-
Fototrend
Autós topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
Qru
MODERÁTOR
-
footy
addikt
válasz tboy93 #142249 üzenetére
Szerintem kb minden utcai autóban 10 ezrenként érdemes lecserélni mindent (olaj, szűrő, levegő szűrő, pollensz.), pollen szűrőt akár évente többször is.
167-tel vettem a Golfot amiben előtte csak 28-30ezrenként cseréltek olajat. (ki tudja milyen használat mellet)
267-tel adtam el, úgy hogy csak kopókat kellett cserélni, olajat 20-22ezrenként cseréltettem, nem ette az olajat és gyári volt a turbó is.
A 10ezrenkénti olaj(és összes szűrő)csere véleményem szerint tiszta környezetszennyezés. Ha valaki nem pusztán városban jár akkor feleslegesnek tartom az ennyire lecsökkentett intervallumot. Még a kifejezetten váris használatra készült priusnál is 15e km a gyári intervallum...(#142248) comegetsome1
Ahogy tboy írja a szervízkönyevdben szerepelnie kell milyen szervízintervallumok ajánlottak "nehezített" körülmények esetén.[ Szerkesztve ]
-
aktív tag
TL, DR verzió:
Ki mit tud a kétezres évek beli Nissan Maxima QX 3.0 V6 AT-ről?
Érdemes belemenni vagy szopóroller?
Kifejtős verzió:
Van nekem egy fejlövésem a késő '90-es évekbeli belpiacos yankee cirkálók felé...
Ami az autós létezésem csimborasszója lenne az ez: Mercury Marauder
Egy találó YT videó róla itt: 2003 Mercury Marauder: Regular Car Reviews
Már elfogadtam, hogy beláthatóan ilyenem még jó sokáig nem lesz; viszont helyettesítőként (placebo...) folyamatosan kikacsintgatok a keresztpiacos távol-keleti mid-size sedan felhozatalra a kétezres évekből. Ezekből a Honda Legend 3rd Gen FL ami be is jön, lásd ref képek (a konkrét hirdetés nem lényeg...). Meg is néztem párat, utána is olvastam, illetve itt is érdeklődtem; amire rájöttem, illetve tanácsoltátok is, hogy maradjak távol tőle; t.i. amíg jó, addig qrva jó, ezen túl viszont nincs se érdemleges szerelő, se normális alkatrészellátás.
Ugye tartok kirándulós/hétvégi autónak egy Alfa GT-t, ami a közelmúltban ismét bemutatta a középső ujját, ráadásul egy meglehetősen rossz pillanatomat kapta el, ezért így vagy úgy, de el fog menni a háztól; akit a érdekel a sztori: ITT van. Most ledobtam a kocsibeálló végére és ott is marad, amíg megjön a hangulatom foglalkozni vele.
Mellette van még pár kocsi, de mindennapi gyilkolásra egy 2000-ben gyártott Nissan Almera 1.4 87LE 'öreg szamurájt' használok: a rozsda kikezdte, meg van ütve minden irányból, a lakkozás a tetőn és motorháztetőn már lepergett, emellett ebben utaznak a kutyák, a csomagtartójában vagy a szelektív hulladék gyűlik vagy lomokkal van tele; legutóbb zsákos mulccsal toltam tele anyósüléstől a csomagtartóig, illetve tegnap felpókoztam egy szekrényt a tetejére, ami a kerti kisházba ment. Az átlag táv egyhuzamban jobb esetben megvan 3km, télen-nyáron. Városon belüli, rövidtávú 'daily beater'.
...és megy. Rendületlenül. Hiba nélkül.
Én pedig tökéletes Automotive Zen állapotban vagyok, amikor vezetem. Tudom, hogy minden rendben, és tudom, hogy minden rendben is lesz. Egyfajta kellemes, jó értelemben vett 'lexarom' közöny lesz úrrá rajtam.
Tegnap este elvittem vele a lomokat a bécsi úti szelektívgyűjtőbe....és hazafelé eszembe jutott: ezt a kocsit sohasem vittem ki 'levegőzni', így itt az ideje megpörgetni. Mentem vele pár Szentendre-Pomáz-'kalász kört, és megtapostam rendesen
...és meglepett, durván pozitívan. Ez a kocsi 'akar'. Persze volt némi fentartásom, ahogy bizonytalankodott az úton, amikor harmadikban tiltásba kergetve megütöttük az óra szerint 140kmph-t; de ez inkább a 20 éves lengéscsillapítók és az olcsó, öreg négyévszakos garnitúra hibája...
...de a lényeg még egyszer: ez a kocsi akar és tud. Ez a kocsi értelmezhető autó, nem csak egy gépjármű, nem egy használati tárgy karbantartás-intervallummal, mint pl. az automata kávéfőző a konyhában; legalábbis nekem soha eszembe nem jutott, hogy autókánt tekitsek rá.
Ekkor jött a gondolat: az 'öreg szamurájnak' volt egy nagy testvére, rendes motorral és rendes méretekkel. Szóval a Maxima.
[ Szerkesztve ]
Nevermind...
