-
Fototrend
Autós topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
#89309696
törölt tag
válasz BigBlackDog #164402 üzenetére
Elvitték tegnap reggel, tapolcai piacos öreg fószer.
-
Eladó Tarrington House TH AD3020 páramentesítő, használt, jó állapotú. Ár: 25000Ft 600W Napi akar 20liter 3,5 literes tartály Max 52 m² 30cm x 35cm x 52cm 14kg
-
szimi57
őstag
válasz #89309696 #164398 üzenetére
Ismerős megkért. Kértem magamnak időpontot ügyfélkapun. Adtak, sorszámmal együtt, ott már nem kellet külön húzni. Ő ment helyettem intézni a saját műszaki vizsgáját Nem szólt, hogy valami gond lett volna.
[ Szerkesztve ]
A MOSOLY egy olyan vezeték nélküli kapcsolat, amely nem igényel külső áramforrást.
-
válasz fant0mi #164405 üzenetére
láttam én már hasonló fényezést opel kadetten is 30 éve, de 30M Ft egy fényezésért...
Gaben92: nem gáz, ennyiért feltűnőnek kell lenni[ Szerkesztve ]
Eladó Tarrington House TH AD3020 páramentesítő, használt, jó állapotú. Ár: 25000Ft 600W Napi akar 20liter 3,5 literes tartály Max 52 m² 30cm x 35cm x 52cm 14kg
-
Qru
MODERÁTOR
Mazda 3 Skyactiv-X 2020 - TC: [link]
#nincsbennetarcsi
-
válasz #89309696 #164408 üzenetére
találtam neked autót
nagyobb erősebb változatban (váltója sanszosan nem jó )
egy youngtimer
és egy kevésbé foglalkozós
én ezek közül a 1991-est venném, az legalább érdekes és elég szép állapotú a korához képest és elvileg megkapta a törődést, persze visszalépés az előző autódhoz képest, kár ezekért a hondákért, hogy rohad az összesEladó Tarrington House TH AD3020 páramentesítő, használt, jó állapotú. Ár: 25000Ft 600W Napi akar 20liter 3,5 literes tartály Max 52 m² 30cm x 35cm x 52cm 14kg
-
veterán
-
Qru
MODERÁTOR
válasz Oppenheimer #164416 üzenetére
Szokott itt állni egy a mélygarázsban a melóhelyen pirosban, nagyon szép valóban.
Igen a 6-osban max a 2.5i 194 lóval, ebben meg ez a 180 lovas kompresszoros.[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
EQMontoya
veterán
Fura ez nekem.
800k az automata felara, az brutal sok. Es ennyi penzert tenyleg inkabb 6-ost fognak venni az emberek.Csalados autonak nem vennem (nagyon bunker hatul), ha meg nem kell a hatso ules, akkor legalabb lenne egy tisztesseges coupe.
Oppenheimer: azert 180-190 lo 1300 kilora legyen mar eleg.
Nekem igazabol tokre szimpatitkus, hogy a Mazda nem pakol be 300 lovas turbomotorokat viszonylag kicsi, fwd autokba.[ Szerkesztve ]
Same rules apply!
-
veterán
-
Qru
MODERÁTOR
válasz EQMontoya #164419 üzenetére
Pedig egy Mazda3 clubsport adná.
Nyilván ő erős autóhoz van szokva, onnan nézve a 180-190 ló valóban kevés. Pedig hétköznapi közlekedéshez még szinte felesleges is, Skormi is tud 190 lovat aztán cseszhetem, mert nem tudja lerakni az útra még úgy sem, hogy a DSG elkeni a teljesítményt.
#nincsbennetarcsi
-
sutszi
veterán
válasz EQMontoya #164419 üzenetére
Érdekes szempont... Az összes magyar tesztben kb egyhangúlag leszólták a 180 lovat...mármint, hogy nem érezték... Ez szerintem erősen szubjektív volt a részükről. Kérdés, hogy mihez képest, meg mit vártak? Ez egy fogyasztásra optimalizált motor...de pályázni is lehet vele... nem értem miért keveslik.
