-
Fototrend
Autós topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
[CS]Blade2
addikt
válasz EQMontoya #156218 üzenetére
Olyan anyag, mint a benzin, de olyan mennyiségben jelenlevő, mint a tengervíz. Persze ilyen nincs. Nem műanyag. Mondjuk az lenne a legtutibb, ha használt műanyaggal menne a benyás Delorean.
Az akku-hoz viszont ritka anyagokat használnak, ergó hosszútávon egy idő után már minden nyersanyagból halott akkupack-ok lesznek.
Lehet, hogy később sem lehet újragyártani akku-nak, valamint lehet, hogy később valami máshoz meg kellene az egyik felhasznált ritka anyag. -
MasterMark
titán
válasz [CS]Blade2 #156251 üzenetére
Már nem azért, de van különbség aközött hogy lehet valamit, meg aközött hogy most nem költenek erre pénzt.
Az akkut újra lehet hasznosítani, csak egyelőre senkinek nem éri meg. Majd ha lesz rá igény, akkor meg fogja érni és ezzel együtt olcsóbb is lesz és a technológia is fejlődni fog.
[ Szerkesztve ]
Switch Tax
-
Qru
MODERÁTOR
válasz [CS]Blade2 #156251 üzenetére
Nem saját ötlet ugye de mondjuk a hidrogénhajtás?
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
Zizmand
aktív tag
válasz molnarpeter #156243 üzenetére
Van vonóhorog és néztem, hogyha berakom a szenzorokat a lökösbe nem fog bezavarni szerencsére + tolatásnál is amikor már folyamatosan sípol akkor is marad hátul a horgon túl kb. 10 centi.
Mindenre gondoltak ezek a kínaiak.
-
válasz tboldi #156257 üzenetére
Nekem redmi 1s óta van, volt 3s, note 5 és 7 és 8 meg "A" variánsok is vannak.
Jelenleg van 1db 1s, 2db note 5A, 1db note 5 és 1db redmi 7, elakadsz kérdezz nyugodtan[ Szerkesztve ]
Eladó Tarrington House TH AD3020 páramentesítő, használt, jó állapotú. Ár: 25000Ft 600W Napi akar 20liter 3,5 literes tartály Max 52 m² 30cm x 35cm x 52cm 14kg
-
tboldi
nagyúr
válasz Peter.70 #156258 üzenetére
Az ájfón is gesztusvezérlést használ, de sokkal jobban megoldotta az almás cég.
kisza25: 6 évig androidoztam az iOS előtt, rengetegszer romozgattam is, meg Xiaomim is volt (Redmi 3 Pro), illetve apum előző telefonja is Xiaomi volt (Redmi Note 5A), úgyhogy megbirkózom vele, köszi.
-
K Norbi
addikt
YT Alert
-
válasz CactuS #156263 üzenetére
A kettő gyártási co2 kibocsátásának különbsége annyi, hogy 200ekm után fordul át, legalábbis az okosok azt írták, a Német energia előállításal.
És ha fosszilisal állítják elő az áramot akkor soha.
Amúgy ide-oda tologatva van vagy 50 tanulmány és mindnek más a végeredménye[ Szerkesztve ]
Eladó Tarrington House TH AD3020 páramentesítő, használt, jó állapotú. Ár: 25000Ft 600W Napi akar 20liter 3,5 literes tartály Max 52 m² 30cm x 35cm x 52cm 14kg
-
MunezXBK
nagyúr
válasz MasterMark #156273 üzenetére
Külön van E10, de már ezer éve.
-
F_Zolee
veterán
Felénk is nagyobb e10 para van. Mondom megyek 100ast tankolok. 3 kút versenyzett volna. A.) Volt 100as pisztoly de le volt kötve, gondolom kifogyott. B.) Nem adnak ott olyat. C.) Sosem volt 100as. Ember félnek nem tud könnyen hozzájutni.
-
válasz Dluinet #156276 üzenetére
Te nagyon leragadtál a Barnánál, csak ezt szajkózod.
A villany több sebből is vérzik.
Rengteg forrást olvasok. Pl. Ez innen vanA csúf: az áram túl olcsó, többet fognak autózni
Paradox módon az elektromos autókkal klímaszempontból talán a legnagyobb baj az lesz, hogy túl olcsó hozzájuk az üzemanyag. 2016-os hazai számítások szerint egy tisztán elektromos autó üzemanyag költsége kb. a harmada a benzines autókénak. Márpedig, ha valami olcsóbb lesz, akkor az emberek többet fognak belőle használni. Ezt hívják a közgazdászok rebound-effectnek (visszapattanásnak), és a közlekedési kibocsátások terén ez a hatás eddig is jól érzékelhető volt: hiába csökkent a járművek fajlagos fogyasztása, a közlekedési kibocsátások csak nőttek.
