Új hozzászólás Aktív témák

  • Integrale

    veterán

    válasz Akula #142058 üzenetére

    Nézz meg egy metszetet mondjuk egy Mcpherson felfüggesztésről. Van egy lengőkarod, aminek a kerék felőli oldala mindig alacsonyabb, mint a bölcső/bekötési pont felőli oldala, ez általában berugózáskor/kanyarodáskor lesz párhuzamos a talajjal különböző okok miatt.
    Tehát ha berugózáskor lesz vízszintes, akkor ezáltal a nyomtáv is megnövekszik. (fogj egy hurkapálcát, világítsd meg felülről, és nézd meg a vetületét, ha vízszintes, akkor lesz a leghosszabb, ha ferde, akkor rövid).

    A kerék nem maradhat mindig ugyan úgy, hiszen akkor jó, ha mindig a lehető legnagyobb felület érintkezik az úttal.

    Továbbá van olyan is, hogy Ackermann geometria, kanyarodáskor a két kerék nem párhuzamos (felülnézetben), az ívbelső kisebb ívet ír le, mint a külső.

    Fékezéskor többnyire széttartanak, gyorsításkor össze (ez függ a hajtás helyétől is).
    Hátsó felfüggesztésnél van passzív kerékkormányzás is.

    "Bad reklám is reklám too"

Új hozzászólás Aktív témák