Mondja, Mr. Babbage, ha rossz adatokat ad meg a gépnek, akkor is jó válasz fog kijönni belőle?" Képtelen vagyok felfogni azt az értelmi zavart, ami valakit egy ilyen kérdés feltevésére késztethet. - by Charles Babbage
-
EQMontoya
veterán
-
-
Eladó Tarrington House TH AD3020 páramentesítő, használt, jó állapotú. Ár: 25000Ft 600W Napi akar 20liter 3,5 literes tartály Max 52 m² 30cm x 35cm x 52cm 14kg
-
nagyúr
válasz kisza25 #164427 üzenetére
Jogos. Sajnos a legtöbbet nem magán emberek használták, hanem GreenGo meg Taxis.
Mondjuk a 280Ft/kw-os ár lehet egy kicsit túlzó [link]
Arra leszek kíváncsi, hogy ha majd elszabadul az elektromos autó őrület és otthon akarja majd tölteni mindenki, akkor az ELMŰ hogyan fogja majd ezt "adóztatni". Csak külön körön, külön mérővel lehet majd tölteni gondolom.
[ Szerkesztve ]
-
EQMontoya
veterán
válasz tboy93 #164428 üzenetére
Csak külön körön, külön mérővel lehet majd tölteni gondolom.
10 millio futbalszakerto mellett szerintem legalabb 5 millio villanyszerelo orszaga vagyunk, ezt meg fogjak oldani okosba.Modern lakasokban alap a 3x16A, arrol ha 7kw valahogy elcsorog az auto iranyaba, soha nem fog feltunni senkinek.
Amugy meg bekapcsolva hagytam a csoves erositot, a plazma TV-t, a szervert, a legkondit meg az indukcios fozolapot.Same rules apply!
-
nagyúr
válasz EQMontoya #164429 üzenetére
Nem féltem az ELMŰ-t, ha úgy gondolja sok a visszaélés akkor szimplán nem 37Ft lesz egy KW, hanem egységesen 100Ft mindenkinek.
Aztán azt gondolod majd napelemmel beintesz nekik? Majd jön a bika napelem jövedéki adó a kormánytól
Igazából én már látom az illegális napfény gyűjtő területeket, ahonnan majd akkuban lehet venni az ÁFA és egyéb adómentes energiát piaci ár alatt
[ Szerkesztve ]
-
Magnum_
nagyúr
válasz tboy93 #164430 üzenetére
Csak mielott barmelyik aramszolgaltatot a sarba tipornal, tajekoztatlak, hogy az egyetemes szolgaltatasi piacon (ami a kvazi lakossagi ugyfelkor) HATOSAGI arszabalyozas van (rezsicsokkentes, tudod, egyebkent olcsobb is lehetne az aram, ha nem hatosagi arszabalyozas lenne), azaz nem az ELMU (vagy irhattal volna akar NKM-et, Eon-t) talalja ki az arakat. A versenypiac (nem lakossagi, 3x63A felett vetelezok) mas teszta, de ott meg verseny van.
Majd ha rank szabadulnak az e-autok tomegesen (nem hiszem, hogy igy lesz 20 even belul), akkor a halozattal lesz inkabb gond, nem az arszabalyozassal.
Jovedeki adoztatas emiatt az aramra egyebkent napirenden van, jelenleg jogilag nem megoldhato (majd megoldjak), de az megint nem ELMU/NKM/EON hataskor lesz.
Kisza, ez megoldja majd a tolto foglalasokat, egyebkent helyesen. Nehogy mar csak a ltp-i tolto miatt vegyenek amperat az emberek, meg ingyen parkolas miatt.
Amig amoeram volt, nem igazan hasznaltam ki sem az ingyen parkolast, sem a kozteruleti toltest.[ Szerkesztve ]
I humbly and respectfully decline™
-
stickermajom
addikt
válasz Magnum_ #164431 üzenetére
"akkor a halozattal lesz inkabb gond, nem az arszabalyozassal."
Sok helyen már ma is van, pont a rezsicsökkentett hatósági ár miatt. Bejött, amit akkoriban mondogattak az ellenzők: nincs pénz megfelelően karbantartani a hálózatot. Az új ház egyelőre rendben van, megfelelő a feszültség, kimaradás is ritka, viszont a XXI-ben rendszeresek voltak a blipek, a sok le-fel-le-fel-le-fel miatt kellett UPS-re tenni az érzékenyebb technikát. Vidéken nagymamánál ugyanez, beállítom az órát a mikrón neki, két óra múlva megint nem jó.
