Új hozzászólás Aktív témák

  • LZs?!

    aktív tag

    válasz radi8tor #235497 üzenetére

    Igen, az önkormányzatok a legnagyobb kerékkötői, de egyben leginkább opportunista támogatói is az M0 budai szakaszának.

    A jelenlegi (közel 30 éve foltozgatott) tervet mindenki ellenzi, mert nem tartott tempót az agglomeráció bővülésének területi változásaival, pl. Pilisborosjenő és Üröm között 4 sávot már csak úgy lehet behúzni, ha ott lakóházakat dózerolnak le, illetve ha meg is teszik, akkor a forgalom százak házaiba dübörög be; utóbbi igaz a hídtól Ürömig tartó szakaszra is. Egyébként északabbra sem vihetnék a vonalat, mivel ugyan Szentendre és a III. kerület között van még hely, de annak vonala akkor Budakalászba vagy Pomázba futna bele, mivel azok is teljesen összenőttek; ahogy Üröm és a III. kerület is. A legutóbbi érdemi 'temperature check' óta eltelt 20 év, és azóta az itt élők száma 3-4 szeresére nőtt. Szóval ha el is hozzák a hídtól 'Kalász mellett, utána reálisan a 'Jenő-Üröm tengelyt a nemzeti parkon át U alakban megkerülve tudnák visszahozni a solymári csomópontig.

    Az istenadta nép vérnyomásást semelyik lokális potentát nem akarja feltornázni a surrogó autópályák képével; főleg, mivel ezzel igazán komolyan a III. kerület és Szentendre/Pomáz szívnak keleten, illetve a III. kerület/Solymár/Pilisvörösvár észrakon/nyugaton. Ürömnek és Budakalásznak kényelmetlen, de az 'okos' forgalomszervezés okán nem elviselhetetlen az az autómennyiség, ami 11-es és 10-es között erre jön át, t.i. a tapasztaltabbak tudják, hogy a csúcsidőszakban Pomáz-Csobánka-Pilisvörösvár-(Solymár) vonal gyorsabb, aki meg nem, az saját kárán rájön.

    Amiért viszont támogatják: az ingatlanárakat még tovább tolná, ha megoldott lenne a 'kényelmes' ingázás, ami a már helyben lakók általános jó közérzetére is pozitívan hatna (mind a kényelem, mind a magasabb árak...), ahogy az is, hogy az M0 átadásával az érintett települések valószínűleg erős forgalomszervezésbe kezdenének: korlátozás, lassítás, útak felújítása/egyirányúsítása/szűkítése, stb...és ezek mind tovább erősítenék a jó közérzetet. Ugyanakkor az utóbbiakat jelenleg senki nem akarja meglépni, mert a) a tranzitforgalom úgyis szétba$$za és b) a megyei közút-kezelő kifejezetten elhatárolódik mindentől, amíg nincs alternatíva.

    Röviden: a jelenlegi lokál konszenzus az, hogy az M0 északi szektora valakinek hatalmas segítség, de akinek annyira nem létszükséglet, az is óriásit profitálna. Szóval lehet csinálni...de! A híd után furják be a hegybe 'Kalásznál, hozzák ki a másik végét a nemzeti parknál, ott meg húzzák telibe a kökörcsineket aszfalttal Solymárig; csak ez ebben a formában egy nagyságrenddel drágább mutatvány.

    [ Szerkesztve ]

    Nevermind...

Új hozzászólás Aktív témák