-
nagyúr
válasz stickermajom #142259 üzenetére
Nincs ebben semmi hitvita. Muternak vettünk idén Astrát, az olajbetöltőbe nézve egyértelműen meg lehetett mondani, hogy melyiknél tartották be a gyári periódust (30e km). Koromtól nem látszott semmi.
A műszerész bácsi akitól végül vettük 10e-ként cserélte, fém színű is belül minden, egy gramm korom nincs lerakódva...
-
tboldi
nagyúr
válasz stickermajom #142259 üzenetére
Én is felezem... Még a felezettet is.
Alapvetően 20k km/1 év, fokozott igénybevétel esetén meg 10k km/6 hónap. Mivel főként csak a városban cirkálok, az utóbbit felezem km szerint, ami legutóbb pont 6 hónap alatt jött össze, de előtte meg 9 kellett hozzá.
Lég- és olajszűrőt ezzel együtt, pollent meg az éves klímatisztítás alkalmával cserélek.Amúgy iOS és PS - na, meg Nintendo Switch.
[ Szerkesztve ]
-
bbubby00
őstag
Vettem csapatósnak ismét egy NB-t 1.8 sperr-t, meg persze az asszony ne a dízellel vigye az ovodáig a gyerkőcöt
Viszont nem tudom, hogy mennyire üzembiztos, így a 2hét múlva esedékes osztrák Großglockneri túrát az NA-val fogom teljesíteni, tudom, hogy az a világ végéig elvisz. Apropo, tegnap hibanélkül (kenőpénz mentesen) átment a műszakin a kis piros
Lassan, de biztosan belekezdek MX5 NA és NB-k hazai forgalmazásába is[ Szerkesztve ]
Eladó Mazda MX5 széles választékban: https://www.facebook.com/hasznaltmx5
-
barnam_
nagyúr
Ismerős autójára szervizben kuplung felújítás címszó alatt mondtak egy 150-180 ezres árat. Gondolom tárcsa, nyomólap, meg kinyomócsapágyat akarnak cserélni.
Csak én érzem ezt nagyon drágának?
Opel Corsa C, 2003-as évjárat, 1,2 benzin 75 ló. Z12XE motorkód, sima manuális váltó.Elmondás alapján az a hiba jelenség, hogy egyáltalán nem tudja sebességbe rakni.
-
-
molnarpeter
nagyúr
-
válasz molnarpeter #142269 üzenetére
Valamiért van egy érzésem, hogy lesz még
Eladó Tarrington House TH AD3020 páramentesítő, használt, jó állapotú. Ár: 25000Ft 600W Napi akar 20liter 3,5 literes tartály Max 52 m² 30cm x 35cm x 52cm 14kg
-
Magnum_
nagyúr
válasz molnarpeter #142269 üzenetére
Jaj jaj, remelem, erre is fog kozlemenyt kiadni
I humbly and respectfully decline™
-
gzbotii
veterán
válasz molnarpeter #142269 üzenetére
Kimagyarázza. Annyira megijedt, hogy itt épp menekült
When every logical course of action is exhausted, the only option that remains is inaction.
-
-
tboldi
nagyúr
Rendeltem matrinyát a slow as f*ck helyére.
[link][ Szerkesztve ]
-
-
aktív tag
válasz gzbotii #142262 üzenetére
@gzbotii
Köszi.
j.bravo esete sokkal inkább szívás; az én történésem inkább csak bosszantó, és relatív könnyen orvosolható.
Részemről most már érzelmi fenntartások dominálnak: én is vallom a 'majom-banán' elvet, de amikor az a dög már bemondásra ki van bélelve banánnal, és ennek ellenére folytatólagosan hajigálja a sz@rát, az már sok...
Nevermind...
-
-
Akula
őstag
válasz tboy93 #142258 üzenetére
Astrában pl. nálam nem is volt éves olajcsere periódus. Minden 1000km után be kellett önteni egy litert, mert kb. ennyit csöpögtetett el, vagy a főtengelynél kiverte. Úgy nézett ki, mint egy harckocsi, minden úszott az olajban. De legalább állandóan friss olaj volt benne.
"Akula Sub, ready for the deep!"
-
így újult meg a Hyundai Ioniq Electric
Eladó Tarrington House TH AD3020 páramentesítő, használt, jó állapotú. Ár: 25000Ft 600W Napi akar 20liter 3,5 literes tartály Max 52 m² 30cm x 35cm x 52cm 14kg
-
-
rbalint88
addikt
Bekerültek az új fényszórók, fiatalodott tőlük egy picit
Meg az új hátsó gátlók (Sachs) és a hátsó fékek is (Ate tárcsa, Ate Ceramic betét, ahogy elől is)
A helyzetjelzőbe került végül csak led, a 6 év gari miatt, 4300k-s Osram prémium. Kicsit erősebb a fénye, mint vártam, de jóvanazúgymá. Hátsó lengéscsillapító cseréjét nagyon érezni, eltűnt a hajósság az autó mozgásából. -
Qru
MODERÁTOR
válasz molnarpeter #142296 üzenetére
Nem tudom milyen kell bele. Meg kell néznem a manualban.
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR