm ide vagy oda?
(Firmware update meg volt egyből, mikor megjött) -
Dißnäëß
nagyúr
válasz
I'am Dony
#189365
üzenetére
Éreztem, hogy karcsúak ezek a vasak ennyi hangszórónak majd.
Diracnál van lehetőség egy mikrofonos "automata" beállítás után egyenként (hangszórónként) belenyúlni a frekimenetbe, mint sztereónál.. ? Mondjuk ha nagyon picit más karaktert adnék-szeretek az adott hangszórónak, vagy eleve olyan, hogy kiemel valahol és le kellene csapni a púpot (és az auto kalibráció nem teszi meg), vagy bánomisén, szóval bele lehet nyúlni ennyire mélyen is ?
Köszi a részletes véleményt, segítséget, pont vmi ilyesmit vártam, hogy irányba tegyen.
-
Atomgeszi
nagyúr
válasz
I'am Dony
#189122
üzenetére
"hogy lehetséges-e két külön felállás szerinti szűrő mentése uyganazon eszközre. Erre válasz egyértelmüen nem."
Gyakorlatilag igen, erre vonatkozott.
Hogy a Dirac a mérés során figyelembe veszi-e, hogy az 5.1 elosztás van, vagy pedig sztereó hangfalak esetén csak a két frontot lövi be egymáshoz.
Sok helyen olvasni, hogy zenéhez nem használják a dirac-ot. Ezért gondoltam arra, hogy esetleg külön kellene választani a sztereó zenehallgatást és az 5.1 megalkotását Dirac bemérés során?
De, ha nem lehet, akkor hát mindegy.
Először a fizikai akusztikát szeretném megcsinálni, aztán jöhet a digitális. Most már csak idő kellene mindehhez
-
Rp526
aktív tag
válasz
I'am Dony
#189124
üzenetére
Próbáltam keresni valami magyarázatot rá, de nem találtam. Nekem csak nem logikus, hogy 90 fokkal méred a szobád/hangfalaid tulajdonságait, amit EQ-zni akarsz mozin.. de ha teljesen ugyan ezt a két hangfalat használod a frontból sztereóra, akk megváltoznak a lehallgatási körülményeid ugyan azon szobában és használj 0 fokost.
Értem, hogy az ajánlás ez, csak a miértjét nem. Am van a neten összehasonlítás 0 vs 90 deg cal file-al mérésre. Gyors keresésre most ezt találtam (én nem végeztem soha ilyet):
Ezért az 1-2 db-ért 500-600 HZ körül majd mind1.Egy ötletem közben lett. 2.0-nál a center ugyebár nem létezik fizikálisan.. se a színpadtér közepe. Csak virtuálisan. Lehet ennyi értelme lenne? Oda irányítod a mikrofont ahová szeretnéd a hangtér közepét így szabályozható a nem egyenlő távolságra elhelyezett frontok késleltetése. Talán ez.. de passz.
-
VoidXs
nagyúr
válasz
I'am Dony
#189122
üzenetére
Konkrétan leírtad, hogy rossz kalibrációd van. Akkor szokott jellemző lenni, hogy vannak mélyben durván túltolt filmek, miközben a többiből nem jön ki basszus. Egy jól beállított rendszernél nincs ilyen, egy minőségi slam sáv (pl. Alita, Ready Player One) ugyanannyira fülterhelő, mint a tömény basszushalmaz (pl. Edge of Tomorrow, Transformers).
python1: Ezzel csak azt éred el, hogy a surroundok magasban erősebbek legyenek. Akkor már inkább adj rájuk +3 dB-t, ahogy azokban a demószobákban szokás, ahol "náluk milyen sok a surround".
-
Rp526
aktív tag
válasz
I'am Dony
#189121
üzenetére
Ezt am nem értem én sem. A füled más poziban van sztereózáskor, mint mozizáskor? Vagy mi a magyarázat arra, hogy nem 90 fokban kell állítani? A 0 fokos nem csak közel-téri mérésre van, amikor egy driver-t/hangfalat mérsz? Logikailag nekem nem áll ez össze. Én is kiv vagyok, miért kell 0 fokos.
-
VoidXs
nagyúr
-
djyuri
őstag
válasz
I'am Dony
#189001
üzenetére
szomorúan olvasom ezt....