-
BigBlackDog
veterán
válasz stickermajom #164432 üzenetére
Ilyen elmegy-visszajön játékot sajnos egy-másfél éve már mi is tapasztalunk Budapest nyugati agglójában. Gondoltam egyedi eset, de ezek szerint nem.
-
Magnum_
nagyúr
válasz stickermajom #164432 üzenetére
Itt is oke, nalunk, itt pont par honapja halozatfejlesztes volt a kornyeken, a lakasba meg 3x16A kerult alapbol, viszonlyag konnyen feldurranthato lenne 3x32-re, de nem kell. Ha kapnek ajandekba egy teslat, igy is tudnam tolteni gond nelkul a gyari toltojevel, mert olyan kabelezest + konnektort csinaltattam (keszulve a jovore, bar jelenleg egyre tavolibbnak erzem az EV-t, nem biztos, hogy megeri nekem, ampera kene)
Bbd: ki a halozati engedelyes nalatok?
[ Szerkesztve ]
I humbly and respectfully decline™
-
Gaben92
őstag
válasz tboy93 #164428 üzenetére
Arról tudok nyilatkozni, hogy nálunk hogy van (itt kicsit több EV szaladgál szerintem mint Magyarországon). Az elv az, hogy az áram az áram és teljesen mindegy hol/mire használod fel szóval szimplán többet használsz/többet fizetsz az elv. Onnantól meg rajtad áll, hogy melyik szolgáltatóval vagy kapcsolatban és milyen csomagot választasz. (Egységes ár folyamatosan, nappali-esti (EV tulajoknak ez van általában mert kicsit drágább a nappali, de az esti olcsóbb és akkor használnak sokat), vagy akár óránként kalkulált aktuális árfolyam szerinti számlázás).
Én nem tartom "etikusnak" külön adóztatni az EV töltést mert az áram az áram felhasználás helyétől függetlenül. Szerintem nálatok is így lesz a rendszer és az egységárat fogják emelni esetleg, mert fejleszteni kell a rendszert, hogy elbírja a megnövekedett teljesítményfelvételt.
Szerk:
Az elavult hálózatot meg a "nincs pénz karbantartani a rezsicsökkentés miatt" kifogást akkor kezdtem el megmosolyogni mikor megkaptam az első áramszámlám és kiderült, hogy olcsóbb mint Magyarországon.[ Szerkesztve ]
If it ain't a Rotor, it ain't a motor.
-
Magnum_
nagyúr
válasz Gaben92 #164435 üzenetére
Gabn, ha emelik az arat itt, abbol nem a halozati engedelyesek fognak penzt latni :-))) a szamlan jelentkezo rendszerhasznalati dij megy a halozati engedelyeshez.
Szerkesztesedre: ez a lenyeg igen, irtam is fent, hogy lehetnenolcsobb az aram.
Itt Mo-n az sem utolso szempont, hogy megvan szabva, kitol lehet venni aramot a szolgaltatonak, hogy eladhassa lakossagira :-))))) ki van ez talalva.Megmagyarazasi: akitol veszitek az aramot + akie a foldben (vagy felette) a kabel az ket kulon entitas minden szolgaltatasi teruleten Mo.-n.
[ Szerkesztve ]
I humbly and respectfully decline™
-
nagyúr
Jelentem így májusra sikerült a nyári gumikat feltenni a tragacsra
A téliket egyelőre letettem a garázsba, a kipuklinika hivatalosan csak jövő héten nyit.
Még dzsuva az autó, de a héten becsszó lemosom kívül-belül (nem, a kiput NEM )Minél Több Embert Ismerek, Annál Jobban Szeretem A Cicáimat!
-
stickermajom
addikt
válasz Magnum_ #164434 üzenetére
Itt is 3x16A van, de ha felkerültek a panelek (ma jött az Elmű engedély yaaay ), akkor bővíttetem majd 3x20-ra, mert a fűtés meg tudja csavarni rendesen, határon van már a főzőcskézéssel együtt. Egy esetleges GTE miatt elő lett készítve a garázs is külön kismegszakítóval, de azt a tervet felülírta a járvány sajnos.
-
Magnum_
nagyúr
válasz stickermajom #164438 üzenetére
Te hol laksz?
