-
Fototrend
Autós topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
#89309696
törölt tag
Szoval vegyek inkabb kezivel dizelt a nyomaték miatt, mert a kinalat 95%-a kezivaltos amugy is?
-
nagyúr
válasz Gaben92 #163399 üzenetére
Mondjuk ez utóbbi már annyira nem szimpatikus nekem. Plusz felvet egy pár kérdést... például, hogy hogy határozzák meg az autó valós piaci értékét?! Mondjuk a tulajdonosakkal jót tesznek, mert ezzel mesterségesen fenntartják az "exkluzív" autók hazai árait.
[ Szerkesztve ]
-
Qru
MODERÁTOR
válasz bulikavagyok #163402 üzenetére
A szabadpiaci árak alapján, úgy ahogy itthon is működik a NAV-nál pl.
#nincsbennetarcsi
-
-
Gaben92
őstag
válasz bulikavagyok #163402 üzenetére
Jól ki van találva a rendszer. Itt csak az tud eladni autót akinek a nevén van (nincs trükközés biankó adásvételivel, stb. Igazából adásvételi sincs, az online rendszer rögzít minden eladást és ugyanaz a szerződés mindenkinek. Gyakorlatilag megadod a rendszerben kinek adtad el, ő megerősíti, hogy tényleg megvette és ennyi.) A kereskedések minden eladott autót lejelentenek ami tartalmazza a típust, óraállást, felszereltséget, hibákat, és persze az árat. Szóval az államnak van ebből egy rohadt nagy adatbázisa. A másik adatbázis pedig az eddig importált autókat tartalmazza ugyanezekkel az adatokkal illetve extrában azt, hogy mennyi volt a forgalomba helyezése.
Mikor hozol egy autót külföldről azt végigfuttatják az adatbázisokon amiből egyértelműen látják, hogy mennyi az autó piaci értéke nálunk, na meg ha korábban hozott be valaki már ilyet akkor azt is látják ő mennyit pengetett. Aztán kiszámolják mennyi az annyi és kapod a csekket.
Ha valami nagyon egzotikus cuccot hozol be amiből tiéd lesz az egyetlen darab az országban akkor pedig megnézik, hogy mennyiért megy máshol európában és hasonlóan egzotikus, ritka, régi, stb. autók alapján kiszámolják és onnantól te vagy a referencia.
Kb ennyi.
Igazából annyi a bajom a rendszerrel csak, hogy szerintem akkor működne jól, hogy ha ugyanott lennél árban ha importálsz, mint ha itthon veszed mert akkor tuti nem nézelődne senki külföldön és tényleg itthon maradna a lóvé. De úgy, hogy még ezekkel az extra tételekkel is olcsóbb importálni (néha nem is kevéssel) így annyit érnek el, hogy akinek van annyi kp-ja az külföldről hoz, akinek meg nincs az itthon vesz (ugye a hitel csak arra van.)
If it ain't a Rotor, it ain't a motor.
-
-
veterán
annyian megfordultok itt és talán szállásadó kolléga is van (kisza?), akad esetleg tippetek az alábbi kérdésre? ha nagyon off, Qru légyszi töröld :
"urak, érdeklődnék, hogy facebookon, bárhol máshol jött-e valakivel szembe valamilyen szállás opció erre az időszakra, extra higiéniás szabályokkal valahol vidéken, kerttel, esetleg vízparton. ilyet próbálok keresgélni, hogy elhúzzunk néhány napra, hétre máshova betartani a kijárási korlátozást, és egy kerti nyugágyból nyomni a munkát. külön előny, ha el tudom költeni a szépkártyán felhalomozott pénzt.
ilyesmire gondolok: https://www.facebook.com/orsegicsonakhaz/""a jövötsajnos nemlehet tudni csakhamárotvagy deakormegmár azajelen"
-
-
nagyúr
-
Qru
MODERÁTOR
válasz Magnum_ #163413 üzenetére
Szerintem is. Plusz illegális, műszakin nem is megy úgy át.
Kisza: Ez se rossz.
#nincsbennetarcsi
-
CactuS
Arcképgyáros
Az egyik Vitara allgrip-es, nem emlékszem, hogy mondták volna, hogy sokkal többet eszik, de lehet tudták mit vállalnak, ha majd visszajön egyszer rákérdezek.
Hát igen, az EGRért kár, pedig az előd 1.4T jó kis motor volt.
Más: mocskos, esős, homokos, de végre fent a nyári pacskerek. Már el is felejtettem, hogy miért imádom ezt az autót.
Jorus: Ezt még nem láttam, de elég beteg.
[ Szerkesztve ]
Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac? George Carlin
-
válasz CactuS #163416 üzenetére
az allgrip nem állandó 4 kerék hajtás, hanem kapcsolható, ha jól tudom, max a + súly miatt eszik többet alapon
Jorus:
Qru:
CactuS: na igen, engem is győzködnek a felni/gumi csoportban, hogy cseréljem le, mert drága méret, de lemezfelnin semmit nem mutat[ Szerkesztve ]
Eladó Tarrington House TH AD3020 páramentesítő, használt, jó állapotú. Ár: 25000Ft 600W Napi akar 20liter 3,5 literes tartály Max 52 m² 30cm x 35cm x 52cm 14kg
-
máyköl
veterán
Egyszer kivancsisagbol rakerdeztem Alfas csoportban, senkinek nem dobtam meg vissza muszakin ez miatt. (Kb az egyetlen vagyok ott akinek meg benne van a dpf es egr).
Muszakinal en is rakerdeztem, hogy ellenorzik -e mert benne van es mukodik, azt mondta az ur hogy soha nem neznek ilyet. -
CactuS
Arcképgyáros
válasz kisza25 #163417 üzenetére
Sokat dob rajta.
Ami kicsit alacsonyabb profilú az drágább, ez tény, de lemezfelnivel a legtöbb autó kinézetét meg lehet ölni. Nekem is kell majd jövőre új abroncs, nem lesz olcsó, már előre fáj, de ettől függetlenül nem cserélném le 15"-ra a 17"-os gyárit.
Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac? George Carlin
-
válasz Magnum_ #163419 üzenetére
Meg hibátlan, karcmentes gyári felnik, nem fizetnék meg.
CactuS: a teljes csomag miatt vettem meg ezt az autót, felni, sport ülés, sport futómű, hogy a rosszban legyen valami jó (új autót régire kellett cserélni)
Amúgy tök fura nekem, hogy megnézik az autót, (főleg fiatalok), a tipoval észrevehetetlen voltam, még fater sem ksmert meg pedig új autó volt és itt nem sok szaladgált belőle[ Szerkesztve ]
Eladó Tarrington House TH AD3020 páramentesítő, használt, jó állapotú. Ár: 25000Ft 600W Napi akar 20liter 3,5 literes tartály Max 52 m² 30cm x 35cm x 52cm 14kg
-
Gaben92
őstag
válasz EQMontoya #163407 üzenetére
A piac áraz. Itteni piacon nem számít drágának, de Németországban körberöhögnének ha annyit kérnél érte mint amenyiért itt simán elmegy. Igazából elég ha belegondolsz abba, hogy a fapad Swift nálunk az új árához képes 50%-os értékvesztés után még mindig drágább mint Magyarországon a vatta új szalonból. Sokat fizettél valamiért, nem fogod olcsón adni. Az új autó árában benne lévő többezer eurónyi indokolatlan felár később ugyanúgy meglátszik a használt autó árán.
EGR ledugózás prosztó dolog de nálunk is megy a teljesítményhajhászók körében. A vicces az, hogy nálunk a vizsga kicsit komolyabb szóval látsz néha olyat autószerelő műhelyekben, hogy beáll a BMW, visszakötik az EGR-t, felrakják a "vizsgakerekeket" (legolcsóbb lemezfelni még éppen oké gumikkal szabályos dimenziókba), elgurulnak vizsgára majd vissza a műhelybe ahol EGR ledugóz, megy vissza a 20"-es replika vagy valami 10" széles 885 (kamu BBS) aztán egy évig nyugoccság van. Van a közelben pár vizsgaközpont, naponta látok mindenféle makulátlan fényezésű német autót kigurulni rozsdás lemezfelnin...
If it ain't a Rotor, it ain't a motor.
-
CactuS
Arcképgyáros
válasz kisza25 #163422 üzenetére
Még egy pici ültetés azért belefért volna abba a sport futóműbe, valahogy így, az még dobna rajta egy szépet. Mai fiatalok hot wheels-en nőttek fel, imádják a nagyobb felniket az autókon.
Hát, nálam sajnos már vannak karcok a felnin, hiába no, nem mai autó, meg alapvetően nem is az a fajta, amit vak házaspár használt hétvégente autós moziba. Ha már nagyon nem lesz más rajta, akkor egyszer megcsináltatom őket, de elnézve az árazásokat, lehet még egy darabig nem fog annyira zavarni.
Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac? George Carlin
-
Qru
MODERÁTOR
válasz CactuS #163416 üzenetére
Jó kérdezz már rá pls. Kíváncsi lennék mert nálam továbbra is benne van a kalapban a 4WD-s Vitara. Használtan majd pic pénzért telekjárórnak pont jó lenne. Az egyik szomszédnak 1.6i 4WD van belőle és teljesen rendben van a hajtása, feljön azzal is télen. A V60 PHEV is meg ez a Vitara is tudta abszolválni a kihívást. Eddig csak a Skoda 4x4-e bukott meg (Octavia mk2)... Ja ha már Skoda: a hét elején mostam de megint ráférne.
máyköl: A hivatalos álláspont szerint nem, amúgy meg tudjuk, hogy itthon kb bármi, bármilyen állapotban átmegy... Csak Kisza rosszallóan nézett rám, hogy ne propagáljam a dolgot. Igaza van.
MasterMark:
#nincsbennetarcsi
-
adalbert1
veterán
válasz kisza25 #163383 üzenetére
Azért érdekes, hogy itt tudtak egy szívómotort produkálni, az Opel meg a legutóbbi Astránál már 3 hengeres turbós motorokkal jön, hogy meg tudjon felelni a károsanyag kibocsátási normáknak.
Az új Vitara szerintem így már drága lett, illetve hosszú távon nem tudom, hogy ez a mild hibrid rendszer mennyi új problémaforrást hoz be.
Illetve szerintem lassan már az ilyen olcsóbb új autók (mint a Vitara, vagy ez a Ceed, szóval ami azért egy Dacia felett van) is lassan elérhetetlenek itthon még a viszonylag jobban kereső rétegnek is, ha tartaná magát ahhoz az ökölszabályhoz, hogy csak 6 havi jövedelmét borítsa bele egy autóba.
Gondolkoztam azon, hogy idén, vagy jövőre lecserélem a H Astrát (habár már a használati értéke sokkal nagyobb, mint a pénzbeni, illetve tudom, hogy mik lettek eddig megcsináltatva rajta), de egyelőre úgy vagyok vele, hogy meglátom, hogy mennyire érinti a munkahelyemet ez a válság, és esetleg mennyire kell kieső jövedelemmel kalkulálni, illetve 2 hete be sem volt indítva az autó, szóval most annyira nem fontos (de ha talán jövőre lecseng ez az egész, akkor lehetne cserélni).
Mivel pár havonta kezdek el mindig autókat nézegetni, kb. mindig az az érzésem, hogy megint drágult valamelyik modell a legutóbb modellváltás során, amit korábban néztem (pl. Mazda 3 7 millió feletti induló árral? ) (oké, azt értem, hogy gyengébb a Forint, a fejlesztési költségeket is jobban áthárítják valószínűleg, drágább lehet a gyártás is, stb). -
CactuS
Arcképgyáros
válasz adalbert1 #163429 üzenetére
És több dolgot is kell tartalmaznia az új autóknak. Ugye az NCAP is már inkább arról szól, hogy milyen önvédelmi gadget mennyiség van az autóban, fizikailag olyan rettentően sokat már nem fejlődnek az autók,b 10-15 éve (EV-k más tészta, azok fizikailag is jobban bírják a törést). Ha megnézel első és egy harmadik generációs ceed-et, akkor látszik, hogy ég és föld a felszereltsége ilyen téren. Ezeket is ki kell fizetni.
Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac? George Carlin
-
-
válasz adalbert1 #163429 üzenetére
Egyre magasabb az alap felszereltség, olyat tudok elképzelni, mint a 2008-as álság után, hogy butitott autókat is fognak kínálni, amiknek alacsomyabb lesz az alap felszereltsége, mint a mostaniaknak.
A mazda magasabb felszereltséggel indul, mert mindenki azt vetteEladó Tarrington House TH AD3020 páramentesítő, használt, jó állapotú. Ár: 25000Ft 600W Napi akar 20liter 3,5 literes tartály Max 52 m² 30cm x 35cm x 52cm 14kg
-
nagyúr
Szép az autód! Milyen színű egyébként? Használtató vásárlásnál nekem képben van most két daytona grey Audi is, amik egyébként nagyon tetszenek, de nem tudom, h mennyire "kényes" ez a szín?! Szval nem tudom, h be merjek-e vállalni egy ilyen sötét metál autót. A Tiéd ha jól látom hasonló színű - vagy talán ugyanaz.
[ Szerkesztve ]
-
CactuS
Arcképgyáros
válasz kisza25 #163432 üzenetére
Ezzel mondjuk nem tudok vitatkozni. Miután felkerültek a nyári felnik, elindultam az M5 felé, az első pár burkolatváltásnál még behúztam a nyakam, hogy b+, ez mi volt, aztán kezdett derengeni a dolog, hogy mit is jelent a +2". A mozgását viszont imádom ezzel az szettel. Tényleg olyan, mint egy gokart, tekered és megy, érezni rajta mindent, amit kell.
Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac? George Carlin
-
rbalint88
addikt
válasz CactuS #163439 üzenetére
Meg azt is, amit nem kell
nalunk csak 1” van, 16-17, de ugyis erezhetoen mas lesz a mozgas. Erdekes modon a nagyobb kerekkel harmonikusabb, kb a 17” lehet az optimum az audira. A telivel olyan imbolygoska, valoszinu a gyari “sport” futomu is a nagyobb kerekhez van kitalalva -
CactuS
Arcképgyáros
válasz rbalint88 #163440 üzenetére
Hát, hazudnék, ha néha nem lenne sok a visszajelzés a hazai utakon.
Micra 160SR megvolt? Azután, hogy elmondta, hogy barátságos az alkatrészek ára, kicsit talán soknak tűnt a 120.000 Ft-os díj az új kuplungra.
Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac? George Carlin
-
válasz CactuS #163439 üzenetére
Ja és van is mit kerülgetni én még a nagyjából szintben lévő csatornákat is kerülöm
Sőt, gondolkozok, hogy merre menjek (merre jobb az út)
Amúgy tényleg elég gokart érzés, pláne, hogy a kerekek az autó négy sarkában vannak.
Jobban megy alacsony fordulaton, mint a tipo, megszokott útvonalakon sokkal hamarabb elérem a megengedett sebességet.
Gondolom euro4 vs euro6
1100 vs 1200kg
És 5000 -nél 86 ló vs 6000-nél 95ló
3800-nál 132Nm vs 4500-nál 127NmEladó Tarrington House TH AD3020 páramentesítő, használt, jó állapotú. Ár: 25000Ft 600W Napi akar 20liter 3,5 literes tartály Max 52 m² 30cm x 35cm x 52cm 14kg
-
CactuS
Arcképgyáros
válasz kisza25 #163443 üzenetére
Igen, tervezni kell az utat, ha olyan, nekem is megvannak a fix útvonalaim, sőt, akár fix sávjaim is. Karbantartja az agyat, na.
Sokat számít a motor, hülye példa, de pl: Transitokból most futott ki pár 2.2-es példány, a mostani 2.0 után átülve abba olyan, mintha legalább 1,5x erősebb lenne az a motor, 2000 alatti tartományban meg mintha vagy 3x. Egyszerűen kiherélték az új motorokat, egyáltalán nincs meg bennük az a nyomaték alul, ami régen volt.
Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac? George Carlin
-
Qru
MODERÁTOR
válasz bulikavagyok #163436 üzenetére
Köszi de nem az enyém (cég) és szvsz nem is szép. Az első lámpánál az a lelógó könnyzacskó... Nem csak ronda de legalább céltalan is. Mint vmi elbaltázott C. Bangle dizájn. Ennyiért én nem ezt vettem volna, hanem egy Camry-t de ízlések és pofonok. Már csak azért sem, mert az biztos nem 9-10 litert enne a városban min ez. Megint 10 körülre várom a fogyit, mert szerencsétlen 2. napja próbál kényszer regenerálni de nem tudja befejezni sosem, mert csak városi rövid utakat kap jóformán. De legalább hamar bemelegszik az olaj.
Színkódot nem tudok, ez a "Business szürke metál" névre hallgat a Skodánál. Nem sokkal jobb mint a fekete, ezen is eléggé látszik a por sajnos.
MasterMark: Azt csak úgy odab@szták ahogy beért az ember keze. Törném le annak aki ezt így kivitelezte...
#nincsbennetarcsi
-
veterán
válasz rbalint88 #163440 üzenetére
Szoktam volt mondani a gumis topikban, hogy nagyobb mélyebben ülő felni (nagyobb ET / keskenyebb felni) az egyértelműen negatív tuning.
10 napig felújításon volt a 8" széles, ET55 felnim. Addig kaptam lölcsönbe egy full gyári, V60-ra való felnit, 7" széles, ET50, top kategóriás 215/50r17 Conti PC6-tal. Kanyarban imbolygott autó, nem volt jó érzés. Tegnap elkészült a 8" széles, felkerült a 235/45 - és minden újra OK.
Meglepett a stabilitásbéli különbség.Jut eszembe, pont ebből a típusú 7"-es felniből szerettem volna egy szett használtat venni, télire. Utólag nem bánom, hogy nem sikerült.
[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
Hiszed vagy sem, nekem nagyon tetszenek ezek az autók! Főleg szürkében. De az ára tényleg vicc kategória. Mivel nem megyek sokat ezért a fogyasztás engem nem nagyon érdekel. OK, mondjuk 10 liter felé ne nagyon menjen azért...
Nagyon hülye kérdés, de Te egészen biztos vagy abban, h ez Business szürke? Mert most nézem a konfigurátort és az egy ettől jóval világosabb szín. Persze egy fénykép sokat csalhat, de akkor is.. Én erre inkább azt mondanám, h ez a Sötétszürke metál.
Elvileg ez a Business Grey:
Sajnos az Audi Daytona szürkéje ettől sokkal sötétebb, szval sanszos, h sokat kínlódnék vele. Pedig nagyon tetszik.
-
CactuS
Arcképgyáros
válasz BigBlackDog #163446 üzenetére
Ez mindenkinél alap, nem? Az is ki van végig fizetve.
Pl: M0 déli szakaszán van néhány burkolatváltás, ami baromi nagyot üt, ott pl: ha lehet, akkor pont a két sáv között kell menni. Nyilván azért nem lökök ki senkit, de ha úgy jön ki úgy megyek át rajta. 6-os út bevezető a Campona előtt agyrém a külső sávban, csatornafedelek ütnek és még véletlenül sincs kettő ugyanabban a vonalban, vagy belső sáv vagy kacsázás.
Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac? George Carlin
Új hozzászólás Aktív témák
- Az NVIDIA szerint a partnereik prémium AI PC-ket kínálnak
- eGPU tapasztalatok
- Azonnali informatikai kérdések órája
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Eleglide C1 - a középérték
- Fejhallgató erősítő és DAC topik
- Bambu Lab X1/X1C, P1P-P1S és A1 mini tulajok
- NVIDIA GeForce RTX 3080 / 3090 / Ti (GA102)
- DIGI Mobil
- Háztartási gépek
- További aktív témák...
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs EPIC székek azonnal . 24 / 36 hónap garancia . +36301300000
- Krómozott előlapos Jura Z5 automata kávéfőző beépített profi cappuccino fejjel
- Einhell CC-PO 90 polírozó, 240mm, 90W
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs LEGEND székek azonnal . 24 hónap garancia . +36301300000
- ABSINA 1 fázisú elektromos autó mobil falitöltő 3kW, 13A