[link] denon-avc-x6700h erősítőt vett unokaöcsém. Hasonló árú és minőségű hangfalak kerültek rá. Nem vagyunk süketek,de nem tud akkorát szólni,mint egy régi jóféle mozi. Így a plusz milliókat feleslegesnek tartom kiadni. (A magam részéről)
Atmos sugárzókra nincs igényem. 5.1/7.1 biamp..stb bőven elég. Legtöbb szinkron sajnos itt se tart még.
De a power jól esne. Nem hiányzik annál a plusz 3-6 decibelnél több, már nem akarok fülcsengést egy jó kis Twister, függetlenség napja, alien filmek után, mint a jól bevált bármeddig fűzhető sztereó rendszereknél. Úgy megörültem a sistergés mentes digitális erősítők korszakának, nem akarnék lemondani egy más szemlélet miatt erről. A meglévő 2113 Denon mellé bekerül egy X2000 denon. A hangfalak közel teljesen egyformák duplázva.Vélemények alapján találtam aktív HDMI [link] elosztót,amivel megoldom majd végül,amit akartam. Vagy a nagy tesójával [link] , de lényegében akkor marad a külső eszköz bevetése.
Elnézését,ha off voltam
Üdvözlettel Gábor -
Khaosz55
addikt
válasz
I'am Dony
#188974
üzenetére
MC10 manualban semmi utalás nincs a kimenti rms teljesítményre balanced-re. 2V rms az a fülhallgató kimentre vonatkozik. Normial output meg nem a maximumot jelenti. 1vrms az elég gyíkfing lenne.

Jópár fórumot végig olvastam és a nem találtam erre vonatkozóan valós értékeket. -
python1
veterán
Új hozzászólás Aktív témák
- Kompakt "házimozi" szettekkel és hangprojektorokkal (soundbars) tapasztalatok híján nem foglalkozik a topik.
- hozzászólás előtt olvasd el az összefoglalót!
- HÁZIMOZI, HIFI, TV beárazás topic
- Házimozi belépő szinten topic
- Hi-Fi-ről általánosságban topic
- Hangprojektor/Sound Projector/Front Surround/SoundBar topic
- Samsung Galaxy S25 Ultra - titán keret, acélos teljesítmény
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Gyúrósok ide!
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Milyen okostelefont vegyek?
- Szívesen használsz Samsung böngészőt? Immár PC-n is megteheted
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Poco F7 – bajnokesélyes
- Linux Mint
- PlayStation 3
- További aktív témák...
- SONY SA-SW5 Wireless mélyláda (Subwoofer, mélynyomó) dobozában
- Akció - Új, 2 év garancia! Sencor SSS 6300 NYX 2 hangszóró
- Eladó Sony CS-széria házimozi szett hibátlan működéssel, megkímélt állapotban
- Új, bontatlan dobozos Harman Kardon Go + Play 3 Bluetooth hangfal 2 év garanciával
- NEUTRINO MINI HYPEX NC252MP 2x250W 4Ohm (2x150W 8Ohm) sztereó erősítő
- Apple iPhone 13 Pro ( picit Karcos Kijelző) / 256GB / Kártyafüggetlen / 12Hó garancia / 86% Akku
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone i9 14900KF 32/64GB DDR5 RAM RX 9070 XT 16GB GAMER PC termékbeszámítással
- Egyedi ékszerdobozka
- HIBÁTLAN iPhone XR 128GB Black -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3267, 96% Akkumulátor
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone Ryzen 7 9800X3D 64GB RAM RTX 5090 32GB GAMER PC termékbeszámítással
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
PC a forrás. Egy dvi hdmi kábellel már meg is van a két külön kimenet. Egyik mehet a tv-be, másikra mehet a hang. De médiajátszósoknak is ott van csomó féle Dune lejátszó dupla hdmi kimenettel.
Csomó olyat írtok, ami nincs az árukeresőn.
), pláne merész. Azt tényleg el kell ismernem, hogy a késleltetéses téma miatt pozitívan csalódtam a tudásodban, szóval ha már a tanítóbácsis módszer egyszer működött, megpróbállak megint rávezetni: minek a negyed hullámhossza 50 cm, és mit jelent ez egy mérési pontra vonatkozóan?




és nincs pl DLBC, vagy "olcsón" ott van még az Emotiva XMC-2 (szintén nincs DLBC) csak erről meg a szoftveres szarságok miatt nagyon sok a rossz vélemény (Monolith topikba is jó páran Emoról váltottak, mert egy nyűg volt)......szóval ja, ha igény a sok XLR (proci) és Dirac, akkor sok opció nincs.