Nekem is kell napelem
Bbd: oke, thx
I humbly and respectfully decline™
-
válasz sutszi #164423 üzenetére
Tényleg nem egy hátbavágós motor a skyactive. Gyengének azért nem mondanám, de azt a fene nagy kicsattanó erőt én sem érzem a közel 200 lótól. Aztán mindig eszembe jut, hogy japersze, ebben nincs turbó, nyilván nem fog 1500-as fordulaton meglódulni. Az automatával ráadásul még szokjuk egymást, krúzolni tökéletes, de ha meg kell indulni, akkor vagy elóvatoskodom, vagy túlnyomom a pedált, visszavált kettőt, és üvöltve nekilendül. Majd belejövök, vezettem már automatát, de csak ismerkedés szintjén, van még mit tanulni. Másrészt meg ha úgy veszem, a Miniben kb 1100 kg-ra a 136 ló nagyjából ugyanaz a teljesítmény / súly arány, mint a Mazda6-nál az 1600 kilóhoz a 195, csak ott egy turbó is fújja neki a szelet. Ugyanezen arányszám alapján a hármasnak kicsit még jobbnak kellene lennie, mint a sima Cooper. A Mazda5 115 lova után mindenesetre elég fickós ez is. Persze nyilván számít az is, hogy ki milyen erős autókhoz van szokva.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
Doki16
addikt
válasz kisza25 #164427 üzenetére
Már ott van az oszlopon jó ideje ahol tölteni szoktam. Még ameddig lehet addig kihasználom a lehetőséget. Bár én csak hétvégente töltők ott. Szerencsére városban még van eon is és az még ingyenes. Ez a mostani emobi töltő 450 méterre van tőlem. A második legközelebbi már 1,2km, de ez általában foglalt fehér rendszámos autókkal. A harmadik ami jó lesz nekem, ez 2km-re van. Annyi fog változni nekem, hogy 3 perccel többet fogok rollerezni majd hétvégente ha töltenem kell. Itt cégnél feltolom mindig maxra és tudok menni kb 35 km-t.
A Tyrannosaurus Rex legközelebbi ma is élő rokona: a csirke.
-
veterán
válasz kisza25 #164427 üzenetére
Hibás a cikk, helyesen kb.: megszűnik az ingyenes töltés az e-Mobinál. (Ezért is siettettem a saját 16 Amperes "töltőpontom" kiépítését a garázsban - múlt pénteken lett kész.) Az EON-nál maradt egyelőre ingyenes.
A hétvégén töltöttem Zegen az egyik e-Mobin, már kérte a töltésindításhoz az ügyfélkulcsot (mobil app vagy fizikai token), de fizetni még nem kellett.
-
Gaben92
őstag
válasz Magnum_ #164436 üzenetére
Nálunk is el van különítve a kettő csak a rendszer más. Az én számlál 3 tételből tevődik össze.
- Áram amit a szolgáltatónak (aki mindig az erőmű birtokosa is egyben) fizetek (Fortum)
- Szállítás amit a hálózat tulajdonosának fizetek (Tampere városa)
- Adó amit az államnak fizetek (hálózat tulaja szedi be és továbbítja)Így néz ki például a márciusi számlám (283,6kWh) bontása: [kép]
Apropó kavics! Nem untakoztam.
[ Szerkesztve ]
If it ain't a Rotor, it ain't a motor.
-
EQMontoya
veterán
válasz Magnum_ #164431 üzenetére
Azt halkan tegyuk azert hozza, hogy a nagy rezsicsokkentesben a jelenlegi rekordalacsony gazarak mellett boven a piaci ar tobbszoroset fizetjuk erte.
Es az aramszolgaltatok is jelentos mennyisegben allitanak elo foldgaz eromuvekben aramot.
Szoval a lakossag fizet (mert ugye jelenleg ez belefer, valsagnak semmi jele), az allam es a szolgaltatok pedig epp gennyesre keresik magukat rajta.Same rules apply!
Új hozzászólás Aktív témák
- Elektromos rásegítésű kerékpárok
- Koreai autók topic (Kia, Hyundai, stb.)
- Érintésnélküli fizetési megoldások - PayPass via NFC
- Fujifilm X
- Gaming notebook topik
- Azonnali processzoros kérdések órája
- Háztartási gépek
- PlayStation 5
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- További aktív témák...