Ez nyilván súlyos probléma a technológia fejlődésre alapozó kibocsátás-csökkentési stratégiák szempontjából, legalábbis addig, amíg a teljes villamosenergia-szektor nem áll át megújulókra. De nem csak a kibocsátások szempontjából problémás ez, hanem várostervezési, közlekedés-szervezési szempontból. Eddig a forgalom mennyiségének valamiféle természetes határt szabott a vezetés költsége, az a korlát az elektromos autókkal erősen kitolódik, tovább terhelve a közlekedési hálózatot.Eladó Tarrington House TH AD3020 páramentesítő, használt, jó állapotú. Ár: 25000Ft 600W Napi akar 20liter 3,5 literes tartály Max 52 m² 30cm x 35cm x 52cm 14kg
-
CactuS
Arcképgyáros
válasz Dluinet #156276 üzenetére
Plusz a németeknek akku gyártás terén gyakorlatilag nincs semmi a kezükben, mire észbe kaptak, addigra a kínaiak mindent vittek kb. Nyilván ebben a helyzetben én is azt mondanám, hogy sz*r az elektromos autó.
Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac? George Carlin
-
MunezXBK
nagyúr
válasz pècsimunkás #156283 üzenetére
Itt 1 centtel olcsóbb az E10.
-
válasz MasterMark #156281 üzenetére
Nagyon gyorsan el akarják tüntetni a belső égésű motorokat, legalábbis az újonnan forgalomba helyezett autóknál, de ha nem csökkennek az árak, akkor nem tudom mivel fogunk közlekedni (na meg itt a környéken van 1db nyilvános töltő, az is mindig foglalt)
[Írek 2030]
Amúgy morbid, de lehet a természet megoldja a túlnépesedést és vele együtt a szennyezés csökkenését[ Szerkesztve ]
Eladó Tarrington House TH AD3020 páramentesítő, használt, jó állapotú. Ár: 25000Ft 600W Napi akar 20liter 3,5 literes tartály Max 52 m² 30cm x 35cm x 52cm 14kg
-
Zizmand
aktív tag
válasz tboldi #156257 üzenetére
Nekem is valami Xiaomi lesz a következő telefonom, már egy éve le akarom cserélni a jelenlegi Galaxy S6-ot, de mindig amikor kinézek egy Xiaomi/Redmi modellt, pár hét és megjelenik az újabb, aztán úgy vagyok vele inkább várok még egy kicsit és ez megy 1 éve.
Húgom Note 7-ét nyomogatom néha, szerintem elég jól használható a gesztusvezérlés, ha nem is egy Iphone színvonal nekem elég. -
CactuS
Arcképgyáros
válasz kisza25 #156285 üzenetére
Az is vicces lesz, amikor az euro7-es kisautók, pl: fiesta, corsa majd 8-9 millió Ft körül lesznek a fejlesztési költségek miatt. Akkor már a sima autók se lesznek olcsóbbak.
Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac? George Carlin
-
Coyot
őstag
válasz CactuS #156282 üzenetére
Már lepaktáltak - gondolom sokba lesz - van akku, és jelenleg itt Győrben majdnem minden eszközzel a villanyos fejlesztés folyik. Belső égésű 2.0tdi fejlesztés leállt/vagy le lesz hamarosan állítva, egyedül a 3.0v6 amit fejlesztenek még évekig - legalább egy rendes motor marad , félek olyan áron amihez nem lesz kedvem.
De ettől ezek a kérdések nem tűnnek invalid-nak egy kicsit sem, mitöbb Dluinet szerint 4-el 6-al oszthatók a számok, hát lássuk jöjjenek ugyan azok az erősen nem objektív források amik szerint ez már csak 1/6-a szennyezés - aztán próbálja meg élő ember az igazságot kihámozni belőle.
Engem az is érdekelne, hogy miért nem nyilvános minden ilyen adat ? Tehát az utált Hanula hozza az adatokat, van adatbázis amire hivatkozik, ellenben akkugyártásról ilyen nincs.
szerk.:
Hogy ON is legyen, várom nagyon ezt a hibridet, főleg ha még az ára sem lesz elszállva és nem béget mint a CVT-s idegesítő csodák: [link][ Szerkesztve ]
Má' nem
-
-
#89309696
törölt tag
válasz kisza25 #156285 üzenetére
Volt már olyan, hogy boldog voltál egy hír olvasása után? A hírek nagy része szándékosan letargikus módon van megfogalmazva, összeállítva, megszerkesztve, mert valamiért az emberi agy arra fogékonyabb, arra kattintanak többen, abból tömi meg magát a média jobban pénzzel.
Bár én is bosszankodom az időjárás előrejelzést olvasva, már réges-rég -20 foknak kéne lennie, hogy csapathassam a kocsival, hogy hajszárítóval induljon be minden munkagép, hogy odafagyjon a pisa a földre azonnal mikor kicsavarom a brét. De nem ilyen. Már zt is elfelejtettem hogyan kell hóláncot felrakni.
[link]
Na ez már emberes. Mikor nem tudsz elindulni a kocsival, mert a váltóban megfagyott az olaj. Csak egy hétre lenne ilyen telünk, de jó volna. Röhögném a sok barmot mit szenvednének.[ Szerkesztve ]
-
-
pit stop
addikt
[link] Itt az új Leon.
Hát, szerintem a korábbi szebb
Remélem mondjuk elődnek csökken az ára, akkor az erdekelneOroszlánszívű Richárd - az első szívátültetés.
-
MunezXBK
nagyúr
válasz molnarpeter #156294 üzenetére
Nekem Macanos a hátulja.
-
nagyúr
válasz Coyot #156288 üzenetére
Európai adatok, életciklusra, igaz hogy 2018-as de relevánsabb, mint HB:
(greenhouse=üvegház)
Szürke a kipufogó gáz CO2
Sárga az üzemanyag CO2
Sötétkék az autó előállítása és üzemeltetése során keletkezett CO2
Világoskék az akkumulátor előállítása.
Ha megnézed, egy Toyota Prius előállítása akuval (1,5kW-os), nem éri el az átlag európai autó előállítását sem.
Így már érted, hogy Hanula Barna miért 100kW-os akuval számolt , és miért a német elektromos áram előállításával, miután azok leállították az atomerőműveiket.
Az már hab a tortán, hogy az elektromos autók lazán hozzák az 500k km, de ezek a statisztikák a mai autók átlag futásával számolnak az elektromosnál is. Tehát az elektromosnál a sötétkék és világoskék oszlopokat felezheted is, hogy valós km/CO2-t kapjál.
Hanula Barna nem hozott adatotokat, amikor kérve lettek tőle, akkor azt mondta, hogy azok autógyári titkok. És sejtelmesen mosolygott, ahogy a videókon is szokott."Mindig is első szerettem volna lenni!" - II. János Pál pápa
-
Qru
MODERÁTOR
Autós cuccok a Penny-ben (20-21. old.): [link]
Sajnos a hólánc nem jó 205/55r16-ra szóval üres kézzel távoztam (volna de vettem maganak jutalomsört).
#nincsbennetarcsi
-
válasz Dluinet #156297 üzenetére
Az euro avg-ben benne van az euro 1 is, vagy mi van benne? Az élettartam hány évet/km-t takar? A tisztán elektromos autó ami mindenre is jó 70-100kWh-as, nem egyenlő 100kW=134 lóerővel
Eladó Tarrington House TH AD3020 páramentesítő, használt, jó állapotú. Ár: 25000Ft 600W Napi akar 20liter 3,5 literes tartály Max 52 m² 30cm x 35cm x 52cm 14kg
-
Coyot
őstag
válasz Dluinet #156297 üzenetére
De hogy tisztázzuk nem vagyok sem Hanula mondókája ellen és meggyőzhető vagyok ellene. Ezeket viszont tisztáznám:
- sosem mondta hogy a hibrid nem jó, azt mondta hogy a tiszta nagy akkus villanyos nem jó irány.
- adatokat hozott viszont még anno a topicban én linkeltem, mindjárt megkeresem (valamint az előadás alatt is azt mondta hogy grammra tudják a teljes életciklis CO lábnyomát)
- a linkelt diagramon előzékenyen a sima autó kipufogós kibocsájtása pedig ~160g/km-nek van írva, nem tudom pontosabban leolvasni, ellenben ma már ugye ~100 alatt próbálják meg tartani, de az itt nem mutatna ugye túl jól..
- valamint a fuel cycle és maga a fém legyártása és ugye kb fele volt a Hanulás számoknál, vagy talán még kevesebb
- mennyi km megtétele esetén jöttek ki ezek az értékek a diagramon?Forrást tőled is szeretnék azért kérni, mert ezzel te sem hoztál semmi alátámasztott infót. Mondhatám én is készítettem tegnap nyomdaipari anyag felhasználásról diagramot bedobálhatnám azt is ide
Hanula Barna számai:
Egy kompakt személyautó tipikus értékei 200.000 km futásteljesítmény esetén: helyben a benzinből kb. 104 g, a kőolaj-kitermelés, szállítás finomítás stb. 24 g, (GaBi adatbázis), a jármű gyártása és megsemmisítése 25 g, azaz összesen 153 g. Ugyanez dízelmotorral szerelve 140 g. (102+11+27)Ennek fényében majd vegyük bele az akksi megsemmisítését/újrahasznosítását is. A diagram CO lábnyomába, csak hogy teljes legyen a kép - ahogy az autóknál pedig a rendszeres karbantartásra vonatkozó részét ami viszont nem volt benn a fenti adatokban.
Félreértés ne essék nem gondolom hogy nem ferdít mind a két oldal a maga irányába, de valahonnan csak látnék már egy validabb számítást - csak mert érdekel.
[ Szerkesztve ]
Má' nem
Új hozzászólás Aktív témák
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 / 3 3***(X) "Zen 2" (AM4)
- iPhone topik
- Sorozatok
- Diablo 3
- Villanyszerelés
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Újabb Samsungok telepíthetik a Galaxy AI-t
- bb0t: Gyilkos szénhidrátok, avagy hogyan fogytam önsanyargatás nélkül 16 kg-ot
- Mindent megtudtunk az új Nokia 3210-ről
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen